Lexly

Lexly

Ring 0771-24 00 24 avtal24.se
4.0

Om oss Lexly (tidigare avtal24) är hela Sveriges juristbyrå där du på nätet eller via telefon kan få juridisk avtalshjälp. Öppettider måndag-torsdag 8-20, fredag 9-17. Med hjälp av modern teknik kan Lexly erbjuda ett unikt webbverktyg som gör det möjligt för vem som helst att helt själv skräddarsy sina egna avtal och dokument...

50 omdömen om Lexly

Jakob S
Skrev om Lexly

Jag blev rekommenderad lexly, men tjänsten levererade ett äktenskapsförord som var undermåligt och otydligt skrivet. De utlovar pengarna tillbaka inom 30 dagar, men det är bara under de 14 dagar som gäller för alla distansköp. Det är rent av skrattretande. Lägg pengarna på någon mer mogen tjänst, än Lexly.

Anna Rinman Familjerättsbyrå
4.9/5 i betyg av 9 omdömen 4.9 av 9 omdömen

Anna har varit mig behjälplig och tillmötesgående. Noggrann och gett mig råd hela tiden - har aldrig varit i Tingsrätten tidigare! Det

Juliette M

Jag blev rekommenderad genom SEB att kontakta Lexly som i sin tur rekommenderade Kina Boudin Lindwall som jurist i en bouppdelning. Kina debiterade mig totalt 99 000 kr utan att göra någonting i ärendet. Jag träffade henne en gång på ett möte som varade 90 min därefter bestod mejlkontakten mest av frågor om vad som pågår dvs. ingenting. Jag anmälde Kina Boudin Lindwall i ARN och fick rätt dock betalade Kina inte tillbaka det som fakturerats. I dag står hon på SVARTA LISTAN. Jag har kontakt med flera personer som har blivit...

Jonas N
Skrev om Lexly

Fick erbjudande om "fri juridisk rådgivning i 30 minuter" och vi ville ha hjälp med att upprätta ett samboavtal. Mötet med tog max 10 minuter och vi fick besked om att samboavtalet kostar ca 2500kr och skulle ta en vecka att färdigställa. När sedan avtalet kommer visar det sig att Lexly använt en färdig mall och endast klistrat in våra personnummer. Avtalet får plats på ett A4 papper. Avråder starkt från denna tjänst eftersom det finns färdiga mallar att hämta på nätet för en bråkdel av priset. Mycket billigare, snabbare och enklare.

Juristbolaget i Sverige AB
4.8/5 i betyg av 114 omdömen 4.8 av 114 omdömen

Stort tack till Juristbolaget för all hjälp med bouppteckningar. Kan verkligen rekommendera dem, proffsigt och vänligt bemötande.

Lennart N Lennart N
Sonia T
Skrev om Lexly

Jag fick krav från min bank att skaffa auktoriserad översättning av kontrakt från Lexly som deras partner. Det handlade om en sammanfattning av c 100 ord. Fick ospecifierad kostnadsförslag på 14000kr utan auktorisering! Det är 140kr per ord, 28ggr högre än vanlig marknadspris på 5kr. Lyckligtvis, lät mig banken välja en annan översättare. Undvik dem om du bara kan.

Lisa S
Skrev om Lexly

Men vad håller ni på med? Första kontakten jättebra, men sedan gick allting fel. Många fel, oprofessionellt som ger en osäkerhet på om jurist vet vad hon gör? Återkopplingen går långsamt, kundtjänsten oerhört otrevlig och arrogant. Jag har använt tjänsten innan när den var Avtal 24 och var då jättenöjd - nu SÅ missnöjd! Kommer inte anlita Lexly igen och inte heller rekommendera någon till det!

Kamilla F

Trevligt bemötande vid initial kontakt men dålig uppföljning när vi hade synpunkter på att avtalet inte stämde. Slarvigt gjort och långsam återkoppling! Använt tjänsten tidigare och tyckt att det var okej, men denna gång klart missnöjd.

Henrik L gillar detta
Lars Jörgen Mikael K

Enkel och tydlig tjänst. Trevlig och kunnig rådgivare.

Emma Karoline Z

Enkel tjänst som visar vilka avtal som rekommenderas samt pris för att ta fram dessa. Använde tjänsten för privat avtal relaterade till sambo samt testamentet.

Arber J
Skrev om Lexly

Det är ett skämt att ni tar så mycket betalt för att fylla i färdiga mallar (Samboavtal) med kundernas personliga info ett arbete som max kräver 30 minuters arbetstid och verkligen inte en juristexamen för att utföra. Därutöver slopar ångerrätten då tjänsten påbörjas vilket sker i princip direkt efter samtalet. Dvs ingen ångerrätt alls eller någon som helst info om villkoren fick man i första samtalet med er jurist, som ringde upp mig. En till heads up, det kan va bra att se till så att man faktiskt kan hitta villkoren för...

Svar från Lexly

Hej Arber, Tack för att du tog dig tid att lämna ett omdöme, vi tar alltid våra kunders synpunkter på allvar och vill att du som kund ska vara nöjd med oss och våra tjänster. När man skriver ett avtal tillsammans med en av våra jurister skräddarsys avtalet efter varje kunds enskilda situation och förutsättningar, vi använder oss inte av mallar. I samband med att avtalet upprättas får kunden även alltid juridisk rådgivning och vägledning. Våra villkor gällande ångerrätt ligger under köpinformation på vår hemsida: https://avtal24.se/kopinformation/allmanna_villkor...

Ulla O
Skrev om Lexly

Snabbt och smidigt, ett proffsigt hyresavtal fick jag.

Bo Jan Åke S

Allt gick snabbt och smidigt och det var enkelt att få till ett snyggt juridiskt dokument.

Sophie S

Snabbt och smidigt. Tydliga förklaringar och goda kontaktmöjligheter.

Daniela Ö

Smidigt och snabbt, guidning genom hela processen genom nedskrivna förklaringar som poppade upp samt möjlighet att ändra i avtalet i 2 veckors tid. Bra också att på vissa ställen så har man angivit vad marknadsstandard är.

Jenny O
Skrev om Lexly

Snabbt och smidigt. Använde tjänsten för ett sekretssavtal företag emellan. Digital signering av inkluderat men det blev krångligt i mitt läge att be om personnummer då signeringen skulle kunde överlåtas, så valde att hoppa den. Vore bra om man skulle kunna använda digital signering utan att jag först skulle ange mottagarens personnummer.

Torbjörn N

Mycket bra och enkel service! Jag kommer att rekommendera avtal24 till mina vänner och bekanta.

Christoffer H

Smidig process och välformulerad text men brist på möjlighet att komplettera med en egen förklaring och begränsning till en bild gör att tjänsten brister och jag känner mig osäker på om bestridandet kommer godkännas.

Simona S

Tycker om det nya appen om p-bot .

Susanne
Skrev om Lexly

Snabbt och smidigt! Kommer använda avtal24 igen.

Terése Å

Otroligt tacksam för tjänsten parkeringsboten, hade lite lätt panik när jag felaktigt fick böter och kände att det skulle bli krångligt att överklaga men det ändrades när jag fann Parkeringsboten. Väldigt smidig och pedagogisk sida/tjänst. Den kommer jag rekommendera varmt till vänner och bekanta.

Robert B

Bra tjänst, gillar digital signering. Att ta 600-700 kr för ett enkelt avtal är lite saftigt. För att det priset ska vara motiverat ska bank id vara inkluderat (vilket det är) och man ska kunna uppdatera avtalet utan att betala en krona igen med nya digitala signeringar osv. Men det slutliga svaret på huruvida det här är en bra tjänst eller inte är om det håller när det väl gäller, dvs om det uppstår en tvist kring avtalet. /Robert

jeanette s

Jätte bra och att fixa ett gåvobrev. Hjälpsam personal.

Anna K
Skrev om Lexly

Gjorde ett testamente. Väldigt nöjd. Glad att slippa betala en jurist som tar 2 600 kr/timme betalt per påbörjad timma.

Fredde S

Svindyra avtal som datorgenererade... Lurendrejeri

Svar från Lexly

Hej Fredde, Vad tråkigt att höra att du upplever vår tjänst så. Genom vårt webbverktyg kan du skapa avtal som är skräddarsydda utifrån just din situation och dina förutsättningar. Vi tar även ansvar för att avtalen är juridiskt korrekta. Dessutom kan du kostnadsfritt rådgöra med våra jurister om du känner dig osäker. Det viktigaste för oss är nöjda kunder. Om du har använt tjänsten och den inte motsvarat dina förväntningar ber vi dig att kontakta oss på telefon 0771- 24 00 24, så att vi får höra mer om din upplevelse. Vänliga hälsningar Avtal24

Max H

Snabbt och enkelt kan man skapa sina juridiska dokument på avtal24 //Max

Veljko och Kostandina Radeson R

Hej! Vi har börjat använda oss av Era tjänster och det känns bra så länge. Hoppas på ett bra arbete med Er! God Jul och Ett Gått Nytt År!!! Hälsningar Radeson

Matz L
Skrev om Lexly

Lättmanövrerad och tydlig hemsida med flertalet bra tjänster. Enkelt att följa stegen för att skapa sig ett juridiskt dokument. Vid telefonkonsultation möts man av en trevlig, kompetent och hjälpsam person.

Björn B

Har använt mig av parkeringsbotstjänsten, den fungerade klanderfritt.

Mikael K

Jag har nyss använt mig av Avtal24 för att skriva ett skuldebrev mellan mig och en av mina söner ang. köp av bostadsrätt. Varma rekommendationer så inom ngn vecka tänkte jag och min fru återigen använda oss av denna tjänst.

Svetlana D

der kan bara inte vara enklare att fylla i . och sen utan gå dit och dit man plocka sin papper framför dör..kanon..och priset är utmärkt. varmt rekomendera till andra

Roland G

Roland Gustafsson Ett mycket vänligt bemötande och mycket god hjälp.

Henrik G

Mitt ärende krävde två avtal och att få hjälp med hur de skulle hänga ihop. Det gick snabbt att komma fram via telefon. Där erbjöd de sig att göra allting åt mig för en summa pengar, som visserligen var rimlig, men mer än jag hade tänkt mig. Då berättade de vilka avtal jag behövde och hur jag själv kunde fylla i dem. Jag tycker att priset på tjänsten att fylla i mallar och få avtalet genererat var mycket överkomligt. Under tiden var jag flera gånger i kontakt med dem och fick snabb och bra hjälp. Är även nöjd med det avtal jag ännu köpt, ett kvarstår.

Swea W
Skrev om Lexly

Jättebra service, snabbt och enkelt. Toppen för just mitt ärende!! Hälsningar Swea Winkler

Jonas H
Skrev om Lexly

Utifrån vår kanske lite kryptiska behovsformulering, så framställde Avtal24 de skuldebrev, testamente och äktenskapsförord som vi behöver. Bra med snabb kommunikation per mail.

Patrik K

Ett genomgående professionellt, trevligt och hjälpsamt bemötande från Avtal24s Charlotte vid upprättande av nytt testamente för mormor ger högsta betyg. Produkten (testamentet) håller utan tvekan högre kvalité än det gamla som upprättats av traditionell jurist på storbankens private banking-avdelning. Tydligt från avtal24:s sida med diskretion och förståelse för de frågor vi haft kring formuleringar och önskemål. Snabb återkoppling per mail. Fast pris med tydlighet kring vad som ingår är ett stort plus. Känns modernt...

Matija P

Väldigt enkelt och smidigt - kanske en aning dyrt för enklare kontrakt... men om man jämför med en riktig jurist så är det värt det!

Skrev om Lexly

Mycket bra online tjänst, detta är framtidens sätt att teckna avtal till ett mycket bra pris. Smidigt och lätt tolkade kontrakt. Tack för att ni finns!

Daniel R

Tidens melodi för standardiserad formalia som bouppteckning, gåvobrev/avtal och liknande. Snabbt och till ett bra pris.

Ingela G

Trevligt bemötande och bra hjälp till bra pris :)

Lina J
Skrev om Lexly

Smidigt och enkelt, vi gjorde både samboavtal och skuldebrev via avtal24. Trevlig personal via telefon också.

Nina B
Skrev om Lexly

Kristin var supertrevlig, effektiv och hjälpsam. Fick mycket bra hjälp och färdiga avtal väldigt fort.

Urban R
Skrev om Lexly

Enkelt och lärorikt att arbeta med er

roger m
Skrev om Lexly

Var mycket enkelt att göra det via internet. Och det blev väldigt bra. Kan rekommenderas . ......

Gunny H
Skrev om Lexly

Det gick snabbt att skriva fullmakt, tack

Gunnar U

Nöjd med mottagandet och samarbetet med juristen, återkommer om jag får behov igen

Margaretha L

Har anlitat Avtal24 för såväl Gåvobrev som Testamente. Det har fungerat utmärkt. Särskilt i upprättandet av testamente har jag haft utmärkt rådgivning, guidning och utförande. Med taktkänsla och stor kunnighet har advokaten hjälp mig upprätta detta svåra dokument.

marie b
Skrev om Lexly

lätt och smidigt till ett bra pris! äntligen är det gjort

Andreas W

Jag var till en början ytterst tveksam om tjänsten verkligen skulle fungera och om avtalet skulle hålla tillräckligt hög klass jämfört med att anlita en (fysisk) jurist som utformar det. För utvärdera tjänsten så använde vi Avtal24 för att skapa ett delägaravtal för ett av våra dotterbolag och resultatet blev riktigt bra och det är bara någon mindre omskrivning som vi velat göra för att förtydliga vissa delar lite extra. Det enda som jag har att anmärka är att avtalet mailades i pdf istället för word vilket gör att...

Stefania

Jag och min man gjorde ett gåvobrev via avtal24 och jag fick precis igenom lagfarten. Supersnabbt gick det och kompetenta jurister!

Margareta P

Kan det vara så här enkelt? Visade mitt samboavtal som jag skapat via dem för en jurist jag känner och han sa att det var mycket bra. Nöjd!

Emma R
Skrev om Lexly

Jag rekommenderar verkligen att använda sig av Avtal24 när du behöver skapa ett avtal. Det var väldigt smidigt och lätt. Det tog inte alls lång tid och jag mitt avtal i PDF-format. Jag använde Avtal24 när jag skulle hyra ut min lägenhet i andrahand och på bara några minuter hade du ett bra avtal i handen som dock kostade 195 kr men det var det värt!