50-femme Stockholm

50-femme Stockholm

www.50-femme.se
  • BadgeFiveYears

Sensommaren 2018 grundades 50-femme med en tydlig vision om att göra något annorlunda. Idéen växte fram ur en frustration kring samhällets orättvisor och en vilja att skapa förändring på riktigt. Tanken var att utmana en bransch där lönerna är låga, anställningsvillkoren osäkra och kraven orimliga. Vi ville göra revolt, ifrågasätta...

101 omdömen om 50-femme Stockholm

Sedan starten hos Reco 2019

Sinead Kathleen E
Skrev om 50-femme Stockholm

Bra och noggrann städning! Underlättar min vardag som nybliven mamma och tryggt med att veta att de anställda får rättvist betalt!

Nicolas G
Skrev om 50-femme Stockholm

Personlig och flexibel service och självklart ska de som städar ska kunna leva på sin lön!

Dan W
Skrev om 50-femme Stockholm

Har blivit bra bemött och är nöjd med hemstädningen de gör.

Touko R
Skrev om 50-femme Stockholm

Bra bemötande, enkel kommunikation. Däremot inte alltid top-notch kvalite, men allt vi har tagit upp med företaget har åtgärdats så vi är nöjda. Och det känns givetvis bra att anlita ett schysst företag som tar hand om sina medarbetare.

Åsa W
Skrev om 50-femme Stockholm

Jag har anlitat flera olika städbolag genom åren och 50-femme är bäst. Det är i stort sett alltid samma städhjälp som kommer och som man får en bra relation med, hon (ja, det har hittills alltid varit en hon) städar väldigt bra och inte minst 50-femme ger sina anställda bättre lön än de flesta andra andra bolag.

Emma S
Skrev om 50-femme Stockholm

Bra och rättvis städfirma. Trevlig och proffsig personal - både städare och kontorspersonal.

Hamsa J
Skrev om 50-femme Stockholm

Riktigt nöjd med 50-femme! Alltid bra bemötande av både kundtjänst och städare. Känns också väldigt bra att de tar väl hand om sina anställda, ett företag man vill stödja. Väldigt skönt att ha en ordinarie städare, och när hon är på semester eller är sjuk så har det alltid varit smidigt att hitta en vikarie. Får alltid ett sms dagen innan städningen så man påminns. De är även väldigt duktiga på att städa och är alltid nöjd när de varit här. Rekommenderar starkt!

Gisela A
Skrev om 50-femme Stockholm

Vi är jättenöjda med 50 Femme. Vi har haft samma person som kommer och hjälper oss med städning under flera år! Vi är mycket nöjda och kan varmt rekommendera 50 Femme!

Erika N
Skrev om 50-femme Stockholm

Vi har anlitat dem för hemstädning i några år nu. De som städar är duktiga, artiga och noggranna och dessutom punktliga. Jag har bara gott att säga om 50-femme.

Paul J
Skrev om 50-femme Stockholm

Vi har nu anlitat 50-Femme i sex månader och är väldigt nöjda med deras professionella och pålitliga hjälp. Men det som kanske är det allra bästa är att de också tar hand om de där små detaljerna som man inte alltid tänker på, men som får allt att se så mycket fräschare ut.

Anna F
Skrev om 50-femme Stockholm

Vi har barn och vi har varit kund i några år. Bra villkor är nr1! Det har även varit viktigt att få skräddarsy städningen tex extra skurning, det har jag inte upplevt möjligt med andra tidigare. Alltid så nöjd! Speciellt tack till Ali på kontoret för trevliga samtal. Rekommenderas varm!

Sebastian K
Skrev om 50-femme Stockholm

Har anlitat bolaget för flyttstäd och löpande hemstäd, har funkat jättebra! Rekommenderas varmt

Lisa S
Skrev om 50-femme Stockholm

Ett kanonbolag! Supernöjd med allt, kvalitén, servicen och bemötandet!

Nils B
Skrev om 50-femme Stockholm

Bra personal. Praktisk lösning för medelklass med dåligt samvete.

Marcus V
Skrev om 50-femme Stockholm

Väldigt nöjda! Haft städning varje månad över ett år och det fungerar väldigt bra. Alltid i tid, samma person varje gång, bra resultat och trevlig personal. Bra kommunikation med mail, samtal och kundportal. Rekommenderas varmt!

Mattias L
Skrev om 50-femme Stockholm

Snabb och professionellt bemötande av företaget vid bokning. Snyggt och väl utfört arbete i hemmet av personal (storstädning samt regelbunden hemstädning). Alltid vänlig kontakt.

Daniel S
Skrev om 50-femme Stockholm

Väldig duktig personal, jag är mycket nöjd. Kontakten med företaget har varit utmärkt och av det jag hört från de anställda så är det ett företag som månar om sina anställda, vilket är viktigt för mig.

Malin Rebecka K
Skrev om 50-femme Stockholm

50-femme Stockholm är ett unikt städbolag! De utför städning med utmärkt resultat, följer instruktioner och gör det till ett sant nöje att komma hem till ett skinande hem. De är lätta och snabba att kommunicera med och har personal som får vettiga löner och rättvis behandling. Rekommenderar starkt!

Emelie B
Skrev om 50-femme Stockholm

Har länge varit tveksam till att köpa städ-tjänster, min uppfattning är att det svårt att veta om den som arbetar har en bra lön och goda arbetsvillkor. Blev därför intresserad när jag lästa om 50-femma. Bemötandet har varit super från start, även jag ställde mycket frågor och fick även avboka första tillfället pga av sjuka barn. Städningen är väldigt bra utförd och personalen punktlig och lätt att kommunicera med. För en stressad småbarnsfamilj som sällan hinner prioritera städ är detta perfekt. Kan verkligen rekommendera detta företag!

Filippa R
Skrev om 50-femme Stockholm

Smidig kontakt och mycket väl utförd flyttstädning. Rekommenderar.

Lisa C
Skrev om 50-femme Stockholm

Jag valde 50-femme för att de ger bättre villkor för sina anställda. Vi är nöjda med reslutatet. Det är fint hemma, och det är lätt och trevligt när vi behöver få kontakt.

JESSIKA B
Skrev om 50-femme Stockholm

Ett företag som inte bara säger att de har hög kvalitet på sina tjänster utan verkligen visar det. Fantastisk serviceinriktad personal rakt igenom. Bra kvalitet på utfört arbete och tryggt att samma person kommer varje gång. Vi började med en storstädning men var inte nöjda. Klagade och fick åtgärdat - allt med ett så smidigt bemötande och proffsig hantering att vi valde att fortsätta med återkommande hemstädning. Jag tycker att det säger rätt mycket om ett företag! Vi är mer än nöjda!

Carin D
Skrev om 50-femme Stockholm

Först köpte vi fönsterputsning och blev blixtförtjusta i Petra. Så nu har vi ett avtal för månadsstädning med just henne. Efter första gången är jag mer än nöjd. Allt blänker och doften av nystädat höll i sig ganska länge. Att ni gjorde uppföljning efter första uppdraget är bra. Trevligt bemötande hittills så vi kör vidare!

Linn J
Skrev om 50-femme Stockholm

Alltid fantastisk städning på vårt veckostäd. Om vår ordinarie är ledig kommer ett annat bekant ansikte då det alltid är samma person som täcker upp. Trevlig och flexibel kundservice. Och så otroligt självklart att det i denna kvinnotäta bransch borde vara lika betalt som i jämförbart ”manligt yrke” - 50femme är det enda städföretag jag känner till som vårdar sin personal på ett rimligt sätt (vilket jag som kund både bryr mig om och gynnas av genom att inte ständigt få en ny person som dyker upp för att städa och genom toppenfin service). Inget att tveka på!

Märta W
Skrev om 50-femme Stockholm

Lite dyrt men otroligt nöjd varje gång så absolut värt varenda krona. Överträffat förväntningarna och känner mig väldigt trygg med dem

Linda R
Skrev om 50-femme Stockholm

Kan varmt rekommendera det här bolaget vid utförande av städtjänster. Känns som ett väldigt seriöst företag, personalen är pålitliga och städningen i toppklass.

Malin K
Skrev om 50-femme Stockholm

Utmärkt service, grym städning och fantastiska värderingar i bolaget. Heja!

Gustav Erik L
Skrev om 50-femme Stockholm

Missat att städa på flertalet ställen i lägenheten. Dålig service.

Svar från 50-femme Stockholm

Hej Gustav. Vi har tre dagars nöjdhets-garanti på alla våra tjänster, det innebär att vi kommer tillbaka och korrigerar eventuella fel kostnadsfritt. Nu råkar jag komma ihåg att vi erbjöd oss att åtgärda problemet redan samma dag eller dagen efter, men du ville renovera först, och så fungerar det inte riktigt. Du skulle även återkomma med förslag på en tid som fungerade bättre, vilket du inte gjorde. Synd tycker vi, för vi vill såklart att alla ska vara nöjda. Hoppas hur som helst att du trivs i din nya lägenhet. Ha en bra dag och en fin sommar! //Linda

Nina J
Skrev om 50-femme Stockholm

Jag har anlitat bolaget ett flertal gånger för enstaka storstädningar och fönsterputs. Varje gång levererar de över förväntan. Till och med min kaffekokare blänker :)

Daniel B
Skrev om 50-femme Stockholm

Proffsigt bemötande från första början. Vi är mycket nöjda med städningen, kan verkligen rekommendera det här städföretaget 😊👍🏻.

Frida
Skrev om 50-femme Stockholm

Wow! Vi bokade en storstädning av en lägenhet som vi bott i under 5 år ungefär. Under dessa 5 år har väl inte storstädning varit på agendan jätteofta... Storstädning hos 50-femme motsvarande en flyttstädning kan man säga, fast man får lyxen att bo kvar. Vi är så otroligt nöjda! Det är första gången vi anlitar ett städbolag för en sån tjänst, så det var svårt att veta vad man skulle förvänta sig. Vi kom hem till en lägenhet som fullkomligt lyste i varje liten vrå. Till och med mössorna på hatthyllan var prydligt vikta...

Sofia K
Skrev om 50-femme Stockholm

Mycket trevligt bemötande vid bokning, vid städningen och efteråt. Mycket noggrant städat och fönsterputsat. Dock tog det mycket tid. Men inget problem iom jag hade ett fast pris.

Samira H
Skrev om 50-femme Stockholm

Bra städat! Förväntade mig dock att städerskan skulle ha med sig mer städprodukter.

Svar från 50-femme Stockholm

Tack för din input. Vi har med oss material i småflaskor som personalen själva fyller på. Detta för att spara våra ryggar. Håller tummarna för att din städerska hade allt hon är ombedd att ha med! Ha en fin helg

Johanna P
Skrev om 50-femme Stockholm

Jag anlitar 50-femme i Göteborg och är supernöjd. Trevlig personal, snabb service, mycket hög kvalitet på städningen och dessutom känns det kanonbra att stötta ett bolag som ger personalen bättre villkor än vad branschen i övrigt erbjuder.

Vidar A
Skrev om 50-femme Stockholm

Fick hjälp med en flyttstädning i Göteborg. Allt sköttes väldigt smidigt, städet klarade besiktningen , och 50-femme var väldigt lätta att ha att göra med. Extra plus för bra kommunikation.

Martin K
Skrev om 50-femme Stockholm

Jag hade beställt storstädning och fönsterputsning och fick ett skinande hem. Bemötandet var också mycket professionellt och trevligt. Kan varmt rekommendera 50-femme!

Kristian N
Skrev om 50-femme Stockholm

Bra bemötande, storstädning ordnades trots kort framförhållning från min sida. Bra städat. Jättenöjd.

Cecilia E
Skrev om 50-femme Stockholm

Jättebra service & kontakt. Gediget omsorgsfullt utförd städning!

Hans L
Skrev om 50-femme Stockholm

Flyttstäda. Trevligt bemötande. Bra resultat. Snabb respons på ett klagomål från min sida. Rekommenderas.

Henrik D
Skrev om 50-femme Stockholm

Rekommenderas varmt! Väldigt trevliga och enkla att ha att göra med.

Patrik S
Skrev om 50-femme Stockholm

Vi startade upp en löpande hemstädning och har haft första besöket nu. Jätteduktig personal som tog sig tid att göra allt ordentligt. Vi ser fram emot vidare besök.

Frida J
Skrev om 50-femme Stockholm

Härligt med ett rättvist städbolag som man kan lita på! Mycket service minded och lyhört bemötande! Fick bokat in städning på ett smidigt sätt som utfördes utmärkt! Jag är mycket kräsen och hade inget att anmärka på! Rekommenderar 50-Femme varmt! Frida

Anna W
Skrev om 50-femme Stockholm

Beställde städning av min lägenhet på 36m2. Blev proffsigt bemött av Sofia som var mycket lyhörd för vad jag ville ha gjort. Städningen utfördes över min förväntan. Jag brukar vara mycket kritisk men hade inget att anmärka på. Allt utfördes precis som jag vill ha det. Rekommenderar de varmt! //Anna

Annsofie B
Skrev om 50-femme Stockholm

Igår köpte jag en flyttstäd tjänst av företaget för en persons räkning. Jag hade förvarnat att det behövdes en stor städinsats då lägenheten var starkt nedgången. En beräkning av antal timmar och personalinsats gjordes, men det visade sig att detta inte skulle räcka till, så än mer personal sattes in. Totalt var det 3 personer som gjorde ett fantastiskt arbete! Ett stort tack för er insats och trevliga bemötande. Ett mycket väl utfört arbete blev resultatet utifrån de grundförutsättningar som förelåg. Jag kan varmt rekommendera företaget till alla som behöver hjälp med städ!

Julia C
Skrev om 50-femme Stockholm

Jag köpte flyttstäd av en lägenhet. Jag fick snabb och personlig service. Företaget kändes pålitligt och resultatet av städningen blev toppen. Det kändes bra att veta att de som utförde städningen fick rimlig lön!

Svar från 50-femme Stockholm

Tack för ditt omdöme och din tillmötesgående attityd ☀️

Sabrina Z
Skrev om 50-femme Stockholm

Jag har regelbunden städning. Det var oerhört trevlig personal och bra städning som överträffade mina förväntningar!

Svar från 50-femme Stockholm

Tack för ditt jättefina omdöme. Ni är toppen

Carl I
Skrev om 50-femme Stockholm

Köpte flyttstäd till delar av min lägenhet. Fick snabbt kontakt med företaget och kommunikationen var smidig och enkel. Städningen blev superbra och utfördes av väldigt trevlig personal. Har inga synpunkter.

Sophie W
Skrev om 50-femme Stockholm

Jag är rakt igenom nöjd med bolaget. De håller tider, kommunicerar tydligt och städar rent. Jag får alltid känslan av att Kvinnan som städar hos oss väljer städyrket och trivs med det.

Jenni N
Skrev om 50-femme Stockholm

Att veta att den som städar hos mig har bra avtal och lön är viktigt. Det gör att jag kommer anlita och rekommendera 50femme. Städningen?! 5 stjärnor! Så otroligt nöjd. Tack!

Frida H
Skrev om 50-femme Stockholm

Jag har hemstädning 2g/månaden och det har blivit så fint hemma. Så underbart att komma hem till ett nystädat hem efter en lång arbetsdag. Det luktar gott och tjejerna är jättenoga med att göra rent överallt. Jag tycker all personal är trevlig och skulle varmt rekommendera 50-femme. Jag hade ganska höga förväntningar eftersom jag är noga med hygien, men måste säga att jag är imponerad av hur väl utfört arbete de anställda gör.