Restaurang Arirang HB

Restaurang Arirang HB

9 omdömen om Restaurang Arirang HB

Jakob D
Skrev om Restaurang Arirang HB

Wow! Jag har helt missat hypen kring denna restaurang som har funnits i Stockholm sen 70-talet. Men igår var det premiär för mig på Arirang och jag måste säga att det var riktigt bra. Började med Oxsvampsoppan och Kimchi till förrätt och fortsatte senare med Bulgogin. Riktigt gott och helt i min smak.

Nikola T och 2 andra gillar detta
Paraden
4.2/5 i betyg av 4706 omdömen 4.2 av 4706 omdömen

Penelope S Penelope S
Pavas M
Skrev om Restaurang Arirang HB

Har enbart köpt med mig deras bulgogi. Den är riktigt god och extremt prisvärd. En bra uppgradering på yakiniku!

Sara S

Bulgogin e magisk!

Bockholmen Hav & Restaurang
4.3/5 i betyg av 7918 omdömen 4.3 av 7918 omdömen

Per-olof G Per-olof G
Samuel C

Suzanne F
Skrev om Restaurang Arirang HB

Så trevlig personal samt underbart god BIBIMBAP!! Klart värd ett besök!

Spanjorskan
4.0/5 i betyg av 4134 omdömen 4.0 av 4134 omdömen

Isabelle R Isabelle R
Tobias B
Skrev om Restaurang Arirang HB

En härlig kollega tipsade mig om Restaurang Arirang. Vi gick dit tillsammans för att få äta deras berömda Bimbimbap. Snabb service med okonstlat bemötande. Maten på bordet inom fem minuter. Kanske i dyraste laget men helt klart värt ett besök lite då och då. Testa Arirang om du vill smaka på det koreanska köket :)

Nikola T och Torbjörn J gillar detta
Jennifer H
Skrev om Restaurang Arirang HB

Fantastiskt bra Koreanskt kök mitt i vår vackra hufvudstad. Om jag bara fick välja en maträtt att äta resten av mitt liv så skulle det bli vegetarisk Bibimbap och Kimchi på Arrirang. Vid lunchtid ska du vara här tidigt (11.15) om du vill slippa köa i 20 minuter för en plats. (ps. Kan rekommendera att du beställer två ägg till Bibimbap:en =) d.s)

Djurgårdsbrunn
4.1/5 i betyg av 6252 omdömen 4.1 av 6252 omdömen
BadgeTwoYears

Caroline C Caroline C
Leif
Skrev om Restaurang Arirang HB

Mycket bra koreansk restaurang. Stort plus för att de var en av få som hade rökfritt redan före förbudet, vilket gjort att jag gått där så ofta jag kan. Nyligen var jag där med en grupp gröngölingar vad gäller koreansk mat och jag rekommenderade förstås Arirangs Bibimbap. Alla tyckte det var jättegott och var imponerade av hur stora portionerna var. Jag beställde ett par skålar med kim chi till sällskapet, men jag fick äta upp det själv. Det gjorde mig mycket glad!

Leon
Skrev om Restaurang Arirang HB

Koreansk mat är som en skön blandning av det japanskt fräscha och det kinesiskt tillagade och Arirang är förmodligen en av stans bästa koreaner. Restaurangens Bibimbap, skivad biff med koreansk BBQ-sås som serveras med ris och ägg, rekommenderas varmt, likaså deras kryddiga Kim Chi-sallad. Inredningen, i synnerhet entrén, påminner om ett asiatiskt businesshotell och det gäller också servicen som är väldigt professionell. Klientelet består till stor del av reklamfolk. Bordsbokning rekommenderas till lunch då folk står i kö för bord.

Leif gillar detta
Österlånggatan 17