Alla kategorier Reservdelar Södermanland Eskilstuna AutoStable - Motoroptimering.se

AutoStable - Motoroptimering.se

Mått Johanssons Väg 34, 633 46 Eskilstuna — Visa karta

Välkommen till AutoStable - Motoroptimering med garantier! Hos oss får du en skräddarsydd och modern omprogrammering av styrenheten för ökad kraft och körglädje i ditt fordon.

Tjänster för uppgradering av motorer för högre effekt och lägre förbrukning har många namn: chiptrimning, trimchip, trimboxar eller seriell programmering men vi jobbar enbart med modern omprogrammering.

Hos oss får du alltid en optimering som är utvecklad och testad av de bästa programmerarna. Tack vare många års dokumenterad kvalité får du också tillgång till en unik motorgaranti från Svensk Bilgaranti - detta för att göra det extra tryggt att uppgradera din bil.

Lämna in ditt fordon hos någon av våra partners, skicka din styrenhet till oss eller besök AutoStable i Eskilstuna. Vi finns på bland annat följande orter; Umeå, Söderhamn, Torsby, Norrtälje, Stockholm-Ekerö, Nykvarn, Hallstahammar, Eskilstuna, Nyköping, Norrköping, Jönköping, Mönsterås, Halmstad, samt i Danmark även Liseleje.

Vi erbjuder:
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 358 kunder tycker om AutoStable - Motoroptimering.se

• 2019-08-02

Kevin Marcus Bengt R skrev om AutoStable - Motoroptimering.se
    Mycket bra optemeringar. Får exakt den skalan som står för optemeringen. Riktigt schysst ställe. Glada och schyssta arbetare. Mycket nöjd med alla mina bilar som varit inne!! Läs mer
  • 2019-08-02

RICKARD R skrev om AutoStable - Motoroptimering.se
    Första gången jag lämnar in bilen på optimering.
    Härliga människor som arbetar där som bemöter kund med energi och tryggsam atmosfär.
    Lämna in bilen på förmiddagen och blev klar ca 3-4 timmar senare.
    Helt klart en ny bil att köra!
    Rekommenderar starkt att åka till Autostable.
    Snabbt, smidigt utan problem.

Tusen tack kommer tillbaka med framtida bilar.
    (Skoda Octavia RS MK3 TDI 184hk) Läs mer
  • JAN HENDRIK H

2019-07-25

JAN HENDRIK H skrev om AutoStable - Motoroptimering.se
    Helt klart ett av de företagen med den bästa servicen jag någonsin har anlitat. Jag har varit där 4 gånger nu och det blev mycket bra resultat varenda gång!
    Jag rekommenderar starkt! Läs mer
  • 2019-07-23

KENT L skrev om AutoStable - Motoroptimering.se
    Har bara gott att säga om Autostable ändå från första kontakt, till hämtning av min bil.
    Bilen fick ett bättre vrid, mer hästkrafter och faktiskt så har jag märkt att den drar mindre.
    Andra företag bör efterleva detta företagets kundkontakt och omhändertagande.
    Världsklass! Läs mer
  • 2019-07-05

Martin N skrev om AutoStable - Motoroptimering.se
    Seriöst företag, inga hittepå siffror i marknadsföringen. Dom räddade min vw bil från miljöpartisternas hemska ful-programmering. Nu går bilen att köra igen. 5/5 Läs mer
  • 2019-06-21

Daniel L skrev om AutoStable - Motoroptimering.se
    Lämnade in bilen för motor optimering, Fick ett bra bemötande, Samt ett bra resultat. Läs mer

Johan A skrev om AutoStable - Motoroptimering.se
    Chip trimning på en båtmotor Suzuki 90hk fyrtaktare

Blev bra bemött och av vad jag tycker en kunnig personal.

Ett snabbt agerande från er sida.

Vet ej rigtigt vad jag förväntade mig med en flera hk krafter och det verkar jag ha fått.i

Bra uppfattning av era tjänster Läs mer

Patrik M skrev om AutoStable - Motoroptimering.se
    Mkt bra bemötande, kändes proffsigt.
    Mycket bättre effekt och bottenvrid.
    Upplever att bilen växlar lite hårdare nu, inte lika silkeslent som innan tyvärr. Läs mer

Peter N skrev om AutoStable - Motoroptimering.se
    Supertrevlig mottagning och super serviceinställning. Verkligen!

Men resten var inte alls bra.

1. Svårt att hitta dit, med GPS.
    2. De hade bilen hela dagen, men de fick inte klart den.

Det var en bortkastad dag för mig dessvärre.

Men, som sagt, det kan nog bli bra med tiden, med tanke på inställningen hos han som har hallen.

Är osäker på om jag kommer att återvända, då jag inte önskar att slösa bort en dag till, och funderar kanske också på om det blir bra.

Hälsningar
    Peter Läs mer

Axel L skrev om AutoStable - Motoroptimering.se
    Bra kundmottagande, dom ringde under optimeringen ochj informera mig om hur dem låg till, fick även bra rabatt Läs mer

Autobody Stockholm skrev om AutoStable - Motoroptimering.se
    Lämnade in min porsche för en max optimer! Kan säga att jag är supernöjd! Mycket bättre bottendrag dessutom lägre bränsleförbrukning!

Personalen är kunniga och tillmötesgående :-) Läs mer

Gabriel K skrev om AutoStable - Motoroptimering.se
    Vi lämnade in vår V40 T2 på optimering, vi är otroligt nöjda med resultatet. Bilen blev plötsligt väldigt snabb och pålitlig vid omkörningar.

Tack för att ni förbättrat vår dagliga upplevelse av V40n! Läs mer
  • 2019-06-17

Mc Verkstan M skrev om AutoStable - Motoroptimering.se
    Riktigt bra service och kanontrevlig personal! Läs mer
  • 2019-06-17

Pontus V skrev om AutoStable - Motoroptimering.se
    Motoroptimering ”steg 1” på min Golf 1.6 TDI.
    Oliwer (vill jag minnas att grabben hette) var klockrent start till slut. Mina förhoppningar var måttligt optimistiska men slutresultatet krossade mina vildaste drömmar.
    10/10 kommer göra om med nästa bil! Rekomenderas varmt Läs mer
  • Martin N

2019-06-15

Martin N skrev om AutoStable - Motoroptimering.se
    Uppsökte Torsby Biltjänst för en motoruppgradering till min Mercedes C320 CDI. Blev bra och proffsigt bemött. Och fick en tid bokad snabbt till optimeringen.
    Har haft använt bilen i snart 6 mån nu o allt har fungerat klockrent. Bilen gick bra redan från start, men med optimeringen blev det en helt ny bil, fantastikt härligt vridmoment! 5/5 i betyg från Mig! Läs mer
  • 2019-06-15

Karl A skrev om AutoStable - Motoroptimering.se
    Chiptrim blev bra . Jag är nöjd . Läs mer
  • 2019-06-15

Kim J skrev om AutoStable - Motoroptimering.se
    Motoroptimerimg och är positiv till helheten. Läs mer
  • 2019-06-13

Rolf T skrev om AutoStable - Motoroptimering.se
    Motor optimering samt vätgas rengöring. Bemötande var bra och bilen blev som jag tänkt mig. Rekommenderar Auto stable till andra som vill optimera. Läs mer
  • 2019-06-13

Robin S skrev om AutoStable - Motoroptimering.se
    Fantastisk service och tjänster! Efter motoroptimering hos AutoStable blir bilen bättre än ny! Läs mer
  • 2019-06-11

Jonny J skrev om AutoStable - Motoroptimering.se
    Snabb kontakt bra uppföljning.
    Resultatet blev utmärkt. Läs mer
  • 2019-06-10

Erik R skrev om AutoStable - Motoroptimering.se
    Optimerad Volvo v90 d.4a, från 190hk - 250hk otrolig skillnad ! Läs mer
  • 2019-06-09

Rolf O skrev om AutoStable - Motoroptimering.se
    Bra mottagande och en bra förbättring av vridmoment på bilen Läs mer
  • 2019-06-08

Hans W skrev om AutoStable - Motoroptimering.se
    Har optimerat v70 o Mégane och allt är till belåtenhet i förbrukning och effekt Läs mer

David S skrev om AutoStable - Motoroptimering.se
    Snabbt och enkelt.
    Texten måste vara åtminstone 30 tecken, denna ”review” är svårare än att lämna in bilen. Läs mer

Fredrik E skrev om AutoStable - Motoroptimering.se
    Motoroptimering steg 1 till en vw passat alltrack -14, 2.0TDI, DSG låda. Supertrevlig personal. Maximal effekt nådd efter ca 2 tankningar. Resultatet blev över förväntat, bilen växlar snabbare och har ett grymt vrid. Känns som en ny bil. Otroligt nöjd med optimeringen! Rekommenderas starkt! Läs mer
  • Carl N

2019-06-06

Carl N skrev om AutoStable - Motoroptimering.se
    Bilen Volvo V60 T5 går lite bättre. Nöjd trots en del olyckligt strul med schemaläggning av optimeringen. Viktor på AutoStable var väldigt kommunikativ och hjälpsam. Läs mer

Ola K skrev om AutoStable - Motoroptimering.se
    Extremt serviceminded, tyvärr såg set ut som en soptipp utanför , gammal nedsutten soffa utanför entrén med en vattenpipa, då det är mitt i Rågsved så kändes det sådär att lämna bilen där. Fundera faktiskt på att skita i det hela och åka därifrån.
    Men väl inne och träffade ägare/personal var intrycket helt motsatt , oerhört trevligt och proffsigt tillmötesgående. Läs mer
  • 2019-06-05

Mikael T skrev om AutoStable - Motoroptimering.se
    Premiumpaketet tror jag det heter, fick 300hk och 430Nm på min Mazda3 MPS -11
    (260/380)* känns ordentlig sklillnad! Enda jag kan klanka på sådär är att det känns som om den inte får tillräckligt med 98 ibland runt 5000-6000 rpm
    Annars jättefin kontakt snabbt jobbat, och så mycket roligare hade jag nog inte kunnat köpa för 7000kr liksom.
    Nu sitter Koni Sport på med HR fjädrar som sänker 3cm oxå så det blev plötsligt väldigt roligt att köra bil igen.
    Zoom zoom Läs mer
  • 2019-06-05

Mikael S skrev om AutoStable - Motoroptimering.se
    Hej,
    Optimerade en 2008 Jeep Grand Cherokee crd. Skulle ge +47 hk och +80Nm.
    Effektökningen blev knappt kännbar och bränsleförbrukningen ca 8% högre vid senaste tankning trots försiktig körning.
    Tyvärr mycket missnöjd med produkten, bortkastade pengar.
    Bemötandet från företaget var dock bra i samband med optimeringsbesöket. Läs mer
  • 2019-06-04

Kim P skrev om AutoStable - Motoroptimering.se
    Trevligt och Proffsigt bemötande och min Audi A4 2.0 TDI fick ett helt nytt liv efter motoroptimeringen.

Helnöjd! Läs mer
  • 2019-06-04

Per D skrev om AutoStable - Motoroptimering.se
    Allt har blivit bättre. Tystare, snabbare, mindre bränsleförbrukning och mera lättstartad. Läs mer
  • Ulf W

Ulf W skrev om AutoStable - Motoroptimering.se
    En höjning av effekten speciellt accet i intervallet 70-120 km/h. Blev bra bemött och bilen levererad till min kurslokal i Norrköping.
    Förväntningar om bättre acceleration blev uppfyllda men bränsleförbrukningen påverkades marginellt. En bra metod för den som vill ha lite mer klös i bilen! Läs mer

Dag H skrev om AutoStable - Motoroptimering.se
    Köpte motoroptimering till min gamla Golf från 125 till 150 HK
    Med detta fick jag en Ny bil.
    Alla min förväntningar blev så bra som jag hade hoppats på. Dessutom fick jag en lånebil kostnadsfritt under tiden de arbetade med min bil.
    /Dag Läs mer
  • Petri V

Petri V skrev om AutoStable - Motoroptimering.se
    Bra dialog
    Bra service känsla
    Höll tiden som lovats
    T.o.m bilen gillar det vad dom gjordes... Wrrroooommm så det går undan.! :)

Kan starkt rekommendera.!
    Mkt nöjd kund :)
    Mvh // P3 Läs mer

Bo A skrev om AutoStable - Motoroptimering.se
    Köpte effektoptimering till BMW535D fungerar utmärkt.
    Bemötandet fungerade utmärkt.
    Företaget levde upp till mina förväntningar. betyg-utmärkt.
    Sammanfattningsvis ger jag betyg - utmärkt Läs mer

Fredrik J skrev om AutoStable - Motoroptimering.se
    Optimeringen av min stora Hymer Husbil gav önskad effekt. inga nedväxlingar uppför och mer resolut acceleration.
    Autostable i Eskilstuna var mycket proffsiga och de åkte t o m till Tumbo för att göra jobbet, när bilen var inne för larminstallation.
    mycket nöjd. Läs mer

Michael E skrev om AutoStable - Motoroptimering.se
    Köpte motoroptimering på min V90 Volvo och är grymt nöjd med allt.
    Kan verkligen rekommendera dom.
    //Michael Läs mer

Roger H skrev om AutoStable - Motoroptimering.se
    Så nöjd. Min Porsche Boxster fick helt nya egenskaper och väldigt rolig att köra efter motoroptimeringen. Läs mer
  • Sune N

Sune N skrev om AutoStable - Motoroptimering.se
    Optimerade min S60 Polestar.

Väldigt bra bemötande precis som vid tidigare kontakter.

Resultatet av ert arbete blev över förväntan! Läs mer

Anders J skrev om AutoStable - Motoroptimering.se
    Det blev en bra optimering av min bil. Ett helt annat vrid
    Tackar Läs mer
  • Jan Eric Ö

Jan Eric Ö skrev om AutoStable - Motoroptimering.se
    Optimering
    Bra
    Tycker att förväntningarna infriades
    Skulle vilja ha typ ett bromsprov före och efter för att verkligen visa ökad motorstyrka Läs mer
  • Anders F

2019-02-22

Anders F skrev om AutoStable - Motoroptimering.se
    Volvo CC60 D4 AWD 2,4L 2016 Automat

Fantastiskt resultat.

Tack för extremt professionellt bemötande och hantering. Rekommenderas. Läs mer
    2019-02-22 AutoStable - Motoroptimering.se svarar Anders F
    Hej Anders!
    Tack för ännu ett fin uppdrag. Vi är glada att ha dig som kund år efter år.

Varmt välkommen åter!
    Team AutoStable
  • 2019-02-18

Emil G skrev om AutoStable - Motoroptimering.se
    Volvo V40 D3 (150hk) -13

Fick tid bokad på en Lördag (Då verkstaden egentligen är stängd!!).
    Erik som utförde optimeringen svarade i telefon på söndagen(!!) och svarade glatt på lite frågor jag hade.

10/10 för kundbemötandet!
    10/10 för optimeringen! Läs mer
    2019-02-18 AutoStable - Motoroptimering.se svarar Emil G
    Hej Emil!
    Så kul att våra ansträngningar uppskattas :) Stort tack för enormt fina betyg!
    Varmt välkommen åter. / Team AutoStable.
    Emil G gillar detta
  • 2019-02-08

Markus Eklund skrev om AutoStable - Motoroptimering.se
    Ford mondeo 2014 2,2 tdci
    Kanon den går som jag förväntade mig! Tack för en snabb o enkel o okomplicerat affär klockrent! Vi hörs av /Markus! 👊 Läs mer
    2019-02-15 AutoStable - Motoroptimering.se svarar Markus Eklund
    Hej Markus!

Tusen tack! Hoppas vi även får göra kollegans bil ;) Ring så skall vi ordna ett öppningserbjudande i Nyköping på vår nya station! Välkommen. / Team AutoStable.
  • 2019-01-18

Gunnar F skrev om AutoStable - Motoroptimering.se
    Mini Cooper S clubman 4wd. 260hk.automat.
    Allt gick hur smidigt som helst. Trevlig o kunnig Erik allt sköttes proffsigt.
    Bilen blev mycket mer rap, svarar snabbare på gasen och drar iväg (märkbart bättre vrid) utan att växla ner, vilket den ville göra tidigare. Bra mycket bättre skjuts i 80-120km registret. Är riktigt riktigt nöjd. Synd bara att det blev glashalt på vägarna. Nu längtar man bara att få lägga på sommar pukarna o torra vägar.
    AutoStable I Etuna Rekommenderar jag starkt. Läs mer
    2019-02-15 AutoStable - Motoroptimering.se svarar Gunnar F
    Hej Gunnar!

Stort tack för detta! Så kul att höra!
    Hojta till så skall vi ordna ett fint erbjudande till dina vänner, om du inte redan sett kampanjen i vårt nyhetsbrev. Välkommen! / Team AutoStable.
  • 2019-01-03

Berra m skrev om AutoStable - Motoroptimering.se
    Optimering av VOLVO S60 (I) T5 2.3 Turbo (Bensin) 250hk 2004

Var in med min bil hos Autostable i Eskilstuna i december.

Köpte deras tjänster så som optimering samt även fick jag hjälp med montering av mitt 3 tums downpipe å sportavgas.

Mina upplevelser om det hela?

Nu har det gått ca en månad sen jag var inne hos dem så har hunnit testat bilen väldigt mycket.

Jag är sjukt nöjd, märkbar prestanda verkligen var lite skeptisk i början om det skulle verkligen bli någon förändring.
    Men ack så fel jag hade! han blev mycket piggare på gasen.

Inte nog med det så tycker jag även att den verkar dra lite mindre bensin, nog för att det kanske inte spelar någon roll när man kör en automat T5:a då får man nog ta i beredskap på att dom drar mkt! men lite mindre är ju aldrig fel!

Bemötandet å hjälpen jag fick av Erik på autostable var extremt bra.

Gick igenom steg för steg vad som skulle göras.
    Samt även lite skötsel å råd efter allt var klart.

Så stort tack till dig Erik.

Kommer garanterat använda era tjänster i framtiden igen ingen tvekan om det. Läs mer
    2019-02-15 AutoStable - Motoroptimering.se svarar Berra m
    Hej Berra!

Sååå kul att höra! Stort tack för fina lovord och varmt välkommen åter.

Bengt G skrev om AutoStable - Motoroptimering.se
    Optimering av Lancia Voyager 2,8 Diesel årsmodell 2015.

Mattias på Ekerö stationen gav mig en helt ny bil, prestandan är grym, motorn är så mycket starkare så att motorn inte behöver inte växla ner om jag ligger med farthållare i 110 och det kommer en brant backe. Och omkörningar är ju en fröjd numera :)

En trött familjebuss har fått nytt liv helt enkelt.

Tack Victor för snabbt och grymt bemötande, du kan din sak. Mattias får också en eloge för bra service. Du lämnar på morgonen och hämtar på eftermiddagen och allt som utlovats levereras!!

Tänk om alla företag som jobbar med fordon funkade såhär bra!! 10 av 10 från mig.

Benke Gustafsson
    (optimerat många bilar på olika företag) Läs mer
    2018-12-17 AutoStable - Motoroptimering.se svarar Bengt G
    Tjena Benke,

Jag har sagt det förut men säger det här igen, ett stort varmt tack för att du är kund hos oss, och tack för att du väljer att dela med dig av dina erfarenheter hos oss, vi är enormt glada för detta!

Vänligen,
    Victor och Team AutoStable.

Christian K skrev om AutoStable - Motoroptimering.se
    Väll utflrt jobb och bilen fungerar grymt bra 😁 Läs mer

Charlie K skrev om AutoStable - Motoroptimering.se
    Om jag ska sammafatta min upplevelse med några ord så skulle jag såg att dom är: Trevliga, ärliga, väldigt duktiga och samarbetsvänliga! Toppen betyg från mig. Läs mer
  • Peter K

2018-11-28

Peter K skrev om AutoStable - Motoroptimering.se
    Köpte en gammal Audi TT 225hkr, årsmodell-01. Upplevde att den var lite trött och lämnade in på max optimering. Betydligt bättre driv och så mycket roligare att köra numera. Drar inte heller nämnvärt mer bensin, så väl investerade pengar! Läs mer

Mått Johanssons Väg 34, 633 46 Eskilstuna