Alberts Städservice Göteborg

JUST NU KAMPANJ: 139kr/h i en hel månad!

Vi på Alberts Städservice är proffs på städning i alla dess former. Hos oss får du trygghet och kvalitet till låga priser, alltid med Nöjd kund-garanti. Vi är ett av Göteborgs största hemstädningsföretag. Varje månad utför vi över 6000 städuppdrag. Förutom hemstädning erbjuder vi även storstädning, flyttstädning, fönsterputs och kontorsstädning.

Klicka i dina uppgifter på offertknappen jämte så återkommer vi inom kort med prisoffert, självklart kostnadsfri.

Varmt välkommen till oss på Alberts!

//Vi finns här för dig- Med anledning av den rådande situationen gällande Coronavirusets (Covid-19) utveckling håller vi på Alberts Städservice oss uppdaterade i utvecklingen. Vi städar som vanligt fast med extra försiktighetsåtgärder och följer alla dom rekommendationer som återfinns hos folkhälsomyndigheten. För mer information ring oss på 010-330 30 95 //

Läs vad 463 kunder tycker om Alberts Städservice Göteborg 2

2022-07-30 Spontant omdöme
    Efter mycket strul med vilka tider dom ska städa på återkommande abonnemang, så när dom TILLSLUT verkar ha kommit överens, så först då nämner dom att inga betalningsanmärkningar accepteras, därav kunde RUT avdrag ej appliceras påstod han i kundtjänst.

Det som är vidrigt här, är att han sa att det går att lösa så abonnemanget träder i kraft ändå, men isåfall utan RUT avdrag (dvs dubbelt så dyrt)
    Så han försökte alltså lura på halva beloppet per månad genom att påstå att RUT avdrag ej accepteras via skatteverket när man har betalningsanmärking

VIDRIGT jävla sätt att neka kunder på.
    Stå för era jävla policy istället. Var ärlig att ni inte accepterar just för företagets skull, vad är problemet?

Men just det att "det går att lösa men dubbelt så dyrt" skriker oseriöst bolag.
    Hej Nicklas,

Vi ber om ursäkt om du uppfattat kontakten med kundservice som oproffsig. Självklart försöker vi inte lura någon, men om RUT-avdraget inte är ett alternativ kan vi tyvärr inte erbjuda någon annan lösning.

Vi vill gärna timma närmare på din upplevelse för att se vart i ledet vi har brustit. Kan du skicka ett mejl till Marknad@alberts-service.se med lite mer information?

Trevlig sommar!

2022-07-07 Spontant omdöme
    DO NOT HIRE THESE PEOPLE. HORRIBLE SERVICE. They were late, were very rude after I contacted them and lied about why they were late (they forgot the booking). My booking was for 13:00. I waited till 14:00, no one showed up. I contacted them via phone, no answer. Sent an email, no answer. Finally, deeply buried in their website is an "acute" email address which I emailed and got a response from nearly an hour (!!!) later. They finally called me, and lied about having "car trouble". Logically, if they had car trouble, they would've let me know before making me wait 2 hours (which they didn't, I had to contact them first). If I hadn't emailed, they probably would've never showed up. Regardless, after not apologizing for being 2 hours late to a booking they forgot about, they refused to give any sort of discount, claiming that they tell you on the website that traffic can slow them down. Sure, but by two hours, and with no one contacting you to tell you that they'll be that late? Ridiculous. They had the audacity to demand full payment! Unsurprisingly, I'm not the only one that's had this issue with them.
    Just an all around horrible experience. Don't hire them, find someone that will actually honor their time (and other) commitments. So much for the "customer satisfaction guarantee" they have plastered all over their website.
    Enjoy whatever PR nonsense they write below this to try to defend themselves.
    Hi Mohammed,
    We are very sorry that we were not able to start cleaning on the time frame we agreed on.
    I can see that you contacted us at 13.24 and that my colleague replied and started working to resolve this matter no later than 13.48.
    From what I can read in your dialog with customer service we have offered to give you a discount on the invoice for the delay. Please get back to us at info@alberts-service.se.
  • CHANDRA M
    2022-06-30 Spontant omdöme
    PLEASE NEVER GO FOR THIS SERVICE!!

I availed for quarterly in the beginning but I make it monthly and I am really disappointed. I did not get any cleaning service this month June 2022 then also I need to pay. I feel cheated by this.
    Hi Chandra,

I think there has been an unfortunate misunderstanding here. You had a scheduled cleaning service in June, but from my understanding, you rejected the cleaners on site. According to our terms and conditions you must let us know at least one day in advance for us to reschedule without additional cost. These are terms you agreed upon when you ordered our cleaning service.

Please do not hesitate to get back to us..

Best regards,
    Gabriel
    2022-06-03 Spontant omdöme
    Använd inte Alberts städservice.

Bokat flyttstäd kl 8 den 3/6, ingen dyker upp. Ringer kundtjänst och dom i luren har ingen aning alls, om något. Dom ser att vi har en bokning men av någon anledning kan dom inte svara på varför inte städarna är där. Tydligen får dom inte tag på städarna heller så dom kan inte kolla upp. Helt jäkla värdelöst.

Avråder samtliga från att använda sig av Alberts städservice för nu står vi här på en fredag, utan en städad lägenhet som ska besiktas samma dag (3/6) kl 20.00 och både jag och min sambo är på jobb tills 17.
    Hej Emil,

Jag ber så hemskt mycket om ursäkt för att vi inte lyckades komma ut på utsatt tid. Så skall det självklart inte gå till. Jag har pratat med kundservice och förstår det som att städteamet kommer att vara på plats efter lunch. Tveka inte att hör av dig om det skulle uppstå några frågetecken :)

2022-06-01 Spontant omdöme
    SNÄLLA ANLITA INTE ALBERTS STÄDSERVICE!

Vi har äntligen sagt upp vårt avtal med Alberts efter att vi haft hemstädning med de varannan vecka under ca 1 år. Under detta året är det knappt någon gång vi INTE har behövt ringa och klaga på någonting. Listan kan göras lång på deras brister, jag nämner några här som exempel:

-De fakturerar för mer tid än de är där (tur vi har larm så att vi märker när de kommer och går) tog flera månader av klagomål innan de faktiskt städade den tid vi betalade för.
    -De använder underleverantörer för sina städare vilket medför enorma problem både för oss som kund men framförallt för städarna
    -De kan sällan engelska (eller svenska) vilket gjorde att de nästan alltid hade missuppfattat vilka medel de skulle använda var vilket förstörde vissa av våra golv
    -Det är lätt för Alberts att ha "nöjdhetsgaranti" då det betyder att ansvarig städare behöver åka tillbaka gratis och göra kunden nöjd (utan hänsyn till att städaren kanske inte haft förutsättningarna att städa tillräckligt noga, tillräckligt med tid tex)
    -Städarna kan få städuppdrag på två helt olika sidor stan utan en plan på hur de ska ta sig mellan hushållen eller ersättning för detta.
    -Alberts tar inte ens ansvar för vad städarna gör utan skyller upprepade gånger i telefonsamtal på att de inte kan styra vad deras "underleverantör" gör.
    -Extremt personalomsättning, vi har haft minst 10 olika par av städare under vårt år hos Alberts, vilket gör arbetet ineffektivt då de alltid behöver bekanta sig med huset först.
    -Städerna kommer från andra länder och har flyttat till Sverige för att de blivit lovade en viss lön för ett visst arbete och för att ha möjlighet att lägga undan pengar men anser sig ha blivit totalt lurade och försöker hitta sätt att avsluta uppgörelsen och komma hem igen.

Slutsatsen är att det inte är värt de 10-talskronor/timmen som Alberts är dyrare än andra företag, framförallt inte om man vill att de som städar åt en ska ha okej arbetsförhållanden.
    Hej Emma,

Tack för din recension.
    Vi tycker självklart att det är jättetråkigt att du inte känner dig nöjd med städningen, där har vi uppenbarligen brustit.

Vi tar däremot starkt avstånd från dina påståenden om att vi inte tar ansvar för vad städarna gör eller att vi de inte erhåller ersättning för sitt arbete. Jag kommer att gå igenom din konversation med kundservice för att se hur vi har brustit. Skulle du kunna skicka ett mejl till marknad@alberts-service.se med lite mer information? Exempelvis en mejladress eller kundnummer. Så tar vi det vidare därifrån.

Med vänlig hälsning
    Gabriel på Alberts
    2022-05-24 Insamlad av företaget
    Har haft första städningen, allt var städat o perfekt när jag kom hem, var underbart att komma hem till en nystädad fräch lägenhet.
    2022-05-24 Insamlad av företaget
    Suveräna! Det bästa städbolaget, dom som jobbar där är duktiga trevliga och kan sin sak.🤗👍
    Hej Ewy,

Wow! Tusen tack för din superfina recension :)

2022-05-20 Insamlad av företaget
    Fönsterputs. Bra bemötande vid bokning, bra pris.
    Hej Eva,

Tack för din recension och för att vi fick hjälpa dig :)

2022-05-18 Insamlad av företaget
    Kommer i tid, och utför alltid ett bra arbete. Även det lilla extra som uppskattas extra mycket. rekommenderas starkt.
    Hej Stefan,

Wow! Tack för din superfina recension! Vi tycker att det är jättekul att du är nöjd med städningen :)

2022-05-18 Insamlad av företaget
    Trevligt, proffsigt och effektivt med utmärkt resultat
    Hej Bernt,

Tusen tack för din recension!

• ALISON R
    2022-05-16 Spontant omdöme
    Valde att ta in Alberts för hemstäd varannan vecka. Vi blev lovade att lister och dörrar skulle bli avtorkat och annat som man inte alltid hinner med i det vardagliga städet. Det skulle komma två personer varje gång och en av dessa skulle prata svenska. Första tillfället skulle ta längre tid för att gå igenom ordentligt vad som behövdes göras varje gång och tid. Dagen kom och det dök upp en kvinna gåendes, hon pratade inte svenska och var ensam. Tänkte att aja, någon kanske blivit sjuk så hon fick ta det själv. Hon började städa och var här i 6 timmar!

Efter hon hade gått upptäcker jag att det är extremt slarvigt utfört! Listerna är fulla av damm, toaletterna är inte avtorkade och golven fortfarande smutsiga. Men tyckte lite synd om henne då hon var ensam med 200 kvm. Så tänkte att jag struntar i att höra av mig och ser om det blir bättre vid nästa tillfälle.

Två dagar innan nästa tillfälle mejlar Alberts om att dem måste säga upp avtalet då dem inte har personal i området. Mejlar då till dem om mina klagomål och får tillbaka att detta måste göras 2 dagar efter städ. Detta kan jag förstå men ville som sagt ge dem en ny chans innan jag klagade. Men dem kunde ej kompensera för detta.

Hela städningen och upplevelsen jag har var att det kändes lite oproffsigt då dem varken har tjänstebilar till personal, städmaterial eller håller vad dem lovat! Skulle inte rekommendera Alberts i dagsläget faktiskt!
    Hej Alison,

Tack för din recension.

Vi beklagar den bristfälliga städningen, så skall det självklart inte se ut. Vårt mål är att göra vardagen enklare för våra kunder, därför tycker vi att det är jättetråkigt att vi inte längre kan erbjuda återkommande hemstädning på din ort.

Vi har som policy att vi alltid åker ut och kompletterar eventuella brister som inkommer inom rimlig tid. När det hinner gå så pass många dagar kan vi inte längre avskilja vad som faktiskt är städbrister.

Jag hoppas att vi inom kort kan återuppta städningen i ditt område och åter hälsa dig välkommen som kund.

Trevlig sommar!

2022-04-29 Insamlad av företaget
    Trevligt bemötande och trevlig personal. Vi köpte städtjänster och är väldigt nöjda vilket inte alltid varit fallet tidigare
    Hej Ann,

Tusen tack för din superfina recension! Det gläder oss att vi kunde leva upp till era förväntningar :)

Önskar dig en trevlig helg och en fin Valborg!

2022-04-20 Insamlad av företaget
    Bra och trevligt bemötande, flyttstäd som levde upp till förväntningarna, snabbt och effektivt.
    Hej Hanna,

Tack för din recension! Så härligt att vi kunde hjälpa dig flytta :)

2022-04-15 Insamlad av företaget
    Riktgt bra och professionellt bemötande och mötte min förväntningar mycket bra. Resultatet blev fantastiskt och skulle absolut rekommendera Alberts Städservice alla gånger.
    Hej Dan,

Wow! Tack för din superfina recension :)

/Gabriel på Albers
    2022-04-14 Insamlad av företaget
    Smidigt att beställa och bra städat.
    Hej Rasmus,

Tusen tack för din recension! Härligt att nöjd med både service och utförande :)

2022-04-13 Insamlad av företaget
    Mycket bra städat, besiktningen tyckte att allt såg fint ut
    Hej Palle,

Tusen tack för din recension! Härligt att allt gick bra med besiktningen :)

2022-03-30 Insamlad av företaget
    Bra bemötande och nöjd med resultatet
    Hej Hulda,

Tack för din fina recension! Härligt att du är nöjd med både service och resultat :)

2022-03-23 Spontant omdöme
    Varning Anlita aldrig Alberts städservice, dom fördärvade två laminatgolv i lägenheten genom att använda för mycket vatten.
    Dom kom inte ens ut och tittade på det eller tog på sig skulden då det både finns bildbevis.
    Det låg även grejer kvar bakom lådor i köket efter slutförd flyttstädning.
    Hej Fredric,

Tack för din recension.

Självklart tar vi ansvar om städningen inte lever upp till förväntningarna.

Jag har gått igenom ditt kundärende samt den kommunikation du har haft med mina kollegor på kundservice och ser att ärendet är avslutat och att du har mottagit en kompensation för den bristfälliga städningen.

När det gäller lådorna i bakom köket är detta inget som framgår i dina mejl till kundservice. I våra allmänna villkor står det dock klart och tydligt att vi inte flyttar på möbler, lådor eller prydnadssaker för att komma åt under städningens gång.

Tveka inte att höra av dig till oss du har några frågor eller funderingar.

2022-03-20 Insamlad av företaget
    Väldigt nöjd och tacksam. ❤️ Våra fönster har nog aldrig varit så rena.
    Hej Saga,

Tack för din recension!

Härligt att du blev nöjd med fönsterputsningen :)

Trevlig kväll!

• Peter L
    2022-03-20 Insamlad av företaget
    Bra service snyggt jobb rekommenderas verkligen
    Hej Peter,

Tack för din fina recension!

Det gläder oss att du är nöjd med servicen :)

önskar dig en trevlig kväll!

2022-03-18 Insamlad av företaget
    Jättefint bemötande av Jenny, hjärtligt tack för det.
    Hade bra förväntningar eftersom min sonhustru rekommenderade er o har själv tjänster från er, en positiv erfarenhet verkligen från hjärtat.
    Jag bor tillsammans med min bror o vi e så tacksamma för tjänsten vi fick utförd. Storstäd av en helt otroligt duktig tjej. Pratade bara engelska men inga problem för oss. Så skulle med gott hjärta rekommendera ert företag. Tack igen. MVH Inger Ilonen
    Hej Inger,

Wow! Tusen tack för din superfina recension.

Det gläder oss enormt att du är nöjd med både städningen och servicen :)

Önskar dig en trevlig kväll!

2022-03-15 Insamlad av företaget
    Perfect moving out cleaning service from start to finish. The booking was super simple, I called directly, but that was because of the short notice on the cleaning, otherwise the website has a contact form you can fill. Some questions about the apartment were handled through email, as well as handling of the keys on the cleaning day. The cleaning at the end was spotless, in every room including the windows as well. Will definitely save the contact for any future cleaning I may need.
    Hi Madalina,

Wow! Thank you so much for your amazing review!

Best regards,
    Gabriel @ Alberts
    2022-03-15 Insamlad av företaget
    Ett fantastiskt bemötande!
    Stora förväntningar Och otroligt fint blev det!!
    Gällande flyttstädning
    2022-02-23 Insamlad av företaget
    Gott bemötande av kundservice. Städerskan kom i tid. Det gick att kommunicera med henne. Resultatet var mycket bra.
    Hej Karin,

Tack för din recension!

Härligt att du är nöjd med både bemötandet och utförandet - det gläder oss!

Trevlig måndag!

2022-02-04 Insamlad av företaget
    Trevligt bemötande, bra städat och snabb leverans!
    Hej Gunhild,

Tusen tack för din recension! Vi tycker det är härligt att du är nöjd med både service och städning :)

2022-01-28 Insamlad av företaget
    Mycket nöjd 😄
    Rekommenderas starkt
    Hej Shila,

Tusen tack för att du väljer att rekommendera oss! Det gläder oss enormt :)

Önskar dig en fin vecka!
    2022-01-25 Spontant omdöme
    Varning för Alberts städservice!!

Jag kommer aldrig igen att anlita Alberts städservice.
    Som jag förstår det efter lite googlade har Alberts städ inga kollektivavtal och det förklara kanske en del av det märkliga vi var med om i julas när vi anlitade Alberts Städservice. De städare som kom hem till oss kunde inte ett ord svenska och hade foppatofflor barfota mitt i vintern (det var ca -10 grader ute) och inga arbetskläder. För mig kändes det väldigt
    oetiskt då jag ganska snabbt fick känslan av att det är någon som utnyttjar dessa människor. Om man går in på Alberts Städservice hemsida marknadsför dom sig med glada kvinnliga städare med ett skandinaviskt utseende.

Städarna var hos oss från tidigt på morgonen till sent på kvällen (vårt hus var 40 kvm) och nästan ingenting var städat eller rent. Jag klagade på detta och bad att några andra skulle komma dit och städa då de som hade varit där hela dagen inte hade någon kompetens. Jag blev lovad att de skulle skicka ut ny personal som skulle åtgärda felen. Nästa dag väntade jag ca 40 min efter utsatt tid på att låsa upp för ny städ men då kommer samma personal igen.. de på kundservice bad om ursäkt men skyllde ifrån sig på att det är underleverantörernas fel. Veckan efter kom det ny personal som skulle rätta till felen och denna gången skickar de andra personer men även dessa kunde inte städa. Då har jag även skickat bilder till kundservice som de har vidarebefordrat till städarna men de åtgärdar ändå inte felen. De får åka ut igen och lyckas inte den gången heller.

De drog av 500 kr på fakturan men med alla de turer jag åkte fram och tillbaka till huset tror jag knappt att det täckte bensinkostnaden. Och all tid jag har lagt på att tjafsa fram och tillbaka med kundservice hade jag gärna gjort på annat.

Jag rekommendera alltså INGEN att anlita Alberts Städservice!
    Hej Helena,

Det låter ju inte alls bra! Jag skulle väldigt gärna vilja titta närmare på detta men skulle behöva lite mer information. Kan du skicka ett mejl med dina uppgifter till marknad@alberts-service.se?

Jag vill även passa på att förtydliga att samtliga städare som poserar på våra bilder faktiskt är just städare. Vi tar inte in någon utomstående för att få till ett mer ”skandinaviskt utseende”.
    Vi på Alberts utnyttjar ingen och tvingar självklart inte våra kollegor att arbeta barfota. Vi tar din klagan på största allvar och ber om att få återkomma när jag har mer information.

Uppdatering:

Hej Helena,

Vi har inte hört något mer från dig och jag kan se att kundservice försökt nå dig vid flera tillfällen sedan december. Det går jättebra att svara på mejlet du har fått.

2022-01-21 Insamlad av företaget
    Jättenöjd, skinande rent och otroligt bra service. Kommer anlita igen inför nästa flytt!
    Hej Lina,

Wow! Tusen tack för den fina recensionen :)

Du är varmt välkommen tillbaka när du behöver flyttstädningen igen.

Önskar dig en trevlig måndag :)

• Pär Michael H
    2022-01-11 Spontant omdöme
    En skarp varning till att anlita Alberts Städservice!

De anlitades för en traditionell flyttstädning, främst för att de låg på en mycket fördelaktig prisnivå. Vid snabb kontroll efteråt såg allt bra ut, förutom att jag missade kontrollera mer noggrant i badrummet - som senare anmärktes på, då Alberts helt låtit bli att rengöra kakelfogarna.

Enligt Alberts villkor lämnas inte några garantier på denna rengöring. I det här fallet har de dock inte ens försökt rengöra, och hänvisar enbart till sina villkor. I kommunikation efteråt nämner de dessutom, som tillägg, att de faktiskt inte rengör kakelfogar alls - vilket i sig gör att någon reklamationsrätt aldrig funnits från början.

Jag trodde inte i min vildaste fantasi att man med gott samvete lämnar ett arbete i det skicket, utan att ens ge det ett försök.

Vad har jag lärt mig av detta? Jo, lusläs alltid villkoren och dubbel- och trippelkolla allt som står där. Och att aldrig någonsin anlita Alberts Städservice igen.
    Hej Pär,

Jag beklagar den tråkiga upplevelsen och otydligheten kring fogarna. Som du skriver så är det självklart viktig att läsa igenom broschyren innan man bokar ett städuppdrag. Jag skall se över hur vi uttrycker oss för att säkerställa att inget verkar oklart i våra offerter.

När det gäller din flyttstädning så ber jag om att få återkommer imorgon när jag har gått igenom ditt ärende med kundservice. Går det bra?

Uppdatering:

Hej igen Pär,

Nu har jag gått igenom ditt ärende och tagit del av alla bilder och mejl.

Som min kundservice har informerat dig om så lämnar vi ingen garanti på fogar, speciellt inte vid mögel och andra skador. Mina kollegor som har varit på plats har rengjort så gott det går runt om.

Eftersom fogarna var så pass smutsiga och mögliga kan vi inte leverera ett önskat resultat.
    Självklart kunde vi ha varit tydligare kring detta, även om det står tydligt utskriver i våra villkor.

Jag beklagar du känner dig besviken, men hoppas att du får till en bra lösning för fogarna.

2022-01-10 Spontant omdöme
    Flyttstäd uselt genomfört. Vid tre tillfällen kunde de inte få kunden nöjd. När vi lämnade över lägenheten var vi som säljare och även de som flyttade in i lägenheten väldigt missnöjda med resultat av städningen trots 3 försök att få jobbet gjort. Utöver städningen var det trasigt glas från spot i dusch lämnades kvar och inte heller någon återkoppling att något gått sönder, Spröjs som helt plötsligt ramlat ner från fönster som de inte vill känna till. Professionellt? Nöjd kundgaranti? vilket skämt.
    Hej Robin,

Detta låter ju inte alls bra!

Jag skulle gärna vilja ta en närmare titt på vad som har gått fel. Skulle du kunna skicka ett mejl till marknad@alberts-service.se?
    Hittar nämligen inte någon kundprofil på dig.

Gabriel på Alberts
    2022-01-09 Insamlad av företaget
    Bemötande var mycket bra.
    Kommunikationen gick utmärkt och priserna rimliga. Jag köpte flyttstädning.
    Hej Johanna,

Tusen tack för din recension!

Lycka till med flytten :)

2021-12-27 Insamlad av företaget
    Tydligt bemött av ansv personal om pris o omfattning av städ. Snabb o återkommande kontakt om upplägg.
    Städteamet kom på utsatt tid och höll utsatt tid. Imponerande städning, tog egna initiativ om behovet av rengöring. Är mycket nöjd med utförandet.
    Hej Monica,

Wow! Tusen tack för din jättefina recension! Det gläder oss att du är nöjd med både resultatet och servicen :)

Önskar dig ett gott nytt år!

2021-12-21 Insamlad av företaget
    Kanon fin service och ett perfekt städresultat!
    Topp!
    Hej Magnus,

Tack för din recension! Det gläder oss att du är nöjd :)

God jul från oss på Alberts!

2021-12-17 Insamlad av företaget
    En mycket proffsigt utförd flyttstädning.
    Vi kan rekommendera Alberts städ.
    Hej Björn,

Tack för din fina recension! Härligt att ni vill rekommendera oss :)

2021-12-17 Insamlad av företaget
    Allt var jättebra!
    Både kontakt och städutförande
    Hej Eva,

Tack för din recension! Härligt att du är nöjd med både service och städning :)

2021-12-17 Spontant omdöme
    Vi hade ett flyttstäd med Alberts Städservice i början av december och vi blev supernöjda! Städaren gjorde ett otroligt fint jobb, det fanns inget att klaga på alls och städet utfördes så grundligt, på en städtid jag aldrig hade lyckats med själv.
    Rekommenderas!
    Hej Robin,

Tusen tack för dina fina recension! Det gläder oss att du blev nöjd :)

2021-12-16 Insamlad av företaget
    Snabb och effektiv fönsterputs. Bra pris.
    Hej Niki,

Tack för din recension :)

2021-12-16 Insamlad av företaget
    Jag blev tipsad av en vän att vända mig till Alberts för flyttstäd. Väl bemött i kontakt med dem, smidig hantering och väldigt bra resultat. Kan varmt rekommenderas.
    2021-12-14 Insamlad av företaget
    Jag är mycket nöjd med tjänsten Flyttstäd. Tillmötesgående och lättillgänglig kundservice/kommunikation. Väl genomfört arbete på plats utan behov av komplettering.
    Hej Johanna!

Wow! Tusen tack för din superfina recension!

Önskar dig en härlig tisdag!

2021-12-13 Spontant omdöme
    Rekommenderar verkligen Alberts Städservice!
    Både deras bemötande mot mig som kund och resultatet efter städningen var helt fläckfritt!
    Hej Alexander,

Wow! Tack för din superfina recensioner :)

Önskar dig en trevlig tisdag!

2021-12-13 Spontant omdöme
    Använde Alberts för städ hemma och är väldigt nöjd!
    Trevlig personal som gjorde det lilla extra vilket gjorde slutresultatet bättre än väntat!
    Jag gjorde även fel vid tidsbokningen men det löste Alberts enkelt och utan problem!

Jag rekommenderar
    Hej Andreas,

Tack för din superfina recension! Lite fel i tidsbokningen är inget hinder för oss :)

Önskar dig en trevlig tisdag!

2021-12-13 Spontant omdöme
    Anlitade Alberts städservice i samband med en flytt. Enkla att ha och göra med och resultatet av städet kunde inte blivit bättre.
    Hej Marucs,

Tusen tack för din recension! Hoppas att flytten i övrigt gick lika smidigt :)

Trevlig tisdag!

2021-12-13 Insamlad av företaget
    Snabb återkoppling vid förfrågan och offert proffsig o trevlig personal som städade.
    Hej Marlene,

Så härligt! Tack för din superfina recension :)

Önskar dig en trevlig vecka!

2021-12-06 Insamlad av företaget
    Fönsterputsaren var väldigt trevlig och gjorde ett bra jobb.
    Lite knöligare vid beställningen men det löste dig.
    Hej Ylva,

Tack för din recension! Härligt att fönstren blev rena och fina :)

2021-12-01 Spontant omdöme
    Hade kontakt med Alberts städ för ett tag sedan. Första hembesöket gick bra och allt verkade bra. Vi bokade in datum för att starta städning, men klockan gick och ingen kom. Vi hade planerat dagen utifrån detta och det ställde till det för oss när de inte dök upp. Efter att jag ringde upp dem och blev slussad mellan flera olika personer erkände de att de glömt att skriva in bokningen. De bad om ursäkt och höll med mig när jag sa att vi vill ha första städningen gratis därför att de hade gjort ett misstag. En ny tid bokades in följande dag, dock fick jag inget definitivt svar på att vi skulle få det gratis. Efter att jag åter igen fått ringa flera gånger och blivit skickad mellan massa olika avdelningar sa de till slut att de ”såklart ville kompensera för sitt misstag”. Därför ville de bjuda på en av fem timmar! Vilket skämt! Riktigt dåligt av dem! Noll servicekänsla! Jag sa att de kan avboka städningen för vi byter bolag. Så jag kan verkligen inte rekommendera Alberts städ. Vi blev så besvikna på deras bemötande.
    Hej Maria,

Detta låter ju inte alls bra. Jag ber om ursäkt för den otydliga kommunikationen och att det blev rörigt för er när städningen inte blev av.

Jag vill gärna titta närmare på din dialog med kundservice och skulle därför behöva lite mer information. Kan du skicka ett mejl till marknad@alberts-service.se med dina uppgifter?

2021-12-01 Insamlad av företaget
    Super nöjd med service när beställningen gjordes och fantastisk utförd städning
    Hej Christina,

Tack för att du tar dig tid att skriva en recension! Det uppskattar vi enormt :)

2021-12-01 Insamlad av företaget
    Toppen! Jättetrevliga och duktiga fönsterputsare.
    Hej Sofia,

Tack för din recension! Visst är det härligt med rena fönster :)

2021-12-01 Spontant omdöme
    Väldigt dålig upplevelse. Använde Albert Städservice i ca 4 månader och hade kanske 2 av 10 städ som gick bra resten gick åt helvete. Antingen så var städaren sen (ca 1h) eller så avbokades städningen strax innan. När städningen väl skedde så var den inte alls bra och trots flera klagomål så blev den inte bättre. Om den blev bättre så var den det 1 gång och sen gick den tillbaka till att vara usel. Tillslut fick jag nog och sa upp avtalet. Då fick jag vänta 2 månader innan jag fick tillbaka mina nycklar och var tvungen att betala 150kr för att få nycklarna postade till mig.... Har inte stenkoll på vad frimärke och kuvert kostar idag men måste vara en otrolig inflation för att de ska gå på 150kr....
    Hej Shuayb,

Jag vill börja med att be om ursäkt för den tråkiga upplevelsen. Vårt mål är att göra vardagen enklare för våra kunder, och efter att ha läst igenom ditt kundärende kan jag bara beklaga att vi inte har kunnat leva upp till dina förväntningar, trots klagomål. Jag tror dock att det har blivit ett missförstånd gällande nycklarna. Vad jag kan se tog det lite mer än två veckor, och inte månader, innan nycklarna skickades tillbaka.

2021-11-26 Insamlad av företaget
    Tryckte fel så blev uselt men visste inte var jag skulle trycka och man kan inte göra om det.
    Var så nöjd med städningen och har redan svarat en gång på de
    Med vänlig hälsning, isa Olsson
    Hej Isa,

Ingen fara! Du kan ändra din recension genom att mejla önskade ändringar till på kundtjanst@reco.se. Bara att uppge önskat betyg du vill ge :)

Oavsett är vi väldigt glada över att du känner dig nöjd med städningen :)

Önskar dig en fin måndag!
    2021-11-26 Insamlad av företaget
    Det var rent och snyggt och motsvarade förväntningarna!
    Hej Eva,

Tack för din recension! Härligt att vi kunde möta dina förväntningar:)