Akono AB, sid 2

Erik Dahlbergsgatan 21, 115 32 Stockholm — Visa karta

Vi på Akono AB finns till för att skapa renare och mer hälsosamma inomhusmiljöer samtidigt som vårt arbete bidrar till en minskad energiförbrukning i ditt hem.

Vår största resurs är våra duktiga ventilationstekniker. De strävar alltid efter att leverera hög kvalitet i arbetet för att du som kund ska bli riktigt nöjd och ser till att det är rent och snyggt när vi lämnar en arbetsplats.

Några av de tjänster vi på Akono AB Värme & Ventilation utför är rensning, rengöring och service av imkanaler och frånluftsventilation. Dessutom utför vi service av värmepumpar samt takvård och taktvätt. Vi rekommenderar att man kontrollerar husets luftvägar regelbundet för den bästa inomhusluften!
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 553 kunder tycker om Akono AB

• Solveig S
    Solveig S skrev om Akono AB
    Hej!
    Vi är nöjda med er arbete.
    Mvh Solveig Strömqvist
  • Lars Kjell Ola J
    Lars Kjell Ola J skrev om Akono AB
    Bra service och snabb , men ca 4000kr för 2,5 timmar (innan Rot) är lite mycket...
  • Sven Anders S
    Sven Anders S skrev om Akono AB
    Rensning av frånluftskanaler.samt koll av luftflöden. Proffsig kille med ett trevligt sätt.
  • Kristina J
    Kristina J skrev om Akono AB
    Rengörning av all ventilation i bostad.
    Trevligt bemötande vid telefonkontakt.
    Fackmannen som kom hem till oss var mycket duktig, presenterade sig. Kom vid utsatt tid, då även jag bad om att han skulle komma 30 min före vår bestämda tid. Fick bekräftelse via sms. Utförde jobbet väl, svarade på alla mina frågor.
    Lugn och iordningställde efter sig.
    Tog av sig skor. Exemplarisk.
    Dock hade han å jag en kommunikations miss. De skall återkomma och ta ng. luftkanaler.
  • Anna B
    Anna B skrev om Akono AB
    Rengöring av ventilation i badrum och köksfläkt. Bra service och kom på avtalad tid!
  • Niklas N
    Niklas N skrev om Akono AB
    Bra, trevligt bemötande hela tiden
  • Knut Göran Anton P
    Knut Göran Anton P skrev om Akono AB
    Från första början var det bra han kom dagen efter och rensade i kanalerna det var en bra kille sen kom fakturan strax efter och då blev det en chock jag hade pratat med han som ringde att betalningen skulle ske i slutet av månaden för jag hade inga pengar då det ordnade sig efter jag hade ringt en massa gånger till Akano men nu är allting ordnat till belåtenhet.

Mvh Göran Palmkvist
  • Kristina H
    Kristina H skrev om Akono AB
    Mycket dyrt för ett arbete som tog endast en halv timme att utföra.
    Det hör till god ton att man hälsar på kunderna, (vilket medhjälparen gjorde).
  • Kenth W
    Kenth W skrev om Akono AB
    Hej

Jag har köpt arbetet med tvättande av tak.

Mycket trevliga och bra personer som har utfört arbetet. Trevligt bemötande och bra att prata med. Arbetet har levt upp till det jag hade förväntat mig.

Med vänlig hälsning
    Kenth Wedmo
  • Christer B
    Christer B skrev om Akono AB
    Trevligt, professionellt och effektivt där mina frågor också blev besvarade på ett såväl övergripande som djuplodat innehåll. Kort sagt dunderbra.
  • Eric A
    Eric A skrev om Akono AB
    Snabb och bra rengöring av ventilationskanaler
  • Göran  S
    Göran S skrev om Akono AB
    Effektivt och bra alltifrån bokning till utförande.
  • Jonas B
    Jonas B skrev om Akono AB
    Ftget tog telefonkontakt & skickade bekräftelse på best av rensning av köks- & badrumsventilation via mail. Dom ringde den aktuella dagen & undrade om de kunde komma 1 h tidigare. Tror arbetet gick bra, var inte själv hemma under tiden. Osäker på om ett av badrummen blev genomgånget, det var skräp på de två toaletterna, i duschrummet & köket efteråt, men inte i badrummet/tvättstugan. Ids dock inte kolla hur det blev med det. Får väl ta det nästa gång.
    Har fått fakturan.p
  • Marie V
    Marie V skrev om Akono AB
    Mycket trevlig tekniker, bra service, kommer att rekommendera er vidare utan tvekan.
    👍
  • Hüseyin S
    Hüseyin S skrev om Akono AB
    Det var bra servis fläkt stätning mycket nöjd bra jobbat
  • Peter D
    Peter D skrev om Akono AB
    Försäljaren vid telefonkontakt sa ett pris och maxpris 2195:-... När väl "sotarn" gjort sitt 20-minutersjobb så hette det 2195:-! När räkningen kom stod det 3051,20 minus rot och rut på 330:- och 1289:-. Förbaskat dyrt för lite rensning av fläktkanaler från källare och kök.
  • Karl Fredrik S
    Karl Fredrik S skrev om Akono AB
    Suveränt!
    Trevligt bemötande både i telefon och i verkligheten.
    Bokade en rengöring av frånluftskanaler.
    Detta gjordes rent och snyggt, utan stress och med gott resultat.
  • Lena Christina O
    Lena Christina O skrev om Akono AB
    Trevligt bemötande från från första telefonsamtalet till sista handslaget. Arbetet utfört till full belåtenhet. Särskild eloge till Johan Skoglund som rensade ventilationskanalerna.
  • Milan N
    Milan N skrev om Akono AB
    Tvätt och kembehandling av tak, bra bemötande och väl utfört från början till slut.
  • Mats N
    Mats N skrev om Akono AB
    Rensade frånluftskanalerna och köksfläkten.
    Genomgående bra.
  • Michelle S
    Michelle S skrev om Akono AB
    Jättebra bemötande. Både telefonsamtal och mannen som kom ut och rensade vår ventilation. Jättepedagogisk man som bl a visade och förklarade hur vi håller rent ventilationen mellan "rensningarna".
  • Geyza H
    Geyza H skrev om Akono AB
    Mycket duktiga , koniga ,politliga.
    Tack
  • Lisbeth G
    Lisbeth G skrev om Akono AB
    Bra kontakt innan arbetet utfördes. Nöjd som helhet.
  • Andreas L
    Andreas L skrev om Akono AB
    Rengöring av ventilationssystem. Bra service, väldigt nöjd med resultatet.
  • Benjamin James K
    Benjamin James K skrev om Akono AB
    Bra och snabb, förklar och visa, vad han gjorde, toppen.
  • Lorentz H
    Lorentz H skrev om Akono AB
    Rengöring av ventilation. Bra killar som kom. Fick snurr på ventilationen och blev av med en massa damm.
  • Lars Olof N
    Lars Olof N skrev om Akono AB
    jag fick hjälp med sanering av ventilationen som utfördes men jag vet inte om det gjordes på rätt sätt det jag blev förvånad över var att inte fläkten för återvinningen inte stängdes av när jobbet utfördes då jag efteråt var på vinden för inspektion av aggregatet där var helt tätt i filtrena som nyss var rengjorda allt damm var i filtren och i fläkthjulen
  • Bengt & Monica B
    Bengt & Monica B skrev om Akono AB
    Kom i tid, helt annan service och genomgång av utrustningen än vad vi haft av andra leverantörer. Fick dessutom bra tips att tänka på för att allt skall fungera bra i framtiden.
    Trevlig kille som kom också!
  • Stefan V
    Stefan V skrev om Akono AB
    Förtroendeingivande och informativ var Ulf Mårder som rengjorde vår imkanal och frånluftsventilation.
  • Antero M
    Antero M skrev om Akono AB
    Fungerade bra, allt ifrån beställning, tidsbokning till genomförandet.
  • Gerd S
    Gerd S skrev om Akono AB
    Mycket bra bemötande och genomfört jobb.
  • Sandra K
    Sandra K skrev om Akono AB
    Mycket bra service,bra bemötande.
  • Jan Olle Christer K
    Jan Olle Christer K skrev om Akono AB
    det var mycket bra och trevlig montör
  • Siv T
    Siv T skrev om Akono AB
    Rengöring av värmepump ut-/invändigt. Servicen genomfördes snabbt och proffsigt som vi upplevde. Setvicekillen gav också goda råd om skötseln och svarade på våra frågor och undringar
  • Ebba Malena Å
    Ebba Malena Å skrev om Akono AB
    Jag fick hjälp med rengöring av ventiler. Det var en mycket trevlig och hjälpsam man, men jag blev förvånad över att han sa att han inte hade någon utbildning, att han bara jobbat med detta i tre månader, och att han lärde sig lösa problem under tiden han jobbade. Det var tyvärr inte så förtroendeingivande, även om jag uppfattade det som att han visste vad han gjorde. Nästa gång jag anlitar hantverkare ska jag se till att de har adekvat utbildning!
  • Nils Åke W
    Nils Åke W skrev om Akono AB
    Bra förhandsinformation .
    Bra bemötande av utföraren.
  • Marcus R
    Marcus R skrev om Akono AB
    Trevligt bemötande! Städade upp allt skräp så det inte blev några ventilationsrester kvar på golvet.
  • Magnus J
    Magnus J skrev om Akono AB
    Mycket trevligt bemötande från mannen som kontaktade oss när deras tekniker var ute i vårat område. Bokningen gick smidigt och bra. Vi fick en bekräftelse på arbetet som skulle utföras och teknikern gjorde ett utmärkt arbete. Kan rekommenderas varmt eftersom vi är mycket nöjda.
  • Arpad B
    Arpad B skrev om Akono AB
    Bemötandet var bra, sen när dem kom hit för att kontrollera ventilationen var bra också. Vi fick förklarat vad dem skulle göra och hur dem skulle höra det.
  • Mikael Ove L
    Mikael Ove L skrev om Akono AB
    Bra. Rengöring ventilation......................................................
  • Carina C
    Carina C skrev om Akono AB
    vi har fått hjälp med rensning av frånluftskanaler och fläkt. Trevligt bemötande och bra resultat. Ordnig och reda och städade upp efter jobbet.
  • Jens Christer F
    Jens Christer F skrev om Akono AB
    Bra!
  • Mats E
    Mats E skrev om Akono AB
    Bra bokning, uppföljning på bokning. Ok service tekniker, men lite virrigt samt hade glömt mätutrustning så det blev inte mätt
  • Fredrik A
    Fredrik A skrev om Akono AB
    Kunnig och proffsig servicetekniker.
  • Greger L
    Greger L skrev om Akono AB
    Bemötande I telefon,helt OK.
    Vid själva arbetet,kolla luftflödet för frånluft I huset,då var jag inte hemma,men enligt min fru helt OK.Resultatet fick jag ned-
    skrivet helt enligt vad jag förväntat mig.
  • Ulrika J
    Ulrika J skrev om Akono AB
    Bra bemötande. Tydligt. Ventilationsunderhåll.
  • Mattias P
    Mattias P skrev om Akono AB
    Säljaren va bra och var tillmötesgående. jag beställde rengöring av luftvärmepump. Teknikern va också bra och gjorde det han skulle.
    Dock så sa säljaren att de skulle mäta upp effekten, verkningsgrad och så på pumpen så man viste att det blev bra och att den funkar som den ska. Men det va inget som gjordes och teknikern sa att de va inget de gjorde alls. så det viste han inte vad säljaren fått ifrån.
    Det va lite därför jag tog beställde. För att se att pumpen är i bra kondition.
  • Claes M
    Claes M skrev om Akono AB
    Rengöring av ventilationskanaler i huset. Vet inte när detta gjordes senast, jag har bara bott där drygt ett år. Men det var massor av skräp som kom ut. Uppenbarligen något som bör utföras med 4 - 5 års mellanrum. (här hade det bog gått mycket längre.
  • Ann H
    Ann H skrev om Akono AB
    Lite mer information före besöket om vad jag som kund ska tänka på. Förberedelse Mm.
  • Anders B
    Anders B skrev om Akono AB
    Bra telefonkontakt. Snyggt i förväg tala om vem som kommer inkl kontaktuppgifter. Profesionellt o trevligt bemötande från er konsult.

Erik Dahlbergsgatan 21, 115 32 Stockholm