Alberts Städservice Stockholm

Alberts Städservice Stockholm

JUST NU KAMPANJ: 139kr/h i hel månad.

Hej och välkommen till Alberts Städservice Stockholm!

Alberts Städservice är proffs på städning. Vi erbjuder våra kunder hemstädning, storstädning, fönsterputs, flyttstädning och kontorsstädning. Med över 6000 städuppdrag i månaden vet vi hur en riktigt bra städning ska gå till. Alltid med trygghet, kvalitét, låga priser och en generös nöjd kundgaranti.

Skicka in dina uppgifter via offertknappen ovan så återkommer vi till dig inom kort med en kostnadsfri offert.

Varmt välkommen till oss på Alberts!

//Med anledning av den rådande situationen gällande Coronavirusets (Covid-19) utveckling håller vi på Alberts Städservice oss uppdaterade i utvecklingen - Vi finns här för dig. Vi följer de rekommendationer som återfinns hos folkhälsomyndigheten men städar som vanligt fast med extra försiktighetsåtgärder. För mer information ring oss på
010-330 30 95 //

Läs vad 68 kunder tycker om Alberts Städservice Stockholm 2

2021-06-11
    Blev väldigt bra bemött klara 0ch tydliga besked, om hur allt skulle gå till. .Hade nog inga större förväntningar, då jag har vid ti TIDIGARE TILLFÄLLEN, MEN OJ VAD JAG HADDE FEL, KOM HEM TILL ETT HEM SOM VAR ÖVER ALLA FÖRVÄNTNINGAR, ALEJANDRA GGJORDE ETT FANTSTISKT JOBB, HON VAR ENSAMMEN OCH KLARADE AV STÄDNINGEN BARA PÅ TRE TIMMAR. jAG ÄR SUPER NÖJD.TACK. MVH LOTTI KUSEL
    Hej Lotti, Så glada vi blir av att läsa din recension! Tusen tack för det :) Önskar dig en trevlig helg! Alberts Städservice Stockholm
    2021-06-06
    En fruktansvärd upplevelse och jag avråder alla från att anlita detta fuskbolag.

Jag bokade ett storstäd inför min lägenhetsvisning i Solna. Jag var väldigt specifik i min bokning med dag och tid eftersom jag själv inte bor i lägenheten. Eftermiddag dagen innan visningen.

Först och främst kom de 30 min sent. Jag fick ringa växeln flera gånger utan återkoppling trots att hon sa att hon skulle återkomma. Efter 30 min ser jag att det står några utanför huset som nog skulle kunna vara städpatrullen. Dock utan brandade tröjor (som bilderna på hemsidan annars visade) och utan att meddela mig att de var på plats.

Jag hade också frågat innan om de skulle ha med dig allt städmaterial inkl dammsugare, vilket de skulle. Ingen dammsugare fanns med!

När jag sen synar "städningen" så är jobbet så fruktansvärt dåligt utfört. Det var fläckar på golv, damm kvar i hörn, listerna hade ett tjockt dammlager kvar, de var definitivt orörda. Hyllor var dammiga samt tv och fönsterbrädan i sovrummet hade ett tjockt lager av damm kvar.

I köket var bänken bredvid spisen fortfarande helt kladdig och fläckar från matlagning satt kvar på kakel och under fläkten där även fläktfiltret var helt orört. På golvet framför spis och diskbänk i köket var det så kladdigt fortfarande på golvet att det är ofattbart att en städfirma inte har sett det och torkat bort.

Jag ringde deras växel när jag upptäckt hur illa utfört arbetet var, de hade då stängt. Eftersom jag redan hade ett pressat schema så fick jag städa allt själv i panik.

När jag sen reklamerar tjänsten som enligt mig inte alls har blivit utförd så hänvisas jag till att nöjd-kund-garantin bara gäller för att de ska komma tillbaka för att åtgärda städningen. Jag hade inte tid med återbesök och vill aldrig mer se detta skämt till städfirma. Jag krävs ändå på att betala för en tjänst som inte blivit utförd.

Så jag varnar för detta skojarbolag med vackra ord och bilder på sin hemsida. De hyr in andra städfirmor och tar inget som helst ansvar för det de lovar på sin hemsida.
    Hej Johan, Jag vill börja med att be ursäkt för din upplevelse, så skall det absolut inte gå till! Vårt mål är att göra vardagen enklare för våra kunder, det har vi inte lyckats med här. Jag kommer att gå igenom ditt ärende med mina kollegor på kundservice för att se vart vi har brustit och återkommer till dig under morgondagen.. Trevlig söndag Gabriel på Alberts Alberts Städservice Stockholm
    2021-05-20
    Företaget levde upp till mina förväntningar.
    Hej Gunilla, Härligt att vi kunde möta dina förväntningar :) Önskar dig en fin dag! /Gabriel på Alberts Alberts Städservice Stockholm
    2021-05-12
    Vi använder alberts i Stockholm sedan ca 2 år tillbaka och har haft 2st supergulliga och duktiga städerskor. Rekommenderar varmt då vi tycker att kundservice är snabba att svara och upplägget är väldigt flexibelt, vilket passar oss som småbarnsfamilj. Tusen tack till Guly som städar hos oss!
    Hej Sofia, Tusen tack för din fina recension! Vi ska hälsa till kollegan att ni är nöjda med servicen :) Önskar dig en trevlig dag /Gabriel på Alberts Alberts Städservice Stockholm
    2021-04-30
    Enda som var hyfsat med detta företag är resultatet av städningen (städerska nr 3 av 4) . allt annat är katastrof. På introduktionen så utlovades en försäkring mot skador, viket är en ren bluff. Vi fick vår dammsugare förstörd, vatten har dammsugits upp med den ( vilket för mig är ett stort skämt ) och vi fick till svar att det hade minsann deras personal inte gjort.
    ord står mot ord och vi kan inte bevisa något. Dammsugaren används enbart av städpersonal och vi har en robotdammsugare som sköter "veckodammsugningen"

nu till sista saken som fick oss att avsluta använda Alberts Städservice med omedelbar verkan. vår tapet i sovrummet blivit upprepad. Påtalade detta för deras Kundtjänst, att jag misstänker att dom fastnat mellan vår säng och väggen med vår nya dammsugare.

(Kundtjänsten läser inte min misstanke)
    Får då till svar att "deras personal inte orsakat detta då dom inte städar väggar eller använder vassa föremål."
    Jag förstår väl att ni inte dammsuger väggar.

Ett gott råd till er som fortfarande är kunder eller ens funderar på att anlita dom, ha en kamera i varje rum för bevakning, för händer det något så tar dom inget ansvar alls!

BOTTEN FÖRETAG! Billigt är ordet och man får verkligen vad man betalar för!
    Hej Carino, Jag beklagar den tråkiga upplevelsen utav, så skall det självklart inte vara!. Vi har som mål att göra vardagen lite enklare för våra kunder och vill därför väldigt gärna titta närmare på ditt ärende. För att göra detta skulle jag behöva dina uppgifter. Har du möjlighet att skicka ett mejl till marknad@alberts-service.se? Så ser jag till att återkomma till dig på på måndag. Önskar dig en trevlig helg /Gabriel på Alberts Alberts Städservice Stockholm
  • Markus S
    2021-04-16
    Kompotent och noggrann personal. Prisvärt!
    Hej Markus, Tack för din recension! Precis så skall det vara :) Önskar dig en fin dag! /Gabriel på Alberts Alberts Städservice Stockholm
    2021-04-05
    Jag har städning varannan vecka. Min städerska är duktig och har lärt sig hur jag vill ha saker och ting. Städerskan är där tiden ut och gör sitt jobb på ett ypperligt sätt. Alberts är alltid tydliga med information om tex städning på helgdagar osv. Det är ett bra företag som jag verkligen rekommenderar.
    Hej Bintou, Tusen tack för din fina recension :) /Gabriel på Alberts Alberts Städservice Stockholm
    2021-02-03
    Väldigt snabb service när jag vill starta upp veckostädning. Allt har gått jätte-smidigt och bra pris! Rekommenderar!
    Hej Klara, Vad kul att du är nöjd med vår tjänst! Det glädjer oss enormt mycket :) Trevlig kväll! /Gabriel på Alberts Alberts Städservice Stockholm
  • Johanna L
    2021-01-20
    Städning. Mycket trevlig och professionell kontakt, fantastiskt noggrant och fint städat!
    Hej Johanna, Tusen tack för din fina recension! Bättre betyg kan vi nog inte be om :) Trevlig kväll! /Gabriel på Alberts Alberts Städservice Stockholm
    2021-01-14
    Mycket bra städservice. Pålitliga och noggranna. Kan starkt rekommendera Albert städservice.
    Hej Thomas, Tusen tack för de fina orden, det uppskattar vi enormt :) /Gabriel på Alberts Alberts Städservice Stockholm
    2020-12-03
    Proffsig och seriös kontakt inför städningen och tydlighet i vad vi kom överens om. Städningen var över förväntan i alla rummen. Proffsigt och snyggt när vi kom hem! Vi är super nöjda!
    Hej Johanna, Tack för din superfina recension och 5 stjärnor :) /Gabriel på Alberts Alberts Städservice Stockholm
    2020-12-03
    Vi är jättenöjda och vår städerska gör alltid det lilla extra som gör upplevelsen ännu bättre. Det är lätt att komma i kontakt med kundtjänst och vi får alltid snabb återkoppling om vi har frågor eller funderingar.
    Hej Malin, Tack för dina fina ord! Det glädjer oss enormt att du är nöd med tjänsten :). Trevlig helg! /Gabriel på Alberts Alberts Städservice Stockholm
    2020-12-02
    Mycket bra bemötande - bra kommunikation och samarbete. Att få städ att fungera på en förskola är inte alltid enkelt - men med Alberts fungerar allt väldigt bra. Önskemål och synpunkter tas tillvara och vi som kunder känner oss nöjda och tillfredsställda med en bra städning. Känns också bra att att företaget tar hand om sina anställda och vill att de ska ha bra arbetsförhållanden. Rekommenderar denna städfirma! bara plus från oss!
    Hej Therese, Tack för en jättefin recension! Det glädjer oss enormt att ni är nöjda med servicen vi erbjuder :) /Gabriel på Alberts Alberts Städservice Stockholm
  • Anton J
    2020-12-02
    Pragmatiska, lösningsorienterade, kunnat ändra saker tillfälligt utan knussel. Bra pris!
    Hej Anton, Tack för din recension! Mycket bättre kan det nog inte bli :) /Gabriel på Alberts Alberts Städservice Stockholm
  • MARIA G
    2020-11-16
    Vi har än så länge haft vår första städning och är väldigt nöjda! Allt från första kontakt till själva stödningen har du hetat fint.
    Hej Maria, Tack för din recension och välkommen till oss på Alberts Städservice :) /Gabriel på Alberts Alberts Städservice Stockholm
  • GIUSEPPE V
    2020-11-06
    Jag har varit Alberts Städservices kund i Göteborg och nu i Stockholm, och i både tillfällen har jag varit extremt nöjd! Mycket duktig personal, trevlig, och extremt bra tjänst!! Rekommenderar varmt!
    Hej Giuseppe, Tack för din superfina recension, det glädjer oss :) Trevlig helg! /Gabriel på Alberts Alberts Städservice Stockholm
    2020-10-23
    Hemstäd med bra och trevligt bemötande.
    De får fortsätta komma:-).
    Hej Tomas, Tack för din recension! Vi ser fram emot nästa städtillfälle :) Trevlig helg! /Gabriel på Alberts Alberts Städservice Stockholm
    2020-10-19
    Bra och effektiv städning. Helt enligt förväntan.
    Håller tid och bra kommunikation.
    Hej Niklas, Tack för din recension! Härligt att du är nöjd och att vi levererar enligt förväntan :) /Gabriel på Alberts Alberts Städservice Stockholm
    2020-10-19
    Hittills enbart tagit del av tjänsten hemstäd vid 1 tillfälle men är väldigt nöjd med det första intrycket.
    Hej Kristoffer, Tack för din recension! Vi ska göra vårt yttersta för att nästa städning blir minst lika bra :) /Gabriel på Alberts Alberts Städservice Stockholm
    2020-10-19
    Ett riktigt bra jobb. Kort varsel. Kom in hela helgen och jobbade enormt bra.
    Väldigt svår städat utrymme. Från byggplats till hygieniskt livsmedel produktionsyta.
    Albert's gjorde extremt bra jobb. Stort tack till Gina och hennes team.
    Hej Christopher, Tusen tack för din recension! Vad härligt att du är nöjd med tjänsten, det gläder oss verkligen :) Jag ser till att meddela Gina och gänget! /Gabriel på Alberts Alberts Städservice Stockholm
  • SUSANNE M
    2020-09-30
    Trevligt bemötande och fin service!
    Hej Susanne, Tack för din fina recension :) /Gabriel på Alberts Alberts Städservice Stockholm
    2020-09-30
    Otroligt flexibla. Alltid bra resultat och ordnar med tilläggstjänster på nolltid.
    Hej André Tack för din recension! Det är lite så vi jobbar :) /Gabriel på Alberts Alberts Städservice Stockholm
  • MARINA F
    2020-09-30
    Städar riktigt noggrant och är alltid pålitliga! Lätt att avboka vid behov också. Rekommenderas varmt!
    Hej Marina, Tack för din recension! Smidiga avbokningar tycker vi är ett måste :) /Gabriel på Alberts Alberts Städservice Stockholm
    2020-09-29
    Jag köpte hemstädning. Tyckte det var bra att en person från företaget följde med första tillfället. Det blev fint och rent hemma och fick ett trevligt bemötande.
    Hej Sarah, Tack för din recension! Ska se till att framföra det till kollegan som besökte dig :) Trevlig kväll! Gabriel på Alberts Alberts Städservice Stockholm
    2020-09-29
    väldigt professionella, flexibla och städpersonalen väldigt duktig. Jag rekommenderar verkligen Alberts Städservice!!!
    Hej Maria, Tusen tack för dina fina ord :) Trevlig kväll! /Gabriel på Alberts Alberts Städservice Stockholm
    2020-09-10
    Alltid flexibla och bra service. Minst bekymmer löste dem utan att blinka.
    Hej Christian, Tusen tack för den jättefina recension :) /Gabriel på Alberts Alberts Städservice Stockholm
    2020-09-04
    Hemmastädning.

Noggranna och professionella.
    Hej Rickard, Tack för din recension :) /Gabriel på Alberts Alberts Städservice Stockholm
    2020-08-30
    Saker har gått sönder, en såpass illa att vi var utan varmvatten i köket i nästan tre dygn.
    När det påpekades så hintade personen vi pratade med att städerskan sagt att vi har barn och det kanske var de som hade haft sönder vredet.
    Våra barn på 10 månader och 2,5 år var inte ens hemma när detta inträffade.
    Ett annat frågetecken kom när vi kollade upp vad andra fått för beräknad tid på städet.
    Vår lägenhet beräknades till 3,5h per tillfälle för 68 kvm.
    Märkligt då flera med 75-80 kvm fått 2,5h som tid.
    Och nej vi har inte mycket prylar tvärtom ett väldigt lättstädat hem.
    Vi sade upp abonnemanget för tre veckor sedan och blev då informerad hur vi skulle få tillbaka våra nycklar.
    Dock utan någon som helst återkoppling trots att jag svarade samma dag.
    Efter ett till mail med undran över vart våra hemnycklar befinner sig så fick vi svar till sist att de skulle skicka dem i veckan... nonchalant och noll känsla för service.
    Hade aldrig rekommenderat denna firma till någon.
    Hej Daniela! Tack för din recension, självklart har vi full förståelse för hur ni ser på er upplevelse. Väldigt tråkigt att ni känner att ni fått denna uppfattningen från oss, det är inte så vi vill att våra kunder skall känna efter att ha anlitat oss. Vi talade med din sambo tidigare idag, och hörde att nyckeln vi skickat rekommenderat enligt ert önskemål nu är åter. Vi ger alltid olika alternativ när man avslutar sitt städ, så behöver man nyckeln åter omgående är man självklart välkommen att hämta den på kontoret. Beträffande ert reglage på blandaren som vår personal inte noterat var trasigt efter ert städ, så var processen löst inom 3h från att vi mottog ert samtal Onsdag den 8/7. Vi behöver självklart höra oss för vad som kan ha hänt då det här är en mycket ovanlig incident, och vi behöver dels höra oss för med personalen men även höra om det tidigare funnit slitage och om vår personal är de enda som har använt kran/reglage i samband med att den gött sönder. Vi förstod att situationen var brådskande då även era grannar under berördes av detta, och betalade enligt överenskommelse ut kompensation för inköp av en ny blandare enligt önskemål från din sida så att problemet kunde lösas omgående. Vi har återkopplat direkt när du hört av dig och det tycker vi är både professionellt och service inriktat. Men självklart vill vi att ni ska känna er helt nöjda med oss och vi är ledsna att ni inte gör det. Om det finns något annat vi kan göra för er och för att få er lite nöjdare så hör gärna av er till oss på jv@alberts-service.se. Önskar dig/er en fin dag! /Jennifer på Alberts Alberts Städservice Stockholm
    2020-06-26
    Effektiva och blir riktigt bra resultat fast priset är lågt. De städar våra 75 kvm på 2,5 h och då är det galet smutsigt med två barn i kladdåldern. Går enkelt att avboka också när vi behövt göra det!
    Hej Marina! Vilket fint betyg, det tackar vi för. Ha en fin dag i solen! /Jennifer på Alberts Alberts Städservice Stockholm
    2020-05-09
    Städ 3h varannan vecka. Väldigt trevlig personal och tillmötesgående.
    Jag hade egentligen inga förväntningar men blev ändå väldigt positivt överraskad över hur smidigt och bra allt varit. Städningen underlättar verkligen vardagen och vi är väldigt nöjda med resultatet!
    Rekommenderar Alberts till alla :)
    Hej Susanne! Vad kul att det funkar så bra hos dig, glada vi blir. Precis så vi vill att våra kunder skall känna efter dom anlitat oss. /Jennifer på Alberts Alberts Städservice Stockholm
    2020-04-06
    Mycket proffsig och prisvärd service!
    Hej Ulla! Tack för detta :-) /Jennifer på Alberts Alberts Städservice Stockholm
    städhjälp
    Första träffen var jätte bra, tittade runt, gav information och hur många timmar själva städningen ska ta!! Super och väldigt trevlig!
    Har haft städhjälp en gång och den var perfekt!!
    Hej Marie! Stort tack för din fina recension, ha en fin dag! /Jennifer på Alberts Alberts Städservice Stockholm
    2020-04-06
    Har varannan veckasstädning och magiskt hur fint det blir!

Superproffsig teamledare, och städerskan är verkligen så grym, trevlig. Kostnadseffektiv service som man kan lita på.
    Hej Angelica! Vilken fin recension, detta tackar vi allra varmast för :-) /Jennifer på Alberts Alberts Städservice Stockholm
    2020-02-27
    Effektiv städning för ett mkt rimligt pris.
    Hej Martina! tack för att du hörde av dig till oss med din femstjärniga recension! Allt gott :-) /Jennifer på Alberts Alberts Städservice Stockholm
  • J
    2020-02-25
    Fantastiska städerskor som jag har vart riktigt nöjd med städar riktigt fint kunde inte vara annat än nöjd. Den sista städerskan gjorde mig imponerad då jag hade tvätt som var torr på övervåningen och hon hade vikt ihop allt tvätt och lagt i prydliga högar, frågad mig själv är detta något som ingår i uppdraget, jag vet inte men glad blev jag i alla fall.

Med vänlig hälsning,
    Jan-Erik
    Hej Jan-Erik! Stort tack för att du tog dig tid att höra av dig med sina upplevelser. Värmer gott. Visst blir man glad av det lilla extra! Jag ska framföra ditt beröm till berörd personal, tack och trevlig helg :-) /Jennifer på Alberts Alberts Städservice Stockholm
    2020-02-25
    Jag använder mig av deras hemstäd, jag är alltid nöjd och de har varit mycket tillgodoseende av mina önskemål.
    Hej Alex! Detta tackar vi varmt för :-) /Jennifer på Alberts Alberts Städservice Stockholm
    2020-02-25
    Hemstädning, superbra service som mötte alla förväntningar
    Hej Jacek! Stort tack. Hoppas du får en riktigt fin helg/Jennifer på Alberts Alberts Städservice Stockholm
  • Sara Kristin W
    2019-11-08
    Vi båda arbetar och har två barn under fyra år. Ni som vet ni vet. Vi har svårt att få livet att gå runt med endast 24 timmar på ett dygn. Alberts städ underlättar vårt liv som bara den! Jag grät av lycka efter deras första besök, så otroligt tacksam! Vår städerska är underbar och pratar flytande engelska.
    Hej Sara! Har själv tre barn under fem år så jag förstår precis vad du menar :-) Tack för att du hörde av dig med dina upplevelser till oss. Ska också framföra ditt beröm till städpersonal! /Jennifer på Alberts Alberts Städservice Stockholm
    2019-11-06
    Städning av lägenhet ca 75 m2 och vårt behov är inte varje månad eftersom vi reser o är på landet. Har fått förståelse och har minskat städning till ca varannan månad.
    Hej Margareta! Stort tack för fin recension! /Jennifer på Alberts Alberts Städservice Stockholm
    2019-11-04
    Själva städtjänsten (hela villan varannan vecka) har fungerat ypperligt och vi är mycket nöjda med resultatet. En väldigt prisvärd och bra tjänst som vi inte kommer att förändra i närtid.

På minussidan, om än små minus, finns svårigheten att inte ha något fungerande gemensamt språk med städaren, samt att hon är ganska rädd för husdjur, vilket innebär lite logistik.
    Hej Martin! Stort tack för att du hörde av dig till oss :) /Jennifer på Alberts Alberts Städservice Stockholm
    2019-11-03
    Städning av min lägenhet 1 ggn / mån
    Bemötandet har varit vänligt och korrekt
    Hej Inger! Härligt, detta tackar vi för :) /Jennifer på Alberts Alberts Städservice Stockholm
    2019-11-01
    Städtrasor bör sköljas av efter städat och hängas upp

Tar städmedel slut ställ på diskbänk så att vi ser det

Torka av ovanpå och runt tvättmaskinen

Tack!
    Hej Jennie! Tack för dina synpunkter. Vi tar till oss din feedback :) /Jennifer på Alberts Alberts Städservice Stockholm
    2019-11-01
    Jag har blivit bemött med god service och förståelse.
    Våran städerska är duktig och väldigt snäll.
    Kan rekommendera!
    Hej Dina! Tack, vilken fin 5-stjärnig recension. Glada vi blir :) /Jennifer på Alberts Alberts Städservice Stockholm
  • Oskar O
    2019-11-01
    Vi bor på Lidingö och har hemstäd från Alberts städservice var 14e dag och har haft det i över 2 år nu. Kunde inte var mer nöjd prisvärt, pålitligt och alltid bra resultat.

MVH
    Oskar
    Hej Oskar! Kul att du varit med oss så pass länge :) Härligt att du är lika nöjd varje gång /Jennifer på Alberts Alberts Städservice Stockholm
    2019-11-01
    Bra städning men synd att det är språkförbistring med städaren
    Hej Laila! Tack för att du hörde av dig. Kul att du är nöjd med städningen. /Jennifer på Alberts Alberts Städservice Stockholm
    2019-10-31
    Vi har hemstäd regelbundet och har tidigare haft flyttstäd i Göteborg och Stockholm vid ett par tillfällen. Samtliga gånger har vi varit lika nöjda! Det har varit en enkel kontakt med företaget vid bokning och avstämning, och de som kommit och städat har alla varit trevliga, professionella och noggranna.
    Hej Victoria! Vilken fin recension, tusen tack :-) /Jennifer på Alberts Alberts Städservice Stockholm
    2019-10-31
    Profesionellt och trevligt bemötande från dag ett. Självgående städare utan behov av översikt. Kommer hem till ett skinande hem varje gång.
    Hej Erik! Tack för att du hörde av dig. Strålande recension :) /Jennifer på Alberts Alberts Städservice Stockholm
    2019-10-31
    Fantastisk kundservice och städningen är toppen den med!
    Hej Johan! Glada vi blir :) /Jennifer på Alberts Alberts Städservice Stockholm
    2019-10-31
    Vi använder Alberts till städning av vårat lager, butik och kontor. Funkar finfint, både grovstäd och när de ska skina lite extra! Kanon!
    Hej Hampus! Härligt att det funkar så fint med städningen. Tack för att du hörde av dig till oss /Jennifer på Alberts Alberts Städservice Stockholm
    2019-10-30
    Veckostädning med samma person
    Bra bemötande av företaget trots att vi inte är på plats hela året
    Välstädat och god ordning
    Hej Marie-Louise! Väldigt fin rekommendation du gett oss, tack för det! /Jennifer på Alberts Alberts Städservice Stockholm