Allra, sid 2

Sveavägen 24-26, 111 57 Stockholm — Visa karta

Allra är den moderna och ledande utmanaren till de traditionella storbankerna. Vårt kunderbjudande riktar sig först och främst till privatpersoner och småföretagare som eftersträvar en tryggare och enklare vardagsekonomi. Med egna innovativa tjänster inom lån, sparande, pension och försäkringar hjälper vi våra kunder att få ihop livspusslet, så att de får tid till annat.

Vi är ett alternativ till banken för de som behöver hjälp med privatekonomin och tycker att det är viktigt med en personlig kontakt. Vi finns där för våra kunder när de behöver oss som mest och är en naturlig partner i vardagsekonomin som går att lita på – som en bank borde vara.

Varmt välkommen till Allra!
Öppet just nu
Mån-Tor: 08:00-20:00
Fre: 08:00-16:00
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 509 kunder tycker om Allra

• Joakim L
    Joakim L skrev om Allra Försäkring en del av Allra
    Hejsan!

Jag pratade med Ida Hedström som sålde på mig er max-försäkrning. Hon var helt fantastisk i sin säljapproach och var både saklig samt rolig. Hade jag haft någon plats i mitt team så hade jag försökt att rekrytera henne.

Jag hoppas verkligen att ni (ledningen) ser hennes talang och befordrar henne samt ger henne en mycket bättre lön än de andra anställda, dessa stjärnor växer inte på träd. Det vet ni precis lika bra som jag. Använd henne till något större än att kränga försäkringar.

IDA VAR GRYM!!
    2017-02-08 Allra svarar Joakim L
    Superkul att höra, kan bara hålla med - Ida är grym!
    "Något större än att kränga försäkringar"? - nu hänger jag inte alls med. ;)

• Christer B
    Christer B skrev om Allra Försäkring en del av Allra
    Julia var en duktig och charmig säljare
    2017-02-08 Allra svarar Christer B
    Tack för din feedback!

• Saman R
    Saman R skrev om Allra Försäkring en del av Allra
    Julia var grym... vadå minst 30 tecken
    2017-02-08 Allra svarar Saman R
    Härligt att höra, tack för ditt omdöme!

• Carolina Elisabeth E
    Carolina Elisabeth E skrev om Allra Pension en del av Allra
    Supertrevlig personal och bra kundbemötande. Kunniga personer som jobbar här.
    2017-02-08 Jessica J svarar Carolina Elisabeth E
    Vad roligt att höra, tack för din feedback Carolina!

• Rasmus T
    Rasmus T skrev om Allra Försäkring en del av Allra
    Uthållig och tydlig tjej med ett ton energi.
    Super. Inväntar faktura och om 90 dagar kan jag snubbla hej vilt med tänderna före! <3
    2017-02-08 Allra svarar Rasmus T
    Tack för feedbacken och var snäll och ta väl hand om dina tänder! ;)

• Agneta C
    Agneta C skrev om Allra
    Kristoffer var toppen, glad och trevlig trots att jag frågade mycket, jag är mycket nöjd och har gärna kontakt med honom fler gånger ( han kanske kan få ett lönelyft)
    2017-02-08 Allra svarar Agneta C
    Hej Agneta, vad kul att höra och vi välkomnar alltid frågor!

• Anders S
    Anders S skrev om Allra Försäkring en del av Allra
    Måste säga att IDA är nog en av dem trevligast personer jag prata med, glad och positiv. Precis som man ska va, + i kanten till henne 😊
    2017-02-08 Allra svarar Anders S
    Härligt att höra, jag kan bara instämma! :)

• Liam K
    Liam K skrev om Allra Försäkring en del av Allra
    Jag hade ett bra och trevligt samtal med en säljare som hette Johan Schellin. Han förklarade bra och hade en vänlig och proffesionell ton under hela samtalet.
    2017-02-08 Allra svarar Liam K
    Vad kul att höra, tack för återkopplingen!

• Charlie K
    Charlie K skrev om Allra Försäkring en del av Allra
    Jag blev uppringd av Ida H, som var en väldigt social och glad tjej!

Hon var väldigt mån om att förklara hur Allras tandförsäkringar fungerade.

Det som sålde på mig var utan tvekan Idas personlighet!
    Hon fick det att kännas som om man pratade med en gammal vän!

Personligt men proffsigt!!
    2017-02-06 Allra svarar Charlie K
    Tack för feedbacken, vad kul att höra att det kändes bra!

• Eva L
    Eva L skrev om Allra
    valt Allra för ett inte behöva engagera mig själv
    2017-02-06 Allra svarar Eva L
    Tack för feedbacken Eva!

• Filippa H
    Filippa H skrev om Allra Försäkring en del av Allra
    Tjejen som ringde mig heter Lene och var riktigt trevlig och självsäker.
    Efter några minuter kändes det som att jag hade känt Lene hur länge som hellst och hon tipsade om en bra försäkring.
    Jag var tveksam att teckna försäkring över telefon men tack vare Lene så känner jag att jag har gjort ett tryggt och bra val.
    Det var kul att prata med henne och kundservicen var på topp hela samtalet.

Jag är väldigt nöjd att Lene ringde mig och hade jag kunnat ge ett högre betyg så hade jag gjort det.

Med vänliga hälsningar Filippa
    2017-02-06 Allra svarar Filippa H
    Tack för de fina orden Filippa, de värmer!

• Tuva W
    Tuva W skrev om Allra Försäkring en del av Allra
    Jättebra! Hade ett trevligt samtal med Simon Melberg, min inneboende trodde att jag snackade med min pappa för att det lät så familjärt. Och seriöst! Förstås. Har tecknat försäkring, det kändes tryggt och jag är nöjd nu.
    Trevlig helg Simon!
    2017-02-03 Sebastian S svarar Tuva W
    Tack för din feedback Tuva, kul att höra och välkommen till Allra!

Simon M gillar detta
  • Daniel Villegas F
    Daniel Villegas F skrev om Allra Försäkring en del av Allra
    Bra info och erbjudande. Trevlig personel på kundtjänst och professionell.
    2017-01-31 Allra svarar Daniel Villegas F
    Tack för de fina orden Daniel!

• Simon H
    Simon H skrev om Allra Försäkring en del av Allra
    Den 30/1-2017, ett datum som jag och mina tänder sent kommer glömma. Det var nämligen dagen då jag fick ett helt vanligt samtal i bilen på väg ifrån jobbet. Samtalet kom ifrån en flicka ifrån Allra försäkringar. Jag hade turen att få tala med den absolut mest begåvade försäljare som jag någonsin mött eller talat med på telefon. Ida hade en väldigt naturlig talang gällande att få en fin kontakt med mig som kund men också att få mig mycket mer intresserad än vad jag har tidigare i mitt 24 åriga liv varit gällande tandhygien. Ingen tandhygienist, läkare, shaman etc. Har fångat min uppmärksamhet som Ida. Som jag även nämnde för Ida, så har förmodligen min genomsnittliga samtalstid med tidigare försäljare varit någonstans mellan 1-5 sekunder och det var, med min ärlighet i behåll, första gången någonsin som jag köpte något av en telefonförsäljare. Hennes fantastiska humor, hennes skratt som kändes genom telefonen, kombinerat med hennes knivskarpa kunskap är något som jag inte skådat tidigare. Jag skulle även vilja kalla mig en självutnämnd proffs snusare men efter samtalet med Ida så har jag inte tagit en snus och har inga planer på att göra det heller. Tack vare Ida så kommer jag med bästa samvete, rekommendera Allra till alla mina kollegor, vänner, familj, främlingar på stan och allt där emellan!

Som tidigare nämnt, den 30/01-2017 är ett datum som jag sent, om aldrig kommer glömma. Utan underdrift så gjordes en förändring i mitt liv på den dagen. Dagen då jag slutade stoppa in snuskuddar under läpparna, dagen då mina tänder kommer kunna vila tryggt i era säkra händer men framför allt av den större anledningen, dagen då jag talade med giganten Ida Hedström! Håll stenhårt i den tjejen, för med henne på er sida Allra så kommer ni näst intill kunna ta över världen!
    2017-01-31 Allra svarar Simon H
    Hej Simon,

tack för denna härliga morgonläsning! På ett eller annat sätt så kommer den här att läggas till Allras "Hall of Fame". Inte varje dag någon tar sådan tid för att skriva ett omdöme så stort tack för det och vad glada vi blir att vi har kunnat bidra med något positivt för dig. Hoppas du framöver blir lika nöjd med dina tjänster hos oss och varmt välkommen till Allra!

Jag lägger ut recensionen till alla på företaget så både Ida och alla andra kan ta del av den.

• Elisabet J
    Elisabet J skrev om Allra
    Hej! Jag fick ett mycket bra bemötande och bra förklaring av min försäkring 😊
    2017-01-30 Jessica J svarar Elisabet J
    Tack för din feedback Elisabet, välkommen till Allra!

• Max H
    Max H skrev om Allra
    Vad ska man säga, fick ett av dem roligaste och trevligaste säljsamtal man kan få troligen? På dumma frågor fick man snabba svar och härligt bemötande. Den som får Ida kan nog sova lyckligt efter ett samtal, sådant bra bemötande, hon gjorde det även väldigt roligt att lyssna. Kan väl mer säga att den arbetsgivaren som har henne, borde hålla väldigt hårt om henne.
    2017-01-27 Allra svarar Max H
    Stort tack för de fina orden Max, de glädjer vi oss alla här åt!

• Carolina G
    Carolina G skrev om Allra Försäkring en del av Allra
    -Tydligt och bra information
    -Mycket trevligt person
    -Riktigt bra service
    2017-01-27 Allra svarar Carolina G
    Vad kul att höra, tack för din feedback!

• Rebeca G
    Rebeca G skrev om Allra
    bra information, trevlig personal
    2017-01-26 Jessica J svarar Rebeca G
    Tack för feedbacken Rebeca!

• Sabina A
    Sabina A skrev om Allra
    Väldigt trevligt bemötande och grundlig information.
    2017-01-25 Markus L svarar Sabina A
    Hej Sabina, tack så väldigt mycket för din feedback. Det är alltid roligt att få ett kvitto att vi jobbar på rätt sätt!

Markus, Allra
  • Elin S
    Elin S skrev om Allra Försäkring en del av Allra
    Det var en trevlig försäljare på telefonen. Förklarade lättförståeligt. :)
    2017-01-24 Sebastian S svarar Elin S
    Tack för feedback Elin, välkommen till Allra!

• Markus H
    Markus H skrev om Allra
    -Försöker komma undan betalningar på alla möjliga sätt.
    -Negativt kundbemötande
    -Reglerna är så otydliga att t.o.m. deras egna kundservice ger fel uppgifter.
    -De skriver texter som låter bra (ersätter fyllningar) men i verkligheten måste det vara rätt typ av fyllning för att ersättas.
    -Det finstilta står inte i deras brev utan kunden måste själv matcha behandlingskod med åtgärd på en extern hemsida.

I mitt fall: Jag var kund i 85 dagar. Har en 90 dagars karenstid på vanliga läkarbesök, bara akutbesök ersätts. Trodde jag.
    En tand spricker nästan ner till nerven, jag går till tandläkaren och gör en fyllning. Allra vägrar betala för det var ännu karenstid. Tydligen ersätter de bara "provisoriska" fyllningar under karenstid. Så jag borde ha gjort en provisorisk fyllning, levt med smärtan, gått tillbaka fem dagar senare, rivit ut den provisoriska fyllningen och sedan gjort samma fyllning som jag nu gjorde direkt. Då hade de betalat för båda besöken.
    De hade alltså betalat mera, men att betala det lägre beloppet OCH ha en nöjd kund existerar inte i deras värld. Om jag hade stannat som kund hade jag betalat tillbaka summan på två månader.
    2017-01-22 Allra svarar Markus H
    Hej Markus,

Verkligen tråkigt att höra att du haft en så dålig upplevelse. Maximal otur med timingen dessutom. Om du anser att vi gjort något fel får du gärna maila oss detaljerna kring det så tar vi och går igenom det. Du når oss på kundtjanst@allra.se

• Haouar S
    Haouar S skrev om Allra Försäkring en del av Allra
    Den var bra. Julia som jag pratade med var trevlig och hon försökte förklara på lätt svenska så att jag skulle förstå allt.
    2017-01-24 Allra svarar Haouar S
    Tack för feedbacken Haouar!

• Louise Ö
    Louise Ö skrev om Allra Försäkring en del av Allra
    Fick otroligt bra service av Susann Ng som hjälpte mig att teckna tandförsäkring hos er. Hon var väldigt kunnig, tydlig och serviceminded, håll hårt i henne! :)
    2017-01-20 Markus L svarar Louise Ö
    Tack för din feedback Louise! Jag ska se till att Susann får ta del av den!

Markus, Allra
  • Katharina A
    Katharina A skrev om Allra Försäkring en del av Allra
    Tydlig information, plus att man får det skriftligt. Trevlig säljare som kunde sin sak.
    2017-01-20 Jessica J svarar Katharina A
    Tack för din feedback Katharina!

Med vänlig hälsning,
  • Henrik J
    Henrik J skrev om Allra Försäkring en del av Allra
    Proffsigt bemötande, Jan sätta sig in i olika scenarion. Tydlig information kring vad som gäller och vad försäkringen ska innefatta. Ger ett väldigt betryggande intryck, full pott!
    2017-01-19 Sebastian S svarar Henrik J
    Tack för din feedback Henrik, kul att höra och välkommen till Allra!

• Anwar a
    Anwar a skrev om Allra Försäkring en del av Allra
    Hej! Jag tyckte Julia Sarantes Andersson var jätte duktig och mycket trevlig och tydlig👌🏽 Sånna personer är det alltid lika kul att prata med, bra jobbat Julia👏🏼
    2017-01-24 Sebastian S svarar Anwar a
    Tack för din feedback Anwar, kul att höra. Jag ska framföra detta till Julia!

• Emil T
    Emil T skrev om Allra Försäkring en del av Allra
    Blev väldigt trevligt bemött av en anställd hos er vid namn Ida. Bra och tydlig information samt ett väldigt bra kundmotagande! 5/5 kaffekoppar!
    P.s mycket vacker sångröst!
    Mvh Emil
    2017-01-24 Jessica J svarar Emil T
    Tack för den fina feedbacken Emil! Vad kul att höra att du är nöjd med kontakten, jag kommer framföra detta till Ida.

Jessica, Allra.
  • Anette A
    Anette A skrev om Allra Försäkring en del av Allra
    upplevde handläggaren som kunnig trevlig och väldigt informativ ser fram emot att vara kund här
    2017-01-18 Allra svarar Anette A
    Vad härligt att höra Anette, välkommen till Allra!

• Thomas P
    Thomas P skrev om Allra
    Bra handläggare lite för snabb men annars bra förklarade någorlunda .
    2017-01-18 Markus L svarar Thomas P
    Tack för din raka och ärliga feedback Thomas!
  • Robert P
    Robert P skrev om Allra
    Fick bra hjälp av en väldigt trevlig tjej. Hon hjälpte mej och kom sedan med tips på andra tjänster som Allra har utan att tvinga på mej något.
    2017-01-18 Sebastian S svarar Robert P
    Tack för din feedback Robert, kul att höra!

• Bo Gunnar Erik H
    Bo Gunnar Erik H skrev om Allra Försäkring en del av Allra
    Mycket bra information, saklig, trevlig kille som ringde lät mycket förtroendeingivande
    2017-01-17 Jessica J svarar Bo Gunnar Erik H
    Tack för din feedback, kul att höra!

• Camilla O
    Camilla O skrev om Allra Finans en del av Allra
    Helt underbart. Kanon service.
    2017-01-17 Allra svarar Camilla O
    Vad härligt att höra, precis som det ska vara med andra ord!

• Charlotte A
    Charlotte A skrev om Allra
    Mycket bra bemötande från Allras kundtjänst och säljare. Får alltid svar på alla mina frågor med både tålamod och vänlighet. Upplever att de är effektiva och håller vad de lovar. Har dock inte testat att ansöka om ersättning för tandvård ännu (Tandförsäkring), men hoppas det fungerar lika bra!

Extra tack till Stina på kundtjänst som var jättetrevlig och hjälpsam, ringde upp den tiden vi bestämt, försökte igen när jag inte kunde svara just då. Det är ovanligt och väldigt uppskattat!

Det enda negativa generellt är att jag inte är så förtjust i när säljare och kundtjänst som man inte är bekant med använder mitt namn ofta i sina meningar. Det känns inställsamt. Men det är bara en personlig grej för mig!
    2017-01-17 Allra svarar Charlotte A
    Tack för din fina feedback, vi tar till oss den!

• Alexandra T
    Alexandra T skrev om Allra Försäkring en del av Allra
    Julia, som jag fick äran att prata med gjorde väldigt klart för mig vad Allra försäkring stod för och lite beroende på min situation så kunde hon tillsammans med mig lägga ett baspaket, som hon var noga att förklara för mig vad det innehöll osv. Proffsig och kul att prata med!
    2017-01-16 Allra svarar Alexandra T
    Tack för de fina orden och välkommen till Allra!

• Jakob S
    Jakob S skrev om Allra
    jag har fått hjälp med placering i pensionsförsäkringar.
    De frågor som jag har haft och det jag har behövt hjälp med har fungerat bra.
    2017-01-13 Sebastian S svarar Jakob S
    Tack för feedback Jacob, kul att vi kunde hjälpa dig!

• Annika J
    Annika J skrev om Allra
    Jättebra bemötande, trevlig och glad. Givetvis har jag glömt hennes namn.
    2017-01-13 Markus L svarar Annika J
    Tack Annika! Även om du inte minns namnet på vem av mina kollegor du var i kontakt med så uppskattar vi alltid feedback!
  • Batol H
    Batol H skrev om Allra Försäkring en del av Allra
    Michaela Kjellberg var jätte trevlig och hade bra tålamod när jag ställde massa frågor som rörde försäkringen. Hon hade full förståelse för mina frågor och hade tydliga svar för allt! Tack för allt och jag ger definitivt 5 guldstjärnor för en så enormt bra service!
    2017-01-12 Allra svarar Batol H
    Tack för de fina orden Batol, vad roligt att höra. Michaela är en klippa, helt klart.
    Välkommen till Allra!

• Pekka E
    Pekka E skrev om Allra Försäkring en del av Allra
    Trevlig och mån säljare.

Ny kund, så kan ännu inte uttala mig om tjänsten, företaget eller försäkringen.
    2017-01-12 Allra svarar Pekka E
    Tack för feedbacken Pekka!

• Emma L
    Emma L skrev om Allra Försäkring en del av Allra
    Mycket bra info, tydligt och klart utan påflugenhet.
    2017-01-11 Allra svarar Emma L
    Kul att höra! Tack för din feedback.

• Hampus S
    Hampus S skrev om Allra Försäkring en del av Allra
    Blev kontaktade av en tjej som hette Julia på Allra försäkringar. Blev imponerad utav det proffsiga bemötandet och servicen som jag fick. Även riktigt bra försäkringsavtal som både var snällt för plånboken och fördelaktigt. Tummen upp till Julia!
    2017-01-11 Allra svarar Hampus S
    Tack för recensionen Hampus, kul att höra att du är nöjd!

• Anders H
    Anders H skrev om Allra Försäkring en del av Allra
    Har generellt svårt för telefonförsäljare, men han som ringde var riktigt trevlig. Ofta känns det knappt som man pratar med en människa (även om de är trevliga), men han som ringde upp mig skämtade och la in lite småprat emellan vilket var kul.

Minns ej hans namn, men en eloge till den okände telefonhjälten.
    2017-01-10 Allra svarar Anders H
    Vad kul att höra Anders, tack för din feedback!

• Fredrik P
    Fredrik P skrev om Allra Försäkring en del av Allra
    Normalt tecknar jag inte försäkring, när någon ringer mig för att sälja.
    Men då samtalet var trevligt, informativt och bemötandet även lite personligt, så var jag villig att teckna försäkringen. Även om jag hoppas slippa använda den.
    2017-01-09 Markus L svarar Fredrik P
    Tack för din feedback Fredrik! Det är alltid lika roligt att läsa!
  • Camilo A
    Camilo A skrev om Allra
    Lite förvirrande försäkringar men fråga efter Amela på kundtjänsten! Hon kan allt och är den grymmaste på service✨💫💥
    2017-01-09 Jessica J svarar Camilo A
    Tack Camilo! Vad härligt att höra att du är nöjd med vår kundtjänst. Jag kommer se till att framföra den fina feedbacken till Amela.

• Magnus W
    Magnus W skrev om Allra Försäkring en del av Allra
    Väldigt trevligt bemötande av eran personal under samtalet. Fick den informationen jag behövde. Kände mig inte tvingad att ta försäkringen hos er.
    2017-01-09 Sebastian S svarar Magnus W
    Tack för feedback Magnus, kul att höra!

• Susanne B
    Susanne B skrev om Allra Försäkring en del av Allra
    Mycket trevlig kvinna jag pratade med
    2017-01-08 Allra svarar Susanne B
    Härligt att höra, tack för feedbacken!

• Helene L
    Helene L skrev om Allra Försäkring en del av Allra
    Upplevde samtalet mycket trevligt och informativt. Allra har alltid gett bästa service tycker jag.
    2017-01-05 Sebastian S svarar Helene L
    Tack för feedback Helene, vad roligt att höra!
    Vi jobbar alltid för att ge kunden den allra bästa servicen.

• Frida B
    Frida B skrev om Allra Försäkring en del av Allra
    Artigt och informativt.
    Har inte direkt någon erfarenhet som kund än så det blir svårt att säga.
    2017-01-04 Allra svarar Frida B
    Tack för feedbacken Frida och välkommen till Allra!
    Vi ska göra vårt bästa för att fortsätta hålla dig nöjd.

• Jill W
    Jill W skrev om Allra Försäkring en del av Allra
    Pratade med Kristian (glömt efternamnet, förlåt!). Väldigt trevlig, informativ och tydlig.
    2017-01-04 Allra svarar Jill W
    Tack för feedbacken Jill, kul att höra att vi lyckades i vår kommunikation!

• Jennifer T
    Jennifer T skrev om Allra Finans en del av Allra
    Allra hjälpte mig att få ett samlingslån när alla andra banker sa nej. De räddade min ekonomiska situation och kan absolut rekommendera allra i överlag!
    2017-01-03 Allra svarar Jennifer T
    Hej Jennifer, vad kul att vi kunde hjälpa dig! Tack för ditt fina omdöme.

• Monica S
    Monica S skrev om Allra Försäkring en del av Allra
    Trevlig och artig kunde sin sak till kunden bästa
    2017-01-03 Allra svarar Monica S
    Kul att höra Monica, tack för feedbacken!

Sveavägen 24-26, 111 57 Stockholm