Alla kategorier Reservdelar Södermanland Eskilstuna AutoStable - Motoroptimering.se

AutoStable - Motoroptimering.se

Mått Johanssons Väg 34, 633 46 Eskilstuna — Visa karta

Välkommen till AutoStable - Motoroptimering med garantier! Hos oss får du en skräddarsydd och modern omprogrammering av styrenheten för ökad kraft och körglädje i ditt fordon.

Tjänster för uppgradering av motorer för högre effekt och lägre förbrukning har många namn: chiptrimning, trimchip, trimboxar eller seriell programmering men vi jobbar enbart med modern omprogrammering.

Hos oss får du alltid en optimering som är utvecklad och testad av de bästa programmerarna. Tack vare många års dokumenterad kvalité får du också tillgång till en unik motorgaranti från Svensk Bilgaranti - detta för att göra det extra tryggt att uppgradera din bil.

Lämna in ditt fordon hos någon av våra partners, skicka din styrenhet till oss eller besök AutoStable i Eskilstuna. Vi finns på bland annat följande orter; Umeå, Söderhamn, Torsby, Norrtälje, Stockholm-Ekerö, Nykvarn, Hallstahammar, Eskilstuna, Nyköping, Norrköping, Jönköping, Mönsterås, Halmstad, samt i Danmark även Liseleje.

Vi erbjuder:

Läs vad 344 kunder tycker om AutoStable - Motoroptimering.se

• Martin N

2019-06-15

Martin N skrev om AutoStable - Motoroptimering.se
    Uppsökte Torsby Biltjänst för en motoruppgradering till min Mercedes C320 CDI. Blev bra och proffsigt bemött. Och fick en tid bokad snabbt till optimeringen.
    Har haft använt bilen i snart 6 mån nu o allt har fungerat klockrent. Bilen gick bra redan från start, men med optimeringen blev det en helt ny bil, fantastikt härligt vridmoment! 5/5 i betyg från Mig! Läs mer
  • 2019-06-15

Karl A skrev om AutoStable - Motoroptimering.se
    Chiptrim blev bra . Jag är nöjd . Läs mer
  • 2019-06-15

Kim J skrev om AutoStable - Motoroptimering.se
    Motoroptimerimg och är positiv till helheten. Läs mer
  • 2019-06-13

Rolf T skrev om AutoStable - Motoroptimering.se
    Motor optimering samt vätgas rengöring. Bemötande var bra och bilen blev som jag tänkt mig. Rekommenderar Auto stable till andra som vill optimera. Läs mer
  • 2019-06-13

Robin S skrev om AutoStable - Motoroptimering.se
    Fantastisk service och tjänster! Efter motoroptimering hos AutoStable blir bilen bättre än ny! Läs mer
  • 2019-06-11

Jonny J skrev om AutoStable - Motoroptimering.se
    Snabb kontakt bra uppföljning.
    Resultatet blev utmärkt. Läs mer
  • 2019-06-10

Erik R skrev om AutoStable - Motoroptimering.se
    Optimerad Volvo v90 d.4a, från 190hk - 250hk otrolig skillnad ! Läs mer
  • 2019-06-09

Rolf O skrev om AutoStable - Motoroptimering.se
    Bra mottagande och en bra förbättring av vridmoment på bilen Läs mer
  • 2019-06-08

Hans W skrev om AutoStable - Motoroptimering.se
    Har optimerat v70 o Mégane och allt är till belåtenhet i förbrukning och effekt Läs mer

David S skrev om AutoStable - Motoroptimering.se
    Snabbt och enkelt.
    Texten måste vara åtminstone 30 tecken, denna ”review” är svårare än att lämna in bilen. Läs mer

Fredrik E skrev om AutoStable - Motoroptimering.se
    Motoroptimering steg 1 till en vw passat alltrack -14, 2.0TDI, DSG låda. Supertrevlig personal. Maximal effekt nådd efter ca 2 tankningar. Resultatet blev över förväntat, bilen växlar snabbare och har ett grymt vrid. Känns som en ny bil. Otroligt nöjd med optimeringen! Rekommenderas starkt! Läs mer
  • Carl N

2019-06-06

Carl N skrev om AutoStable - Motoroptimering.se
    Bilen Volvo V60 T5 går lite bättre. Nöjd trots en del olyckligt strul med schemaläggning av optimeringen. Viktor på AutoStable var väldigt kommunikativ och hjälpsam. Läs mer

Ola K skrev om AutoStable - Motoroptimering.se
    Extremt serviceminded, tyvärr såg set ut som en soptipp utanför , gammal nedsutten soffa utanför entrén med en vattenpipa, då det är mitt i Rågsved så kändes det sådär att lämna bilen där. Fundera faktiskt på att skita i det hela och åka därifrån.
    Men väl inne och träffade ägare/personal var intrycket helt motsatt , oerhört trevligt och proffsigt tillmötesgående. Läs mer
  • 2019-06-05

Mikael T skrev om AutoStable - Motoroptimering.se
    Premiumpaketet tror jag det heter, fick 300hk och 430Nm på min Mazda3 MPS -11
    (260/380)* känns ordentlig sklillnad! Enda jag kan klanka på sådär är att det känns som om den inte får tillräckligt med 98 ibland runt 5000-6000 rpm
    Annars jättefin kontakt snabbt jobbat, och så mycket roligare hade jag nog inte kunnat köpa för 7000kr liksom.
    Nu sitter Koni Sport på med HR fjädrar som sänker 3cm oxå så det blev plötsligt väldigt roligt att köra bil igen.
    Zoom zoom Läs mer
  • 2019-06-05

Mikael S skrev om AutoStable - Motoroptimering.se
    Hej,
    Optimerade en 2008 Jeep Grand Cherokee crd. Skulle ge +47 hk och +80Nm.
    Effektökningen blev knappt kännbar och bränsleförbrukningen ca 8% högre vid senaste tankning trots försiktig körning.
    Tyvärr mycket missnöjd med produkten, bortkastade pengar.
    Bemötandet från företaget var dock bra i samband med optimeringsbesöket. Läs mer
  • 2019-06-04

Kim P skrev om AutoStable - Motoroptimering.se
    Trevligt och Proffsigt bemötande och min Audi A4 2.0 TDI fick ett helt nytt liv efter motoroptimeringen.

Helnöjd! Läs mer
  • 2019-06-04

Per D skrev om AutoStable - Motoroptimering.se
    Allt har blivit bättre. Tystare, snabbare, mindre bränsleförbrukning och mera lättstartad. Läs mer
  • Ulf W

Ulf W skrev om AutoStable - Motoroptimering.se
    En höjning av effekten speciellt accet i intervallet 70-120 km/h. Blev bra bemött och bilen levererad till min kurslokal i Norrköping.
    Förväntningar om bättre acceleration blev uppfyllda men bränsleförbrukningen påverkades marginellt. En bra metod för den som vill ha lite mer klös i bilen! Läs mer

Dag H skrev om AutoStable - Motoroptimering.se
    Köpte motoroptimering till min gamla Golf från 125 till 150 HK
    Med detta fick jag en Ny bil.
    Alla min förväntningar blev så bra som jag hade hoppats på. Dessutom fick jag en lånebil kostnadsfritt under tiden de arbetade med min bil.
    /Dag Läs mer
  • Petri V

Petri V skrev om AutoStable - Motoroptimering.se
    Bra dialog
    Bra service känsla
    Höll tiden som lovats
    T.o.m bilen gillar det vad dom gjordes... Wrrroooommm så det går undan.! :)

Kan starkt rekommendera.!
    Mkt nöjd kund :)
    Mvh // P3 Läs mer

Bo A skrev om AutoStable - Motoroptimering.se
    Köpte effektoptimering till BMW535D fungerar utmärkt.
    Bemötandet fungerade utmärkt.
    Företaget levde upp till mina förväntningar. betyg-utmärkt.
    Sammanfattningsvis ger jag betyg - utmärkt Läs mer

Fredrik J skrev om AutoStable - Motoroptimering.se
    Optimeringen av min stora Hymer Husbil gav önskad effekt. inga nedväxlingar uppför och mer resolut acceleration.
    Autostable i Eskilstuna var mycket proffsiga och de åkte t o m till Tumbo för att göra jobbet, när bilen var inne för larminstallation.
    mycket nöjd. Läs mer

Michael E skrev om AutoStable - Motoroptimering.se
    Köpte motoroptimering på min V90 Volvo och är grymt nöjd med allt.
    Kan verkligen rekommendera dom.
    //Michael Läs mer

Roger H skrev om AutoStable - Motoroptimering.se
    Så nöjd. Min Porsche Boxster fick helt nya egenskaper och väldigt rolig att köra efter motoroptimeringen. Läs mer
  • Sune N

Sune N skrev om AutoStable - Motoroptimering.se
    Optimerade min S60 Polestar.

Väldigt bra bemötande precis som vid tidigare kontakter.

Resultatet av ert arbete blev över förväntan! Läs mer

Anders J skrev om AutoStable - Motoroptimering.se
    Det blev en bra optimering av min bil. Ett helt annat vrid
    Tackar Läs mer
  • Jan Eric Ö

Jan Eric Ö skrev om AutoStable - Motoroptimering.se
    Optimering
    Bra
    Tycker att förväntningarna infriades
    Skulle vilja ha typ ett bromsprov före och efter för att verkligen visa ökad motorstyrka Läs mer
  • Anders F

2019-02-22

Anders F skrev om AutoStable - Motoroptimering.se
    Volvo CC60 D4 AWD 2,4L 2016 Automat

Fantastiskt resultat.

Tack för extremt professionellt bemötande och hantering. Rekommenderas. Läs mer
    2019-02-22 AutoStable - Motoroptimering.se svarar Anders F
    Hej Anders!
    Tack för ännu ett fin uppdrag. Vi är glada att ha dig som kund år efter år.

Varmt välkommen åter!
    Team AutoStable
  • 2019-02-18

Emil G skrev om AutoStable - Motoroptimering.se
    Volvo V40 D3 (150hk) -13

Fick tid bokad på en Lördag (Då verkstaden egentligen är stängd!!).
    Erik som utförde optimeringen svarade i telefon på söndagen(!!) och svarade glatt på lite frågor jag hade.

10/10 för kundbemötandet!
    10/10 för optimeringen! Läs mer
    2019-02-18 AutoStable - Motoroptimering.se svarar Emil G
    Hej Emil!
    Så kul att våra ansträngningar uppskattas :) Stort tack för enormt fina betyg!
    Varmt välkommen åter. / Team AutoStable.
    Emil G gillar detta
  • 2019-02-08

Markus Eklund skrev om AutoStable - Motoroptimering.se
    Ford mondeo 2014 2,2 tdci
    Kanon den går som jag förväntade mig! Tack för en snabb o enkel o okomplicerat affär klockrent! Vi hörs av /Markus! 👊 Läs mer
    2019-02-15 AutoStable - Motoroptimering.se svarar Markus Eklund
    Hej Markus!

Tusen tack! Hoppas vi även får göra kollegans bil ;) Ring så skall vi ordna ett öppningserbjudande i Nyköping på vår nya station! Välkommen. / Team AutoStable.
  • 2019-01-18

Gunnar F skrev om AutoStable - Motoroptimering.se
    Mini Cooper S clubman 4wd. 260hk.automat.
    Allt gick hur smidigt som helst. Trevlig o kunnig Erik allt sköttes proffsigt.
    Bilen blev mycket mer rap, svarar snabbare på gasen och drar iväg (märkbart bättre vrid) utan att växla ner, vilket den ville göra tidigare. Bra mycket bättre skjuts i 80-120km registret. Är riktigt riktigt nöjd. Synd bara att det blev glashalt på vägarna. Nu längtar man bara att få lägga på sommar pukarna o torra vägar.
    AutoStable I Etuna Rekommenderar jag starkt. Läs mer
    2019-02-15 AutoStable - Motoroptimering.se svarar Gunnar F
    Hej Gunnar!

Stort tack för detta! Så kul att höra!
    Hojta till så skall vi ordna ett fint erbjudande till dina vänner, om du inte redan sett kampanjen i vårt nyhetsbrev. Välkommen! / Team AutoStable.
  • 2019-01-03

Berra m skrev om AutoStable - Motoroptimering.se
    Optimering av VOLVO S60 (I) T5 2.3 Turbo (Bensin) 250hk 2004

Var in med min bil hos Autostable i Eskilstuna i december.

Köpte deras tjänster så som optimering samt även fick jag hjälp med montering av mitt 3 tums downpipe å sportavgas.

Mina upplevelser om det hela?

Nu har det gått ca en månad sen jag var inne hos dem så har hunnit testat bilen väldigt mycket.

Jag är sjukt nöjd, märkbar prestanda verkligen var lite skeptisk i början om det skulle verkligen bli någon förändring.
    Men ack så fel jag hade! han blev mycket piggare på gasen.

Inte nog med det så tycker jag även att den verkar dra lite mindre bensin, nog för att det kanske inte spelar någon roll när man kör en automat T5:a då får man nog ta i beredskap på att dom drar mkt! men lite mindre är ju aldrig fel!

Bemötandet å hjälpen jag fick av Erik på autostable var extremt bra.

Gick igenom steg för steg vad som skulle göras.
    Samt även lite skötsel å råd efter allt var klart.

Så stort tack till dig Erik.

Kommer garanterat använda era tjänster i framtiden igen ingen tvekan om det. Läs mer
    2019-02-15 AutoStable - Motoroptimering.se svarar Berra m
    Hej Berra!

Sååå kul att höra! Stort tack för fina lovord och varmt välkommen åter.

Bengt G skrev om AutoStable - Motoroptimering.se
    Optimering av Lancia Voyager 2,8 Diesel årsmodell 2015.

Mattias på Ekerö stationen gav mig en helt ny bil, prestandan är grym, motorn är så mycket starkare så att motorn inte behöver inte växla ner om jag ligger med farthållare i 110 och det kommer en brant backe. Och omkörningar är ju en fröjd numera :)

En trött familjebuss har fått nytt liv helt enkelt.

Tack Victor för snabbt och grymt bemötande, du kan din sak. Mattias får också en eloge för bra service. Du lämnar på morgonen och hämtar på eftermiddagen och allt som utlovats levereras!!

Tänk om alla företag som jobbar med fordon funkade såhär bra!! 10 av 10 från mig.

Benke Gustafsson
    (optimerat många bilar på olika företag) Läs mer
    2018-12-17 AutoStable - Motoroptimering.se svarar Bengt G
    Tjena Benke,

Jag har sagt det förut men säger det här igen, ett stort varmt tack för att du är kund hos oss, och tack för att du väljer att dela med dig av dina erfarenheter hos oss, vi är enormt glada för detta!

Vänligen,
    Victor och Team AutoStable.

Christian K skrev om AutoStable - Motoroptimering.se
    Väll utflrt jobb och bilen fungerar grymt bra 😁 Läs mer

Charlie K skrev om AutoStable - Motoroptimering.se
    Om jag ska sammafatta min upplevelse med några ord så skulle jag såg att dom är: Trevliga, ärliga, väldigt duktiga och samarbetsvänliga! Toppen betyg från mig. Läs mer
  • Peter K

2018-11-28

Peter K skrev om AutoStable - Motoroptimering.se
    Köpte en gammal Audi TT 225hkr, årsmodell-01. Upplevde att den var lite trött och lämnade in på max optimering. Betydligt bättre driv och så mycket roligare att köra numera. Drar inte heller nämnvärt mer bensin, så väl investerade pengar! Läs mer

Håkan K skrev om AutoStable - Motoroptimering.se
    God service. Bra återkoppling om tid och plats för optimeringen. Läs mer

Kenneth T skrev om AutoStable - Motoroptimering.se
    Otroligt trevlig och lugn gick igenom steg för steg Läs mer

Dennis E skrev om AutoStable - Motoroptimering.se
    Jag köpte max programet och blev inte nöjd alls, jag hade förväntat mig en stor skillnad en vad som blev. Men bilen känns bara lite starkare en innan. Super trevlig personal. Läs mer
    2019-02-15 AutoStable - Motoroptimering.se svarar Dennis E
    Hejsan Dennis,

Tack för de vänliga orden om vårt kundbemötande, det värmer!
    Vad gäller effektupplevelsen låter ju minst sagt märkligt. Jag hoppas att du varit i kontakt med din AutoStable-tekniker för en felsökning, om effektvinsten inte varit den förväntade? Vänligen ta kontakt med oss så vi får gå till botten med detta då jag bara kan gissa vilken bil det gäller.

Stort tack på förhand.
    Victor / Team AutoStable
  • Lars B

2018-11-26

Lars B skrev om AutoStable - Motoroptimering.se
    Verkar seriösa i sin presentation , och än så länge funkar det fint.
    Drar dessutom nog aningen mindre diesel. Läs mer

Bernhard W skrev om AutoStable - Motoroptimering.se
    Proffsigt och bra kundbemötande informativa tekniker som verkar kunna sin sak. Läs mer
  • 2018-11-24

Brian S skrev om AutoStable - Motoroptimering.se
    Autostable erbjuder bra kundservice och processen var enkelt. De personer jag var i kontakt med från Autostable och deras samarbetsverkstad har varit mycket trevliga.
    Nu har jag kört ca 1000 mil och dessvärre levererades inte den produkt som jag efterfrågade. Jag fick frågan om vilken typ av optimering jag ville ha. Jag ville ha en optimering som skulle ge en lägre förbrukning och det sa dom att det skulle inte vara några problem att leverera. Får jag även mer vridkraft i motorn så såg jag det en bonus. Produkten jag fick gav en märkbar ökning i motorns effekt. Men däremot uteblev min efterfrågade minskning av bränsleförbrukning.
    Innan optimeringen hade jag en förbrukning på 7,28 L/100KM på 95 OKT de senaste 6000milen. Efter optimeringen har jag en period på 6-8 veckor testat både 98 och 95 oktan. 98 gav en förbrukning på 7,49 L/100KM och 95 7,93 L/100KM. Det är en ökning på ca 3% respektive 9%.
    60 dagars full ångerrätt låter bra på pappret. Men för att skapa en verklig och rättvis bild om förändringen så räcker det inte till. Det behövs en längre tid för jämförelse då körstilen påverkar jättemycket. I mitt fall har körstilen mer eller mindre varit den samma, jag pendlar ett par mil om dagen på landsväg och kör alltid med farthållare. Läs mer
    2019-02-15 AutoStable - Motoroptimering.se svarar Brian S
    Hej Brian,

Först och främst stort tack för att du är kund hos oss och för de vänliga orden om vårt kundbemötande, det värmer! Härligt också att det gav en märkbar effektvinst.

Vad gäller den uteblivna förväntade besparingen i din sportbil, beklagar vi om vi inte levererat på den pukten. Det är alltid vår strävan att med en skräddarsydd mjukvara försöka uppnå och överträffa förväntningarna med en uppgradering. En bränslebesparing är kanske inte det vanligaste man efterfrågar på en "hot hatchback" som din roliga bil, men med det sagt är det sällan vi ser en ökning. Optimeringen gjordes under rekordsommaren - det är ingen bortförklaring, men det är ganska normalt att förbrukningen ökar när kylan tilltar, och möjligen är det del av förklaringen till din upplevelse under Okt/November när kanske vinterhjulen monterats också. Tag gärna kontakt med oss i vår, när sommarhjulen är på och du nollställt färddatorn igen. Tips: farthållaren är en ofta en bränsletjuv!

Varmt välkommen åter! Team AutoStable

Pierre T skrev om AutoStable - Motoroptimering.se
    Optimerade min Cooper hos Matthias på Ekerö. Känner honom sedan tidigare då han fått ta hand om alla mina bilstereoinstallationer. Har alltid fått klockrent mottagande/bemötande. Resultatet har alltid varit världsklass.
    Kan varmt rekommendera Mattias.

Jag köpte max effekt till Coopern. Så nu är den helt vild. Läs mer
    2018-11-22 AutoStable - Motoroptimering.se svarar Pierre T
    Hej Pierre,

Vad ska vi säga, vi kan bara hålla med, Mathias är en pärla! Kul att du även gillade resultatet av optimeringen. Stort tack för uppdraget, betyget och varmt välkommen åter!

Lars M skrev om AutoStable - Motoroptimering.se
    Mycket bra upplevelse blev en helt annan bil Läs mer
    2018-11-22 AutoStable - Motoroptimering.se svarar Lars M
    Underbart att höra! Tack Lars, varmt välkommen åter!

Per G skrev om AutoStable - Motoroptimering.se
    Motoroptimering med förväntat resultat Läs mer
    2018-11-22 AutoStable - Motoroptimering.se svarar Per G
    Hej Per! Tack för din rekommendation.

En nyfiken fråga: vad skulle du kunna tipsa oss om att förbättra för att göra upplevelsen värd till och med en 5:e poäng? Stort tack på förhand.

Nils B skrev om AutoStable - Motoroptimering.se
    Optimerade min Jaguar XF. Så otroligt stor skillnad. Bottendrag från början och kraften tar aldrig slut. Når 180-190 och det bara fortsätter. Har haft många snabba bilar men nu är Jaggan på topp trots att det är en diesel. Super proffsiga killar som kan sin sak. Rekommenderas varmt. Läs mer
    2018-11-22 AutoStable - Motoroptimering.se svarar Nils B
    Hej Nils,

Stort tack för trevlig läsning. Vi kan bara hålla med, den blev helt fantastisk! Varmt välkommen åter och kör vackert!

• 2018-11-20

Hjalmar B skrev om AutoStable - Motoroptimering.se
    Bilen känns som ny igen! 0-200 gick från 34 sekunder ner till ynka 22 sekunder med en steg 2 optimering, nästan 40% förbättring! Bad också om en pop and bang optimering för att liva upp bilen lite och Autostable löste det utan problem. Grym service! Läs mer
    2018-11-21 AutoStable - Motoroptimering.se svarar Hjalmar B
    Hej Hjalmar!

Alltsååå, viiilken grym bil! Så kul att du gillar resultatet (det verkar tala för sig självt hehe).

Tack för förtroendet!

Om du vill hjälpa oss få ännu fler nöjda kunder, tipsa gärna vänner och bekanta om vår pågående kampanj som löper ut på Söndag 25/11! Mer info på https://www.motoroptimering.se/news_archive.php

• 2018-11-13

BeO O skrev om AutoStable - Motoroptimering.se
    Mycket trevligt bemötande! Dessutom en bil som är både piggare och snålare! Läs mer
    2018-11-21 AutoStable - Motoroptimering.se svarar BeO O
    Tack, din kommentar värmer i November-diset!

• Martin S

2018-11-08

Martin S skrev om AutoStable - Motoroptimering.se
    Lämnade in min BMW X1 på optimering

Bilen går otroligt bra, grymt under acceleration och har ett bra tryck hela vägen upp i 165-175.
    Känns inte som att köra en liten SUV utan beter sig mycket mer sportigare!

Bränsleförbrukningen ligger mellan 0.6-0.65 på motorväg så är snål samtidigt som man får bra med tryck ifrån motorn.

Inte många bilar som drar om den nu mera! Läs mer
    2018-11-21 AutoStable - Motoroptimering.se svarar Martin S
    Hej Martin!

Härligt att höra. Stort tack för förtroendet!

• Mats B

2018-11-07

Mats B skrev om AutoStable - Motoroptimering.se
    Gjorde optimering av en BMW 330 D. Det blev en helt annan bil efter optimeringen. Är mycket nöjd och kan rekommendera Autostable i Eskilstuna. Läs mer
    2018-11-21 AutoStable - Motoroptimering.se svarar Mats B
    Hej Mats!

Grymt kul att höra - stort tack för din rekommendation, det värmer!

Stort tack för din Reco!

Mått Johanssons Väg 34, 633 46 Eskilstuna