Akono AB, sid 3

Erik Dahlbergsgatan 21, 115 32 Stockholm — Visa karta

Vi på Akono AB finns till för att skapa renare och mer hälsosamma inomhusmiljöer samtidigt som vårt arbete bidrar till en minskad energiförbrukning i ditt hem.

Vår största resurs är våra duktiga ventilationstekniker. De strävar alltid efter att leverera hög kvalitet i arbetet för att du som kund ska bli riktigt nöjd och ser till att det är rent och snyggt när vi lämnar en arbetsplats.

Några av de tjänster vi på Akono AB Värme & Ventilation utför är rensning, rengöring och service av imkanaler och frånluftsventilation. Dessutom utför vi service av värmepumpar samt takvård och taktvätt. Vi rekommenderar att man kontrollerar husets luftvägar regelbundet för den bästa inomhusluften!
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 670 kunder tycker om Akono AB

• Charlotte A
    Charlotte A skrev om Akono AB
    Service på luftvärmepump. Bra. Inget att anmärka på. Läs mer
  • Hjördis T
    Hjördis T skrev om Akono AB
    Hej Akono
    Ingemar Malmberg rengjorde min luftvärmepump.
    Han var trevlig noggrann och mycket professionell!

Glad att ha fått kontakt med er!

Hjördis Thelander Läs mer
  • Simon S
    Simon S skrev om Akono AB
    Bra och lätt att ha att göra med Läs mer
  • Bengt Gustaf B
    Bengt Gustaf B skrev om Akono AB
    Servicemannen kom i god tid och gjorde ett fullgott arbete.
    Allt till full belåtenhet . Läs mer
  • Lars Ö
    Lars Ö skrev om Akono AB
    Brev i lådan följt av telefonsamtal med en trevlig person för överenskommelse och bokning, sedan besök av en annan trevlig person som utförde uppdraget ("ventilationssotning" och mätning av genomströmning) vid överenskommen tidpunkt. Professtionellt och förtroendeingivande hela vägen. Nu väntar jag bara på fakturan. Jag sätter en fyra för jag har inte kollat hur konkurrenskraftigt priset är. Även om det nu inte är Akonos fel... Läs mer
  • Ingemar H
    Ingemar H skrev om Akono AB
    Jag har haft kontakt med Akono i samband med beställning av tjänst, ventilationskontroll/rengöring. Normal effektiv dialog med tydlig återkoppling via sms/mail vad som överenskoms. Operatören kom på utsatt tid och jobbade professionellt. Nöjd med företaget och jag rekommenderar dem. Läs mer
  • Birgitta L
    Birgitta L skrev om Akono AB
    Ett trevligt och lugnt bemötande av serviceteknikern, som gick igenom alla luftkanaler, fläktar och luftvärmepump. Arbetet utfört med noggrannhet. Läs mer
  • Malena A
    Malena A skrev om Akono AB
    Den första kontakten via telefonen då ni ville sälja era tjänster var saklig och trevlig. Enligt kvinnan som ringde skulle besiktningsmannen legitimera sig vid dörren. När jag kommer hem tio minuter före avtalad tid står besiktningsmannen i mitt kök och berättar att allt är klart då han legitimerat sig för mina barn och gått in i vårt hus. Detta är inte ok! Eftersom jag inte var hemma kan jag inte värdera arbetet. Läs mer
  • Anna Marie H
    Anna Marie H skrev om Akono AB
    Det var andra gången och allt fungerade bra. Vi är nöjda med både arbetet förkontakten och den som utförde arbetet!
    Alltså ett just företag som man gärna fortsätter att använda! Läs mer
  • Nina Å
    Nina Å skrev om Akono AB
    Trevligt och professionellt bemötande från bokning till utfört jobb. Läs mer
  • Pär G
    Pär G skrev om Akono AB
    Vi har fått hjälp att rengöra och kolla luftflödet i vår ventilation. Vi har också fått rengjort vår luftvärmepump. Bra och trevligt bemötande i telefon. Förklarar tydligt vad som ingår i tjänsten. Snabba på att återkomma vid bokning av dag och tid. Hantverkaren var bra. Trevligt bemötande. Förklarade utförligt det han gjorde. Slutförde arbetet inom avtalad tid. Vi känner oss mycket nöjda. Läs mer
  • Anders L
    Anders L skrev om Akono AB
    Trevlig servicekille, saknar dock själv kompetens att bedöma den hantverksmässiga insatsen. Skulle utan att tveka använda tjänsten igen. Allt har löpt smidigt. Läs mer
  • Ann Christin R
    Ann Christin R skrev om Akono AB
    Trevligt bemötande. Gick fort. Fortfarande oklart för mig om det verkligen behövdes en ventilationskoll. Läs mer
  • Kent K
    Kent K skrev om Akono AB
    Inte så noga som jag förväntat mig. Läs mer
  • Gunilla E
    Gunilla E skrev om Akono AB
    Bra samtal, ingen känsla av tvång, fakta och bra information. Bra arbete. Läs mer
  • Jan Ö
    Jan Ö skrev om Akono AB
    Rensning av frånluftssystem, tre våningar.
    Inkl rengöring av frånluftsfläkt på taket.
    Service av luftvärmepump, inomhus- och utomhus-enhet.
    Nästan det bästa av allt, ni kunde leverera båda tjänsterna samtidigt!
    Bra service!
    Trevligt bemötande!
    Snabbt men noggrant utfört arbete!
    Konkurrenskraftig prissättning.
    Kommer att rekommendera er till andra, vänner och grannar! Läs mer
  • Erik Å
    Erik Å skrev om Akono AB
    Utelämnade mycket sitt telefonsamtal, gick sedan inte att få tag på via mail. Bondfångerinivå. Läs mer
  • Eva B
    Eva B skrev om Akono AB
    Trevlig kunnig man som kom och gjorde ett bra jobb. Förklarade vad han gjorde osv. Förtroendefull Läs mer
  • Magnus H
    Magnus H skrev om Akono AB
    Köpte på telefonförsäljning en rengöring av ventilation och im-kanal samt uppmätning av luftflöden i ventilationen.

Teknikern kom enligt avtal och rengöringen gick bra. Sedan krånglade det med uppmätning av luftflöden. Teknikern hänvisade till fel på fläkten till min värmepump och vi konstaterade att den inte fungerade som den skulle då.

Dock har den fungerat både före och efter rengöringstillfället. Tyvärr gjordes ingen mätning innan rengöring (hade varit bra som referens) eller något avdrag på pris för att luftmätning inte kunde göras. Jag funderar också på om teknikern kan ha kommit åt fläkten i pannan vid rengöringen och därmed satt den tillfälligt ur spel. Läs mer
  • Evabritt C
    Evabritt C skrev om Akono AB
    Rengöring från och till lufts kanaler värmeåkervinnings agregat
    Bemötandet har varit utmärkt och får högsta betyg. Från
    kontakten med personal till den person som utförde
    uppdraget han var toppen bra. Läs mer
  • Artur A
    Artur A skrev om Akono AB
    Fick proffesionellt hjälp med vårt ventilationen system. Trevlig och ärlig service person. Mycket nöjd med arbetet o kan därför rekommenderas Läs mer
  • Andreas G
    Andreas G skrev om Akono AB
    Mycket trevlig och glad tekniker! Vi pratade mycket och det kändes mycket bra... rekommenderas! Och mitt hus låter helt annorlunda nu - har ett eko i ventilationsröret. Så det måste ha hjälpt mycket.... Läs mer
  • Vincent F
    Vincent F skrev om Akono AB
    Trevlig och kompetent tekniker Läs mer
  • Frida G
    Frida G skrev om Akono AB
    Bra, snabbt, smidigt. Serviceinriktad med känsla av trygghet och kunskap i arbetets syfte. Läs mer
  • Jan S
    Jan S skrev om Akono AB
    Mycket bra, kunnig och trevlig var personen som var här och hjälpte oss. Läs mer
  • Per A
    Per A skrev om Akono AB
    Snabbt och bra jobb. Trevlig personal. Verkar vara mycket kunniga. Läs mer
  • Leif H
    Leif H skrev om Akono AB
    Akono tog kontakt med oss för att höra om vi var intresserade av en genomgång av vår ventialtion. Som nyinflyttad kom erbjudandet mycket lägligt. De var lätta att boka och när de dök upp i tid utfördes det planerade arbetet på bästa sätt. Trevligt och proffsigt bemötande. Har bara gott att säga om Akono och rekommenderar dem gärna! Läs mer
  • Pia Å
    Pia Å skrev om Akono AB
    Han uppträdde precis som jag förväntat mej när man anlitar en hantverkare. Läs mer
  • Zaher A
    Zaher A skrev om Akono AB
    Bra bemötande! !!!!Tack.
    Zaher!!!! Läs mer
  • Stig Lars Olof I
    Stig Lars Olof I skrev om Akono AB
    Bra!
    Levde inte riktigt upp till våra förväntningar. Verkade alldeles för enkelt för så mycket pengar. Läs mer
  • Carina Gunnel Margaretha J
    Carina Gunnel Margaretha J skrev om Akono AB
    Allt till belåtenhet. Kom avtalad tid. Läs mer
  • Sten H
    Sten H skrev om Akono AB
    Jag upplevde ett bra bemötande på vid beställning och vid praktiskt genomförande på plats.
    Då det handlar om rengöring av ventilation är det svårt att veta hur arbetet levde upp till mina förväntningar. Jag känner ju ingen skillnad före o efter. Samma luft. Läs mer
  • Rolf Allan Willhard L
    Rolf Allan Willhard L skrev om Akono AB
    Go gubbe! Gick fort utan problem! Läs mer
  • Emiko K
    Emiko K skrev om Akono AB
    Rengöring av ventilationskanalerna i villan, jag är nöjd med bemötandet. Läs mer
  • Lars P
    Lars P skrev om Akono AB
    Jag lärde mig vad jag kan göra själv och vad jag inte ska göra.
    Jag rekommenderar starkt andra att välja Akono AB. Läs mer
  • Anne J
    Anne J skrev om Akono AB
    Bra bemötande och snabbt och bra jobb. Läs mer
  • Camilla N
    Camilla N skrev om Akono AB
    Kan bara säga att allt var kanon från början till slut! Läs mer
  • Yahya C
    Yahya C skrev om Akono AB
    Mycket nöjd bra service och trevlig personal
    Mvh Yahya Läs mer
  • Ylva V
    Ylva V skrev om Akono AB
    Trevlig kille som inte hade koll på vad han gjorde. Dammsög inne i ventilationsenheten och tryckte då fast kylhuset vilket medförde att remmen slirade och nöttes upp. Detta i sin tur har gjort att larmet gått upprepade gånger och när jag ringt Peter som han heter så var han helt frågande till problemet istället för att åtminstone försöka hjälpa till . Kommer inte att anlita er igen.Dyrt med merkostnader då ni inte vill kännas vid problemet.
    MvhRickard Varmin Läs mer
    2017-11-03 Akono AB svarar Ylva V
    Hej Ylva och Rickard,

Så ska det givetvis inte gå till och ni ska definitivt inte behöva stå för några merkostnader som vi åsamkat.
    Kontakta gärna vår kundtjänst på 020-123 900 eller på info@akono.se så ska vi givetvis försöka lösa problemet.

Teodor
  • Göran P
    Göran P skrev om Akono AB
    Trevligt bemötande, bra service Läs mer
  • Anki N
    Anki N skrev om Akono AB
    Trevligt tel samtal- införsäljning.
    Ventilationsbesiktningen/ rengörninigen utfördes på ett kunnigt och bra sätt Läs mer
  • Peppe F
    Peppe F skrev om Akono AB
    Min uppfattning om ert företag har varit positivt från första stund när jag kontaktade er angående rensning/genomgång av min ventilation i min villa. Killen som var här och utförde jobbet var trevlig och proffsig. Jobbade snabbt, förklarade vad han gjorde innan han utförde något och städade rent efter sig. Jag kommer absolut att anlita er igen. Läs mer
  • Marcus M
    Marcus M skrev om Akono AB
    Mycket bra. Trevlig person som kom till oss. Fick hjälp att rengöra ventilationssystemet. Läs mer
  • Carina A
    Carina A skrev om Akono AB
    Blev uppringd av säljare, frågade om vi var intresserade av rensning av ventilationskanaler i kök, badrum och grovkök. Bra information och bra samtal. Teknikern som kom hem till oss gjorde ett bra och noggrann jobb upplevde vi. Läs mer
  • Gisela L
    Gisela L skrev om Akono AB
    Bra bemötande. Informationen om priset var dåligt. utfördes bara en av "rensningarna" då den ena inte kunde utföras pga fläkt. Ändå fick vi en räkning på två rensningar. Försökt komma i kontakt med er men efter utförandet verkar det svårt. Läs mer
    2017-10-23 Akono AB svarar Gisela L
    Hej Gisela,

Har vi ej genomfört bägge rensningarna ska du givetvis ej betala fullpris.
    Kontakta gärna oss på 020-123900 eller via e-post på info@akono.se

Teodor
  • Anders H
    Anders H skrev om Akono AB
    Bra bemötande vid beställning och mycket trevlig och kunnig personal som utförde jobbet och informerade och gav tips. Jobbet som gjordes var rensning och uppmätning av ventialtion Läs mer
  • Roger H
    Roger H skrev om Akono AB
    Rengjort frånluft ventilation.
    Rengöringen blev bra.
    Men på er hemsida står att ni lägger stor vikt på städning efter utfört arbete.
    Det märkte jag inte av, då jag fick städa själv Läs mer
  • Bertil S
    Bertil S skrev om Akono AB
    Mycket bra bemötande från första samtalet till utförd rensning. Arbetet gällde rensning av ventilations- och imkanal. Läs mer
  • Bengt Anders S
    Bengt Anders S skrev om Akono AB
    1600kr efter rotavdraget för att någon sprayar lite utblandat vatten i 50 minuter, känns inte seriöst. Läs mer
  • Lynn E
    Lynn E skrev om Akono AB
    Bemötandet var bra från första samtalet. Jag är dock besviken på säljaren som tog kontakt med oss då jag vid flera tillfällen frågade om teknikern som skulle utföra arbetet skulle rengöra alla ventilationskanaler. Svaret var varje gång, att det skulle hen göra. När arbetet väl utfördes rengjordes endast kanalen som inluften kommer in i. Ingen skugga ska falla över teknikern då han var väldigt hjälpsam och gav oss flera tips och råd. Betyget blir tyvärr uselt då teknikern inte utförde det som jag och säljaren kommit överens om. Läs mer

Erik Dahlbergsgatan 21, 115 32 Stockholm