Alla kategorier Trafikskola Stockholms län Stockholm Bromma Traneberg Alviks Trafikskola

Alviks Trafikskola

Tranebergsvägen 48, 167 44 Bromma — Visa karta

Här på Alviks Trafikskola arbetar sju glada medarbetare som tillsammans strävar efter att ge varje elev en positiv och pedagogisk upplevelse med ökad trygghet som framtida förare. Vi utbildar i den lättkörda och omtyckta miljöbilen Toyota Auris samt Toyota Prius Hybrid för B-körkort med både manuell och automat växellåda. Vi erbjuder självklart alla teoriutbildningar såsom handledarutbildning och Riskettan och ger introduktionskurser samt teorilektioner.

Vill du korta ned tiden till körkortet? Välj vårt intensivkursalternativ! Du börjar med en testlektion och sedan gör du och vi en bedömning, vi föreslår en utbildningsplan och du känner efter om vi vill jobba ihop under en tid framöver.

Välkommen till oss!
Mån-Tor: 09:30-15:00
Fre-Sön: Stängt

Läs vad 197 kunder tycker om Alviks Trafikskola

• Alva S skrev om Alviks Trafikskola
    Jag trodde aldrig jag skulle ta mitt körkort, kändes så långt bort. Efter 3 månaders körning med Hasse, så har jag nu mitt efterlängtade körkort! Hasse är pedagogisk och hjälpte mig att tro på mig själv. Så tack Hasse för att du stod ut med mig under denna tiden! :D Läs mer
    2018-10-18 Torbjörn N svarar Alva S
    Du ska vara stolt Alva. Det är inte många elever som får beröm för sin körning av förarprövaren. Grattis!
  • Moa L
    Moa L skrev om Alviks Trafikskola
    Kingen Kenneth har med en ängels tålamod väglett mig ur en djup osäkerhet till att idag stå (eller köra) stadigt med körkort i hand. Tack för den helt ovärderliga hjälpen! Rekommenderar er till alla! Läs mer
    2018-10-12 Torbjörn N svarar Moa L
    Grattis igen Moa!
    Hoppas du kör när du får tillfälle så du behåller din snygga körning.
    Trevligt att ha dig som elev och lycka till med utbildningen.
    (Tack för kortet också)

Hälsningar
    Kenneth + de andra på trafikskolan
  • Linus L
    Linus L skrev om Alviks Trafikskola
    Skriver denna recension av en anledning. Kom in förtvivlad till körskolan efter kuggat två gånger. Tobbe lovade mig mitt körkort om jag gjorde som han sa. Jag gav det en chans och fick idag mitt körkort. Tobbe är en väldigt sträng lärare men otrolig kunnig och ger dig dessa små detaljer som är ett måste för få sitt Körkort. Fick körkortet efter ungefär 2-3 veckor efter tiden med denna körskola. Rekommenderar alltså, alviks trafikskola och speciellt Tobbe.

//Linus L Läs mer
    2018-09-26 Torbjörn N svarar Linus L
    Tack Linus för att du lyssnade på mig. Då var det lättare att fixa det tillsammans och jag sa ju att det skulle gå bra.
    Ut och kör mycket nu så att den fina körningen håller i sig.

Grattis än en gång
    //Tobbe
  • lulu v skrev om Alviks Trafikskola
    Världens bästa trafikskola! Jag har övningskört med Hasse, Micke och Kenneth som alla tre har vart fantastiska! Jag hade inte övningskört på flera år och lyckades med deras hjälp ta mitt körkort på några veckor. Då har man verkligen utnyttjat tiden väl och klämt in så mycket man kan i varje lektion. Och då var jag en krånglig elev som tyckte att vissa delar var läskiga.

Om man vill hamna rätt direkt så tycker jag att man ska köra med Alviks trafikskola, guld värt! Läs mer
    2018-10-12 Torbjörn N svarar lulu v
    Hej Lulu, grattis till körkortet.
    Kör nu mycket så du behåller din fina körning.
    Och så krånglig var du faktiskt inte.

//Alviks trafikskola
  • Tobias A skrev om Alviks Trafikskola
    Jättebra trafikskola! från att jag tog min första körlektion tills det att jag fick mitt körkort i handen tog det 3 veckor på dagen. Läs mer
    2018-09-19 Torbjörn N svarar Tobias A
    Hej Tobias och kul att du är nöjd med Alviks trafikskola. Det har varit kul att hjälpa dig på vägen med ditt körkort och hoppas du kommer ha stor nytta av det nu. Kul med Liverpool seger i går också. Vi får hålla tummarna att ni tar hem CL i år.

Ha det så bra så ses vi!

• Ludmila M skrev om Alviks Trafikskola
    Det gäller en bilkörning kurs på Ålviks Trafikskola som jag tagit i 2018. De alla på skolan var jätte hjälpsamma och trevliga! Alltid tillmötesgående med min komplicerate tidsschema!
    Trevliga och roliga instruktörer!
    Många Tackar!!!! Läs mer
    2018-09-19 Torbjörn N svarar Ludmila M
    Tack Ludmila, hoppas du hinner köra mycket nu innan du flyttar.
  • Karin A
    Karin A skrev om Alviks Trafikskola
    Väldigt bra trafikskola som jag varmt rekommenderar. Proffsig och stöttande lärare. Tack för allt Hasse! Läs mer
    2018-09-19 Torbjörn N svarar Karin A
    Tack för omdömet Karin!
  • Alvik100 G skrev om Alviks Trafikskola
    Bästa trafikskolan! Jag har provat flera som jag inte varit nöjd med, men med Alvik trafikskola klarade jag körkortet. Trevliga, trygga och pedagogiska. Läs mer
    2018-09-19 Torbjörn N svarar Alvik100 G
    Hej.

Vad kul att du är så pass nöjd med trafikskolan. Hoppas du kör en hel del bil nu =)

Alviks trafikskola
  • Emmie G skrev om Alviks Trafikskola
    Jag hade några körlektioner med körskolan och kombinerade med att träna hemma. Fick körkortet på 5 månader, stort tack till min körlärare Hasse som hjälpte mig. Jag skulle verkligen rekommendera alviks trafikskola! :) Läs mer
    2018-09-19 Torbjörn N svarar Emmie G
    Tack för omdömet Emmie! Kan tänka mig att det går snabbare att ta sig till jobbet nu.
  • Johanna B skrev om Alviks Trafikskola
    Jag övningskörde med Alviks trafikskola och jag tyckte dom var jätte duktiga och lugna som lärare. Detta gjorde så att man kände sig trygg när man körde och men den tryggheten så var man beredd sen vid uppkörningen. Läs mer
    2018-07-12 Torbjörn N svarar Johanna B
    Grattis Johanna! Se till att du kör mycket nu.
  • Betty skrev om Alviks Trafikskola
    Tack vare Alviks Trafikskola kunde jag skaffa körkort inom loppet av en månad. De är alla väldigt trevliga, effektiva och fastän de har smockat schema så ansträngde de sig alltid för att få in lektioner åt en. Hela processen med körkort (som annars kan kännas lite stressig och läskig) blev mycket rolig och lärorik! Kan även rekommendera att gå både Riskettan samt "garagelektionen" så klarar man både teoriprovet och uppkörningen galant. Jag körde för det mesta med Micke som är en mycket skicklig förare och lärare ;-) Läs mer
    2018-08-23 Torbjörn N svarar Betty
    Hej Betty och tack för ditt fina omdöme. Hoppas att du har kört en hel del bil nu och att jobbet rullar på. Ha en fin höst.

Vänliga hälsningar

• Lisa W skrev om Alviks Trafikskola
    Jag kan varmt rekommendera alviks trafikskola! En proffsig och bra trafikskola som hade allt jag sökte. Gjorde även riskettan där med Kenneth, mycket bra! Hade Micke som lärare, riktigt bra, pedagogisk och lugn i alla situationer. Smidigt med bokningar och allt därtill. Från att ha varit livrädd för allt som har med körkort att göra tog jag mitt körkort på 2,5 månad, tack Micke och alla på alviks trafikskola för detta! Läs mer
    2018-07-05 Torbjörn N svarar Lisa W
    Hej Lisa.
    Vad roligt att du är nöjd med oss på trafikskolan och att du känner allt gått smidigt. Det har varit kul att lära känna dig och jag hoppas du passar på att köra en massa bil nu. Ha en fin sommar så ses vi ute i trafiken =)

• Hanna M
    Hanna M skrev om Alviks Trafikskola
    Jag är supernöjd med Alviks Trafikskola! Fick all stöd och push jag behövde för att ha de bästa förutsättningar vid uppkörningen. Har inget annat än positiva saker att säga om trafikskolan och dess lärare. Jag körde med Micke och är supernöjd med det, han tillsammans med sina arbetskamrater är grymt duktiga pedagoger som ser till att man känner sig trygg och bekväm bakom ratten! Rekommenderar trafikskolan starkt:) Läs mer
    2018-07-05 Torbjörn N svarar Hanna M
    Hej Hanna!

Tack för dina fina kommentarer och kul att du kör mycket bil. Roligt även att du nu jobbar hos oss och hoppas du trivs bra här.

Mvh Micke
  • Joakim F
    Joakim F skrev om Alviks Trafikskola
    Är väldigt nöjd med Alviks trafikskola. Duktiga instruktörer som är pedagogiska. Hjälper en med de moment som jag hade svårt med! Läs mer
    2018-07-05 Torbjörn N svarar Joakim F
    Tjenare Joakim. Vad kul att du r nöjd med oss på Aviks trafikskola. Hoppas du kör mycket bil och att det går bra med er nya familjemedlem =)

Ha det så bra!
  • Nairi B skrev om Alviks Trafikskola
    Finns inget annat än goda ord att säga om Alviks trafikskola! Hjälpsam feedback genom hela utbildningen, samt trevlig och kompetent personal. Jag gick från att vara en osäker nybörjare till att ha körkortet i handen på första försöket. Ett extra tack till Malin som peppade mig under slutspurten innan uppkörningen. Utbildningstiden har varit en upplevelse för livet! Läs mer
  • M skrev om Alviks Trafikskola
    Kom från Luleå, hörde rykte om Alviks trafikskola att de var så duktiga. Tog intensivkurs på 2 veckor. Alla lärare var så proffesionella. Efter 10 dagar klarade jag teorin, dagen efter klarade jag första uppkörningen!!!!! På Transportstyrelsen efter uppkörningen sa de: Hälsa din körskolelärare "Bra jobbat" Hade inte haft körkortet idag utan ALVIK- Tack ska ni ha! Kramar till er! Läs mer
    2018-06-21 Torbjörn N svarar M
    Tack Mia! Det gjorde du bra som klarade allt på första försöket. Får komma upp till Luleå och åka med dig till sommaren.

Kram Tobbe
  • Lisa M skrev om Alviks Trafikskola
    Jag är jättenöjd med Alviks Trafikskola och den service jag fått där. Så personliga, hjälpsamma, förstående och flexibla! Jag körde automat med flera av körskolelärarna och kände mig trygg med alla. Fick bra handledning under hela perioden. Läs mer
    2018-06-07 Torbjörn N svarar Lisa M
    Hej Lisa. Vad kul att du är nöjd med oss på Alviks trafikskola. Det har varit kul att få hjälpa dig skaffa ditt körkort och hoppas du kör en massa bil nu. Ha nu en fin sommar så ses vi ute i trafiken.

Vänliga hälsningar

• Joel L skrev om Alviks Trafikskola
    Jag fick all hjälp och allt stöd jag behövde för att nå körkortet. Super personal, trevlig och skön stämning på körskolan samt i bilen, men också väldigt tydliga och klara instruktioner på vad som krävs för att nå fram till körkortet. Rekommenderar starkt att välja Alviks Trafikskola!!! Läs mer
    2018-05-03 Torbjörn N svarar Joel L
    Tack Joel. Se nu till att brorsan börjar med körkortet också. Han behöver det!
    //Tobbe med personal
  • Ebba L skrev om Alviks Trafikskola
    Rekommenderar verkligen Alviks Trafikskola!
    Jag körde med Hasse och är otroligt glad att jag fick en så bra lärare. Han fick mig att känna mig lugn och trygg i alla situationer. Verkligen rätt person för detta jobb!
    Tog körkortet på första försöket och det är tack vare denna superskola!
    Stort tack även till Carro i repan som alltid var så go och stöttande både innan och efter lektionerna.
    Tack och kram till er! Läs mer
    2018-05-15 Torbjörn N svarar Ebba L
    Tack för rekommendationen Ebba!
    Det var verkligen kul att ha dig som elev. Se nu till att köra mycket nu i sommar.
  • M .
    M . skrev om Alviks Trafikskola
    En väldigt bra körskola jämfört med många andra jag kört på tidigare. Fixade körkortet på mindre än en månad!
    Stort tack till Hasse för din förmåga att känna in en som person samt vara lugn och komma med pepp och andra bra körtips. Utan dig hade det inte blivit något körkort och jag hade troligen gett upp som så många gånger innan. Läs mer
    2018-04-25 Torbjörn N svarar M .
    Tack Madeleine, det det var ett sant nöje att ha dig som elev. Både trevlig och duktig
    M . gillar detta
  • M .
    M . skrev om Alviks Trafikskola
  • Molly W
    Molly W skrev om Alviks Trafikskola
    Jag kan verkligen varmt rekommendera Alviks trafikskola!! Alltid ett trevligt bemötande av all personal, och speciellt Kenneth som gjorde vägen till körkortet rolig och lärorik! Läs mer
    2018-04-19 Torbjörn N svarar Molly W
    Hej Molly, grattis till ditt körkort!

Tack själv, det har varit roligt att lära dig köra då du varit engagerade och haft viljan att lära dig kör bil på riktigt.
    Kör nu förståndigt så ses vi ute på vägarna.

Lycka till önskar
    Kenneth plus övrig personal
  • Emma E skrev om Alviks Trafikskola
    Väldigt nöjd med valet av trafikskola. Hade läst en del omdömen innan och kan bara instämma med de flesta andra. Fick utmärkt hjälp med ett bra upplägg för att kunna nå mitt mål. Kan verkligen rekommendera andra som vill ta körkort att välja Alviks trafikskola! Läs mer
    2018-04-17 Torbjörn N svarar Emma E
    Tack för omdömet och grattis till körkortet. se till att köra mycket nu i sommar.
  • Ellen
    Ellen skrev om Alviks Trafikskola
    Fantastisk trafikskola med pedagogiska lärare och mycket bra tester i teori. Jag körde med Hasse och Kenneth, vi hade det alltid kul i bilen. Blev gravid och målet var att få körkortet innan bebisen kom, och idag fick jag körkortet med 13 dagar kvar till beräknad förlossning. 😁 Tack för allt! Läs mer
    2018-04-17 Torbjörn N svarar Ellen
    Grattis till körkortet kör förståndigt med tanke på bebisen.
    // Hasse & Kenneth
  • Alva J skrev om Alviks Trafikskola
    Jättebra trafikskola som levde upp till mina förväntningar! Jättebra service och kunniga instruktörer. Körskolelärarna var även mycket pedagogiska Läs mer
  • Sabina W
    Sabina W skrev om Alviks Trafikskola
    Superbra trafikskolan med trevliga och kunnig personal! Flexibla med tider och betalningen om man är ute i god tid. Körde bara dubbellektioner på körskolan, mellan 2-3 gånger i veckan under ca 6 veckor! Kuggade första uppkörningen men andra gick galant :) så tacksam över att jag körde på Alviks trafikskola! Läs mer
  • Eric A
    Eric A skrev om Alviks Trafikskola
    Bra och seriös trafikskola. Man får det man betalar för. Här snackar vi kvalité!
    Jag körde med Micke som var proffsig och en jäkligt trevlig prick! En stor eloge till honom!
    Jag hade aldrig problem att hitta tider som passade och dom var mycket flexibla.
    Denna skola är värd en omväg!!! Läs mer
    2018-04-04 Torbjörn N svarar Eric A
    Vad kul Eric att du är så pass nöjd. Det har varit kul att hjälpa dig på vägen till ditt körkort och hoppas du kör mycket bil här framöver. Ha det så bra Eric så ses vi ute i trafiken.

• Sandra L skrev om Alviks Trafikskola
    Jag blev otroligt bra bemött från Alviks Trafikskola från första provlektionen, då vi efter lektionen la upp en plan hur jag skulle ta mitt efterlängtade körkort. Jag körde med körskolläraren Malin som jag varit väldigt nöjd med. Malin är extremt tydlig, pedagogisk och bra på att peppa när man har en svacka. Utan Malin hade jag aldrig fixat det! Sammanfattningsvis så kan jag varmt rekommendera Alviks Trafikskola till er som vill ta körkort. /Sandra Läs mer
    2018-04-11 Torbjörn N svarar Sandra L
    Tack Sandra!
    Hoppas det går bra försiggår i trafiken 😊 / Malin
  • Amanda I skrev om Alviks Trafikskola
    Jag är jättenöjd med Alviks Trafikskola och rekommenderar den starkt! Jag har kört med både Lasse och Hasse och klarade mig på första försöket på båda proven! Läs mer
    2018-03-14 Torbjörn N svarar Amanda I
    Grattis Amanda! Vi visste hela tiden att du skulle klara dig på första försöket för du körde så bra.
    // Hasse & Lasse
  • Nicholas L skrev om Alviks Trafikskola
    Vänligt bemötande. Fick veta exakt vad det var som var problem med min körning, och fick jobba med det på effektivt sätt tills det rättades. Är mycket nöjd Läs mer
    2018-03-14 Torbjörn N svarar Nicholas L
    Tack för omdömet Nichola och grattis till körkortet.
    // Tobbbe
  • Toni P skrev om Alviks Trafikskola
    Jag har bara positivt att säga om Alviks Trafikskola. Körde med två olika lärare och hade en tredje på de teoretiska inslagen och var väldigt nöjd med samtliga. Kan vart rekommendera dem. Lärarna har lite olika stil så skulle en inte passa dig - be att få ta en lektion med en annan lärare. Jag är helnöjd med min utbildning hos Alviks trafikskola! Läs mer
    2018-03-07 Torbjörn N svarar Toni P
    Tack för rekommendationen Toni. Kör nu försiktigt med nya bilen.
  • Johanna W skrev om Alviks Trafikskola
    Jag är verkligen jättenöjd med den hjälp jag fick på Alviks trafikskola. Jag bytte från en annan skola för att jag tyckte processen där var för utdragen och 8 dagar senare klarade jag uppkörningen. Lärarna är superbra och det läggs fokus på rätt saker!! Läs mer
    2018-02-22 Torbjörn N svarar Johanna W
    Det var bra jobbat från din sida!
    Ut och kör nu så ses på vägarna.
    H. Personalen Alviks Trafikskola
  • Emelie T skrev om Alviks Trafikskola
    Så nöjd att jag valde Alviks Trafikskola. Körde med Kenneth som verkligen var jättebra. Bokade uppkörningen och tillsammans med Kenneth la vi upp en plan så att jag var redo till uppkörningsdagen. Nu har jag äntligen mitt körkort!
    Tack Alviks Trafikskola och speciellt tack till Kenneth!!! :) Läs mer
    2018-02-21 Torbjörn N svarar Emelie T
    Vad kul att det fungerade Emelie.
    Grattis till ditt efterlängtade körkort.
    Kör nu som jag lärt dig så ska nog allt gå bra.
    /Kenneth och övrig personal
  • Niusha Sofie S skrev om Alviks Trafikskola
    Tyckte alviks trafikskola var väldigt hjälpsamma från början och la upp lektionerna väldigt bra. De Sa Precis vad jag behövde bättra på och såg till så att jag fick öva in momenten på ett effektivt sätt tills jag kunde dem. Gick även riskettan hos dem och tyckte det var lärorikt och bra upplagt. Bokade teoriprov och uppkörning via dem vilket kändes tryggt för de höll koll på var jag var i processen och såg till att påminna mig och checka av saker lite då och då. Superbra trafikskola ! Läs mer
    2018-02-05 Torbjörn N svarar Niusha Sofie S
    Tack för din rekommendation Niusha. Kul att förarprövaren berömde din körning så mycket.
  • Hanna B skrev om Alviks Trafikskola
    Jag körde en intensivkurs på Alviks Trafikskola på ungefär två till tre veckor. Det var många lektioner men jag lärde mig något varje gång. Jag körde med tre av lärarna som alla hade sina egna kunskaper att dela med och gav mig bra tips att tänka på inför uppkörningen. Tillsammans med lektionerna ingick också test prov till teoriprovet som också var väldigt hjälpsamma och förberedde mig för det riktiga provet. Jag var inte helt säker på att jag skulle klara av att skaffa körkort på så kort tid men lyckligtvis så gjorde jag det med hjälp av alla på Trafikskolan. Att kunna köra den bil jag hade övat med på lektionerna på uppkörningen hjälpte också. Läs mer
    2018-02-05 Torbjörn N svarar Hanna B
    Ja, det var verkligen duktigt av dig att klara hela utbildningen på så kort tid. Ha det nu så bra i Kanada och hoppas det löste sig med jobb.
  • Sandra F skrev om Alviks Trafikskola
    Hade inte kunnat vara nöjdare med trafikskolan! Kenneth, min lärare, är en stor anledning varför. Han va så extremt duktigt på att lära ut, vara pedagogisk och vi hade så himla roligt på körlektionerna. Sen upplevde jag även att han skräddarsydde lektionerna efter vad som passade mig bäst, då han tog hänsyn till mitt vardagliga schema mer än vad jag själv gjorde. Såg alltid fram emot körlektionerna och receptionisten var också extremt trevlig och hjälpsam! Har inget dåligt att säga om körskolan, bilen va super, min lärare var super duper och de hjälpte mig verkligen från att inte kunna något till att ha körkortet i handen. Rekommenderar starkt!!!

TACK KENNETH 💗💗 Läs mer
    2018-02-01 Torbjörn N svarar Sandra F
    Tack själv Sandra!
    Det var både roligt och givande att utbilda dig.
    Hoppas du nu har nytta av ditt körkort och fortsätter som jag lärt dig.

Kenneth & övrig personal
  • Stephanie W skrev om Alviks Trafikskola
    Allt va toppen! Carro i repan är jättetrevlig +++ Handledarkursen och riskutbildningen va väldigt bra upplagda, engagerad lärare! Jag körde med Malin och hon är en superbra lärare! Pedagogisk, kunnig och trevlig. Jag tog mitt körkort på bara 2,5mån med hennes hjälp. Är såå nöjd med skolan! Läs mer
    2018-04-11 Torbjörn N svarar Stephanie W
    Tack Stephenie, roligt att haft dig på skolan😊 /Malin
  • Hedda V skrev om Alviks Trafikskola
    Tack till Hasse som mycket pedagogiskt hjälpte mig till körkort! Läs mer
    2018-02-05 Torbjörn N svarar Hedda V
    Tack Hedda! Det var både lätt och trevligt att utbilda dig.
  • Anette P skrev om Alviks Trafikskola
    Toppbetyg från mig och starka rekommendationer!
    All personal är verkligen jättetrevlig och stämningen är härlig!
    Upplägget med körningar och teori har varit perfekt för mig. Det blev mycket rondeller, på - och avfarter för min del men till slut satt det :-).
    Är såå glad och tacksam att jag klarade teorin och uppkörningen vid första försöket!
    Speciellt tack till Tobbe och Hasse som stod ut med mig och vägledde mig rätt :-) Samt förstås tack till Carro!
    Kram från mig! Läs mer
    2018-01-10 Torbjörn N svarar Anette P
    Tack Anette! Det var trevligt att köra med dig. Hoppas du hade en trevlig jul i värmen.
    // Hasse & Tobbe
  • Jenny P
    Jenny P skrev om Alviks Trafikskola
    Alla på Alviks trafikskola är super trevliga och hjälpte mig massor på vägen till körkortet. Rekommenderar verkligen! Läs mer
    2018-01-10 Torbjörn N svarar Jenny P
    Tack för din rekommendation!
  • Martin E skrev om Alviks Trafikskola
    Vid första besöket fick jag väldigt bra information och schema för körning lades upp.
    Väldigt bra lärare, pedagogiska lektioner där felen man gjorde visades för en för bättre förståelse hur skulle genomföra de olika körmomenten. Blev peppad av alla inblandade från början till slut.
    Rekommenderas starkt! Läs mer
    2017-12-20 Torbjörn N svarar Martin E
    Tack Martin!
    Hoppas att du har hittat en bil som vi pratade om. Se till att du inte får skjutsa hela tiden.
    H. Tobbe och personal
  • Anders H skrev om Alviks Trafikskola
    Väldigt trevlig och hjälpsam personal. Kan verkligen rekommendera Alviks trafiksskola. Klarade både teoriprovet och uppkörningen på första försöket.
    Extra stort tack till Hasse för en grundlig och bra utbildning. Läs mer
    2017-12-22 Torbjörn N svarar Anders H
    Tack för rekommendationen Anders. Hoppas det går bra att köra den stora tjänstebilen.
  • Ann N skrev om Alviks Trafikskola
    Trevligare trafiklärare får man leta efter! Efter många om och men så klarade jag provet på första försöket. Stort tack till Tobbe m.fl. för en grundlig och pedagogisk utbildning. Jag kommer definitivt att rekommendera er till andra. Läs mer
    2017-12-20 Torbjörn N svarar Ann N
    Tack Ann!
    Vi ses ute i trafiken och lycka till med nya jobbet.
    God Jul & Gott Nytt År önska jag dig
  • Samuel J skrev om Alviks Trafikskola
    Fantastisk personal allihopa! Hjälpsamma och lugna, ett extra beröm till hasse Öberg som var min lärare. Supernöjd! Läs mer
    2017-12-05 Torbjörn N svarar Samuel J
    Tack Samuel! kör nu försiktigt när du lånar farmors bil
  • Marie B skrev om Alviks Trafikskola
    Är så glad att jag valde Alviks Trafikskola. Jag har fått ett fint bemötande från alla jag varit i kontakt med. Framförallt allt från Kenneth som ställt upp och kört med mig i tid och otid. Jag har dessutom haft väldigt roligt längs vägen. Jag kan varmt rekommendera Alviks Trafikskola. Läs mer
    2017-11-28 Torbjörn N svarar Marie B
    Hej och grattis till ditt efterlängtade körkort Marie!
    Trots de tidiga timmarna så var de inte jobbigt att ha dig som elev, utan snarare tvärtom.
    Vi får hoppas du har mycket glädje av ditt nytagna körkort.

Hälsningar från Kenneth och övrig personal
  • Sara C skrev om Alviks Trafikskola
    Tack för en gedigen och bra körutbildning! Körde med Kenneth som med ett lugn gav bra och viktig feedback. Rekommenderar Alviks Trafikskola! /Sara Cronholm numera en körkortsinnehavare Läs mer
    2017-11-28 Torbjörn N svarar Sara C
    Hej och tack själv Sara!
    Trevligt att få göra din bekantskap och ännu en gång lycka till med ditt körkort.
    Vi ses där ute på vägarna...

Hälsningar från Kenneth och övrig personal
  • Astrid H
    Astrid H skrev om Alviks Trafikskola
    Jag kan verkligen rekommendera Alviks Trafikskola! De ger väldigt tydliga instruktioner om vad som man behöver öva på, vilket gör att det blir enkelt att öva själv också! De hjälper dig mycket med förberedelserna inför både teoriprov och uppkörning!! Körde med Hasse och han förberedde mig otroligt bra inför uppkörningen, vilket var en stor anledning till varför jag klarade de på första försöket!! Läs mer
    2017-11-02 Torbjörn N svarar Astrid H
    Tack för omdömet Astrid, Se nu till att vara lika duktig som din syster och alltid blinka när du ska svänga ;-)
  • Max D skrev om Alviks Trafikskola
    Kan verkligen rekommendera Alviks Trafikskola. Trevlig personal, rimliga priser och mycket bra körlektioner. Hela utbildningen känns välgenomtänkt, och jag märkte under såväl teoriprov som körprov att många av de påfarter, korsningar och rondeller vi tränat på är just sådana som ofta dyker upp i provsammanhang. Ett extra plus för deras flexibilitet vid bokning, där jag som jobbar heltid och obekväma timmar ändå har möjlighet att få tider tidigt på morgonen.
    Ett stort tack till Tobbe med flera för att ni hjälpte mig med körkortet! Läs mer
    2017-10-22 Torbjörn N svarar Max D
    Det var trevligt att ha dig som elev och blir lika trevligt att möta dig i trafiken. Ses på gatorna.
    H. från oss på skolan.
  • Lina skrev om Alviks Trafikskola
    Vill tyvärr avråda från Alviks trafikskola pga 3 saker:
    1. Lektionerna börjar i väntrummet. Sen ska man traska upp för en backe och klämma in sig i bilen. Innan man vet ordet av har 10 min av lektionen brunnit upp.
    2. Vid flera tillfällen fick jag minalektioner avbokade för att bilen/läraren behövdes för uppkörning. Bra att ni ställer upp för de som är redo att köra upp men det får inte bli påbekostnaden av en annan elev. Gång 1 och 2 var ok, gång tre sa jag ifrån på skarpen och gång 4 avbokades jag och bytte sen skola.
    3. Läraren jag hade, varsnamn jag inte minns trots 10 lektioner, rökte både till och från bilen. Det är, förrutom äckligt att sitta brevid en askkopp, också oerhört oproffsigt. Ge henne extra rast så hon får röka i fred...

Plus för en trevlig receptionist. Läs mer
    2017-10-10 Torbjörn N svarar Lina
    Tråkigt att du upplevde det du skrev.

1. Som i alla yrken så har lärarna raster och då börjar lektionen här inne i lokalen, parkeringssituationen i denna stad är inte så rolig. Det närmsta stället är våran parkering.

2. Ber så mycket om ursäkt för att du har blivit drabbad när det gällde andra elevers uppkörnings tider, det är tråkigt att du blev drabbad flera gånger. Det har varit svårt att hitta tider på Trafikverket men oavsett så beklagar jag att du blev drabbad flera gånger.

3. Läraren som rökte har slutat för snart ett år sedan, men jag har full förståelse.

Vad bra att du tyckte att vår receptionist var bra.
    Hoppas att du har ett körkort i dagsläget.
    Mvh. Alviks Trafikskola
  • Maja P skrev om Alviks Trafikskola
    Mycket bra undervisning och stämning på denna körskolan! Rekommenderar den till alla! Körde med Hasse som var otroligt pedagogisk och duktig! Klarade teori och uppkörning på första försöket tack vare Hasse! Läs mer
    2017-10-11 Torbjörn N svarar Maja P
    Tack Maja! Det va ett sant nöje att köra med dig. Va nu försiktig när du lånar pappas bil.

Tranebergsvägen 48, 167 44 Bromma