Aloma Naprapati

Aloma Naprapati

Ring 08-121 487 09 alomanaprapati.se

Är det en överbelastning? En klämd nerv? Muskel- eller ledvärk? Vi tar reda på var smärtan kommer ifrån och varför den uppstår. Aloma Naprapatis legitimerade naprapater erbjuder effektiv hjälp att bli av med smärtan för gott genom en pricksäker behandling- och rehabiliteringsprocess. Vi samarbetar med ortoped, neurolog, idrottsläkare...

108 omdömen om Aloma Naprapati

Timothée A

Not only Kalle is an expert about climbing related injuries/rehab and a climber himself, but he is also an excellent and passionate teacher: his explanations about my injury were unlightening. Understanding my issue helped me to trust in Kalle’s judgement and recover quickly thanks to his training recommendations. I would gladly recommend Kalle to any friend looking to consult about a climbing injury.

Agilokliniken - Södermalm
4.7/5 i betyg av 1019 omdömen 4.7 av 1019 omdömen

Bra förståelse för mina problem och snabb hjälp.

Pär Tomas S Pär Tomas S
Bergh B

Jag gick först till Kalle på grund av ett överansträngt muskelfäste i överarmen från klättring, där han noggrant hjälpte mig att få rätt diagnos och rehab, utan att jag behövde sluta med klättringen. Han kom med råd och tips för bättre teknik och vi satte ihop ett bra rehabiliteringsprogram som han regelbundet följde upp mellan besöken och utförligt beskrev så jag hade full koll då jag rehabbade hemma. Sedan hjälpte han mig med att ta itu med en ihållande nackspärr och överansträngning i övre ryggen med lyckat resultat....

Lucas V

Kalle lyssnar bra och gav mig bra vägledning att snabbt återhämta mig från min överbelastning!

Access Rehab - Sjöstaden
4.7/5 i betyg av 2583 omdömen 4.7 av 2583 omdömen

Snabb, smidig och proffsig hjälp.

Marcus N

Mycket bra och professionellt bemötande med stor kunskap om klätterrelaterade skador

Svar från Kalle Söderqvist

Tack för förtroendet! Lycka till med klättringen framöver

Pavel L
Skrev om Aloma Naprapati

Skadade mitt finger under klättringspassen och blev rekommenderat Aloma. Fick hjälp av Kalle på ett väldigt professionellt sätt. Det känns verkligen att han vet vad han håller på med, dessutom klätrar han själv så det gav ännu mer förtroende att han förstår sig på såna typer av skador. Jag fick ett utförlig rehab program där vi gick igenom alla övningar samt kontinuerlig check up via mail med jämna mellanrum. Nu är jag helt återställd och kunde inte vara nöjdare. Kan starkt rekommendera!

Agilokliniken - City (Norrlandsgatan)
4.8/5 i betyg av 319 omdömen 4.8 av 319 omdömen

Jag känner mig väl omhändertagen och bemött av Agilokliniken (Fanny). Mitt knä blir långsamt bättre. Kan rekommenderas!

Juan G

went to Aloma because I had pain in my shoulder. Kalle was very careful looking and listening to my case. He also explain in detail his thoughts and the plan that he wanted to have for me. As a climber is excellent to have someone to understand the kind of movements, training, and exercises I do/can do, so this is great plus in his case. Right after my visit, I got a summary over email with his thoughts and action plan, which is great, specially for those of us with short term memory. He then sent a check-up a week later,...

Lars J

Ryggvärk Svårt gå upprätt. Peder tydlig, upplevs kunnig. Intresserar sig för pat. Följer sen upp patienten. PS kan rekommenderas

Agilokliniken - City
4.7/5 i betyg av 875 omdömen 4.7 av 875 omdömen

Väldigt trevligt och vänligt bemötande av kunnig personal som hjälpt mig att bli bättre i ryggen.

Rasmus B

Tycker Kalle var grymt pedagogisk i sin rådgivning & gav mig info som jag kommer kunna använda mig av hela tiden framöver. Skulle utan tvekan rekommendera honom till den som upplever sig ha problem/ont eller är orolig över någon känsla som uppstått i samband med klättring. Jag kommer dra dit igen iaf om olyckan är framme 🤙🏼

Svar från Kalle Söderqvist

Kul att höra att du tycker besöket var värdefullt! Tack för rekommendationen!

Rickard F

Fick bra hjälp när jag hade skadat senorna som fäster i ringfingret när jag klättrade. Peder gav mig bra övningar och tips vilket gjorde att jag kunde klättra inom kort igen. Mycket proffesionellt bemötande och Peder som jag gick till kunde verkligen relatera till min skada eftersom han själv är klättrare. Det kändes också tryggt att Peder under min rehabiliteringsperiod hörde av sig löpande och stämde av hur det gick med min rehabilitering. Tack för hjälpen! Rekommenderas varmt!

Svar från Peder Svensson

Fint att höra Rickard! Tack för dina ord och hoppas du får ett fortsatt bra klätter-år!

Performance Center Lindhagen
4.9/5 i betyg av 282 omdömen 4.9 av 282 omdömen

Jag går en gång i veckan och alltid blir på det bästa sättet välkomnande Genom min rehab valde jag henne, knappt kunde gå eller röra min k

Oskar W

Jag hade haft en smärta i ena armbågen som efter flera månader inte ville släppa, då hörde jag av mig till Aloma Naprapati efter att ett flertal människor på klättercentret där jag tränar hade rekommenderat det. Kalle är genomgående både trevlig och proffsig. Han förklarar och resonerar kring alla tester och slutsatser han drar, vilket leder till att man själv får vara med i tankeprocessen, och det märks tydligt att han är erfaren och vet vad han talar om. Då jag hade blivit rekommenderad från flera håll att kontakta Aloma...

Svar från Kalle Söderqvist

Jättekul att höra Oskar! Tack för ditt förtroende!

Felix A

Gick in med en fingerskada (från klättring) jag hade haft i ~3.5 år, efter några månaders rehab är fingret i princip helt återställt! Jag fick en helt ny approach till hur man behandlar skador, vilket har visat sig fungera extremt bra. Grymt bra bemötande med långvarig återkoppling via mail, mycket uppskattat!

Svar från Kalle Söderqvist

Håller ett intresserat öga på dina framsteg nu när vi släppt på bromsen, lycka till!

Camilla Westling Leg Naprapat
5.0/5 i betyg av 277 omdömen 5.0 av 277 omdömen

Blev rekommenderad av familj som gått på behandling hos Camilla och när jag nu fick problem med ryggen bokade jag tid hos henne. Väldigt tre

Mikael Å

Har haft problem med både armbåge o finger som Peder har kunnat lösa. Kunnig och fokuserar mycket på den mentala biten vilket har lett till snabb förbättring med skadorna. Peder har även grymt bra kundkontakt på det sättet att han kollar in med jämna mellanrum om hur rehaben går.

Thomas T

Hade fått ett diskbråck och fyra ryggskott innan jag kom till Aloma. Arbetat med sjukgymnastik varje dag i perioder på ungefär sex månader. Träffat kanske fem olika sjukgymnaster. Trots det bestod problemen med ryggen! Efter att jag börjat gå till Aloma och arbetat efter programmet jag fick av dem är jag idag smärtfri och kan hålla på med klättring utan att känna mig rädd för ryggskador. Tack! Ni har hjälpt mig att kunna hålla på med det jag älskar. Betyder mycket.

Svar från Kalle Söderqvist

Tack för förtroendet! Kul att ha fått följa dina framsteg

Agilokliniken - Tumba
4.7/5 i betyg av 604 omdömen 4.7 av 604 omdömen

Otroligt duktiga, bra bemötande med trevlig personal. Proffsiga

Magnus J

Proffsigt bemötande och träffsäkra tränings- och rörlighetstips som givit mycket bra effekt. Aloma Naprapati och Peder Svensson rekommenderas varmt!

Jonathan S

Jag fick rehabövningar som verkligen hjälpte mig med mitt strulande finger. Jättebra bemötande och uppföljning efter mitt besök!

Access Rehab - Vasastan
4.7/5 i betyg av 988 omdömen 4.7 av 988 omdömen

Riktigt bra. En idrottsmassage som är värd namnet!!!

Fredrik O Fredrik O
Iain P

Han är superduktiga, snälla och lät att pratar med. Jag har fått jätte bra behandling.

Hampus B

Mycket trevligt bemötande och bra behandling!

Agilokliniken - Arenastaden
4.7/5 i betyg av 427 omdömen 4.7 av 427 omdömen

Patrik D

Stort intresse för att hjälpa till med ryggproblem. Rekommenderas!

Sara R

Bra "utredning" av trolig skada/överbelatsning! Mycket bra rehab och tips som hjälpt mig att förbättra och styrka mitt skadade område! Så tacksam för hjälp och att det verkligen hjälpte!!

David L

Jag har nu av två olika anledningar använt mig av Peder på Aloma Naprapati och jag kan varmt rekommendera dem!! "Cure. Don't treat" genomsyrar hela deras tankesätt och genomförande, tack för att ni finns!! Allt gott David Lindström

Anders T

Aloma naprapati har ett proffesionellt bemötande och vilja att hjälpa kunden direkt utan att "påtvinga" massor av återbesök. De som jobbar där har även viljan av att lära sig nya metoder och behandlingar. Jag är väldigt nöjd med mina besöka hos aloma naprapaterna.

Helena S

Ett väldigt professionellt bemötande vid första mötet och även kommunikationen under de gånger jag gått hos dem. Fick väldigt bra hjälp med mina axelproblem och är idag väldigt mycket bättre. Väldigt bra ställe som är kunniga på problematik med axlar vid klättring.

Johannes H

Jag sökte upp Peder Svensson efter några misslyckade försök hos sjukgymnast och kiropraktorer. Peder hjälpte mig att förstå min problematik, att få verktygen att hantera det och så småningom träna mig tillbaka till min önskade rörlighet, kapacitet och smärtfrihet. Fokus har hela tiden legat på att hitta de övningar och den träning som FUNGERAR och leder åt rätt håll. Under det året han har varit min naprapat har han hela tiden varit engagerad, tillgänglig, lyhörd och stöttande. Det märks att han är väl insatt i aktuell forskning....

Johannes O

Peder har en stor passion för klättring och sitt arbete och det märks i hans utförande. Väldigt trevligt bemötande och bra tips. Rehaben gick jättebra med Peders förslag på övningar.

Kristofer Å

Besökte Kalle för att få hjälp med två klätterskador. Kunnandet inom detta område verkar enormt och jag fick många bra övningar samt tips på avlastning etc. Trevligt bemötande, noggrann och pedagogiskt beskriven diagnos, bra uppföljning samt hjälpsam då frågor uppkom. 5/5!

Rebecka G

En naprapat som verkligen lyssnar på vad man säger och som verkligen försöker hitta lösningen! Kan varmt rekomenderas!

Johan B

Superbra och proffsigt bemötande. Rekommenderas helhjärtat!

Helena T

Professionellt och trevlig bemötande. Kalle är väldigt förtroendeingivande och kunnit! Rekommenderar verkligen ett besök om man har behov.

Ann-kristin V

Toppennöjd! Mycket kunnig, visste precis vad det var, och gav mig övningar som har funkat. Jag var där för fyra veckor sedan, och har inte känt av min rygg sen dess :) Rekommenderas varmt!

Andreas S

Peder va en sjukt kunnig naprapat! Visade mig många bra övningar som jag kunde ta med mig hem som förhoppningsvis ska hjälpa mig att förhindra flera muskel "kramper" , han va pedagogisk och väldigt proffesionell ! 5/5!

Fredrik I
Skrev om Aloma Naprapati

Så bra det kan bli. Varit hos Kalle o har bara gott att säga - Bra pedagogiska, evidensbaserade råd, mycket information till mig som patient om hur jag ska förhålla mig till mina axelproblem för att snabbt bli bättre. Även noggrann uppföljning en tid efter besöket o bra information om hur jag förebygger att problemen återkommer. Stor tumme upp.

Johannes K

Otroligt noggrann i sin analys av mina besvär, kom med riktigt bra tips som hjälper mig i min vardag och träning.

Laci D

Fantastiskt bemötande och hjälp med mitt onda finger (klätterrelaterat). Kalle har noga följt upp min rehabprogress via mail och kommit med råd, tips och svar när jag haft frågor.

Jan B

Bra bemötande. Seriöst och långsiktigt tänk till träning och självhjälp som fungerat!

Helena H

Kunnig, pedagogisk och professionell

Anna E

Förtroendeingivande bemötande. informativt, konstruktivt och lugnande.

Tobias C

Väldigt bra och professionellt

Eleonora D

10/10! Peder är jätte duktig och kan varmt rekomendera honom!

malin c

Grym handledning, och träningprogram, nålar som var hemska men verkan var över förväntan. Idag symptomfri. Proffsig, lyhörd och bra pris

Daniel J

Trevligt bemötande, kompetent hjälp, smärtfri på en vecka!

PedrOrenes K

Bra behandling, proffsig och kompetent. erfaren med klättring och uppdaterad. Uppföljning är också en bra kompletteringtjänst.

Madelene K

Det var jättebra. Väldigt kunniga och väldigt bra återkoppling!

Sten H

Jag har gått till Peder flera gånger för olika problem och har varje gång fått väldigt bra bemötande och hjälp. Extra kul som klättrare att ha någon som förstår klättringsrelaterade situationer där smärta kan uppstå. Klättringsrelaterat eller ej så har jag alltid fått toppen hjälp som löst det jag haft problem med.

Stellan E

allt igenom proffsigt bemötande ...visar intresse för problemen och anstränger sig verkligen för att lösa dem och lyckas få patienten att bli övertygad om att detta fixar du med lite träning ..... så häng inte läpp ...... Vi håller kontakt så jag får höra hur det går ...ring om du undrar över något !!

Jessica T

Jag tycker att det var jättebra, jag fick mycket hjälp och Kalle var mycket trevlig och lätt att prata med, samt att han förstod vad jag behövde.

Richard B

Bra respons med fokus på lösning för mitt problem.

Anna N

Mycket bra bemötande och värde för pengarna!

Viktor P

Mycket gott bemötande från Peder. Han framstår som väldigt kunnig men ödmjuk. Som klättrare tycker jag mig ha fått väldigt god input kring mina besvär, samt hjälp att själv på bästa sätt kunna behandla dessa besvär.

Mark N och Peder S gillar detta
Jonathan R

Extremt professionellt bemötande. Kalle är lätt att prata med och lyssnar på patienten. Tar sig tid för att utvärdera patientens behov och erbjöd bra behandling. Jag besökte Kalle pga fingerskada till följd av klättring. Det märks att Kalle själv klättrar samt att han är väldigt kunnig inom det aktuella området. Jag rekommenderar Aloma Naprapati.

Anna R

Det känns redan mycket bättre i ryggen. Bra övningar på rätt nivå för mig. Jag kan absolut rekommendera Kalle!