Alpingaraget

Alpingaraget

• BadgeTwoYears

Alpingaraget - Sveriges ledande aktör på alpin utrustning. Vi startade 1994 och erbjuder dig som kund personlig service för att du ska kunna uppleva en så härlig dag på berget som möjligt. Vi är samma personer som jobbar i e-handeln som i butiken i Stockholm och du är varmt välkommen att ringa eller komma förbi om du skulle...

290 omdömen om Alpingaraget

Maria H
Skrev om Alpingaraget

Köpte all mountain skidor inkl bindning och montering. Fungerade utmärkt .

Linnéa B
Skrev om Alpingaraget

Mycket snabb, proffsig och personlig hjälp!

Anne K
Skrev om Alpingaraget

Bra utbud på kvalitetsskidor. Snabb leverans på skidor till sonen hem till dörren efter bara ett par dagar!

Anders N

Bra pris och grym service! Fet +

Fredrik J
Skrev om Alpingaraget

Bra hemsida och snabb leverans

Ulrika B
Skrev om Alpingaraget

Alltid trevliga med en galet bra service!!!!

Eva L
Skrev om Alpingaraget

Snabbt, trevligt svar vid fråga till kundtjänst före köp. Snabb leverans och jättefin produkt!

Ken L

Superbra, bästa butiken i byn 100%

Jan-olof L
Skrev om Alpingaraget

Det vad lite problem först då Klarna uppgavs vara orsaken till något fel som gjorde att köpet inte gick igenom. Avvaktade någon dag och då gick det problemfritt. Normal leveranstid och bra packeterat. Försökte hitta några glasögon som visades på bild med hjälmen men utan att lyckas. Funktionen kan förbättras.

Krister S
Skrev om Alpingaraget

Inga, problem enkelt och smärtfritt.

Kristoffer W
Skrev om Alpingaraget

Alpingaraget levererar alltid mycket bra service. Ett trevligt bemötande tillsammans med hög kunskap hos personalen gör att jag gärna fortsätter handla av alpingaraget.

Helena F
Skrev om Alpingaraget

Så bra och personalen är inte bara trevliga utan de är även proffsiga! Alltid bra service varje gång jag besöker Alpingaraget!

Sofie P
Skrev om Alpingaraget

Snabb återkoppling när jag gjorde en felaktig beställning trots att det var fredag eftermiddag. Jag fick direkt fick hjälp med att lösa mitt problem. Snabb leverans. Jag ör helnöjd och handlar gärna från Alpingataget igen.

Stefan B
Skrev om Alpingaraget

Riktigt illa. Försökte hyra toppturs-utrustning eller eventuellt köpa. Gick till butik och blev ombedd att gå hem och skriva ett mail istället. Gjorde det och fick ett mycket kort svar där man inte ens hade läst mina frågor. På mina uppföljande frågor fick jag inget svar alls. Köpte senare komplett utrustning av en annan butik. Jag är uppriktigt förvånad över att det ens är möjligt att ha så låg servicegrad.

Svar från Alpingaraget

Hej Stefan, självklart skulle du fått bättre service av oss. Vår hyra sköts av några få personer och när de inte är på plats har övrig personal inte kunskapen eller möjligheten att hjälpa till på ett bra sätt. Ser att du fått svar på vad det skulle kosta men inte på vad vi exakt hade för utrustning ledig för den perioden. Vi brukar iofs inte ge exakta detaljer på skidorna (märke och modell) då vi behöver kunna byta modell/variant när saker går sönder eller på grund av andra anledningar. Hoppas din köpta utrustning blir till belåtenhet och att ni får en bra resa. Mvh Pelle, Alpingaraget

Jon I
Skrev om Alpingaraget

cddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddd

Marie L
Skrev om Alpingaraget

Utmärkt och snabb service. Smidigt att handla. Leverans som utlovat.

Barbro J

Snabb leverans.Jackan satt perfekt

Peter N
Skrev om Alpingaraget

Grymt snabb återkoppling och leverans.

Mats S
Skrev om Alpingaraget

Bra utbud, snabb, vänlig och kunnig service

Elinor B
Skrev om Alpingaraget

Snabb leverans. Bra köp, nöjd!

Fredrik P
Skrev om Alpingaraget

Enkelt o snabb leverans O så rea, alltid trevligt

Stefan E
Skrev om Alpingaraget

Snabb och effektiv hantering. Smidig leverans

Maria F
Skrev om Alpingaraget

Bra utbud och snabb order. Mycket nöjd!

Sangsta E
Skrev om Alpingaraget

Bästa pris och snabb leverans, så nöjd.

Magnus S
Skrev om Alpingaraget

Bra pris och snabb leverans 👍

Miikael R
Skrev om Alpingaraget

Fick kanonbra hjälp med en skadad framdel till mina gåbindningar Snabbt och snyggt, skidorna funkade perfekt. Stort tack

Ivar M
Skrev om Alpingaraget

Jätte nöjd med service och hur snabbt ni skickade varorna Kan rekommenderas 👏👏 Glad påsk 🐣 Ivar

Jon N
Skrev om Alpingaraget

Otrolig snabb leverans och ett korrekt pris på varan

Anna E
Skrev om Alpingaraget

Snabb leverans, rätt produkt, bra pris!

Johanna A
Skrev om Alpingaraget

Fantastiska produkter. Fantastisk service!

Anna F
Skrev om Alpingaraget

Superbra service! Mejlade och frågade om det gick att skicka skidorna så fort de kunde då vi skulle iväg till fjällen bara på någon dag. Fick svar samma dag att det inte skulle vara några problem. Någon timme efter det fick jag avisering att skidorna var skickade! Skidorna kom typ dagen efter och i god tid innan fjällresan. Tack Alpingaraget!

Roger L
Skrev om Alpingaraget

Snabb leverans och inget krångel. Har skidor förut och det har fungerat bra. Har även fått hjälp med pjäxor som blev mycket bra

Anders S
Skrev om Alpingaraget

Snabbt och enkelt men bra utbud.

Kristina &
Skrev om Alpingaraget

Personal tar god tid på sig att hitta exakt vad jag som kund efterfrågar. Riktigt proffsigt bemötande och kunniga i personalen, mycket service-minded och trevliga! Supernöjd med mitt köp av skidor, bindningar, pjäxor samt lavinutrustning!

Per Göran S
Skrev om Alpingaraget

Snabb service och leverans. Uppskattas mycket.

Andreea-Cristiana B

Snabb leverans i butiken och bra priser

Tomas K
Skrev om Alpingaraget

Beställde och betalade för en hjälm, förväntade mig att få en hjälm, fick ingen hjälm levererad.

Svar från Alpingaraget

Hej Tomas, förstår att du blev besviken när produkten inte fanns i butiken. Under reaperioden med extra stort orderflöde är det tyvärr en del fel i saldot då vi har samma lager för online som butik. Jag ser på din order att vi meddelat dig och annullerat/krediterat ordern dagen efter du la beställningen. Hoppas du hittade hjälmen hos någon annan butik.

Björn S
Skrev om Alpingaraget

Produkten var liten i storleken och påfallande kort i ärmarna och motsvarade inte storleken L, vilket tydlig borde ha framgått av produktinformationen.

Pia H
Skrev om Alpingaraget

Beställde men ni/ Postnord meddelade aldrig att paketet var här för avhämtning. Skickade epost till er o frågade efter paketet. Paketet var inte på mitt namn endast avhämtningsställets adress var märkt. Jag känner personalen på avhämtnigsstället så de gav mej paketet men berättade att mitt namn fanns ej i Postnords system. Postnord är i allmänhet det sämst alternativer här i Finland

Svar från Alpingaraget

Hej Pia, det var tråkigt att höra att det blev problem med din leverans. Vi tar till oss kritiken angående Postnord i Finland och kommer kontrollera med dem och även se över alternativ för framtiden. Skönt att du ändå fick ut ditt paket efter att vi skickat dig spårningslänken. Hoppas du blir nöjd med ditt köp!

Marita Y
Skrev om Alpingaraget

Fick produkten väldigt snabbt, liksom svar på mail. Väldigt god service!

Mattias M
Skrev om Alpingaraget

Dom har inte koll på sitt lagersaldo. Vara som var i lager komm aldrig.

Svar från Alpingaraget

Hej Mattias, förstår att du blev besviken att tröjan du köpt online inte fanns på lagret. Under reaperioden med extra stort orderflöde är det tyvärr en del fel i saldot då vi har samma lager för online som i fysisk butik. Vi jobbar för att förbättra processen och hur vi hanterar det internt.

Nils B
Skrev om Alpingaraget

Bra information, snabb och bra leverans

Annica A
Skrev om Alpingaraget

Mycket fin o bra butik med det allra mesta man vill ha inom alpinåkning. Mycket nöjd med mina varor.

Linnea L
Skrev om Alpingaraget

Snabb leverans och smidig retur. Bra produkt men behövde en annan storlek.

Leif E
Skrev om Alpingaraget

Det fungerade bra. Snabb leverans av en bra produkt.

Per-Erik S
Skrev om Alpingaraget

Mycket bra service och snabb leverans av produkten.

Malin C
Skrev om Alpingaraget

Onlinebeställning där allt gick bra, smidigt och snabbt.

Karin E
Skrev om Alpingaraget

Bra pris, snabb leverans, nöjd kund

Daniel L
Skrev om Alpingaraget

Alltid toppenservice på Alpingaraget! Behövde ett par SL-skidor till träningspass samma dag och fick både goda råd och sedan skidorna monterade på en halvtimme. Mycket nöjd med det!

Christoffer C
Skrev om Alpingaraget

Beställde en ny skidhjälm. Grymt snabb leverans!!