Laserbehandlingar
en del av Acape laserklinik

Vill du bli av med solfläckar, vårtor eller bara se några år yngre ut. Vi har kvalitetssäkrade och välrenommerade behandlingar som utförs av erfaren personal. Nedan ser du våra rekommenderade behandlingar.

- KTP laser (532 nm) -> behandlar ytliga blodkärl, hemangiom och eldsmärken.
- Co2 laser (10600 nm) -> behandlar fibrom, keratoser, vårtor, solfläckar och födelsemärken.
- Laserpeeling (hudföryngring).
- Motus Ax Moveo -> hårborttagning med 5000 w maskin.
Swedenborgsgatan 12
118 48 Stockholm — Visa karta

Läs vad 19 kunder tycker om Laserbehandlingar

• Joko D skrev om Laserbehandlingar en del av Acape laserklinik
    Bokade en laserbehandling och blev trevligt bemött. Läs mer
  • F R skrev om Laserbehandlingar en del av Acape laserklinik
    Jag tog bort två födelsemärken (med laser) i ansiktet och resultatet ser så här långt ut att bli jättebra. Trots att jag var lite sen (körde fel) var Stina snäll och hjälpsam.
    Rekommenderas! Läs mer
  • Therese W skrev om Laserbehandlingar en del av Acape laserklinik
    Bra bemötande i samband med borttag av födelsemärken/leverfläckar Läs mer
  • Madeleine E skrev om Laserbehandlingar en del av Acape laserklinik
    Tog bort två födelsemärken i ansiktet. Är mycket nöjd med både bemötande och resultat! Kommer återkomma för att ta bort fler märken :)
    /Madeleine Läs mer
  • Carina L skrev om Laserbehandlingar en del av Acape laserklinik
    Jag tog bort utstående fibrom/födelsemärken i ansiktet för ca. två månader sedan, och är jättenöjd. Just nu är det små rosa fläckar/ärr. Lugn och mysig stämning i lokalen. Bra bemötande. Läs mer
  • M H skrev om Laserbehandlingar en del av Acape laserklinik
    Går på laserbehandling och är väldigt nöjd!! Förutom att de är professionella och mycket tillmötesgående, är de verkligen duktiga på vad de gör! Känns väldigt tryggt att gå här, jag får alltid svar på mina frågor och de bryr sig om att kunderna ska förstå hur saker och ting fungerar, vad man kan förvänta sig osv. Det märks också att de är måna om att erbjuda kunderna det bästa då de uppdaterar sig själva kontinuerligt kunskapsmässigt. Jag är supernöjd med behandlingen och resultaten!!! Läs mer
  • Gunilla H
    Gunilla H skrev om Laserbehandlingar en del av Acape laserklinik
    Bra bemötande från första kontakten. Väl utförd behandling (jag har tagit bort leverfläckar på kroppen med laser) Personligt och professionellt. Läs mer
  • Hanna H skrev om Laserbehandlingar en del av Acape laserklinik
    Jag fick operera bort mina födelsemärken som man bränt på kliniken. Min hudläkare var chockad över hur en klinik ens kan utföra detta, och sa att det är olagligt att lasra bort pugmenterade fläckar. Om man lasrar bort ett födelsemärke och inte får bort precis allt pigment har man inte möjlighet att upptäcka om man skulle utveckla hudcancer. Läs mer
    2017-11-29 Stina H svarar Hanna H
    Vi rekommenderar våra kunder att kolla upp sina märken hos läkare innan behandling med Co2 laser. Denna information finns bl.a. på vår hemsida och de flesta som kommer till oss har redan kollat upp dem hos läkare och vill ta bort dem i estetiskt syfte.
    Vi har även läkare hos oss som kan undersöka hudförändringar med dermatoskop.
    Många läkare använder själva Co2 laser vid borttagning av hudförändringar.
    Det är tråkigt om denna information inte kom fram till dig.
    Stina H gillar detta
  • Jennie A skrev om Laserbehandlingar en del av Acape laserklinik
    Smidigt att boka tid online. Professionellt och personligt bemötande samt trevlig lokal. Utförde laserbehandling av leverfläck i ansiktet Läs mer
  • Kristina  Ö
    Kristina Ö skrev om Laserbehandlingar en del av Acape laserklinik
    Mycket proffsigt och trevligt.
    Jag tog bort födelsemärken och kommer gå tillbaks dit. Läs mer
  • Pia A skrev om Laserbehandlingar en del av Acape laserklinik
    Proffsigt, serviceinriktat bemötande. Enkelt att boka tid och man kände sig trygg under behandlingen. Tog bort leverfläckar vid mitt besök. Läs mer
  • Milijana B skrev om Laserbehandlingar en del av Acape laserklinik
    Det var kanon. Jättebra bemötande och behandlingen med laser var jättebra och proffsigt gjort. Läs mer
  • Johan L skrev om Laserbehandlingar en del av Acape laserklinik
    Jag köpte tjänsten CO2 laserbehandling där jag fick hjälp med att ta bort ett flertal födelsemärken. Väl på plats mottogs jag mycket väl av personalen och fick alla mina frågor och osäkerheter besvarade. Det har nu gått en månad sedan min behandling och resultaten ser väldigt lovande ut. Acape gjorde enligt mig ett otroligt ordentligt jobb som ger känslan av att investeringen var helt klart värt varenda krona. Läs mer
  • Natalie L skrev om Laserbehandlingar en del av Acape laserklinik
    Jag har gått och gjort olika behandlingar hos acape laser i flertal år och går alltid därifrån nöjd. Man får alltid ett positivt och proffsigt bemötande och skulle inte välja någon annan att gå till. Rekommenderar det starkt. /Natalie Läs mer
  • Wilhelm K skrev om Laserbehandlingar en del av Acape laserklinik
    Jag har haft ett par födelsemärken jag stört mig på länge, Blev tipsad av en tjejkompis att gå till Acape på Kungsgatan. Dom fixade det vid 2 tillfällen. Totalt gick det på 1700kr #supernöjd Läs mer
  • Josefin G skrev om Laserbehandlingar en del av Acape laserklinik
    Jag kontaktade acape då jag var orolig över en leverfläck som förändrat utseende. Jag fick en tid rätt snabbt för att kolla upp den hos deras läkare. Det var som tur var inget farligt märke, men de sa att jag kunde ta bort det med kirurgisk laser om jag ville. Jag gjorde det och det blev väldigt fint! Rekommenderas verkligen! Läs mer
  • Eva J skrev om Laserbehandlingar en del av Acape laserklinik
    Rekommenderar verkligen Acape. Var där på "prickdag" för att kolla alla mina leverfläckar (äntligen...). Läkaren var mycket förtroendeingivande och han tog sig tid att förklara precis vad han letade efter. Hittade som tur var inget alarmerande. Men jag frågade om det var lämpligt att ta bort ett märke på kinden (som stod ut en del). Javisst, sa han, vill du göra det nu? Jag som hade lite bråttom (var där på lunchen) tänkte att det kanske skulle ta lite för lång tid. Men terapeuten gjorde det direkt med en laser efter lite bedövning. Kändes inte mycket alls.

Blev sedan en liten sårskorpa som föll bort efter några dagar. Nu är det helt slätt. Glad att jag tog mig tid. Känns som att sådan service skulle man ju aldrig få om jag gått till en vanlig vårdcentral, så det vill jag verkligen tacka Acape för! Läs mer
  • Camilla L skrev om Laserbehandlingar en del av Acape laserklinik
    Jag har gått på Acape laser regelbundet i flera år. Har gjort allt från hårborttagningsbehandlingar och acnebehandling till bryn och fransfärgning. Jag är supernöjd med mina behandlingar och får ett trevligt bemötande.Jag kan varmt rekomendera dem. Läs mer
  • nadya skrev om Laserbehandlingar en del av Acape laserklinik
    I slutet av augusti 2009 var jag på Acape för att behandla mina ytliga acneärr som jag hade på mina tinningar, med CO2-laser. Under behandlingen fick vi avbryta då jag hade fruktansvärt ont och hudterapeuten hämtade en stesolidtablett mot smärtan, detta utan att det överhuvudtaget fanns en läkare på kliniken som föreskrivit detta. Det visade sig efteråt att Acape inte ens hade någon läkare på kliniken under en 4 månaders period och jag vill påpeka att stesolid klassas som lätt narkotika.

Hursomhelst fick jag kraftig ärrbildning efter denna behandling och som givit mig ett stort psykiskt lidande. Jag har mått fruktansvärt dåligt över detta. Det värsta av allt är att Acape vill varken kompensera mig för den summan jag betalade för laserbehandlingen, likväl vill dom ej kompensera mig för de behandlingar som jag nu genomgår på Akademikliniken för att åtgärda dessa hemska och fula ärr som jag fått där. Dom menar att de inte alls försämrat min hudstruktur och även tagit hjälp av en "laserexpert". Laserexperten säger också att laserbehandlingarna inte varit felaktiga och att dom inte försämrat mina acneärr. Det är så hemskt med tanke på att den här laserexperten inte ens sett hur jag såg ut innan i ansiktet. Hur kan han då egentligen uttala sig om att hudterapeuten inte alls givit mig några ärr efter behandlingen? Och varför skulle jag gå och hitta på en sån här allvarlig sak?

Det är verkligen hemskt att det finns människor som inte kan ta sitt ansvar när något går riktigt fel. Är man inte som skönhetsklinik mån om sitt rykte och om sina kunder? Det är sorgligt att kliniken försöker släta ut hela händelsen.

Jag har även gjort en anmälan till Socialstyrelsen och Hälso- och sjukvårdens ansvarsnämnd, men då Acape eller rättare sagt hudterapeuten inte ingår under hälso- och sjukvårdspersonal, kan de inte behandla mitt ärende. Det är verkligen hemsk att det inte finns lagar som styr laser-/hudterapeuters verksamhet här i Sverige och jag uppmanar verkligen alla att vara försiktiga vart man vänder sig till och kollar upp kliniken ifråga noga innan man bestämmer sig för att göra ett "ingrepp". Annars kan det gå som i mitt fall och hade kliniken varit måna om sina kunder hade dom tagit sitt ansvar för detta som inträffat och försökt att hjälpa mig och kompensera mig för de skador och det lidande som denna behandling givit mig. Läs mer
    Martin L gillar detta

Swedenborgsgatan 12, 118 48 Stockholm