Alla kategorier Hotell Dalarna Leksand Åkerblads Hotell och Gästgiveri

Åkerblads Hotell och Gästgiveri

Sjögattu 2, 793 70 Tällberg — Visa karta

Vi väkomnar dig till Åkerblads gästgiveri i Dalarna, ett hotell med gamla anor och mysiga gästrum. Intill Siljan serverar vi Dig god & vällagad mat samt goda drycker.

Läs vad 2 kunder tycker om Åkerblads Hotell och Gästgiveri

• Kristina S
    Kristina S skrev om Åkerblads Hotell och Gästgiveri
    Har besökt Åkerblads 12 gånger och alltid mötts av vänligt bemötande. Har varit där under alla årstider och njuter av hur man dekorerar efter årstider. Underbara rum som alla har inretts med olika textilier.Restaurangen serverar mat i världsklass med väl utvalda viner till.Frukosten tillhör favoriterna av de hotellfrukostar jag njutit.Deras egna Åkerbladslimpa med fruktoch svartsirap är såå god. Trevlig serveringspersonal. Framför allt vill jag ge Vera en eloge.Hon personifierar Åkerblads, Tällberg, Dalarna på det bäst tänkbara sätt.Jag är helt enkelt en Åkerbladsfreak som kommer att återvända, var så säker.
    Sara S gillar detta
  • Petra Å
    Petra Å skrev om Åkerblads Hotell och Gästgiveri
    Överreklammerat. Minimal meny, tar betalt för allt. De tar 50:- för att dela ut logginuppgifterna till sitt bredband. Påstår att de har Hästens sängar, hade inte vi i vart fall. Kall mat, nej, aldrig mer.
    2009-07-15 Representant för Åkerblads i Täl svarar Petra Å
    Bästa Petra,

Vi i personalen tillsammans med familjen Åkerblad tycker att det är väldigt tråkigt att Ni känner att Er upplevelse hos oss ej levde upp till Edra förväntningar. Vi arbetar alltid för att Ni som gäst ska lämna oss mer än nöjd och med en önskan att besöka oss igen. Jag skulle därför väldigt gärna vilja talas vid med Dig personligen och ber Er vänligt att kontakta mig på tfn: 0247-50802.
    (I samtliga våra hotellrum finner Ni en Hästens säng. Våra sängar är däremot specialbeställda vilket gör att de alla har olika färg på den annars alltid blå rutan.)

Med vänlig hälsning,
    Helén Nonis, Hotellchef,