Alla kategorier Sängar Skåne Malmö Atlantis Sängspecialisten Malmö
Rekommenderat företag 2016 - Atlantis Sängspecialisten Malmö

Atlantis Sängspecialisten Malmö

Drakagatan 4E, 215 86 Malmö — Visa karta

Atlantis Sängspecialisten säljer svensktillverkade sängar från vår fabrik i Stockholm. Vi använder de bästa materialen och svenska komponenter. Tygerna syr vi själva i vår syfabrik i Lagan som ligger i Småland. Vi är också återförsäljare för Tempur och har en av Sveriges största utställningar med Tempurs sängar, kuddar och tillbehör.

Atlantis enda mission är att hjälpa dig att sova skönare och bättre. Vi vill poängtera att det är stor skillnad på att se god sömn som sin produkt och att sälja sängar. Hos oss på Atlantis värdesätter vi gedigen kunskap om sömn för att vi ska kunna hjälpa dig att sova bättre. Därför bedriver vi sömnforskning i samarbete med Karolinska Institutet och även egen sömnforskning. Det är en spetskompetens vi är helt unika med inom sängbranschen.

På Atlantis tror vi på att god sömn ger en ökad livskvalitet. Om du sover bra och vaknar utvilad på morgonen ökar du chansen till ett bra liv. Med hjälp av ett dataanalysprogram som heter ErgoCheck läser vi av just din kroppsprofil med hjälp av 1600 sensorer som sedan visar exakt vart och hur mycket stöd din kropp behöver. Det finns inga genvägar, när vi sover återhämtar sig kroppen och bygger upp ny energi. I dagsläget, då stressnivån ökat och man sover mindre blir valet av säng väldigt viktig. Hos oss på Atlantis hjälper vi dig så att du hamnar i rätt säng. Sedan 1982 har vi fått människor att sova skönare.

Följ oss gärna på Instagram @atlantis_malmo där vi lägger ut bilder på valda delar ur vårt sortiment av sängar, sängkläder, tillbehör mm.

Varmt välkommen!
Lör: 10:00-17:00
Sön: 11:00-17:00

Läs vad 144 kunder tycker om Atlantis Sängspecialisten Malmö

• Viveca Z
    Viveca Z skrev om Atlantis Sängspecialisten Malmö
    Trevligt bemötande av kunnig personal, Niklas var fantastisk, bra service hela vägen till en jätteskön säng. Atlantis sängspecialisten kan varmt rekommenderas!
  • Håkan F
    Håkan F skrev om Atlantis Sängspecialisten Malmö
    Mycket bra bemötande och service fullkomligt nöjd
  • Jan P
    Jan P skrev om Atlantis Sängspecialisten Malmö
    Bra mottagande i butik med kunnig personal. Duktiga på merförsäljning och kontakt vid leverans.
  • Arlind T
    Arlind T skrev om Atlantis Sängspecialisten Malmö
    Vi tyckte att de hade jätte bra bemötande i butik. De prioriterar att man är nöjd som kund framför att bara sälja och sälja. Deras kvalitet på sängar är otrolig hög och vi jämförde med alla typer av sängar och varuhus innan köp. Transport och montering ingick och utfördes på ett exemplariskt vis.
    Vi rekommenderar Atlantis Sängspecialisten varmt/ Familjen Tahiri
  • Marita K
    Marita K skrev om Atlantis Sängspecialisten Malmö
    Hej,

Den bästa personal med underbar service, trevlig och inbjudande butik...fin leverans av en fantastiskt härlig säng. Högsta poäng går till Niklas i butiken i Malmö.

Tusen tack😄😄
  • Göran D
    Göran D skrev om Atlantis Sängspecialisten Malmö
    Bra service, från beställning till leverans.
    Riktigt skön säng.
  • Susanne D
    Susanne D skrev om Atlantis Sängspecialisten Malmö
    Mycket nöjd med all service fick all hjälp jag ville ha. Kan varmt rekommendera er!!
  • Anna P
    Anna P skrev om Atlantis Sängspecialisten Malmö
    Bästa sängen till bästa priset!
  • Hans L
    Hans L skrev om Atlantis Sängspecialisten Malmö
    Våra upplevelser var mycket positiva
  • Ola O
    Ola O skrev om Atlantis Sängspecialisten Malmö
    Jag har endast goda erfarenheter av personalen och kontakterna på Atlantis Sängar på Svågertorp. Kunniga, lyhörda och hjälpsamma både under valet och i väntan på att sängen tillverkades.
    Sen är sängen helt gudomlig. Mina ryggbesvär har i stort sett försvunnit.
  • Ulrika G
    Ulrika G skrev om Atlantis Sängspecialisten Malmö
    Fantadtisk service och kunnig personal!
  • Inga-lill H
    Inga-lill H skrev om Atlantis Sängspecialisten Malmö
    Mycket bra bemötande både vid köp och leverans.
  • Marianne A
    Marianne A skrev om Atlantis Sängspecialisten Malmö
    Sängen är ok o jag sover gott i den
    Leveransen var snabb o bra.
  • Frida P
    Frida P skrev om Atlantis Sängspecialisten Malmö
    Superservice och supersäng! Kunde inte varit nöjdare.
  • Carl G
    Carl G skrev om Atlantis Sängspecialisten Malmö
    Riktigt trevligt kundbemötande och extremt kunnig personal som säljer extremt fina sängar!
  • Tommy E
    Tommy E skrev om Atlantis Sängspecialisten Malmö
    Enkelt snabbt och rätt service.
  • Anna F
    Anna F skrev om Atlantis Sängspecialisten Malmö
    Trevligt bemötande hela vägen, bra service och jätteskön säng. Vi är helnöjda!
  • Christin L
    Christin L skrev om Atlantis Sängspecialisten Malmö
    Mycket nöjd😊 Från början med trevligt bemötande av Niklas på Svågertotp, en kunnig, och verkligen serviceminded, person! Leverans och montering fungerade ickså mycket bra, även där med trevligt bemötande!
    ..... och sängen är jätteskön, även den svarar upp till förväntningarna👍
  • Fahmi A
    Fahmi A skrev om Atlantis Sängspecialisten Malmö
    Vi slängde vår säng som hade besvärat oss i många månader och började sova på en luftmadrass medans vi letade säng. Vi påtalade att leverans tiden var viktigt men ville inte tumma på kvalitén. Atlantis Sängspecialisten meddelade oss om 6 veckor. Men efte ca 3 veckor ringde de och sa att sängen var färdig.
    Vi blev överlyckliga. Bra och tydliga försäljare och mycket trevliga tekniker som skruvade ihop sängen!

Vi tackar Atlantis sängspecialisten för en mycket god service och för att ni möte våra behov. Rekommenderar dem starkt!!
  • Elin L
    Elin L skrev om Atlantis Sängspecialisten Malmö
    Kände oss väl uppmärksammade i butiken och kändes som personalen tog tid för oss
  • Simon L
    Simon L skrev om Atlantis Sängspecialisten Malmö
    En fantastiskt snygg och skön säng som tillför ett lugn både fysiskt och psykiskt! Underbart!
  • Emily N
    Emily N skrev om Atlantis Sängspecialisten Malmö
    Mycket bra och snabb service!
  • Anders J
    Anders J skrev om Atlantis Sängspecialisten Malmö
    Nöjd med sängen och leveransen
  • Susanna M
    Susanna M skrev om Atlantis Sängspecialisten Malmö
    Är jättenöjd med servicen och är imponerad av tillvägagångssättet, att Atlantis tar ergonomi på allvar.
    Har ännu inte hunnit "sova in mig" i sängen men den känns skön och betydligt bättre för ryggen än min Carpe Diem.
  • Irene D
    Irene D skrev om Atlantis Sängspecialisten Malmö
    Jag ger blivit mycket bra bemött i affären. Jag är mycket nöjd med min säng än så länge. Det som går att klaga över är ljusslingorna under sängen, dom sitter inte fast. Dom lossnar hela tiden dom är bara självhäftande och det håller inte på tyget. Jag skall kontakta affären.
    2016-09-26 Atlantisbeds svarar Irene D
    Hej Irene!

Tack för ditt fina inlägg! Belysningen under sängen ska absolut inte lossna. Detta är något som vi ska åtgärda så fort som möjligt. Vi kommer att kontakta dig snarast och fixa detta så att du blir helt nöjd.

Med vänlig hälsning
    Nicklas N
  • Dan R
    Dan R skrev om Atlantis Sängspecialisten Malmö
    Blev mottagna som om vi bara VIP-KUNDER.
  • Leif S
    Leif S skrev om Atlantis Sängspecialisten Malmö
    Bra service ock kunnig personal. Sängen blev till full belåtenhet.
  • Ahmad David R
    Ahmad David R skrev om Atlantis Sängspecialisten Malmö
    Mkt bra service‼️
    Rekommenderar starkt
  • Pia H
    Pia H skrev om Atlantis Sängspecialisten Malmö
    Bra service i butik. Bra erbjudande. Och leverans sköttes bra och kom på utsatt tid. Är mycket nöjd.
  • Sonny J
    Sonny J skrev om Atlantis Sängspecialisten Malmö
    Duktig och professionell säljare gjorde köpet till en för oss väldigt trevlig upplevelse. Vårt beslut om vilken säng vi skulle ha blev lätt.
  • Jacob P
    Jacob P skrev om Atlantis Sängspecialisten Malmö
    Perfekt service i affär och vid leverans
  • Pia T
    Pia T skrev om Atlantis Sängspecialisten Malmö
    Bra bemötande och sköna sängar!!
  • Frida L
    Frida L skrev om Atlantis Sängspecialisten Malmö
    Smidigt med hemleverans och trevlig säljare
  • Anders G
    Anders G skrev om Atlantis Sängspecialisten Malmö
    Mycket bra säljare, hög servicegrad o duktiga montörer.
    Inte att förglömma så är sängarna underbara.
    Den bästa investering vi gjort!
  • Dominika M
    Dominika M skrev om Atlantis Sängspecialisten Malmö
    Jätte bra service och jätte sköna sängar! Rekommenderar
  • Jens H
    Jens H skrev om Atlantis Sängspecialisten Malmö
    Mycket bra service , duktig man som sålde säng och sängkläder till oss! Gav goda råd!
  • Filip P
    Filip P skrev om Atlantis Sängspecialisten Malmö
    Extremt nöjd och glad. Sover jätte gott om nätterna!
  • Martin E
    Martin E skrev om Atlantis Sängspecialisten Malmö
    Mycket väl bemött. Kundvänlug och säljande utan att vara påträngande. Bra kunskap o service!👍😃
  • Lina A
    Lina A skrev om Atlantis Sängspecialisten Malmö
    Fantastisk service, trevlig personal, gillade att det var få besökare i butiken så jag kunde känna lugn och ro och slippa känna stress när jag fick hjälp. Leveransen och monteringen fungerade bra.
  • Stina R
    Stina R skrev om Atlantis Sängspecialisten Malmö
    Bästa servicen bra bemötande av mycket trevlig personal!!
  • Margareta Å
    Margareta Å skrev om Atlantis Sängspecialisten Malmö
    Dyrt men Bra från början till slut!
  • Staffan F
    Staffan F skrev om Atlantis Sängspecialisten Malmö
    Bra service både vid köp, leverans och montage.
  • Eva W
    Eva W skrev om Atlantis Sängspecialisten Malmö
    Vi köpte 2 sängar. Jag är nöjd men mannen är inte alls nöjd. Tycker sängen är alldeles för mjuk trots att den är hård!
    2016-07-19 Atlantisbeds svarar Eva W
    Hej Eva!

Vill du vara snäll och kontakta mig så fort som möjligt så ska vi se om vi kan lösa detta. Vi har en God Sömn Garanti på våra sängar så det går att byta fastheten i upp till 100 dagar efter leverans. Du når mig på 040-822 12. Om det redan gått över denna tiden så kontakta mig ändå så ska vi se vilka alternativ som finns. Vi vill att ni båda ska känna er nöjda och sova gott!

Med vänlig hälsning
    Nicklas N
  • Lena H
    Lena H skrev om Atlantis Sängspecialisten Malmö
    Vi möttes av en fräsch butik och professionell personal. Kändes som ett självklart val att köpa vår säng hos just er!
  • Giovanna B
    Giovanna B skrev om Atlantis Sängspecialisten Malmö
    Mycket trevligt bemötande både i försäljning och leverans.👍
  • Juliana A
    Juliana A skrev om Atlantis Sängspecialisten Malmö
    Fantastisk service! Kunniga! Vi kommer rekommendera Atlantis till alla! Toppen!
  • Erik A
    Erik A skrev om Atlantis Sängspecialisten Malmö
    Jag har haft både Dux och hästens säng men min Atlantis är helt överlägsen
  • Anders M
    Anders M skrev om Atlantis Sängspecialisten Malmö
    Trevlig personal
    Fint bemötande från köp till leverans
    Killarna som levererade och monterade sängen var verkligen duktiga och serviceinriktade
    Helnöjd
  • Annika L
    Annika L skrev om Atlantis Sängspecialisten Malmö
    Proffsigt bemötande och presentation av varan. Allt fungerade bra inkl leveransen. Mycket nöjd med sängen.
  • Magnus Ö
    Magnus Ö skrev om Atlantis Sängspecialisten Malmö
    Bästa sängen som finns! Har aldrig sovit bättre. Är nöjd med 210 i bredd. Det är underbart.

Drakagatan 4E, 215 86 Malmö