Akono AB, sid 2

Erik Dahlbergsgatan 21, 115 32 Stockholm — Visa karta

Vi på Akono AB finns till för att skapa renare och mer hälsosamma inomhusmiljöer samtidigt som vårt arbete bidrar till en minskad energiförbrukning i ditt hem.

Vår största resurs är våra duktiga ventilationstekniker. De strävar alltid efter att leverera hög kvalitet i arbetet för att du som kund ska bli riktigt nöjd och ser till att det är rent och snyggt när vi lämnar en arbetsplats.

Några av de tjänster vi på Akono AB Värme & Ventilation utför är rensning, rengöring och service av imkanaler och frånluftsventilation. Dessutom utför vi service av värmepumpar samt takvård och taktvätt. Vi rekommenderar att man kontrollerar husets luftvägar regelbundet för den bästa inomhusluften!
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 804 kunder tycker om Akono AB

• 2019-01-31

Michael Eng skrev om Akono AB
    Gäller avloppsrensning. Efter jobbet uppstod lukt och jag upptäcker att brunnen är skadad. Gammal plast som spruckit så brunnen inte håller tätt. Anmäler skadan med foton till Akono som skickar ut personal. Personal som kommer ut har inte fått infon/förstått skadan och kan inte göra något. Skyller på att han inte förstår hur han kan ha orsakat den och vill inte ta ansvar komma tillbaka och lösa vårt problem. Nu blir till att försöka laga med plastic padding själv. Läs mer
  • 2019-01-29

Monica Viola L skrev om Akono AB
    underhåll värmepump.

blev uppringd av företaget .trevlig personal , punktlig leverans,
    informativ och snabbt utförande.

värmen steg omedelbart.

På återkommande. Läs mer
  • 2019-01-28

Kennert J skrev om Akono AB
    avloppsrensning. Jag blev trevligt bemött av en säjare på telefon. Jag förväntade att de rensade avloppen och att de fungerade. Det var en trevlig kille som fixade det. jag är mycket nöjd. Läs mer

Linnéa H skrev om Akono AB
    Väldigt bra service och gav tips på åtgärder utav fel ventilation Läs mer

Sandra B skrev om Akono AB
    Avloppsrengöring:
    Allt funkade smidigt. Väldigt behjälplig i frågor m.m.
    Förstod nog inte från telefonförsäljaren riktigt vad jag köpt men hoppades på att det var det som det faktiskt var. Läs mer

Sune B skrev om Akono AB
    Den uppgjorda tiden stämde, samt trevligt bemötande. Läs mer

Kerstin Maria F skrev om Akono AB
    Snabbt utfört arbete och utanminsta nedsmutsning. Verkade effektivt. Framtiden får utvisa hur länge effekten varar. Därfö.r en trea annars en femma Läs mer
  • Markus W

2019-01-25

Markus W skrev om Akono AB
    Vi rensade våra imkanalet! Förväntade mig inte så mkt utan var ju ngt som skulle göras enligt alla:)! Kom en väldigt trevlig man som utförde arbetet på ett utmärkt sätt och som dessutom lärde mig ett och annat om med eget hus! Tumme upp! Läs mer

Marie V skrev om Akono AB
    Rensning av ventilationen - utfördes proffsigt av en mycket trevlig kunnig kille. Läs mer
  • 2019-01-24

Gunnar A skrev om Akono AB
    Väldigt trevlig servicekille minns tyvärr inte hans namn. Allt har varit bra, trevlig kille som ringde och bokade besöket. Läs mer

Märit B skrev om Akono AB
    Fick rensat mina golvbrunnar och avlopp. Duktig kille som var hos mej. Kom på utsatt tid Läs mer

Kerstin L skrev om Akono AB
    Avloppsrengöring. Förväntningarna att få rensat. Att ett bra jobb görs. Är mycket nöjd med arbetet. Fick bra inblick i vad som gjordes. Bra tips. Känner mig lättad. Läs mer

Ellinor N skrev om Akono AB
    rengörning av avlopp. kom och gjorde rent i alla avlopp och .trevligt bemött av kollen som utförde jobbet samt hon som ringde och bokade tiden. Läs mer

Penelope E skrev om Akono AB
    Rengöring av avlopp.
    Bra
    Bra Läs mer

Daniel E skrev om Akono AB
    En trevlig kille kom förbi och rengjorde imkanalerna. Han berättade att han hade "en timme på sig" vilket kanske var lite i snabbaste laget då vi har tre kompletta vårtum med dusch, bad i samtliga. Läs mer

Jan Harry Krister S skrev om Akono AB
    Rensning av avlopp.
    Bra.
    Förväntningar om väl utfört arbete. OK. Läs mer

Anna L skrev om Akono AB
    Rengöring av frånluftskanaler samt rengöring fläkt kök och badrum. Allt var utmärkt, trevlig, engagerad och kunnig!! Läs mer

Matts H skrev om Akono AB
    Rensning av avlopp
    Bra bemötande, informativ och kompetent tekniker
    Överträffade mina förväntningar som i o f s var oklara
    Funkade bra, kom på utsatt tid, gav feedback och gjorde snyggt och rent efter sig. Läs mer

Alina W skrev om Akono AB
    Lyhörda, professionella och välvillig.
    Mycket nöjd! Läs mer

Marcus P skrev om Akono AB
    Falsk marknadsföring.
    Den information som säljaren uppgav stämde inte med den utrustning personalen hade med sig. Jobbet förväntade inte mina förväntningar. De hade bara en rens vire med sig dvs det blir inte rensat i rören pga att den tar ju bara lättaste vägen i rören.. Läs mer
  • 2019-01-14

Conny K skrev om Akono AB
    Köpte rensning av avloppsrör i huset. Tekniker Rickard kom på uppgjord tid. Kändes kunnig och var trevlig. Han kunde också lämna bra tips om skötsel .Gjorde bra jobb som vi kan bedöma. Läs mer
  • Johan E

2018-12-19

Johan E skrev om Akono AB
    Ringer hela tiden och Telefon spammar Läs mer
  • 2018-12-11

Lina P skrev om Akono AB
    Jag beställde ventilation och imkanal och personen i fråga som kom var mycket trevlig i sitt bemötande, tålmodig med barnen och förklarade hur saker och ting fungerade. Mycket bra! Läs mer
  • 2018-12-10

Yngve A skrev om Akono AB
    Rengöring av frånluftskanalerna och imkanal. Trevlig personal vid beställning och utförande. Kunnig tekniker. Tvekar inte att använda företaget igen. Läs mer
  • 2018-12-08

Marlon W skrev om Akono AB
    Proffesionell tydiga i kund kontakt
    Känns tryggt att de gör som de Läs mer
  • 2018-12-07

Hans M skrev om Akono AB
    Bra service! Bra återkoppling efter utfört arbete. Engagerat bemötande som uppskattas. Läs mer
  • Cecilia B

2018-12-07

Cecilia B skrev om Akono AB
    Hade inte så mycket förväntningar men blev glatt överraskad över fint bemötande både över telefon o sedan hantverkare Thomas. Fick avlopp o golvbrunnar rensade o väl städat efteråt. Jag fick även kunniga tips o råd som jag verkligen behövde! Så verkligen ett företag jag ger toppbetyg o kan varmt rekommendera! Läs mer
  • 2018-12-06

Mikael M skrev om Akono AB
    Köpte rensning av avloppsrör i huset. Jag blev uppringd av företaget då jag var tidigare kund och fick ett affärsförslag. Killen kom exakt på utlovad tid och var klar en kvart snabbare än förväntat. Mycket nöjd med servicen. Läs mer
  • 2018-12-06

Peter E skrev om Akono AB
    Rensning av avlopp
    Kunnig och trevlig personal Läs mer

Honzik S skrev om Akono AB
    Kom i tid. Tig sig tid att besvara mina frågor. Effektiv, trevlig och kunnig på sitt jobb. Rekommenderar er till alla jag känner Läs mer

Eva M skrev om Akono AB
    Avloppsrensning. Bra bemött, ankomst helt enligt överenskommelse. Förväntning att allt skulle bli helt rensat. Köket visade sig dock inte bli helt ok, varför jag fick efterarbeta med gummisug, men då släppte det. Läs mer

Adnan S skrev om Akono AB
    Det var enkelt och bra

Bra

Absolut

Det var som det skulle vara, utan krångel. Läs mer
  • Ulla F

2018-12-05

Ulla F skrev om Akono AB
    Vi har blivit väl bemötta, har fått meddelanden i god tid om kommande aktiviteter, som sedan utförts av vänlig och trevlig personal. Läs mer

Ann-Charlotte E skrev om Akono AB
    Rengöring av luftkanaler. Priset motsvarande min förväntan. Men eftersom priset trots allt justerades så ger jag inte bottenbetyg Läs mer

Linus A skrev om Akono AB
    Ventilation. Mycket bra, trevlig och kompetent tekniker på plats. Läs mer
  • 2018-11-29

Birgitta A skrev om Akono AB
    Rengöring av ventilationsanläggningen i mitt hus. Där fanns mycket smuts som blev borttaget i både badrummet och köket.
    Är nöjd med besöket och hade utvecklande samtal med personen som gjorde allt här hos mig. Läs mer
  • 2018-11-28

Rada P skrev om Akono AB
    Jag är väldigt nöjd med Akono dem är bra,snabba och utför ett arbete med kvalitet. Läs mer
  • Peter G

2018-11-28

Peter G skrev om Akono AB
    Rensning av imkanal och utgående luftkanaler. Trevlig kille som utförde jobbet enligt uppdrag. Kom i tid även om jag hade glömt av att de skulle komma, ringde upp och påminde mig om att han var hemma hos oss. Var jättetrevlig fast jag hade glömt av det. Det löste sig då jag kom ca 15 min för sent.
    Det jag vill anmärka på är att priset i förhållande till tjänsten kanske ligger lite högt. Men annars tummen upp. Läs mer
  • Britt B

2018-11-27

Britt B skrev om Akono AB
    rengöring av golvbrunnar och avlopp
    omdöme: se betyg Läs mer

Helena G skrev om Akono AB
    Det ringde i telefonen som på beställning. Hade helstopp i köksvasken. Fick hjälp av en mkt vänlig man 1 timma senare. För första gången sen jag köpte huset har jag en virrvel när vasken töms. Läs mer

Joakim B skrev om Akono AB
    Förebyggande spolning av samtliga avlopp i huset. Arbetet väl utfört av trevlig tekniker. Läs mer

Sven C skrev om Akono AB
    Trevligt bemötande och väl utfört arbete,men uj uj vad det kostade!2500 kr för en timmes jobb utan dyrbar utrustning. Läs mer
  • Kaveh T

2018-11-24

Kaveh T skrev om Akono AB
    Blir inte lurad av dem!!!!

Rent Bedrägeri!!!! Läs mer
    2018-11-26 Akono AB svarar Kaveh T
    Hej Kaveh,

Vad tråkigt att du känner så. Jag kan ej se att vi varit hos er och utfört något arbete?
    Hör gärna av dig till mig på pr@akono.se så er jag fram emot att höra dina åsikter om vad vi gör för fel och varför du anser att de tjänster vi utför är bedrägeri.

Teodor
    2018-11-26 Kaveh T svarar Akono AB
    Hej,

Det har gått 1 månad nu!
    Ni skulle städa efter: min fru har städat!
    Skulle byta/rengöra röret övanpå spisen: tekniker har inte rört det alls!
    Skulle rengöra fläkten/filtret: han har sagt att han har inte hittat fläkten på taket och jag själv ska gå upp med en dammsugare /skruvmejsel och rengöra den själv!
    Jag har ringt Verksamhets ansvarig nu i 3 veckor och han vågar inte svara mig! Kuntjänst: vad ska jag säga, fusktjänst!
    Läs mer genom att expandera tråden +
  • 2018-11-22

Gunilla S skrev om Akono AB
    Trodde att rensningen skulle gälla ut till tomtgränsen också.
    Annars är vi nöjda. Läs mer
  • 2018-11-21

Tord Ingmar S skrev om Akono AB
    Bra bemötande o lärorikt det var mycket jag inte viste om fläkten Läs mer

Thomas Erik B skrev om Akono AB
    Rensning av alla avlopp
    Mycket vänligt
    Att det skulle bli rent i avloppen och det verkar som det har blivit det
    Företaget verkar mycket seriöst. Den uppfattningen har jag fått.
    Allt kändes bra. Läs mer

Jenny skrev om Akono AB
    Vi beställde ventilationsrengöring där luftmätning ingick. Det visade sig när arbetet skulle utföras att det bara var två ventilationskanaler att rengöra vilket tog max 30min och det inte var lönt att göra luftmätning. Detta fick vi reda på när han var här och vi blev fakturerade 1295 kr!! Även om han inte sa något märktes det att han undrade vad han gjorde hos oss. Vi frågade om tips för bättre ventilation men fick inte mycket till svars. Dessutom var han försenad från kunden innan och var jäktad för att hinna till nästa efter oss. Arbetet med rengöringen i sig var inget att klaga på men frågan är hur nödvändigt det var och för det priset...Vi blev mycket besvikna då vi bokade med Akono för att kunna få luftmätning gjord. Hade vi vetat att det endast var rengöring av två kanaler hade vi kunnat göra det själva eller ta in annat företag. Tycker att säljaren borde ha tagit reda på mer information eller informerat oss att det inte var lönt med luftmätning. Läs mer

Ralph L skrev om Akono AB
    Hej,service på luft anläggning ventilation, bra utfört/ Läs mer

Lena P skrev om Akono AB
    Rengöring utförd på ett smidigt sätt av en trevlig tekniker. Läs mer

Malin E skrev om Akono AB
    Gjorde rent i våra avlopp. Thomas som utförde jobbet var skicklig och tillmötesgående. Förklarade vad han gjorde och vad vi bör tänka på. Över förväntan. Läs mer

Erik Dahlbergsgatan 21, 115 32 Stockholm