Ateljé TeBoon

Vi är tre gyllene generationer guldsmeder som tillsammans har över 100 års yrkeserfarenhet. Vi har sedan 1946 formgett och tillverkat exklusiva smycken och juveler, men utför även reparationer och omarbetningar. Idag är vi seks anställda som tar hand om dig både i butik och när du beställer i vår webbshop.

På vår webbshop finner du över 5 000 artiklar från kända varumärken såsom Schalins ringar, Efva Attling, Thomas Sabo, Pandora, Georg Jensen, Drakenberg Sjölin, Emma Israelsson och Fabergé. Vi är självklart auktoriserade återförsäljare av alla våra varumärken.

Gratis presentinslagning, snabb och fri frakt i webbshoppen
Lör: 10:00-15:00
Sön: Stängt

Läs vad 539 kunder tycker om Ateljé TeBoon

• 2019-12-28

Patrik A skrev om Ateljé TeBoon
    Helt ok. Dock kunde svarstiden på mailfrågor vara snabbare. Nu kan väntetiden bero på julhandeln men ändå... Läs mer
  • 2019-12-27

Börje Henrik S skrev om Ateljé TeBoon
    Jag köpte ett halsband från Efva Attling.
    Jag ringde för att kolla att det fanns i lager och även hur färgen var. Fick bra hjälp och det kändes bra. Läs mer
  • 2019-12-25

Robert J skrev om Ateljé TeBoon
    Beställde julklapp den 11e dec har inte fått den än den 25e dec👎 Läs mer
  • 2019-12-24

Stefan K skrev om Ateljé TeBoon
    Har inte fått produkten ännu så är inte alls nöjd Läs mer
  • 2019-12-23

Lena J skrev om Ateljé TeBoon
    Trevlig säljare i butiken men varan vi önskade fanns ej i rätt storlek. Jag kontaktar därför smyckesdesignern och beställer via dem för utlämning i butiken i Nyköping.
    Smycket är en fördelsedagsgåva.
    Jag ringer för att kontrollera leveransdatum då det är viktigt för mig att gåvan ges på födelsedagen. Även i kundtjänst får jag ett trevligt bemötande och de lovar höra av sig så fort smycket anlänt till butik.
    Jag får efter det ett sms från PostNord att de hämtat smycket för leverans. Kontaktar åter butiken som gjort misstaget trots upprepad kontakt och skriftliga instruktioner.

Resultatet blir att jag fick hämta smycket på ICA och fick inte nöjet att överlämna gåvan på bemärkelsedagen då hanteringen från butiken sinkade leveransen. Jag har förståelse för att misstag görs speciellt i juletider men för mig som kund blev det en stor besvikelse.

Trist för mig och jubilaren. Läs mer
  • 2019-12-16

Christian C skrev om Ateljé TeBoon
    Mycket bra service och kundbemötande! Läs mer
  • 2019-12-13

Åsa R skrev om Ateljé TeBoon
    Örhängen beställde jag och det var smidigt rakt igenom processen. Läs mer
  • 2019-12-12

Jessica D skrev om Ateljé TeBoon
    3 ringar från Efva Attling. Tydlig information, stort utbud snabb leverans Läs mer
  • 2019-12-12

Markus P skrev om Ateljé TeBoon
    Tog ganska lång tid innan varorna behandlades och skickades. Läs mer
  • 2019-12-11

Lisbeth J skrev om Ateljé TeBoon
    Har inte fått varorna ännu har inget att säga Läs mer
  • 2019-12-11

Liselott A skrev om Ateljé TeBoon
    Ett smycke som jag ville ha inslaget i paket!
    Jag fick det jag ville, och det gick fort👍 Läs mer
  • 2019-12-10

Sanna B skrev om Ateljé TeBoon
    För lång leveranstid utan orsak. Läs mer

Pär B skrev om Ateljé TeBoon
    Jag köpte en pandora produkt,bra och tydlig hemsida samt tydliga mail angående leverans bekräftelse. Läs mer

Gunilla E skrev om Ateljé TeBoon
    Enkelt att beställa på er hemsida, snabb leverans och bra pris Läs mer

Laila A skrev om Ateljé TeBoon
    Jag köpte öronhängen och det var enkelt samt snabb leverans Läs mer

Aljije S skrev om Ateljé TeBoon
    Jag är nöjd med det hela med er!
    Fick väldigt bra bemöttande och rekommenderar alla att handla på ateljé TeBoon och jewelerybox. Läs mer

Christina F skrev om Ateljé TeBoon
    Snabbt och korrekt! Inga problem över huvud taget Läs mer

Ingerla H skrev om Ateljé TeBoon
    Beställde ett silverarmband design Tomas Sabo.Beställde 29 nov fick en bekräftelse på mail av min order sedan har jag inte hört av dom något mera.Varan har inte kommit fram så jag kan tyvärr inte ge något omdömmeännu.Lång leverans tid och ingen återkoppling tycker jag hittills. Läs mer
    2019-12-09 Ateljé TeBoon svarar Ingerla H
    Hej Ingerla, tack för din order. Det är viktigt att man kollar leveranstiden på produkten man köper, den framgår på alla våra produkter. Kan bara beklaga om den kanske inte är tillräckligt tydlig på vår nya hemsida. Det står 8 - 12 vardagars leverans på det armbandet du har beställd, det innebär att vi måste beställa hem det från Thomas Sabo i Tyskland. Sen har det varit ett extra högt tryck kring Black Friday både hos oss och hos alla våra leverantörer, så det kan tyvärr ta lite längre tid. Vi ber så hemskt mycket om ursäkt för detta. Ha en fin dag.

Liselotte L skrev om Ateljé TeBoon
    Köpte ett smycke till vår svärdotter. Hemsidan var enkel och snabb och utbudet stort. Det är över en vecka sedan jag handlade på hemsidan men jag har ännu inte fått någon avisering om att smycket är på väg. Läs mer

Anna-lena A skrev om Ateljé TeBoon
    Önskade paketinslagning i "rutan" men det fungerade inte, annars är jag nöjd. Läs mer
  • 2019-12-05

Alina I skrev om Ateljé TeBoon
    Köpte halsband och örhängen. Mycket bra service och snabb leverans. Rekomenderar till andra. Läs mer
  • 2019-12-04

Maria E skrev om Ateljé TeBoon
    Jag gjorde beställningen för drygt 1 vecka sedan . Fick en orderbekräftelse, sedan har jag inte hört något eller sett några varor. Så vad vill ni jag ska bedöma? Läs mer
  • 2019-12-04

Lena Ö skrev om Ateljé TeBoon
    Jag köpte 2 st berlocker. Priset var bra och leveransen snabb. Inget att klaga på där! Läs mer
  • 2019-12-03

Zorica K skrev om Ateljé TeBoon
    Träd av livet örhängen. De är inte här fortfarande. Vi ska se Läs mer
  • Lena G

2019-12-03

Lena G skrev om Ateljé TeBoon
    Kan inte säga något eftersom varorna ännu inte kommit. Sena tycker jag. Läs mer
    2019-12-09 Ateljé TeBoon svarar Lena G
    Hej Lena, tack för din order. Är vi sena i förhållande till den förväntade leveranstiden som står på alla våra smycken precis vid lägg i varukorgsknappen? Om det är fallet får du jättegärna höra av dig till vår kundtjänst med ditt ordernummer, då ska vi kolla upp vad som händer så fort som möjligt. Allt gott och ha en din dag.
  • 2019-12-03

Helene K skrev om Ateljé TeBoon
    Har fortfarande inte fått min beställning. Så fruktansvärt dålig leveranstid Läs mer
    2019-12-03 Ateljé TeBoon svarar Helene K
    Hej Helene!
    Tråkigt att du inte fått dina varor enligt uttalad leveranstid, vi beklagar detta.
    Kontakta oss gärna via hej@jewelrybox.se så att vi kan hjälpa dig med din order.
    Med vänlig hälsning, Linda
  • 2019-12-02

Lillemor C skrev om Ateljé TeBoon
    Halsband via nätet. Supersnabb leverans Läs mer
  • 2019-11-26

Ingrid C skrev om Ateljé TeBoon
    Halssmycke - Nyköping Tillsammans.
    Varan levererades snabbt - direkt i brevlådan.
    Eftersom smycket visade sig vara ganska litet och mer lämpat för barn så bytte vi det mot det den större kedjan - vilket var enkelt och utan problem.
    Blev mycket väl bemötta vid bytet. Läs mer
  • 2019-11-25

Köpt örhängen.
    Mycket nöjd Läs mer
  • 2019-11-13

Irene R skrev om Ateljé TeBoon
    trevlig personal då jag fick en ny silverputs då den första hade läckt ut i försändelsen Läs mer
  • 2019-11-04

Eva K skrev om Ateljé TeBoon
    Köpte halsband i silver. Levransen var snabb. Väldigt fint halsband, nöjd med mitt köp. Läs mer
  • 2019-10-29

Magnus F skrev om Ateljé TeBoon
    Snabbt och trevligt bemötande Läs mer
  • 2019-10-24

Siv F skrev om Ateljé TeBoon
    Halsbandet överensstämde med bilden, snabb leverans Kan tänka mig handla där igen! Läs mer
  • 2019-10-23

Gunilla D skrev om Ateljé TeBoon
    Ett proffsigt och mycket trevligt bemötande. Som om jag var kund i deras fysiska butik!! Läs mer
  • 2019-10-11

Elisabet L skrev om Ateljé TeBoon
    Hej! Jag blev kontaktad via telefon att mina örhängen skulle kunna levereras trots att det först inte skulle bli så. Jag blev så glad! Men de har inte kommit än.....
    Hade de gjort det hade betyget blivit det allra högsta!
    Hälsningar Elisabet Läs mer
  • 2019-09-23

Niklas M skrev om Ateljé TeBoon
    Halsband som beställdes över nätet. Snabb leverans och allt till full belåtenjet Läs mer
  • 2019-09-23

Tomas H skrev om Ateljé TeBoon
    Köpte ett smycke, kom jättesnabbt med posten. Läs mer
  • 2019-09-17

Inger-stina J skrev om Ateljé TeBoon
    Snabb och bra leverans prisvärd och fint smyckeskrin Läs mer
  • 2019-09-16

Therése S skrev om Ateljé TeBoon
    Snabb leverans! Läs mer
  • 2019-09-16

Inger G skrev om Ateljé TeBoon
    Mitt betyg är utmärkt.Vänligt bemötande för att inte tala om alla vackra smycken de gör ! Bästa guldsmedsaffären någonsin Läs mer
  • 2019-09-13

Elisabeth Q skrev om Ateljé TeBoon
    Best. en ring fr T Sabo som var restad hos leverantör. Fick då info fr TeBoon när varan åter är i lager och när leverans kan ske så jag slapp undra varför inte ringen skickas. Min kontakt m TeBoon mycket positiv. Läs mer
  • 2019-09-02

Maarit K skrev om Ateljé TeBoon
    Fina smycken.Allt gick smidigt. Läs mer
  • Katarina K

2019-08-28

Katarina K skrev om Ateljé TeBoon
    Jag köpte en ring via webbshoppen
    Jättesnabb leverans direkt i brevlådan Läs mer
  • 2019-08-21

Peter G skrev om Ateljé TeBoon
    Förlängningslänk, beställde på nätet, enkelt, snabb leverans, vackert inslaget, själva produkten får jag inte se förräns 25 September , då som en extra present till ett halsband som jag köpt, men verkade lite för kort för personen ifråga Läs mer
  • 2019-08-19

Sadina I skrev om Ateljé TeBoon
    Köpte ett halsbands förlängning i guld. Silver med 18K guldplättering.

Snabbt leverans, bra service i övrigt med bekräftelse mail osv. Smidig hemsida.

Nöjd med produkten, men för att efterlikna "18K guld" tycker jag färgen är för röd/mörk vilket skär sig med mitt halsband som faktiskt är 18K guld. Ser lite fake ut.
    Men funkar, så är nöjd. Läs mer
  • 2019-08-16

Eva R skrev om Ateljé TeBoon
    hej !

jag köpte ett fint smycke på rean . servicen var bra och leveransen gick fort - nöjd med hela upplägget. Läs mer
  • 2019-08-15

Johan B skrev om Ateljé TeBoon
    Inga problem. Smidig affär och bra service 👍🏾 Läs mer
  • 2019-08-14

Annika M skrev om Ateljé TeBoon
    Köpte en klocka. Behövde den inom ett par dagar. Ringde därför till dem. Blev mycket fint bemött och de förstod mitt ”problem”. De skickade klockan samma dag och dagen efter kunde jag hämta ut det jag beställt och klockan blev mycket uppskattad. Med andra ord - snabb service, vänligt bemötande, varan stämde helt överens med bilden på nätet. Rekommenderar verkligen detta företag! // Annika Läs mer
  • 2019-07-28

Ann-Charlotte J skrev om Ateljé TeBoon
    Jag beställde en fotlänk. Eftersom det var en present var jag noga att kolla leveranstid. Stod 3 dagar. Beställde den 20/6 och när den ej kommit den 1/7 ringer jag och de talar om att det är 12 dagars leverans. Åker på semester och kommer hem 17/7. Fortfarande ej kommit. Finns i Brevlådan den 20/7. Väldigt lång leveranstid. Läs mer