Akono AB, sid 2

Erik Dahlbergsgatan 21, 115 32 Stockholm — Visa karta

Vi på Akono AB finns till för att skapa renare och mer hälsosamma inomhusmiljöer samtidigt som vårt arbete bidrar till en minskad energiförbrukning i ditt hem.

Vår största resurs är våra duktiga ventilationstekniker. De strävar alltid efter att leverera hög kvalitet i arbetet för att du som kund ska bli riktigt nöjd och ser till att det är rent och snyggt när vi lämnar en arbetsplats.

Några av de tjänster vi på Akono AB Värme & Ventilation utför är rensning, rengöring och service av imkanaler och frånluftsventilation. Dessutom utför vi service av värmepumpar samt takvård och taktvätt. Vi rekommenderar att man kontrollerar husets luftvägar regelbundet för den bästa inomhusluften!
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 641 kunder tycker om Akono AB

• Jan-Erik W
    Jan-Erik W skrev om Akono AB
    Proffsig telefonförsöljare ringde och frågade om behovet och bokade sedan tid för rensning av frånlufts- och köksventilation. Teknikern dök upp på tid och var trevlig och duktig. Mycket nöjd med utförande, resultat och pris. Läs mer
  • Anders F
    Anders F skrev om Akono AB
    Vi fick mycket fin service av en trevlig service tekniker Läs mer
  • Helena E
    Helena E skrev om Akono AB
    Jag fick tydlig information av personal som ringde mig och erbjöd firmans tjänster. Service killen hade goda kunskaper o tipsade mig om olika åtgärder. Mkt duktig! Läs mer
  • Bjarne K
    Bjarne K skrev om Akono AB
    Bra bemötande, hjälp med kontroll samt rengöring samt frånluftsventilation Läs mer
  • Marita M
    Marita M skrev om Akono AB
    Vad ni skänkte till barncancerfonden 2016 känns för mig ha väldigt liten relevans med vad jag tycker om ert bemötande och mina förväntningar av er. Hur menar ni att "som tack för mina svar har ni skänkt pengar för mer än ett år sen"?

Säljaren som ringde och sålde rengöring av imkanal och ventilation upplevdes seriös medan utföraren/teknikerns inte ens presenterade sig när han ringde på dörren 30 minuter före överenskommen tid för jobbet. Jag fick fråga vem han var. En presentation och idbricka med företagslogo hade varit bättre. Jobbet tog 45 minuter och kostade enl ök 2195 men när jag fått fakturan ser jag att det är draget BÅDE ROT och RUT-avdrag? Är det lagligt?
    Vid telefonbokning utovades 30 dagars kredit på fakturan men den är ändå på 14 dagar nu när jag ser den. Jobbet utfördes 8 jan och då bör väl förfallodagen var 30 dagar fr o m den 8 jan? Nu står det 25 januari!

Sammanfattningsvis blir en ventil av 5 ventiler pga faktorerna besrivna ovan. Läs mer
  • Darko M
    Darko M skrev om Akono AB
    Fick hjälp med att rensa från luften i huset. Ni kom ganska omgående. Det dåliga va priset. Jag tycker att det va ganska saftig, 2195kr efter rot avdrag för 40 min arbete. Läs mer
  • Leif B
    Leif B skrev om Akono AB
    Ett mycket trevligt bemötande. Ett gediget utfört arbete samt god information om hur vi själva kan kontrollera vår ventilation i fastigheten. Läs mer
  • Charlotte S
    Charlotte S skrev om Akono AB
    Trevligt bemötande.

Montören verkade osäker då han pratade mycket hela tiden.

Blev förvånade då han konstaterar att ventilationen inte uppnår de värden som det ska ha. Detta informerar han om och fyller i det i intyget men gör inga tecken till att vilja göra något åt det. Vi trodde att om inte ventilationen var godtagbar att det skulle bli åtgärdat. Läs mer
  • Håkan A
    Håkan A skrev om Akono AB
    Vi har fått hjälp med rensning av ventilationskanaler och rengöring av fläkten på taket. Arbetet har, såvitt jag förstår, utförts väl av en trevlig representant, bosatt i Göteborg.

Håkan Andersson Läs mer
  • Lene N
    Lene N skrev om Akono AB
    Hej. Ja hade jag visst hur enkelt det är att själv rensa mina fläckar så hade jag minsann själv gjord det. Det var mycket dyrt tycker jag. Men hädanefter så rensar jag själv mina fläckar, nu vet jag ju hur man gör. Trevlig gubbe som kom så ingen anmärkning på det, han kan ju inte hjälpa att det är så dyrt.
    Mvh Lene Läs mer
  • Per M
    Per M skrev om Akono AB
    Fungerade bra. Förvånande att medarbetaren inte medförde stege eller att behovet inte aviserats. Råden ok och kontrollen troligen väl utförd. Läs mer
  • Heléne W
    Heléne W skrev om Akono AB
    Vi är mycket nöjda med Akonos bemötande och arbete. Akonos representant var mycket duktig på ditt arbete och hans sätt var mycket trevligt. Läs mer
  • Patrik L
    Patrik L skrev om Akono AB
    Mycket trevlig personal från Akono som genomförde rensning av in- kanaler. Läs mer
  • Per Anders E
    Per Anders E skrev om Akono AB
    Synnerligen oseriöst!
    Installatör försöker dölja mätvärden (luftflöde) och när jag ber att få se dessa påstår han att värdena fluktuerar mellan 7-10 (mätaren visar dock konstant på 4). Det brukar fluktuera påstår han varpå jag förklarar att jag själv jobbar som specialist inom mätteknik och att jag aldrig hört talas om att luftflödet från en vanlig kanalfläkt skulle fluktuera i en installation som denna. Då skyller installatör på att han har dåliga batterier i sin utrustning och får väldigt bråttom härifrån.
    Jag har aldrig hört på maken till bluff och båg.
    Kommer aktivt varna andra för att anlita detta oseriösa företag. Läs mer
  • Lennart B
    Lennart B skrev om Akono AB
    Utförd tjänst utföll till full belåtenhet liksom bemötandet från företaget.

Tjänsten bestod av service av värmepump.

MVH

Lennart Birkfeldt Läs mer
  • Erik J
    Erik J skrev om Akono AB
    Rengöring av ventilationskanaler till frånluftsvärmepanna.
    Enkelt att komma överens om hur allt skulle fungera med försäljaren som ringde upp. Mycket bra servicetekniker som gjorde jobbet noggrant och även gav oss goda råd. Jag ringde upp faktureringen och bad om snabb faktura via e-post. Det ordnades utan problem.
    Vi är nöjda från början till slut. Läs mer
  • Eila Anneli C
    Eila Anneli C skrev om Akono AB
    Vi har fått hjälp med att rensa till-och frånluft och köksfläkt. Allt har varit bra från service till utförande. Däremot kom räkningen som var daterad 4/1 inte förrän dagen innan den ska betalas. egentligen ska man ha två veckor på sig. Men som sagt, det ni utför gjordes bra. Läs mer
  • Ingvar S
    Ingvar S skrev om Akono AB
    Jag var på jobbet men min fru var nöjd med besöket. Trevlig man som kunde sitt jobb. Läs mer
  • Jan Åke L
    Jan Åke L skrev om Akono AB
    De hjälpte mig med ventilation och rengjorda kanaler.
    Funkade bra ! Läs mer
  • Madeleine O
    Madeleine O skrev om Akono AB
    Kändes kunnigt och professionellt. Läs mer
  • Malin J
    Malin J skrev om Akono AB
    Renade alla vetiler/rör. Nöjd med både telefonkontakt o besök o tjänst. Läs mer
  • Charlotte A
    Charlotte A skrev om Akono AB
    Service på luftvärmepump. Bra. Inget att anmärka på. Läs mer
  • Hjördis T
    Hjördis T skrev om Akono AB
    Hej Akono
    Ingemar Malmberg rengjorde min luftvärmepump.
    Han var trevlig noggrann och mycket professionell!

Glad att ha fått kontakt med er!

Hjördis Thelander Läs mer
  • Simon S
    Simon S skrev om Akono AB
    Bra och lätt att ha att göra med Läs mer
  • Bengt Gustaf B
    Bengt Gustaf B skrev om Akono AB
    Servicemannen kom i god tid och gjorde ett fullgott arbete.
    Allt till full belåtenhet . Läs mer
  • Lars Ö
    Lars Ö skrev om Akono AB
    Brev i lådan följt av telefonsamtal med en trevlig person för överenskommelse och bokning, sedan besök av en annan trevlig person som utförde uppdraget ("ventilationssotning" och mätning av genomströmning) vid överenskommen tidpunkt. Professtionellt och förtroendeingivande hela vägen. Nu väntar jag bara på fakturan. Jag sätter en fyra för jag har inte kollat hur konkurrenskraftigt priset är. Även om det nu inte är Akonos fel... Läs mer
  • Ingemar H
    Ingemar H skrev om Akono AB
    Jag har haft kontakt med Akono i samband med beställning av tjänst, ventilationskontroll/rengöring. Normal effektiv dialog med tydlig återkoppling via sms/mail vad som överenskoms. Operatören kom på utsatt tid och jobbade professionellt. Nöjd med företaget och jag rekommenderar dem. Läs mer
  • Birgitta L
    Birgitta L skrev om Akono AB
    Ett trevligt och lugnt bemötande av serviceteknikern, som gick igenom alla luftkanaler, fläktar och luftvärmepump. Arbetet utfört med noggrannhet. Läs mer
  • Malena A
    Malena A skrev om Akono AB
    Den första kontakten via telefonen då ni ville sälja era tjänster var saklig och trevlig. Enligt kvinnan som ringde skulle besiktningsmannen legitimera sig vid dörren. När jag kommer hem tio minuter före avtalad tid står besiktningsmannen i mitt kök och berättar att allt är klart då han legitimerat sig för mina barn och gått in i vårt hus. Detta är inte ok! Eftersom jag inte var hemma kan jag inte värdera arbetet. Läs mer
  • Anna Marie H
    Anna Marie H skrev om Akono AB
    Det var andra gången och allt fungerade bra. Vi är nöjda med både arbetet förkontakten och den som utförde arbetet!
    Alltså ett just företag som man gärna fortsätter att använda! Läs mer
  • Nina Å
    Nina Å skrev om Akono AB
    Trevligt och professionellt bemötande från bokning till utfört jobb. Läs mer
  • Pär G
    Pär G skrev om Akono AB
    Vi har fått hjälp att rengöra och kolla luftflödet i vår ventilation. Vi har också fått rengjort vår luftvärmepump. Bra och trevligt bemötande i telefon. Förklarar tydligt vad som ingår i tjänsten. Snabba på att återkomma vid bokning av dag och tid. Hantverkaren var bra. Trevligt bemötande. Förklarade utförligt det han gjorde. Slutförde arbetet inom avtalad tid. Vi känner oss mycket nöjda. Läs mer
  • Anders L
    Anders L skrev om Akono AB
    Trevlig servicekille, saknar dock själv kompetens att bedöma den hantverksmässiga insatsen. Skulle utan att tveka använda tjänsten igen. Allt har löpt smidigt. Läs mer
  • Ann Christin R
    Ann Christin R skrev om Akono AB
    Trevligt bemötande. Gick fort. Fortfarande oklart för mig om det verkligen behövdes en ventilationskoll. Läs mer
  • Kent K
    Kent K skrev om Akono AB
    Inte så noga som jag förväntat mig. Läs mer
  • Gunilla E
    Gunilla E skrev om Akono AB
    Bra samtal, ingen känsla av tvång, fakta och bra information. Bra arbete. Läs mer
  • Jan Ö
    Jan Ö skrev om Akono AB
    Rensning av frånluftssystem, tre våningar.
    Inkl rengöring av frånluftsfläkt på taket.
    Service av luftvärmepump, inomhus- och utomhus-enhet.
    Nästan det bästa av allt, ni kunde leverera båda tjänsterna samtidigt!
    Bra service!
    Trevligt bemötande!
    Snabbt men noggrant utfört arbete!
    Konkurrenskraftig prissättning.
    Kommer att rekommendera er till andra, vänner och grannar! Läs mer
  • Erik Å
    Erik Å skrev om Akono AB
    Utelämnade mycket sitt telefonsamtal, gick sedan inte att få tag på via mail. Bondfångerinivå. Läs mer
  • Eva B
    Eva B skrev om Akono AB
    Trevlig kunnig man som kom och gjorde ett bra jobb. Förklarade vad han gjorde osv. Förtroendefull Läs mer
  • Magnus H
    Magnus H skrev om Akono AB
    Köpte på telefonförsäljning en rengöring av ventilation och im-kanal samt uppmätning av luftflöden i ventilationen.

Teknikern kom enligt avtal och rengöringen gick bra. Sedan krånglade det med uppmätning av luftflöden. Teknikern hänvisade till fel på fläkten till min värmepump och vi konstaterade att den inte fungerade som den skulle då.

Dock har den fungerat både före och efter rengöringstillfället. Tyvärr gjordes ingen mätning innan rengöring (hade varit bra som referens) eller något avdrag på pris för att luftmätning inte kunde göras. Jag funderar också på om teknikern kan ha kommit åt fläkten i pannan vid rengöringen och därmed satt den tillfälligt ur spel. Läs mer
  • Evabritt C
    Evabritt C skrev om Akono AB
    Rengöring från och till lufts kanaler värmeåkervinnings agregat
    Bemötandet har varit utmärkt och får högsta betyg. Från
    kontakten med personal till den person som utförde
    uppdraget han var toppen bra. Läs mer
  • Artur A
    Artur A skrev om Akono AB
    Fick proffesionellt hjälp med vårt ventilationen system. Trevlig och ärlig service person. Mycket nöjd med arbetet o kan därför rekommenderas Läs mer
  • Andreas G
    Andreas G skrev om Akono AB
    Mycket trevlig och glad tekniker! Vi pratade mycket och det kändes mycket bra... rekommenderas! Och mitt hus låter helt annorlunda nu - har ett eko i ventilationsröret. Så det måste ha hjälpt mycket.... Läs mer
  • Vincent F
    Vincent F skrev om Akono AB
    Trevlig och kompetent tekniker Läs mer
  • Frida G
    Frida G skrev om Akono AB
    Bra, snabbt, smidigt. Serviceinriktad med känsla av trygghet och kunskap i arbetets syfte. Läs mer
  • Jan S
    Jan S skrev om Akono AB
    Mycket bra, kunnig och trevlig var personen som var här och hjälpte oss. Läs mer
  • Per A
    Per A skrev om Akono AB
    Snabbt och bra jobb. Trevlig personal. Verkar vara mycket kunniga. Läs mer
  • Leif H
    Leif H skrev om Akono AB
    Akono tog kontakt med oss för att höra om vi var intresserade av en genomgång av vår ventialtion. Som nyinflyttad kom erbjudandet mycket lägligt. De var lätta att boka och när de dök upp i tid utfördes det planerade arbetet på bästa sätt. Trevligt och proffsigt bemötande. Har bara gott att säga om Akono och rekommenderar dem gärna! Läs mer
  • Pia Å
    Pia Å skrev om Akono AB
    Han uppträdde precis som jag förväntat mej när man anlitar en hantverkare. Läs mer
  • Zaher A
    Zaher A skrev om Akono AB