Ögonvrån

Norbyvägen 67 C, 752 39 Uppsala — Visa karta

4.8 i betyg av av 45 omdömen
Välkommen till Ögonvrån!

På Norbyvägen 67 C i Uppsala hittar du Ögonvrån. Vi som jobbar här heter Inger och Ingela. Sitter du mycket vid datorn? Idag sitter vi framför skärmar mer än någonsin. Vare sig det är mobiltelefon, dator eller surfplatta. Detta påverkar även våra ögon. Vi har dock kunskapen som krävs för att underlätta för dina ögon.

Hos oss hittar du märken som Vasuma, Skaga, Morel, Carrera, Pilgrim, Fossil, Calvin Klein, Essilor och många fler.

Testa även våra bilglasögon från Rodenstock för en säkrare färd ute på vägarna. Varmt välkommen att boka tid på vår hemsida eller ring oss för råd och tips om din ögonhälsa.

Läs vad 45 kunder tycker om Ögonvrån

• 2019-11-05

Göran F skrev om Ögonvrån
    Endast synundersökning som fungerade mycket bra. Läs mer
    KlarSynt Östermalm
    4.8 / 5 i betyg — 291 omdömen
    Badge2020
    "Allt var toppen med hjälp att få nya glasögon 👍"
  • 2019-11-03

Gun R skrev om Ögonvrån
    Ögonkontroll

Bra

Inga

Trevligt. Jag återkommer om 6 mån. Läs mer
  • 2019-11-01

Katarina O skrev om Ögonvrån
    Mycket trevligt och professionellt bemötande. Tror aldrig jag varit med om en så grundlig synundersökning, vilket känns tryggt. Kan absolut rekommendera Ögonvrån. Läs mer
    Novius Ögonklinik
    5.0 / 5 i betyg — 87 omdömen
    Badge2020
    "Jag hade en laseroperation på Novius ögonkliniken, helt nöjd med de omedelbara resultaten, mycket professionellt jobb Jag rekommenderar ver"
  • 2019-10-30

Shefali M skrev om Ögonvrån
    Jag provade ut och köpte glasögon. Mycket trevlig och tillmötesgående personal!
    Jag Valde Ögonvrån eftersom de var ett mindre företag i mitt bostadsområde. Jag är mycket nöjd - prisvärt och snabbt resultat!
    Tack! Läs mer
  • 2019-10-30

Amanda S skrev om Ögonvrån
    Ingela är en både otroligt trevlig och skicklig optiker. Professionellt bemötande i en fräsch miljö. Läs mer
    City Optik Stockholm
    4.9 / 5 i betyg — 474 omdömen
    Badge2020
    "Fantastiskt service. Engagerad personal som tog sig tid att på ett genuint sätt bemöta mig som kund och se till att mina funderingar och beh"
  • 2019-10-28

Henrik F skrev om Ögonvrån
    Synundersökning
    Nya läsglasögon
    Trevlig personal Läs mer
  • 2019-10-28

Escolastica E skrev om Ögonvrån
    Synundersökning. Välbemött, resultatet av undersökningen förklarades tydligt och bra. Svarade mina frågor, helt nöjd. Läs mer
    Optikboden
    4.8 / 5 i betyg — 275 omdömen
    fiveYearsBadge
    "Toppen bra servis snygga glasögon, duktig personal"
  • 2019-10-25

Gerd S skrev om Ögonvrån
    Kan bara säga att jag är supernöjd, kunniga, trevliga o hjälpsamma! Läs mer
  • 2019-10-24

Susanne A skrev om Ögonvrån
    Lugnt och skönt ingen stress och blir väl omhändertagen som kund Läs mer
  • 2019-10-24

Thomas K skrev om Ögonvrån
    Mycket bra och kunnig personal. Läs mer
  • 2019-10-21

Annika T skrev om Ögonvrån
    Jag blev mycket bra bemött!
    En synundersökning gjordes i första hand för att få mäta trycket då jag har mycket stor heriditet för glaukom.
    Jag har fått mina första glasögon för knappt två år sedan och ville också se att de var okej med synen.
    Jag fick en remiss skriven till ögonläkaren för djupare analys av ögonbottnen.
    Glasögonen blev putsade och jag fick nya plaststöd.
    Jag blev inte "påprackad" någon reklam av produkter eller förslag på nya glasögon .
    Jag fick goda råd när det gäller mina rinnande ögon och en justering av bågarna för att förhindra imma på glasögonen och att tårar droppar på glaset.
    Det var ett bra möte där jag fick svar på mina frågor och mer service än jag hade förväntat mig. Jättenöjd kund! Läs mer
  • 2019-10-15

Bert K skrev om Ögonvrån
    Jag har köpt glasögon och linser. Jag har blivit bemött på ett professionellt sätt av kunnig personal. Jag tycker produkten och tjänsterna väl levde upp till de förväntningar jag hade. Det känns trevligt att besöka ögonvrån och man blir väl bemött. Läs mer
  • 2019-10-11

Filippa S skrev om Ögonvrån
    Jag hade en väldigt bra upplevelse och kände mig trygg med optikerna på Ögonvrån. Det var den bästa synundersökning jag gjort. Läs mer
  • 2019-10-11

Åsa E skrev om Ögonvrån
    Jättetrevliga, lyssnade på mig och försökte inte sälja in abonnemang hela tiden! Glasen blev bra, bra pris!! Mycket nöjd Läs mer

Anna J skrev om Ögonvrån
    Gjorde synundersökning o köpte nya progressiva glasögon. Väldigt trevligt bemötande o noggrann undersökning. Bra hjälp att välja bågar som passade mig. Kommer helt klart gå dit hädanefter.
    Trevlig o hjälpsam personal som tar sig den tid man behöver. Läs mer

Stina S skrev om Ögonvrån
    Terminalglas provades ut mycket noggrant av expertis och jag är supernöjd med dom nya terminalerna. Ska snart tillbaka för att prova ut kontaktlinser. Kan varmt rekommendera Ögonvrån. Läs mer

Gunilla W skrev om Ögonvrån
    Nya glasögon,vänligt servicemindet bemötande.ej billigast men bäst Läs mer

Staffan B skrev om Ögonvrån
    professionell ögonundersökning och trevligt bemötande! Läs mer

Lars Göran L skrev om Ögonvrån
    Ögonundersökning och bytt till nya glas. Trevligt och bra bemötande.
    Jag ville få snabb och bra hjälp och det fick jag, därför kan jag rekommendera Ögonvrån. Läs mer

Gudrun A skrev om Ögonvrån
    Progressiva+ läsglasögon.Synundersökning.Bra bemött,lugn och ro. Läs mer
  • 2019-10-05

Peter D skrev om Ögonvrån
    God service och gott bemötande när jag testade mina ögon och köpte nya glas till mina glasögon Läs mer
  • 2019-10-04

Hanna F skrev om Ögonvrån
    Utmärk undersökning, bra & trevligt bemötande. Kompetent personal. Läs mer
  • 2019-10-01

Jan-Axel B skrev om Ögonvrån
    Nya glas i gamla bågar som jag gillar mycket.
    Bemötandet professionellt i ALLA avseenden. Den optiker som hade hand om mig är den enda optiker jag haft sedan jag fick nya synproblem för ca 10 år sedan, som har lyssnat på mig PÅ RIKTIGT, förstått mitt problem och givit rätt hjälp. Just detta, att LYSSNA FÄRDIGT innan en hypotes genereras är det viktiga. Alla andra har ”vetat” redan efter två, tre meningar, agerat utifrån det, och spårat ur. Synnerligen oproffsigt, enligt mitt förmenande. Bristande kommunikationskompetens: inte kunnat lyssna! Läs mer
  • 2019-10-01

Margareta L skrev om Ögonvrån
    Vänligt bemötande, en timmes synundersökning med svar på mina frågor.
    Kändes tryggt med proffsig optiker. Läs mer
  • 2019-09-30

Inger H skrev om Ögonvrån
    En mycket grundlig synundersökning. Ytterligare uppföljning skall göras. Läs mer
  • 2019-09-29

Kjell B skrev om Ögonvrån
    Progressiva Silhouette glasögon + Syn- undersökning. Trevliga och bra optiker- tjejer. Bra kundkontakt, snabb och bra service, bra pris. Om ett år kommer jag att besöka Inger o Ingela igen för att kolla synen. Mvh. Kjell B. Läs mer
  • 2019-09-28

Tomas R skrev om Ögonvrån
    Personalen var mycket engagerad , lämnade inget åt slumpen. Ögonvrån rekommenderas varmt. Läs mer
  • 2019-09-27

Katarina J skrev om Ögonvrån
    Provat ut glasögon samt köpt nya glasögon,fått hjälp med att anpassa dom. Verkligen hjälpsamma. Läs mer
  • 2019-09-26

Ann-Marie F skrev om Ögonvrån
    Synmätning remiss till capioögon för byte av linser på båda ögonen. Bra bemötande. Jag återkommer för utprovning av glasögon Läs mer

Agneta E skrev om Ögonvrån
    Jag har blivit väl bemött och fått en noggrann undersökning. Känner mig mycket trygg och nöjd. Läs mer

Per Erik E skrev om Ögonvrån
    Köpt glasögon, fått all hjälp jag behöver.
    Lugnt och trevligt. Läs mer

Birgitta F skrev om Ögonvrån
    Trevligt bemötande! Bra service! Rekommenderas ! Läs mer

Christer B skrev om Ögonvrån
    Proffsig affär bra pris lite väl dyrt men service & nogranhet & precion är bra trevlig personal jag trivs bra lite långsam långsam glas hlasägon leverans kunde ha mera urval av solglasögon och vanliga glasögon i samma saknar sportglasögon Läs mer

Lars-Arne Ö skrev om Ögonvrån
    Framförallt smidigheten att försöka få till en undersökning även om det är fullbokat. Detta är entrepenörskap. Mycket bra. Läs mer

Bo A skrev om Ögonvrån
    Nya glasögon,syntes.Mycket bra bemötande av företaget.Levde mer än väl upp till mina förväntningar.Bra service tack vare den lite mindre företagsstorleken,även skönt att slippa cityhetsen Läs mer

Sylvia K skrev om Ögonvrån
    Påläst, kunnig, intresserad av mina ögonproblem så att jag blir delaktig och bättre kan hantera mina ögon. Det blir en intressant dialog med Ingela och alla frågor tas på stort allvar. Jag känner stor trygghet att jag är i de bästa av optikerhänder. Läs mer

Ulla-Maija W skrev om Ögonvrån
    Synundersökning inför ev införskaffade av nya glasögon.
    Mycket grundlig och noggrann undersökning.
    Enormt trevligt bemötande och proffsig personal.
    Kommer absolut att gå dit igen och även rekommendera dem till andra. Läs mer

Erik S skrev om Ögonvrån
    Terminalglasögon + ytterligare ett par med solglas.
    Blev mottagen och ögonundersökning på ett excellent och proffsigt sätt.
    Blev överraskad av den noggranna undersökningen.
    Kommer att rekommendera ögonvrån. Läs mer
  • 2019-09-10

Lina C skrev om Ögonvrån
    Syntets. Köp av Glasögon. Mkt hjälpsam personal. Toppen! Läs mer
  • 2019-09-07

Maria R skrev om Ögonvrån
    Fantastisk optiker! Noggranna och trevliga! Läs mer
  • 2019-09-05

Jenny S skrev om Ögonvrån
    Svårt att få glasögonen att fungera men dom gav sig inte känns tryggt att gå till dom Läs mer
  • 2019-08-28

Anders L skrev om Ögonvrån
    Utmärkt bemötande o service.
    Och nu efter sommaren så har man öppet må- fredag! Läs mer
  • 2019-08-23

Anna B skrev om Ögonvrån
    Köp av nya glasögon pga mycket dålig syn med de glasögon jag hade just då. Efter en mycket noggrann synundersökning blev resultatet över förväntan, då jag inte trott att jag skulle få så skarp syn, på grund av att ett öga är påverkat av div fel. En mycket kunnig och tålmodig undersökning gav fantastiskt resultat. Läs mer
  • 2019-08-16

Johan W skrev om Ögonvrån
    Optikerintyg för körkort. Billigt, bra tid. Effektivt. Läs mer
  • 2019-07-11

Darya A skrev om Ögonvrån
    Personalen var jätte trevliga! Läs mer