Alla kategorier Trafikskola Stockholms län Stockholm Bromma Traneberg Alviks Trafikskola

Alviks Trafikskola

Tranebergsvägen 48, 167 44 Bromma — Visa karta

Här på Alviks Trafikskola arbetar sju glada medarbetare som tillsammans strävar efter att ge varje elev en positiv och pedagogisk upplevelse med ökad trygghet som framtida förare. Vi utbildar i den lättkörda och omtyckta miljöbilen Toyota Auris samt Toyota Prius Hybrid för B-körkort med både manuell och automat växellåda. Vi erbjuder självklart alla teoriutbildningar såsom handledarutbildning och Riskettan och ger introduktionskurser samt teorilektioner.

Vill du korta ned tiden till körkortet? Välj vårt intensivkursalternativ! Du börjar med en testlektion och sedan gör du och vi en bedömning, vi föreslår en utbildningsplan och du känner efter om vi vill jobba ihop under en tid framöver.

Välkommen till oss!
Mån-Tor: 10:00-15:30
Fre-Sön: Stängt

Läs vad 129 kunder tycker om Alviks Trafikskola

• Linda N
    Linda N skrev om Riskettan en del av Alviks Trafikskola
    Bra upplägg och lättsam stämning.
    Djupdykning i hur droger &/eller alkohol kan orsaka olyckor & i trafiken.
  • William W
    William W skrev om Riskettan en del av Alviks Trafikskola
    Riskettan var bra för att man lärde sig om de konsekvenser om man kör påverkad
  • Cecilia E
    Cecilia E skrev om Riskettan en del av Alviks Trafikskola
    Lagom lång, bra fika. Lite väl många filmer om olyckor och tidvis lite tramsigt.
  • Johannes E
    Johannes E skrev om Riskettan en del av Alviks Trafikskola
    Trevligt och kul! Bra genomgång!
  • Vilma T
    Vilma T skrev om Riskettan en del av Alviks Trafikskola
    Intressant och välformulerad kurs med en väldigt bra talare.
  • Minna H
    Minna H skrev om Riskettan en del av Alviks Trafikskola
    Roligt och nyttig information.
  • Michael R
    Michael R skrev om Riskettan en del av Alviks Trafikskola
    Klockren! Fick den info jag behövde.
  • Maja P
    Maja P skrev om Riskettan en del av Alviks Trafikskola
    Bra bemötande och upplägg vilket gjorde att det var lätt att hålla koncentrationen genom hela kursen
  • Jessica E
    Jessica E skrev om Riskettan en del av Alviks Trafikskola
    Jag tyckte Riskettan på Alviks Trafikskola hade ett mycket bra upplägg! Lärorikt.
  • Kenzo F
    Kenzo F skrev om Riskettan en del av Alviks Trafikskola
    Informativt och koncist! Bra bemötande av personal
  • Alexander K
    Alexander K skrev om Riskettan en del av Alviks Trafikskola
    Väl informerat ! Finns inget som behövs ändra i min åsikt ! Jag lärde mig otroligt mycket och det var underhållande också, vilket är viktigt !
  • Alva N
    Alva N skrev om Riskettan en del av Alviks Trafikskola
    Bra upplägg, intressanta diskussioner och lagom lång tid. Mysigt med fika också :)
  • Kristina H
    Kristina H skrev om Riskettan en del av Alviks Trafikskola
    Det var mycket lärorikt och intressant.
  • Louise K
    Louise K skrev om Riskettan en del av Alviks Trafikskola
    Tydlig och bra föreläsning även om mycket är repetition och förutsägbart
  • Leila W
    Leila W skrev om Riskettan en del av Alviks Trafikskola
    Riskettan var bra & intressant med en engagerad lärare. Det var nyttigt att se klipp där folk hade bristande riskmedvetenhet. Bra fika :)
  • Wilmer K
    Wilmer K skrev om Riskettan en del av Alviks Trafikskola
    Jag lärde mig mycket och det blev inte heller långtråkigt utan det var intressant och man fick delta och diskutera ganska mycket vilket var bra.
  • Lukas S
    Lukas S skrev om Alviks Trafikskola
    Rekommenderar alviks trafikskola starkt. Pedagogisk och ordentlig vägledning ledde raka vägen till körkortet. Tack!
  • jannike k
    jannike k skrev om Alviks Trafikskola
    Jag är jättenöjd med Alviks trafikskola. Jag gick Riskettan med Kenneth som engagerade alla och gjorde utbildningen intressant. Min körskolelärare var Micke som jag tyckte var väldigt pedagogisk, lugn och gjorde körlektionerna roliga. Jag kan starkt rekommendera Alviks trafkikskola!
    2017-05-05 Alviks Trafikskola svarar jannike k
    Hej Jannike!

Vad bra att du är nöjd med oss på Alviks trafikskola. Det har varit kul för mig som lärare att ha hjälpt dig med ditt körkort. Hoppas du och Mathias får användning av det så ni nu kan dela på körningen ;) Du får ta hand om dig så ses vi.

Micke Alviks trafikskola
  • Sally B
    Sally B skrev om Alviks Trafikskola
    Har lärt mig köra bil enbart på Alviks trafikskola, och de har alltid varit hjälpsamma och trevliga i bemötandet. Och så har de pushat mig framåt, så att jag blev klar någon gång utan att det blev alltför dyrt. Gick även risk-ettan här och det var en tankeväckande och bra kurs, med super lärare. All personal väldigt roliga och snälla. Bra läge för körskola, enkla kvarter att börja i och nära jakobsberg så man kan öva inför uppkörning.
    2017-05-05 Alviks Trafikskola svarar Sally B
    Hej Sally.

Vad kul att du är nöjd med oss på Alviks trafikskola. Vi ses ute på vägarna och lycka till med dina studier.

• Milly E
    Milly E skrev om Alviks Trafikskola
    Jag är supernöjd med mitt val av Alviks trafikskola, och skulle definitivt rekommendera dem. Hjälpsamma och pedagogiska. Extra tack till min körlärare Malin!
  • Camilla
    Camilla skrev om Alviks Trafikskola
    Tusen tack till Hasse som hjälpte mig att klara mitt mål. Mycket pedagogisk, lugn och peppande. Rekommenderar starkt.

Ett extra tack till Caroline, alltid hjälpsam och trevlig!
    2017-04-19 Alviks Trafikskola svarar Camilla
    Tack Camilla!
    Hoppas det gick bra att köra ner och hämta hundvalpen.
  • Linda H
    Linda H skrev om Alviks Trafikskola
    Jag tog körkort 20161130 efter att kört med Malin som var väldigt duktig på att förklara och komma med smarta tips. Hon utmanade mig i min körning och fick mig att tycka att det var roligt att köra och känna mig mer säker.
  • Emma S
    Emma S skrev om Alviks Trafikskola
    Kan varmt rekommendera Alviks trafikskola med trevlig och pedagogisk personal! Extra tack till Tobbe som lärt mig köra :)
    2017-03-25 Torbjörn N svarar Emma S
    Tack och lycka till med dina tävlingar!
    /Tobbe
  • Jessica E
    Jessica E skrev om Alviks Trafikskola
    Jag kan starkt rekommendera Alviks Trafikskola! Jag började köra i oktober och klarade uppkörningen nu i mars på första försöket. Som elev på trafikskolan får man alltid tydlig feedback på sina utvecklingsområden, vilket gör att man tar framsteg på ett bra sätt! Utbildningen är anpassad efter just ditt körsätt och dina förmågor för att du ska kunna utvecklas i din egen takt! Jag är nöjd med både lärare och upplägg, från början till slut! Ett speciellt tack till min körlärare Hasse som har varit proffesionell och precis i sin bedömning från början till slut, som underlättade min utveckling rejält! Massor med bra tips som i framtiden kommer användas väl!😉
    2017-03-21 Alviks Trafikskola svarar Jessica E
    Tack för omdömet Jessica. Se till att du kör mycket nu.
  • Rebecca G
    Rebecca G skrev om Alviks Trafikskola
    Jag valde Alviks trafikskola då min syster körde där för några år sen. Jag är så glad att jag valde Alvik, jag klickade så bra med min körlärare Malin som var extremt proffsig och pedagogisk. Jag är så tacksam för de vänliga bemötandet jag fick hos personalen på Alviks trafikskola, skulle rekommendera alla att lära sig köra hos er!
  • Emma L
    Emma L skrev om Alviks Trafikskola
    Toppen bra körskola med duktiga lärare rekommenderar starkt!
    2017-03-21 Alviks Trafikskola svarar Emma L
    Tack Emma, kör försiktigt med din lilla bebis nu.
  • Michael R
    Michael R skrev om Alviks Trafikskola
    Mycket trevligt bemötande av alla jag träffat från start till slut.
    Min lärarinna, Malin, var helt fantastisk. Hon hade sådan koll på mig och visste precis när det var dags att ta nästa steg i min utvecklig, innan jag själv ens visste det.
  • Hien N
    Hien N skrev om Alviks Trafikskola
    Verkligen rekommendera Alviks trafikskola med erfarna, pedagogiska och positiva handledare. Stort tack igen för all hjälp, speciellt till Hasse som var mitt bästa vägen till det efterlängtade körkortet 😊

Varma hälsningar
    Hien
    (en mycket nöjd elev!)
    2017-03-21 Alviks Trafikskola svarar Hien N
    Tack så mycket för omdömet Hien, se till att köra mycket nu.
  • Khrystyna B
    Khrystyna B skrev om Alviks Trafikskola
    Älskar skolan och alla lärare ! Vill tacka för allt stöd och all uppmuntran , hade inte klarat detta utan er .

MVH/ en väldigt nöjd elev.
    2017-03-21 Alviks Trafikskola svarar Khrystyna B
    Hej Khrystyna, tack själv. Vi gillar dig också, du har varit en bra och trevlig elev. Kör försiktigt och förståndigt.

Hälsningar från hela skolan
  • Petronella F
    Petronella F skrev om Alviks Trafikskola
    Blev tipsad av en kollega om Hasse på Alviks trafikskola, då jag beklagade mig över att jag inte kom någonstans med lärarna på den skola jag gick på då. Hasse är verkligen superbra, cool och med knivskarp blick för vad som behöver förbättras. Körde även en gång med Tobbe, som har en annan stil men också var jätteproffsig och bra. Så skolan kan verkligen rekommenderas! Till och med teorifrågorna var bättre än på den andra (centralt belägna och mycket dyrare) skolan, klarade båda proven på första försöket. Tack för det!
    2017-03-21 Alviks Trafikskola svarar Petronella F
    Tack för omdömet Petronella, så bra som du körde på slutet så va väl inte uppkörningen något problem.
  • Sofia B
    Sofia B skrev om Alviks Trafikskola
    Trygg väg till ditt nya körkort! Kenneth fick mig att se ljuset i tunneln. Att körkort handlar om att lära sig ett antal moment och sen köra upp. Inga krusiduller- bara gört!
    2017-01-26 Alviks Trafikskola svarar Sofia B
    Hej Sofia, skönt att höra att jag kunna hjälpa dig finna ljuset igen så du inte famlar i mörkret. Fortsätt köra som du lärt dig så kan du hålla dig kvar på den ljusa sidan. Många ljusa tankar till dig.
    /Kenneth
  • Erik S
    Erik S skrev om Alviks Trafikskola
    Kompetent och personligt handledarskap, kan rekommenderas!
  • Ebba B
    Ebba B skrev om Alviks Trafikskola
    Tack till Alviks trafikskola och särskilt Hasse som hjälpte mig att ta mitt efterlängtade körkort innan jul! Så glad att jag fick Hasse rekommenderad av en kompis, han har verkligen varit toppen att köra med! Och då ska tilläggas att jag har kört med två trafikskolor innan, Alviks var helt klart bäst! Boka!
    2017-01-20 Alviks Trafikskola svarar Ebba B
    Tack Ebba! Hoppas körningen funkar bra. Det var verkligen toppen att ha dig som elev.

• Eleelefteria O
    Eleelefteria O skrev om Alviks Trafikskola
    Hasse på Alviks Trafikskola är en fantastisk lärare; lugn; metodisk och bra på att identifiera vilka moment som behöver förbättras. Han hjälpte mig till mitt körkort utan hets och irritation (som jag tyvärr upplevt på andra Trafikskolor). Jag kan varmt rekommendera honom som lärare!!!
    2017-01-25 Alviks Trafikskola svarar Eleelefteria O
    Tack för omdömet Eleelefteria! Kör försiktigt med "Röda Flamman" nu ;)
  • Katarina D
    Katarina D skrev om Alviks Trafikskola
    Rekommenderar starkt denna bilskola. Från att inte ha kört bil till att ha kortet i handen på ca två månader. Proffsiga, duktiga och roliga lärare. 👏🏻👏🏻👏🏻
    2017-03-16 Alviks Trafikskola svarar Katarina D
    Hej Katarina.

Vad kul att du är nöjd med Alviks trafikskola. Hoppas du trivs med ditt körkort.

• Ewa H
    Ewa H skrev om Alviks Trafikskola
    Alviks Trafikskola har betytt mycket för mig. Det var de som hjälpte mig till mitt körkort! Alltid lika trevliga och vänliga med en stor portion tålamod. Jag är över lag supernöjd! Jag tackar så väldigt mycket för all fin hjälp.
    2017-01-17 Alviks Trafikskola svarar Ewa H
    Det var så lite! Hoppas att du kommer att få många trevliga turer med barnen framöver! /Tobbe
  • Hedwig G
    Hedwig G skrev om Alviks Trafikskola
    Kan verkligen rekommendera Alviks trafikskola! Jag körde med Mikael och kunde inte ha haft en bättre lärare. Tack för hjälpen!
    2017-01-17 Alviks Trafikskola svarar Hedwig G
    Vad kul att du är nöjd med oss på Alviks trafikskola. Tack så mycket för den fina present jag fick, den passade jätte bra på lillen :)

Ha nu det så bra så ses vi säkert ute i trafiken.

Micke Alviks trafikskola
  • Viktor T
    Viktor T skrev om Alviks Trafikskola
    Prisvärt och bra, kan varmt rekommendera Hasse!
    2017-01-20 Alviks Trafikskola svarar Viktor T
    Tack för omdömet Viktor.

• Liza B
    Liza B skrev om Alviks Trafikskola
    Idag tog jag mitt körkort som jag klarade på första försöket - allt tack vare underbara Eva och Tobbe på alviks trafikskola. Båda är superbra lärare, pedagogiska och lugnande. Kan varmt rekommendera trafikskolan och mina lärare till andra.
    Jag var supernervös idag men blev mycket lugnare av Tobbes sätt att vara och Eva har mött mig innan varje lektion med ett leende på läpparna. Tusen tack! Med vänlig hälsning, Liza
    2016-12-15 Alviks Trafikskola svarar Liza B
    Grattis Liza!

Tack för de fina orden. Kör nu mycket och vackert som vi vet att du kan. Ha en riktigt GOD JUL!
    Många varma vinterhälsningar från oss på skolan.

// Eva & Tobbe
  • Alexandre B
    Alexandre B skrev om Alviks Trafikskola
    Körde främst med Hasse och 3 lektioner med Tobbe. Kände mig välkommen från första minuten. Den pedagogiken som används gör att man känner sig väldigt bekväm under körning samt att man utvecklas i sitt egna tempo. Körkortsfrågorna var otroligt förberedande inför teorin. Hela äventyret från första lektionen till förarprovet var en succé.
    Jag blev själv rekommenderad Alviks Trafikskola och är glad att jag valde de.

Har inga erfarenheter av andra trafikskolor men jag har svårt att se hur de kan bli bättre.

Tack för allt!
    2017-01-25 Alviks Trafikskola svarar Alexandre B
    Tack för omdömet Alexander! Kör försiktigt nere i Malmö nu.
  • Peter E
    Peter E skrev om Alviks Trafikskola
    Fantastiskt vänlig, erfaren och kompetent personal. Rekommenderar varmt Alviks Trafikskola! Utan Er hjälp hade det inte gått så lätt att ta körkort!
    Med vänlig hälsning, Peter Eriksson
  • Magnus F
    Magnus F skrev om Alviks Trafikskola
    Stort sjukfrånvaro bland bilskollärarna vilket drog ut detta i tiden. Annars nöjd.
    2017-01-17 Alviks Trafikskola svarar Magnus F
    Ja det är bara att beklaga att det var just en period med mycket sjuka lärare just då. Vad bra att det andra var bra! / Tobbe
  • Oscar H
    Oscar H skrev om Alviks Trafikskola
    Fantastiskt bra. Väldigt duktiga
    2017-01-17 Alviks Trafikskola svarar Oscar H
    Hej Oscar.

Vad kula att du är nöjd med oss på Alviks trafikskola. Ha det bra!

• Mika L
    Mika L skrev om Alviks Trafikskola
    Jätte bra körskola med bra upplägg inför körkortet!
    Kört med Hasse, Tobbe och Kenneth, och dom alla va super bra!
  • Martin A
    Martin A skrev om Alviks Trafikskola
    Enastående bra. Fått hjälp med två söners körkort. Tänker nyttja Alviks trafikskola även för övriga två söner när det blir dags.
  • Linn C
    Linn C skrev om Alviks Trafikskola
    Jag var mycket nöjd med min upplevelse av Alviks Trafikskola. Mycket trevlig stämning och bemötande av samtliga på skolan. Jag fick god hjälp med bokningar och service med allt som hörde till att boka lektioner till uppkörning och förberedande prov.

Jag kände att jag verkligen fick den förberedelsen som krävdes inför prov och uppkörning:)
  • Nanny
    Nanny skrev om Alviks Trafikskola
    Tack alviks trafikskola och läraren Micke för den fantastiska handledningen under körlektionerna! Du är den bästa körskoleläraren man kan tänka sig, och då har jag haft några stycken genom åren... Klarade körkortet på första försöket!
    2016-08-17 Alviks Trafikskola svarar Nanny
    Hej Nanny!

Kul att du trivts bra med mig och jag har haft det kul tillsammans med dig i bilen. Hoppas du kör er nya bil mycket nu så ses vi ute på vägarna. Ta nu hand om dig så kanske vi stöter på varandra ute på Väddö.

Ha det nu så bra!!

Hälsningar Micke
  • Camilla C
    Camilla C skrev om Alviks Trafikskola
    Jag kan starkt rekommendera Alviks Trafikskola. Jag började med en testlektion och bokades därefter in på en intensivutbildning. Under två veckor körde jag med Tobbe och fick den bästa utbildningen jag kan tänka mig. Känner mig stolt och tacksam att jag klarade uppkörning och teorin på första försöket. Att köra med Alviks trafikskola ger dig en gedigen utbildning, pedagogiskt lärande och ett trevligt bemötande med många skratt.

Jag har körkort!
    I can't stop the feeling
    So just dance, dance, dance!
    2016-08-17 Alviks Trafikskola svarar Camilla C
    Tack Camilla det värmde!
    Hoppas att du kommer ihåg låten lång tid framöver för det var ju verkligen din låt!
    Kör mycket nu!
    Alviks Trafikskola/Tobbe
  • Erik S
    Erik S skrev om Alviks Trafikskola
    Mycket bra trafikskola där man blir vänligt bemött och får prisvärda, pedagogiska lektioner. Är mycket tacksam och kan rekommendera den varmt!

/Erik
    2017-01-17 Alviks Trafikskola svarar Erik S
    Hej Erik.

Tack för ditt fina omdöme. Ha det fint och tack igen.
  • Sebastian
    Sebastian skrev om Alviks Trafikskola
    Kan varmt rekommendera denna körskola.
    Vid 38 års ålder tog jag äntligen itu med körkortet. Hade inte kört en meter innan och kände mig ytterst tveksam till att det skulle gå vägen. Men nu 2,5 månad senare har jag tagit mitt körkort, på första försöket dessutom.
    Stort tack till alla på Alviks Trafiksskola för ett alltid gott bemötande, och i synnerhet tack till Hasse som med lagom dos ris, ros och humor lotsade mig hela vägen fram till körkortet. Tack ska du ha!
    2016-09-27 Alviks Trafikskola svarar Sebastian
    Tack Sebastian! Kör försiktigt nu.

Tranebergsvägen 48, 167 44 Bromma