Alla kategorier Affär Stockholms län Stockholm Kungsholmen Affordable Luxury

Drottningholmsvägen 19, 112 42 Stockholm — Visa karta

Läs vad 18 kunder tycker om Affordable Luxury

• Katrine
    Katrine skrev om Affordable Luxury
    Har varit kund i över 3 år och köpt två Chanel och några Lv. Tycker de är riktigt duktiga och kunniga, för inte så längesen gick jag in o frågade om hjälp för o piffa upp min chanel, då hjälpte dom mig och återkom några dagar senare med samma väska i mycket fräschare skick. Jättenöjd!
  • Elin
    Elin skrev om Affordable Luxury
    Går alltid förbi denna butik innan jag köper något nytt. De har ett otroligt utbud, väskorna är i jättefint skick och det betyder mycket för mig att kunna köpa varor som Chanel och Louis Vuitton second hand. Personalen är hjälpsam och jag tycker att det är professionellt att de använder vita handskar. Känns seriöst och jag köpte min första märkesväska där. Jag är jättenöjd med mina besök.
  • Angelica E
    Angelica E skrev om Affordable Luxury
    Jag var varit kund i minst 5 år nu och alltid så professionellt bemött. Köpt och sålt säkert över 30 väskor hos dom och alltid så nöjd! Rekommenderar verkligen dom!
  • skrev om Affordable Luxury
    Affordable Luxury är Stockholms bästa second hand-butik som drivs av trevliga Nancy och mycket trävligt personal. Här finns ett imponerade utbud med fina väskor kläder och accessoarer . Här hittar man alltid något fint som man vill ta med sig hem. Köpte redan 5 väskor och flera accessoorer här och jag vet att det är 100% äkta grejer! Verkligen rekommendera Affordable Luxury för alla som vill investera pengar i nånting “real” för best pris i Stockholm. Jag redan planera min nästa köp snart :) därför när man väl tagit sig dit en gång kommer man gå dit och och om igen…
  • Niki Y
    Niki Y skrev om Affordable Luxury
    Min fru och jag var inne för en tid sen och bytte in en väska. Fick ett trevligt bemötande av personalen som också var professionell. Rekommenderar företaget eftersom de har hög kvalité på sina varor och äktheten är garanterad.
    Vi återkommer!
    Niki Y gillar detta
  • Amitis M
    Amitis M skrev om Affordable Luxury
    Uppdate om hela historien

Det hela började med att min fästman köpte ett armband från dem i present till mig via deras hemsida. Och enligt lag har man 14 dagars öppet köp och på hemsidan står det också att köper man via deras hemsida så har man bytesrätt. När han kommer till butiken för att hämta varan han köpte via hemsidan säger han att han vill byta den då han såg något annat jag skulle uppskatta mer. Efter massa diskutioner påstår tjejen som jobbade där då ( hon slutade jobba där) att de inte går. När jag får höra detta blir jag väldigt arg för enligt lag samt deras hemsida står det att man får byta om man inte sett varan innan. Ägaren av butiken säger att de stämmer men NU när vi tagit ut varan så går det inte trots att det var en miss från deras sida. Så vi går me på att få tillgodo kvitto. Jag hittar inget på plats som jag ville ha så vi går. Ca 1 månad senare ser jag en LV sjal samt en LV Pass fodral som finns så jag ringer in och ber personalen lägga undan i 1 h då det tar tid och åka in. Jag sa att jag garanterat skulle ha dessa varor. Kommer dit så lägger hon fram varorna och jag ger henne tillgodo kvittot. Tjejen som jobbade visste inte hur man slog in detta i kassan så hon ringer sin chef och frågar och chefen förstår att det är jag som är inne i butiken, helt plötsligt är BÅDA varorna sålda! Jag säger att de står fortfarande på hemsidan att dem är tillgängliga men dem påstod att de var fel. Lite irriterad går jag därifrån och tänker nästa gång. Ca 1,5 månad senare kommer jag in igen då jobbar ägarens farbror som inte kan svenska och en ny tjej. Jag hittar en Gucci mini väska samt en LV fodral. Jag säger att jag ska ha dem och dem tar fram sakerna till mig. Jag lägger fram mitt tillgodo kvitto och ingen visste hur de skulle slås in i kassan. Dem ringer till chefen igen och guess what?!? Båda sakerna va sålda. Massa tjafs fram och tillbaka då jag vet att dem ljuger, jag säger att om dem är sålda varför ligger dem framme? Om dem
    Är sålda vill jag se kvitto? Inget av det kunde dem visa och farbror börja höja rösten. Jag sa att om jag inte får använda mitt tillgodo kvitto vill jag ha tillbaka Mina pengar som jag ville ha från första början. Då
    Säger farbror till mig att jag kan köpa en Chanel väska! Mitt tillgodo kvitto var på ca 4000 kr han ville att jag skulle köpa en väska för ca 30000 kr för att få använda mitt tillgodo kvitto. Jag säger att jag är väldigt missnöjd och går därifrån. För 1 månad sen ser jag en plånbok via hemsidan som jag ville ha, men jag tänkte jag väntar ca 1 vecka om den INTe är såld åker jag och köper den. Kommer in frågar om dem har plånboken och den fanns. Farbrorn jobbar samt den " nya" tjejen. Dem packar ner varan och jag lägger fram tillgodo kvittot. Va tror ni händer då? DEN ÄR SÅLD!!! Jag blir jätte arg och vi börjar bråka och sa att detta va personligt nu! Den är INTW såld kolla hemsidan. Dem påstår att någon har lagt handpenning på den och ska hämta varan. Jag säger att ja vill se kvitto på denna handpenning , dem säger att den inte finns. Jag frågar när kommer personen och hämtar den för om hen inte tar den så tar jag den. Då säger dem att dem inte vet. Jag vill inte ha något me dem och göra så jag köper bara något ( LV plånbok) som dem haft i över 6 månader som ingen vill köpa, det gick bra och köpa för den blir inte såld. Dem visste att jag va fast med dem här pengarna och ville bara sälja något riktigt dyrt där jag behövde lägga mellan skillnaden eller något som inte är så populärt som dem vill bli av med. Och dem vann. Jag köpte en skitig plånbok för 4000kr bara för att slippa se dem igen. Trots detta så är den varan som va "såld" fortfarande uppe på hemsidan! Dem är väldigt oprofessionella och jag kommer aldrig rekommendera dem.

Största luffarna i stan! Riktigt otrevlig, lögnaktig och okunnig personal!
    Låste mina pengar i 4 månader i ett "presentkort" som jag aldrig fick använda för allt jag ville ha var "sålt" eller "undanlagt". Men jag själv fick aldrig lägga nånting undan ens i 2 timmar för att hinna dit. Nu efter 2 månader finns dock de varorna fortfarande kvar på deras hemsida. Alla mina vänner som nånsin varit där känner samma sak. Undvik dessa luffare och slösa varken er tid eller era pengar på dessa människor! Katastrofal service är det ni får! Lägger hellre lite mer pengar och går till andra butiker. Skulle inte ens sätta min fot där om allt var gratis!
  • Melissa
    Melissa skrev om Affordable Luxury
    Underbar butik! Coolt concept! Köpte en Chanel och är dundernöjd med både köpet och servicen.
  • melinda e
    melinda e skrev om Affordable Luxury
    Grymt fin butik ni har fått till i Sturegallerian! Har följt er sen start och är lika nöjd varje gång jag köper eller säljer. Personalen är trevlig och utbudet är helt makalöst.
    Ett stort tack till Nancy för att du alltid är så tillmötesgående. Jag kommer förbi snart igen. Kramar från Mellie
  • Linda  K
    Linda K skrev om Affordable Luxury
    Svåra att nå och väldigt dåliga på att återkoppla!
    Tråkigt :-( men marknaden är stor och blir större
    Thebrownpaperbag har grymt bra service vid köp - frågor och
    info.
    Lite tips från dom hur viktig service är och ni blir nog en strålande butik , för era varor är ju fantastiska !
    Annars hade omdömet varit en 1:a
    Amitis M gillar detta
  • malin h
    malin h skrev om Affordable Luxury
    Jag kommer nyss från butiken och om ni sitter och funderar på att köpa en väska från affären så avråder jag er starkt. Jag beställde en väska från från deras hemsida, en Louis Vuitton 30 med nycklar och lås, då den verkade vara i ett bra skick så tvekade jag inte att beställa. Igår gick jag och hämtade väskan och frågade kassörskan ett flertal gånger om det va en speedy 30 som låg i påsen med nycklar och lås och hon svarade flera gånger ja. Dum som jag va så litade jag på kassörskan då jag hade bråttom till jobbet. Väl framme ser jag att dom har lagt ner en speedy 35 i halvdåligt skick utan nycklar och lås som dessutom va dyrare än väskan jag beställt. Först försöker jag ringa(ringde tre ggr)butiken men fick inget svar. Skickade då ett mejl som det efter några timmar kom svar på. Idag gick jag till butiken för att förklara för personalen vad som hade hänt. När jag berättade mitt problem så försökte de hävda att väskan va beställd utan nycklar. När jag visade min beställning sa expediten att väskan såldes för två veckor sen och att dom inte hade några liknande innen. Då sa jag att jag ville häva mitt köp då man enligt lag har 14 dagars ångerrätt på online köp men expediten vägrade häva köpet. Har aldrig varit med om sämre kundservice och ska gå till butiken och se till så att mitt köp blir hävt. Finns många andra bra vintage affärer som inte ens på sina sämsta dagar skulle behandla sina kunder så dåligt! Undvik denna butik så mycket ni kan
    Amitis M gillar detta
  • Maria B
    Maria B skrev om Affordable Luxury
    Jag är över lag nöjd med mina köp från butiken, dom har ju fina väskor. Men när jag beställde en Louis Vuitton speedy för ett bra tag sen så luktade den mögel, vilket inte stod nåt om i beskrivningen, det enda som dom kunde erbjuda i gengäld var att dom drog av ett par hundra på fakturan :/
  • Kristine
    Kristine skrev om Affordable Luxury
    Handlade min första väska via deras online shop för några dagar sen och vill dela med om min upplevelse. Till skillnad från vissa andra personers inlägg har jag inte fått annat än vänligt bemötande av personalen, dom var hjälpsamma hela vägen. Och till Zara V som lyckades skrämma upp mig inför mitt första köp vill jag bara säga att du uppenbarligen aldrig handlat från denna butik..?
    Pooran R gillar detta
  • Pooran R
    Pooran R skrev om Affordable Luxury
    Jag har handlat via deras webshop vid två tillfällen och är väldigt nöjd. Trevlig säljare och snabb leverans, allting var kanonbra. Återkommer gärna!
  • katja h
    katja h skrev om Affordable Luxury
    Charmig, elegant butik. Påminner om second-hand butiker i Paris.
    Utbudet av väskor är bättre än i liknande butiker i Paris!
    Bra hemsida.
    När man handlar personligen i butiken möter man proffsig och hjälpsam personal.
    Jag har både köpt och sålt mina väskor där- alltid med samma resultat: jag är mycket nöjd!
    Man känner sig trygg genom att alla transaktioner införs i kundregistret/databas.
    Ingen hokus pokus med andra ord.
    Allting är mycket korrekt!
    Jag rekommenderar butiken varmt!
    Kristine, Jennie B gillar detta
  • Jonathan E
    Jonathan E skrev om Affordable Luxury
    I really liked this lovely boutique. Well decorated, beautiful collections and truly authentic items, which is hard to find today. I purchased my wife´s first Chanel bag last week and she loves it.
    There is one thing though.. I wish they had a larger selection for men as they´re mainly focused on womens bags and accessories. The manager said they´ll soon increase the men´s selection though. I hope so! Everything else besides that is a 5 star experience.
    Me and my wife will definitely be back on our next visit to Stockholm.
  • Magdalena V
    Magdalena V skrev om Affordable Luxury
    Underbar butik! Kom in i lördags över påsk för att sälja av två Louis Vuitton väskor och fick ett väldigt bra intryck och bemötande. Är själv från Göteborg och har bara använt mig av deras webshop tidigare, så jag visste inte riktigt hur butiken i Sthlm var.
    Den rekommenderas varmt.
    Ett tillägg: personalen svarade på alla frågor utan att jag kände mig besvärlig vilket är ett plus för sådana butiker.
    Återkommer gärna!
  • Lena A
    Lena A skrev om Affordable Luxury
    Jag har handlat hos Affordable Luxury vid 3 olika tillfällen och är väldigt nöjd. Jag var tveksam till en början då det finns så många kopior på marknaden men tjejerna där visste vad de pratade om och alla mina väskor är 10000% original. Nu funderar jag på att uppgradera mig till en Chanel och står på tur för en Jumbo! Rekommenderas varmt om du är ute efter äkta varor i bra skick.
  • Hi D
    Hi D skrev om Affordable Luxury
    OBS. måste göra ett tillägg av nedastående inlägg.. efter att detta inlägg publicerades har jag fått ta emot ett hotfullt samtal från ägaren av butiken. I minst en halvtimme skrek hon på mig om att mina påstående är falska. Istället för att be om ursäkt till mig för utebliven tillbehör påstod hon att jag ljög om hennes lovord. Väldigt amatörmässigt av ett företag måste jag säga. Rekommenderar inte butiken då hon inte ville be om ursäkt och sedan trakasserade mig i minst en halvtimme. Jag kan rekommendera er att handla från andra second hand butiker med guldvärd service och trevligt bemötande =)

Jag var där och köpte min Louis Vuitton väska för ca 1.5 månad sen. Jag ringde till butiken dagen innan och frågade om en viss modell. Den fanns inne, dock 500:- billgare än i Louis Vuitton butiken. Ägaren till butiken bekräftade för mig att väskan var sprillans ny och direkt från butik (därav det dyra priset). Så då tänkte jag att det var värt köpet. Jag kommer dit och köper väskan. Fick varken orginal påsen eller dustbag som det lovades. Dustbagen hade hennes mamma gett bort till sina vänner (som hon brukade göra) men lovade att det kommer in dustbags varje dag och att hon skulle höra av sig så fort som möjligt. Än idag har jag inte hört något. Man vill ju ha alla tillbehör om man köper en "sprillans" ny väska. Men det visades på kvitto att väskan var ca 6 månader gammal, Så den var inte sprillans ny... Jag kan rekommendera butiken, men var kritiskt till det hon säger. Hon är mycket trevlig men lovar för mycket och lämnar ut falsk fakta om väskan. Orginal kvitto till väskan ingick inte, utan hon gjorde en kopia och sparar alla orginal kvitton på hög. Det är tydligen butikens policy??
    Amitis M, Sarah v gillar detta

Drottningholmsvägen 19, 112 42 Stockholm