Alla kategorier Sängar Skåne Malmö Atlantis Sängspecialisten Malmö
Rekommenderat företag 2016 - Atlantis Sängspecialisten Malmö

Atlantis Sängspecialisten Malmö

Drakagatan 4E, 215 86 Malmö — Visa karta

Atlantis Sängspecialisten säljer svensktillverkade sängar från vår fabrik i Stockholm. Vi använder de bästa materialen och svenska komponenter. Tygerna syr vi själva i vår syfabrik i Lagan som ligger i Småland. Vi är också återförsäljare för Tempur och har en av Sveriges största utställningar med Tempurs sängar, kuddar och tillbehör.

Atlantis enda mission är att hjälpa dig att sova skönare och bättre. Vi vill poängtera att det är stor skillnad på att se god sömn som sin produkt och att sälja sängar. Hos oss på Atlantis värdesätter vi gedigen kunskap om sömn för att vi ska kunna hjälpa dig att sova bättre. Därför bedriver vi sömnforskning i samarbete med Karolinska Institutet och även egen sömnforskning. Det är en spetskompetens vi är helt unika med inom sängbranschen.

På Atlantis tror vi på att god sömn ger en ökad livskvalitet. Om du sover bra och vaknar utvilad på morgonen ökar du chansen till ett bra liv. Med hjälp av ett dataanalysprogram som heter ErgoCheck läser vi av just din kroppsprofil med hjälp av 1600 sensorer som sedan visar exakt vart och hur mycket stöd din kropp behöver. Det finns inga genvägar, när vi sover återhämtar sig kroppen och bygger upp ny energi. I dagsläget, då stressnivån ökat och man sover mindre blir valet av säng väldigt viktig. Hos oss på Atlantis hjälper vi dig så att du hamnar i rätt säng. Sedan 1982 har vi fått människor att sova skönare.

Följ oss gärna på Instagram @atlantis_malmo där vi lägger ut bilder på valda delar ur vårt sortiment av sängar, sängkläder, tillbehör mm.

Varmt välkommen!
Lör: 10:00-17:00
Sön: 11:00-17:00

Läs vad 130 kunder tycker om Atlantis Sängspecialisten Malmö

• Carl G
    Carl G skrev om Atlantis Sängspecialisten Malmö
    Riktigt trevligt kundbemötande och extremt kunnig personal som säljer extremt fina sängar!
  • Tommy E
    Tommy E skrev om Atlantis Sängspecialisten Malmö
    Enkelt snabbt och rätt service.
  • Anna F
    Anna F skrev om Atlantis Sängspecialisten Malmö
    Trevligt bemötande hela vägen, bra service och jätteskön säng. Vi är helnöjda!
  • Christin L
    Christin L skrev om Atlantis Sängspecialisten Malmö
    Mycket nöjd😊 Från början med trevligt bemötande av Niklas på Svågertotp, en kunnig, och verkligen serviceminded, person! Leverans och montering fungerade ickså mycket bra, även där med trevligt bemötande!
    ..... och sängen är jätteskön, även den svarar upp till förväntningarna👍
  • Fahmi A
    Fahmi A skrev om Atlantis Sängspecialisten Malmö
    Vi slängde vår säng som hade besvärat oss i många månader och började sova på en luftmadrass medans vi letade säng. Vi påtalade att leverans tiden var viktigt men ville inte tumma på kvalitén. Atlantis Sängspecialisten meddelade oss om 6 veckor. Men efte ca 3 veckor ringde de och sa att sängen var färdig.
    Vi blev överlyckliga. Bra och tydliga försäljare och mycket trevliga tekniker som skruvade ihop sängen!

Vi tackar Atlantis sängspecialisten för en mycket god service och för att ni möte våra behov. Rekommenderar dem starkt!!
  • Elin L
    Elin L skrev om Atlantis Sängspecialisten Malmö
    Kände oss väl uppmärksammade i butiken och kändes som personalen tog tid för oss
  • Simon L
    Simon L skrev om Atlantis Sängspecialisten Malmö
    En fantastiskt snygg och skön säng som tillför ett lugn både fysiskt och psykiskt! Underbart!
  • Emily N
    Emily N skrev om Atlantis Sängspecialisten Malmö
    Mycket bra och snabb service!
  • Anders J
    Anders J skrev om Atlantis Sängspecialisten Malmö
    Nöjd med sängen och leveransen
  • Susanna M
    Susanna M skrev om Atlantis Sängspecialisten Malmö
    Är jättenöjd med servicen och är imponerad av tillvägagångssättet, att Atlantis tar ergonomi på allvar.
    Har ännu inte hunnit "sova in mig" i sängen men den känns skön och betydligt bättre för ryggen än min Carpe Diem.
  • Irene D
    Irene D skrev om Atlantis Sängspecialisten Malmö
    Jag ger blivit mycket bra bemött i affären. Jag är mycket nöjd med min säng än så länge. Det som går att klaga över är ljusslingorna under sängen, dom sitter inte fast. Dom lossnar hela tiden dom är bara självhäftande och det håller inte på tyget. Jag skall kontakta affären.
    2016-09-26 Atlantisbeds svarar Irene D
    Hej Irene!

Tack för ditt fina inlägg! Belysningen under sängen ska absolut inte lossna. Detta är något som vi ska åtgärda så fort som möjligt. Vi kommer att kontakta dig snarast och fixa detta så att du blir helt nöjd.

Med vänlig hälsning
    Nicklas N
  • Dan R
    Dan R skrev om Atlantis Sängspecialisten Malmö
    Blev mottagna som om vi bara VIP-KUNDER.
  • Leif S
    Leif S skrev om Atlantis Sängspecialisten Malmö
    Bra service ock kunnig personal. Sängen blev till full belåtenhet.
  • Ahmad David R
    Ahmad David R skrev om Atlantis Sängspecialisten Malmö
    Mkt bra service‼️
    Rekommenderar starkt
  • Pia H
    Pia H skrev om Atlantis Sängspecialisten Malmö
    Bra service i butik. Bra erbjudande. Och leverans sköttes bra och kom på utsatt tid. Är mycket nöjd.
  • Sonny J
    Sonny J skrev om Atlantis Sängspecialisten Malmö
    Duktig och professionell säljare gjorde köpet till en för oss väldigt trevlig upplevelse. Vårt beslut om vilken säng vi skulle ha blev lätt.
  • Jacob P
    Jacob P skrev om Atlantis Sängspecialisten Malmö
    Perfekt service i affär och vid leverans
  • Pia T
    Pia T skrev om Atlantis Sängspecialisten Malmö
    Bra bemötande och sköna sängar!!
  • Frida L
    Frida L skrev om Atlantis Sängspecialisten Malmö
    Smidigt med hemleverans och trevlig säljare
  • Anders G
    Anders G skrev om Atlantis Sängspecialisten Malmö
    Mycket bra säljare, hög servicegrad o duktiga montörer.
    Inte att förglömma så är sängarna underbara.
    Den bästa investering vi gjort!
  • Dominika M
    Dominika M skrev om Atlantis Sängspecialisten Malmö
    Jätte bra service och jätte sköna sängar! Rekommenderar
  • Jens H
    Jens H skrev om Atlantis Sängspecialisten Malmö
    Mycket bra service , duktig man som sålde säng och sängkläder till oss! Gav goda råd!
  • Filip P
    Filip P skrev om Atlantis Sängspecialisten Malmö
    Extremt nöjd och glad. Sover jätte gott om nätterna!
  • Martin E
    Martin E skrev om Atlantis Sängspecialisten Malmö
    Mycket väl bemött. Kundvänlug och säljande utan att vara påträngande. Bra kunskap o service!👍😃
  • Lina A
    Lina A skrev om Atlantis Sängspecialisten Malmö
    Fantastisk service, trevlig personal, gillade att det var få besökare i butiken så jag kunde känna lugn och ro och slippa känna stress när jag fick hjälp. Leveransen och monteringen fungerade bra.
  • Stina R
    Stina R skrev om Atlantis Sängspecialisten Malmö
    Bästa servicen bra bemötande av mycket trevlig personal!!
  • Margareta Å
    Margareta Å skrev om Atlantis Sängspecialisten Malmö
    Dyrt men Bra från början till slut!
  • Staffan F
    Staffan F skrev om Atlantis Sängspecialisten Malmö
    Bra service både vid köp, leverans och montage.
  • Eva W
    Eva W skrev om Atlantis Sängspecialisten Malmö
    Vi köpte 2 sängar. Jag är nöjd men mannen är inte alls nöjd. Tycker sängen är alldeles för mjuk trots att den är hård!
    2016-07-19 Atlantisbeds svarar Eva W
    Hej Eva!

Vill du vara snäll och kontakta mig så fort som möjligt så ska vi se om vi kan lösa detta. Vi har en God Sömn Garanti på våra sängar så det går att byta fastheten i upp till 100 dagar efter leverans. Du når mig på 040-822 12. Om det redan gått över denna tiden så kontakta mig ändå så ska vi se vilka alternativ som finns. Vi vill att ni båda ska känna er nöjda och sova gott!

Med vänlig hälsning
    Nicklas N
  • Lena H
    Lena H skrev om Atlantis Sängspecialisten Malmö
    Vi möttes av en fräsch butik och professionell personal. Kändes som ett självklart val att köpa vår säng hos just er!
  • Giovanna B
    Giovanna B skrev om Atlantis Sängspecialisten Malmö
    Mycket trevligt bemötande både i försäljning och leverans.👍
  • Juliana A
    Juliana A skrev om Atlantis Sängspecialisten Malmö
    Fantastisk service! Kunniga! Vi kommer rekommendera Atlantis till alla! Toppen!
  • Erik A
    Erik A skrev om Atlantis Sängspecialisten Malmö
    Jag har haft både Dux och hästens säng men min Atlantis är helt överlägsen
  • Anders M
    Anders M skrev om Atlantis Sängspecialisten Malmö
    Trevlig personal
    Fint bemötande från köp till leverans
    Killarna som levererade och monterade sängen var verkligen duktiga och serviceinriktade
    Helnöjd
  • Annika L
    Annika L skrev om Atlantis Sängspecialisten Malmö
    Proffsigt bemötande och presentation av varan. Allt fungerade bra inkl leveransen. Mycket nöjd med sängen.
  • Magnus Ö
    Magnus Ö skrev om Atlantis Sängspecialisten Malmö
    Bästa sängen som finns! Har aldrig sovit bättre. Är nöjd med 210 i bredd. Det är underbart.
  • Linda K
    Linda K skrev om Atlantis Sängspecialisten Malmö
    Trevlig personal med glimten i ögat.
    Har aldrig ångrat en dag att vi köpte dessa sängar isf Ikea.
  • Caroline A
    Caroline A skrev om Atlantis Sängspecialisten Malmö
    Mycket bra säng! Helt klart värd sina pengar och är väldigt nöjd.
  • Helena S
    Helena S skrev om Atlantis Sängspecialisten Malmö
    Mycket bra. Utmärkt service och utmärkt produkt.
  • Johan W
    Johan W skrev om Atlantis Sängspecialisten Malmö
    Nöjd. Bra service. Skön säng. Bra personal
  • Andrej W
    Andrej W skrev om Atlantis Sängspecialisten Malmö
    Mycket nöjda eftersom efter vårt köp av motsvarande ett moln att sova i. Det stod mellan sova och Atlantis men kvaliteten och säljaren överträffade våra förväntningar
  • Lars T
    Lars T skrev om Atlantis Sängspecialisten Malmö
    Professionell vägledning till högkvalitativ säng. Mycket nöjd.
  • Ulf T
    Ulf T skrev om Atlantis Sängspecialisten Malmö
    Hej
    Har redan svarat. Servicen var bra och sängen utmärkt
  • Mitcho B
    Mitcho B skrev om Atlantis Sängspecialisten Malmö
    Fantastisk och personlig service!
  • Tomas S
    Tomas S skrev om Atlantis Sängspecialisten Malmö
    Kanonsevice vid köp och leverans.Underbara sängar.
  • Karolina H
    Karolina H skrev om Atlantis Sängspecialisten Malmö
    Hej, köpte säng hos er för 9 månader sedan och sover underbart. Bra med fyra nivåer på madrasserna. Kvalitén känns genuin härhemma och bemötandet i butiken var personlig och mycket bra. Ett år innan jag köpte sängen var jag inne hos er för att kolla lite, bemötandet i kombination med känslan i ryggraden när man låg ned i sängen gjorde att jag kom tillbaka. En förbättring skulle kunna vara att vara tydligare kring den möjlighet man har att välja tyg på sängens ram och göra detta alternativ mera prisvärt. Killarna som körde hem sängen var otroligt vänliga och service minded! Summa kardemumma, ryggkänslan säger det mesta, rekommenderar er säng närhelst det finns möjlighet! TACK Karolina Huss
  • Alma R
    Alma R skrev om Atlantis Sängspecialisten Malmö
    Underskön säng som är stor, hög, enorm och lite osnygg för det :-). Men man sover inte i det, man svävar känns det som. Love it✌👏. Tack. Måste dock kunna bli snyggare! Lycka till.
  • Susanne S
    Susanne S skrev om Atlantis Sängspecialisten Malmö
    Super från början med personalen i butiken, berätta o förklarade för produkten, det blev 2st vila deluxe adjust 90x200 en fast o en medium,gavel änghagen. fick hjälp att bära ner den gamla sängen o upp o installerade de nya sängarna, killarna som levererade o fixa allt var glada o positiva fast dom slet som djur.
    snacka om att sova skönt, vi är supernöjda / Susanne
  • Linda J
    Linda J skrev om Atlantis Sängspecialisten Malmö
    Trevligt bemötande och hjälpsamma. Ansträngde sig verkligen för att hitta rätt säng till mig
  • Charlotte C
    Charlotte C skrev om Atlantis Sängspecialisten Malmö
    Vi blev rekommenderade att gå till Atlantis Sängspecialisten av en släkting och det är vi verkligen glada för. Ett supertrevligt bemötande och en god service. Vi fick precis vad vi ville ha efter att ha provat några olika varianter. Sover som en prinsessa och hittade ingen likvärdig säng till samma pris i andra butiker. Kan BARA tala gott om butiken och dess sängar och rekommenderar alla att köpa säng från Atlantis Sängspecialisten :-)

Drakagatan 4E, 215 86 Malmö