Alla kategorier Trafikskola Stockholms län Stockholm Bromma Traneberg Alviks Trafikskola
Rekommenderat företag 2016 - Alviks Trafikskola
Rekommenderat företag 2015 - Alviks Trafikskola

Alviks Trafikskola

Tranebergsvägen 48, 167 44 Bromma — Visa karta

På Alviks Trafikskola arbetar sju glada medarbetare och hos oss kör vi lättkörda och omtyckta miljöbilen Toyota Auris samt Toyota Prius Hybrid. Vi utbildar för B-körkort på manuell eller automat med handledarutbildning, introduktionskurser och teori. Vi vill ge våra elever en positiv och pedagogisk upplevelse med ökad trygghet som framtida förare. Välkommen till oss!
Mån-Tor: 10:00-15:30
Fre-Sön: Stängt

Läs vad 90 kunder tycker om Alviks Trafikskola

• Alexandre B
    Alexandre B skrev om Alviks Trafikskola
    Körde främst med Hasse och 3 lektioner med Tobbe. Kände mig välkommen från första minuten. Den pedagogiken som används gör att man känner sig väldigt bekväm under körning samt att man utvecklas i sitt egna tempo. Körkortsfrågorna var otroligt förberedande inför teorin. Hela äventyret från första lektionen till förarprovet var en succé.
    Jag blev själv rekommenderad Alviks Trafikskola och är glad att jag valde de.

Har inga erfarenheter av andra trafikskolor men jag har svårt att se hur de kan bli bättre.

Tack för allt!
  • Peter E
    Peter E skrev om Alviks Trafikskola
    Fantastiskt vänlig, erfaren och kompetent personal. Rekommenderar varmt Alviks Trafikskola! Utan Er hjälp hade det inte gått så lätt att ta körkort!
    Med vänlig hälsning, Peter Eriksson
  • Magnus F
    Magnus F skrev om Alviks Trafikskola
    Stort sjukfrånvaro bland bilskollärarna vilket drog ut detta i tiden. Annars nöjd.
  • Oscar H
    Oscar H skrev om Alviks Trafikskola
    Fantastiskt bra. Väldigt duktiga
  • Mika L
    Mika L skrev om Alviks Trafikskola
    Jätte bra körskola med bra upplägg inför körkortet!
    Kört med Hasse, Tobbe och Kenneth, och dom alla va super bra!
  • Martin A
    Martin A skrev om Alviks Trafikskola
    Enastående bra. Fått hjälp med två söners körkort. Tänker nyttja Alviks trafikskola även för övriga två söner när det blir dags.
  • Linn C
    Linn C skrev om Alviks Trafikskola
    Jag var mycket nöjd med min upplevelse av Alviks Trafikskola. Mycket trevlig stämning och bemötande av samtliga på skolan. Jag fick god hjälp med bokningar och service med allt som hörde till att boka lektioner till uppkörning och förberedande prov.

Jag kände att jag verkligen fick den förberedelsen som krävdes inför prov och uppkörning:)
  • Nanny
    Nanny skrev om Alviks Trafikskola
    Tack alviks trafikskola och läraren Micke för den fantastiska handledningen under körlektionerna! Du är den bästa körskoleläraren man kan tänka sig, och då har jag haft några stycken genom åren... Klarade körkortet på första försöket!
    2016-08-17 Alviks Trafikskola svarar Nanny
    Hej Nanny!

Kul att du trivts bra med mig och jag har haft det kul tillsammans med dig i bilen. Hoppas du kör er nya bil mycket nu så ses vi ute på vägarna. Ta nu hand om dig så kanske vi stöter på varandra ute på Väddö.

Ha det nu så bra!!

Hälsningar Micke
  • Camilla C
    Camilla C skrev om Alviks Trafikskola
    Jag kan starkt rekommendera Alviks Trafikskola. Jag började med en testlektion och bokades därefter in på en intensivutbildning. Under två veckor körde jag med Tobbe och fick den bästa utbildningen jag kan tänka mig. Känner mig stolt och tacksam att jag klarade uppkörning och teorin på första försöket. Att köra med Alviks trafikskola ger dig en gedigen utbildning, pedagogiskt lärande och ett trevligt bemötande med många skratt.

Jag har körkort!
    I can't stop the feeling
    So just dance, dance, dance!
    2016-08-17 Alviks Trafikskola svarar Camilla C
    Tack Camilla det värmde!
    Hoppas att du kommer ihåg låten lång tid framöver för det var ju verkligen din låt!
    Kör mycket nu!
    Alviks Trafikskola/Tobbe
  • Erik S
    Erik S skrev om Alviks Trafikskola
    Mycket bra trafikskola där man blir vänligt bemött och får prisvärda, pedagogiska lektioner. Är mycket tacksam och kan rekommendera den varmt!

/Erik
  • Sebastian
    Sebastian skrev om Alviks Trafikskola
    Kan varmt rekommendera denna körskola.
    Vid 38 års ålder tog jag äntligen itu med körkortet. Hade inte kört en meter innan och kände mig ytterst tveksam till att det skulle gå vägen. Men nu 2,5 månad senare har jag tagit mitt körkort, på första försöket dessutom.
    Stort tack till alla på Alviks Trafiksskola för ett alltid gott bemötande, och i synnerhet tack till Hasse som med lagom dos ris, ros och humor lotsade mig hela vägen fram till körkortet. Tack ska du ha!
    2016-09-27 Alviks Trafikskola svarar Sebastian
    Tack Sebastian! Kör försiktigt nu.

• Sofia
    Sofia skrev om Alviks Trafikskola
    Med utmärkt hjälp och handledning av Alviks trafikskola, och framför allt trafikläraren Micke, lyckades jag idag fixa körkortet! :)

Jag kan inte tänka mig en bättre trafikskola, så därför vill jag ge dem mina bästa rekommendationer. Och Micke - tack, tack för ditt lugn och ditt pedagogiska sätt, det var nyckeln till att jag fixade det.

Hälsningar Sofia
    2016-07-14 Alviks Trafikskola svarar Sofia
    Grattis Sofia.

Kul att du är nöjd och kul att du nu har ditt körkort. Det har varit kul att ha dig som elev och jag hoppas vi ses igen.
    Ta nu hand om dig och ditt körkort :)

Hälsningar Micke
  • Stephanie
    Stephanie skrev om Alviks Trafikskola
    Tack Alvik Trafikskola, utan er hade jag aldrig tagit mitt körkort! Extra stort tack till Micke som genom bra pedagogik, effektiva lektioner och trevligt bemötande fick mig att klara såväl teorin som uppkörningen på första försöket!
    2016-07-13 Alviks Trafikskola svarar Stephanie
    Tack Stephanie.

Jag har haft det skoj tillsammans med dig under våra körlektioner. Tack så mycket för ditt fina kort samt chokladen jag fick av dig.
    Hoppas vi ses så får du ta det lugnt ute på vägarna :)

Tack än en gång!

Hälsningar

Micke och övrig personal
  • Wilma O
    Wilma O skrev om Alviks Trafikskola
    Jag är jättenöjd med Alviks trafikskola! Jag tycker att lärarna är trevliga, vänliga, seriösa och riktigt duktiga på det dem gör. Jag blev aldrig bemött dåligt eller fick elaka kommentarer då jag gjorde något fel, utan lugnt och sansat förklarade min lärare vad jag skulle gjort i stället. Det var även lätt att boka lektioner och hålla koll på sina egna framsteg via deras hemsida. Jag fick även ta lektioner av två olika lärare, vilket jag tyckte var bra då det gjorde mig lite mindre nervös inför uppkörningen där men sitter med en ny person. Båda lärarna lyssnade även på mig om vad jag ville och vilka mål jag hade med tex tid för uppkörning osv. Jag är allt som allt väldigt nöjd med Alviks trafikskola och skulle rekommendera den till andra!
    2016-06-29 Alviks Trafikskola svarar Wilma O
    Tack Wilma!

Kör försiktigt och mycket nu. Ha en riktigt skön sommar nu!,

Vänligen // Eva
  • Arvid G
    Arvid G skrev om Alviks Trafikskola
    Proffsigt och hjälpsamt från första kontakten och framåt. Tog stora intensivpaketet och fick hjälp med att lägga upp en bra plan, boka in allt nödvändigt och en fantastisk lärare. Hade aldrig kört innan men klarade automat-körkort på under fem veckor, på två tillfällen i veckan och utan extra lektioner. Extremt prisvärt.
    2016-06-20 Alviks Trafikskola svarar Arvid G
    Tack Arvid!

// Hasse och Tobbe
  • André W
    André W skrev om Alviks Trafikskola
    Proffsiga, trevliga och effektiva sammanfattar mina erfarenheter av Alviks trafikskola. Rekommenderas!
    2016-06-20 Alviks Trafikskola svarar André W
    Tack för att du rekommenderar oss. Se till att du kör mycket nu.

• Hampus L
    Hampus L skrev om Alviks Trafikskola
    Var lätta att ha kontakt med och stöttade en hela tiden genom perioden jag skulle ta körkort. De hjälpte mig planera och strukturera mina fulla veckor då jag skulle ta körkort.

Hjälper till med planering och allt vad körkortet hör till.. Satt 2 veckor senare med mitt kort. Supernöjd!

Toppenjobb hela gänget.
    2016-06-20 Alviks Trafikskola svarar Hampus L
    Tack för omdömet Hampus.

• Emma N
    Emma N skrev om Alviks Trafikskola
    Jag tycker att Alviks trafikskola var en riktigt bra trafikskola, de lärde ut på ett bra sätt och satte moralen före reglerna i vissa situationer vilket gjorde att man som förare blev klokare och inte bara regelrätt. Läraren som körde med mig var rak med vad som var bra och dåligt med min körning men hon sa det inte på ett dåligt sätt utan om nåt gick fel gjorde man om och rätt tills det satt.
  • Alice E
    Alice E skrev om Alviks Trafikskola
    Jag fick äntligen mitt körkort för drygt en vecka sen, och jag skulle aldrig ha klarat det utan Alviks trafikskola känns det som. Min lärare, Micke, rekommenderar jag till ALLA då han verkligen är så pedagogisk och duktig på att det han gör. Det bästa med trafikskolan är att lärarna är så flexibla och verkligen vill att man ska lyckat ta körkort så fort som möjligt, då de alltid hjälpte till om vi behövde klämma in en lektion osv.

Jag är verkligen nöjd med precis allt, och främst TACK till både Micke och hela körskolan!! Jag är så glad för mitt körkort!!:-)
    2016-05-23 Alviks Trafikskola svarar Alice E
    Vad kul att du är nöjd med din tid här hos oss på Alviks trafikskola.

Se nu till att ta det lugnt ute på vägarna så får du ha det så bra. Jag tackar för de fina orden och är glad att du är nöjd med mig som lärare.

Ha det så bra!!

Hälsningar Micke alviks trafikskola
  • Mikaela B
    Mikaela B skrev om Alviks Trafikskola
    Genom åren har jag varit inskriven på 3 olika körskolor men först på Alviks hamnade jag rätt. 34 år gammal tog jag efter mycket vånda äntligen mitt körkort, tack vare körlärare Hasse. Pedagogisk, lugn och lagom utmanande. Klarade teori och uppkörning på första försöket. Har kört varje dag sen jag fick lappen, är så glad och nöjd. Värt varenda krona, tusen tack!
    2016-06-20 Alviks Trafikskola svarar Mikaela B
    Tack för omdömet Mikaela. Bra att du kör varje dag. Du håller väl dig till höger på E4 när du åker till Södertälje ; )

• Anne H
    Anne H skrev om Alviks Trafikskola
    Jag har körkort sedan många år, men tog nyligen en handfull refreshlektioner på Alviks trafikskola. Kan bara instämma med tidigare omdömen; jättebra skola med skön atmosfär. Eva, min lärare, var toppen; lugn, metodisk, stort tålamod, och alltid glad! Kan varmt rekommendera henne till andra! Tack Eva! /Anne
    2016-05-03 Alviks Trafikskola svarar Anne H
    Tack Anne!

Gick ju hur bra som helst, och du var minst lika glad!
    Kör vackert så ses vi i korsningarna.

Ha en trevlig sommar!

// Eva
    Anne H gillar detta
  • Renée B
    Renée B skrev om Alviks Trafikskola
    Kenneth är den perfekta läraren. Jag har rekommenderat honom till alla mina vänner och släkt och alla håller med om att han är kanon.
    Tusen tack för att du hjälpte mig.
    2016-04-28 Alviks Trafikskola svarar Renée B
    Hej och tack Renée,
    hoppas att ni alla har nytta av era körkort.

//Kenneth
  • Miriam G
    Miriam G skrev om Alviks Trafikskola
    Världens bästa. Med Malins hjälp blev det körkort på bara några veckor
    2016-04-28 Alviks Trafikskola svarar Miriam G
    Tack Miriam !
    Hoppas det rullar på...
    // Malin
  • Rebecka V
    Rebecka V skrev om Alviks Trafikskola
    Helt klart bästa trafikskolan i Stockholm!
    2016-04-07 Alviks Trafikskola svarar Rebecka V
    Grattis Rebecka! Visste att du skulle klara det
    Rebecka V gillar detta
  • Rudy A
    Rudy A skrev om Riskettan en del av Alviks Trafikskola
    Trevlig personal!
    Man kände sig trygg och välkommen. Och lektionerna var givande och enkla att ta in.
  • tobbe j
    tobbe j skrev om Alviks Trafikskola
    Hur bra som helst!! lärare som bryr sig, jätte bra bemötande och mycket trevliga.
    rekommenderar varmt :)
  • Sofia A
    Sofia A skrev om Alviks Trafikskola
    Superbra!! Trevligt bemötande, bra lärare som verkligen bryr sig. Rekommenderar denna körskola varmt och speciellt min lärare Kenneth!
    2016-03-10 Alviks Trafikskola svarar Sofia A
    Tack Sofia, enkelt när vi har så trevliga elever som dig.

Hälsningar
    Kenneth + övrig personal
  • Samantha K
    Samantha K skrev om Alviks Trafikskola
    Ett jätte bra bemötande både av reception och av lärare. Rekommendera denna skola starkt. Mina upplevelser har varit fantastiska och jag har lärt mig massor. Ett stort tack till er på Alviks trafikskola.
  • Alexandra P
    Alexandra P skrev om Riskettan en del av Alviks Trafikskola
    Bra service,bemötande och lärande.
    David B gillar detta
  • Malin Ö
    Malin Ö skrev om Alviks Trafikskola
    Bra körde med flera lärare men en utmärkte sig speciellt- Hasse! Mycket noggrann, trygg, lugn och pedagogisk!!! Rekommenderar starkt att köra med honom!
    David B gillar detta
  • Fredrika C
    Fredrika C skrev om Riskettan en del av Alviks Trafikskola
    Alviks traffikskola har varit toppen, jag fick ett jättebra första intyruck av trevliga anställda. De anställa är trevliga och hjälpsamma!
  • Frida
    Frida skrev om Riskettan en del av Alviks Trafikskola
    Jag gick ifrån att ha 0% erfarenhet av bilar/bilkörning, till att nu sitta här med mitt körkort. Det tog 4-5 månader och jag körde inget privat. Gedigen och seriös utbildning. Tack Tobbe, Hasse, Carro och Micke! Nu ska jag ut på road trip! :)
  • Inger N
    Inger N skrev om Alviks Trafikskola
    Firade 1 år med körkort igår... I ett år har jag kört bil nästan varje dag. Detta hade inte varit möjligt utan Alviks bilskola. Kände mig välkommen från första besöket. Alla hade ett genuint intresse för att lära mig köra bil på bästa och snabbaste sätt (Tack Hasse speciellt)
    Rekommenderar alla Alviks Bilskola!
    Inger Nordin / en mycket lycklig bilförare
  • Valeria E
    Valeria E skrev om Riskettan en del av Alviks Trafikskola
    Bra lärare. Trevlig stämning.
  • Johanna H
    Johanna H skrev om Riskettan en del av Alviks Trafikskola
    Superbra!!!!! Väldigt trevlig och kunnig personal. Deras Risk 1 utbildning är väldigt bra!
  • Filip T
    Filip T skrev om Riskettan en del av Alviks Trafikskola
    Är inte nöjd med min upplevelse hos er
  • Stephanie W
    Stephanie W skrev om Riskettan en del av Alviks Trafikskola
    Härligt trevlig personal! Min ålärare är väldigt pedagogisk, duktig och vi har kul ihop. Rekommenderar starkt denna körskola!
  • Lisa S
    Lisa S skrev om Riskettan en del av Alviks Trafikskola
    Både jag som elev och föräldrar har blivit mycket bra bemötta av alla på trafikskolan. Vi har alltid fått tillräckligt med information och bra handledning. Vi har köpt ett av paketen där det ingick körlektioner samt teoriprov på datorn mm. Hittills har körlektionerna varit mycket givande och jag känner att jag har lärt mig något nytt efter varje lektion. Teoriproven på datorn är väldigt bra som träning inför det verkliga teoriprovet och som komplement till övrig teori-läsning. Sammanfattningsvis kan jag säga att vi är mycket nöjda med trafikskolan och skulle rekommendera den starkt till andra.
  • Caroline A
    Caroline A skrev om Alviks Trafikskola
    Verkligen toppen! Smidigt att få tider som passar och jättebra körlärare, kan starkt rekommendera Hasse och Tobbe!
    Körde endast med körskolan och inget privat och hade körkortet på ungefär en månad.
  • Satu M
    Satu M skrev om Riskettan en del av Alviks Trafikskola
    Jag tycker att det är en mycket bra och trevlig körskola. Man blir väl mottagen och bra lärare . Man känner sig avslappnad när man kör.
  • Alexander W
    Alexander W skrev om Riskettan en del av Alviks Trafikskola
    Bra genomgång med både humor och allvar i den. Med exempel och minnesbilder som sitter kvar och säkerligen kommer att göra det med.
  • Wilma C
    Wilma C skrev om Riskettan en del av Alviks Trafikskola
    Jag trivs väldigt bra med alviks trafikskola. Min lärare är pedagogisk och schysst!
  • Madeleine E
    Madeleine E skrev om Riskettan en del av Alviks Trafikskola
    Bra lärare och övrig personal. Bra grundlig utbildning, konstruktiv kritik, och många skratt!
  • Pia N
    Pia N skrev om Riskettan en del av Alviks Trafikskola
    Alltid tillmötesgående. Bra lärare. Ett litet minus att det tar lite lång tid innan man ser pengar på sitt saldo på elevcentralen då man överfört pengar till skolan.
  • Anitha K
    Anitha K skrev om Riskettan en del av Alviks Trafikskola
    The best school for beginners. Great teacher and good price
  • Malin J
    Malin J skrev om Riskettan en del av Alviks Trafikskola
    Bra bemötande, kunniga lärare samt väldigt välkomnande!
  • Lukas L
    Lukas L skrev om Alviks Trafikskola
    Kan absolut rekommendera Alviks trafikskola! Carro i receptionen är mycket trevlig och Eva som jag körde mest med är en väldigt bra trafiklärare. Om du vill lära dig köra trafiksäkert och miljövänligt samt ta körkortet på första försöket ska du välja denna trafikskola!!
  • Robin A
    Robin A skrev om Alviks Trafikskola
    Trevliga och hjälpsamma. Tog kortet på första försöket...
  • Andreas E
    Andreas E skrev om Alviks Trafikskola
    Jag tycker trafikskolan var bra, man lärde sig mycket osv. Den ända nackdelen var att det var så dyrt där jämfört med andra trafikskolor
  • Maria S
    Maria S skrev om Alviks Trafikskola
    Stabil ordentlig utbildning. Trevlig hjälpsam personal. Gör att man klarar det på första försöket.
    2015-12-03 Alviks Trafikskola svarar Maria S
    Tack Maria!

Grattis ännu en gång.
    Hoppas allt funkar bra med körningen.

Varma hälsningar
    Kenneth + personal