Ai Eyewear

Regeringsgatan 48, 111 56 Stockholm — Visa karta

Ai Eyewear är först med att erbjuda en unik prenumerationstjänst på glasögon. Hos Ai designar du själv dina glasögon utifrån 10 modeller, 10 färger på bågar och 10 olika färger på glasen. Detta ger en möjlighet till 1 000 olika kombinationer! I en tid där miljö och hållbarhet är extra viktig har Ai valt att anpassa sitt erbjudande därefter utan att göra avkall på stil och modegrad. Traditionellt har bilden av att bära glasögon inneburit att man ägt ett par glasögon och därmed inte kunnat variera sin stil något som Ai härmed ändrar på. Ai Eyewear erbjuder en prenumerationstjänst för mellan 129-349 kr/månad för tre par glasögon, beroende på synfel. I tjänsten ingår regelbundna synundersökningar och fria byten av glas om synen förändras. Dessutom ingår ett byte av glasögon per år. På så sätt är alltid glasögonen anpassade och hålls uppdaterade efter ditt aktuella synfel och bågarna efter önskad stil. De återlämnade glasögonen skickas antingen för återanvändning i välgörande syfte eller återvinns till nya glasögon.

Boka din synundersökning idag på www.aieyewear.se, den är gratis och utan köpkrav! På hemsidan finner du även alla bågar i en 360° vy där du själv kan kombinera ihop dina favoriter.
Öppet just nu
Lör: 10:00-18:00
Sön: 11:00-17:00

Läs vad 24 kunder tycker om Ai Eyewear

• 2019-10-05

Hedvig W skrev om Ai Eyewear
    Abonnemang
    Blev mycket bra bemött
    Hade höga förväntningar och de blev besvarade Läs mer
    2019-10-07 Ida M svarar Hedvig W
    Hej Hedvig
    Tack och vad roligt att höra att vi levde upp till dina höga förväntningar!
  • 2019-10-03

Maria R skrev om Ai Eyewear
    jag köpte en prenumeration på slipade glasögon. Fick hjälp av en superduktig optiker som gick igenom mina synfel så att det kändes rätt. Sen fick jag hjälp av en stylist att välja ut bågar som passade och de var toksnygga! Förut har jag använt glasögonen så lite som möjligt nu vill jag aldrig ta av dom. Massa människor har kommenterat att jag ser bra ut i glasögonen och att bågarna är snygga. Över förväntan verkligen!! jag rekommenderar AI till alla och upplägget med prenumeration är ju super och man får 3 par. perfekt det har man ju aldrig råd att köpa annars. Läs mer
    2019-10-03 Ida M svarar Maria R
    Hej Maria
    Tack för superfin feedback!
    Vad kul att du trivs så bra i dina bågar och superroligt att du får massor fina komplimanger
  • 2019-09-05

Natalia R skrev om Ai Eyewear
    Var inne på Ai Eyewear då jag sett deras reklam på sociala medier. Fastnade snabbt för alla snygga modeller som man kan välja mellan. Sanningen är att det var väldigt svårt att bestämma vilka glasögon jag ville ha, det är därför det är så otroligt bra att man i deras abonnemang får välja 3 glasögon och dessutom byta ut ett par om året. Jag älskar konceptet och allt som ingår när jag är kund. Servicen är på top nivå. Otroligt trevlig personal, kunniga och närvarande. Hoppas vara kund i många år Läs mer
    2019-09-05 Ida M svarar Natalia R
    Hej Natalia
    Tack! Kan bara hålla med dig om abonnemanget. Du är alltid hjärtligt välkommen till oss 😊
  • 2019-08-30

Niclas S skrev om Ai Eyewear
    Vilket upplevelse! Första intrycket var "wow, cool butik". Sedan en riktigt härlig och kunnig personal som toppades av en toppen-synundersökning. Att jag med ett prisvärt abonnemang kunde få vanliga glasögon, terminalglasögon och solglasögon med styrka var ju magiskt! Jag REKOMMENDERAR! Läs mer
    2019-08-30 Ida M svarar Niclas S
    Hej Niclas
    Tack för fin feedback och vad roligt att du gillar vårt koncept!
    Kan bara hålla med dig gällande våra medarbetare och abonnemanget. Grymt bra :-)
  • 2019-08-26

Anette Marita J skrev om Ai Eyewear
    Jag har köpt ett abonnemang på tre par glasögon. I Mood på er butik där, jag blev väldig bra bemött av personalen i er butik. Läs mer
    2019-08-27 Ida M svarar Anette Marita J
    Hej Anette
    Härligt! Tack för fin feedback 😊

Linda Ingjerd Viktoria B skrev om Ai Eyewear
    Leasat 3 par slipade glasögon, har blivit proffsigt och vänligt bemött vid alla mina besök. Mycket nöjd! Läs mer
    2019-08-20 Ida M svarar Linda Ingjerd Viktoria B
    Hej Linda
    Tack 😊 Härligt att höra!

Ann E skrev om Ai Eyewear
    Prenumererar på tre par glasögon. Bågarna hade jag valt ut i lugn och ro via nätet hemma. När jag kände mig nöjd med valet bokade jag en tid för synkontroll i Mood-gallerian på samma sida. Efter noggrann synundersökning
    var det dags att testa mina val av bågar. Klockrent! Det sista var att göra färgvalet mellan två av mina favoriter. Där fick jag fin hjälp av tjejen i butiken. Redan veckan därpå kunde jag hämta ut mina nya glasögon. En ”total makeover”;)
    Jättenöjd! Läs mer
    2019-08-19 Ida M svarar Ann E
    Hej Ann
    Kul att din resa startade på nätet, visst är funktionen bra där man kan se alla kombinationer! Härligt med snabb leverans också

Anneli G skrev om Ai Eyewear
    Jag köpte 3 glasögon på abonnemang. Fick 100% service från första besöket. Jag blev inbokad för synundersökning hos en optiker med särskild utbildning för mitt synfel. Rekommenderar Ai till alla jag känner Läs mer
    2019-08-19 Ida M svarar Anneli G
    Hej Anneli
    Vad kul att du är så nöjd och rekommenderar oss. Tack!
  • Nadira A

2019-08-19

Nadira A skrev om Ai Eyewear
    Jag signade upp mig på ett studentabonnemang för tre par glasögon och är riktigt nöjd! Kom först in bara för en gratis synundersökning utan köpkrav och hade då tänkt använda det synintyget någon annanstans men sen kollade jag runt där och fick bra hjälp så bestämde mig för att skaffa där istället! Läs mer
    2019-08-19 Ida M svarar Nadira A
    Hej Nadira
    Härligt att du fann de bågar du sökte och uppskattar teamets strävan att göra alla kunder supernöjda :-)
  • Tomas E

2019-08-19

Tomas E skrev om Ai Eyewear
    För första gången kände jag mig välkommen och omhändertagen hos en optiker. Personalen tog sig verkligen tid att hjälpa mig att välja bågar och färg. Jag har alltid gillat bågar med lite mer utmanande färger, men inte känt att jag vågar. Hos AI Eyewear fick jag träffa fantastisk personal som förstod vad jag var ute efter och självmant föreslog bågar som inte var klassiska, trista svarta. Jag är verkligen nöjd, det enda negativa är att jag måste ta mig ända ut till stan för att träffa min optiker. Läs mer
    2019-08-19 Ida M svarar Tomas E
    Hej Tomas
    Vad roligt att du hittat din optiker! Teamet gör ett fantastiskt jobb, härligt att du uppskattar deras arbete :-)
  • Badi N

2019-05-10

Badi N skrev om Ai Eyewear
    För det första älskar jag konceptet utan försök till extra försäljning av det ena eller andra produkten eller tjänsten! Finns två alternativ och man köper det som passar än. För det andra, köpte för ett par månader sedan ett par glasögon och nyligen uppgraderades, efter ny synundersökning, till månadsabonnemang och köp av ytterligare 3 par. Bytte även ut nya glas i de de gamla bågarna.

Personalen är sociala, trevliga och informativa. Att synundersökningen är Gratis är ett extra stort plus!

Man kan önska att det framgick vad som ingår i glaset (ex. bluevision, ytbehandling, UV etc) och att detta ingick i glaset eller bara finns ett extra tillägg som kan köpas där flertal ingår.

Att göra hela upplevelsen så smidig med grym service är något jag uppskattar och är därmed riktig nöjd. Likaså är bågarna grymma.

Ger ett rekommenderat betyg och inte utmärkt eftersom denna omdömes mail skickas nu - bara någon vecka efter att jag införskaffat glasögona. Borde komma om ett halvår när jag testat samtliga och kan ge ett ordentligt omdöme. Läs mer
    2019-05-10 Ida M svarar Badi N
    Hej Badi
    Kul att du gillar och trivs i dina glasögon samt gillar vårt team! Uppskattar din feedback och tar med oss detta framåt

Annika Karin O skrev om Ai Eyewear
    Engagerad personal med mycket värme. Lite mindre finess vad gäller administration. Men ok! Läs mer
    2019-05-10 Ida M svarar Annika Karin O
    Hej Annika Karin
    Tycker också service är A och O. Tack för feedback så vi kan bli ännu bättre!

Ylva Christina S skrev om Ai Eyewear
    Beställde 3 par glasögon. Blev mkt väl bemött av alla och optikern var mycket förtroendeingivande o kunnig. Läs mer
    2019-10-07 Ida M svarar Ylva Christina S
    Hej Ylva
    Tack för fin feedback. Teamet är grymma !
    Trevlig helg

Caroline W skrev om Ai Eyewear
    Fantastiskt bra service och engagerad personal som gjorde mitt val av både glasögon och solglasögon så mycket enklare. Plus för riktigt snygga bågar också! Läs mer
    2019-05-10 Ida M svarar Caroline W
    Hej Caroline
    Tack snälla! Vad roligt att du är nöjd
    Trevlig fredag
  • 2019-05-07

Ariana B skrev om Ai Eyewear
    Jag köpte tre par glasögon och linser.
    Helt otroligt bra service, kände verkligen att jag hörde hemma där. Personalen var så kompetent och behandlade mig som en vän, kom med ärliga tips på vilka glasögon som passade mig bäst och jag blev hur nöjd som helst. Vi skrattade mycket ihop och jag hade genuint trevligt där. 🌸 Läs mer
    2019-05-07 Ida M svarar Ariana B
    Hej Ariana
    Vad kul att du blev så nöjd! Låter som ni hade riktigt roligt tillsammans ?
  • 2019-02-27

Annie F skrev om Ai Eyewear
    Väldigt trevligt och proffsigt bemötande!!! Läs mer
    2019-02-27 Ida M svarar Annie F
    Hej Annie
    Kul att höra att du gillar vårt team!
  • 2019-02-25

Malin W skrev om Ai Eyewear
    Proffsiga och trevliga! Hjälpte mig till det yttersta med att allt skulle bli rätt och bra! Läs mer
    2019-02-25 Ida M svarar Malin W
    Hej Malin!
    Vad roligt att du blev nöjd :-)
  • 2019-01-10

Rebecca I skrev om Ai Eyewear
    Kompetent, trevlig och engagerad personal! Läs mer
    2019-01-11 Ida M svarar Rebecca I
    Hej Rebecca,
    Kul att du gillar det vi gör! Visst är det härligt när man får ett bra benötande :-)
  • Andreas J

2018-12-20

Andreas J skrev om Ai Eyewear
    Riktigt bra koncept, supersnygga bågar och ett väldigt trevligt bemötande! Läs mer
    2018-12-21 Ida M svarar Andreas J
    Hej Andreas.
    Vad roligt att höra att du gillar konceptet och våra härliga kollegor :-)
  • 2018-12-20

Verifierad kundrelation
    Aron H skrev om Ai Eyewear
    Superfin butik med riktigt coolt koncept! Läs mer
    2018-12-21 Ida M svarar Aron H
    Hej Aron
    Tack! Kul att du gillar det vi gör :-)

Erik E skrev om Ai Eyewear
    Coolt koncept med jättefina bågar och avslappnad känsla i butiken. Kommer gärna tillbaka! Läs mer
    2018-12-21 Ida M svarar Erik E
    Hej Erik
    Du är alltid väkommen till oss :-)

Verifierad kundrelation
    Elin v skrev om Ai Eyewear
    Så häftigt koncept! Att bygga sina egna glasögon var riktigt kul, jag gjorde tre par solglasögon med olika spegelglas. Läs mer
    2018-12-21 Ida M svarar Elin v
    Hej Elin
    Jag gillar också att kunna designa mina egna glasögon. Hoppas du får många komplimanger för dina solglasögon

Hanna E skrev om Ai Eyewear
    Riktigt fin butik och trevlig personal alltid ett leende och hjälpsamma. Att få komponera ihop sina egna glasögon är riktigt kul! Kan varmt rekommenderas! Läs mer
    2018-12-21 Ida M svarar Hanna E
    Hej Hanna
    Tack! Roligt att du är så nöjd

Martin D skrev om Ai Eyewear
    Mycket coolt koncept och jag gillar verkligen möjligheten att prenumerera på glasögon. Nu får jag tre par glasögon för 199 kronor per månad och då får jag nya glas om min styrka förändras. Plus att jag får byta ett par varje år, kostnadsfritt! Läs mer
    2018-12-21 Ida M svarar Martin D
    Hej Martin
    Kul att du gillar vår prenumerationstjänst. Enkelt, felxibelt och allt ingår.
    Bara kika förbi om du tex behöver justera dina glasögon.

Regeringsgatan 48, 111 56 Stockholm