Alla kategorier Städhjälp Västra Götaland Göteborg Alberts Städservice

Alberts Städservice

Gustaf Werners Gata 8B, 421 32 Västra frölunda — Visa karta

Välkommen till oss på Alberts Städservice. Vi hjälper dig för en enklare vardag.

Vi erbjuder hemstädning, kontorsstädning, flyttstädning och fönsterputs. Våra huvudkontor ligger i Göteborg och Stockholm men vi utför våra tjänster på många orter runt om i Sverige.

Vi finns tillgängliga för dig om du har frågor eller funderingar om våra tjänster. Du kan du enkelt och smidigt boka din gratis offert så levererar vi den till dig inom 24h.
Öppet just nu
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 133 kunder tycker om Alberts Städservice

• Marcus K
    Marcus K skrev om Alberts Städservice
    Noga utfört arbete av trevlig personal som kunde svara på alla frågor jag hade! Det gick väldigt smidigt och resultatet var kanon! Läs mer
  • Eva U
    Eva U skrev om Alberts Städservice
    Tack för en fantastisk bra flyttstäd.Allt var skinande rent.Bra pris.Lätt att få kontakt med er.Rekommenderas.
    Eva Läs mer
    2018-10-17 Alberts Städservice svarar Eva U
    Hej Eva! Tack själv för att vi fick hjälpa till och underlätta din flytt! Stort lycka till med din nya bostad. /Jennifer på Alberts
  • Margita G
    Margita G skrev om Alberts Städservice
    Tack för ett bra utfört jobb!
    Nu är vår villa betydligt mer skinande inför försäljningen.
    vi är mycket nöjda!

Margita Gustafsson, Trollhättan Läs mer
    2018-10-17 Alberts Städservice svarar Margita G
    Godmorgon Margita! Härligt att du & Lars känner er så nöjda med oss :) Tack för att ni hörde av er! /Jennifer på Alberts
  • Anton P skrev om Alberts Städservice
    Mycket nöjd med jobbet dem gör, värt vartenda krona och rekommenderas starkt
    //Anton Läs mer
    2018-09-21 Alberts Städservice svarar Anton P
    Hej Anton! Tack för din fina rekommendation, precis så vi vill att våra kunders känsla ska vara! :) /Jennifer på Alberts
  • Pia S skrev om Alberts Städservice
    Mycket missnöjd, anlitar aldrig Alberts Städservice igen. Dålig städning. Läs mer
    2018-09-12 Alberts Städservice svarar Pia S
    Hej Pia! Vad tråkigt att läsa detta, känns ju inte alls bra! Denna uppfattningen vill vi gärna försöka ändra på. Känner du dig missnöjd så får du gärna höra av dig till oss direkt så vi får chansen att åtgärda det du känner dig missnöjd med. Går det bra att vi ringer upp dig under dagen så kan komma fram till en bra lösning som passar dig? /Jennifer på Alberts
    2018-09-12 Pia S svarar Alberts Städservice
    Hej! Javisst, det går bra. /Pia
    2018-09-14 Alberts Städservice svarar Pia S
    Godmorgon Pia, har försökt nå dig på telefon. Testar igen om en stund :) /Jennifer på Alberts
  • Nima H
    Nima H skrev om Alberts Städservice
    Väldig bra arbete. Ren och snyggt blev det och bra kommunikation med Alberts hela tiden. Tack Alberts. Rekommenderas!!! Läs mer
    2018-09-12 Alberts Städservice svarar Nima H
    Hej Nima! Detta tackar vi allra varmast för! :) /Jennifer på Alberts
  • Alexandra N
    Alexandra N skrev om Alberts Städservice
    Jag kan varmt rekomendera detta företag! Lätta att få tag på, hembesök för genomgång innan man bestämmer sig, punktliga, personal från kontoret följer med städarna vid första städtillfället. Bra pris. Noggranna! Läs mer
    2018-09-06 Alberts Städservice svarar Alexandra N
    Hej Alexandra! Vilken strålande recension!!! Har framför ditt beröm till alla berörda :D /Jennifer på Alberts
  • Therese B
    Therese B skrev om Alberts Städservice
    Jättenöjd hittills! God och snabb kommunikation med kontoret, vilket jag uppskattar. Varit några småmissar i städningen, men detta har åtgärdats direkt. Rekommenderas! Läs mer
    2018-09-06 Alberts Städservice svarar Therese B
    Hej Therese! Härligt att höra :) Tack för att du hörde av dig. /Jennifer på Alberts
  • Johan L
    Johan L skrev om Alberts Städservice
    Haft Alberts hos oss en gång hittills, så vore inte rättvist att ge varken högre eller lägre betyg ännu.
    De ska allt få städa ett par gånger till innan jag kan ge ett helt seriöst tyckande ;)
    Men... hittills, kanon 👍🏻 Läs mer
    2018-09-06 Alberts Städservice svarar Johan L
    Hej Johan! Tack för det, hoppas att ni är lika nöjda varje gång :) Har ni några funderingar eller frågor i framtiden så är det bara att höra av sig. /Jennifer på Alberts
  • Mats C
    Mats C skrev om Alberts Städservice
    Smidig och bra flyttstädning till rimligt pris. Inga anmärkning från hyresvärden. Rekommenderas! Läs mer
    2018-09-06 Alberts Städservice svarar Mats C
    Hej Mats! Härligt att höra att det gick så smidigt och att du var nöjd med priset. Ha en superfin dag! :) /Jennifer på Alberts
  • Therese S
    Therese S skrev om Alberts Städservice
    Att få komma hem till ett nystädat hem när man jobbat en hel dag är vardagslyx för mig. Känner mig mycket nöjd med den städning som utförts och kan varmt rekommendera Alberts Städservice till andra.

Therese i Bollebygd Läs mer
    2018-09-06 Alberts Städservice svarar Therese S
    Hej Therese! Visst är det så lyxigt att komma hem till ett nystädat hem! :) Tack för att du rekommenderar oss vidare. /Jennifer på Alberts
  • David J
    David J skrev om Alberts Städservice
    Kan bli bättre absolut men funkar. Läs mer
    2018-09-06 Alberts Städservice svarar David J
    Hej David! Vi vet att vi kan göra mycket bättre än bara "funkar". Försökte leta upp dig i vårt kundsystem för vill gärna komma i kontakt med dig så vi får veta vad du vill att vi ändrar på. Hittade dig inte i systemet så du får gärna skicka mig ett mejl med ditt telefonnr till jv@alberts-service.se så ringer jag upp så fort som möjligt.
    Viktigt för oss att du känner dig helt nöjd och inte bara nöjer dig med att det "funkar". Ha en superfin dag! :) /Jennifer på Alberts
  • Sara skrev om Alberts Städservice
    VARNING FÖR DETTA "STÄD"-BOLAG. Vi anlitade Alberts för en flyttstädning vilket vi bittert har fått ångra. Efter deras första försök till "städning" hade vi anmärkningar på det mesta, bl.a. fönster, kök och badrum men även så enkla delar som golvet. Efter omstädning var fönstrena åtgärdade men däremot inte kakel i kök och badrum, tvättställ, dusch, badrumsskåp, samtliga köksskåp och lådor - både inuti, under och luckorna, bakom och ovanpå kyl och frys, inuti ugn, ugnsgaller och plåtar, övriga ytor på spisen, fönsterbleck, väggar, golv och lister mm mm. Inte ens något så simpelt som bänkskivorna i köket hade de klarat av att torka utan de var helt kladdiga. På flera ställen syntes långa vägar att ingen över huvud taget hade vidrört, tex låg det smuts och smulor i kökslådorna som enkelt hade åtgärdats genom att torka en gång med fuktig trasa. Detta alltså EFTER omstäd. Vi fick lägga flera timmar på att själva städa lägenheten - inte den roligaste aktiviteten att ägna sig åt när man har betalat flera tusen kronor för att slippa. Vid städbesiktningen med hyresvärden fick vi naturligtvis anmärkningar på saker som vi själva inte hade upptäckt och fick åtgärda även dem. När de nya hyresgästerna sen flyttade in kom ytterligare anmärkningar på delar som inte var städade och såg rent ut sagt vidriga ut. Så istället för att betala för att slippa flyttstäda fick vi betala, flyttstäda själva och sedan skämmas över att ändå ha lämnat lägenheten i ett smutsigt skick. Vi hade sparat tid, pengar och MYCKET irritation på att låta bli. Alberts hantering? De erbjöd sig att ersätta oss med en riktig skämtsumma som inte på långa vägar motsvarar värdet i deras otjänst. Jag brukar har stort tålamod inför missuppfattningar och att folk kan vara nya på jobbet/göra fel av annan anledning men hela den här soppan är bara pinsam från Alberts sida. Jag vet att jag själv läste omdömen på den här sidan innan vi beställde, därför hoppas jag att min SKARPA avrådan kan få andra att inte göra samma misstag som vi. Läs mer
    2018-09-06 Alberts Städservice svarar Sara
    Hej Sara! Vad tråkigt att du/ni känner er så missnöjd med oss. Självklart skall det inte gå till så som du beskriver och vi beklagar att vi inte lyckats hålla dina förväntningar du hade på oss. Vi har varit i kontakt med dig och ersatt dig för hela städet som du kände dig missnöjd med så det känns lite tråkigt att du skriver att du knappt fått någon ersättning när vi försökt tillmötesgå ert missnöje så mycket vi kunnat. Skulle det vara några andra oklarheter eller något mer vi kan göra för dig så får du gärna höra av dig till oss på info@alberts-service.se så ska vi se till att hjälpa till på bästa sätt. Återigen ber om ursäkt för att vi inte levde upp till dina förväntningar och för att detta kostat tid och energi för er. Ha en superfin eftermiddag! /Jennifer på Alberts
  • Em L
    Em L skrev om Alberts Städservice
    Vi är mycket nöjda med Alberts Städservice! De är har en mycket bra kundservice, är seriösa, proffessionella & städpersonalen har en yrkesstolthet. Det är rent och fint när vi kommer hem, vilket underlättar vår vardag mycket. Rekommenderar starkt Alberts till andra. Läs mer
    2018-09-06 Alberts Städservice svarar Em L
    Hej! Tack för att du hörde av dig och tack för att vi får underlätta i just din vardag! :D Vi blir så himla glada av din recension. /Jennifer på Alberts
  • Magnus C
    Magnus C skrev om Alberts Städservice
    Bra, smidig och prisvärd städservice. Läs mer
    2018-09-06 Alberts Städservice svarar Magnus C
    Hej Magnus! Supertack för detta! :) /Jennifer på Alberts
  • Caroline S
    Caroline S skrev om Alberts Städservice
    Otroligt bra flyttstädning, vi är mycket nöjda! Läs mer
    2018-09-06 Alberts Städservice svarar Caroline S
    Hej Caroline! Tack så hemskt mycket för att du hörde av dig :) Ha en fin dag! /Jennifer på Alberts
  • Erik N
    Erik N skrev om Alberts Städservice
    Tack för en väl utförd flyttstädning! Hyresvärden hade inget att anmärka på så vi är jättenöjda. Mvh Erik Läs mer
    2018-07-05 Alberts Städservice svarar Erik N
    Hej Erik! Detta tackar vi allra varmast för :) Önskar dig en fin sommar! /Jennifer på Alberts
  • Lovisa J
    Lovisa J skrev om Alberts Städservice
    Tackar för en väl utförd flyttstäd! Väldigt smidig kontakt, överlämning av nycklar och fakturering. Inga anmärkningar på städningen utan allt utfördes enligt överenskommelse, till ett vettigt pris. 10/10 rekommenderar! Läs mer
    2018-07-05 Alberts Städservice svarar Lovisa J
    Hej Lovisa! Tack själv för att du hörde av dig. Precis den upplevelsen vi vill att våra kunder ska känna som anlitar oss :) Ha en riktigt skön dag! /Jennifer på Alberts
  • Linnea I
    Linnea I skrev om Alberts Städservice
    Snabb offert och bokning på sistaminuten flyttstäd när jag inser att jag inte kommer mäkta med det! Lägenheten gick igenom slutbesiktingen med beröm från enligt honom själv, en petig kontrollant! Mycket nöjd och betydligt mindre sönderstressad än om jag behövt städa själv! Läs mer
    2018-07-05 Alberts Städservice svarar Linnea I
    Hej Linnea! Tack för att vi fick hjälpa till och underlätta för dig. Vad kul att höra att han var så nöjd med städningen, har skickat ditt beröm vidare till städpersonal. Önskar dig en skön sommar! /Jennifer på Alberts
  • Nicos B
    Nicos B skrev om Alberts Städservice
    Mycket nöjda med deras service! Läs mer
    2018-09-06 Alberts Städservice svarar Nicos B
    Hej Nicos! Härligt att höra, tack för femstjärnig recension :) /Jennifer på Alberts
  • Lisa C
    Lisa C skrev om Alberts Städservice
    Lägenheten har aldrig varit så fin som efter att Alberts Städservice städade hos mig. Och fönstren riktigt blänker!
    Rekommenderas!! Läs mer
    2018-09-06 Alberts Städservice svarar Lisa C
    Hej Lisa! Vi blir så glada att höra detta, tack för att du hörde av dig. Har framfört ditt beröm till städteamet som blev superglada att höra det :)
    Tack för fin rekommendation! /Jennifer på Alberts
  • Annie Å
    Annie Å skrev om Alberts Städservice
    Bra och prisvärd flyttstäd! Rekommenderas! Läs mer
    2018-09-06 Alberts Städservice svarar Annie Å
    Hej Annie! Tack så mycket för detta :) /Jennifer på Alberts
  • Martha G
    Martha G skrev om Alberts Städservice
    Städfirman är seriös, proffessionell & städpersonalen har en yrkesstolthet. Det är rent och fint när vi kommer hem. Rekommenderas starkt. Läs mer
    2018-09-06 Alberts Städservice svarar Martha G
    Hej Martha! Tack snälla för ditt fina inlägg. Har framfört ditt beröm till berörd personal. Ha en fin dag! /Jennifer på Alberts :)
  • Biljana j skrev om Alberts Städservice
    Rekommenderas EJ! Anlitade Alberts städ för en storstäd som bara har resulterat i stress och irritation. Städningen som utfördes var under all kritik! Även idag efter ett återbesök så är det fortfarande inte bra utfört och jag vet inte riktigt vad det är jag ska betala för. Lämnade utförlig info till kontaktpersonen på Alberts städ (då städarna inte kan vare sig svenska eller engelska) - ändå visste inte städaren vad hon skulle göra när hon kom. Jag visade men ändå - ugn ej städad, fast jag pekade och visade - köksluckor enbart avtorkade på den sidan jag pekade på, inte motsatt sida - alla rostfria vitvaror som var flammiga, fortfarande flammiga - medlet dom använder är inte för rostfria ytor. Storstädningen som jag enligt Alberts städ ska betala (fick rabatt 400kr), får jag nu SJÄLV utföra. Så VAD betalar jag för? Läs mer
    2018-09-06 Alberts Städservice svarar Biljana j
    Hej Biljana! Vad tråkigt att läsa din uppfattning om oss och att du är så missnöjd med våra tjänster. Vi har varit i kontakt med dig vid flera tillfällen och försökt kompensera dig på olika sätt. Känns verkligen tråkigt att du fortfarande är så missnöjd med oss. Finns det något mer du känner att vi kan göra för dig så får du gärna kontakta mig på jv@alberts-service.se så ska vi se till att ordna något bra för dig. Ha en fin eftermiddag! /Jennifer på Alberts
  • Remo S
    Remo S skrev om Alberts Städservice
    Har kört med Alberts i ca 3 veckor och är hitills jättenöjd, bra bemötande, välstädat. Inget att klaga på. Läs mer
    2018-09-06 Alberts Städservice svarar Remo S
    Hej Remo! Kul att höra :) Tack för detta. /Jennifer på Alberts
  • Carolina N
    Carolina N skrev om Alberts Städservice
    En gång och aldrig mer. Rekommenderar inte denna firma till någon! Allt för många missar i städningen. Så tråkigt att behöva påpeka vad de missat/glömt och till slut behöva ta över städningen själv. Städarna har slabbat med rengöringsmedel (vilket är inköpt efter deras önskemål ska tilläggas) på vårt nykaklade badrumsgolv så att det är helt flammigt.När jag påpekade att golvet inte är rent gick de in med sina tofflor och klafsade i det blöta och försökte torka rent med toapapper(!!)
    Har själv skurat golvet 5 gånger för att bli av med fläckarna men tyvärr, alberts Städ har satt sina spår så att man blir påmind varje dag om deras usla arbete! Läs mer
    2018-09-06 Alberts Städservice svarar Carolina N
    Hej Carolina! Känns väldigt tråkigt att läsa att vi inte levde upp till dina förväntningar. Går det bra som vi ringer upp under dagen så kan vi komma fram till en bra lösning? /Jennifer på Alberts
    2018-09-11 Carolina N svarar Alberts Städservice
    Hej Jennifer,
    Jag har varit i kontakt med er ”support” via mejl efter att ha fått påminnelse på fakturan som ni lovat att stoppa tills ni hittat lösning på hur ni ska kunna återställa mitt förstörda badrumsgolv. Ni har inte hört av er kring det här sedan vi talades vid i juni men som av en händelse kommer påminnelse på fakturan bara några minuter efter att du svarat här. Jag är så grymt besviken på er!
    Idag kom ytterligare en påminnelse trots att jag fick svar i fredags att förfallodatum ska flyttas fram tills ärendet är löst, vilket det verkligen inte är!
    Du kan höra av dig per tfn under dagen.
    2018-09-12 Alberts Städservice svarar Carolina N
    Hej igen Carolina! Jag hörde från min kollega att hon kontaktade dig via mejl igår på eftermiddagen och gav en förklaring kring påminnelsen och en uppdatering i ditt ärende. Hoppas att vi snart kommer fram till en bra lösning :) /Jennifer på Alberts
  • Mathias R
    Mathias R skrev om Alberts Städservice
    Mycket trevliga! Jättenöjd rekommenderar Läs mer
    2018-06-25 Alberts Städservice svarar Mathias R
    Hej Mathias! Detta tackar vi varmt för :) Ha en skön dag i solen! /Jennifer på Alberts
  • Annelie L
    Annelie L skrev om Alberts Städservice
    5av5 stjärnor! Rekommenderas 😊 Läs mer
    2018-06-25 Alberts Städservice svarar Annelie L
    Hej Annelie! Tack för femstjärnig recension :) /Jennifer på Alberts
  • Sofie K
    Sofie K skrev om Alberts Städservice
    Under all kritik,skulle aldrig någonsin rekommendera detta företag till någon. Bokade och betalade för flyttstäd och på 5 timmar hade dom knappt åstadkommit någonting. Fönsterbrädorna var ej avtorkade och i badrummet var skåpen inte uttorkade inte ens i köket var något skåp uttorkat. Med en flyttstäd så förväntar man sig att det är såpass rent så att dom nya ägarna kan flytta in på en gång vilket dom absolut inte kunde i detra fall . Detta ledde till att vi var tvungna att kompensera de nya ägarna då dom fick göra om allting själv. Dessutom var kompensationen vi blev erbjudna från Alberts städservice rent ut sagt patetisk. Kommer aldrig någonsin att anlita detta skämtföretaget igen. Läs mer
    2018-06-13 Alberts Städservice svarar Sofie K
    Hej Sofie! :) Tack för att du hörde av dig till oss. Detta låter inte som det bemötandet vi på Alberts eftersträvar och vi tycker självklart att det känns väldigt tråkigt att du uppfattar oss på detta sättet. Vi har en nöjd kundgaranti som innebär att vi alltid kommer ut och åtgärdar det du som kund inte känner dig helt nöjd med. Jag har försökt hitta dig i vårt kundsystem men kan inte finna dig. Skulle du kunna skicka dina uppgifter eller kundnummer till jv@alberts-service.se så ska vi se vad som har gått snett. Ha en skön dag i solen! /Jennifer på Alberts
  • Anna L
    Anna L skrev om Alberts Städservice
    Superbra städning. Det var en av bästa väl i sista tiden. Rent och fint. Tack tjejerna från Alberts Städning
    💝 Läs mer
    2018-06-05 Alberts Städservice svarar Anna L
    Hej Anna! Tack snälla för din fina recension. Har framfört ditt beröm till personalen :) /Jennifer på Alberts
  • Fredrik S
    Fredrik S skrev om Alberts Städservice
    Pålitlig, proffsig och flexibel service. Trevligt bemötande. Fortsätter gärna som kund. Läs mer
    2018-06-05 Alberts Städservice svarar Fredrik S
    Hej Fredrik! Vilken strålande recension, tusen tack för detta! /Jennifer på Alberts
  • Christina H
    Christina H skrev om Alberts Städservice
    Supernöjd med storstädningen🤗
    Jag kommer att anlita er igen. Läs mer
    2018-05-18 Alberts Städservice svarar Christina H
    Hej Christina! Tack för att du hörde av dig och varmt välkommen åter :) /Jennifer på Alberts
  • Britt-marie H skrev om Alberts Städservice
    Kan verkligen rekommendera Alberts städservice.
    De har gjort en kanon Flytt städning för oss.
    Vi o köparna är så nöjda.

Inget att tveka på välj Albers städservice.
    Lätt att få kontakt o boka med. Allt fungerade toppen från beställning till leverans. Kom i tid mm.
    Trevlig bokning o städ personal😀 Läs mer
    2018-05-18 Alberts Städservice svarar Britt-marie H
    Hej Britt-Marie! Tack för denna superfina recensionen :) Har framfört ditt beröm till berörd personal. Trevlig helg! /Jennifer på Alberts
    Britt-marie H gillar detta
  • Sari S
    Sari S skrev om Alberts Städservice
    Hej, då jag flera gånger varit tvungen att kontakta Alberts städ på grund av undermålig städning senast igår så är det nu dags att avsluta detta avtal. De hade även igår kokat sig en kopp kaffe med vår kaffekokare tagit sönder kannan. Alberts städ tar givetvis på sig att betala kannan men vill inte ta sig tid att köpa en ny, det får vi själva ta oss tid att göra. Alberts städ rekommenderas inte. Vänligen /sari Läs mer
    2018-05-18 Alberts Städservice svarar Sari S
    Hej Sari! Vad tråkigt att du har fått denna uppfattningen av oss och att vi inte levde upp till dina förväntningar. Går det bra att vi ringer upp dig under dagen så kan vi prata mer och komma fram till en bra lösning på detta som passar er? Hoppas du får en fin helg! /Jennifer på Alberts
  • Hanna L
    Hanna L skrev om Alberts Städservice
    Vi anlitade Alberts för ett flyttstäd och det gick smidigt att få offert och boka. Överlag var städningen väl utfört, med några mindre missar som vi åtgärdade själva och som tog oss drygt en kvart att fixa. Vi blev väl kompenserade för detta och är överlag väldigt nöjda med såväl städningen som bemötandet från företaget! Läs mer
    2018-05-18 Alberts Städservice svarar Hanna L
    Hej Hanna! Tack för att du hörde av dig med din upplevelse av oss. Vad tråkigt att det blev några missar från vår sida. Vi erbjuder alltid vår nöjd kundgaranti som innebär att vi kommer ut och åtgärdar det kunden inte känner sig helt nöjd med. Men vad skönt att ni känner er nöjda med slutresultatet. Hoppas ni får en skön helg! /Jennifer på Alberts
  • Mari L
    Mari L skrev om Alberts Städservice
    Supernöjda. Verkligen bra städat. Vi kommer att rekommendera er! Läs mer
    2018-05-18 Alberts Städservice svarar Mari L
    Hej Mari! Detta tackar vi för :) Trevlig helg! /Jennifer på Alberts
  • Jacob W skrev om Alberts Städservice
    Ny kund, städningen var långt ifrån godkänd tog 4,5 timmar att städa 56 KVM + återbesök. Undvik! Läs mer
    2018-05-18 Alberts Städservice svarar Jacob W
    Hej Jacob! Tack för att du hörde av dig med dina synpunkter. Känns ju otroligt tråkigt att du är såhär missnöjd med oss. Går det bra att vi ringer upp dig under dagen så kan vi tillsammans komma fram till en bra lösning som passar dig? Vi vill gärna att du ska känna dig nöjd efter att du anlitat oss. Hoppas du har en skön dag i solen! :) /Jennifer på Alberts
  • Ulrika K skrev om Alberts Städservice
    Varning! Usel städning!
    Jag beställde en flyttstädning och pratade med dem innan om att jag ville ha dammtorkat väggar och verkligen ordentligt rengjort. Det hjälpte inte! Fönstren är flammiga, skåpen i köket har fläckar kvar som man enkelt kan gnugga bort (de kan endast ha svept över med en trasa om ens det), golven flammiga och spindelnät samt flugor kvar på väggarna där tavlor tidigare suttit. Vi fick till och med ett sms där de sa att de behövde mer tid och undrade om det var OK med en extra debitering - jag sa OK till detta i tron att det verkligen skulle bli bra, men det är uselt! Om man arbetar med städning bör man också kunna se om något blivit rent eller inte..
    Vi påtalade felen efter första städningen och det kom en person för att åtgärda, men inte heller efter det har det blivit bra. Nu har vi tröttnat och kommer att behöva lägga åtskilliga timmar på detta själva. Tiden och orken finns inte att gå en rond till då de inte verkar veta hur man städar. Riktigt tråkig upplevelse!! Läs mer
    2018-05-18 Alberts Städservice svarar Ulrika K
    Hej Ulrika! Det låter inte som att du har haft den upplevelsen som vi på Alberts eftersträvar. Min kollega har varit i kontakt med dig och försökt kompensera dig på olika sätt. Tråkigt att höra att du fortfarande är så missnöjd med oss. Går det bra att vi ringer upp dig under dagen så kanske vi kan komma fram till en bra lösning som passar dig? /Jennifer på Alberts
  • Tove S
    Tove S skrev om Alberts Städservice
    Att komma hem till en nystädad lägenhet är så otroligt lyxigt! Tusen tack för det fina jobbet! Läs mer
    2018-05-18 Alberts Städservice svarar Tove S
    Hej Tove! Tack för att du hörde av dig. Visst är det så skönt att komma hem till ett nystädat hem :) /Jennifer på Alberts
  • Josef F skrev om Alberts Städservice
    De som städade hos mig en gång 2017 saknade kollektivavtal. Antagligen en stark anledning till det låga priset. Dessutom städade de inte så det blev rent, de drog trasan över ytan, men kollade inte om det blev rent... Läs mer
    2018-05-18 Alberts Städservice svarar Josef F
    Hej Josef!
    Vad tråkigt att du upplevde att det inte blev rent, så ska det absolut inte kännas. Vi erbjuder alltid vår nöjd kundgaranti som innebär att vi kommer ut och åtgärdar det du inte är nöjd med. Kan dessvärre inte finna dig i vårt system och kan kolla upp vad som kan ha hänt. Använde du nöjd kundgarantin? Skicka gärna dina uppgifter till jv@alberts-service.se så ska vi kika på det. Önskar dig en strålande dag i solen. /Jennifer på Alberts
  • Marie G
    Marie G skrev om Alberts Städservice
    Storstädningen som vi bokade efter en uthyrning blev inte bra. Urtorkning av kylskåp och mikro ingår inte, så de var fulla av matrester och mögel när vi kom till vårt hus för att fira påsk. Äppelskrutt låg kvar under en säng. Kladd fanns kvar på en badrumsvägg och på kaklet bakom spisen. Verkligen äckligt. Bättre kommunikation kring vad som städas/inte städas skulle behövas! Läs mer
    2018-04-09 Alberts Städservice svarar Marie G
    Hej Maria! Tråkigt att läsa att du är så missnöjd med oss. Vi erbjuder alltid vår nöjd kundgaranti som innebär att vi kommer ut och åtgärdar det kunden inte känner sig nöjd med. Dessa synpunkter vill vi då gärna ha in inom 3 dagar så vi får chansen att komma tillbaka omgående och åtgärda det kunden inte känner sig helt hundra med. Du återkom till oss 1,5 månad efter ditt städtillfälle med synpunkter på städningen. Finns det något som vi kan göra för att få dig lite nöjdare med oss så är du varmt välkommen att höra av dig. Hoppas du får en fin vecka! /Jennifer på Alberts
  • Sofia H
    Sofia H skrev om Alberts Städservice
    Det är få saker som känns så lyxigt som att komma hem till ett nystädat hem. Tack underbara Inna för att du gör det så fint hos oss. Kan varmt rekommendera Albert Städservice!! Läs mer
    2018-04-03 Alberts Städservice svarar Sofia H
    Hej Sofia! Visst är det så lyxigt att komma hem till ett nystädat hem!😍 Skall framföra ditt beröm till Inna. Ha en fin vecka! /Jennifer på Alberts
  • Kim E
    Kim E skrev om Alberts Städservice
    Mycket besviken på ett opprofsigt utfört arbete där kontakten med arbetsledaren från min sida mest upplevdes som utpressning. Detta företag har gjort mig mycket besviken och jag måste tyvärr avråda från att anlita dem. Läs mer
    2018-03-26 Alberts Städservice svarar Kim E
    Hej Kim! Vad tråkigt att du känner dig så besviken med oss, det vill vi gärna ändra på! Slår dig en signal under förmiddagen imorgon så får vi se till att lösa detta på något bra sätt :) Hoppas du får en fin kväll! /Jennifer på Alberts

TILLÄGG: Hej igen Kim, vi kan dessvärre inte finna dig i vårt system. Kan du skicka ett mejl med ditt nummer till jv@alberts-service.se så ringer vi upp dig så fort som möjligt :) / Jennifer på Alberts
  • Peter skrev om Alberts Städservice
    Prisvärda och med ett klanderfritt resultat. Lämnade nyckeln på morgonen och de stoppade den i brevinkastet när de var klara. Hur smidigt som helst. Läs mer
    2018-03-16 Alberts Städservice svarar Peter
    Hej Peter! Vilket strålande betyg, tusen tack för det! :) Hoppas du får en skön helg. /Jennifer på Alberts
  • Bengt J skrev om Alberts Städservice
    Hej, Bengt här! Måste få uttrycka min djupa tacksamhet till denna unga dam i telefon som hjälpte en gammal man som mig att boka mitt flyttstäd. Fem solstrålar från gamle Bengt på Torpet Läs mer
    2018-03-16 Alberts Städservice svarar Bengt J
    Hej Bengt! Fem solstrålar låter ju alldeles utmärkt, detta tackar vi varmt för :) Har framfört ditt tack till Ellen som hade hand om ditt flyttstäd. Hoppas du får en fin helg! /Jennifer på Alberts
  • Jenny D
    Jenny D skrev om Alberts Städservice
    Inga problem alls! Rekommenderas! Läs mer
    2018-03-13 Alberts Städservice svarar Jenny D
    Hej Jenny! Tack för din rekommendation :) /Jennifer på Alberts
  • Charlotta H
    Charlotta H skrev om Alberts Städservice
    Härligt att komma hem till ett rent o fräscht hem innan helgen Läs mer
    2018-03-12 Alberts Städservice svarar Charlotta H
    Hej Charlotta! Visst är det en härlig känsla :) Önskar en fin vecka! /Jennifer på Alberts
  • Jonatan K skrev om Alberts Städservice
    Nöjd med både städning och service. Rekommenderas varmt. Full pott från mig. Läs mer
    2018-03-12 Alberts Städservice svarar Jonatan K
    Hej Jonatan! Detta tackar vi varmt för :) /Jennifer på Alberts
  • Martin M
    Martin M skrev om Alberts Städservice
    Bokningen: perfekt. De lyssnar in vad man är ute efter och hjälper till att skräddarsy ett paket man vill ha. De informerar endast kortfattat *relevanta* tilläggstjänster utan att det känns påtryckande.

Städarna: ett par städare kom som inte pratade svenska och knappt engelska. Men resultatet därefter var toppen. Skönt att bara kunnat lämna nycklarna och inte behöva återvända till lägenheten. Läs mer
    2018-03-12 Alberts Städservice svarar Martin M
    Hej Martin! Tack för strålande recension, skall genast framföra ditt beröm till berörd personal på kontoret och till städteamet. Hoppas du får en fin kväll! /Jennifer på Alberts
  • Magnus A
    Magnus A skrev om Alberts Städservice
    Varning!!!

Som betyget säger, riktigt uselt. Beställt flyttstädning. Städarna kunde inte svenska så det var svårt att kommunicera med dem på knagglig engelska. Efter 8h så gjorde vi en liten kontroll och såg ett par grova missar som vi bad de återkomma och fixa. Det lovade de att göra samma kväll. Jag åkte sedan och tittade kl 23 på kvällen men ingen hade varit där.

Då gjorde jag en mer noggrann koll på hela huset och fann massor av missar. Personalen kan helt enkelt inte sitt yrke eller skarvar medvetet. Flera ytor var inte avtorkade alls, heltäckningsmattor som man enkelt ser om de blivit dammsugna eller inte hade inte blivit det. Klämtingen i avloppet var inte fastsatt så det luktade avlopp i källaren. Det här är bara få av många exempel.

Ringde beställaren dagen efter och låtsades som att jag inte visste om de varit där och åtgärdat det vi bad om och frågade snällt om så var fallet. Efter ett samtal till arbetsledaren så ringde hon tillbaka och meddelade att de varit tillbaka och fixat allt. Då sa jag att jag varit där och kontrollerat och att jag vet att ingen hade varit där igen. Jag tog massor av foton som hon bad mig maila in och jag gjorde så och väntar nu på deras replik.

Men stor varning för detta företag!!! Anlita absolut inte dem då de inte städar ordentligt och dessutom ljuger om att de varit tillbaka och åtgärdat! Läs mer
    2018-03-09 Alberts Städservice svarar Magnus A
    Hej Magnus! Vad tråkigt att höra att du känner dig så missnöjd med oss.
    Den 27/2 var vi hos dig och genomförde då ditt flyttstäd. Efter att du hörde av dig med dina synpunkter kom vi tillbaka på ett reklamationsstäd dagen efter, 28/2.
    Vår personal var då på plats kl 19.55 i din bostad och stannade ca 45 minuter.
    Efter att vi varit i kontakt med dig efter ditt reklamationsstäd så påpekade du att det var ytterligare saker du var missnöjd med som vi inte fått till oss innan ditt reklamationsstäd men erbjöd oss även ännu en gång att komma ut och åtgärda det du andra du var missnöjd med, detta erbjudandet tackade du nej till. Därefter har vi varit i kontakt med dig vid flera tillfällen och försökt kompensera dig på olika sätt. Känns väldigt tråkigt att du fortfarande känner dig så missnöjd med oss. Vi är väldigt angelägna om att få dig nöjd och skulle därför vilja komma ut ännu en gång och åtgärda det du är missnöjd med eller lösa detta på annat sätt så att du blir nöjd. Du är varmt välkommen att återkomma till oss på 031- 23 75 00 eller info@alberts-service.se om du skulle ändra dig gällande din kompensation.

Önskar dig en fantastiskt fin helg Magnus! /Jennifer på Alberts
    2018-03-09 Magnus A svarar Alberts Städservice
    Hej, tack för ditt svar! Det är nu 10 dagar sedan jobbet utfördes och 9 dagar sedan vi lämnade ifrån oss nycklarna. Jag ser inte meningen med att komma dit igen?! Dessutom då ni varit där två gånger redan och lämnade ett uselt resultat efter er så har jag avböjt ert erbjudande om att komma ytterligare än gång då jag betvivlar att ni har kompetent personal nog att göra ett bra jobb. Eller så har vi haft väldig otur med just de som var hemma hos oss. Ert andra erbjudande var en ”separat överföring” på halva fakturabeloppet, med motkravet att jag skulle ta bort de (vid tillfället två) recensioner jag skrivit. Då jag värdesätter min yttrandefrihet att skriva om just min personliga uppfattning avstod jag även detta erbjudande. Då städning fortfarande är en utesluten kompensation ifrån min sida så får ni gärna åter kontakta mig med andra kompensationsförslag om ni vill. Oavsett så kommer mina recensioner att stå kvar. Med vänlig hälsning, Magnus
    2018-03-13 Alberts Städservice svarar Magnus A
    Hej igen Magnus!
    Vi är medvetna om att det tyvärr gått mer än 10 dagar sen ditt senaste reklamationsstäd men vi erbjöd oss då direkt efter att komma ut ännu en gång för att göra dig nöjd. Detta tackade du nej till.
    Måste erkänna att jag blir lite fundersam i dina texter då du i första recensionen skriver att vi ljuger om att vi varit i din bostad men i nästa svar skriver att vi visst varit där men att du inte är nöjd med städet? Jag får inte riktigt ihop det.
    Vi är, som vi alltid sagt, väldigt angelägna om att försöka göra dig nöjd och vi har försökt göra det bästa av situationen och lösa detta på ett smidigt sätt. Beklagar att vi inte levde upp till dom förväntningarna du hade på oss. Känns tråkigt att du fortfarande är så missnöjd som du är. Som jag skrivit innan så är du varmt välkommen att höra av dig till oss om du skulle ändra dig eller om det finns något vi kan göra för att göra dig lite nöjdare. Återkom till oss på telefon eller meddela en tid du vill att vi ska ringa upp dig på.
    Trevlig vecka!
    /Jennifer på Alberts
    2018-03-13 Magnus A svarar Alberts Städservice
    Hej, jag kan förstå att det verkar lite förvirrande om huruvida ni varit där eller inte. Då det var två specifika saker vi bad om först att ni skulle ta igen och när jag var i och kollade efteråt så såg det fortfarande inte ut som att någon varit där och åtgärdat. Därav min tanke att det är omöjligt att ni varit där igen. Ni hävdar att ni har varit det - i 45 minuter dessutom. Jag kan inte motbevisa det påståendet, men kan konstatera att i mina ögon ser det inte ut som att man under dessa 45 minuter gjort något i så fall. Under 45 bör man hinna med rätt mycket städning. Speciellt när det var kladd på ett lättstädat klinkergolv efter skoavtryck från de som flyttade åt oss och damm i tvättstugan som avsågs på det klagomålet. Synd att man inte kan ladda upp bilder här - då hade jag kunnat visa specifikt vad som var kvar efter de extra 45 minuterna i de två rummen. Du har säkerligen sett bilderna men jag hade gärna delat dem. Vill du ringa mig så är du välkommen att göra det vilken tid du vill. Men som sagt de kompensationsförslag ni tidigare erbjudit har inte varit intressanta. Som sagt, om det nu är så att ni har varit där 45 minuter för att åtgärda två specifika saker och inte lyckats att få det ens OK på två försök betvivlar jag att ni skulle lyckas en tredje gång. Därför avböjde jag att ni skulle få komma igen. Och som sagt den andra kompensationen på en ”separat överföring” mot att jag tog bort mina recensioner är såklart inte heller acceptabel. Det förstår du kanske själv att den känns konstig. Mina recensioner kommer jag inte ta bort, eller ändra. Med vänlig hälsning, Magnus
    2018-03-14 Alberts Städservice svarar Magnus A
    Hej igen Magnus! Återigen måste jag säga att det känns så tråkigt att du är så missnöjd med våra tjänster och att vi inte lyckats få dig nöjd. Vi ringer upp dig direkt så får vi se till att komma fram till en bra lösning som passar dig. /Jennifer på Alberts
    2018-03-14 Magnus A svarar Alberts Städservice
    Tack för ett trevligt samtal, tråkigt att ni inte hade något överhuvudtaget att erbjuda. (Förutom att återigen erbjuda att komma och ”åtgärda” dvs i detta fall städa åt en annan familj som nu bott där i två veckor. Göra klart flyttstäden och åtgärda de saker ni missat/förstört (elfa lådor) gjorde jag istället själv.) Sorgligt företag, undvik som sagt. //Magnus

Bästa städhjälpsfirmorna i Göteborg:

Kardanvägen 37, 46138, Trollhättan