Akono AB, sid 2

Erik Dahlbergsgatan 21, 115 32 Stockholm — Visa karta

Vi på Akono AB finns till för att skapa renare och mer hälsosamma inomhusmiljöer samtidigt som vårt arbete bidrar till en minskad energiförbrukning i ditt hem.

Vår största resurs är våra duktiga ventilationstekniker. De strävar alltid efter att leverera hög kvalitet i arbetet för att du som kund ska bli riktigt nöjd och ser till att det är rent och snyggt när vi lämnar en arbetsplats.

Några av de tjänster vi på Akono AB Värme & Ventilation utför är rensning, rengöring och service av imkanaler och frånluftsventilation. Dessutom utför vi service av värmepumpar samt takvård och taktvätt. Vi rekommenderar att man kontrollerar husets luftvägar regelbundet för den bästa inomhusluften!
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 699 kunder tycker om Akono AB

• Niclas U skrev om Akono AB
    Rengöring och kontroll av imkanaler.
    Gick snabbt och smidigt.
    Väldigt renliga, inget att städa efter. Läs mer
  • David K skrev om Akono AB
    Trevlig tekniker, punktlig och klar inom en timme.

Missförstånd angående tjänsten. Trodde att det skulle handla om min luftvärmepump och att ventilation skulle vara en bonus tjänst.

Annars en positiv upplevelse.

David Kellman Läs mer
  • Per-Haakon S skrev om Akono AB
    Rengöring av köksfläkt samt luftvärnefläkt.
    Bra
    Bra
    Bra Läs mer
  • Peter G skrev om Akono AB
    Rengöring av spisfläkt kanal och även service av luftvärmepump.
    Allt funkade jätte bra så jag är super nöjd. Läs mer
  • Monica H skrev om Akono AB
    Rensning av tilluft.
    Mycket bra.
    Hade inga och han gjorde som det var beställt.
    Bra. Läs mer
  • Jessica T skrev om Akono AB
    Rengöring av frånluftskanaler. Jättetrevligt bemötande av tekniker. Läs mer
  • Per W skrev om Akono AB
    Köpte rengöring av ventilation
    Enkelt att beställa och trevligt bemött av både planeringsteamer samt personalen som kom ut
    Arbetet väl utfört Läs mer
  • Erik N skrev om Akono AB
    Fick hjälp med att rensa ventilationskanalerna i huset. Vi hade lite bekymmer med att borsten fastnade, men det ordnade sig till sist. Hjälpsam och trevlig kille som utförde arbetet. Skitade dock ner en hel del. Annars var det bra. Kom i tid och höll tiden. Läs mer
  • Bo S
    Bo S skrev om Akono AB
    Rengöring av ventilationsrör, tilluft och frånluft och köksfläktens rör. System Nibe fighter 410.
    Trevlig tekniker som arbetade utan att smutsa ner.
    Hade förväntat mig mer rengöring av tilluftdelen med "borstning"som av frånluftrören. Tilluftsystemet dammsögs från en ventil.
    Känner mig lite osäker på om rengöringen var tillräcklig. Läs mer
  • Irma N
    Irma N skrev om Akono AB
    Kontroll av luftkanaler.
    Trevligt, vänligt och korrekt bemötande. Jag ville ha uppgifter via mail och det fick jag. Sedan vänligt telefonsamtal.

Kontroll utfördes och även borstning av tak samt rekommendation att tvätta taket.

Korrekt rapport och faktura.

Kan rekommenderas varmt. Läs mer
  • Gunilla S skrev om Akono AB
    Bra service och väl utfört arbete Nöjda kunder Läs mer
  • Helena B skrev om Akono AB
    1 rensning ventilations systemet.
    2 bra bemötande.
    3 inte så skitigt som jag trodde det skulle vara.
    4 bra.
    5 något som alla fastighetsägare bör göra med några års mellan rum Läs mer
  • Lennart S skrev om Akono AB
    Rengöring och kontroll av luftvärmepump,samt rengöring av köksfläkt.Jag blev välbemött och er representant utförde ett bra jobb.Betyget har INTE med hans arbetsinsats att göra.
    Jag hade förväntat mig att nivån på R 410-vätskan i luftvärmepumpen skulle kontrolleras,men så blev inte fallet.Så jag vet fortfarande inte hur det står till med nivån. Läs mer
    2018-05-04 Akono AB svarar Lennart S
    Hej Lennart,

Vi beklagar att tjänsten vi utfört ej levt upp till era förväntningar. När det kommer till rengöring av luftvärmepump så följer vi de servicerutiner som tillverkarna själva skickar till oss.

Hör gärna av dig på 020-123 900 eller info@akono.se vid ytterligare frågor eller funderingar!

Teodor
    Akono AB
  • Berit B skrev om Akono AB
    Hela mötet gick väldigt smidigt inget skräp fanns kvar då allt var färdigt. Mycket trevligt bemötande Läs mer
  • Bengt M skrev om Akono AB
    Rensning av imkanal
    Rengörning av luftvärmepumpens inne enhet
    Väldigt gott bemötande

En trevlig kille kom och utförde jobbet till belåtenhet Läs mer
  • Christina B skrev om Akono AB
    Blev uppringd och erbjuden tjänsten om rengöring av ventilation.
    Är mycket nöjd med utfört arbete. Läs mer
  • Marita O skrev om Akono AB
    Ventilationsrengöring och AC rengöring. Killen var trevlig o gjorde vad han skulle på ett bra sätt.
    Klart godkänt. Läs mer
  • Peter S skrev om Akono AB
    Rengöring av ventilationsrör och luftvärmepump . Rengöringen av cent.rör kunde kvittat . Rengöringen av luftv.pump blev bra , men då han hade rengjort delar i duschkabinen blev jag tvungen att rengöra den ordentligt . Var rejält skiten . Läs mer
  • Thomas A skrev om Akono AB
    Köpte 1 par byxor, snabbt, lätt och smidigt.
    Inget att anmärka på.
    Klart nöjd och kommer handla mer. Läs mer
  • Jan G skrev om Akono AB
    Rengöring av ventilationssystem i vår villa. Äntligen tyst i ventilerna i huset och renare system. Dock blev det att dammsuga ordentligt i huset efter besöket. Läs mer
  • Karin I skrev om Akono AB
    Akono var väldigt snabba och jättetrevliga.

Visade också prov på stor kompetens: De löste ett för oss stort problem, som vi trodde skulle kosta en massa pengar - på några få minuter! Rekommenderar dem varmt!

Att sedan våra kanaler antagligen inte rensats sedan 90-talet gjorde ju dessutom en enorm skillnad för inomhusklimatet...! Läs mer
  • Mia F skrev om Akono AB
    Trevlig kille som kom i tid och gjorde ett bra jobb. Läs mer
  • Rolf M skrev om Akono AB
    Rensning och luftmätning av ventilation.
    Denna gången var det helt ok och vi trodde att det var så förra gången också men när jag frågade om filtret i värme återvinningen så fick vi veta att det hade förbisetts förra gången.
    således var filtret fullt med flera års användning och dessutom förra årets rensningsskörd såväl som detta års skräp från kanalrensningen. Jag förslår att ni krediterar årets faktura. Den bristande ventilationen har påverkat husets kvalitet. Besiktningsprotokoll kan presenteras. Jag heter rolf Mannbro slittorp 365 44692 Skepplanda 070 200 2229. Läs mer
  • Gunilla Maria S skrev om Akono AB
    Bra jobbat och informerade mig var jag kunde inhandla vissa saker. Jag är nöjd med utfört arbete. Läs mer
  • Karita Marianne M skrev om Akono AB
    Trevligt bemötande,kunnig person Läs mer
  • Khadija A skrev om Akono AB
    ventilation service. Grundlig genomgång av husets samtliga ventilation kanaler. Läs mer
  • Kent G skrev om Akono AB
    Snabbt och smidigt.
    Bra o trevligt bemötande.
    Professionellt utfört. Läs mer
  • Jan S
    Jan S skrev om Akono AB
    I grunden skeptisk när någon ringer och erbjuder tjänster men efter att ha fått ventilationsanläggningen rengjord och genomgången av Andro från Akono kom min skepsis på skam. Proffsig, trevlig och väldigt seriös kille som jag varmt rekommenderar! Läs mer
  • Kjell S skrev om Akono AB
    Trevligt bemötande!
    Snabb och aktsam. Läs mer
  • Agne M
    Agne M skrev om Akono AB
    Mycket kunnig och trevlig kille som utförde arbetet till stor belåtenhet för oss. Läs mer
  • Mats S skrev om Akono AB
    Bra bemötande samt en duktig och trevlig tekniker som gjorde rent vårt fläkt och värmesystem Läs mer
  • Marianne J skrev om Akono AB
    Mycket trevligt bemötande redan från första telefonsamtal till utfört arbete. Fått rensat kanaler i badrum o i köket. Väldigt bra få gjort nu vet vi vad vi behöver ytterligare åtgärder. Väl utfört arbete o kan varm rekommenderas. Läs mer
  • Mattias J skrev om Akono AB
    Ett extremt proffesionellt utförande och en väldigt trevlig tekniker utförde.
    Vi är väldigt nöjda. Läs mer
  • Ann-Christine V skrev om Akono AB
    Vi upplever att de har skött sig bra, både v g försäljningen av deras tjänster, bokning av besöket och genomförandet av tjänsten. Läs mer
  • Urban L skrev om Akono AB
    Rensning av frånluftskanalerna o imkanal. Serviceteknikern var glad o trevlig.
    Rimligt pris för åtgärden. Läs mer
  • Catrine A skrev om Akono AB
    Köpte ventilationsrengöring och är mycket nöjda med hela upplevelsen. Läs mer
  • Eva Helen L skrev om Akono AB
    Bra bemötande vid beställningen. Mycket trevlig och hjälpsam tekniker/serviceman som kom och gjorde arbetet (ventilation, imkanal/köksfläkt och luftvärmepump). Vi är mycket nöjda med vår kontakt med Akono AB. Läs mer
  • Linda B skrev om Akono AB
    Trevligt bemötande och kunnig personal. Läs mer
  • Dan Roland J skrev om Akono AB
    Bra.
    Hjälp med rengjöring av ventilations system.
    Dyrt för en times job trots rot-avdrag!!! Läs mer
  • Ulla Kristina G skrev om Akono AB
    Beställde rengöring av frånluftkanaler/ventilation och spisfäkt.
    Bra bemötande av både säljaren och den som utförde arbetet.

Vi blev mycket nöjda. Läs mer
  • Pia H skrev om Akono AB
    Rengöring ventilation imkanaler Läs mer
  • Johan S skrev om Akono AB
    Bemötande och kundfokus mycket bra. Dock blev (oturligtvis?) kanalfläkten skadad under rengöringen. Detta ledde till 2 veckors utebliven ventilation i mina badrum och en hel lördag fick ägnas åt utbyte av fläkten. Svårt att bortse från detta. Läs mer
  • Paul Sigvard S skrev om Akono AB
    Det var bra att få veta hur mycket som ansamlats i rören men det var MYCKET lättförtjänta pengar! Läs mer
  • Sami K skrev om Akono AB
    Det var ett okej bemötande,proffsig Läs mer
  • Lars B skrev om Akono AB
    jag har anlitat Akano för rengöring av ventilationssystem i min bostad.
    Från första samtal till avslutad rengöring har kontakten med företaget varit mycket positiv. Säljaren hörde av sig på angivna tider hantverkaren kom på utsatt tid.
    Arbetet genomfördes systematiskt och smidigt. Läs mer
  • Joakim N skrev om Akono AB
    Tydlig och bra information från dem från första kontakt till leverans av tjänst.
    Lovades en flödesmätning av luft men det blev inte av... Läs mer
  • Marita T skrev om Akono AB
    Service av Luftvärmepump blev mycketbra Läs mer
  • Anita N skrev om Akono AB
    Blev uppringd av företaget. Det gällde rengöring av imkanaler och fläkt. Johan Skoglund kom och rengjorde dessa. Trevlig person. Han rengjorde noggrant och var mycket noggrann med att inte smutsa ner i övrig. Läs mer
  • Synthia I skrev om Akono AB
    They came to check our kitchen and bathroom ventilation. Excellent service. Läs mer
  • Jonny O skrev om Akono AB
    Inte nöjd alls. Be att få skriftliga vad som ingår och lita inte på försäljaren Läs mer

Erik Dahlbergsgatan 21, 115 32 Stockholm