Ai Eyewear MOOD Stockholm

Ai Eyewear är först med att erbjuda en unik prenumerationstjänst på glasögon. Hos Ai designar du själv dina glasögon utifrån 10 modeller, 10 färger på bågar och 10 olika färger på glasen. Detta ger en möjlighet till 1 000 olika kombinationer! I en tid där miljö och hållbarhet är extra viktig har Ai valt att anpassa sitt erbjudande därefter utan att göra avkall på stil och modegrad. Traditionellt har bilden av att bära glasögon inneburit att man ägt ett par glasögon och därmed inte kunnat variera sin stil något som Ai härmed ändrar på. Ai Eyewear erbjuder en prenumerationstjänst för mellan 70 - 320 kr/månad för två par glasögon, beroende på synfel. I tjänsten ingår regelbundna synundersökningar och fria byten av glas om synen förändras. Dessutom ingår ett byte av glasögon per år. På så sätt är alltid glasögonen anpassade och hålls uppdaterade efter ditt aktuella synfel och bågarna efter önskad stil. De återlämnade glasögonen skickas antingen för återanvändning i välgörande syfte eller återvinns till nya glasögon.

Boka din synundersökning idag på www.aieyewear.se. På hemsidan finner du alla bågar som du även kan prova direkt online.

Läs vad 59 kunder tycker om Ai Eyewear MOOD Stockholm 2

2022-04-07 Insamlad av företaget
    Det var inget fel på bemötande men jag hade problem och råkade gå förbi outlet på Fridhemsplan. Har ner att säger om dem. Har skrivit väl om medarbetare där till butikschefen!
    Hej Janet
    Tack för din feedback. Tråkigt att höra att du hade problem. Återkom gärna till oss så vi kan hjälpa dig lösa problemet du hade och finna en bra lösning.
    Önskar dig en fortsatt dag
    2022-04-06 Insamlad av företaget
    Mycket trevligt bemötande och trevliga personal och som också bjuder på te kaffe kakor
    Och jag har aldrig tidigare använt glasögon när jag började läsa i skolan började känna mig dämning trött jag kände att jag kanske behöver undersöka mina ögon.
    Nu kan jag läsa mycket bättre och känner mig inte alls trött och kan se bättre framför mig.
    Tack så mycket för att ni hjälpte mig och för att ni finns.
    Hej Heval
    Vad härligt att höra att du kan läsa utan att bli trött! Tack för din feedback. Du är alltid hjärtligt välkommen till oss oavsett om det är en justering av glasögon eller bara för att säga hej
    Trevlig eftermiddag
    2021-11-23 Insamlad av företaget
    Mycket bra bemötande och service men alldeles för stressigt i butiken när optiker och butiksbiträden är på plats samtidigt. Saknar plats att hänga av sig i butiken så det går att prova bågar i lugn och ro.
    Hej Klara
    Tack för fin feedback :-) Superbra med konkreta förslag till förbättring, uppskattar din input.
    Trevlig kväll
    2021-11-23 Insamlad av företaget
    Grym personal, fräscha lokaler, snygga bågar.
    Hej Lisa
    Tack! Roligt att du gillade vår butik i Mood :-)
    Önskar dig en trevlig dag
    2021-11-09 Insamlad av företaget
    Supertrevlig personal och upplägg som passar mig perfekt, är väldigt nöjd än så länge!
    Hej Anna
    Vad roligt att höra! Tack för att du tog dig tid att ge oss feedback.
    2021-11-09 Insamlad av företaget
    Jag fick bra bemötande av personalen.
    Hej Haddy
    Vad roligt att höra! Tack för din feedback
    2021-10-24 Insamlad av företaget
    Trevligt bemötande av serviceinriktad personal.
    Hej Linda
    Tack för att du tog dig till att skriva ett omdöme. Kul att vi levde upp till dina förväntningar
    2021-10-22 Insamlad av företaget
    Facebook och sedan på telefon! jag klpte glasögon abonnemanget!! mycket bra!bra services! utmärkt!
    Hej Giuseppe
    Härligt att höra, tack för din feedback. Trevlig fredag
    2021-05-10 Insamlad av företaget
    Trevlig och hjälpsam personal, härlig och avslappnad stämning. Allt som allt, en bra upplevelse. Nöjd med valet av glasögon och hjälpen med abonnemanget.
    Hej Lisa
    Vad roligt att du är nöjd med dina glasögon och servicen. Det är precis så man vill bli bemött! Tack för din feedback 😃
    2021-05-01 Insamlad av företaget
    Fin service! Utmärkt på sina jobb. Skön upplevelse.
    Hej Anette
    Vad glada vi blir för din feedback! Tack snälla. Trevlig dag
    2021-04-30 Insamlad av företaget
    Hjälpte mig direkt med synundersökning och gav personlig service med att välja ut bågar. Gav mig många alternativ till köp och abonnemang och var ärliga om vad de sålde och hur abonnemanget jag valde fungerade. Fin butik med bra utbud, och supertrevlig personal.
    Hej Saga
    Låter som en toppen upplevelse - precis så här ska man bemötas och få hjälp när man besöker oss på Ai 😃 Tack för din feedback.
    2021-04-21 Insamlad av företaget
    Tjejerna som jobbade var supertrevliga! Det har dom varit varje gång jag varit inne i butiken!
    Hej Kajsa
    Tack för din feedback. Kan bara hålla med dig om att teamet i MOOD är grymma 😊
    2021-02-05 Insamlad av företaget
    Bra service, trevligt bemötande och rimliga priser. //Glasögon användare sedan 25 år.
    Hej Miro
    Tack för din feedback. Vad roligt att höra :-)
    Trevlig helg
    2020-12-09 Spontant omdöme
    Tyvärr ingen bra köpupplevelse alls, första och sista gången jag handlar härifrån. Jag råkade lägga en beställning på Ai Eyewears hemsida precis innan deras hemsida blev hackad, och fick för det första ingen info om det utan fick läsa om det i tidningen och själv kontakta företaget då min beställning inte dök upp efter en vecka. Efter 11 dagar utan att få min order ville jag avboka beställningen eftersom jag inte kunde vänta längre och behövde köpa linser akut från en annan butik. Tjejen på kundtjänsten kunde inte avboka ordern pga att deras system fortfarande var kapat, men hon lovade att kreditera ordern så fort deras system var igång igen och föreslog då att jag kunde gå till butiken i Moodgallerian så länge och kolla om de har samma styrka av linser inne, vilket jag inte ville pga Corona.
    Efter ytterligare en vecka får jag meddelande från Klarna och Ai Eyewear att min order är på väg. Dvs den blev aldrig krediterad som jag blivit lovad. Jag fick höra av mig till kundtjänst igen, och då tar det 6 dagar att få svar. "Du kan ju returnera ordern till oss om du inte vill ha den". Totalt tog det en månad av strul med den här ordern, blev inte erbjuden någon kompensation och svarstiden och servicenivån från kundtjänst var minst sagt ganska slö.
    Hej Pamela
    Tack för din feedback. För det första ber jag så mycket om ursäkt för den långa svarstiden, det är inte ok att behöva vänta så länge som du fick göra. Detta är något vi jobbat hårt på och kan glädjande meddela att den förkortats avsevärt, oftast svarar vi våra kunder redan samma dag. För det andra är jag väldigt ledsen att du drabbades av vår driftstörning samt strulet med ordern.
    Hoppas att du trots detta kan tänka dig besöka oss någon gång i framtiden
    Önskar dig en fortsatt fin onsdag
    2020-12-04 Insamlad av företaget
    Jättebra service både av optiker och personalen i kassa/butik! Fick väldigt bra råd och gedigen synundersökning. Kändes verkligen att de var genuina, tog sig tid och inte tvingade en på abonnemang med dolda kostnader. Jag brukar inte bli månadsabonnent men just i det här fallet blev jag det för det kändes så bra med både service och vad som ingick i abonnemanget - ångrar det verkligen inte! Och gillar verkligen båda mina glasögon (ett avstånd och ett terminal). Verkligen supernöjd!
    Hej Mimmi
    Åh vilka fina ord! Så härligt att du blev så nöjd. Kul att du också gillar abonnemanget, ska vara smidigt och enkelt att använda glasögon 😊
  • Astrid C
    2020-11-13 Insamlad av företaget
    Kollade synen och fixade 2 par nya glasögon! Optikern var duktig och trevlig och skrev inte endast ut ett recept utan pratade om synfelet jag hade och förklarade vad det innebar också. Sedan hjälpte hon i kassan mig att välja de 2 snyggaste bågarna till mig, och allt till ett billigt pris. Synundersökningen var tom gratis👍🏼
    Hej Astrid
    Tack för din feedback. Vad roligt att du fann dina favoriter. Teamet i MOOD är grymma!
    2020-10-30 Insamlad av företaget
    Läsglasögon och Solglasögon,
    Bra bemöttning från personalen i affären
    Jätte nöjd
    Hej Lisa
    Kul att du klev så nöjd. Glädjer oss
    2020-10-28 Insamlad av företaget
    Trevlig personal, bra glasögon. Bra pris
    Hej Ulrika
    Härligt att du gillar teamet, de är grymma
    2020-10-28 Insamlad av företaget
    Otroligt trevlig och proffsig personal, som levererar!
    Hej Marcus
    Tack snälla! Härligt att de levde upp till dina förväntningar
    Önskar dig en härlig dag
    2020-10-28 Insamlad av företaget
    Trevligt bemötande snygga bågar. Gör om denna undersökning om ni vill ha många svar. Tror man drar sig för att skriva långa svar.
    Hej Lotta
    Kul att du gillade våra produkter!
    Tack för feedback - tar det med oss framåt 😊
    2020-10-28 Insamlad av företaget
    Köpte två par glasögonen, eller ja, ett abonnemang på två par. Mycket nöjd med det ena paret, men måste justera det andra lite bättre för att kunna uttala mig. Kommer nog byta dem sen när det gått ett år. Super att byte och synundersökning ingår! Finfint bemötande!
    Hej Karolina
    Tack för fina ord. Du är alltid välkommen in och justera dina glasögon när det behövs. Älskar också att man kan uppdatera sin stil varje år 😊
    2020-10-26 Insamlad av företaget
    Jag besökte Ai för en synundersökning.
    Och förhoppningsvis köp av nya glasögon. Gillar att de använder återbruk av glasögon.
    Jag fick ett Proffesionellt bemötande från första stund. Som kund kände jag mig i fokus med fantastiskt trevligt bemötande med värme och engagemang. Kan varmt rekommendera dom!
    Hej Lise-Lott
    Åh vad härligt att höra, precis så ska det vara! Team MOOD gör sitt yttersta för varje kund.
    Tack för fin feedback 😊
    2020-10-26 Insamlad av företaget
    Personligt och hjälpsamma. Nöjd med servicen. Köpte solglasögon och enkelslipade glasögon.
    Hej Patrick
    Tack för fin feedback
    2020-08-19 Insamlad av företaget
    Har haft Sara (optiker) och Hanna (säljare), vilka jag upplever som väldigt lyhörda och professionella. Deras arbete gör att jag varmt kan rekommendera Ai Eyewear, vilket jag gjort till flera. Stort tack för ert bemötande i jakten på nya glasögon. Handlar mer än gärna hos er när det blir dags igen.
    Hej Daniel
    Tack snälla för de fina orden 🙏🏻 Vad roligt att vi fick hjälpa dig med ditt val och vad kul att du blev så nöjd
    2020-06-29 Insamlad av företaget
    Mycket serviceminded och trevliga!
    Hej Anna-Lena
    Tack för fina ord!
    Önskar dig en härlig dag och sommar
    2020-05-07 Insamlad av företaget
    Mycket bra service blev väl omhändertagen. Bra information vid synundersökningen. Stort urval av bågar vilket är kanon. Mycket trevlig personal ⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️
    Hej Åsa
    Vad roligt att höra! Tack för väldigt mycket fin feedback.
    Önskar din en fortsatt härlig dag
    2020-05-06 Insamlad av företaget
    Köpte abonnemang på glasögon. Aldrig blivit så bra bemött i en butik nånsin. Väldigt snälla och trevliga tjejer som jobbade, gav mig råd och åsikter om de olika glasögon-modellerna. Fick min synundersökning ombokad ett antal gånger, men de varnade mig i god tid, och med rådande klimat är förkylningar förståeligt. 10/10 service!
    Hej Emir
    Tack för din feedback! Roligt att höra att du blev så nöjd. Teamet i Mood gör ett toppenjobb :-)
    Önskar dig en härlig onsdag
    2020-04-21 Insamlad av företaget
    Smidigt som fan och bra priser :)
    Hej Leo
    Tack! Kul att du precis som vi gillar när det är enkelt, smidigt och flexibelt. Aldrig fel när man dessutom får bra pris :-)
    Trevlig tisdag
    2020-01-17 Insamlad av företaget
    3 par glasögon på abonnemang. Mycket trevligt bemötande och kunnig personal. Stannade och pratade länge, fick kaffe och hade en riktigt trevlig inhandling. Rekommenderar starkt för bemötande, stil och pris.
    Hej Samuel
    Wow, låter superhärligt! Tack för din feedback
    2020-01-17 Insamlad av företaget
    Supertrevlig och kunnig personal, grym service!
    Hej Linnea
    Tack 😊 Teamet älskar sitt jobb och vill alltid leverera bästa servicen
    2020-01-15 Insamlad av företaget
    10p på allt! Personal, service och produkter!
    Hej Carl
    Wow, tack för fin feedback!
    Ha en härlig dag
  • Mango Eric Andreas D
    2019-12-30 Spontant omdöme
    WOW! Helt fantastisk service. Jobbar själv inom service och ställer höga krav på bemötande, från första möte till avslutat köp. Rekommenderar varmt till alla som är ute efter glasögon eller bara vill göra en synundersökning.
    Hej
    Tack för fin feedback 😊 Vi gör vårt yttersta för att göra alla kunder nöjda och finna bästa lösningen just för dom.
    Trevlig lördag
  • Anna S
    2019-11-17 Insamlad av företaget
    Vänlig och professionell personal som tog sig tid.
    Hej Anna
    Tack för feedback. Visst är det härligt när man får bra service :-)
    Trevlig måndag
    2019-11-16 Insamlad av företaget
    abonnemang
    Bra bemötande
    Lång leverans tid men snygga pågar for sure
    Hej Sol
    Tack för feedback. Kul att du hittade så snygga bågar! Trist att leveranstiden drog ut på tiden.
    Trevlig måndag
    2019-11-14 Insamlad av företaget
    Tre glasögon, Moodgallerian. Toppenkul personal.
    Hej Tinni
    Härligt! Tack för din feedback :-)
    Trevlig eftermiddag
    2019-10-05 Insamlad av företaget
    Abonnemang
    Blev mycket bra bemött
    Hade höga förväntningar och de blev besvarade
    Hej Hedvig
    Tack och vad roligt att höra att vi levde upp till dina höga förväntningar!
    2019-10-03 Insamlad av företaget
    jag köpte en prenumeration på slipade glasögon. Fick hjälp av en superduktig optiker som gick igenom mina synfel så att det kändes rätt. Sen fick jag hjälp av en stylist att välja ut bågar som passade och de var toksnygga! Förut har jag använt glasögonen så lite som möjligt nu vill jag aldrig ta av dom. Massa människor har kommenterat att jag ser bra ut i glasögonen och att bågarna är snygga. Över förväntan verkligen!! jag rekommenderar AI till alla och upplägget med prenumeration är ju super och man får 3 par. perfekt det har man ju aldrig råd att köpa annars.
    Hej Maria
    Tack för superfin feedback!
    Vad kul att du trivs så bra i dina bågar och superroligt att du får massor fina komplimanger
    2019-09-05 Insamlad av företaget
    Var inne på Ai Eyewear då jag sett deras reklam på sociala medier. Fastnade snabbt för alla snygga modeller som man kan välja mellan. Sanningen är att det var väldigt svårt att bestämma vilka glasögon jag ville ha, det är därför det är så otroligt bra att man i deras abonnemang får välja 3 glasögon och dessutom byta ut ett par om året. Jag älskar konceptet och allt som ingår när jag är kund. Servicen är på top nivå. Otroligt trevlig personal, kunniga och närvarande. Hoppas vara kund i många år
    Hej Natalia
    Tack! Kan bara hålla med dig om abonnemanget. Du är alltid hjärtligt välkommen till oss 😊
    2019-08-30 Insamlad av företaget
    Vilket upplevelse! Första intrycket var "wow, cool butik". Sedan en riktigt härlig och kunnig personal som toppades av en toppen-synundersökning. Att jag med ett prisvärt abonnemang kunde få vanliga glasögon, terminalglasögon och solglasögon med styrka var ju magiskt! Jag REKOMMENDERAR!
    Hej Niclas
    Tack för fin feedback och vad roligt att du gillar vårt koncept!
    Kan bara hålla med dig gällande våra medarbetare och abonnemanget. Grymt bra :-)
    2019-08-26 Insamlad av företaget
    Jag har köpt ett abonnemang på tre par glasögon. I Mood på er butik där, jag blev väldig bra bemött av personalen i er butik.
    Hej Anette
    Härligt! Tack för fin feedback 😊
    2019-08-19 Insamlad av företaget
    Leasat 3 par slipade glasögon, har blivit proffsigt och vänligt bemött vid alla mina besök. Mycket nöjd!
    Hej Linda
    Tack 😊 Härligt att höra!
    2019-08-19 Insamlad av företaget
    Prenumererar på tre par glasögon. Bågarna hade jag valt ut i lugn och ro via nätet hemma. När jag kände mig nöjd med valet bokade jag en tid för synkontroll i Mood-gallerian på samma sida. Efter noggrann synundersökning
    var det dags att testa mina val av bågar. Klockrent! Det sista var att göra färgvalet mellan två av mina favoriter. Där fick jag fin hjälp av tjejen i butiken. Redan veckan därpå kunde jag hämta ut mina nya glasögon. En ”total makeover”;)
    Jättenöjd!
    Hej Ann
    Kul att din resa startade på nätet, visst är funktionen bra där man kan se alla kombinationer! Härligt med snabb leverans också
    2019-08-19 Insamlad av företaget
    Jag köpte 3 glasögon på abonnemang. Fick 100% service från första besöket. Jag blev inbokad för synundersökning hos en optiker med särskild utbildning för mitt synfel. Rekommenderar Ai till alla jag känner
    Hej Anneli
    Vad kul att du är så nöjd och rekommenderar oss. Tack!
  • Nadira A
    2019-08-19 Insamlad av företaget
    Jag signade upp mig på ett studentabonnemang för tre par glasögon och är riktigt nöjd! Kom först in bara för en gratis synundersökning utan köpkrav och hade då tänkt använda det synintyget någon annanstans men sen kollade jag runt där och fick bra hjälp så bestämde mig för att skaffa där istället!
    Hej Nadira
    Härligt att du fann de bågar du sökte och uppskattar teamets strävan att göra alla kunder supernöjda :-)
  • Tomas E
    2019-08-19 Insamlad av företaget
    För första gången kände jag mig välkommen och omhändertagen hos en optiker. Personalen tog sig verkligen tid att hjälpa mig att välja bågar och färg. Jag har alltid gillat bågar med lite mer utmanande färger, men inte känt att jag vågar. Hos AI Eyewear fick jag träffa fantastisk personal som förstod vad jag var ute efter och självmant föreslog bågar som inte var klassiska, trista svarta. Jag är verkligen nöjd, det enda negativa är att jag måste ta mig ända ut till stan för att träffa min optiker.
    Hej Tomas
    Vad roligt att du hittat din optiker! Teamet gör ett fantastiskt jobb, härligt att du uppskattar deras arbete :-)
  • Badi N
    2019-05-10 Insamlad av företaget
    För det första älskar jag konceptet utan försök till extra försäljning av det ena eller andra produkten eller tjänsten! Finns två alternativ och man köper det som passar än. För det andra, köpte för ett par månader sedan ett par glasögon och nyligen uppgraderades, efter ny synundersökning, till månadsabonnemang och köp av ytterligare 3 par. Bytte även ut nya glas i de de gamla bågarna.

Personalen är sociala, trevliga och informativa. Att synundersökningen är Gratis är ett extra stort plus!

Man kan önska att det framgick vad som ingår i glaset (ex. bluevision, ytbehandling, UV etc) och att detta ingick i glaset eller bara finns ett extra tillägg som kan köpas där flertal ingår.

Att göra hela upplevelsen så smidig med grym service är något jag uppskattar och är därmed riktig nöjd. Likaså är bågarna grymma.

Ger ett rekommenderat betyg och inte utmärkt eftersom denna omdömes mail skickas nu - bara någon vecka efter att jag införskaffat glasögona. Borde komma om ett halvår när jag testat samtliga och kan ge ett ordentligt omdöme.
    Hej Badi
    Kul att du gillar och trivs i dina glasögon samt gillar vårt team! Uppskattar din feedback och tar med oss detta framåt
    2019-05-09 Insamlad av företaget
    Engagerad personal med mycket värme. Lite mindre finess vad gäller administration. Men ok!
    Hej Annika Karin
    Tycker också service är A och O. Tack för feedback så vi kan bli ännu bättre!
    2019-05-09 Insamlad av företaget
    Beställde 3 par glasögon. Blev mkt väl bemött av alla och optikern var mycket förtroendeingivande o kunnig.
    Hej Ylva
    Tack för fin feedback. Teamet är grymma !
    Trevlig helg
    2019-05-09 Insamlad av företaget
    Fantastiskt bra service och engagerad personal som gjorde mitt val av både glasögon och solglasögon så mycket enklare. Plus för riktigt snygga bågar också!
    Hej Caroline
    Tack snälla! Vad roligt att du är nöjd
    2019-05-07 Insamlad av företaget
    Jag köpte tre par glasögon och linser.
    Helt otroligt bra service, kände verkligen att jag hörde hemma där. Personalen var så kompetent och behandlade mig som en vän, kom med ärliga tips på vilka glasögon som passade mig bäst och jag blev hur nöjd som helst. Vi skrattade mycket ihop och jag hade genuint trevligt där. 🌸
    Hej Ariana
    Vad kul att du blev så nöjd! Låter som ni hade riktigt roligt tillsammans ?