Aros Auto AB

Friledningsgatan 6, 721 37 Västerås — Visa karta

Chips, reservdelar och reparationer till bilar i allmänhet och BMW och KIA i synnerhet.
Svetsarevägen 2, 18775, Täby

• peter l
    peter l skrev om Aros Auto AB
  • peter l
    peter l skrev om Aros Auto AB
    Perfekt alltid lika glada och vänliga
  • Willy O
    Willy O skrev om Aros Auto AB
    Alltid blivit korrekt behandlad och är det något jag inte vet eller om jag inte skulle förstå något tekniskt, så berättar de naturligtvis hur det fungerar. Jobbar själv med försäljning och vet hur viktig kommunikationen är. Det blir så lätt fel annars. Kom alltid ihåg att fråga. Man är inte dum om man frågar och det är enda sättet att få svar. Rekommenderar Aros Auto som alltid ger ett trevligt bemötande...också! :)
  • Johnny S
    Johnny S skrev om Aros Auto AB
  • Bengt E
    Bengt E skrev om Aros Auto AB
    Med flera tusen väl utförda reparationer per år och nöjda kunder så kan de nog sin sak.
  • Joe  H
    Joe H skrev om Aros Auto AB
    Anlita INTE Aros Auto AB när bilen skall in på service/reparation.

Fick denna dyrköpta erfarenhet hösten 2009. Kom ut en dag och då startade den inte, även om den tände och gick några sekunder vid första startförsöket.

Efter att ha sökt på nätet, pratat med bekanta som är mekaniker samt testat med startgas kom jag fram till att det var bränslepumpen som var kaputt.

Ringde olika verkstäder som inte hade tid att ta bilen och när jag ringde Aros Auto så hade de tid (jag borde kanske förstått varför, var väl fler som erfarit hur dåliga de är).

Berättade om läget, att det var bränslepumpen och begärde prisuppgift. "Max 3000 kr, troligen något mindre". Tyckte det fick funka och lämnade in den...

Nån dag senare ringde de upp, sa att det mycket riktigt var bränslepumpen och att kalaset skulle kosta över 6400:- med material, arbete och felsökning.

Självklart ifrågasatte jag hur i h-e det kunde gå på så mycket och det var förklaringar hit och förklaringar dit. Eftersom jag verkligen behövde bilen så kände jag mig tvungen att acceptera det.

När de sedan ringde och talade om att den var klar talade jag om för dem att de minsann fick räkna på det igen för att jag ansåg att det var ett riktigt ockerpris och att jag inte tänkte betala det... 10% rabatt på arbetet var vad de kunde gå med på och även om jag fortfarande kände mig blåst så fick det väl gå då.

När jag sedan åker dit och skall hämta bilen frågar jag om all bensin är kvar i tanken och får till svar att "det ska den nog vara". (Tilläggas bör är att den var fulltankad när jag lämnade in den). Behöver nog inte tala om hur förbannad jag blev när jag startar bilen och ser att det är under halv tank i den...

Rusade in och frågade hur i h-e det gick till men fick bara till svar att den rann ut och att jag inte hade något mer att hämta... Åkte direkt och tankade, 35 liter blev det.

Summa summarum, make till oseriös verkstad har inte jag stött på under de 12 år jag haft bil.

I efterhand har jag kollat med märkesverkstad och fått höra att det skulle kosta 1200:- att byta bränslepump

Det faktum att 35 liter bensin "försvann" under den tid att min bil var på verkstad gör att jag inte rekommenderar någon att lita på vad som står på deras hemsida: att Aros Auto skulle vara det trygga alternativet....
    2010-06-29 Bengt E svarar Joe H
    Tyvärr har vi en helt annan uppfattning om detta, vi har via telefon kontaktat för ok innan rep, vi tog 5862kr för reparationen,Saab tar drygt 6000kr för byte pump+tankband, i vårt pris ingår kontroll varför bilen inte går samt tilläggs arbete pga fastrostade bultar. Vid urtappning av tank så kommer det med smuts i bensinen så denna kasseras. Beklagar att du känner dig lurad men vi anser inte att vi kunnat göra på annat sätt.

Friledningsgatan 6, 721 37 Västerås