En Ful och En Gul AB

3.6

8 omdömen om En Ful och En Gul AB

Magnus H
Skrev om En Ful och En Gul AB

I går 22 feb 11 var jag och min fru på En ful en gul. Det var den äckligaste mat jag nånsin ätit på resturang. Till förätt urkokt pigrimsmussla som lika bra kunde varit burk fiskbulle med en blaskig sås med stjälkselleri. Huvudrätten var en gös gryta med lite lite fisk och hälften vat selleri och ev libbstick rätten var asstark trots att vi blev lovade en mildare variant. Svaret från servitör och servitris när vi påpekade att maten var äcklig var bara att det var väl synd. Jag höll på att spy när jag lämnade resturangen och i dag får jag tillbringa på toaletten. Fy fan va vidrigt!

Anders G
Skrev om En Ful och En Gul AB

Hämtade hem mat härifrån ännu en gång. Alltid supergott och bra bemötande. Hong Kong Nudel soppa och Tigerräkor med grön chili är favoriter:)

Nikke L gillar detta
Jennifer H
Skrev om En Ful och En Gul AB

Stämningen är mysig, en blandning av East & West och matsedeln består inte av 8 A4-sidor som på så många andra kinakrogar utan är trevligt återhållsam – allt ryms på en A4-sida… Maten är vällagad och god. Jag åt tufo och ångade grönsaker med chili (för övrigt den enda veggomaten menyn hade att erbjuda). Starkt som sjutton. Jag hostade och frustade tills tårarna sprutade på mig. Gott men starkt. Dom andra åt klassiskt kinesiska dumplings och lamm i vitlök. Till efterrätt delade vi på en palmbladspannkaka med glass och...

Edit T
Skrev om En Ful och En Gul AB

En väldigt bra kinakrog i SoFo. Hyfsade priser om man nöjer sig med en mellanrätt som ändå är ganska stora. Väldigt gott!!

Tobias H gillar detta
John C
Skrev om En Ful och En Gul AB

Inte äkta alls (mina föräldrar är kinesiska). Trevlig personal men otrevlig mat. Min rätt ("Ungsgrillad anka med hemlagad bbq-sås") var alldeles för söt, såsen smakade mer som amerikansk Kraft Barbecue Sauce. Fyra stycken dumplingar (jiao zi) kostade 116 kr, vilket är sjukt dyrt, och det smakade inte alls som jag hade hoppats.

Beatrice d
Skrev om En Ful och En Gul AB

Jätte god mat och jätte bra service! Det här är en CDhina restaurang. Jag har bara varit där en gång men ska självklart tillbaka.. Som sagt! Maten var jätte god.

Mats A
Skrev om En Ful och En Gul AB

Absolut top tre bland kineser i stan. Dyrare, men varenda krona extra blir förvandlad till stil och kvalité. Så långt du kan komma från slabbkineserna. Distinkta, vackra, smakrika och spännande rätter från Peking och Sichuan. Köket ligger i lokalen och meterhöga eldslågor från woken och kokerskor i traditionell klädsel gör sitt till stämningen. Ett ställe där maten är kung! Glöm inte att boka, blir fullt fort. Jag tvekar alltid att ge femmor men En Ful & En Gul är en av Stockholms tre bästa restauranger för det kinesisk...

Malin W
Skrev om En Ful och En Gul AB

Underbar mat från Kina. De bästa Dimsum jag har provat. Inräknat de jag har ätit på plats i Kina. Tyvärr så har de inget alkoholtillstånd annars hade det blivit full pott.