Allmänna Rörjouren

Allmänna Rörjouren

www.rorjour.se
  • Badge2021
3.7

Allmänna Rörjouren är ett serviceföretag inom VVS med 40 år i branschen. Vi arbetar med värmepannor, varmvattensberedare, byten/installationer av värmeservice, renovering av kök, badrum avloppsrensning och mycket mer. Med flera rörmokare och servicebilar runt om i Stockholm dygnet runt är vi alltid anträffbara, vi samarbetar...

651 omdömen om Allmänna Rörjouren

Sedan starten hos Reco 2012

Hans S
Skrev om Allmänna Rörjouren

Snabb trevlig, kompetent men dyrt

Svar från Allmänna Rörjouren

Tyvärr så kostar det att hålla bra service. Allra helst på dom tider som andra firmor har stängt. I alla fall glad att du är nöjd med jobbet!

Åke E
Skrev om Allmänna Rörjouren

En slang i min värmepump exploderade sent en lördagskväll. Jag sökte hjälp hos Rörjouren som lovade att de kunde laga felet och därtill snabbt vara på plats. Reparationen gick mycket smidigt, värmepumpen startades upp och fungerade, reparatören städade upp samt gav oss en genomgång av vad som hänt och vad han gjort. En olycklig kväll med bra slut tack vare Rörjouren. Rekommenderas!!!

Svar från Allmänna Rörjouren

Vi tackar för det. Vår ambition är att ha nöjda kunder.

Bo P
Skrev om Allmänna Rörjouren

Bra första gången Arrogant bemötande andra gången

Svar från Allmänna Rörjouren

Det var tråkigt att höra. Har tyvärr ej ner info. Och kan ej kommentera detta mer.

Daniel T
Skrev om Allmänna Rörjouren

Anlita inte!!! Bluff företag lovar priser men håller inte dessa!!!!

Svar från Allmänna Rörjouren

Jag vet inte vilka priser du anser vi lovat? Men vi står för dom priser vi ger.

Ingela Kristina B
Skrev om Allmänna Rörjouren

Katastrofalt dåligt företag, anlita inte! Extremt dyra. Lovar ett pris i telefon, visar sig bli tre gånger så dyrt på fakturan. Otrevligt bemötande i telefon och via mejl. Dessutom är hantverkarna okunniga, en av dem som kom till oss klarade inte att koppla kablar utan både han och jag fick jaga flera olika elektriker tills jag fick tag i en kille som kunde guida honom rätt via film på mobilen. De erbjuder svartjobb vid sidan om som chefen inte får veta. I och för sig är det rätt åt den dåliga företagsledningen att deras...

Svar från Allmänna Rörjouren

Blir över lag lite svårt att ta på din kritik. Då den är något ospecificerad. Svartjobb vid sidan om låter konstigt? Vad gäller kablar så är vi en rörfirma. Vilket då blir väldigt konstig kritik när det rör sig om elfel.

Hedwig Sofia B
Skrev om Allmänna Rörjouren

VARNING VARNING VARNING VARNING VARNING VARNING VARNING VARNING VARNING Mest oseriösa bolag jag varit i kontakt med!! Fakturera hutlösa summor för minimalt jobb. Ångrar blint att jag inte läste recensioner innan!!!!!

Svar från Allmänna Rörjouren

Verkar något ospecificerad i din kritik. Om du tycker att vi är dåliga. Så kanske du kunde tala om varför vi är dåliga? Jag är alltid öppen för kritik. Men det blir väldigt svårt att ta till sig kritik sim bara säger att vi är värdelösa utan att tala om varför.

Micke B
Skrev om Allmänna Rörjouren

Jag hade ett totalstopp i avloppet som låg långt ner under huset. Rörjouren jobbade hårt flera timmar och kom tillbaka nästa dag. Jag fick ett mycket bra intryck av hur de jobbade, deras förklaringar och hur jag blev bemött.

Svar från Allmänna Rörjouren

Tack Micke! Vi försöker göra så bra jobb vi kan för att få ett bra resultat till våra kunder.

Bo B
Skrev om Allmänna Rörjouren

Bra bemötande. Korrekt installation av CTC luft-vatten-VP.

Svar från Allmänna Rörjouren

Tack Bo. Vi försöker att ge våra kunder bästa bemötande.

Christina E
Skrev om Allmänna Rörjouren

Snabb service och kunnig personal.

Jan H gillar detta
Svar från Allmänna Rörjouren

Tack Christina! Snabbhet och kvalitet är det vi hela tiden eftersträvar och försöker förbättra.

Bo Ulf Gustaf S
Skrev om Allmänna Rörjouren

Jag råkade betala hela fakturan inkl. moms. Ringde till Janne och bad om en kreditering och en ny faktura. Fick till svar att det inte gick att ordna eftersom fakturan "gått iväg". Jag tolkar detta som ointresse att hjälpa en kund. Självklart går det att kreditera en faktur om viljan finns. Mycket dåligt. Bo Selander, Salem

Svar från Allmänna Rörjouren

När fakturan är bokförd och vi fått rotavdrag draget utbetalt av skatteverket. Så har processen gått för långt för att vi ska kunna backa den. Reglerna är tydliga om att rotavdrag och försäkeingsetsättning ej går att blanda. Och om kunden kommer på att försäkringsbolaget kan bevilja ersättning. Det betyder inte att man kan komma till oss flera månader senare och kräva oss på att backa på hela processen angående rot.

Anna Louise H
Skrev om Allmänna Rörjouren

Anlita aldrig detta företag, de utnyttjar folk som är i kris och behöver hjälp!! Tar galet mycket betalt för att inte lyckas med något. VARNING!!!!!!

Jonas C gillar detta
Svar från Allmänna Rörjouren

Hej Anna! Vi erbjuder tjänster på tider när andra inte jobbar. Det är naturligtvis upp till var och en att besluta vad man beställer. Och man kan ju naturligtvis inte förvänta sig att tjänster som sker på andra tider än ordinarie ska vara samma pris som på ordinarie tid.

Daniel S
Skrev om Allmänna Rörjouren

VARNING FÖR DETTA BOLAG! Allmänna rörjouren är ett företag ni behöver akta er för. De kom till mig en kall vinterdag då min pump slutat fungera. De var där i fem timmar och bytte en del i pumpen vilket slutligen kostade 18 000 SEK. Oerhört dyrt. Efter bara någon dag började pumpen krångla igen och två dagar senare slutade den fungera. Jag ringde Allmänna rörjouren i Sollentuna AB och talade med en i deras personal. Jag frågade rätt ut om det inte borde täckas av garanti från deras sida eftersom detta bara var några dagar...

Birgitta D
Skrev om Allmänna Rörjouren

Snabb och bra hjälp men det kostar.

Janne H gillar detta
Charlotte E
Skrev om Allmänna Rörjouren

Ett krångligt skadeärende med utryckning en sen kväll kring midsommar. Fint bemötande av den person som kom ut och sedan vid kontakt med företaget om fortsättningen. Bra återkoppling, tydligt och snabbt.. Professionella lite över förväntan ärligt talat.

Ida Elin N
Skrev om Allmänna Rörjouren

I chock. Dom kom 17.00 för att hjälpa med vanligt stopp i avloppet. Fakturan landade på 17 000 kr. Ej rimligt.

Daniel S gillar detta
Axel N
Skrev om Allmänna Rörjouren

VARNING FÖR OSERIÖST FÖRETAG! Anlitade Jan Hammar och Allmänna Rörjouren för ett enklare jobb som innebar att byta ut ett vattenpump samt inköp av vattenpumpen via deras grossist. På telefon med deras rörmokare John fick jag höra att de inte tog några påslag på inköpet av pumpen som kostade cirka 7000kr. När fakturan kom tog de 19000kr för bara pumpen. Jag bestred fakturan omgående och försökte lösa situationen med Jan Hammar (VD) som vägrade svara på mail eller telefon. Betalade för jobbet + marknadsmässigt pris för pumpen...

Lars-Göran L
Skrev om Allmänna Rörjouren

Bra bemötande Vi förväntade oss ett professionellt genomfört arbete och så blev det också Arbetet som gjordes var avloppsspolning av samfällighetsföreningens avloppssystem. Arbetet genomfördes under 7 arbetsdagar och fungerade väl alla dagarna

Johan N
Skrev om Allmänna Rörjouren

Jag har enbart positiva saker att säga om Allmänna Rörjouren. Flexibla, bra kommunikation och oslagbart pris!

Ann A
Skrev om Allmänna Rörjouren

Väldigt snabbservice och bra jobb blev jätte nöjd

Lena E
Skrev om Allmänna Rörjouren

Faktura överensstämde med offert Lätt att ha att göra med Lyhörda Punktlig Lovar inte mer än kan hållas

Christopher M
Skrev om Allmänna Rörjouren

Avoid them like the plague! 131,295 kr for a pump replacement?!?
 131,295 kr invoice for a 1 hour Sunday visit and service that others later estimated at 43,000.

They have a 150% price increases over what parts sell for online, failed to send the right team the first day and tried to charge us for a second day due to their scheduling issues.

The new pump was leaking and then the owner accused me of throwing water on the ground to pretend there was a leak, until I showed him a video of it leaking. He said he would send...

Daniel S gillar detta
Håkan G
Skrev om Allmänna Rörjouren

Fick läckage på våran vv-beredare! Fick snabbt hjälp och hjälp med att få en ny installerad !Gick snabbt och smidigt men tycker att räkningen var väl saftig!! Kostade väldigt mycket för själva leveransen trots avdrag!! Tycker att det var lite för dyrt!!!!

Malin Elisabeth S
Skrev om Allmänna Rörjouren

Trodde aldrig det skulle bli så dyrt. Kändes som om man blev lurad när man sedan fick priset. Känner mig rånad. Hade vart bättre o veta i förväg vad det skulle landa på. Hälsn Malin

Åsa D
Skrev om Allmänna Rörjouren

Snabbt och kunnigt bemötande. Skickliga hantverkare

Henrik J
Skrev om Allmänna Rörjouren

Mycket bra service, tack / Henrik.

Maria K
Skrev om Allmänna Rörjouren

Akta Er för detta företag! Stor varning då det är gamla luffare som kommer ut samt att kostnader som de utlovar som fast pris inkl moms inte stämmer när väl fakturan kommer.

Erik S
Skrev om Allmänna Rörjouren

Ringde företaget på jourtid. De skickar en rörmokare som inte visste vad han snackade om. Han gissade vad det kunde vara för fel. Jag hade velat ha tips på vad som behövde göras akut och på sikt. Jag förstod inte vad han snackade om. Han bara svamlade. Sen fakturerade de resvägen från andra sidan länet. 2 timmars resa och en halvtimmes arbete. När rörmokaren var färdig satt han kvar i bilen runt hörnet och lät tiden som jag fakturerades för bara gå. 8500 för ingenting. Jag kommer undvika det här företaget i framtiden.

Carl-Henrik H
Skrev om Allmänna Rörjouren

970kr i timmen på vanlig arbetstid. De är snabba ut men SJUKT DYRA. "jag skall bara köpa en ventil" blev över 5000 kr extra på fakturan.

Bo B
Skrev om Allmänna Rörjouren

Kan rekommendera Allmänna Rörjouren för installation av värmepumpar.

Clas-Göran Q
Skrev om Allmänna Rörjouren

Bemötningen utmärkt. Inga speciella förväntningar, dock mycket positiv respons från Rör-Jouren. Den / Tekniker som arbetat hos osss har varit MYCKETbra och hjälpsamma.Enda anmärkningen är priset för jourutryckningen! 8000 kr är mycket. Köp, installation och idriftsättnint av ny CTC anläggning har gått utmärkt.

Olga C
Skrev om Allmänna Rörjouren

Orimliga påslag på material, minst 4gånger priset. Detta utöver jour-avgiften och timpriset. Å andra sidan, kom killen snabbt och gjorde ett bra jobb.

Samuel Per Harry W
Skrev om Allmänna Rörjouren

Fruktansvärt oseriöst företag! Fakturerade 5100:- för 40 min jobb och detta ej under jourtid. Dom drog inte heller inte av Rotavdrag utan la på detta på fakturan. Dessutom gör dom ett påslag på material på ca 150%. Anlita aldrig detta företag!

Annette Barbro Clary G
Skrev om Allmänna Rörjouren

Använd aldrig detta bolag. Fruktansvärt oseriösa. Vi behövde hjälp att sätta fast 2 st befintliga ”ställdon” till golvvärme. Ett arbete som tog 30 min. Rörmokaren erkände att han inte var bra på golvvärme och inte kunde hjälpa oss vidare. Stannade kvar och snackade på och skickade sedan en faktura på 8500:- Vi har bestridit fakturan men blir otrevligt och arrogant bemötta och kommer ingenstans. Bolaget borde vara på svarta listan. Annette Göransson

Jan Jörgen R
Skrev om Allmänna Rörjouren

Femton minuters jobb för att koppla loss en diskmaskin gick på 3.722:-. När vi hade frågor kring fakturan var det snudd på omöjligt att få tag i en person som kunde eller ville förklara kostnaden. Ett arrogant och snorkigt bemötande gör att jag rekommenderar alla att verkligen undvika denna firma. Stark varning!!! /Jörgen

Henrik N
Skrev om Allmänna Rörjouren

Fick snabb och proffsig hjälp i ett försäkringsärende. Hantverkaren som dök upp hade en gedigen erfarenhet i branschen. Faktureringen tog för lång tid, men annars har kontakten varit enkel och snabb. Både jag och försäkringsbolaget tycker att materialet kostade lite väl mycket i sammanhanget.

Karin F
Skrev om Allmänna Rörjouren

Lagning av toalett. Kom som överenskommet, och gjorde jobbet bra.

Johan L
Skrev om Allmänna Rörjouren

Trevligt bemötande o bra kunskap

Pia H
Skrev om Allmänna Rörjouren

Toppen. Proffsigt. Bra. Hjälp i nöd.

Hans M
Skrev om Allmänna Rörjouren

Cirkulationspump Installationen av pumpen gick perfekt och den fungerar bra. Olle Malmgren

Ingegärd B
Skrev om Allmänna Rörjouren

Snabbt genomförande vid akut byte av varmvattenberedare.

Stefanie R
Skrev om Allmänna Rörjouren

De kom för att fixa min Bergvärme pump som läckte bränsle. Bra och snabbt service. Bra kunskaper. Tyvärr blev fakturan väll extremt mycket högre än jag hade förväntat mig.

Jennifer Kyung Soon L
Skrev om Allmänna Rörjouren

Detta är en bedräglig firma som inte kan någonting om regelverken kring ROT-avdraget. Se till att skaffa allt på offert o få allt skriftligt!! Risken är att de roffar åt sig mer än de har rätt till. I vårt fall gick pannan sönder, duktig kille kom o fixa det, men sen kom rotavdraget..! Vi blev lovade att få allt på en faktura, men vi fick två. En mindre o en på över 30.000. Då vi blivit lovade att få allt på en o samma faktura betalade vi den stora fakturan i tid. Fick en påminnelse som krävde oss på även rotavdraget...

Cem Y
Skrev om Allmänna Rörjouren

Servicen var bra. Men man visste inte vad det skulle kosta. Service kille visst inte nått om priser. Min

Eva F
Skrev om Allmänna Rörjouren

De var enkla att få tag i och kom snabbt.

Mats H
Skrev om Allmänna Rörjouren

Snabb och bra service av bergvärmepump.

Lars G
Skrev om Allmänna Rörjouren

Tack för ett bra utfört arbete

CHRISTOPHER Z
Skrev om Allmänna Rörjouren

Cirkulationspump för vattenburen golvvärme lade av. Ringde AR och en tjej tog emot felanmälan. En timme senare återkopplade företaget och jag beskrev mer detajerat alla symtom på felet. Dagen därpå hade jag en rörmokare vid dörren. Han visade sig den mest sympatiska hantverkaren jag någonsin har träffat. Han hade dessutom en utbytespump med sig i bilen. Allt gick smidigt till och knapt två timmar senare värmesystemet var igång igen. På frågan om kostnaden kunde han redogöra för fasta kostnader (samma som på...

Mats Lennart T
Skrev om Allmänna Rörjouren

Vi behövde byta vattenmättarkoppel och min fru ringde och bokade in ARJ. Bra jobb men när fakturan kom så fick jag spader,15.000:- . Jag ringde och frågade om de hade kört på jourtillägg, men det hade de en. Jag har bestrider fakturan utan respons. Fick nu en påminnelse och kommer att betala.sedan blir det anmäla till ARN då de tagit överpris på delar och momsat arbetstid. Deras timpris ligger på den absolut högsta nivån för detta skrå. Undvik.

SABINE L
Skrev om Allmänna Rörjouren

Arbetet var väl utfört men de kommer inte förberedda till arbetet trots vetskap vad som ska göras. De lägger därmed till tid för att köra och hämta saker. Anser att när man har uppkörningsavgift och sedan lägger till över 2-3 timmar på att hämta något att det inte ska debiteras. Försökte prata med dem kring det men det var tyvärr inget kundnöjdhetstänk från deras sida. Ineffektivt att arbeta på det viset och ett mindre jobb blev orimligt dyrt för mig som kund i slutändan. Mycket besviken.

Svar från Allmänna Rörjouren

Det är ju naturligtvis så. Att man kan inte begära att montören ska ha allt i bilen. Allra helst då det visar sig vara icke standard material som behövs.

LARS-OVE W
Skrev om Allmänna Rörjouren

Tyvärr kan jag inte rekommendera Allmänna Rörjouren (AR). Jag kanske hade otur. Lördag den 27/8 fick vi ett rörbrott på inkommande kallvatten. Kontaktade AR kl. 11.00 fick besked att de skulle kontakta mig "snart". Först efter 5 timmar och efter två påminnelser blev jag kontaktad. Då hade jag redan fått kontakt med ett annat jourföretag, som åtgärdade läckan 3 timmar!

Svar från Allmänna Rörjouren

Vi är ju naturligtvis hemskt ledsna för detta. Då det var någon ny personal hos den telefon svarstjänst som vi köper tjänst av för att svara telefon. Hade tagit emot jobbet men ej lämnat ut detta till våran montör. Vi har naturligtvis påtalat detta till deras chef. Och påtalat att det inte är acceptabelt att dom tar in jobb som dom sen inte för vidare. Vi ber om ursäkt för det som hände.