Alla kategorier Trafikskola Stockholms län Stockholm Bromma Traneberg Alviks Trafikskola

Alviks Trafikskola

Tranebergsvägen 48, 167 44 Bromma — Visa karta

Här på Alviks Trafikskola arbetar sju glada medarbetare som tillsammans strävar efter att ge varje elev en positiv och pedagogisk upplevelse med ökad trygghet som framtida förare. Vi utbildar i den lättkörda och omtyckta miljöbilen Toyota Auris samt Toyota Prius Hybrid för B-körkort med både manuell och automat växellåda. Vi erbjuder självklart alla teoriutbildningar såsom handledarutbildning och Riskettan och ger introduktionskurser samt teorilektioner.

Vill du korta ned tiden till körkortet? Välj vårt intensivkursalternativ! Du börjar med en testlektion och sedan gör du och vi en bedömning, vi föreslår en utbildningsplan och du känner efter om vi vill jobba ihop under en tid framöver.

Välkommen till oss!
Mån-Tor: 10:00-15:30
Fre-Sön: Stängt

Läs vad 156 kunder tycker om Alviks Trafikskola

• Anders H
    Anders H skrev om Alviks Trafikskola
    Väldigt trevlig och hjälpsam personal. Kan verkligen rekommendera Alviks trafiksskola. Klarade både teoriprovet och uppkörningen på första försöket.
    Extra stort tack till Hasse för en grundlig och bra utbildning. Läs mer
  • Ann N
    Ann N skrev om Alviks Trafikskola
    Trevligare trafiklärare får man leta efter! Efter många om och men så klarade jag provet på första försöket. Stort tack till Tobbe m.fl. för en grundlig och pedagogisk utbildning. Jag kommer definitivt att rekommendera er till andra. Läs mer
  • Samuel J
    Samuel J skrev om Alviks Trafikskola
    Fantastisk personal allihopa! Hjälpsamma och lugna, ett extra beröm till hasse Öberg som var min lärare. Supernöjd! Läs mer
    2017-12-05 Torbjörn N svarar Samuel J
    Tack Samuel! kör nu försiktigt när du lånar farmors bil
  • Marie  B
    Marie B skrev om Alviks Trafikskola
    Är så glad att jag valde Alviks Trafikskola. Jag har fått ett fint bemötande från alla jag varit i kontakt med. Framförallt allt från Kenneth som ställt upp och kört med mig i tid och otid. Jag har dessutom haft väldigt roligt längs vägen. Jag kan varmt rekommendera Alviks Trafikskola. Läs mer
    2017-11-28 Torbjörn N svarar Marie B
    Hej och grattis till ditt efterlängtade körkort Marie!
    Trots de tidiga timmarna så var de inte jobbigt att ha dig som elev, utan snarare tvärtom.
    Vi får hoppas du har mycket glädje av ditt nytagna körkort.

Hälsningar från Kenneth och övrig personal
  • Sara C
    Sara C skrev om Alviks Trafikskola
    Tack för en gedigen och bra körutbildning! Körde med Kenneth som med ett lugn gav bra och viktig feedback. Rekommenderar Alviks Trafikskola! /Sara Cronholm numera en körkortsinnehavare Läs mer
    2017-11-28 Torbjörn N svarar Sara C
    Hej och tack själv Sara!
    Trevligt att få göra din bekantskap och ännu en gång lycka till med ditt körkort.
    Vi ses där ute på vägarna...

Hälsningar från Kenneth och övrig personal
  • Astrid H
    Astrid H skrev om Alviks Trafikskola
    Jag kan verkligen rekommendera Alviks Trafikskola! De ger väldigt tydliga instruktioner om vad som man behöver öva på, vilket gör att det blir enkelt att öva själv också! De hjälper dig mycket med förberedelserna inför både teoriprov och uppkörning!! Körde med Hasse och han förberedde mig otroligt bra inför uppkörningen, vilket var en stor anledning till varför jag klarade de på första försöket!! Läs mer
    2017-11-02 Torbjörn N svarar Astrid H
    Tack för omdömet Astrid, Se nu till att vara lika duktig som din syster och alltid blinka när du ska svänga ;-)
  • Max D
    Max D skrev om Alviks Trafikskola
    Kan verkligen rekommendera Alviks Trafikskola. Trevlig personal, rimliga priser och mycket bra körlektioner. Hela utbildningen känns välgenomtänkt, och jag märkte under såväl teoriprov som körprov att många av de påfarter, korsningar och rondeller vi tränat på är just sådana som ofta dyker upp i provsammanhang. Ett extra plus för deras flexibilitet vid bokning, där jag som jobbar heltid och obekväma timmar ändå har möjlighet att få tider tidigt på morgonen.
    Ett stort tack till Tobbe med flera för att ni hjälpte mig med körkortet! Läs mer
    2017-10-22 Torbjörn N svarar Max D
    Det var trevligt att ha dig som elev och blir lika trevligt att möta dig i trafiken. Ses på gatorna.
    H. från oss på skolan.
  • Lina
    Lina skrev om Alviks Trafikskola
    Vill tyvärr avråda från Alviks trafikskola pga 3 saker:
    1. Lektionerna börjar i väntrummet. Sen ska man traska upp för en backe och klämma in sig i bilen. Innan man vet ordet av har 10 min av lektionen brunnit upp.
    2. Vid flera tillfällen fick jag minalektioner avbokade för att bilen/läraren behövdes för uppkörning. Bra att ni ställer upp för de som är redo att köra upp men det får inte bli påbekostnaden av en annan elev. Gång 1 och 2 var ok, gång tre sa jag ifrån på skarpen och gång 4 avbokades jag och bytte sen skola.
    3. Läraren jag hade, varsnamn jag inte minns trots 10 lektioner, rökte både till och från bilen. Det är, förrutom äckligt att sitta brevid en askkopp, också oerhört oproffsigt. Ge henne extra rast så hon får röka i fred...

Plus för en trevlig receptionist. Läs mer
    2017-10-10 Torbjörn N svarar Lina
    Tråkigt att du upplevde det du skrev.

1. Som i alla yrken så har lärarna raster och då börjar lektionen här inne i lokalen, parkeringssituationen i denna stad är inte så rolig. Det närmsta stället är våran parkering.

2. Ber så mycket om ursäkt för att du har blivit drabbad när det gällde andra elevers uppkörnings tider, det är tråkigt att du blev drabbad flera gånger. Det har varit svårt att hitta tider på Trafikverket men oavsett så beklagar jag att du blev drabbad flera gånger.

3. Läraren som rökte har slutat för snart ett år sedan, men jag har full förståelse.

Vad bra att du tyckte att vår receptionist var bra.
    Hoppas att du har ett körkort i dagsläget.
    Mvh. Alviks Trafikskola
  • Maja P
    Maja P skrev om Alviks Trafikskola
    Mycket bra undervisning och stämning på denna körskolan! Rekommenderar den till alla! Körde med Hasse som var otroligt pedagogisk och duktig! Klarade teori och uppkörning på första försöket tack vare Hasse! Läs mer
    2017-10-11 Torbjörn N svarar Maja P
    Tack Maja! Det va ett sant nöje att köra med dig. Va nu försiktig när du lånar pappas bil.
  • Sara Maria S
    Sara Maria S skrev om Riskettan en del av Alviks Trafikskola
    Upplevelsen av trafikskolan i sin helhet är mycket bra. De lärare jag kört med är toppen! Riskutbildningen var helt okej, svårt att göra den så mycket mer intressant och lärorik. Blev ändå någon intressanta diskussion. Läs mer
  • James R
    James R skrev om Riskettan en del av Alviks Trafikskola
    Jag tycker att det var en bra tjänst. Jag trodde bara att allt var dyr men levande är ovärderligt. Läs mer
  • Hedvig W
    Hedvig W skrev om Riskettan en del av Alviks Trafikskola
    Härlig stämning och under utbildningen fanns det tid för tankar och diskussion vilket är väldigt bra! Läs mer
  • Alessandra F
    Alessandra F skrev om Riskettan en del av Alviks Trafikskola
    Tjänsten levde definitivt upp till mina förväntningar. Instruktören var duktig på att få alla elever att hänga med och vara uppmärksamma. Det gick helt enkelt bra! Läs mer
  • Ellen S
    Ellen S skrev om Riskettan en del av Alviks Trafikskola
    Toppen! Kenneth såg till att det aldrig blev långtråkigt! 👍 Läs mer
  • Fredrik L
    Fredrik L skrev om Riskettan en del av Alviks Trafikskola
    Bättre än förväntat! Kursen väckte intressanta diskussioner och det var mycket lärorikt! Läs mer
  • Astrid P
    Astrid P skrev om Riskettan en del av Alviks Trafikskola
    Bra undervisning! Mycket bra info som jag inte tänkt på förr Läs mer
  • Embla T
    Embla T skrev om Alviks Trafikskola
    Alla är väldigt trevliga och hjälpsamma! Tydligt med information och priser! Läs mer
    2017-09-13 Torbjörn N svarar Embla T
    Tack och ta det lugnt ute i trafiken nu.
    Många häsningar personalen på skolan.
  • Lina G
    Lina G skrev om Alviks Trafikskola
    Högsta betyg till Kenneth och Alviks Trafikskola, som lärde mig att köra bil! Jag hade aldrig tidigare kört bil och körde ingenting privat. Läs mer
    2017-09-07 Torbjörn N svarar Lina G
    Hej Lina, tack för det och grattis ännu en gång till ditt körkort.

Kenneth
  • Jakob M
    Jakob M skrev om Alviks Trafikskola
    Mycket bra upplevelse och jättebra lärare och även bra hjälp via receptionen om man hade frågor etc. Man lär sig allt som man behöver för att ta körkort! Läs mer
    2017-08-24 Torbjörn N svarar Jakob M
    Grattis Jakob! Skönt att du fick ditt körkort lagom till semestern.
  • Helin Y
    Helin Y skrev om Alviks Trafikskola
    Försöker lura en på pengar. Otrevliga och informerar inte när de gör ändringar som påverkar en. Skickar därefter ut en stor faktura och kräver en att betala mer än vad man redan betalat och avtalat om. Rekommenderas inte! De är anmälda till ARN! Ett tips är att läsa igenom deras avtal noga innan ni skriver på! Riktigt dåligt. Läs mer
    2017-07-31 Torbjörn N svarar Helin Y
    Det är tråkigt att höra att du känner att vi har lurar dig på pengar. Vi gör vårt bästa vid varje prisjustering att informera i god tid och att vara tydliga med vilka justeringar som kommer att göras.
    Vi kommer att följa ARNs rekommendationer när vi får dem.
    Hälsningar Tobbe Alviks Trafikskola
  • Lukas L
    Lukas L skrev om Alviks Trafikskola
    Väldigt nöjd med Alviks Trafikskola! Mycket bra lärare som gjorde vägen till körkortet enklare. Tack för allt! Läs mer
  • Caroline E
    Caroline E skrev om Alviks Trafikskola
    Superbra trafikskola. De lär dig allt du behöver för att klara körkortet. Jag fixade både teoriprov och uppkörning på första försök. Skulle starkt rekommendera Alviks trafikskola. Läs mer
    2017-08-01 Torbjörn N svarar Caroline E
    Tack för omdömet Caroline. Hoppas du får nytta av körkortet nu i sommar.

Hasse
  • Nour E
    Nour E skrev om Alviks Trafikskola
    Jag är väldigt, väldigt nöjd med Alviks Trafikskola. Jag valde att köra med en och samma lärare och kände mig väldigt trygg med honom. Hade även Risk1an med honom och tyckte den var väldigt bra. Har rekommenderat min styvson att ta lektioner där också, vilket han gör, och jag skulle absolut rekommendera till fler som vill ta körkort Läs mer
    2017-07-05 Torbjörn N svarar Nour E
    Hej Nour, det känns skönt att höra att du känner dig nöjd med oss på trafikskolan. Det känns också skönt att du lyckades ta ditt efterlängtade körkort. Det var roligt att lära känna dig som person och jag kommer sakna dig.
    Fortsätt köra på ditt lugna sätt så kommer allt gå bra för dig.

Kenneth plus övrig personal
  • Tiffany D
    Tiffany D skrev om Alviks Trafikskola
    Jag skulle värmt rekommendera Alviks Trafikskola. Kenneth och Malin var proffsiga, lugna och gjorde det som oftast upplevs som en stressigt upplevelse till en trevlig upplevelse. Läs mer
    2017-07-05 Torbjörn N svarar Tiffany D
    Hej Tiffany, vad kul att du känner dig nöjd med oss på trafikskolan.
    Skönt att du lyckades ta ditt efterlängtade körkort, som du har nytta av.

Trevlig sommar önskar
    Kenneth och Malin plus övrig personal
  • Cherstin A
    Cherstin A skrev om Alviks Trafikskola
    Ja, lyckas man lära en 45-åring att känna sig lagom säker bakom ratten, då har man gjort ett bra jobb. Tack Caroline för trevligt bemötande, Hasse för att grundträningen och Tobbe för slutspurtsdagarna och sällskap till uppkörningen. Lyckades på första försöket så det är jag sjukt stolt över. Så skönt att ta körkort dagen innan semestern. Nu ska det praktiseras! Trevlig sommar på er! Läs mer
    2017-07-08 Torbjörn N svarar Cherstin A
    Trevlig sommar önskar
    Tobbe & Hasse plus övrig personal!
  • Maria Ö
    Maria Ö skrev om Alviks Trafikskola
    Är verkligen nöjd med körlektionerna jag hade med Micke på Alviks Trafikskola. Pedagogiska, utvecklande och roliga körlektioner som ledde till att jag tog mitt körkort. Trevligt bemötande från första början från alla på trafikskolan och prisvärt jämfört med många andra trafikskolor också. Jag är jättenöjd! Läs mer
    2017-06-02 Torbjörn N svarar Maria Ö
    Hej Maria!

Vad kul att du är nöjd med oss på Alviks trafikskola. Hoppas du har det bra och att du passar på att njuta av ditt körkort nu under sommaren.

Ha det så bra!

Micke
  • Tobias J
    Tobias J skrev om Alviks Trafikskola
    Efter ett decennium av ”Jag borde verkligen ta det där körkortet någongång”-tankar så gjorde jag äntligen en dag i februari slag i saken och letade på Reco upp en grym trafikskola nära mig som hette Alviks Trafikskola. Ett par månader senare så har jag körkort - på första försöket! Så nöjd.

Flexibla, proffsiga, pedagogiska, humoristiska, seriösa och lättsamma. Tack Hasse som stod ut med mig från start till mål. Läs mer
    2017-08-01 Torbjörn N svarar Tobias J
    Skönt att du äntligen fick ditt körkort. Det var ju inga som helst problem att utbilda dig.

• Linda N
    Linda N skrev om Riskettan en del av Alviks Trafikskola
    Bra upplägg och lättsam stämning.
    Djupdykning i hur droger &/eller alkohol kan orsaka olyckor & i trafiken. Läs mer
  • William W
    William W skrev om Riskettan en del av Alviks Trafikskola
    Riskettan var bra för att man lärde sig om de konsekvenser om man kör påverkad Läs mer
  • Cecilia E
    Cecilia E skrev om Riskettan en del av Alviks Trafikskola
    Lagom lång, bra fika. Lite väl många filmer om olyckor och tidvis lite tramsigt. Läs mer
  • Johannes E
    Johannes E skrev om Riskettan en del av Alviks Trafikskola
    Trevligt och kul! Bra genomgång! Läs mer
  • Vilma T
    Vilma T skrev om Riskettan en del av Alviks Trafikskola
    Intressant och välformulerad kurs med en väldigt bra talare. Läs mer
  • Minna H
    Minna H skrev om Riskettan en del av Alviks Trafikskola
    Roligt och nyttig information. Läs mer
  • Michael R
    Michael R skrev om Riskettan en del av Alviks Trafikskola
    Klockren! Fick den info jag behövde. Läs mer
  • Maja P
    Maja P skrev om Riskettan en del av Alviks Trafikskola
    Bra bemötande och upplägg vilket gjorde att det var lätt att hålla koncentrationen genom hela kursen Läs mer
  • Jessica E
    Jessica E skrev om Riskettan en del av Alviks Trafikskola
    Jag tyckte Riskettan på Alviks Trafikskola hade ett mycket bra upplägg! Lärorikt. Läs mer
  • Kenzo F
    Kenzo F skrev om Riskettan en del av Alviks Trafikskola
    Informativt och koncist! Bra bemötande av personal Läs mer
  • Alexander K
    Alexander K skrev om Riskettan en del av Alviks Trafikskola
    Väl informerat ! Finns inget som behövs ändra i min åsikt ! Jag lärde mig otroligt mycket och det var underhållande också, vilket är viktigt ! Läs mer
  • Alva N
    Alva N skrev om Riskettan en del av Alviks Trafikskola
    Bra upplägg, intressanta diskussioner och lagom lång tid. Mysigt med fika också :) Läs mer
  • Kristina H
    Kristina H skrev om Riskettan en del av Alviks Trafikskola
    Det var mycket lärorikt och intressant. Läs mer
  • Louise K
    Louise K skrev om Riskettan en del av Alviks Trafikskola
    Tydlig och bra föreläsning även om mycket är repetition och förutsägbart Läs mer
  • Leila W
    Leila W skrev om Riskettan en del av Alviks Trafikskola
    Riskettan var bra & intressant med en engagerad lärare. Det var nyttigt att se klipp där folk hade bristande riskmedvetenhet. Bra fika :) Läs mer
  • Wilmer K
    Wilmer K skrev om Riskettan en del av Alviks Trafikskola
    Jag lärde mig mycket och det blev inte heller långtråkigt utan det var intressant och man fick delta och diskutera ganska mycket vilket var bra. Läs mer
  • Lukas S
    Lukas S skrev om Alviks Trafikskola
    Rekommenderar alviks trafikskola starkt. Pedagogisk och ordentlig vägledning ledde raka vägen till körkortet. Tack! Läs mer
  • jannike k
    jannike k skrev om Alviks Trafikskola
    Jag är jättenöjd med Alviks trafikskola. Jag gick Riskettan med Kenneth som engagerade alla och gjorde utbildningen intressant. Min körskolelärare var Micke som jag tyckte var väldigt pedagogisk, lugn och gjorde körlektionerna roliga. Jag kan starkt rekommendera Alviks trafkikskola! Läs mer
    2017-05-05 Torbjörn N svarar jannike k
    Hej Jannike!

Vad bra att du är nöjd med oss på Alviks trafikskola. Det har varit kul för mig som lärare att ha hjälpt dig med ditt körkort. Hoppas du och Mathias får användning av det så ni nu kan dela på körningen ;) Du får ta hand om dig så ses vi.

Micke Alviks trafikskola
  • Sally B
    Sally B skrev om Alviks Trafikskola
    Har lärt mig köra bil enbart på Alviks trafikskola, och de har alltid varit hjälpsamma och trevliga i bemötandet. Och så har de pushat mig framåt, så att jag blev klar någon gång utan att det blev alltför dyrt. Gick även risk-ettan här och det var en tankeväckande och bra kurs, med super lärare. All personal väldigt roliga och snälla. Bra läge för körskola, enkla kvarter att börja i och nära jakobsberg så man kan öva inför uppkörning. Läs mer
    2017-05-05 Torbjörn N svarar Sally B
    Hej Sally.

Vad kul att du är nöjd med oss på Alviks trafikskola. Vi ses ute på vägarna och lycka till med dina studier.

Alviks trafikskola
  • Milly E
    Milly E skrev om Alviks Trafikskola
    Jag är supernöjd med mitt val av Alviks trafikskola, och skulle definitivt rekommendera dem. Hjälpsamma och pedagogiska. Extra tack till min körlärare Malin! Läs mer
  • Camilla
    Camilla skrev om Alviks Trafikskola
    Tusen tack till Hasse som hjälpte mig att klara mitt mål. Mycket pedagogisk, lugn och peppande. Rekommenderar starkt.

Ett extra tack till Caroline, alltid hjälpsam och trevlig! Läs mer
    2017-04-19 Torbjörn N svarar Camilla
    Tack Camilla!
    Hoppas det gick bra att köra ner och hämta hundvalpen.
  • Linda H
    Linda H skrev om Alviks Trafikskola
    Jag tog körkort 20161130 efter att kört med Malin som var väldigt duktig på att förklara och komma med smarta tips. Hon utmanade mig i min körning och fick mig att tycka att det var roligt att köra och känna mig mer säker. Läs mer
  • Emma S
    Emma S skrev om Alviks Trafikskola
    Kan varmt rekommendera Alviks trafikskola med trevlig och pedagogisk personal! Extra tack till Tobbe som lärt mig köra :) Läs mer
    2017-03-25 Torbjörn N svarar Emma S
    Tack och lycka till med dina tävlingar!
    /Tobbe

Tranebergsvägen 48, 167 44 Bromma