Axela AB

Axela AB

axela.nu
  • BadgeThreeYears
4.4

Visste du att varje år drabbas över hundratusen familjer av en vattenskada i hemmet! De hårdast drabbade utrymmena är kök och badrum och skadorna kan ofta härledas till brister i installationer, åldersförändringar eller bristande underhåll. Det finns åtgärder som du kan göra själv för att minska risken att bli en av de som...

81 omdömen om Axela AB

Katerina K
Skrev om Axela AB

Super nöjda med arbetet överlag! Emil som var projektledare var lättillgänglig, trevlig och tillmötesgående. Rekommenderar varmt!

Christina F
Skrev om Axela AB

Axela AB har varit toppen att ha som byggfirma när vi har fått vår vattenskada åtgärdad. Enkelt och tydligt har dom guidat oss igenom återställningsprocessen. Det är många moment och många iblandade i arbetet och där har alla hantverkare varit toppen i sin del av arbetet. Samordningen får extra beröm från oss. Resultatet blev riktigt bra. Vi kan varmt rekommendera Axela AB

Anna A
Skrev om Axela AB

Mycket proffsigt bemötande och väl utfört arbete av golvbyte efter fuktskada. Projektledare Anders var lätt att kommunicera med och såg till att allt blev perfekt i slutändan! Rekommenderas!

Hassan A
Skrev om Axela AB

Från första kontakten till slutbesiktning har allt varit professionellt. Christoffer på Axela har varit tillmötesgående och lyhörd för våra önskemål, förslag på tider mm. Rekommenderas varmt. Hassan & Helena Aram

Melissa Ebba D

Fick hjälp av Axela att återställa min lägenhet efter en vattenskada. Fint och snabbt resultat. Anders som var projektledare var trevlig och lätt att kommunicera med. Fick även ett gott intryck av övriga medarbetare.

Madeleine P

Har en bra upplevelse av Axela . Blivit väl bemött

Jan J
Skrev om Axela AB

Jag blev väl bemött av Axela AB, deras personal var vänlig och hjälpsam. Våra förväntningar var att få snabb och professionell hjälp med vår skada och Axela levde definitivt upp till dem. Totalt sett var min upplevelse mycket positiv, och jag fick svar på mina frågor samt att de gjorde ett proffsigt jobb och återställde allt som det såg ut innan skadan, de hade väldigt trevlig personal som höll både rent och snyggt under processen.

Nils Mikael J

Kanonbra bra service Kunnig personal Anders Skoglund som va ansvarig för projektet sköte sig fin fint kanon bra dialog och info om vad som ska ske Micke

Carl-Johan Mikael B

Strulpellar med dålig kommunikation och ett rejält saltkar. Försäkringsärende för vattenskada. Nedan ett axplock av de problem som var. Allt började bra, men sedan när de väl startat och därmed låst mig som kund, så började problemen. - Långa perioder utan arbete. - Flera överenskommelser som de aldrig höll. - Efter start höjdes priset. Och sedan igen. Och igen. - Försökte ta betalt innan arbetet var slutfört. Vägrade kommunicera om det. Skickade istället ärendet vidare till inkasso. Inkasso ville så klart inte ta i det...

Jane Inga Birgitta G

Tack för ett bra jobb med min skada. Fick ingen hjälp från försäkringsbolaget :( Men ni var snabba och mycket hjälpsamma. Mvh Janet

Ewa C
Skrev om Axela AB

Ett företag som svarar i telefon, svarar på mail men framför allt är Axela AB; - Professionella - Håller lämnade uppskattade tider för ett arbete - Kunniga och duktig personal - Som kund får man förtroende och som bibehålles under de uppdrag de utför

Theder K
Skrev om Axela AB

Axela tilldelades oss och försäkringsbolaget efter vattenskada. Axela har från första mötet med Sebastian till projektledning av Andreas varit toppen. Främst vill jag omnämna Simon och Anton som arbetade stenhårt för att bli klara till jul. Vilka killar! Skickliga och noggranna! Även Leonard är värd ett omnämnande. Alla inblandade har varit riktigt bra. Skönt för oss som kunder. /T. Karlsson

Svar från Axela AB

Hej Theder, Tack så mycket för ett fint omdöme, det värmer gott i kylan! Superkul att ni är nöjda med våra insatser, det är kul när ett bra samarbetet leder till ett lyckat projekt! Behövs vi i framtiden så vet ni vart vi finns :) Allt gott //Axelagänget

Magdaléna C

Jag var desperat innan Axela kom in i kaoset och plötsligt efter ett tag kändes det helt rätt. Alla som arbetade var som bästa familj. Jag hade inga förväntningar, inga krav och ändå blev allt gjort proffsigt som det var det mest naturliga. Som person blev jag bemött med trygg respekt. Alla kan känna sig nöjda med utfört uppdrag, liksom jag med min nya kök. Livet kan inte vara just nu bättre.

Svar från Axela AB

Hej Magdalena, tacka ödmjukast för dessa fina ord! Härligt att allt gått bra och att samarbetet fungerat fint:) Om ni behöver mer hjälp i framtiden så vet ni vart vi finns. Ta hand om Er //Axelagänget

Michelle B
Skrev om Axela AB

Otroligt hjälpsamt, flexibelt och trevligt bemötande. Supernöjda med både tillvägagångssätt och resultat av golvreparation och slipning. 10/10, rekommenderar starkt!

Svar från Axela AB

Hej Michelle, Supertack för ett fint omdöme, kul att ni blev nöjda :) Allt gott //Axelagänget

Ali S
Skrev om Axela AB

Väldigt bra, enda problemet var att jobbet skedde under vintertiden så det blev lite jobbigt för alla att arbeta

Hej Ali och tack för ett fint omdöme:) Allt gott //Axelagänget

Anders G
Skrev om Axela AB

Vi råkade ut för en större vattenskada. på Oxenstiernas väg, Åkersberga.. Vi har blivit superbra bemötta och lyssnade på genom hela processen. Hela gänget på Axela med Niklas i spetsen, har levererat och utfört allt från projektering, rivning, flytspackling, plattsättning, snickeri, målning och städning med bravur. Vi kan varmt rekommendera Axela som ett seriöst företag som är att lita på genom hela processen. Vi är supernöjda.med slutresultatet. Mvh Anders & Jessie

Svar från Axela AB

Hej Anders och supertack för ett fint omdöme! Vi önskar Er lycka till i framtiden och tveka inte att höra av Er om vi kan hjälpa till med något mer :) Ta hand om Er //Axelagänget

Anna C
Skrev om Axela AB

Axela hjälpte oss i ett försäkringsärende där vårt hus blivit så pass illa tilltygat att vi inte kunnat bo kvar. Mötet med Axela har från dag 1 varit mycket positivt. De har bemött oss med en professionell och vänlig attityd. Tidsplanen som lades upp för bygget har de hållit till punkt och pricka. De har hjälpt oss med goda råd om materialval under återuppbyggnaden och vi är mycket nöjda med resultatet av deras jobb. Stort tack till gänget på Axela för ert outtröttliga engagemang.

Svar från Axela AB

Hej Anna! Tackar ödmjukast för ett fin omdöme. Lycka till och hör gärna av Er om vi kan hjälpa till med något mer :) Allt gott //Axelagänget

Adrian P
Skrev om Axela AB

Vi är nöjda med Axela på alla sätt, planering, utförande av arbete, ordning och reda, samt punktlighet och noggrannhet. Vi kände oss väll bemöta, och att de gjorde allt för att vi som kunder ska känna oss trygga igenom hela processen , från början till slut.

Svar från Axela AB

Hej Adrian, tack för ett fint omdöme:) Axela med samarbetspartners tackar för ett bra samarbete, nu får ni njuta av erat fina hus! Tveka inte att höra av Er framåt. Allt gott //Axelagänget

Maria B
Skrev om Axela AB

Tack! Mycket bra och tydlig planering, enkel och bra kommunikation med projektledare, trevliga hantverkare på plats och fint slutresultat! Kan varmt rekommendera! /Maria

Svar från Axela AB

Hej Maria, tack så mycket för ett fint omdöme:) Det här var ett kul projekt för oss, nu dansar vi vidare mot Julafton ;) Allt gott //Axelagänget

Evalena Birgitta S

Vänligt och professionellt bemötande Våra förväntningar om ett snabbt och kunnigt handläggande uppfylldes. I ett försäkringsärende kantat av strul mötte vi äntligen proffs!

Hej Evalena, tackar ödmjukast för ett fin omdöme:) Allt gott //Axelagänget

Lena R
Skrev om Axela AB

Jag har helrenoverat en källarvåning efter en vattenskada. Axela har planerat och utfört hela renoveringen och har alltid kommit med snabba svar och trevligt bemötande! Rekommenderar dem varmt!

Charlotta E
Skrev om Axela AB

Trevligt och mycket noggrant uppföljt o planerat.

Faris A
Skrev om Axela AB

Grymt, hjälpte mig igenom allt.

Johan M
Skrev om Axela AB

bra kundupplevelse och gjorde allt för att jag som kund ska känna mig nöjd med deras uppdrag.

Christoffer P och 3 andra gillar detta
Heidi K
Skrev om Axela AB

Axela hjälpte oss med skadat parkettgolv i kök och vardagsrum. De var lyhörda och kommunikativa från början till slut, vilket resulterade i ett lyckat projekt. Att de var hjälpsamma, flexibla, transparenta och trevliga gör att vi ger dem 5 av 5.

Christoffer P och 3 andra gillar detta
Svar från Axela AB

Hej Heidi, tackar för ett fint omdöme, kul att ni blev nöjda med arbetet :) Allt gott //Axelagänget

Johanna B
Skrev om Axela AB

Vilket scam-företag. I ett försäkringsärende offererade de först 25000 kr för åtgärd och ville sedan ha ytterligare 13000kr. Vi tyckte det lät orimligt mycket och valde en egen firma som gjorde jobbet för 5500 kr! Känns som att de bara ville kräma ur försäkringspengar.

Carl-Johan Mikael B gillar detta
Svar från Axela AB

Oj! Detta låter såklart inte bra. Vi skulle verkligen vilja komma i kontakt med dig för att höra vad som hänt i detta ärende. Vi försöker alltid förbättra oss och kritik både bra som mindre bra är viktigt för oss och vårat förbättringsarbete. Har du möjlighet får du gärna maila till info@axela.nu och lämna dina uppgifter så kommer någon av våra duktiga medarbetare ringa upp dig. Allt gott //Axelagänget

Magnus B
Skrev om Axela AB

Proffsiga, bra projektledning och duktiga hantverkare

Tackar tackar! Kul att vi fick hjälpa till :) Allt gott //Axelagänget

Anastasiia F

Professionellt och trevligt bemötande, skyndsamt åtgärdat vattenskada på golvet.

Svar från Axela AB

Hej. Tack för ett fint omdöme :) Tveka inte höra av Er om ni behöver hjälp med annat i framtiden. Trevlig helg //Axelagänget

Pearl F
Skrev om Axela AB

Jag är otroligt nöjd med den fantastiska service och professionella arbete som Axela Entreprenad har utfört i mitt hem. Deras dedikation och skicklighet har verkligen imponerat mig under hela projektet. Från det ögonblick de började arbeta på mitt hem, visade de en hög grad av expertis och noggrannhet som gav mig förtroendet att veta att mitt hem var i trygga händer. När det gäller målningsarbetet var deras precision och uppmärksamhet på detaljer oöverträffad. Färgerna är jämnt applicerade och ytan ser helt perfekt ut....

Svar från Axela AB

Hej Pearl, Tackar ödmjukast för ett fint omdöme :) Kul att vi kunde möta Era förväntningar på ett bra sätt. Lycka till i framtiden! Allt gott //Axelagänget

Anette S
Skrev om Axela AB

Som alltid vid försäkrings skador är det tungt och det var det även för oss med vattenskada i köket. Lång tid att torka MEN allt annat gick hur smidigt som helst med tydliga tidsplaner om när och vem som ska komma och jobba på plats. Kändes tryckt & bra! Killarna som kom hade humöret på topp och gjorde ett jätte bra jobb med vårt kök och Jesper som var projektledare från AXELA har varit en klippa , även han med ett strålande humör i vårt köks elände och varit väldigt tillmötesgående.

David B
Skrev om Axela AB

Emil Olsson har varit en klippa genom processen som tyvärr tog lite för lång tid, men Axela gjorde allt de kunde för att hjälpa till att allt gått så snabbt som möjligt. Mycket nöjd med både process och resultat! Har hört många skräckhistorier om hantverkare och är mycket tacksam över att ha haft hjälp av Emil och Axela! Hade aldrig hört talas om Axela innan, men skulle gärna anlita dem nästa gång igen!

Sam D
Skrev om Axela AB

Hatten av för Jesper och Anders på Axela AB. Proffessionella killar som ger sitt yttersta för att man som kund ska få så bra service som möjligt från första kontakt till att arbetet är slutfört. Både jag och min fru är super nöjda med hur allt har sköts. Rekommenderas starkt!

Svar från Axela AB

Hej Sam, supertack för omdömet! Ni är varmt välkomna att höra av Er med framtida projekt:) All lycka framåt! Med vänlig hälsning, Axelagänget

Malin L
Skrev om Axela AB

Väldigt proffsigt bemötande, både kunskapsmässigt och tillmötesgående. Vi blev klara väldigt snabbt och det kändes som att dem prioriterade oss som kund. Duktig snickare som var väldigt ordningsam vilket jag prioriterar.

Svar från Axela AB

Hej Malin och tack för ett fint omdöme! Tveka inte höra av dig om du behöver bygghjälp i framtiden :) Allt gott //Axelagänget

Michael N
Skrev om Axela AB

Proffetionell behandling, duktiga snickare, trevligt bemötande.

Svar från Axela AB

Hej Michael, tackar för ett fint omdöme! Allt gott och lycka till i framtiden :) Hälsningar, Axelagänget

Peter B
Skrev om Axela AB

Om det ska vara dåligt från början till slut, här är det givna valet. Projektledare som skyller ifrån sig alt ljuger, dålig och kass kommunikation mellan olika arbetsåtgärder trots både projektledare och arbetsledare ska arbeta med badrumsrenovering. Bilningsfirman behövde vara ute 5x och göra lite mer rätt för varje besök... Felen är så många och listan så lång - enkla rådet, undvik detta bolag fyllt med skojare!

Carl-Johan Mikael B gillar detta
Svar från Axela AB

Hej Peter B, Axela arbetar hårt för att uppnå högsta möjliga kvalitet och service. Vi tar detta på största allvar och tar illa vid oss när vi läser ditt omdöme. Om det finns några fel eller brister i entreprenaden så behöver vi ta del av detta. Kontakta gärna oss per mejladress info@axela.nu

Lars Christian B

Axela tog hand om vår stora vattenskada i huset, där badrum, kök, vardagsrum och hall blev drabbad. Även om det tog 7 månader att återställa var kan vi rekomendera Axela. Bra hantverkare som gjorde ett bra jobb och slutresultatet blev kanon

Svar från Axela AB

Tack för ett fint omdöme! Kul att ni blev nöjda med arbetet som utfört, tveka inte att höra av er om det finns något vi kan hjälpa till med:) Axelagänget önskar Er all lycka framåt!

Reidar N
Skrev om Axela AB

På grund av vattenskada i vårt fritidshus kom vi i kontakt med Axela. Där blev vi vänligt och professionellt bemötta. De var lyhörda för våra önskemål och gjorde ett fantastiskt arbete och allt blev klart inom rimlig tid. Vi är mycket nöjda med slutresultatet.

Svar från Axela AB

Tackar för ett fint omdöme! Samarbetet mellan entreprenör och kund är nyckeln till ett lyckat projekt! Allt gott och lycka till framåt //Axelagänget

Maria H
Skrev om Axela AB

Det var grymt, från början till slut. Snabba puckar - feedback hela tiden på vad nästa steg var. Trevligt bemötande och såååå bra service . Emil!!!! Vilket proffs!!!!- väldigt nöjd!!

Svar från Axela AB

Hej Maria och tack för ett fint omdöme! Riktigt kul att ni är nöjda med arbetet, tveka inte höra av dig om du behöver hjälp i framtiden :) Trevlig sommar! //Axelagänget

Lars H
Skrev om Axela AB

Upplevde positivt bemötande och inga konstigheter när någonting behövde åtgärdas ifall någonting inte blivit som vi önskat. Kändes som att det var prioriterat att vi skulle vara nöjda. Vilket vi också blev!

Stort tack för ditt omdöme Lars! Lycka till framåt //Axelagänget

Erik S
Skrev om Axela AB

Vårt ”case” var nog rätt komplext, då det eskalerade till två badrum som behövde totalrenoveras samtidigt, med mängder av utrustning som ska på plats. Det dök dessutom upp en hel del oväntat under resans gång. Vill framförallt framhålla projekt ledaren Emil O, som fanns tillgänglig även på kvällar och helger (då vi tex köpte material o hade frågor). Dessutom hittade han bra lösningar på diverse problem som dök upp. Att ha en engagerad kontakt på Axela var avgörande. Resultatet blev lika bra/bättre än förväntat. Negativt...

Svar från Axela AB

Hej Erik, Tackar för ett fint omdöme:) Som du skriver i din text så var detta ett rätt komplext projekt, vi nådde gemensamt målet tack vare ett bra samarbete! Kul att ni är nöjda för det är vi också. Ta hand om Er! Allt gott //Axelagänget

Maria L
Skrev om Axela AB

Proffsigt hanterat från start till klart. Duktiga hantverkare och riktigt bra projektledning. Lyhörda för önskemål och hittar bästa lösningen för just vårt hus och våra behov. Noll strul. Rekommenderas varmt!

Svar från Axela AB

Hej Maria, tack för ett fint omdöme samt ett bra samarbete:) Allt gott! //Axelagänget

Victor B
Skrev om Axela AB

Bra kommunikation och utfört arbete.

Svar från Axela AB

Tack för ett fint betyg! //Axelagänget

Nikola V
Skrev om Axela AB

Väldigt professionella. Rådgivande och stöttande under hela procession samt alltid tillgängliga för frågor och svar.

Svar från Axela AB

Tack för ett fint betyg :) Hör gärna av dig i framtiden om det finns något vi kan hjälpa till med. Allt gott //Axelagänget

Mona P
Skrev om Axela AB

Mycket trevligt bemötande tills färdigt resultat. Bra kontakt under tiden. Yrkesgrupperna som varit inblandade har varit trevliga och bra utfört jobb. Våra förväntningar var höga efter en annan entreprenör som missköts. Därför känns det som Axela kom och räddade oss från ett stort problem. Badrummet vart mycket bra och duschen med sina vikdörrar. En än gång vill vi tacka för mycket omtanke och trevligt bemötande. Heja Axela.

Svar från Axela AB

Hej Mona, det glädjer oss att ni är nöjda! Det är bara att höra av er om ni behöver mer hjälp i framtiden. Tack för ett fint omdöme och ett för ett bra samarbete! Bästa hälsningar. //Axelagänget

Ina G
Skrev om Axela AB

Mycket snabb hantering av skada!

Svar från Axela AB

Stort tack för ett fint omdöme :) Lycka till framåt Ina, vi finns här om det är något Ni behöver hjälp med! Allt gott //Axelagänget

Chaker N
Skrev om Axela AB

Har fått ett trevligt och välbemötande. Seröst och kunnigt. Reparerat vattenskada. Bra och professionellt

Svar från Axela AB

Stort tack för ett fint betyg! Lycka till i framtiden, hör gärna av dig om vi kan hjälpa till med något :) Allt gott //Axelagänget

Hans B
Skrev om Axela AB

Jag blev väl bemött av företaget, men tyvärr kom lite Covid emellan och störde planeringen. Skadedatum var 2022-09-17, anmälan till försäkringsbolaget och besiktning av skadan 2022-10-05. Sedan var det torktider, asbestsanering mm. Jag blev väl bemött av Axelas personal och hantverkarna som Axela använde utförde arbetet på ett förnämligt sätt. Vi hade haft läckage från vårt avlopp i köket och fick riva upp golf i kök, hall och förråd. Jag anmälde skadan till Folksam i slutet av september och vi hade slutbesiktning 29 december.

Svar från Axela AB

Hej Hans och tack för ett fint omdöme :) Önskar Er all lycka i framtiden //Axelagänget

Ali A
Skrev om Axela AB

Väldigt trevligt bemötande. De uppfyllde alla våra förväntningar. Vi köpte allt material via Axela och vi är väldigt nöjda i övrigt.

Svar från Axela AB

Tack för ett fint betyg Ali, tveka inte höra av dig i framtiden om Ni behöver hjälp! Allt gott //Axelagänget

Johan B
Skrev om Axela AB

Klockrent från start till slut!

Hej Johan, tackar ödmjukast för det fina omdömet! Allt gott! //Axela

Kjell Eric R

2 juli 2022. Efter en veckas semester kom vi hem för att se till huset och klippa gräs. Vi öppnar dörren och möts av en skräcksyn. Hela undervåningen är täckt av en grönbrun massa! Det visar sig att det varit stopp i kommunens avloppsledning i gatan och allt har tryckts upp i våra golvbrunnar. Nu, fem månader senare, står vi här med skadan helt återställd och huset är finare än någonsin - tack vare Axela, som hållit i hela återställandet. Skickliga hantverkare, duktiga arbetsledare, en tydlig och överskådlig tidplan och...

Svar från Axela AB

Hej Kjell, Tack för ett fint omdöme :) Kul att ni blev nöjda och lycka till med allt i framtiden! //Axelagänget