Akono AB, sid 2

Erik Dahlbergsgatan 21, 115 32 Stockholm — Visa karta

Vi på Akono AB finns till för att skapa renare och mer hälsosamma inomhusmiljöer samtidigt som vårt arbete bidrar till en minskad energiförbrukning i ditt hem.

Vår största resurs är våra duktiga ventilationstekniker. De strävar alltid efter att leverera hög kvalitet i arbetet för att du som kund ska bli riktigt nöjd och ser till att det är rent och snyggt när vi lämnar en arbetsplats.

Några av de tjänster vi på Akono AB Värme & Ventilation utför är rensning, rengöring och service av imkanaler och frånluftsventilation. Dessutom utför vi service av värmepumpar samt takvård och taktvätt. Vi rekommenderar att man kontrollerar husets luftvägar regelbundet för den bästa inomhusluften!
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 684 kunder tycker om Akono AB

• Christina B
    Christina B skrev om Akono AB
    Blev uppringd och erbjuden tjänsten om rengöring av ventilation.
    Är mycket nöjd med utfört arbete. Läs mer
  • Marita O
    Marita O skrev om Akono AB
    Ventilationsrengöring och AC rengöring. Killen var trevlig o gjorde vad han skulle på ett bra sätt.
    Klart godkänt. Läs mer
  • Peter S
    Peter S skrev om Akono AB
    Rengöring av ventilationsrör och luftvärmepump . Rengöringen av cent.rör kunde kvittat . Rengöringen av luftv.pump blev bra , men då han hade rengjort delar i duschkabinen blev jag tvungen att rengöra den ordentligt . Var rejält skiten . Läs mer
  • Thomas A
    Thomas A skrev om Akono AB
    Köpte 1 par byxor, snabbt, lätt och smidigt.
    Inget att anmärka på.
    Klart nöjd och kommer handla mer. Läs mer
  • Jan G
    Jan G skrev om Akono AB
    Rengöring av ventilationssystem i vår villa. Äntligen tyst i ventilerna i huset och renare system. Dock blev det att dammsuga ordentligt i huset efter besöket. Läs mer
  • Karin I
    Karin I skrev om Akono AB
    Akono var väldigt snabba och jättetrevliga.

Visade också prov på stor kompetens: De löste ett för oss stort problem, som vi trodde skulle kosta en massa pengar - på några få minuter! Rekommenderar dem varmt!

Att sedan våra kanaler antagligen inte rensats sedan 90-talet gjorde ju dessutom en enorm skillnad för inomhusklimatet...! Läs mer
  • Mia F
    Mia F skrev om Akono AB
    Trevlig kille som kom i tid och gjorde ett bra jobb. Läs mer
  • Rolf M
    Rolf M skrev om Akono AB
    Rensning och luftmätning av ventilation.
    Denna gången var det helt ok och vi trodde att det var så förra gången också men när jag frågade om filtret i värme återvinningen så fick vi veta att det hade förbisetts förra gången.
    således var filtret fullt med flera års användning och dessutom förra årets rensningsskörd såväl som detta års skräp från kanalrensningen. Jag förslår att ni krediterar årets faktura. Den bristande ventilationen har påverkat husets kvalitet. Besiktningsprotokoll kan presenteras. Jag heter rolf Mannbro slittorp 365 44692 Skepplanda 070 200 2229. Läs mer
  • Gunilla Maria S
    Gunilla Maria S skrev om Akono AB
    Bra jobbat och informerade mig var jag kunde inhandla vissa saker. Jag är nöjd med utfört arbete. Läs mer
  • Karita Marianne M
    Karita Marianne M skrev om Akono AB
    Trevligt bemötande,kunnig person Läs mer
  • Khadija A
    Khadija A skrev om Akono AB
    ventilation service. Grundlig genomgång av husets samtliga ventilation kanaler. Läs mer
  • Kent G
    Kent G skrev om Akono AB
    Snabbt och smidigt.
    Bra o trevligt bemötande.
    Professionellt utfört. Läs mer
  • Jan S
    Jan S skrev om Akono AB
    I grunden skeptisk när någon ringer och erbjuder tjänster men efter att ha fått ventilationsanläggningen rengjord och genomgången av Andro från Akono kom min skepsis på skam. Proffsig, trevlig och väldigt seriös kille som jag varmt rekommenderar! Läs mer
  • Kjell S
    Kjell S skrev om Akono AB
    Trevligt bemötande!
    Snabb och aktsam. Läs mer
  • Agne M
    Agne M skrev om Akono AB
    Mycket kunnig och trevlig kille som utförde arbetet till stor belåtenhet för oss. Läs mer
  • Mats S
    Mats S skrev om Akono AB
    Bra bemötande samt en duktig och trevlig tekniker som gjorde rent vårt fläkt och värmesystem Läs mer
  • Marianne J
    Marianne J skrev om Akono AB
    Mycket trevligt bemötande redan från första telefonsamtal till utfört arbete. Fått rensat kanaler i badrum o i köket. Väldigt bra få gjort nu vet vi vad vi behöver ytterligare åtgärder. Väl utfört arbete o kan varm rekommenderas. Läs mer
  • Mattias J
    Mattias J skrev om Akono AB
    Ett extremt proffesionellt utförande och en väldigt trevlig tekniker utförde.
    Vi är väldigt nöjda. Läs mer
  • Ann-Christine V
    Ann-Christine V skrev om Akono AB
    Vi upplever att de har skött sig bra, både v g försäljningen av deras tjänster, bokning av besöket och genomförandet av tjänsten. Läs mer
  • Urban L
    Urban L skrev om Akono AB
    Rensning av frånluftskanalerna o imkanal. Serviceteknikern var glad o trevlig.
    Rimligt pris för åtgärden. Läs mer
  • Catrine A
    Catrine A skrev om Akono AB
    Köpte ventilationsrengöring och är mycket nöjda med hela upplevelsen. Läs mer
  • Eva Helen L
    Eva Helen L skrev om Akono AB
    Bra bemötande vid beställningen. Mycket trevlig och hjälpsam tekniker/serviceman som kom och gjorde arbetet (ventilation, imkanal/köksfläkt och luftvärmepump). Vi är mycket nöjda med vår kontakt med Akono AB. Läs mer
  • Linda B
    Linda B skrev om Akono AB
    Trevligt bemötande och kunnig personal. Läs mer
  • Dan Roland J
    Dan Roland J skrev om Akono AB
    Bra.
    Hjälp med rengjöring av ventilations system.
    Dyrt för en times job trots rot-avdrag!!! Läs mer
  • Ulla Kristina G
    Ulla Kristina G skrev om Akono AB
    Beställde rengöring av frånluftkanaler/ventilation och spisfäkt.
    Bra bemötande av både säljaren och den som utförde arbetet.

Vi blev mycket nöjda. Läs mer
  • Pia H
    Pia H skrev om Akono AB
    Rengöring ventilation imkanaler Läs mer
  • Johan S
    Johan S skrev om Akono AB
    Bemötande och kundfokus mycket bra. Dock blev (oturligtvis?) kanalfläkten skadad under rengöringen. Detta ledde till 2 veckors utebliven ventilation i mina badrum och en hel lördag fick ägnas åt utbyte av fläkten. Svårt att bortse från detta. Läs mer
  • Paul Sigvard S
    Paul Sigvard S skrev om Akono AB
    Det var bra att få veta hur mycket som ansamlats i rören men det var MYCKET lättförtjänta pengar! Läs mer
  • Sami K
    Sami K skrev om Akono AB
    Det var ett okej bemötande,proffsig Läs mer
  • Lars B
    Lars B skrev om Akono AB
    jag har anlitat Akano för rengöring av ventilationssystem i min bostad.
    Från första samtal till avslutad rengöring har kontakten med företaget varit mycket positiv. Säljaren hörde av sig på angivna tider hantverkaren kom på utsatt tid.
    Arbetet genomfördes systematiskt och smidigt. Läs mer
  • Joakim N
    Joakim N skrev om Akono AB
    Tydlig och bra information från dem från första kontakt till leverans av tjänst.
    Lovades en flödesmätning av luft men det blev inte av... Läs mer
  • Marita T
    Marita T skrev om Akono AB
    Service av Luftvärmepump blev mycketbra Läs mer
  • Anita N
    Anita N skrev om Akono AB
    Blev uppringd av företaget. Det gällde rengöring av imkanaler och fläkt. Johan Skoglund kom och rengjorde dessa. Trevlig person. Han rengjorde noggrant och var mycket noggrann med att inte smutsa ner i övrig. Läs mer
  • Synthia I
    Synthia I skrev om Akono AB
    They came to check our kitchen and bathroom ventilation. Excellent service. Läs mer
  • Jonny O
    Jonny O skrev om Akono AB
    Inte nöjd alls. Be att få skriftliga vad som ingår och lita inte på försäljaren Läs mer
  • Sara E
    Sara E skrev om Akono AB
    Mycket nöjd från första telefonsamtalet till slutförd ventilationsrengöring. Läs mer
  • Jenny W
    Jenny W skrev om Akono AB
    Vill du betala 2195 efter rut för en 30 -40 minuters arbete? Läs mer
  • Magnus C
    Magnus C skrev om Akono AB
    Inspektion och rensning av utgående luft
    Väldigt nöjd överlag Läs mer
  • Anne M
    Anne M skrev om Akono AB
    Jag behöve service på min värmepump. Jag kontaktade säljaren för hjälp och vägledning. Dessvärre var det struligt att få fram servicetekniker och oklart vem som skulle beställa reservdelar. Första servicemötet inställdes efter fler samtal om att det inte fanns bokningar och kvällen innan planerat besök kl 8, fick jag bekräftelse på det. Tiden gick och jag kontaktade åter säljaren, som släppt ärendet då han trodde allt var löst. Därefter bokades ett nytt möte och killen som kom var både snabb, trevlig och tog sig tid att förklara hur jag skulle sköta och ta hand om min värmepump. Han städade ordentligt efter sig och togmed sig skräpet. Blev ju bra till slut! Läs mer
  • Hans R
    Hans R skrev om Akono AB
    Fick rengjort till- och frånluftskanaler och imkanal på ett bra sätt. Allt fungerade utmärkt. Läs mer
  • Paul Fredrik S
    Paul Fredrik S skrev om Akono AB
    Jag är mycket nöjd med besöket.killen som var hos mig var duktig och med ett trevligt bemötande. Läs mer
  • Roger M
    Roger M skrev om Akono AB
    Bra service & info. Men priset för 15 minuter =1595. Rot helt ok med 234 kr men att ta ut 914 kr för RUT avdrag när ni använde MIN dammsugare pga av att teknikern/kontorskillen inte hade en egen var/är lite väl häftigt ? Så ? om det blir fler ggr Akono får komma hem ?! Undrar om skatteverket godkänner avdrag på 1148 kr från 2194 kr för rot+rut & jag betalar 1595 kr ?
    Ha en bra dag. Läs mer
  • Lukasz C
    Lukasz C skrev om Akono AB
    Rätt okey. Precis som ska det vara. Läs mer
  • Jan-Erik W
    Jan-Erik W skrev om Akono AB
    Proffsig telefonförsöljare ringde och frågade om behovet och bokade sedan tid för rensning av frånlufts- och köksventilation. Teknikern dök upp på tid och var trevlig och duktig. Mycket nöjd med utförande, resultat och pris. Läs mer
  • Anders F
    Anders F skrev om Akono AB
    Vi fick mycket fin service av en trevlig service tekniker Läs mer
  • Helena E
    Helena E skrev om Akono AB
    Jag fick tydlig information av personal som ringde mig och erbjöd firmans tjänster. Service killen hade goda kunskaper o tipsade mig om olika åtgärder. Mkt duktig! Läs mer
  • Bjarne K
    Bjarne K skrev om Akono AB
    Bra bemötande, hjälp med kontroll samt rengöring samt frånluftsventilation Läs mer
  • Marita M
    Marita M skrev om Akono AB
    Vad ni skänkte till barncancerfonden 2016 känns för mig ha väldigt liten relevans med vad jag tycker om ert bemötande och mina förväntningar av er. Hur menar ni att "som tack för mina svar har ni skänkt pengar för mer än ett år sen"?

Säljaren som ringde och sålde rengöring av imkanal och ventilation upplevdes seriös medan utföraren/teknikerns inte ens presenterade sig när han ringde på dörren 30 minuter före överenskommen tid för jobbet. Jag fick fråga vem han var. En presentation och idbricka med företagslogo hade varit bättre. Jobbet tog 45 minuter och kostade enl ök 2195 men när jag fått fakturan ser jag att det är draget BÅDE ROT och RUT-avdrag? Är det lagligt?
    Vid telefonbokning utovades 30 dagars kredit på fakturan men den är ändå på 14 dagar nu när jag ser den. Jobbet utfördes 8 jan och då bör väl förfallodagen var 30 dagar fr o m den 8 jan? Nu står det 25 januari!

Sammanfattningsvis blir en ventil av 5 ventiler pga faktorerna besrivna ovan. Läs mer
  • Darko M
    Darko M skrev om Akono AB
    Fick hjälp med att rensa från luften i huset. Ni kom ganska omgående. Det dåliga va priset. Jag tycker att det va ganska saftig, 2195kr efter rot avdrag för 40 min arbete. Läs mer
  • Leif B
    Leif B skrev om Akono AB
    Ett mycket trevligt bemötande. Ett gediget utfört arbete samt god information om hur vi själva kan kontrollera vår ventilation i fastigheten. Läs mer

Erik Dahlbergsgatan 21, 115 32 Stockholm