Alla kategorier Reservdelar Södermanland Eskilstuna AutoStable - Motoroptimering.se

AutoStable - Motoroptimering.se

Mått Johanssons Väg 36, 633 46 Eskilstuna — Visa karta

Boka tid Vi bekräftar snarast via SMS
Välkommen till AutoStable - Motoroptimering med garantier! Hos oss får du en skräddarsydd och modern omprogrammering av styrenheten för ökad kraft och körglädje i ditt fordon.

Tjänster för uppgradering av motorer för högre effekt och lägre förbrukning har många namn: chiptrimning, trimchip, trimboxar eller seriell programmering men vi jobbar enbart med modern omprogrammering.

Hos oss får du alltid en optimering som är utvecklad och testad av de bästa programmerarna från kontinenten. Tack vare våra leverantörers kvalité får du också tillgång till en motorgaranti för nyare bilar - Detta för att du ska känna dig trygg som kund.

Lämna in ditt fordon hos någon av våra partners, skicka din styrenhet till oss eller besök AutoStable i Eskilstuna. Vi finns på följande orter; Umeå, Sundsvall, Söderhamn, Norrtälje, Ekerö, Nykvarn, Hallstahammar, Eskilstuna, Jönköping, Partille, Slagelse (DK) Køge (DK) och Liseleje (DK).

Vi erbjuder alltid
- 60 dagars nöjd-kundgaranti
- Fri diagnos innan & efter
- 24 månaders motorgaranti
- Ansök om att betala mot faktura eller delbetala

Läs vad 173 kunder tycker om AutoStable - Motoroptimering.se

• Lars S
    Lars S skrev om AutoStable - Motoroptimering.se
    Fantastiskt bra bemötande i hela processen. Max-optimerade min BMW 318 D (2012) hos AutoStable i Sundsvall. Genomfördes i december så jag har inte hunnit testa effekten riktigt förrän nu. Känns bra, även om jag kanske hade förväntat mej lite mer boost med max-optimeringen. Men bilen går bra med oförändrad låg bränsleförbrukning.(trots mer hp) Betyg 4:a, med lite mer WOW-känsla har det blivit en 5:a
  • Esa M
    Esa M skrev om AutoStable - Motoroptimering.se
    Helnödj med optimeringen av min BMW320 -11!😍
  • Bert E
    Bert E skrev om AutoStable - Motoroptimering.se
    Fick en kanontrevlig bil att köra.
    Superfina egenskaper på motorn.
    Det enda som inte är bra är att man tappar sin optimering när man lämnar in sin bil på service.
    Nu verkar det som jag måste betala cs 1900 kr för att få tillbaks optimeringen.
  • Lars-erik D
    Lars-erik D skrev om AutoStable - Motoroptimering.se
    Företaget levererade ett mycket vänligt och proffsigt bemötande allt ifrån
    beställningen till motoroptimeringen av vår V70 D5 som nu har 245 hk . Före
    optimeringen var det 215 hk. Det kändes som en annan bil när vi hämtade den vid
    verkstaden i Eskilstuna. Det ska bli roligt att dra husvagnen nu i vår. Allt har blivit
    över förväntan. / Lars-Erik i Borlänge
  • Roger A
    Roger A skrev om AutoStable - Motoroptimering.se
    Hej väldig bra servis vänligt bemötande bilen blev jättebra.roger
  • Claus
    Claus skrev om AutoStable - Motoroptimering.se
    Jeg gætter på at jeg har fået hvad jeg har betalt for, men økonomien er ikke blevet bedre.
  • Lennart F
    Lennart F skrev om AutoStable - Motoroptimering.se
    jag fick ett väldigt trevligt bemötande från början och under vistelsen där,
    produkten blev jag helnöjd med , bilen fick en helt annan körbarhet efter
    omprogrammering av styrboxen och lite mer effekt.
  • Krister L
    Krister L skrev om AutoStable - Motoroptimering.se
    Hej
    Jag tyckte dom va väldigt trevliga och tillmötesgående,dom var lyhörda till mina önskemål.och jag är mkt nöjd med resultatet.
    Mvh Krister
  • Kim
    Kim skrev om AutoStable - Motoroptimering.se
    De bästa som hänt motoroptimeringsbranschen
  • Lars J
    Lars J skrev om AutoStable - Motoroptimering.se
    Jag har bara blivit bra bemöt. Jag optimerade min XC 70,
    Har inget att klaga på.
  • Greger W
    Greger W skrev om AutoStable - Motoroptimering.se
    Kan absolut rekommendera Autostable motoroptimering. Husbilen blev en fröjd efter vägen.
  • Fredrik E
    Fredrik E skrev om AutoStable - Motoroptimering.se
    Lite strul med faktureringen, annars funkade det bra. Optimeringen har efter ca 2 månader inte gett önskvärd bränslebesparing (ekonomi-optimering) men bilen är klart roligare att köra.
  • Jonas L
    Jonas L skrev om AutoStable - Motoroptimering.se
    Efter att jag chippade min bil så gick den som ett skott men kort därefter så fick jag ett stort hål i motorblocket. Totalt motor-ras. Se till att ha motorgaranti innan optimeringen
  • Bengt-erik H
    Bengt-erik H skrev om AutoStable - Motoroptimering.se
    Proffsigt bemötande och bra resultat
  • Kalle
    Kalle skrev om AutoStable - Motoroptimering.se
    Första mötet så får man verkligen direkt en otroligt positiv upolevese, bemötandet är familjärt, man känner sig som en i familjen! Genuint och verkligen hjälpsam personal som alltid vill en väl och alltid ställer upp i vått och torrt!
  • Robert L
    Robert L skrev om AutoStable - Motoroptimering.se
    Kan vara det bästa kundbemötande jag upplevt... Och då ska väl tillägga att jag var i kontakt med Erik på autostable ESKILSTUNA . Tack igen.
  • Peter Ö
    Peter Ö skrev om AutoStable - Motoroptimering.se
    Super bra personal o trevligt bemötande!
    Kan jag absolut rekomendera!
    Mycket nöjd med allt!!
  • Jonas M
    Jonas M skrev om AutoStable - Motoroptimering.se
    Allt funkade. Ordning och reda. Resultat som fabrikny bil fast 30hk starkare.

Chippade min audi A5 1.8, 3000 mil med nybilskänsla. 170->200hk. Mungiporna går upp lite längre vid omkörningarna 😀
  • Jan M
    Jan M skrev om AutoStable - Motoroptimering.se
    Ett bra, kunnigt och trevligt bemötande.
    Jag fick min Citroen C5 Touring 2013 motoroptimerad med gott resultat.
  • Raul H
    Raul H skrev om AutoStable - Motoroptimering.se
    Kunde ej hjälpa mig så jag kan inte säga mycket
  • Johan H
    Johan H skrev om AutoStable - Motoroptimering.se
    bra bemötande från början till slut. det de lovade höll de, tror jag. kan jag förstås inte veta de exakta utfallen på hk, bränsleförbrukning etc.

dock känner jag att bilen tveklöst har ett bättre drag.
  • Mogens V
    Mogens V skrev om AutoStable - Motoroptimering.se
    Det virker rigtigt godt køre længer på en liter benzin og er kvik i optræk jeg er godt tilfreds
  • Oscar O
    Oscar O skrev om AutoStable - Motoroptimering.se
    Mycket nöjd med mitt besök i Eskilstuna! De tog hand om min V60 D6 AWD (dieaselmotorn) och efter besöket har jag fått ett mycket härligare kraftuttag när dieselmotorn används.
  • Jari A
    Jari A skrev om AutoStable - Motoroptimering.se
    Snabbt bra med god service håller vad dom lovar
  • Kenneth G
    Kenneth G skrev om AutoStable - Motoroptimering.se
    jag har beställt av gasventil racekattar öppet luftfilter optimering ,ska få det monterat 5 maj
  • Carsten P
    Carsten P skrev om AutoStable - Motoroptimering.se
    optimering af volvo xc70 helt fantastisk ydelse og den kører 1 km længere på 1 l benzin og sikke et moment den har fået så er meget tilfreds
  • Lars G
    Lars G skrev om AutoStable - Motoroptimering.se
    Min X3 2011 2,0 D har blivit mycket snabbare och drar något mindre bränsle trots Max - framförallt vid långkörning.
    Bra service i Sundsvall!
    Victor G gillar detta
  • Chamoun S
    Chamoun S skrev om AutoStable - Motoroptimering.se
    Jag rekommenderar AutoStable till alla som vill optimera sina bilar för att resultatet blir kanon bra :) Lägre förbrukning, bättre gasrespons, bättre acceleration och bättre vridmoment.
    Victor G gillar detta
  • Niklas A
    Niklas A skrev om AutoStable - Motoroptimering.se
    Topp!
    Bra service och trevligt bemötande samt ett rolig resultat.
    Fick bra kontakt med Erik som uppfyllde mina förväntningar.
    Autostable i Eskilstuna rekommenderas.
  • Stefan F
    Stefan F skrev om AutoStable - Motoroptimering.se
    Fantastiska att ta hand om kunderna. De har löst två motorproblem åt mig med en energi och kunskap som är oöverträffbar.
    Har optimerat 4 bilar hos dem med strålande resultat.
    Om du skall optimera bilen är de oslagbara!
    Jo, de är inte billigast men hellre betala lite mer och veta att det blir riktigt bra.
    Jättenöjd!
  • Bo H
    Bo H skrev om AutoStable - Motoroptimering.se
    Jag hört olika versioner, men jag vill ha pengarna tillbaka om jag var missnöjd. Jag blev helnöjd med resultatet👍🏼👌🏼👏🏻😎
  • Johann L
    Johann L skrev om AutoStable - Motoroptimering.se
    Har inte kört sen ni gjorde Motoroptimeringen
    MVH/Johann
  • Christer B
    Christer B skrev om AutoStable - Motoroptimering.se
    Jag är mycket nöjd med min optimering.
    Har gjort en maxoptimering och husbilen är mycket starkare nu samt att den drar mindre diesel.

Hälsningar Christer Bjerne
  • Francklyne O
    Francklyne O skrev om AutoStable - Motoroptimering.se
    Vart riktigt nöjd med optimering resultatet, på BMW X5. Jag Rekomedera varmt auto stable till er alla som vill höja upp körglädje.
  • Daniel E
    Daniel E skrev om AutoStable - Motoroptimering.se
    Jag och min far optimerade bilarna i Jönköping. Det kändes inte alls proffsigt och bemötandet var sådär. Vi fick knappt någon förklaring om vad som skulle hända och inte heller någon när vi hämtade bilarna.

Dessutom så blev vi inte nöjda med optimeringen. Båda bilarna blev snabbare, visst, men kändes ryckiga. På min bil så tändes motorlampan (Golf mk7 3500 mil) efter några veckors körande.

Skulle inte rekommendera stället för någon. Skulle jag göra en optimering igen så vill jag göra den i Eskilstuna istället.
  • Alexander J
    Alexander J skrev om AutoStable - Motoroptimering.se
    Riktigt nöjd, har optimerat 2st bilar med bra resultat. Både AutoStable och SSR-Nordic som skötte optimeringarna var riktigt Kanon 👌👌👌👌👌
  • Michael R
    Michael R skrev om AutoStable - Motoroptimering.se
    Jeg har købt motoroptimering til min WV Polo GTI.
    Jeg føler ikke jeg har fået noget for mine peng, bilen er ikke blevet hurtigere i acceleration, køre ikke hurtigere på toppen og er ikke blevet mere økonomisk ved pæn kørsel.
    Det jeg kan mærke er at bilen skifter gear ved lavere omdrejninger.

Jeg mener det er at smide pengen ud af vinduet
  • Jacob S
    Jacob S skrev om AutoStable - Motoroptimering.se
    Säkert 5 % reduktion bränsleförbrukning.
    Mycket trevligare växellåda(automatisk).
    Borde vara billigare att köpa.
    Dålig uppföljning från företaget.
  • Jesper H
    Jesper H skrev om AutoStable - Motoroptimering.se
    Hej auto stable,
    Jeg kan kun anbefale jeres motor optimering, vi har en Ford focus 1,6 tdci med 95 heste fra 2011, den kunne ikke trække CV inden optimering, nu er der absolut ingen træk problemer mere 😄
  • Kjell E
    Kjell E skrev om AutoStable - Motoroptimering.se
    Bra bemötande. Gjorde en motoroptimering som någorlunda motsvarade förväntningarna. Prisvärt.
  • Mirek W
    Mirek W skrev om AutoStable - Motoroptimering.se
    Hej,

Riktigt trevligt bemötande både vid bokningen och där jag lämnade in bilen på Ekerö. En Mini Cooper All4 2.0 D (112hp) automat, som fick en Max optimering. Det blev en helt ny bil. Motorn går mycket lenare och smidigare, växellådan känns också bättre. Den drar dock inte mindre bränsle men det kan bero på att det är svårt att låta bli att trycka på gasen. I vanlig motorvägsfart drar den lika mycket som innan optimeringen, men nu kan man köra om bilar och ryggstödet får göra sitt. Så nu ska familjebussen få en optimering me. Vi är riktigt nöjda.

//Mirek
  • Patrick  E
    Patrick E skrev om AutoStable - Motoroptimering.se
    Hej!
    Lämnade in min Fiat Freemont i slutet av maj 2016 så jag har ju hunnit köra en hel del sen jag lämnade in bilen.
    Kontakten med Autostable var mycket bra och kundbemötandet i Eskilstuna av Erik var kanon.
    Märkte direkt efter optimeringen att det var betydligt bättre driv/kraft i bilen och att den inte hela tiden växlade ner som den gjorde så fort det blev minsta motlut.
    Det enda jag är missnöjd med är att inte bränsleförbrukningen sjönk direkt någonting.
    Skulle man behöva ännu mera kraft för att nå en bättre bränsleekonomi?
    Den är ju väldigt tung och så fort man hamnar i backar så vill den ju växla ner direkt.

Som sagt!
    Rekommenderar Autostable varmt!
  • Mikael E
    Mikael E skrev om AutoStable - Motoroptimering.se
    Jag har provat 3 st trimboxar på min BMW 520D 2009 , ingen har fungerat så till slut lämnade jag min bil till Erik och Victor för en Max optimering !! Jag säger bara " shit " vilken skillnad det blev , ett grymt vridmoment och en mycket jämnare gång, det känns som en ny bil 👍👍 tack grabbar detta gjorde ni bra!!
    Och jag som hade tänkt byta bil för jag tyckte den var lite trött Haaahaaa 😎
  • Salomon s
    Salomon s skrev om AutoStable - Motoroptimering.se
    Lämnade in min bmw 520d -12 hos erik på autostable eskilstuna..Trevligt bemötande å kunning!!Är verkligen nöjd med resultatet jag fick av hans optimering.Kan starkt rekomendera
    Mikael E gillar detta
  • Fredrik B
    Fredrik B skrev om AutoStable - Motoroptimering.se
    Bmw 320d xdrive E91 2012 automatiskt växellåda.
    Blev en helt annan respons och växlarena väljer ett mer optimerat läge att köra på. Ett jämnare register och respons från start med andra ord.
    Bemötande var stort + då kund kontakt är viktigt för min del då information av händelse från start till färdig produkt är av intresse. Fick en bra genomgång vad som kommer att göras och resultatet var utmärkt. Inga mer kina chip för min del med ketchup effekt när man kan få ett ordentligt drag från start.
    Mikael E gillar detta
  • Marton R
    Marton R skrev om AutoStable - Motoroptimering.se
    Hej,

Då var det dags igen att åka till Eskilstuna och Erik för att optimera min nya VW Passat GTS 2.0 BiTDI och som vanlig så gick det smidigt och resultatet blev lika bra som på Audi A4:n som jag lämnade in för 3 år och Seat Ibiza för 2 år sedan och bägge bilarna var vi väldigt nöjda med.

Kände redan på väg hem från E-tuna att bilen hade en mer jämn och fin effektfördelning över hela registret och då hade jag bara kört 10 min och bilen skulle bara bli bättre och bättre, köpte även ett luftfilter som jag ska stoppa in i helgen då kommer bilen att bli optimal.

Stort tack Erik :-)

/Marton
  • Niklas A
    Niklas A skrev om AutoStable - Motoroptimering.se
    Grymt nöjd! Hade polestar tidigare och då var effekten väldigt högt upp i registret. Med Autostsble så är effekten där redan från låga varv och en helt annan respons i bilen!
    Nu känns bilen som den borde ha levererats.
    Rekommenderas verkligen!
    Erik skötte de hela snyggt och bra :)
  • Adam E
    Adam E skrev om AutoStable - Motoroptimering.se
    Optimerat en mustang och en Audi och båda gångerna har jag blivit supernöjd. Har även fått bra hjälp när jag själv har undrat om saker. Snabbt, smidigt men med grymt bra resultat.
  • Fredrik S
    Fredrik S skrev om AutoStable - Motoroptimering.se
    Jag lämnade min Merca G 350 på optimering hos Autostable och är supernöjd. Bilen går som en dröm och med både högre effekt och lägre förbrukning samt väldigt mycket mer körglädje. Dessutom ett superproffsigt bemötande av personalen på Autostable, kan stark rekommendera dem!
  • Tommy J
    Tommy J skrev om AutoStable - Motoroptimering.se
    Lämnade in min BMW 320d XDrive -12 hos AutoStable. Nu har jag kört ett tag (3 fulltankningar) och måste säga att bilen går som en dröm! Jag valde deras "Max" vilket gav en ökning från 184hk till 220hk samt en vridmomentsökning på 380Nm till 440Nm.

Växlar fint (automat) och förutom att den självklart är starkare så har den fått en mycket bättre effektkurva. Kraften kommer mer "direkt" på lägre varv och svarar mycket snabbare.

Jag kan varmt rekommendera att optimera bilen hos AutoStable.

Mått Johanssons Väg 36, 633 46 Eskilstuna