Alla kategorier Begagnade bilar Kronoberg Växjö AB Kronobergs Bilaffär

Hejaregatan 6, 352 46 Växjö — Visa karta

Läs vad 2 kunder tycker om AB Kronobergs Bilaffär

• Jerker A
    Jerker A skrev om AB Kronobergs Bilaffär
    Det är tråkigt att läsa om Peters erfarenheter av Kronobergs Bilaffär. Tyvärr kan jag själv inte bättra på betyget då de burit sig illa åt emot mig genom att ljuga kring reklamationer av två bilar. Mer om mina ärenden finns att tillgå på sidan http://www.bilskojare-kronoberg.se Det är så mycket att berätta att det kräver en hel hemsida.
  • Peter A
    Peter A skrev om AB Kronobergs Bilaffär
    Köpte en begagnad bil här med en deklaration där allt fungerade. Bilen jag köpte hade AC, men eftersom jag köpte den i mitt i vintern och det var min första bil med AC så märkte jag inte att den inte fungerade. Ett par månader senare på våren kom den första värmen och jag märkte direkt att AC:n inte fungerade. Jag åkte då omedelbart till Kronobergs Bilaffär AB och anmärkte på felet och ville ha det åtgärdat.

Verkstadschefen svarade med orden: - här har du inget att hämta.

Jag åkte hem och läste på Allmänna reklamationsnämndens hemsida (www.arn.se) vad som gäller vid bilköp och insåg att jag solklart hade rätt att få bilen åtgärdad. Så skickade i en anmälan till ARN. Efter några månader med brevväxlingar med ARN så kom deras beslut, där de klart ansåg att jag hade rätt och att Kronobergs Bilaffär AB skulle åtgärda felet utan kostnad för mig.

Med beslutet i hand åkte jag till bilhandlaren där ju jag enligt handlaren själva inte har något att hämta. Bokade en tid och fick min bil lagad lagom till vintern.

Jag rekommenderar inte Kronobergs Bilaffär AB i Växjö. Ett fel som kostat dem ett par tusen att laga har de lagt timmar på brevväxling med ARN och låtit mig som kund vara utan en fullt fungerande bil i ett halvår. Jag tycker att de har betett sig extremt oseriöst genom att bestrida något som ARN ansåg självklart.

Hejaregatan 6, 352 46 Växjö