Apotea.se

1.7

56 omdömen om Apotea.se

David N
Skrev om Apotea.se

Hävdade reklamationsrätt på en Oral-B eltandborste men dom vägrar ta emot den för undersökning. Aldrig vart med om innan, alla andra butiker där produkten är mindre än tre år gammal har alltid tagit emot och undersökt men sagt at tman får stå för undersökningsavgiften själv om det inte är ett fel som faller under reklamationsrätten.

La Villa Travel
4.6/5 i betyg av 464 omdömen 4.6 av 464 omdömen
BadgeThreeYears

Yunus K
Skrev om Apotea.se

Apotea skit företag blåser sina kunder på pengarna där dom inte vill göra en utbetalning av resten av summan. Kundtjänst svara inte på detta.

Peter K
Skrev om Apotea.se

xxxx xx xxxx xxxxxxx xxxxxxxx xxx xxxx xxxxxx xxxxxx xxxxx xxxxx.

Tunby Fritid
4.7/5 i betyg av 323 omdömen 4.7 av 323 omdömen

Christina V
Skrev om Apotea.se

Oftast får man beställning snabbt inom 2-3 dagar. Men att göra ändringar av beställningen går aldrig, har behövt ändra beställningen vid två tillfällen men det går aldrig igenom trots att man är snabb att göra ändringen men eftersom deras svarstid för det är väldigt långsam. Så får man alltid svaret, att nu är det packat så det går inte.

Lisa R
Skrev om Apotea.se

Beställde tidigare från Apotea ofta då det alltid var snabb leverans och bra priser. Den här gången jag beställde och de senaste gångerna har jag fått notiser flera dagar i rad att min beställning blivit försenad och leverans uppskjuten. Jag tycker det är riktigt dåligt att de skriver leverans nästa dag som ett alternativ man kan välja men sedan får man inte leverans på flera dagar!!! Bättre då att ta bort alternativet helt för leverans dagen efter och endast visa information om leverans som faktisk är realistiskt!!

Siw N
Skrev om Apotea.se

Var uppmärksam på livsmedel ni köper de levererar utan bäst före datum på förpackningar, och sen säger de att de finns datum hos dem och då är det okej så nonchalant och dåligt bemötande kommer ALDRIG mer handla hos dem

Göran B
Skrev om Apotea.se

Lade en beställning på fem olika läkemedel, där ett inte kunde levereras på grund av att det krävde kylleverans. Skrev då tillbaka och bad Apotea leverera resten av beställningen. Har sedan dess försökt få kontakt med Apotea vis chat, mail och telefon (väntat i växeln i en timme innan jag kopplades bort) för att få bekräftat att man skickar resten av ordern. I dag lyckas jag äntligen få kontakt och får veta att man inte kan leverera resten av beställningen eftersom ett preparat med kyllevereans fanns i den ursprungliga beställningen. Usel service.

Bo F
Skrev om Apotea.se

Jag beställde 3 st resept belagda mediciner på Apotea. Alla skulle finnas 10st. i lager enligt datorn. Eftersom det var mitt i månaden så borde inte transporten vara några problem. Så jag genomförde köpet. Jag kollade noga vid varje beställning att varan fanns. Jag betalade och dom drog mina pengar. Dagen efter skulle jag se om det kommit upp någon leveransdag i Postnordappen. Till min förvåning så var en av medicinerna restnoterad och skulle komma in om 1 - 2 dagar. Okej eftersom jag har svårt att gå ut så tänkte jag...

Lars Johan M
Skrev om Apotea.se

Beställde från dom men hann inte hämta ut paketet. De returnerades och dom säger att jag fortfarande behöver betala det trots att jag ville dom skulle skicka tillbaka det. Så jag betala för att få ingenting alls.. Rekommenderar inte andra från att handla från detta bluff företag.

Daniel B
Skrev om Apotea.se

Köp abslut ej om du har receptbelagda medeciner! Du får en chans på dig att ta emot paketet, missar du det då får ej köpa om medicinerna plus att du betalar fult pris på hela paketet plus 100:- till. Det sjuka är om du är i behöv av de medicinerna, hur ska man agera då? Då måste du kontakta läkaren och bevisa att recepten som du har tagit ut är borta och han/hon måste skriva ett nytt recept för att Apotea har en sån dålig system som visar att recepten är nyttjat och går ej att ta ut igen. Det här är det sämsta jag har varit...

Marco N
Skrev om Apotea.se

Receptbelagda beställningar hanteras, packeteras och ställs i kö med tandkräm och nagelsaxar. De gör ingen skillnad där på att få iväg receptbelagda hjärtmedicin före nagellack, hudkräm och receptfri hemorojdkräm. "Förseningar pga högt tryck. Vi skickar beställningen så snart vi hinner" är mycket vanligt.

Linda Maria Ulrika B

Astma mediciner beställda 6/12 som skulle levereras 7/12 pengarna drogs 8/12 fortfarande inga varor 12/12. Aldrig mer detta företag! Det är mediciner inte kläder. Prioriteras och annars skall alternativet att hämta ut en provförpackning finnas vid förseningar. Nu blir man låst. De svarade inte på Mail eller telefon

First-Name L
Skrev om Apotea.se

Om du vill känna dig trygg med kundservicen - handla någon annanstans! Köpte två hårvax som visade sig ha diametralt annorlunda egenskaper än vad som stod i produktbeskrivningen. Tyvärr fanns ingen vilja från Apotea att ta ansvar för den felaktiga produktinformationen. Hänvisningen var istället att det troligen var fel på mitt hår.. Resultatet? 2 obrukbara produkter och aldrig mer kund hos Apotea.se!

Zaki A
Skrev om Apotea.se

För andra och absolut sista gången köper jag från Apotea. Trots lovad expressleverans tar det flera dagar att få medicinen! Supporten är det värsta här. Ignorant och helt utan svar på frågan blir man ombedd att vänta på paketet. När jag försöker makulera ordern påstår de att det ej är möjligt för att paketet har redan skickats..?! Transportören skriver att de inte ens varit hos avsändaren och hämtat medicinen. Så varför kan inte ordern makuleras? För att supporten är urusel och oseriös.

Peter T
Skrev om Apotea.se

Beställde medicin för hemleverans från Apotea, av någon anledning gick leveransen i retur (Postnord) , Apotea har lovat återsända den felaktigt returnerade medicinen, vilket inte skett och ej heller återbetalat 1100 kr som medicinen kostat!!! ALDRIG MER APOTEA!!!

Georg K
Skrev om Apotea.se

Apotea är väldigt bra! Det som inte fanns på apoteket hade dom i lager. Mycket bra priser och snabb leverans till dörren.

Carina K
Skrev om Apotea.se

Leverans alternativet Budbee som erbjöds har inte boxar på orten där jag bor. Nyligen inflyttad så hade inte koll. Väljer hellre budbee istället för Instabox för dom har bättre kundtjänst. Vid val av budbee i kassan visas varken gatuadress eller ort, endast butikens namn. Då det bara stod "Ica nära knuten" så var det inget som alarmerade om att butiken låg 3 mil bort på annan ort. Ska man behöva kolla vilket namn ens Ica butik har innan man väljer ? Det finns bara en Ica butik här på orten, ingen annan inom omnejd på flera...

Joakim S
Skrev om Apotea.se

Riktigt usel service! Inga att lita på när de gäller beställning av läkemedel! Dessutom tar en återbetalning 5-10 dagar och få. Ingen respekt på att få läkemedel i rätt tid heller trots angiven tid till ombud osv. Rekommenderas absolut inte, om du ska köpa läkemedel i tid!

Daniel B och JP M gillar detta
SUNE T
Skrev om Apotea.se

Fick en leverans med Early Bird, detta har alltid fungerat utmärkt tidigare. Denna gång hade man bara slängt in paketet på altangolvet utan att lägga det i plastpåse trots att det under natten och morgonen kommit cirka 20 mm regn. Paketet och pappersförpackningarna inuti var genomblöta. Då jag varje månad hjälper en äldre person som inte behärskar e-handel så ansåg jag inte att jag kunde lämna över detta till hen. Personen blir orolig så snart något avviker från det normala. Jag gick till apoteket på orten och köpte nya...

Jadwiga N
Skrev om Apotea.se

Håller inte vad de lovar angående leveranstiden. Läkemedel ska levereras inom 2 dagar, man får bara besked att den är försenad…. Ingen ny tid o det går inte att stoppa . Vi kommer vara bortresta ngr veckor . Vad händer med paket som man inte vet när det kommer.

David S
Skrev om Apotea.se

Fick betala 76 kr för en leverans jag inte fick. Kommer köpa från andra apotek framöver.

Anuaar A
Skrev om Apotea.se

Varan levererades aldrig och fick undermåligt bemötande av kundtjänst. Kommer välja andra apotek framöver.

Bengt Robert N

Beställt receptbelagda varor på torsdag morgon med leverans på fredag em hos utlämningsställe. På torsdag kväll kommer det ett mail att varorna kommer att bli försenade, på söndag kväll är dom ännu ej överlämnade till PostNord. Att det skall ta 5 dagar för en leverans är riktigt bedrövligt.

Nicklas Peter G

Tycker om Apotea. Har ett bra utbud av varor till väldigt förmånliga priser. De packar ordern väldigt snabbt (en av de få företag där man kan få leverans dagen efter beställning). Detta är givet om man inte väljer Budbee som leveransmetod. Bortsett från detta funkar det bra.

Henrik R
Skrev om Apotea.se

Håller inte utlovad leveranstid 1 dag. Efter 4 dagar har jag inte fått varan levererad. Riktigt oseriöst när det är mediciner som Apotea säljer. Rekomenderas inte till någon.

Torsten Bertil Arnold T

Anlitade Apotea för relativt brådskande mediciner. Leverans uteblev med motivering att en namngiven läkare på min vårdcentral stoppat samtliga recept. Kontaktade min läkare som inte hade haft någon som helst kontakt med Apotea. Allt detta efter fem obesvarade mail till Apotea som varken backat eller verifierat sitt påstående. Någon form av kundservice existerar inte och svaren kom från en farmaceut som inte hade någon som helst avsikt att ändra sin uppfattning om en sällsynt dum kund. Se upp för detta oseriösa företag!

Therese Mikaela L

Brukade handla hos apotea jättemycket förr då de hade bra priser och snabba leveranser. Nu är priserna höga jämfört med konkurrenter och det är sällan varorna kommer fram enligt vad som står på hemsidan. Tycker att det är riktigt dåligt att det står att varorna ska anlända till box en viss tid och dag men det inte hålls. Skriv hellre den verkliga leveranstiden så att man inte har andra förväntningar. Detta har hänt med alla beställningar jag gjort senaste året.

Magnus Tobias L

Från att ha varit snabbt billigt och fraktfritt till fruktansvärt långsamt dålig service och urusla

Anand P
Skrev om Apotea.se

De tog tillbaka ett läkemedel och kasserade det och skyllde på att läkemedlet måste vara kylt. Det är felaktigt då läkemedlet kan vara utan kylning i 14 dagar. Jag fick gå tillbaka till läkaren och köpa ett nya läkemedel för tusentals kronor.

Pontus T
Skrev om Apotea.se

Svarar inte i telefon. Har inte ens telefonkö utan ber om att ringa upp senare men det är natuligtvis samma visa då. Går inte att spåra deras leveranser lämnar inte order eller leveransbekräftelse däremot fick jag en räkning från Klarna där det framkom att leverans var på väg genom instabox (men det vet inte ngt om ngn leverans). Verkar total kaos på dena firma. Tomas P

Jon Vidar Odd Göran L

Beställde apoteksvaror den 7 april i år, Jag är nu inne på 5:e veckan och jag har ännu inte fått mina varor. Efter en vecka fick jag besked om att paketet hade skadats. När jag ringde Apotea hade paketet blivit stående någonstans på ett lager, en vecka senare fick jag meddelande att dom skickat paketet till fel adress, sedan fick jag veta att paketet returnerats tillbaka till Apotea där det blivit liggande orört. Apotea svarar bara sent på eftermiddagarna, i telefon Det tar 40 minuter att komma fram personalen lovar att...

Mikael T
Skrev om Apotea.se

Apotea har slutat att svara på receptfrågor via kontaktformulär. Chaten är nedstäng och de svarar inte i telefon. Frågan är vad som hänt ???

Jeanette H
Skrev om Apotea.se

Beställde för en vecka sedan med bla läkemedel 😡har ännu inte fått mina varor, mailade fick till svar att de de bygger just nu om i vårt logistikcenter i Morgongåva.men det meddelade det inte vid beställningen och nu har det gått mer än en vecka utan att ha fått mina varor och ännu inte fått något datum när leveransen kan ske. Mailade att jag ville avbryta beställningen men de har inte svarat. Rekommenderar inte Apotea Så nu står jag utan att kunna få mitt recept : 30 mars 2023

Dzhannet A
Skrev om Apotea.se

Förlong leverans, dåligt bemötande, skadade varor.

Karin P
Skrev om Apotea.se

Har varit nöjdkund hos apotea.se i många år. Ytterst sällan var den/de receptfria produkter jag skulle ha slut. Senaste 1-1,5 åren har minst 1 produkt varit slut varje gång jag skulle göra en beställning. Idag skulle jag beställa 3 produkter, 2 av dem var slut. Väldigt tröttsamt och framförallt inte bra för miljön att massa paket med bara en vara ska skickas!!!!!!

Marie M
Skrev om Apotea.se

I tre dagar har det stått att en vara ( som jag har på recept och behöver NU) finns på lager och skickas idag...Går inte få tag i dem på chatten eller telefon! Urdåligt!

Michael S
Skrev om Apotea.se

Hej Apotea. Jag som många av era kunder har sen ett tag haft väldigt negativa upplevelser med både felleveranser, långa leveranstider m.m och även kundsupport, vilket jag tyckte fungerade väldigt bra förr. Men nu i år 2023 så tycker jag att det har garanterat sjunkit rejält när det gäller er. Felleveranser vid 2 tillfällen mot samma order och jag reklamera och försökt få återkoppling både mejl och telefon...men gått fruktansvärt långsamt och ingen återkoppling...har tagit nu över 2 veckor och inte fått svar.... Som jag ser...

MIRA G
Skrev om Apotea.se

Brukade vara jättebra,nu får man varken varor alt rasiga varor och går ej komma i kontakt med! Mig har de tjänat stora pengar på men är slut med det nu! Någon som vet vad som hänt? varför har det blivit så dåligt?

Mathias B
Skrev om Apotea.se

Aldrig igen Apotea! Fick inte den hjälp jag önskade och andra aktörer har bättre priser.

BENGT S
Skrev om Apotea.se

De vägrar ta tillbaka en krånglade Wilfa Luftfuktare Lotus HU-4W. De bara frågar om jag verkligen har gjort vad bruksanvisningen beskriver. Den inte bara dunkar högt efter några timmars användning. Den läcker också. Först ville de ha in en film som bevisar felet. Sedan har de stängt av e-postkommunikationen. De är väl trötta på att få rimlig kritik.

Jan Christer A

Ej att rekommendera. Långa leveranstider och en kundservice som inte går att nå. Att få svar på mail tar flera dagar. Det finns alternativ på nätet som är bättre.

KRISTINA K
Skrev om Apotea.se

Det är inte fel på personal, kundsupport , det är väldig fel på ägaren! Hantering av personal är vidrig, det finns bevakningskameror vid toaletterna, de som kommer till att jobba på lager med bilar, blir lappade av p-bolag som Apoteas ägare äger... Det är bara två exampel...

ALEXANDER M
Skrev om Apotea.se

Rekommenderas EJ - långa leveranstider. Order som är nästan 2 veckor gammal har inte ens plockats för leverans!

ALEXANDER M

NIZAMI F
Skrev om Apotea.se

Aldrig mer Apotea! Skitbutik som säljer varor som finns ingen på lagret! Jätte långa leveranstider! Köp på Apoteket ist!

NIZAMI F gillar detta
TEODORA G
Skrev om Apotea.se

Utomordentligt bra företag, snabba leveranser, bra produktsortiment, utmärkt service, stor valfrihet vad gäller leveranssätt. Mina bästa rekommendationer helt enkelt!

LASZLO K
Skrev om Apotea.se

Deras samarbete med Budbee, ett öseriöst företag, gör att även dem drabbas!!! Ändra på det, kanske blir det bättre, Inte bara priserna utan servicen är också jätte viktigt!

LASZLO K gillar detta
Fredrik R

Dålig logistik. Kundservice skyller på Black friday

Martin B
Skrev om Apotea.se

Bra sortiment, bra priser och imponerande snabba leveranser.

Homayoon M
Skrev om Apotea.se

Mycket bra service och bra priser. Jag reklamerade en vara (som hade gått sönder på vägen) på en fredag em kl.15.30. De sade att de ersätter varan på en gång utan några som helst diskussioner. Dagen därpå (lördag morgon) hade de ställt en liknande vara utanför dörren. Helt makalöst. Toppen service! 😁