Ateljé TeBoon

Vi är tre gyllene generationer guldsmeder som tillsammans har över 100 års yrkeserfarenhet. Vi har sedan 1946 formgett och tillverkat exklusiva smycken och juveler, men utför även reparationer och omarbetningar. Idag är vi seks anställda som tar hand om dig både i butik och när du beställer i vår webbshop.

På vår webbshop finner du över 5 000 artiklar från kända varumärken såsom Schalins ringar, Efva Attling, Thomas Sabo, Pandora, Georg Jensen, Drakenberg Sjölin, Emma Israelsson och Fabergé. Vi är självklart auktoriserade återförsäljare av alla våra varumärken.

Gratis presentinslagning, snabb och fri frakt i webbshoppen
Lör: 10:00-15:00
Sön: Stängt

Läs vad 563 kunder tycker om Ateljé TeBoon

• 2020-05-25

Petra L skrev om Ateljé TeBoon
    Snabba och service minded. Toppen service Läs mer
  • 2020-05-22

Marie G skrev om Ateljé TeBoon
    Jag köpte två fantastiskt fina ringar från Georg Jensen.
    Väldigt trevligt bemötande av företaget när jag behövde hjälp eftersom båda ringarna inte fanns hemma just då.
    Jag rekommenderar Ateljé TeBoon varmt för den fantastiska respons som jag har fått under min tid som kund. Läs mer
  • 2020-05-20

Azemina K skrev om Ateljé TeBoon
    Köpte ett halsband till min dotter,paketet var väldigt fint inpackad.Fin och enkel sida,lätt att beställa med riktigt snabb leverans.Mycket nöjd. Läs mer
  • 2020-05-11

Kerstin S skrev om Ateljé TeBoon
    Smycket Daisy Georg Jensen, snabb leverans! Läs mer
  • 2020-05-09

Ann K skrev om Ateljé TeBoon
    Bra snabb service , jättenöjd med min order . Örhängen Ewa Attling 👍 Läs mer
  • 2020-05-02

Martina A skrev om Ateljé TeBoon
    Nöjd med ringen,trots väntetid. Också nöjd med kundkontakt och flera mail ang att jag fick vänta på min beställning. Läs mer
  • 2020-03-19

Sofia W skrev om Ateljé TeBoon
    Väldigt tillmötesgående och gjorde det lilla extra som gjorde att jag blev väldigt nöjd med mitt köp! Läs mer
  • 2020-03-17

Anna-lena L skrev om Ateljé TeBoon
    Köpte ett smycke, mycket nöjd m bemötande o transport. Läs mer
  • 2020-03-04

Annelie G skrev om Ateljé TeBoon
    Mycket väl mottagen!
    Motsvarade mina förväntningar på smyckena exakt!! Läs mer
  • 2020-03-04

Frida S skrev om Ateljé TeBoon
    Nöjd med köpupplevelsen men tycker att detta utskick (reco) med stavfel i ämnesraden känns oseriöst. Läs mer
  • 2020-02-25

Niklas D skrev om Ateljé TeBoon
    Fantastisk service och hjälp. Rekommenderas stark! Läs mer
  • 2020-02-24

Christina H skrev om Ateljé TeBoon
    Jag blev besviken på produkten Tomas Sabo halsband, svart tajt band med silverkedja. Allt var så pluttigt att jag undrar om det inte var till barn!
    Beställningsförfarandet och allt som rör det praktiska fungerade bra. Läs mer
  • 2020-02-19

Pernilla A skrev om Ateljé TeBoon
    Silver ring efva Attling
    Bra fotat
    Bra info
    Snabb leversns Läs mer
  • 2020-02-19

Åke A skrev om Ateljé TeBoon
    Snabb leverans och bra service Läs mer
  • 2020-02-17

Christina G skrev om Ateljé TeBoon
    Har köpt Ewa Attlings fina örhängen Femine!
    Beställde och fick direkt att beställning gjorts. Kom snabbt och var packat i fin kartong så allt kändes tryggt och säkert!
    Mycket nöjd! Läs mer
  • 2020-02-15

Wictoria L skrev om Ateljé TeBoon
    Köpte Pandora smycken. Bra pris,fint paketerat och super snabb leverans. Och informationen är tydlig och lätt läst. Tack tack tack, är så nöjd. Nu kommer jag bara handla Pandora från er :) Läs mer
  • 2020-02-11

Lisa E skrev om Ateljé TeBoon
    Toppen bemötande och snabb service.
    Rekommenderas verkligen Läs mer
  • 2020-02-10

Younes A skrev om Ateljé TeBoon
    Smidigt, allt funkade. Tjejen blev väldigt nöjd. Läs mer
  • 2020-02-06

Josefine W skrev om Ateljé TeBoon
    Snabb leverans och enkel hemsida Läs mer
  • 2020-02-05

Hans N skrev om Ateljé TeBoon
    Köpte ett smyckeskrin med speldosa. Väldigt nöjd med produkten och den kom jättesnabbt. Högsta betyg! Läs mer
  • 2020-02-03

Anita A skrev om Ateljé TeBoon
    Beställde ring Savannah från George Jensen i lokal guldsmedsaffär. Ringen kom aldrig (3 mån). Hittade den på TeBoon med nedsatt pris. Beställde på lördag o hämtade ut på tisdag. Fantastiskt! Är ingen näthandlade men kan tänka mig att göra om det...👍 Läs mer
  • 2020-02-02

Ronnie J skrev om Ateljé TeBoon
    Allt fungerade som det skulle, bra hemsida och enkelt att betala, det som drar ned lite är den lovade leveranstiden som skulle vara 1-3 dagar men som hamnade på mer än en vecka. Läs mer
  • 2020-01-31

Lena A skrev om Ateljé TeBoon
    Sänt åter då de ska hjälpa mej att förlänga kedjan,på halsbandet från Efva Attling.Gott bemötande vid samtal per telefon. Mvh Lena Läs mer
  • 2020-01-28

Martin A skrev om Ateljé TeBoon
    Jag köpte ett par örhängen till min fru i julklapp, tyvärr hann de inte komma till jul men Ateljé TeBoon skickade ett fint paket med en bild på örhängena som jag kunde ge i alla fall och jag fick uppdatering om när örhängena skulle komma. Jag är nöjd med bemötandet och servicen. Läs mer
  • 2019-12-28

Patrik A skrev om Ateljé TeBoon
    Helt ok. Dock kunde svarstiden på mailfrågor vara snabbare. Nu kan väntetiden bero på julhandeln men ändå... Läs mer
  • 2019-12-27

Börje Henrik S skrev om Ateljé TeBoon
    Jag köpte ett halsband från Efva Attling.
    Jag ringde för att kolla att det fanns i lager och även hur färgen var. Fick bra hjälp och det kändes bra. Läs mer
  • 2019-12-25

Robert J skrev om Ateljé TeBoon
    Beställde julklapp den 11e dec har inte fått den än den 25e dec👎 Läs mer
  • 2019-12-24

Stefan K skrev om Ateljé TeBoon
    Har inte fått produkten ännu så är inte alls nöjd Läs mer
  • 2019-12-23

Lena J skrev om Ateljé TeBoon
    Trevlig säljare i butiken men varan vi önskade fanns ej i rätt storlek. Jag kontaktar därför smyckesdesignern och beställer via dem för utlämning i butiken i Nyköping.
    Smycket är en fördelsedagsgåva.
    Jag ringer för att kontrollera leveransdatum då det är viktigt för mig att gåvan ges på födelsedagen. Även i kundtjänst får jag ett trevligt bemötande och de lovar höra av sig så fort smycket anlänt till butik.
    Jag får efter det ett sms från PostNord att de hämtat smycket för leverans. Kontaktar åter butiken som gjort misstaget trots upprepad kontakt och skriftliga instruktioner.

Resultatet blir att jag fick hämta smycket på ICA och fick inte nöjet att överlämna gåvan på bemärkelsedagen då hanteringen från butiken sinkade leveransen. Jag har förståelse för att misstag görs speciellt i juletider men för mig som kund blev det en stor besvikelse.

Trist för mig och jubilaren. Läs mer
  • 2019-12-16

Christian C skrev om Ateljé TeBoon
    Mycket bra service och kundbemötande! Läs mer
  • 2019-12-13

Åsa R skrev om Ateljé TeBoon
    Örhängen beställde jag och det var smidigt rakt igenom processen. Läs mer
  • 2019-12-12

Jessica D skrev om Ateljé TeBoon
    3 ringar från Efva Attling. Tydlig information, stort utbud snabb leverans Läs mer
  • 2019-12-12

Markus P skrev om Ateljé TeBoon
    Tog ganska lång tid innan varorna behandlades och skickades. Läs mer
  • 2019-12-11

Lisbeth J skrev om Ateljé TeBoon
    Har inte fått varorna ännu har inget att säga Läs mer
  • 2019-12-11

Liselott A skrev om Ateljé TeBoon
    Ett smycke som jag ville ha inslaget i paket!
    Jag fick det jag ville, och det gick fort👍 Läs mer
  • 2019-12-10

Sanna B skrev om Ateljé TeBoon
    För lång leveranstid utan orsak. Läs mer

Pär B skrev om Ateljé TeBoon
    Jag köpte en pandora produkt,bra och tydlig hemsida samt tydliga mail angående leverans bekräftelse. Läs mer

Gunilla E skrev om Ateljé TeBoon
    Enkelt att beställa på er hemsida, snabb leverans och bra pris Läs mer

Laila A skrev om Ateljé TeBoon
    Jag köpte öronhängen och det var enkelt samt snabb leverans Läs mer

Aljije S skrev om Ateljé TeBoon
    Jag är nöjd med det hela med er!
    Fick väldigt bra bemöttande och rekommenderar alla att handla på ateljé TeBoon och jewelerybox. Läs mer

Christina F skrev om Ateljé TeBoon
    Snabbt och korrekt! Inga problem över huvud taget Läs mer

Ingerla H skrev om Ateljé TeBoon
    Beställde ett silverarmband design Tomas Sabo.Beställde 29 nov fick en bekräftelse på mail av min order sedan har jag inte hört av dom något mera.Varan har inte kommit fram så jag kan tyvärr inte ge något omdömmeännu.Lång leverans tid och ingen återkoppling tycker jag hittills. Läs mer
    2019-12-09 Ateljé TeBoon svarar Ingerla H
    Hej Ingerla, tack för din order. Det är viktigt att man kollar leveranstiden på produkten man köper, den framgår på alla våra produkter. Kan bara beklaga om den kanske inte är tillräckligt tydlig på vår nya hemsida. Det står 8 - 12 vardagars leverans på det armbandet du har beställd, det innebär att vi måste beställa hem det från Thomas Sabo i Tyskland. Sen har det varit ett extra högt tryck kring Black Friday både hos oss och hos alla våra leverantörer, så det kan tyvärr ta lite längre tid. Vi ber så hemskt mycket om ursäkt för detta. Ha en fin dag.

Liselotte L skrev om Ateljé TeBoon
    Köpte ett smycke till vår svärdotter. Hemsidan var enkel och snabb och utbudet stort. Det är över en vecka sedan jag handlade på hemsidan men jag har ännu inte fått någon avisering om att smycket är på väg. Läs mer

Anna-lena A skrev om Ateljé TeBoon
    Önskade paketinslagning i "rutan" men det fungerade inte, annars är jag nöjd. Läs mer
  • 2019-12-05

Alina I skrev om Ateljé TeBoon
    Köpte halsband och örhängen. Mycket bra service och snabb leverans. Rekomenderar till andra. Läs mer
  • 2019-12-04

Maria E skrev om Ateljé TeBoon
    Jag gjorde beställningen för drygt 1 vecka sedan . Fick en orderbekräftelse, sedan har jag inte hört något eller sett några varor. Så vad vill ni jag ska bedöma? Läs mer
  • 2019-12-04

Lena Ö skrev om Ateljé TeBoon
    Jag köpte 2 st berlocker. Priset var bra och leveransen snabb. Inget att klaga på där! Läs mer
  • 2019-12-03

Zorica K skrev om Ateljé TeBoon
    Träd av livet örhängen. De är inte här fortfarande. Vi ska se Läs mer
  • Lena G

2019-12-03

Lena G skrev om Ateljé TeBoon
    Kan inte säga något eftersom varorna ännu inte kommit. Sena tycker jag. Läs mer
    2019-12-09 Ateljé TeBoon svarar Lena G
    Hej Lena, tack för din order. Är vi sena i förhållande till den förväntade leveranstiden som står på alla våra smycken precis vid lägg i varukorgsknappen? Om det är fallet får du jättegärna höra av dig till vår kundtjänst med ditt ordernummer, då ska vi kolla upp vad som händer så fort som möjligt. Allt gott och ha en din dag.
  • 2019-12-03

Helene K skrev om Ateljé TeBoon
    Har fortfarande inte fått min beställning. Så fruktansvärt dålig leveranstid Läs mer
    2019-12-03 Ateljé TeBoon svarar Helene K
    Hej Helene!
    Tråkigt att du inte fått dina varor enligt uttalad leveranstid, vi beklagar detta.
    Kontakta oss gärna via hej@jewelrybox.se så att vi kan hjälpa dig med din order.
    Med vänlig hälsning, Linda