Kungsateljé

Kungsateljé

Ring 08-653 25 86 www.kungsatelje.se

Välkommen till Kungsateljé! Vi på Kungsateljé ser alla våra kunder som unika och skräddarsyr efter dina önskemål. Med över 40 års erfarenhet och en stark passion för hantverket ser vi till att du blir allt annat än kort i rocken. Med modemedveten fingerfärdighet erbjuder vi ett helhetskoncept med kvalitativa skrädderitjänster....

49 omdömen om Kungsateljé

SANDY S
Skrev om Kungsateljé

En sann hjälte (Om du inte orkar läsa texten hoppa ner till näst sista meningen) 3 dagar kvar till en väninnas bröllop och min klänning får en reva mitt på bröstkorgen. Klänningen är i mönstrat nylon, sömlös, en aning genomskinlig, fast man egentligen inte riktigt kan se vad som finns under. Ett plagg jag bara burit en handfull gånger och varit väldigt rädd om. Jag springer ner till en skräddare som har sin verkstad i samma kvarter där jag har min lägenhet och frågar om de kan laga min klänning. Jag ställer även frågan...

JOSEPHINE V
Skrev om Kungsateljé

Professionell, grymt duktig och bra service! Lämnade in min bröllopsklänning för att bli uppsydd, den var klar efter 2 dagar och fantastiskt utfört jobb. Rekommenderar verkligen!

DANIELLE M
Skrev om Kungsateljé

Frågade flera skräddare om de kunde laga min favorit jacka. Ingen ville åta sig jobbet innan jag kom till Kungsateljé. Inte nog med att jackan kunde ändras och lagas, resultatet blev över förväntan. Proffsigt, kreativt, vänligt. Vilket ställe! Rekommenderas varmt.

ARAM S

Go To skräddaren, mycket bra service och dessutom supersnäll. 😎

SAURABH S
Skrev om Kungsateljé

Testat många skräddare. Få som är så effektiva som dessa. Rekommenderas.

Theodor Mikael Titus R

Superbra service! Alltid trevligt bemötande och nästintill perfekt resultat varje gång. Är det något man inte varit helt nöjd med är de jättetrevliga och med gott bemötande för justering. Kan varmt rekommendera

Niklas E
Skrev om Kungsateljé

Korrigerade en smoking till att sitta bättre. Blev mycket bra och utfört i tid. Kommer definitivt gå tillbaka.

Ulla E
Skrev om Kungsateljé

Mycket nöjd.Snyggt, noggrant,profentionellt skrädderiarbete. Även nöjd med all tvätt.

ellen l
Skrev om Kungsateljé

Lämnade in en kappa m sprucket innerfoder, kungsateljen lagade och la in extra tyg. Jättefint arbete! Rekommenderas varmt!

Felix B
Skrev om Kungsateljé

Jag gjorde ändringsskrädderi på en kostym. Provningar och fortsatta ändringar ingick utan att det kostade mer. Det enda viktiga för skräddaren var att det blev perfekt når det var klart. Mycket hantverkskunnig skräddare. Förmodligen inte den billigaste som finns, men gå dit om du bryr dig om kvalitet och resultatet.

Victor J
Skrev om Kungsateljé

Bra service där kundens önskemål verkligen tas på allvar! Mycket god kvalité på utfört arbete.

Marcus B
Skrev om Kungsateljé

Trevligt och professionellt. Vi saknar denna kompetens i Vaxholm men resan var värd besväret. Kostymen är nu justerad och sitter fint.

Alexnader A
Skrev om Kungsateljé

Mycket kompetent och trevlig upplevelse att lämna in kostymerna för att sys upp

Zeerak N
Skrev om Kungsateljé

- Hade veck på min kavaj som dom fixade utan kostnad. - Blev bemött på ett professionellt sätt. - Dom överträffade mina förväntningar. - Kommer gärna tillbaka för att fixa trasiga kläder.

birgitta c
Skrev om Kungsateljé

Mycket trevligt bemötande och oroffsigt arbete. Tip top!

Oskar B
Skrev om Kungsateljé

Trevliga och bra kvalité på skrädderiet. Sytt upp och sytt in lite byxor där samt lagat byxor. Allt med mycket bra resultat! /Oskar

Lin L
Skrev om Kungsateljé

Super bra jobb och bemötande!

Michael L
Skrev om Kungsateljé

Mycket proffsigt och serviceinriktat bemötande. Lämnade in en kappa för en avancerad justering av längd mm. och blev mycket nöjd! Kungsatelje rekommenderas starkt om ni vill ha en skicklig skräddare.

Sabina K
Skrev om Kungsateljé

Lämnade in min brudklänning då den behövde sys in och resultatet blev helt fantastiskt! Kan varmt rekommendera kungsateljé!

john d
Skrev om Kungsateljé

ett riktigt professionellt skrädderi och kemtvätt me mycket trevlig ägare och personal

Karin L
Skrev om Kungsateljé

Mycket bra skräddare som fixar allt med fina resultat. Avancerat som min bröllopsklänning och enklare uppdrag som uppläggning.

Moa A
Skrev om Kungsateljé

Lämnat in flertal plagg för ändringar och blivit supernöjd varje gång! Trevligt bemötande och felfria resultat.

Gustav S
Skrev om Kungsateljé

Trevliga och kunniga! Behövde ärmarna på en kavaj förlängda på kort tid. Löste det utan problem med mycket bra service!

Christoffer K
Skrev om Kungsateljé

Jag har använt Kungsatelje för alla mina ändringar av kavajer och byxor de senaste 5 åren, jag är alltid lika nöjd med resultatet och den service jag får. Jag lämnar mina varmaste rekommendationer och jag kommer aldrig att gå till en annan skräddare.

Nathan B
Skrev om Kungsateljé

Ändrade måtten på ett par byxor. Jag fick hjälp snabbt, byxorna blev riktigt bra, och jag kände att mina frågor och önskningar blev bemötta. Rekommenderar starkt!

Jacqueline K
Skrev om Kungsateljé

Bra service varje gång när behöver hjälp med mina kläder. Glad som person och man känna sig välkommen Jag är ofta nöjd med servicen

Simon H
Skrev om Kungsateljé

Sydde in, reparerade, och la ned armarna på två kavajer. Är mycket nöjd med både resultatet och bemötandet!

Daniel I
Skrev om Kungsateljé

Gick till Kungstälje för att göra en enkel uppläggning. Fick ett mycket bra bemötande samt mycket tips och råd kring klädvård!

Lowa M
Skrev om Kungsateljé

Jag lämnade in en kjol för att byta ut kedjan som var sönder. Trevlig personal och jätte bra arbete. Jag är nöjd!

Tova S
Skrev om Kungsateljé

Fick så bra bemötande här! Glada miner med ett ”ja det fixar vi!” som svar vid inlämning. Snabb lagning trots många plagg och väldigt fint lagat. Första gången jag lämnat in här pga att jag precis flyttat till Kungsholmen, men det kommer att bli mitt stammis-skrädderi helt klart!

siri h
Skrev om Kungsateljé

Alltid proffesionellt utfört arbete och alltid utomordentlig service. Rekomenderas

Mikael H
Skrev om Kungsateljé

Jag lämnade in min smoking till Kungsateljé för lagning, byte av foder, lite modifiering samt kemtvättning. Resultatet blev fantastiskt bra, den är troligen nästan finare nu än när den var ny! Ägaren Said är väldigt trevlig och tillmötesgående och besitter en stor yrkesskicklighet. Jag kan varmt rekommendera Kungsateljé! Mikael Hytting

Marica P
Skrev om Kungsateljé

Jättetrevlig, snyggt arbete och inom rimlig tid!

Jonathan G
Skrev om Kungsateljé

Skrädderi är en konst som många kan hantera, men precis som i alla konstformer finns det fler begåvade artister än extrembegåvade. Said och Kungsateljén tillhör det sistnämnda. Saids förmåga och expertis är sällsynt, och så länge han är en del av Stockholms skräddarsfär så kommer jag alltid att känna trygghet. Tack för ditt gedigna arbete och service!

carlo c
Skrev om Kungsateljé

Alltid jätte professionellt och kunnig. Snabbt och snällt!

Elin I
Skrev om Kungsateljé

Utmärkt resultat när jag fick hjälp att laga fodret på en flera år gammal kappa. Proffsigt hantverk och ett mycket trevligt bemötande. Personalen tog sig gott om tid att förklara det arbete som skulle göras och resultatet motsvarade förväntningarna.

Sara G
Skrev om Kungsateljé

Sydde upp och justerade överdelen på en långklänning. Snabb och bra service! Jättenöjd.

Per L
Skrev om Kungsateljé

Perfekt lagning av två rockar, utfördes snabbt och skickligt.

Swara B
Skrev om Kungsateljé

Absolut bästa skräddare i Stockholm. Han provar först och lägger upp det utifrån kundensönskemål. Trevlig personal och utmärkt arbete.

Kersti G
Skrev om Kungsateljé

Jag är hel nöjd med det arbete som gjordes med att få en ny pälskrage påsytt på min nya jacka. Jättetrevligt bemötande.

Rasmus h
Skrev om Kungsateljé

Otroligt duktig skräddare. Lämnade in mina kostymbyxor som hade ett stort hål vid sidan. Skräddaren var ärlig och sa att det fanns risk att det inte skulle bli bra, men när jag kom för att hämta dem så var resultatet perfekt. Underlova och överprestera står för Kungsateljen

Karin L
Skrev om Kungsateljé

Stans bästa och trevligaste skrädderi! Har gjort både stora och små omarbetningar av ytterplagg och har varje gång blivit mycket nöjd med resultatet.

Ingela K
Skrev om Kungsateljé

Personlig och alltid mycket professionell service.

Carl F
Skrev om Kungsateljé

Väldigt nöjd med snabb kostym-justering!

Sebastian G
Skrev om Kungsateljé

Bäst i stan. Otroligt proffsiga. Högklassigt hantverk och mycket god service. Rekommenderas!

Ingrid C
Skrev om Kungsateljé

Är kund sedan många år. Kungsateljé är ett skrädderi som utför alla jobb professionellt och snabbt och dessutom till bra pris. Generösa öppettider och mycket vänligt och personligt bemötande gör att man lämnar all sömnad till dem, från fållning till mera avancerade ändringar av kläder. Sonen har även hyrt frack av Kungsateljé.

Alva S
Skrev om Kungsateljé

Snabb service och fint bemötande!:-)

Rabia S
Skrev om Kungsateljé

Bästa skrädderi i Stockholm bästa sevice & snabb och hög kvalitet

Svar från Kungsateljé

tack Rabia vi hopas att du är nöjd alltid

Donald B
Skrev om Kungsateljé

Tog med min älskade ärvda frack, sjuttiofem år gammal, till Kungsateljén där den mästerlige skräddaren Said Bahhi gjorde underverk med den. Han är en trollkarl! Skavanker är nu åtgärdade och och passformen ändrad så att fracken sitter perfekt överallt på min kropp vars fason ändrats något under åren. Hantverksskickliga skräddare av Said Bahhis kaliber är sällsynta nuförtiden. /Donald Broady