Alla kategorier Trafikskola Stockholms län Stockholm Bromma Traneberg Alviks Trafikskola

Alviks Trafikskola

Tranebergsvägen 48, 167 44 Bromma — Visa karta

Här på Alviks Trafikskola arbetar sju glada medarbetare som tillsammans strävar efter att ge varje elev en positiv och pedagogisk upplevelse med ökad trygghet som framtida förare. Vi utbildar i den lättkörda och omtyckta miljöbilen Toyota Auris samt Toyota Prius Hybrid för B-körkort med både manuell och automat växellåda. Vi erbjuder självklart alla teoriutbildningar såsom handledarutbildning och Riskettan och ger introduktionskurser samt teorilektioner.

Vill du korta ned tiden till körkortet? Välj vårt intensivkursalternativ! Du börjar med en testlektion och sedan gör du och vi en bedömning, vi föreslår en utbildningsplan och du känner efter om vi vill jobba ihop under en tid framöver.

Välkommen till oss!
Öppet just nu
Mån-Tor: 10:00-15:30
Fre-Sön: Stängt

Läs vad 149 kunder tycker om Alviks Trafikskola

• Lina
    Lina skrev om Alviks Trafikskola
    Vill tyvärr avråda från Alviks trafikskola pga 3 saker:
    1. Lektionerna börjar i väntrummet. Sen ska man traska upp för en backe och klämma in sig i bilen. Innan man vet ordet av har 10 min av lektionen brunnit upp.
    2. Vid flera tillfällen fick jag minalektioner avbokade för att bilen/läraren behövdes för uppkörning. Bra att ni ställer upp för de som är redo att köra upp men det får inte bli påbekostnaden av en annan elev. Gång 1 och 2 var ok, gång tre sa jag ifrån på skarpen och gång 4 avbokades jag och bytte sen skola.
    3. Läraren jag hade, varsnamn jag inte minns trots 10 lektioner, rökte både till och från bilen. Det är, förrutom äckligt att sitta brevid en askkopp, också oerhört oproffsigt. Ge henne extra rast så hon får röka i fred...

Plus för en trevlig receptionist.
    2017-10-10 Alviks Trafikskola svarar Lina
    Tråkigt att du upplevde det du skrev.

1. Som i alla yrken så har lärarna raster och då börjar lektionen här inne i lokalen, parkeringssituationen i denna stad är inte så rolig. Det närmsta stället är våran parkering.

2. Ber så mycket om ursäkt för att du har blivit drabbad när det gällde andra elevers uppkörnings tider, det är tråkigt att du blev drabbad flera gånger. Det har varit svårt att hitta tider på Trafikverket men oavsett så beklagar jag att du blev drabbad flera gånger.

3. Läraren som rökte har slutat för snart ett år sedan, men jag har full förståelse.

Vad bra att du tyckte att vår receptionist var bra.
    Hoppas att du har ett körkort i dagsläget.
    Mvh. Alviks Trafikskola
  • Maja P
    Maja P skrev om Alviks Trafikskola
    Mycket bra undervisning och stämning på denna körskolan! Rekommenderar den till alla! Körde med Hasse som var otroligt pedagogisk och duktig! Klarade teori och uppkörning på första försöket tack vare Hasse!
    2017-10-11 Alviks Trafikskola svarar Maja P
    Tack Maja! Det va ett sant nöje att köra med dig. Va nu försiktig när du lånar pappas bil.
  • Sara Maria S
    Sara Maria S skrev om Riskettan en del av Alviks Trafikskola
    Upplevelsen av trafikskolan i sin helhet är mycket bra. De lärare jag kört med är toppen! Riskutbildningen var helt okej, svårt att göra den så mycket mer intressant och lärorik. Blev ändå någon intressanta diskussion.
  • James R
    James R skrev om Riskettan en del av Alviks Trafikskola
    Jag tycker att det var en bra tjänst. Jag trodde bara att allt var dyr men levande är ovärderligt.
  • Hedvig W
    Hedvig W skrev om Riskettan en del av Alviks Trafikskola
    Härlig stämning och under utbildningen fanns det tid för tankar och diskussion vilket är väldigt bra!
  • Alessandra F
    Alessandra F skrev om Riskettan en del av Alviks Trafikskola
    Tjänsten levde definitivt upp till mina förväntningar. Instruktören var duktig på att få alla elever att hänga med och vara uppmärksamma. Det gick helt enkelt bra!
  • Ellen S
    Ellen S skrev om Riskettan en del av Alviks Trafikskola
    Toppen! Kenneth såg till att det aldrig blev långtråkigt! 👍
  • Fredrik L
    Fredrik L skrev om Riskettan en del av Alviks Trafikskola
    Bättre än förväntat! Kursen väckte intressanta diskussioner och det var mycket lärorikt!
  • Astrid P
    Astrid P skrev om Riskettan en del av Alviks Trafikskola
    Bra undervisning! Mycket bra info som jag inte tänkt på förr
  • Embla T
    Embla T skrev om Alviks Trafikskola
    Alla är väldigt trevliga och hjälpsamma! Tydligt med information och priser!
    2017-09-13 Alviks Trafikskola svarar Embla T
    Tack och ta det lugnt ute i trafiken nu.
    Många häsningar personalen på skolan.
  • Lina G
    Lina G skrev om Alviks Trafikskola
    Högsta betyg till Kenneth och Alviks Trafikskola, som lärde mig att köra bil! Jag hade aldrig tidigare kört bil och körde ingenting privat.
    2017-09-07 Alviks Trafikskola svarar Lina G
    Hej Lina, tack för det och grattis ännu en gång till ditt körkort.

Kenneth
  • Jakob M
    Jakob M skrev om Alviks Trafikskola
    Mycket bra upplevelse och jättebra lärare och även bra hjälp via receptionen om man hade frågor etc. Man lär sig allt som man behöver för att ta körkort!
    2017-08-24 Alviks Trafikskola svarar Jakob M
    Grattis Jakob! Skönt att du fick ditt körkort lagom till semestern.
  • Helin Y
    Helin Y skrev om Alviks Trafikskola
    Försöker lura en på pengar. Otrevliga och informerar inte när de gör ändringar som påverkar en. Skickar därefter ut en stor faktura och kräver en att betala mer än vad man redan betalat och avtalat om. Rekommenderas inte! De är anmälda till ARN! Ett tips är att läsa igenom deras avtal noga innan ni skriver på! Riktigt dåligt.
    2017-07-31 Alviks Trafikskola svarar Helin Y
    Det är tråkigt att höra att du känner att vi har lurar dig på pengar. Vi gör vårt bästa vid varje prisjustering att informera i god tid och att vara tydliga med vilka justeringar som kommer att göras.
    Vi kommer att följa ARNs rekommendationer när vi får dem.
    Hälsningar Tobbe Alviks Trafikskola
  • Lukas L
    Lukas L skrev om Alviks Trafikskola
    Väldigt nöjd med Alviks Trafikskola! Mycket bra lärare som gjorde vägen till körkortet enklare. Tack för allt!
  • Caroline E
    Caroline E skrev om Alviks Trafikskola
    Superbra trafikskola. De lär dig allt du behöver för att klara körkortet. Jag fixade både teoriprov och uppkörning på första försök. Skulle starkt rekommendera Alviks trafikskola.
    2017-08-01 Alviks Trafikskola svarar Caroline E
    Tack för omdömet Caroline. Hoppas du får nytta av körkortet nu i sommar.

Hasse
  • Nour E
    Nour E skrev om Alviks Trafikskola
    Jag är väldigt, väldigt nöjd med Alviks Trafikskola. Jag valde att köra med en och samma lärare och kände mig väldigt trygg med honom. Hade även Risk1an med honom och tyckte den var väldigt bra. Har rekommenderat min styvson att ta lektioner där också, vilket han gör, och jag skulle absolut rekommendera till fler som vill ta körkort
    2017-07-05 Alviks Trafikskola svarar Nour E
    Hej Nour, det känns skönt att höra att du känner dig nöjd med oss på trafikskolan. Det känns också skönt att du lyckades ta ditt efterlängtade körkort. Det var roligt att lära känna dig som person och jag kommer sakna dig.
    Fortsätt köra på ditt lugna sätt så kommer allt gå bra för dig.

Kenneth plus övrig personal
  • Tiffany D
    Tiffany D skrev om Alviks Trafikskola
    Jag skulle värmt rekommendera Alviks Trafikskola. Kenneth och Malin var proffsiga, lugna och gjorde det som oftast upplevs som en stressigt upplevelse till en trevlig upplevelse.
    2017-07-05 Alviks Trafikskola svarar Tiffany D
    Hej Tiffany, vad kul att du känner dig nöjd med oss på trafikskolan.
    Skönt att du lyckades ta ditt efterlängtade körkort, som du har nytta av.

Trevlig sommar önskar
    Kenneth och Malin plus övrig personal
  • Cherstin A
    Cherstin A skrev om Alviks Trafikskola
    Ja, lyckas man lära en 45-åring att känna sig lagom säker bakom ratten, då har man gjort ett bra jobb. Tack Caroline för trevligt bemötande, Hasse för att grundträningen och Tobbe för slutspurtsdagarna och sällskap till uppkörningen. Lyckades på första försöket så det är jag sjukt stolt över. Så skönt att ta körkort dagen innan semestern. Nu ska det praktiseras! Trevlig sommar på er!
    2017-07-08 Torbjörn N svarar Cherstin A
    Trevlig sommar önskar
    Tobbe & Hasse plus övrig personal!
  • Maria Ö
    Maria Ö skrev om Alviks Trafikskola
    Är verkligen nöjd med körlektionerna jag hade med Micke på Alviks Trafikskola. Pedagogiska, utvecklande och roliga körlektioner som ledde till att jag tog mitt körkort. Trevligt bemötande från första början från alla på trafikskolan och prisvärt jämfört med många andra trafikskolor också. Jag är jättenöjd!
    2017-06-02 Alviks Trafikskola svarar Maria Ö
    Hej Maria!

Vad kul att du är nöjd med oss på Alviks trafikskola. Hoppas du har det bra och att du passar på att njuta av ditt körkort nu under sommaren.

Ha det så bra!

Micke
  • Tobias J
    Tobias J skrev om Alviks Trafikskola
    Efter ett decennium av ”Jag borde verkligen ta det där körkortet någongång”-tankar så gjorde jag äntligen en dag i februari slag i saken och letade på Reco upp en grym trafikskola nära mig som hette Alviks Trafikskola. Ett par månader senare så har jag körkort - på första försöket! Så nöjd.

Flexibla, proffsiga, pedagogiska, humoristiska, seriösa och lättsamma. Tack Hasse som stod ut med mig från start till mål.
    2017-08-01 Alviks Trafikskola svarar Tobias J
    Skönt att du äntligen fick ditt körkort. Det var ju inga som helst problem att utbilda dig.

• Linda N
    Linda N skrev om Riskettan en del av Alviks Trafikskola
    Bra upplägg och lättsam stämning.
    Djupdykning i hur droger &/eller alkohol kan orsaka olyckor & i trafiken.
  • William W
    William W skrev om Riskettan en del av Alviks Trafikskola
    Riskettan var bra för att man lärde sig om de konsekvenser om man kör påverkad
  • Cecilia E
    Cecilia E skrev om Riskettan en del av Alviks Trafikskola
    Lagom lång, bra fika. Lite väl många filmer om olyckor och tidvis lite tramsigt.
  • Johannes E
    Johannes E skrev om Riskettan en del av Alviks Trafikskola
    Trevligt och kul! Bra genomgång!
  • Vilma T
    Vilma T skrev om Riskettan en del av Alviks Trafikskola
    Intressant och välformulerad kurs med en väldigt bra talare.
  • Minna H
    Minna H skrev om Riskettan en del av Alviks Trafikskola
    Roligt och nyttig information.
  • Michael R
    Michael R skrev om Riskettan en del av Alviks Trafikskola
    Klockren! Fick den info jag behövde.
  • Maja P
    Maja P skrev om Riskettan en del av Alviks Trafikskola
    Bra bemötande och upplägg vilket gjorde att det var lätt att hålla koncentrationen genom hela kursen
  • Jessica E
    Jessica E skrev om Riskettan en del av Alviks Trafikskola
    Jag tyckte Riskettan på Alviks Trafikskola hade ett mycket bra upplägg! Lärorikt.
  • Kenzo F
    Kenzo F skrev om Riskettan en del av Alviks Trafikskola
    Informativt och koncist! Bra bemötande av personal
  • Alexander K
    Alexander K skrev om Riskettan en del av Alviks Trafikskola
    Väl informerat ! Finns inget som behövs ändra i min åsikt ! Jag lärde mig otroligt mycket och det var underhållande också, vilket är viktigt !
  • Alva N
    Alva N skrev om Riskettan en del av Alviks Trafikskola
    Bra upplägg, intressanta diskussioner och lagom lång tid. Mysigt med fika också :)
  • Kristina H
    Kristina H skrev om Riskettan en del av Alviks Trafikskola
    Det var mycket lärorikt och intressant.
  • Louise K
    Louise K skrev om Riskettan en del av Alviks Trafikskola
    Tydlig och bra föreläsning även om mycket är repetition och förutsägbart
  • Leila W
    Leila W skrev om Riskettan en del av Alviks Trafikskola
    Riskettan var bra & intressant med en engagerad lärare. Det var nyttigt att se klipp där folk hade bristande riskmedvetenhet. Bra fika :)
  • Wilmer K
    Wilmer K skrev om Riskettan en del av Alviks Trafikskola
    Jag lärde mig mycket och det blev inte heller långtråkigt utan det var intressant och man fick delta och diskutera ganska mycket vilket var bra.
  • Lukas S
    Lukas S skrev om Alviks Trafikskola
    Rekommenderar alviks trafikskola starkt. Pedagogisk och ordentlig vägledning ledde raka vägen till körkortet. Tack!
  • jannike k
    jannike k skrev om Alviks Trafikskola
    Jag är jättenöjd med Alviks trafikskola. Jag gick Riskettan med Kenneth som engagerade alla och gjorde utbildningen intressant. Min körskolelärare var Micke som jag tyckte var väldigt pedagogisk, lugn och gjorde körlektionerna roliga. Jag kan starkt rekommendera Alviks trafkikskola!
    2017-05-05 Alviks Trafikskola svarar jannike k
    Hej Jannike!

Vad bra att du är nöjd med oss på Alviks trafikskola. Det har varit kul för mig som lärare att ha hjälpt dig med ditt körkort. Hoppas du och Mathias får användning av det så ni nu kan dela på körningen ;) Du får ta hand om dig så ses vi.

Micke Alviks trafikskola
  • Sally B
    Sally B skrev om Alviks Trafikskola
    Har lärt mig köra bil enbart på Alviks trafikskola, och de har alltid varit hjälpsamma och trevliga i bemötandet. Och så har de pushat mig framåt, så att jag blev klar någon gång utan att det blev alltför dyrt. Gick även risk-ettan här och det var en tankeväckande och bra kurs, med super lärare. All personal väldigt roliga och snälla. Bra läge för körskola, enkla kvarter att börja i och nära jakobsberg så man kan öva inför uppkörning.
    2017-05-05 Alviks Trafikskola svarar Sally B
    Hej Sally.

Vad kul att du är nöjd med oss på Alviks trafikskola. Vi ses ute på vägarna och lycka till med dina studier.

Alviks trafikskola
  • Milly E
    Milly E skrev om Alviks Trafikskola
    Jag är supernöjd med mitt val av Alviks trafikskola, och skulle definitivt rekommendera dem. Hjälpsamma och pedagogiska. Extra tack till min körlärare Malin!
  • Camilla
    Camilla skrev om Alviks Trafikskola
    Tusen tack till Hasse som hjälpte mig att klara mitt mål. Mycket pedagogisk, lugn och peppande. Rekommenderar starkt.

Ett extra tack till Caroline, alltid hjälpsam och trevlig!
    2017-04-19 Alviks Trafikskola svarar Camilla
    Tack Camilla!
    Hoppas det gick bra att köra ner och hämta hundvalpen.
  • Linda H
    Linda H skrev om Alviks Trafikskola
    Jag tog körkort 20161130 efter att kört med Malin som var väldigt duktig på att förklara och komma med smarta tips. Hon utmanade mig i min körning och fick mig att tycka att det var roligt att köra och känna mig mer säker.
  • Emma S
    Emma S skrev om Alviks Trafikskola
    Kan varmt rekommendera Alviks trafikskola med trevlig och pedagogisk personal! Extra tack till Tobbe som lärt mig köra :)
    2017-03-25 Torbjörn N svarar Emma S
    Tack och lycka till med dina tävlingar!
    /Tobbe
  • Jessica E
    Jessica E skrev om Alviks Trafikskola
    Jag kan starkt rekommendera Alviks Trafikskola! Jag började köra i oktober och klarade uppkörningen nu i mars på första försöket. Som elev på trafikskolan får man alltid tydlig feedback på sina utvecklingsområden, vilket gör att man tar framsteg på ett bra sätt! Utbildningen är anpassad efter just ditt körsätt och dina förmågor för att du ska kunna utvecklas i din egen takt! Jag är nöjd med både lärare och upplägg, från början till slut! Ett speciellt tack till min körlärare Hasse som har varit proffesionell och precis i sin bedömning från början till slut, som underlättade min utveckling rejält! Massor med bra tips som i framtiden kommer användas väl!😉
    2017-03-21 Alviks Trafikskola svarar Jessica E
    Tack för omdömet Jessica. Se till att du kör mycket nu.
  • Rebecca G
    Rebecca G skrev om Alviks Trafikskola
    Jag valde Alviks trafikskola då min syster körde där för några år sen. Jag är så glad att jag valde Alvik, jag klickade så bra med min körlärare Malin som var extremt proffsig och pedagogisk. Jag är så tacksam för de vänliga bemötandet jag fick hos personalen på Alviks trafikskola, skulle rekommendera alla att lära sig köra hos er!
  • Emma L
    Emma L skrev om Alviks Trafikskola
    Toppen bra körskola med duktiga lärare rekommenderar starkt!
    2017-03-21 Alviks Trafikskola svarar Emma L
    Tack Emma, kör försiktigt med din lilla bebis nu.
  • Michael R
    Michael R skrev om Alviks Trafikskola
    Mycket trevligt bemötande av alla jag träffat från start till slut.
    Min lärarinna, Malin, var helt fantastisk. Hon hade sådan koll på mig och visste precis när det var dags att ta nästa steg i min utvecklig, innan jag själv ens visste det.
  • Hien N
    Hien N skrev om Alviks Trafikskola
    Verkligen rekommendera Alviks trafikskola med erfarna, pedagogiska och positiva handledare. Stort tack igen för all hjälp, speciellt till Hasse som var mitt bästa vägen till det efterlängtade körkortet 😊

Varma hälsningar
    Hien
    (en mycket nöjd elev!)
    2017-03-21 Alviks Trafikskola svarar Hien N
    Tack så mycket för omdömet Hien, se till att köra mycket nu.
  • Khrystyna B
    Khrystyna B skrev om Alviks Trafikskola
    Älskar skolan och alla lärare ! Vill tacka för allt stöd och all uppmuntran , hade inte klarat detta utan er .

MVH/ en väldigt nöjd elev.
    2017-03-21 Alviks Trafikskola svarar Khrystyna B
    Hej Khrystyna, tack själv. Vi gillar dig också, du har varit en bra och trevlig elev. Kör försiktigt och förståndigt.

Hälsningar från hela skolan
  • Petronella F
    Petronella F skrev om Alviks Trafikskola
    Blev tipsad av en kollega om Hasse på Alviks trafikskola, då jag beklagade mig över att jag inte kom någonstans med lärarna på den skola jag gick på då. Hasse är verkligen superbra, cool och med knivskarp blick för vad som behöver förbättras. Körde även en gång med Tobbe, som har en annan stil men också var jätteproffsig och bra. Så skolan kan verkligen rekommenderas! Till och med teorifrågorna var bättre än på den andra (centralt belägna och mycket dyrare) skolan, klarade båda proven på första försöket. Tack för det!
    2017-03-21 Alviks Trafikskola svarar Petronella F
    Tack för omdömet Petronella, så bra som du körde på slutet så va väl inte uppkörningen något problem.

Tranebergsvägen 48, 167 44 Bromma