Anticimex Försäkringar AB

Årstaängsvägen 21B, 117 43 Stockholm — Visa karta

Kavallerivägen 24, 17458, SUNDBYBERG
Anna R:
Avbokade 2 resenärer på vår resa pga sjukdom och det flöt på med att få tillbaka pengar för resan på ett rätt så smidigt sätt.

Försäkringsbolag nära Anticimex Försäkringar AB:

Linnégatan 15, Stockolm
VillaGaranti Hjälper erbjuder en unik prenumerationsgaranti för dig med villa. S... Läs mer ›
Johan P:
Vill tacka killarna som kom ut till oss i gårdagens snökaos för att täta takläckaget vi fick. Jag är riktigt nöjd med tjänsten! Mvh Joh...

Kavallerivägen 24, SUNDBYBERG
Förläng din inkomstförsäkring online hos oss på Accept Försäkringar! Läs mer ›
Anna R:

Läs vad 1 kund tycker om Anticimex Försäkringar AB

• Per B
    Per B skrev om Anticimex Försäkringar AB
    Hej. Igår blev jag utsatt för något ganska besynnerligt. Min telefon ringer på vägen hem och jag svarar! Den inspelade i luren meddelar att nu kommer ett inspelat meddelande från Anticimex att läsas upp för mig! rösten (ja, jag blev uppringd av en robot)
    Jag lägger givetvis på genast och tänker, kan Anticimex inte ens bemöda sig med att låta en säljare ringa upp mig utan låter en robot sköta jobbet? Genast efter det att jag lagt på kommer ett SMS som säger att det var ju synd att jag inte kunde lyssna på meddelandet som gällde en förfallen faktura! Whaat! tänkte jag, jag har ju inte beställt något från Anticimex och det här är ju ett ganska bryskt meddelande om att jag nu kan komma att vänta mig både straffavgift och inkasso. Jag ringer alltså upp kundtjänst och frågar vad detta rör sig om! Det visar sig att de skickat ut ett erbjudande om att förlänga mitt avtal med dem som ingick i dealen när jag bytte försäkringsbolag, detta erbjudande kom aldrig mig tillgodo!

Jag kan ju tycka att det hade varit bättre om de kontaktat mig och påpekat att de inte hört något om det erbjudande de skickat ut till mig! Men istället skickar de mig ett hot om att fakturan förfallit! Undrar hur många som i ren rädsla eller rent av i panik betalar fakturan för att slippa påföljder. Det som förbryllar mig mest är att ett företag som Anticimex som säljer trygghet till villaägare väljer att spela på rädsla och hot!

Årstaängsvägen 21B, 117 43 Stockholm