Alla kategorier Reservdelar Södermanland Eskilstuna AutoStable - Motoroptimering.se

AutoStable - Motoroptimering.se

Mått Johanssons Väg 36, 633 46 Eskilstuna — Visa karta

Välkommen till AutoStable - Motoroptimering med garantier! Hos oss får du en skräddarsydd och modern omprogrammering av styrenheten för ökad kraft och körglädje i ditt fordon.

Tjänster för uppgradering av motorer för högre effekt och lägre förbrukning har många namn: chiptrimning, trimchip, trimboxar eller seriell programmering men vi jobbar enbart med modern omprogrammering.

Hos oss får du alltid en optimering som är utvecklad och testad av de bästa programmerarna från kontinenten. Tack vare många års dokumenterad kvalité får du också tillgång till en unik motorgaranti för nyare bilar - Detta för att göra det extra tryggt att uppgradera din bil.

Lämna in ditt fordon hos någon av våra partners, skicka din styrenhet till oss eller besök AutoStable i Eskilstuna. Vi finns på följande orter; Umeå, Sundsvall, Söderhamn, Norrtälje, Ekerö, Vasastan (Sthlm ), Haninge, Nykvarn, Hallstahammar, Eskilstuna, Norrköping, Jönköping, samt i Danmark även Køge (Köpenhamn) och Liseleje.

Vi erbjuder alltid
- 60 dagars nöjd-kundgaranti
- Fri diagnos innan & efter
- 24 månaders motorgaranti
- Ansök om att betala mot faktura eller delbetala
Mån-Tor: 09:00-17:00
Fre: 09:00-16:00
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 220 kunder tycker om AutoStable - Motoroptimering.se

• Ludwig Å
    Ludwig Å skrev om AutoStable - Motoroptimering.se
    Jag hade min vita audi a4 b8 hos er för någon vecka sedan och tänkte återkoppla med att säga att jag är supernöjd med allt! kundservice/resultat! Ljudet är klockrent! Tyst när jag vill och sen kan man släppa ut monstret om man väl vill det! Allt har gått smidigt med bokningar hos era partners som Ferrita och autoexperten, snabbt och seriöst utfört! Blivit väl bemött överallt så jag har verkligen inget att klaga på! Kan absolut rekommendera er vidare!
  • Armin S
    Armin S skrev om AutoStable - Motoroptimering.se
    Grymt bra service. Rekommenderas varmt!
  • Håkan L
    Håkan L skrev om AutoStable - Motoroptimering.se
    Fick en bra kontakt med deras säljare som hjälpte mig med det jag hade önskemål om. Resultatet av motoroptimeringen på min Z4 var ungefär vad jag förväntat. Inte för lång väntetid ej heller på utfört uppdrag.
  • Stig L
    Stig L skrev om AutoStable - Motoroptimering.se
    Jag hade nästan tänkt köpa en Hell Cat. Men efter Eriks behandling i Eskilstuna så går min Charger otroligt fint Vilket skjut det blev i bilen. Jag trodde inte att det skulle göra sån skillnad!! Jag är otroligt nöjd!!
  • Roger S
    Roger S skrev om AutoStable - Motoroptimering.se
    Bra bemötande från Ditec Umeå. Bra förklaring om alternativ som fanns.
    Upplever en helt annan prestanda nu efter mototoptimeringen.
    Kommer att rekommendera till vänner och bekanta att göra samma sak.
  • Marcus H
    Marcus H skrev om AutoStable - Motoroptimering.se
    Det känns som om motorn blev som den skulle vara från start. Rappare acceleration och orkar snabbare upp i toppfart (som också ökade!). Mycket bra och proaktivt bemötande från första mailkontakt till verkstaden som gjorde installationen.
  • Stefan G
    Stefan G skrev om AutoStable - Motoroptimering.se
    Bilen blev kännbart starkare från ca 3000 varv den vill dra! Varvvillig mycket rolig motorregister .
  • Robert E
    Robert E skrev om AutoStable - Motoroptimering.se
    Blev betydligt mer responsiv efter optimeringen
  • Håkan F
    Håkan F skrev om AutoStable - Motoroptimering.se
    Fick vända och åka hem p.g.a att jag ej var bokad på mekonomen i Söderhamn.Fick ny tid av killen på mekonomen.Men fick vänta någon vecka på den nya bokningen.Jag köpte en optimering på en xc60.
    Fick problem med larm på abs och antispinn som jag ej fått ordning på än.Men kan vara en givare som det är fel på.
    Men bra bemötande på mekonomen.
  • Ulf K
    Ulf K skrev om AutoStable - Motoroptimering.se
    Kundbemötandet var jättebra och dom var väldigt flexibla när jag kunde lämna bilen sent och även boka hyrbil genom dom.
    Har kört Lexusen under sommaren och såhär i efterhand så tycker jag inte var det blev någon märkbar förändring varken i acceleration eller toppfart bara att den blivit oroligare/ivrigare när man kör lugnt. Inte riktigt värt 6000 kr som det kostade.
    AutoStable lovade ju inte att det skulle bli någon större förändring på effektkurvan men att det skulle märkas !
    Utan att prova så skulle man ju få leva i ovissheten !
    Lexus IS 250 F-sport. UFFE
  • Thomas M
    Thomas M skrev om AutoStable - Motoroptimering.se
    Mycket trevlig och kunnig personal som har ett genuint intresse för bilar, inte som många andra ställen som knappt vet vad en airbag är i en bil. Här kan man lätt prata bort ett par timmar med personalen... Absolut bästa trim stället jag vart på. Har tidigare testat BSR och itsfun men nu är det Autostable / Germancars som gäller
  • Lars Å
    Lars Å skrev om AutoStable - Motoroptimering.se
    Bra bemötande. Skickade ett mail till dom och fick svar på en stund och tid i Umeå på Ditec. Där ett suveränt bemötande och husbilen klar fortare än sagt. Bilen blev bra och jag log hela vägen hem till Skellefteå, så skönt var det att köra den efter optimeringen. Men ingen skillnad på bränsleförbrukningen fick jag. Det var ju inte det primära för mej utan det var körbarheten.
  • Peter N
    Peter N skrev om AutoStable - Motoroptimering.se
    Blev väldigt bra bemött både på telefon och när jag lämnade in bilen.Lämnade in den för motoroptimering så jag skulle få mer kraft i min motor.Rekomenderar till andra att lämna in sin bil där vilken skillnad det blev på körupplevelsen.
  • Caj H
    Caj H skrev om AutoStable - Motoroptimering.se
    Efter att ha sett mig omkring på nätet efter optimeringsalternativ till min Audi S3 2014, fastnade jag för Autostables version.
    Jag är fullt tillfredsställd med hela optimeringscykeln, från bokning till leverans av optimerad bil. Professionellt rakt igenom.
    Bilen har fått den karaktär jag önskade.
    Caj H. M-ö".
  • Andreas K
    Andreas K skrev om AutoStable - Motoroptimering.se
    Bra och smidigt. Nöjd med resultatet.
  • Johan  E
    Johan E skrev om AutoStable - Motoroptimering.se
    Allt fungerade bra. Trevligt bemötande från början till slut.
  • Rolf G
    Rolf G skrev om AutoStable - Motoroptimering.se
    Jag höjde effekten på min 335;a och det bemötande jag fick var alldeles utmärkt. Resultatet blev mycket bra och jag kan rekommendera detta till alla andra
  • Marcus S
    Marcus S skrev om AutoStable - Motoroptimering.se
    Jag optimerade min audi a4 b8 2.0 diesel hos germancars som är återförsäljare till autostable i haninge.
    Bemötandet och resultatet var otroligt bra! riktigt nöjd och jag tipsar om detta till alla som vill få lite mer hästkrafter i sin bil!
  • Kevin M
    Kevin M skrev om AutoStable - Motoroptimering.se
    Ett mycket bra bemötande från tidsbeställningen av motoroptimeringen till dess att bilen var klar för hämtning. Förväntningarna var höga och dom har infriats då bilens prestanda har avsevärt förbättrats. Jag kan starkt rekommendera andra att använda sig av företagets tjänster.
  • Mats L
    Mats L skrev om AutoStable - Motoroptimering.se
    Jag märkte ingen skillnad när det gällde bilens prestanda! Fick däremot problem med att motorlampan började blinka! Så för min del var detta 6000kr i sjön!

Mats Landberg
  • Kjell O
    Kjell O skrev om AutoStable - Motoroptimering.se
    Bra mottagande. Bra beskrivning hur optimeringen utförts.
    Trygg känsla med att kunna få återkomma om något går snett!
    Bra med garantin om den fungerar när det ev. uppstår något problem med ex. Audi Åf eller annan part i organisationen.
  • Anders G
    Anders G skrev om AutoStable - Motoroptimering.se
    Jag lämnade in min bil för en motoroptimering
    Är super nöjd med resultatet
    Väldigt trevligt bemötande
    Kan varmt rekomentera deras tjänster
  • ?
    ? skrev om AutoStable - Motoroptimering.se
    Mycket bra bemötande i samband med behovsanalys och genomförande.
    Resultat av optimeringen upplevs som en förbättring mot före men det är svårt att ge en objektiv bild på detta då jag saknar data vad gäller prestanda-uppgifter före och efter mätt på samma sätt.
  • Martin R
    Martin R skrev om AutoStable - Motoroptimering.se
    Mycket bra drar lite mindre diesel
    Om man kör normalt
    Ock är starkare O piggare
  • Patrik C
    Patrik C skrev om AutoStable - Motoroptimering.se
    Trevlig och kunnig personal bra bemötande . Stora optimeringen till VW amarok . Grymt nöjd med jobbet dom gjort .
  • Björn D
    Björn D skrev om AutoStable - Motoroptimering.se
    Hej
    efter lite trassel fick jag kontakt auto-stabel i haninge
    bemötandet var bra och lån bil till näst dag var jätte bra.
    Resultatet efter motor optimering var jag inte så imponerad av.
    trimboxen som jag tidigare haft på bilen gav betydligt bättre gas respon specielt vid omkörningar.
    det här är omdömet efter 900 mil i europa och har nyligen kommit hem
  • Mats O
    Mats O skrev om AutoStable - Motoroptimering.se
    Kunnig personal, bevisat kunniga om marin motortrimmning
  • Adam L
    Adam L skrev om AutoStable - Motoroptimering.se
    Redan vid första kontakten fick jag ett seriöst intryck och jag kände att jag togs på allvar. Det kändes då givet att det var Autostable som skulle få uppdraget då alla andra aktörer jag var i kontakt med innan Autostable hade behövt gå en kurs i kundbemötande. Via Autostable beställde jag ett par racekatalysatorer, K&N filter och körde upp till Eskilstuna (54 mil) när allt var monterat för att få bilen optimerad. Bilen (MB SL500) var pigg tidigare men det här var något helt annat. Nu har bilen rullat 540 mil sedan optimeringen gjordes i april och jag är fruktansvärt nöjd! Gick igenom besiktningen med perfekta avgasvärden dessutom.
    Stort tack till er på Autostable för ett fantastiskt roligt projekt med ett helt grymt resultat! Ni ska få optimera min nästa bil också.
  • Runar L
    Runar L skrev om AutoStable - Motoroptimering.se
    My Alfa Romeo 1750 TB was a bit "sleepy" for my taste, and I needed to wake it up. Since I live in Gothenburg, I decided to do this by sending its "brain" to Stockholm. AutoStable was available for consulting and support through the whole process, and within a few day I had a new car - 40hp more and a completely different feel altogether.

My verdict: Timely, flexible, personal and professional at all times.
  • Mikael F
    Mikael F skrev om AutoStable - Motoroptimering.se
    Uppgradering av diesel Allroad 3,0.
    Lite bättre prestanda o lite bättre driftskostnad samtidigt. Positivt bemötande.
  • Mattias E
    Mattias E skrev om AutoStable - Motoroptimering.se
    Mailade och bad om uppgifter på en motoroptimering på min BMW X5 50i Med 400HK i grundutförande. Fick snabbt mailsvar om olika alternativ. Därefter en trevlig telefonkontakt med tidsbokning för utförande nästa vecka.
    Kom till Mekonomens verkstad där jag mötte personal från Autostable. Trevligt och sakligt bemötande. Frågor om exakt vad jag önskade med optimeringen vilket framför allt var mer vrid.
    Fick skjuss hem. På eftermiddagen ringer man och meddelar att bilen är klar, får råd om att gasa försiktigt de 3 första tankningarna så att växellådan anpassar sig samt att tanka 98 oktan. Blev erbjuden en motorgaranti som jag köpte.
    Bilen har nu gått 6 månader efter optimeringen. Upplever stor skillnad i vrid som önskats. Motorn är nu helt rätt för bilen och det har inte varit något problem alls.
    Kan varmt rekommendera Autostable. Perfekt service och bemötande. En tjänst som utfördes helt enligt önskemål och ett utmärkt slutresultat.
  • Stefan U
    Stefan U skrev om AutoStable - Motoroptimering.se
    Fick nys på AutoStable via en båtannons på Blocket. Kändes seriösa och fick förtroendet att plocka fram lite extra hästar i min Audi A6 Allroad 3,0 TDI. Vi beslutade att köra maxprogrammet efter ett avslappnat möte. Mötet och dagen med hyrbil osv var över förväntan, likväl upplevelsen av en Audi som nu går som ett skollat troll.
    Tackar Erik i Eskilstuna för ett bra jobb. Vi kommer nog att kika lite på en Volvo Penta D6 också.....

Med vänlig hälsning Stefan Urby, Nyköping
  • Mikael L
    Mikael L skrev om AutoStable - Motoroptimering.se
    Motoroptimering. Mycket trevligt bemötande. Resultatet mycket bra. Rekommenderas
  • Anderz F
    Anderz F skrev om AutoStable - Motoroptimering.se
    Bra bemötande och bra resultat. Saknar dock möjlighet att själv återställa mjukvaran ifall den återställs vid service. Den möjligheten erbjuder andra optimerare.
  • Mattias S
    Mattias S skrev om AutoStable - Motoroptimering.se
    Bra bemötande, höll tiden, fick bra rekommendationer och tips för min bil. Däremot kan jag inte riktigt märka någon skillnad på bilen efter optimeringen, varken på förbrukning eller förmåga att dra husvagn. 2 liters sugmotor på 152 hk. De lovade ingenting, men jag var nyfiken att prova. Jag hade nog lite höga förväntningar, men kanske skulle det vara bättre om de inte erbjuder optimering alls till min bilmodell? Nu har jag i alla fall försökt.
  • Jesper M
    Jesper M skrev om AutoStable - Motoroptimering.se
    Bara bra, professionellt bemött och excellent arbete utfört. Blev som en ny bil! Nu är det riktig körglädje!!
  • Mattias L
    Mattias L skrev om AutoStable - Motoroptimering.se
    Trevligt bemötande o kunnig personal blev väldigt nöjd/Mattias
  • Hans N
    Hans N skrev om AutoStable - Motoroptimering.se
    Trevligt och proffsigt bemötande och levererad produkt uppfyllde med råge uppsatta förväntningar!
  • Per H
    Per H skrev om AutoStable - Motoroptimering.se
    Proffsigt hela vägen: från intresseanmälning och uppringning till färdigt resultat. Tydlig skillnad i hur bilen beter sig - känns som den väger 300 kg mindre.
  • Tobias S
    Tobias S skrev om AutoStable - Motoroptimering.se
    Kört med min optimering i ca 2,5 år nu på min bensinare Multivan. Ökade vridmomentet, 150hk till ca194hk och har gått ned från 1,2l/mil till 0,98 😃
    Nästan 20%
    Bra service och enkelt att boka tid
  • Daniel  Z
    Daniel Z skrev om AutoStable - Motoroptimering.se
    Autostable i Eskilstuna gjorde min BMW 116i till en liten raket. Dom slet bort trimchipboxen som jag hade i bilen när jag lämnade in den och gjorde en riktig optimering, så nu går bilen bättre än någonsin. Dessutom blev mycket trevligt bemött av Erik som fixade bilen. Jag kan starkt rekommendera alla att göra motoroptimering på Autostable.
  • Mikael  H
    Mikael H skrev om AutoStable - Motoroptimering.se
    Dodge Challenger 2011 Automat efter behandling av Erik!

Dodgen adapterar sig väl, han går SÅ bra!
    Kickdown vid ca 85-90 km/h här gäller det att hålla i ratten för han har både velat släppa på bakhjulen samt att man ser antispinnlampan blinka, känns faktiskt som du har minst 50hk mer på drivhjulen än original, sen bär det iväg…
    Innan så kände man i farter över 120 km/h att Dodgen är stor och tung men nu känns det som han har bantat ett antal hundra kilon.
    Det är ett sådant bett över hela registret nu så man kan inte sluta le…
    Trots att Dodgen är så mycket aggresivare så känns den betydligt tajtare och mjukare vid vanlig vardagskörning.
    Jag förväntade mig att Dodgen skulle bli piggare med ett CustomTune men inte att den skulle bli ett sådant monster!!!
  • Tomas Ö
    Tomas Ö skrev om AutoStable - Motoroptimering.se
    Med optimeringen av min Mazda 3 MPS så fick motorn en helt annan karaktär. Jag fick inte bara mera effekt utan också en motor som drar över hela registret utan att tappa kraft i de övre varvtalen som förut. Jag är mycket nöjd med resultatet och servicen hos AutoStable.
  • conny l
    conny l skrev om AutoStable - Motoroptimering.se
    Var inne med vår Mercedes ML 450 cdi för optimering, fick förslag mellan eco-max samt KN-filter, kan bara säga herre jösses att blev skillnad, inte bara i fart utan i framför allt körbarhet, körde en 28 mils tur i midsommar helgen och höll jämn fart 100-110 så drog den inte mer än 0,7 samtidigt finns monstervrid när man vill, så summa med ALL körning straxt under litern.Kommer med lätthet åka hit med frugans bil under sommaren.Att sedan bemötandet håller klass gör saken inte sämre,
  • Peter M
    Peter M skrev om AutoStable - Motoroptimering.se
    Fick min volvo s40 optimerad. Bra service och det gick snabbt samt bra resultat.
  • Ola P
    Ola P skrev om AutoStable - Motoroptimering.se
    Fick min Toyota Verso 1.6 D (BMW N47 1.6 L Diesel motor) MAX optimerad av Erik hos Autostable i Eskilstuna.
    Mycket nöjd med nya optimeringen! Hade en Dieselkraft BOX innan som gav hyfsad effekt/vrid mellan 1500-3000 varv, ingen skillnad under eller över dessa varvtal.
    Ny har jag en mycket mera linjer effekt kurva från 1200-4500 Varv! En helt annan motor över 3000 varv!! tycker även att motorn går mjukare/jämnare på alla varvtal.
    Ser också ut som om förbrukningen faktiskt minskat 4-5%. Original och med boxen kom jag väldigt sällan ner till 0.5 L/milen blandad körning mätt vid pumpen. Bilen har dragit 0.53 L/mil i snitt de senaste två åren (vid pumpen!). De senaste två tankarna har båda legat under 0.5 vid pumpen.
  • Tomas H
    Tomas H skrev om AutoStable - Motoroptimering.se
    Fick min Volvo s80 d5 awd -14 optimerad av Erik på Autostable i Eskilstuna.
    Bilen som redan var Polestaroptimerad från fabrik fick en väsentlig skillnad i prestanda,köregenskaper och bränsleförbrukning!
    Kan med lugn köning få ner förbrukningen till 0,48 l/mil.
    Vilket är en minskning på ca 0,2l/mil.
  • Lars S
    Lars S skrev om AutoStable - Motoroptimering.se
    Fantastiskt bra bemötande i hela processen. Max-optimerade min BMW 318 D (2012) hos AutoStable i Sundsvall. Genomfördes i december så jag har inte hunnit testa effekten riktigt förrän nu. Känns bra, även om jag kanske hade förväntat mej lite mer boost med max-optimeringen. Men bilen går bra med oförändrad låg bränsleförbrukning.(trots mer hp) Betyg 4:a, med lite mer WOW-känsla har det blivit en 5:a
  • Esa M
    Esa M skrev om AutoStable - Motoroptimering.se
    Helnödj med optimeringen av min BMW320 -11!😍
  • Bert E
    Bert E skrev om AutoStable - Motoroptimering.se
    Fick en kanontrevlig bil att köra.
    Superfina egenskaper på motorn.
    Det enda som inte är bra är att man tappar sin optimering när man lämnar in sin bil på service.
    Nu verkar det som jag måste betala cs 1900 kr för att få tillbaks optimeringen.

Mått Johanssons Väg 36, 633 46 Eskilstuna