Akono AB

www.akono.se
  • BadgeNineYears
1 190
4.2

Vi på Akono AB finns till för att skapa renare och mer hälsosamma inomhusmiljöer samtidigt som vårt arbete bidrar till en minskad energiförbrukning i ditt hem. Vår största resurs är våra duktiga ventilationstekniker. De strävar alltid efter att leverera hög kvalitet i arbetet för att du som kund ska bli riktigt nöjd och ser...

1190 omdömen om Akono AB

Tommy R
Skrev om Akono AB

Väl genomförd vent-arbete med trevlig person. De bjöd på avloppsrensning, och valde köksavloppet, vilket resulterade i att det luktar fuktigt i hela köket, efteråt. Inte så trevligt.

Berndt F
Skrev om Akono AB

Utmärkt service och mkt trevligt bemötande (genomgång och service på ventilation och avlopp). Ett extra plus att det är samma servicetekniker som återkommer. Personen är då redan bekant med huset och historiken servicemässigt. Det ger ett tryggt och seriöst intryck.

Inger J
Skrev om Akono AB

Redan svarat angående akonos arbetssätt vilket jag tidigare svarat på

Yvonne J
Skrev om Akono AB

Trevlig kille som fixade rengöringen snabbt och rent.

Roger H
Skrev om Akono AB

Bra bemötande. Tidigare anlitat Akono och är nöjd Bra, rensning av vent, imkanal och avlopp

Lise-lotte E

Kunnig och noggrann Trevligt bemötande kom I tid

Patrick B
Skrev om Akono AB

Dem gjorde ett bra jobb!

Ritva T
Skrev om Akono AB

Trevligt bemötande av säljare och montör, samt bra arbete.

Jan J
Skrev om Akono AB

Då jag tidigare haft Akano här hemma kändes det tryggt när dom åter tog kontakt för att göra mig uppmärksam att det var 3 år sen senaste rengöring vilket uppskattas.

Camilla Z
Skrev om Akono AB

Mycket bra bemötande. Rengöring av ventilationen. Nöjd.

Peter J
Skrev om Akono AB

Den var bra att man får rensade kanaler. Enda nackdelen var att frånluft fläkten i dusch utrymme fungerade inte efter inspektion.

Leif J
Skrev om Akono AB

Trevlig, kunnig tekniker som infann sig i god tid

Daniel A
Skrev om Akono AB

Man tror man köpt en spolning av rören. Förväntar sig därför att det kommer en spolbil med rejäla maskiner. Istället dyker en liten personbil upp med en liten verktygslåda. Problemet jag påtalar att jag har, där det känns som att det rinner trögt, åtgärdas inte utan jag får då veta att man skulle ringt en spolbil istället. Lurendrejeri. Riktigt missnöjd och 2695 kr fattigare för absolut ingenting. Katastrof

Svar från Akono AB

Hej Daniel! Tack för din feedback. Vår högsta prio är nöjda kunder, och vi vill gärna undersöka vidare varför det blev ett missförstånd med hur vår rengöring av avlopp utförs. Vi rengör via rensvajer för förebyggande syfte, och inte spolbil. Ring gärna upp oss på vår kundtjänst, tel. 020 123 900. Vänligen, Hanna

Lars L

Helt ok..!!!!!/////////////////___ ×××÷÷÷÷÷÷×÷××××××××××××××××××÷÷÷

Annemarie L
Skrev om Akono AB

Bra och snabb service. Syns nog igen om några år.

Ove L
Skrev om Akono AB

Ett bra och proffsigt jobb är utfört !

Bege J
Skrev om Akono AB

Trevlig kille, som verkade vara kunnig och dessutom social och vi språkade om allt från brödrostar och kaffemaskiner till veteranbilar.

Kerstin N
Skrev om Akono AB

Trevligt bemötande vid bokning och utförande. Upplevde god kompetens ochfick goda råd av den som utförde arbetet.

Magnus N
Skrev om Akono AB

Bra, snabb och trevligt tekniker! Fullt nöjd!

Lars Ove L
Skrev om Akono AB

Toppenbra! Jan gjorde ett bra jobb och var en trevlig Göteborgare.

Hans Erik N
Skrev om Akono AB

Fungerade lika bra som förra gången. Kunnig tekniker som jobbade effektivt.

Jörn S
Skrev om Akono AB

det gick lätt och fungerade bra

Stefan W

Bra å trevligt. Fick vad jag hoppades med hjälp. Rengöring luftkanaler 👍

Kjell Kurt F

det var bra men det finns inga imkanaler hos oss

Svar från Akono AB

Hej Kjell! Ibland kan det vara svårt att veta vad man har för ventilation hemma. Ring gärna oss på vår kundtjänst, om du skulle vilja prata med om vårt utbud, och vad du har för ventilation hemma. Hälsningar, Hanna, Akono AB

Anders N
Skrev om Akono AB

Hej Jag köpte resning av fränluftskanaler samt luftflödesmätning. Särskilt det senare var ett diffust kapitel för mig och där hade vi ett mycket bra resonemang.

Bengt Thomas J

Fick gjort ventilationsrenöring, snabbt och effektivt. Kom på bestämd tid och rent och snyggt när han gick. Tack

Skrev om Akono AB

Han gjorde ett bra jobb rensa ventiler o luftvärme pumpen. MEN på fakturan står det fel adress på fastigheten! Fastighets betäckning är Bresätter 1.4

Svar från Akono AB

Hej! Vi kan självklart skicka en ny faktura, om det är fel fastighetsbeteckning. Ring gärna oss på vår kundtjänst, så kan vi ordna detta. Vänligen, Hanna

William I
Skrev om Akono AB

Trevlig kille men jag förvånad när man skickar i ett medel i handfaten i ställlet för att spola rören som man gjorde i dusch/badkar och i köket. Från säljaren fick jag uppfattningen att man skulle spola alla avlopp. Av den anledningen drar det ner mitt betyg, i övrigt är jag nöjd.

Svar från Akono AB

Hej William! Vi använder inte spolbilar, utan rensvajer vid rengöring av avlopp. Vi använder också ett medel ibland i början av röret. Om du har frågor kring tjänstens utförande, så ring gärna upp nästa gång efter utfört besök. Vänligen, Hanna Akono AB

Thor U
Skrev om Akono AB

De var i vårt hus i 35 minuter. Det gick inte upp på taket och rensade ventilerna som säljaren hade sagt. Vet ej om de gjorde något nytta. Det de gjorde verkade inte som en nödvändig åtgärd. Personalen var helt ok och gav ett bra intryck.

Svar från Akono AB

Hej Thor! Tack för feedback! Efter tjänstens utförande ska smuts och damm ha avlägsnats från era frånluftskanaler. Ring gärna upp oss om du har frågor kring tjänstens utförande, på tel. 020 123 900. Hälsningar, Hanna Akono AB

Robert A
Skrev om Akono AB

Väldigt trevlig och kunnig tekniker som kom till oss!

Robert L
Skrev om Akono AB

Ett riktigt bra arbete där det förklarades vad man gjorde och hur

Jonas J
Skrev om Akono AB

Professionell service och snabbt genomförande, trevlig tekniker

Jan J
Skrev om Akono AB

Tycker att servicemannen var kunnig och hade bra idéer om hur vi skulle lösa vårt problem. Rengöring av ventilationen och fläkt.

Daniel N
Skrev om Akono AB

Trevligt, snabbt och professionellt möte och genomförd tjänst.

Thomas H
Skrev om Akono AB

Otroligt oseriös aktör som pressar folk till att rengöra sin ventilation även fast det inte behövs. Min pappa föll för det och när jag skulle ringa och avboka så lägger "tobias" på luren i örat på mig. Ringde sedan en lokal entrepenör som gör samma jobb för mindre än hälften av pengarna. Riktigt bluff företag alltså..

Roland J
Skrev om Akono AB

Ventilation och avlopp som vi är fullt nöjda med

Arne T
Skrev om Akono AB

Utmärkt service, rådgivning och flexibilitet.

Rickard K

Serviceinriktade och proffesionella.

Keyvan E
Skrev om Akono AB

Blev uppringd och bad om offert för rengöring av ventilation + avlopp. Bra pris jämfört med konkurrenter. Teknikern som utförde jobbet var duktig och förklarade pedagogisk vad han gjorde.

Anders N
Skrev om Akono AB

Trevlig personal, höll tid för arbetet

Talin K
Skrev om Akono AB

vi upplevde det hela som smidigt och professionellt.

Lena N
Skrev om Akono AB

👍 Tack för bra service! Helt nöjd med den hjälpen.

Peter Sven-Ole S

Mycket bra! Vill man förbättra nåt så kunde man berätta lite vad man bör tänka på att röja undan så att teknikern kommer åt att göra sitt jobb

Kenneth E
Skrev om Akono AB

Enkelt och bra. Hade varit 5 stjärnor om dom torkade av efter sig. Blev smutsfläckar i taket.

Svar från Akono AB

Hej Kenneth! Tack för ditt omdöme. Självklart ska våra tekniker torka av efter sig och vi är mycket noggranna med att detta krav förmedlas till våra tekniker. Kontakta gärna vår kundtjänst om du upplever något du inte är helt nöjd med nästa gång. Soliga hälsningar, Hanna på Akono AB

Peter E
Skrev om Akono AB

Ventilationskanaler rensades. Funkade bra! Akono AB bör förbättra tekniken i mailkommunikationen!

Birgitta J
Skrev om Akono AB

Mycket trevligt bemötande. Jag hade beställt imkanaler och koll av luftflöde. Fick också hjälp med annat.

Bo L

Bra utfört arbete Trevlig personal

Maria Irmgard Anna B

Min förväntning var att Akono skulle rengöra ventilation och imkanal, som jag hade beställt. Det gjorde dem, rengörning av imkanal och ventilation. Väldigt bra bemötande, ställde in ventilationen så det passade bättre ihop med hur vi använder rummen.

Sven Yngve Göran L

Avloppsrengöring. Jag blev väl bemött av företaget. Jag hade inga speciella förväntningar. företaget skötte sig. Teknikern var tämligen godkänd. Kanske kunde man erbjuda en något längre betalnings- period. Priset var ganska högt.

Svar från Akono AB

Hej Sven Yngve! Tack för ditt omdöme. Vi erbjuder alla våra kunder att förlänga fakturan till 30, eller 60 dagar om det önskas. Vänligen kontakta vår kundtjänst nästa gång om du önskar förlänga förfallodatumet. Roligt att du för övrigt var nöjd med tjänstens utförande! Hälsningar, Hanna på Akono

Tore Tommy N

Allt gick smidigt, lugnt och bra. Duktig service kille