Alla kategorier Trafikskola Stockholms län Stockholm Bromma Traneberg Alviks Trafikskola

Alviks Trafikskola

Tranebergsvägen 48, 167 44 Bromma — Visa karta

Här på Alviks Trafikskola arbetar sju glada medarbetare som tillsammans strävar efter att ge varje elev en positiv och pedagogisk upplevelse med ökad trygghet som framtida förare. Vi utbildar i den lättkörda och omtyckta miljöbilen Toyota Auris samt Toyota Prius Hybrid för B-körkort med både manuell och automat växellåda. Vi erbjuder självklart alla teoriutbildningar såsom handledarutbildning och Riskettan och ger introduktionskurser samt teorilektioner.

Vill du korta ned tiden till körkortet? Välj vårt intensivkursalternativ! Du börjar med en testlektion och sedan gör du och vi en bedömning, vi föreslår en utbildningsplan och du känner efter om vi vill jobba ihop under en tid framöver.

Välkommen till oss!
Mån-Tor: 10:00-15:30
Fre-Sön: Stängt

Läs vad 109 kunder tycker om Alviks Trafikskola

• Camilla
    Camilla skrev om Alviks Trafikskola
    Tusen tack till Hasse som hjälpte mig att klara mitt mål. Mycket pedagogisk, lugn och peppande. Rekommenderar starkt.

Ett extra tack till Caroline, alltid hjälpsam och trevlig!
    2017-04-19 Alviks Trafikskola svarar Camilla
    Tack Camilla!
    Hoppas det gick bra att köra ner och hämta hundvalpen.
  • Linda H
    Linda H skrev om Alviks Trafikskola
    Jag tog körkort 20161130 efter att kört med Malin som var väldigt duktig på att förklara och komma med smarta tips. Hon utmanade mig i min körning och fick mig att tycka att det var roligt att köra och känna mig mer säker.
  • Emma S
    Emma S skrev om Alviks Trafikskola
    Kan varmt rekommendera Alviks trafikskola med trevlig och pedagogisk personal! Extra tack till Tobbe som lärt mig köra :)
    2017-03-25 Torbjörn N svarar Emma S
    Tack och lycka till med dina tävlingar!
    /Tobbe
  • Jessica E
    Jessica E skrev om Alviks Trafikskola
    Jag kan starkt rekommendera Alviks Trafikskola! Jag började köra i oktober och klarade uppkörningen nu i mars på första försöket. Som elev på trafikskolan får man alltid tydlig feedback på sina utvecklingsområden, vilket gör att man tar framsteg på ett bra sätt! Utbildningen är anpassad efter just ditt körsätt och dina förmågor för att du ska kunna utvecklas i din egen takt! Jag är nöjd med både lärare och upplägg, från början till slut! Ett speciellt tack till min körlärare Hasse som har varit proffesionell och precis i sin bedömning från början till slut, som underlättade min utveckling rejält! Massor med bra tips som i framtiden kommer användas väl!😉
    2017-03-21 Alviks Trafikskola svarar Jessica E
    Tack för omdömet Jessica. Se till att du kör mycket nu.
  • Rebecca G
    Rebecca G skrev om Alviks Trafikskola
    Jag valde Alviks trafikskola då min syster körde där för några år sen. Jag är så glad att jag valde Alvik, jag klickade så bra med min körlärare Malin som var extremt proffsig och pedagogisk. Jag är så tacksam för de vänliga bemötandet jag fick hos personalen på Alviks trafikskola, skulle rekommendera alla att lära sig köra hos er!
  • Emma L
    Emma L skrev om Alviks Trafikskola
    Toppen bra körskola med duktiga lärare rekommenderar starkt!
    2017-03-21 Alviks Trafikskola svarar Emma L
    Tack Emma, kör försiktigt med din lilla bebis nu.
  • Michael R
    Michael R skrev om Alviks Trafikskola
    Mycket trevligt bemötande av alla jag träffat från start till slut.
    Min lärarinna, Malin, var helt fantastisk. Hon hade sådan koll på mig och visste precis när det var dags att ta nästa steg i min utvecklig, innan jag själv ens visste det.
  • Hien N
    Hien N skrev om Alviks Trafikskola
    Verkligen rekommendera Alviks trafikskola med erfarna, pedagogiska och positiva handledare. Stort tack igen för all hjälp, speciellt till Hasse som var mitt bästa vägen till det efterlängtade körkortet 😊

Varma hälsningar
    Hien
    (en mycket nöjd elev!)
    2017-03-21 Alviks Trafikskola svarar Hien N
    Tack så mycket för omdömet Hien, se till att köra mycket nu.
  • Khrystyna B
    Khrystyna B skrev om Alviks Trafikskola
    Älskar skolan och alla lärare ! Vill tacka för allt stöd och all uppmuntran , hade inte klarat detta utan er .

MVH/ en väldigt nöjd elev.
    2017-03-21 Alviks Trafikskola svarar Khrystyna B
    Hej Khrystyna, tack själv. Vi gillar dig också, du har varit en bra och trevlig elev. Kör försiktigt och förståndigt.

Hälsningar från hela skolan
  • Petronella F
    Petronella F skrev om Alviks Trafikskola
    Blev tipsad av en kollega om Hasse på Alviks trafikskola, då jag beklagade mig över att jag inte kom någonstans med lärarna på den skola jag gick på då. Hasse är verkligen superbra, cool och med knivskarp blick för vad som behöver förbättras. Körde även en gång med Tobbe, som har en annan stil men också var jätteproffsig och bra. Så skolan kan verkligen rekommenderas! Till och med teorifrågorna var bättre än på den andra (centralt belägna och mycket dyrare) skolan, klarade båda proven på första försöket. Tack för det!
    2017-03-21 Alviks Trafikskola svarar Petronella F
    Tack för omdömet Petronella, så bra som du körde på slutet så va väl inte uppkörningen något problem.
  • Sofia B
    Sofia B skrev om Alviks Trafikskola
    Trygg väg till ditt nya körkort! Kenneth fick mig att se ljuset i tunneln. Att körkort handlar om att lära sig ett antal moment och sen köra upp. Inga krusiduller- bara gört!
    2017-01-26 Alviks Trafikskola svarar Sofia B
    Hej Sofia, skönt att höra att jag kunna hjälpa dig finna ljuset igen så du inte famlar i mörkret. Fortsätt köra som du lärt dig så kan du hålla dig kvar på den ljusa sidan. Många ljusa tankar till dig.
    /Kenneth
  • Erik S
    Erik S skrev om Alviks Trafikskola
    Kompetent och personligt handledarskap, kan rekommenderas!
  • Ebba B
    Ebba B skrev om Alviks Trafikskola
    Tack till Alviks trafikskola och särskilt Hasse som hjälpte mig att ta mitt efterlängtade körkort innan jul! Så glad att jag fick Hasse rekommenderad av en kompis, han har verkligen varit toppen att köra med! Och då ska tilläggas att jag har kört med två trafikskolor innan, Alviks var helt klart bäst! Boka!
    2017-01-20 Alviks Trafikskola svarar Ebba B
    Tack Ebba! Hoppas körningen funkar bra. Det var verkligen toppen att ha dig som elev.

• Eleelefteria O
    Eleelefteria O skrev om Alviks Trafikskola
    Hasse på Alviks Trafikskola är en fantastisk lärare; lugn; metodisk och bra på att identifiera vilka moment som behöver förbättras. Han hjälpte mig till mitt körkort utan hets och irritation (som jag tyvärr upplevt på andra Trafikskolor). Jag kan varmt rekommendera honom som lärare!!!
    2017-01-25 Alviks Trafikskola svarar Eleelefteria O
    Tack för omdömet Eleelefteria! Kör försiktigt med "Röda Flamman" nu ;)
  • Katarina D
    Katarina D skrev om Alviks Trafikskola
    Rekommenderar starkt denna bilskola. Från att inte ha kört bil till att ha kortet i handen på ca två månader. Proffsiga, duktiga och roliga lärare. 👏🏻👏🏻👏🏻
    2017-03-16 Alviks Trafikskola svarar Katarina D
    Hej Katarina.

Vad kul att du är nöjd med Alviks trafikskola. Hoppas du trivs med ditt körkort.

Alviks trafikskola
  • Ewa H
    Ewa H skrev om Alviks Trafikskola
    Alviks Trafikskola har betytt mycket för mig. Det var de som hjälpte mig till mitt körkort! Alltid lika trevliga och vänliga med en stor portion tålamod. Jag är över lag supernöjd! Jag tackar så väldigt mycket för all fin hjälp.
    2017-01-17 Alviks Trafikskola svarar Ewa H
    Det var så lite! Hoppas att du kommer att få många trevliga turer med barnen framöver! /Tobbe
  • Hedwig G
    Hedwig G skrev om Alviks Trafikskola
    Kan verkligen rekommendera Alviks trafikskola! Jag körde med Mikael och kunde inte ha haft en bättre lärare. Tack för hjälpen!
    2017-01-17 Alviks Trafikskola svarar Hedwig G
    Vad kul att du är nöjd med oss på Alviks trafikskola. Tack så mycket för den fina present jag fick, den passade jätte bra på lillen :)

Ha nu det så bra så ses vi säkert ute i trafiken.

Micke Alviks trafikskola
  • Viktor T
    Viktor T skrev om Alviks Trafikskola
    Prisvärt och bra, kan varmt rekommendera Hasse!
    2017-01-20 Alviks Trafikskola svarar Viktor T
    Tack för omdömet Viktor.

• Liza B
    Liza B skrev om Alviks Trafikskola
    Idag tog jag mitt körkort som jag klarade på första försöket - allt tack vare underbara Eva och Tobbe på alviks trafikskola. Båda är superbra lärare, pedagogiska och lugnande. Kan varmt rekommendera trafikskolan och mina lärare till andra.
    Jag var supernervös idag men blev mycket lugnare av Tobbes sätt att vara och Eva har mött mig innan varje lektion med ett leende på läpparna. Tusen tack! Med vänlig hälsning, Liza
    2016-12-15 Alviks Trafikskola svarar Liza B
    Grattis Liza!

Tack för de fina orden. Kör nu mycket och vackert som vi vet att du kan. Ha en riktigt GOD JUL!
    Många varma vinterhälsningar från oss på skolan.

// Eva & Tobbe
  • Alexandre B
    Alexandre B skrev om Alviks Trafikskola
    Körde främst med Hasse och 3 lektioner med Tobbe. Kände mig välkommen från första minuten. Den pedagogiken som används gör att man känner sig väldigt bekväm under körning samt att man utvecklas i sitt egna tempo. Körkortsfrågorna var otroligt förberedande inför teorin. Hela äventyret från första lektionen till förarprovet var en succé.
    Jag blev själv rekommenderad Alviks Trafikskola och är glad att jag valde de.

Har inga erfarenheter av andra trafikskolor men jag har svårt att se hur de kan bli bättre.

Tack för allt!
    2017-01-25 Alviks Trafikskola svarar Alexandre B
    Tack för omdömet Alexander! Kör försiktigt nere i Malmö nu.
  • Peter E
    Peter E skrev om Alviks Trafikskola
    Fantastiskt vänlig, erfaren och kompetent personal. Rekommenderar varmt Alviks Trafikskola! Utan Er hjälp hade det inte gått så lätt att ta körkort!
    Med vänlig hälsning, Peter Eriksson
  • Magnus F
    Magnus F skrev om Alviks Trafikskola
    Stort sjukfrånvaro bland bilskollärarna vilket drog ut detta i tiden. Annars nöjd.
    2017-01-17 Alviks Trafikskola svarar Magnus F
    Ja det är bara att beklaga att det var just en period med mycket sjuka lärare just då. Vad bra att det andra var bra! / Tobbe
  • Oscar H
    Oscar H skrev om Alviks Trafikskola
    Fantastiskt bra. Väldigt duktiga
    2017-01-17 Alviks Trafikskola svarar Oscar H
    Hej Oscar.

Vad kula att du är nöjd med oss på Alviks trafikskola. Ha det bra!

Alviks trafikskola
  • Mika L
    Mika L skrev om Alviks Trafikskola
    Jätte bra körskola med bra upplägg inför körkortet!
    Kört med Hasse, Tobbe och Kenneth, och dom alla va super bra!
  • Martin A
    Martin A skrev om Alviks Trafikskola
    Enastående bra. Fått hjälp med två söners körkort. Tänker nyttja Alviks trafikskola även för övriga två söner när det blir dags.
  • Linn C
    Linn C skrev om Alviks Trafikskola
    Jag var mycket nöjd med min upplevelse av Alviks Trafikskola. Mycket trevlig stämning och bemötande av samtliga på skolan. Jag fick god hjälp med bokningar och service med allt som hörde till att boka lektioner till uppkörning och förberedande prov.

Jag kände att jag verkligen fick den förberedelsen som krävdes inför prov och uppkörning:)
  • Nanny
    Nanny skrev om Alviks Trafikskola
    Tack alviks trafikskola och läraren Micke för den fantastiska handledningen under körlektionerna! Du är den bästa körskoleläraren man kan tänka sig, och då har jag haft några stycken genom åren... Klarade körkortet på första försöket!
    2016-08-17 Alviks Trafikskola svarar Nanny
    Hej Nanny!

Kul att du trivts bra med mig och jag har haft det kul tillsammans med dig i bilen. Hoppas du kör er nya bil mycket nu så ses vi ute på vägarna. Ta nu hand om dig så kanske vi stöter på varandra ute på Väddö.

Ha det nu så bra!!

Hälsningar Micke
  • Camilla C
    Camilla C skrev om Alviks Trafikskola
    Jag kan starkt rekommendera Alviks Trafikskola. Jag började med en testlektion och bokades därefter in på en intensivutbildning. Under två veckor körde jag med Tobbe och fick den bästa utbildningen jag kan tänka mig. Känner mig stolt och tacksam att jag klarade uppkörning och teorin på första försöket. Att köra med Alviks trafikskola ger dig en gedigen utbildning, pedagogiskt lärande och ett trevligt bemötande med många skratt.

Jag har körkort!
    I can't stop the feeling
    So just dance, dance, dance!
    2016-08-17 Alviks Trafikskola svarar Camilla C
    Tack Camilla det värmde!
    Hoppas att du kommer ihåg låten lång tid framöver för det var ju verkligen din låt!
    Kör mycket nu!
    Alviks Trafikskola/Tobbe
  • Erik S
    Erik S skrev om Alviks Trafikskola
    Mycket bra trafikskola där man blir vänligt bemött och får prisvärda, pedagogiska lektioner. Är mycket tacksam och kan rekommendera den varmt!

/Erik
    2017-01-17 Alviks Trafikskola svarar Erik S
    Hej Erik.

Tack för ditt fina omdöme. Ha det fint och tack igen.
  • Sebastian
    Sebastian skrev om Alviks Trafikskola
    Kan varmt rekommendera denna körskola.
    Vid 38 års ålder tog jag äntligen itu med körkortet. Hade inte kört en meter innan och kände mig ytterst tveksam till att det skulle gå vägen. Men nu 2,5 månad senare har jag tagit mitt körkort, på första försöket dessutom.
    Stort tack till alla på Alviks Trafiksskola för ett alltid gott bemötande, och i synnerhet tack till Hasse som med lagom dos ris, ros och humor lotsade mig hela vägen fram till körkortet. Tack ska du ha!
    2016-09-27 Alviks Trafikskola svarar Sebastian
    Tack Sebastian! Kör försiktigt nu.

• Sofia
    Sofia skrev om Alviks Trafikskola
    Med utmärkt hjälp och handledning av Alviks trafikskola, och framför allt trafikläraren Micke, lyckades jag idag fixa körkortet! :)

Jag kan inte tänka mig en bättre trafikskola, så därför vill jag ge dem mina bästa rekommendationer. Och Micke - tack, tack för ditt lugn och ditt pedagogiska sätt, det var nyckeln till att jag fixade det.

Hälsningar Sofia
    2016-07-14 Alviks Trafikskola svarar Sofia
    Grattis Sofia.

Kul att du är nöjd och kul att du nu har ditt körkort. Det har varit kul att ha dig som elev och jag hoppas vi ses igen.
    Ta nu hand om dig och ditt körkort :)

Hälsningar Micke
  • Stephanie
    Stephanie skrev om Alviks Trafikskola
    Tack Alvik Trafikskola, utan er hade jag aldrig tagit mitt körkort! Extra stort tack till Micke som genom bra pedagogik, effektiva lektioner och trevligt bemötande fick mig att klara såväl teorin som uppkörningen på första försöket!
    2016-07-13 Alviks Trafikskola svarar Stephanie
    Tack Stephanie.

Jag har haft det skoj tillsammans med dig under våra körlektioner. Tack så mycket för ditt fina kort samt chokladen jag fick av dig.
    Hoppas vi ses så får du ta det lugnt ute på vägarna :)

Tack än en gång!

Micke och övrig personal
  • Wilma O
    Wilma O skrev om Alviks Trafikskola
    Jag är jättenöjd med Alviks trafikskola! Jag tycker att lärarna är trevliga, vänliga, seriösa och riktigt duktiga på det dem gör. Jag blev aldrig bemött dåligt eller fick elaka kommentarer då jag gjorde något fel, utan lugnt och sansat förklarade min lärare vad jag skulle gjort i stället. Det var även lätt att boka lektioner och hålla koll på sina egna framsteg via deras hemsida. Jag fick även ta lektioner av två olika lärare, vilket jag tyckte var bra då det gjorde mig lite mindre nervös inför uppkörningen där men sitter med en ny person. Båda lärarna lyssnade även på mig om vad jag ville och vilka mål jag hade med tex tid för uppkörning osv. Jag är allt som allt väldigt nöjd med Alviks trafikskola och skulle rekommendera den till andra!
    2016-06-29 Alviks Trafikskola svarar Wilma O
    Tack Wilma!

Kör försiktigt och mycket nu. Ha en riktigt skön sommar nu!,

Vänligen // Eva
  • Arvid G
    Arvid G skrev om Alviks Trafikskola
    Proffsigt och hjälpsamt från första kontakten och framåt. Tog stora intensivpaketet och fick hjälp med att lägga upp en bra plan, boka in allt nödvändigt och en fantastisk lärare. Hade aldrig kört innan men klarade automat-körkort på under fem veckor, på två tillfällen i veckan och utan extra lektioner. Extremt prisvärt.
    2016-06-20 Alviks Trafikskola svarar Arvid G
    Tack Arvid!

// Hasse och Tobbe
  • André W
    André W skrev om Alviks Trafikskola
    Proffsiga, trevliga och effektiva sammanfattar mina erfarenheter av Alviks trafikskola. Rekommenderas!
    2016-06-20 Alviks Trafikskola svarar André W
    Tack för att du rekommenderar oss. Se till att du kör mycket nu.

• Hampus L
    Hampus L skrev om Alviks Trafikskola
    Var lätta att ha kontakt med och stöttade en hela tiden genom perioden jag skulle ta körkort. De hjälpte mig planera och strukturera mina fulla veckor då jag skulle ta körkort.

Hjälper till med planering och allt vad körkortet hör till.. Satt 2 veckor senare med mitt kort. Supernöjd!

Toppenjobb hela gänget.
    2016-06-20 Alviks Trafikskola svarar Hampus L
    Tack för omdömet Hampus.

• Emma N
    Emma N skrev om Alviks Trafikskola
    Jag tycker att Alviks trafikskola var en riktigt bra trafikskola, de lärde ut på ett bra sätt och satte moralen före reglerna i vissa situationer vilket gjorde att man som förare blev klokare och inte bara regelrätt. Läraren som körde med mig var rak med vad som var bra och dåligt med min körning men hon sa det inte på ett dåligt sätt utan om nåt gick fel gjorde man om och rätt tills det satt.
  • Alice E
    Alice E skrev om Alviks Trafikskola
    Jag fick äntligen mitt körkort för drygt en vecka sen, och jag skulle aldrig ha klarat det utan Alviks trafikskola känns det som. Min lärare, Micke, rekommenderar jag till ALLA då han verkligen är så pedagogisk och duktig på att det han gör. Det bästa med trafikskolan är att lärarna är så flexibla och verkligen vill att man ska lyckat ta körkort så fort som möjligt, då de alltid hjälpte till om vi behövde klämma in en lektion osv.

Jag är verkligen nöjd med precis allt, och främst TACK till både Micke och hela körskolan!! Jag är så glad för mitt körkort!!:-)
    2016-05-23 Alviks Trafikskola svarar Alice E
    Vad kul att du är nöjd med din tid här hos oss på Alviks trafikskola.

Se nu till att ta det lugnt ute på vägarna så får du ha det så bra. Jag tackar för de fina orden och är glad att du är nöjd med mig som lärare.

Ha det så bra!!

Hälsningar Micke alviks trafikskola
  • Mikaela B
    Mikaela B skrev om Alviks Trafikskola
    Genom åren har jag varit inskriven på 3 olika körskolor men först på Alviks hamnade jag rätt. 34 år gammal tog jag efter mycket vånda äntligen mitt körkort, tack vare körlärare Hasse. Pedagogisk, lugn och lagom utmanande. Klarade teori och uppkörning på första försöket. Har kört varje dag sen jag fick lappen, är så glad och nöjd. Värt varenda krona, tusen tack!
    2016-06-20 Alviks Trafikskola svarar Mikaela B
    Tack för omdömet Mikaela. Bra att du kör varje dag. Du håller väl dig till höger på E4 när du åker till Södertälje ; )

• Anne H
    Anne H skrev om Alviks Trafikskola
    Jag har körkort sedan många år, men tog nyligen en handfull refreshlektioner på Alviks trafikskola. Kan bara instämma med tidigare omdömen; jättebra skola med skön atmosfär. Eva, min lärare, var toppen; lugn, metodisk, stort tålamod, och alltid glad! Kan varmt rekommendera henne till andra! Tack Eva! /Anne
    2016-05-03 Alviks Trafikskola svarar Anne H
    Tack Anne!

Gick ju hur bra som helst, och du var minst lika glad!
    Kör vackert så ses vi i korsningarna.

Ha en trevlig sommar!

// Eva
    Anne H gillar detta
  • Renée B
    Renée B skrev om Alviks Trafikskola
    Kenneth är den perfekta läraren. Jag har rekommenderat honom till alla mina vänner och släkt och alla håller med om att han är kanon.
    Tusen tack för att du hjälpte mig.
    2016-04-28 Alviks Trafikskola svarar Renée B
    Hej och tack Renée,
    hoppas att ni alla har nytta av era körkort.

//Kenneth
  • Miriam G
    Miriam G skrev om Alviks Trafikskola
    Världens bästa. Med Malins hjälp blev det körkort på bara några veckor
    2016-04-28 Alviks Trafikskola svarar Miriam G
    Tack Miriam !
    Hoppas det rullar på...
    // Malin
  • Rebecka V
    Rebecka V skrev om Alviks Trafikskola
    Helt klart bästa trafikskolan i Stockholm!
    2016-04-07 Alviks Trafikskola svarar Rebecka V
    Grattis Rebecka! Visste att du skulle klara det
    Rebecka V gillar detta
  • Rudy A
    Rudy A skrev om Riskettan en del av Alviks Trafikskola
    Trevlig personal!
    Man kände sig trygg och välkommen. Och lektionerna var givande och enkla att ta in.
  • tobbe j
    tobbe j skrev om Alviks Trafikskola
    Hur bra som helst!! lärare som bryr sig, jätte bra bemötande och mycket trevliga.
    rekommenderar varmt :)
  • Sofia A
    Sofia A skrev om Alviks Trafikskola
    Superbra!! Trevligt bemötande, bra lärare som verkligen bryr sig. Rekommenderar denna körskola varmt och speciellt min lärare Kenneth!
    2016-03-10 Alviks Trafikskola svarar Sofia A
    Tack Sofia, enkelt när vi har så trevliga elever som dig.

Kenneth + övrig personal
  • Samantha K
    Samantha K skrev om Alviks Trafikskola
    Ett jätte bra bemötande både av reception och av lärare. Rekommendera denna skola starkt. Mina upplevelser har varit fantastiska och jag har lärt mig massor. Ett stort tack till er på Alviks trafikskola.
  • Alexandra P
    Alexandra P skrev om Riskettan en del av Alviks Trafikskola
    Bra service,bemötande och lärande.
    David B gillar detta
  • Malin Ö
    Malin Ö skrev om Alviks Trafikskola
    Bra körde med flera lärare men en utmärkte sig speciellt- Hasse! Mycket noggrann, trygg, lugn och pedagogisk!!! Rekommenderar starkt att köra med honom!
    David B gillar detta
  • Fredrika C
    Fredrika C skrev om Riskettan en del av Alviks Trafikskola
    Alviks traffikskola har varit toppen, jag fick ett jättebra första intyruck av trevliga anställda. De anställa är trevliga och hjälpsamma!

Tranebergsvägen 48, 167 44 Bromma