Bahnhof (publ)

Sankt Eriksgatan 117, 113 43 Stockholm — Visa karta

Företag inom telekommunikation nära Bahnhof (publ):

Hästholmsvägen 28, NACKA
Genom att vara snabba i vår service, proaktiva i vår relation och unika i vårt e... Läs mer ›
Stig J:
Jag, Vi, är såå nöjda med ER, alltid snabbt svar när man ringer till Er och får då svar på fråga man ställer.Vi kan bara ge Er många ++++++ ...

Läs vad 44 kunder tycker om Bahnhof (publ)

• annonym a
    annonym a skrev om Bahnhof (publ)
    Under all kritik

Min anslutning har legat nere i över 3 månader. Det har skickats tekniker till mig flera gånger utan någon resultat.
    Under denna tid har de tagit fullt betalt. När jag får nog och säger upp avtalet vill de inte återbetala för den period jag varit utan uppkoppling och påstår att de inte kan återbetala de de fortfarande inte lyckats lösa problemet och därmed inte kunnat konstatera om felet ligger i min utrustning (min utrustning är den utrustning jag fått från dem och tekniker har redan varit hos mig och kollat utrustningen) eller om felet ligger på stadsnätet.

Tecknade avtal med ComHem som också går på fiber och fick igång min anslutning inom 30 minuter.

Ärendet är kvar hos Banhof som fortsätter bråka om återbetalningen.

Hittar jag ingen lösning blir nästa steg Konsumentverket, ARN och slutligen Tingsrätten. Nu är det en principsak.

Ska även tillägas att jag under dessa 3 månader stått i telefonkö i totalt över 17 timmar!!!! helt värdelös kundtjänst, omöjlig att få tag på och när man väl kommer fram är de otroligt oproffesionella och otrevliga.

Skulle inte ens rekomendera min fiende denna leverantör!
  • Noran D
    Noran D skrev om Bahnhof (publ)
    Av alla mina år vid kontakt med ett företag, så är detta det sämsta företaget genom tiderna. 40-60 minuter väntetid i telefonen, när man väl kommer fram så förstår inte inte personalen problemet. Utlovade tider de skulle höra av sig, skedde aldrig trots att jag tagit ledigt från jobbet. Efter 9 månaders ringande och mailande avslutade jag abonnemanget..Nu har jag förstått att deras Box är värdelös.. Bytte till T3, telefonen kom i gång direkt. Vilket bevisar att Bahnhof är ett bolag som inte borde få finnas, de debiterar trots att deras tjänster inte fungerar. Bluffbolag nummer 1. De sysslar med skenfakturering. De menade att jag var tvungen att betala trots att telefonen inte varit igång osv. Jag har sparat alla email skulle någon vilja se, så kan ni få ta del av detta. Som sagt så skönt att ha telefon hemma efter 9 månader.
  • Kristoffer T
    Kristoffer T skrev om Bahnhof (publ)
    Klockren service, ända avbrotten som har varit i tjänsten har varit en flytt och sedan när stadsnätet i staden fick sin fiber avgrävd vid IKEA området.

De få gånger jag behövt kontakta kundservice har de varit snabba att fixa det jag behövt hjälp med. Flytten gick toksmidigt, men kan nog bero på att jag vet exakt vilken information som måste uppges för att de ska enkelt kontakta stadsnätet för omkopplingen av tjänsten och att jag var ute i godtid och berättade flytt datumet.
  • Svante N
    Svante N skrev om Bahnhof (publ)
    Fick en enorm telefonfaktura på samtal jag aldrig ringt. Ringde deras telefonsupport samt mejlade flera gånger utan att höra ett enda ord. De struntar helt och hållet, att en räkning där dubbeldebiterade samtal påförts, samtal som inte ens ringts, att rätta till sitt misstag. Betalade för en anonymiseringstjänst som inte fungerade 100% och efter flera påpekanden utan att få respons sa jag upp tjänsten. Välj ett annat företag om ni kan
  • Ibraim S
    Ibraim S skrev om Bahnhof (publ)
    om man är redan kund och vill uppdatera högre hastighet skall man behöva betala 1500 kr för uppgradering plus modemet 1500
  • Eric N
    Eric N skrev om Bahnhof (publ)
    Jag har jobbat inom IT i 5 år och därmed haft att göra med de flesta stora ISPers support. Bahnhof är utan tvekan det värsta jag har varit med om.

Min anslutning var under fyra veckor nere efter att jag flyttat. Att det tog så lång tid att lösa problemet berodde helt enkelt på att ingen av deras tekniker tagit tag i problemet, trots att det enligt deras support varit ett prioriterat ärende under i stort sett hela tiden.

Fem gånger har jag bett om att få tala med en ansvarig och blir varje gång lovad att de ska ringa upp mig. Något som är ren lögn. Lyckades till slut bli kopplad till servicebolagets VD och det var först då det hände något. Det tog mindre än 24h.

Efter att det kommit igång igen fungerar det(efter 28 dagar nere) inte korrekt utan tappar anslutningen åtminstonde var tionde minut vilket omöjliggör saker som skype, spotify, radio, onlinespel o.s.v. Detta skylldes på störningar i stadsnätet trots att ingen annan av de boende med Bahnhof har detta problem.

Efter 35 dagar flyr jag detta usla företag. Jag har gått från att ha varit en fan en stor fan till att sky det som pesten.
  • Jon F
    Jon F skrev om Bahnhof (publ)
    Kan vara det absolut sämsta företaget jag har haft att göra med, visst att problemet jag har haft inte bara är bahnhofs fel utan även skanovas, men sjukt långa väntetider på telefon, flera gånger har samtalet brutits, flera gånger har personalen sagt att dom skall ringa upp vilket dom inte gjort, flera gånger har jag åkt ner till deras reception (det går snabbare att åka 3 mil än att sitta i telefonkön). Efter 7 veckor funkar fortfarande inte mitt bredband, men jag får en faktura som dom säger att dom ska makulera/kravstoppa vilket dom inte gjort. Nej, jag kommer inte ens att rekommendera det här "företaget" till mina ovänner. Sitter i telefonkö just nu, har väntat i 10 minuter och har köplats 19, kom fram en gång tidigare men då bröts samtalet precis när handläggaren började läsa mitt ärende (ja han har då fått alla mina uppgifter), ringer han då upp mig, såklart inte!
  • ??? ???? ?
    ??? ???? ? skrev om Bahnhof (publ)
    Bahnhof 100/100
    Stabilt nät bra, rätt hastighet och bra support.
    öppen Vardagar: 08.00-21.00
    Helger: 10.00-14.00
    Kundservice mycket bra
    Stad:RONNEBY
  • Jan P
    Jan P skrev om Bahnhof (publ)
    ni som är befintliga kunder,gå in på deras sida och kolla priserna så ni inte betalar för mycket,dom sänker priserna på internet då och då,och dom gamla kunderna får ju självklart ingen info.riktigt oseriöst skitföretag.
  • The N
    The N skrev om Bahnhof (publ)
    Till de användare som skriver om bindningstid och uppsägningstid (Ingela, Daniel):
    Om det är som ni skriver så får ni faktiskt skylla er själva om ni betalar.för fyra månader efter uppsagning. Har de en månads uppsägningstid så är det en månad. Annars är det bara att gå till ARN, de lär förlora direkt.

Själv var jag på väg att byta till dem, men när kundtjänst inte svarar på mail på mindre än nio dagar så går det fetbort. Mina föräldrar hade också problem vid flytt. De hade några mailadresser som de ville när abonnemanget avslutades, men sen kom ändå bekräftelse på uppsägning av dessa med.
  • Ingela E
    Ingela E skrev om Bahnhof (publ)
    VARNING!!!!
    Förbannade j*vla BANHOF!!!
    Tog min nätuppkoppling genom dem med 3 mån bindningstid och efter det 1 mån uppsägningstid. Ringer nu och säger upp det till den 24 sep och då svarar de att jag måste ha det i tre månader till för att jag inte sagt upp det före den 25 juli då räkningen skickades ut.
    Men det står ju inte här svara jag då.
    Jo, i det finstilta.
    Men jag har inte fått något annat från er...!?!
    Nä, men det står på hemsidan.
    - Hur f*n skulle jag kunna veta det när någon sån information inte framgår ?!?!?! :( :( :(
  • Daniel L
    Daniel L skrev om Bahnhof (publ)
    Riktigt illa. Lömska avtalsvilkor. Har fungerat bra så länge jag haft det men när jag nu ska flytta till ny adress och de inte kan leverera dit dyker sakerna upp som man förknippar med oseriösa bluffföretag o dyl. Kundtjänst tror alla deras kunder förstår att 3 månaders bindningstid och 1 månads uppsägningstid betyder att man efter 4 års användning måste betala för tjänsten i upp till 4 månader trots att man har flyttat från adressen och tjänsten inte längre kan levereras!? Trodde inte en välkänd tjänsteleverantör körde med såna fultrick i avtalen (lösningen är att bindningstiden automatiskt förlängs med ytterligare tre månader om du inte säger upp den, och det måste i så fall ske minst en månad innan förlängningen träder i kraft, och så fortsätter det år efter år, det bästa är att säga upp och byta leverantör det första du kan...).

Tycker det är falsk marknadsföring (är det 3 månaders bindningstid ska den vara slut efter 3 månader(!) annars måste det framgå i erbjudandet och det gör det INTE)
    Det är dessutom praxis att vid flytt till adress där företaget inte längre kan leverera tjänsten så sägs den upp till flyttdatum. Det är det finstilta i avtalen hos seriösa företag. Avtal där företagen försöker bita sig fast och få pengar inte genom en bra tjänst utan genom fula villkor ger en dålig eftersmak i munnen...
    Ingela E gillar detta
  • Johan R
    Johan R skrev om Bahnhof (publ)
    Sämre företag finns knappast! Sade upp abonnemanget redan efter tio dagar efter att jag mottagit första fakturan. Kontaktade kundservice angående fakturan men de kunde inte hjälpa mig reda ut det hela då de ansåg att fakturan var korrekt. Men att lägga på en massa andra avgifter än det som var överenskommet känns knappast korrekt, bad att få tala med en chef men enligt kundservice fanns ingen chef så jag valde att säga upp abonnemanget. Betalade dock in den överenskomna delen av fakturan.

Häromdagen, ca. 2 månader efter detta får jag ett mail ifrån kundservice där de hotar att gå skicka vidare ärendet till Inkasso och Kronofogden om jag inte reglerar fakturan och betalar in det saknade beloppet.

Se upp för Bahnhof, försök välja något annan leverantör av internet.
    Av att döma av de kommentarer som redan finns här så kan man nog dra slutsatsen att Bahnhof är ett gäng inkompetenta idioter!
  • erik a
    erik a skrev om Bahnhof (publ)
    bra när det fungerar,men långa avbrott på flera dygn,helt ok tycker deras värdelösa support,normalt är 2 dygn enligt dom,skaffa annan operatör.
  • Jim P
    Jim P skrev om Bahnhof (publ)
    Jag har kört internet och IP-telefoni via stadsnät. Hade först 100/100, men bytte ner mig till 10/10 för jag utnyttjade inte riktigt hastigheten. Grymt stabil lina som verkligen ger den utlovade haastigheten. Många verkar dissa kundtjänsten och jag vet inte för jag har inte behövt den förutom när jag bytte från 100/100 till 10/10 och de fortsatta fakturera för den gamla uppkopplingen. Mejlade till kundtjänsten och det var inga problem. Skulle gärna byta tillbaka till Bahnhof om jag fick chansen (bor nu på vischan).
  • oskar
    oskar skrev om Bahnhof (publ)
  • Conny B
    Conny B skrev om Bahnhof (publ)
    Har tagit tre veckor att få svar på mail, telefonköerna är långa! Jag hade beställt 100/100 Mbit genom stadsnät, en tjänst som de inte kan leverera. Jag undrade varför de inte hört av sig och meddelat detta, istället för att skicka ut ett startdatum och en faktura. Fick följande svar "Tyvärr kan vi inte leverera 100/100 till eran adress, vi ska ha kontaktat er och meddelat följande men då får vi be om ursäkt att vi missat följande. " God dag yxskaft. Det vet jag att ni skulle ha gjort. "Önskar ni fortfarande ha våran tjänst 30/10 mbit eller ska vi ta bort erat abonnemang." Ja, gissa..Går tillbaka till ALLTELE, korta telefonköer till support och trevligt bemötande dessutom. Skit i att jag inte kan få 100/100 riktigt än...
    oskar gillar detta
  • Fanny P
    Fanny P skrev om Bahnhof (publ)
    Samlingsplats för eliten av psykopater?
    Precis, så upplever jag kontakten med personer på detta företag med cheferna i spetsen (man kan bortse från någon enstaka person som troligtvis gick av på fel våning) man ljuger och nekar till fakta jag lägger fram och i den telefonkontakt jag haft är man fruktansvärt arrogant, därför är de värda dessa rader, de är lite mesigare när de mailar. (ja de klarar av att maila - det men det tar tid!) De skickar fakturor som är fel men kan inte rätta till det, i stället skickar de en ny likadan faktura och så hotar med inkasso om man inte betalar. Nej jag spolar ner hela högen utom den eller de två tjejer som gick av på fel plan)
    Kanske företaget har en trend att tappa mark - varför är man annars så sugen på att klämma folk på pengar som inte tillhör dem.
    Teckna för guds skull och för er egen hälsas skull ingenting hos dem!! nu ska jag sprida detta vidare till så många som möjligt.
  • H
    H skrev om Bahnhof (publ)
    VARNING! De har egna regler - muntliga avtal gäller på deras premisser men om jag via telefon säger upp ett avtal gäller inte det utan de menar att måste jag ta fram telefonloggar och bevisa att jag ringt och från vilket nummer Helt sjukt! De fakturerar för uppsagda tjänster och även för tjänster som ska gälla flera månader fram i tiden. Otroligt arrogant uppkomling som hade titeln support chef Victor. Gå inte på deras erbjudanden det är mycket billigare att låta bli.
    Tips till alla som råkar illa ut, ni kan skicka era fakturor till Länsrätten, (betald), men de släpper den inte till såna som Bahnhof innan ärendet är klart. Ni kan då inte hamna hos inkasso eller kronofogden. Och företaget kanske satsar på att anställa människor som inte kommer direkt från lågstadiet.
  • c
    c skrev om Bahnhof (publ)
    Riktigt dåligt företag, passa Er. Låter bra innan du tecknar avtal sen sitter du där med urusel tjänst och katastrof kundsupport. Dom kräver dig på pengar för tjänster som inte levererats och vägra åtgärda även uppenbara fel. Sen är företaget (privatkund) registrerat på Madeira så du inte kan stämma utan stora besvär.
  • Amanda P
    Amanda P skrev om Bahnhof (publ)
    Ett riktigt skitföretag som inte skickade någon faktura utan gick direkt på påminnelse. Nu hävdar de även att jag inte sagt upp mitt abbonnemang även fast jag gjort det för 1,5 månad sen och har bekräftelse på det. Utöver det har jag nu sammanlagt spenderat nästan en timme i olika telefonköer till de. Jag vill VARNA alla för detta urusla företag!
  • Markus H
    Markus H skrev om Bahnhof (publ)
    Ville enbart bli medlem för att säga vilket jävla skitföretag det är, urusel kundservice, urusel täckning (I EN STORSTAD), lagg 24/7, sade upp skiten igår, vill ni spela spel är inte bahnhof för dig, sämsta internetleverantören jag någonsin haft.. Blir att testa "Alltele" from måndag.
    Det mest irreterande är att jag måste fortsätta betala för bahnhof skiten i 2 månader till..
    oskar, Mary J gillar detta
  • frida b
    frida b skrev om Bahnhof (publ)
    Först fick jag inga fakturor på 4 månader. Sedan ringde jag deras värdelösa kundtjänst för att påpeka det. Kundtjänst sa att jag inte var kund hos dem. Jag tjatade att jag visst var det och att jag fick internet av dem och att jag ville ha räkningen för att slippa en jättesumma senare. Kundtjänst stod på sig och sa att jag inte var kund men att de kunde se över saken. En månad senare kommer en faktura bakåt i tiden, för de tre första månaderna, som jag betalar. Sen, denna månad, kom en faktura fyra månader bakåt i tiden och fyra månader framåt i tiden på 1800 kr. Skitkul. Jag ringer banhof och frågar hur de först inte kan ge någon faktura alls och sen en faktura både retroaktiv och framåt i tiden. Killen på kundtjänst som låter som han är fjorton år gammal säger bara att så är det. Jag ber att få tala med hans chef men det går inte säger killen på kundtjänst för chefen är upptagen. Jag frågar när han går att få tag på och killen på kundtjänst säger att det vet han inte. Jag frågar då om chefen kan ringa upp mig eller om jag kan få hans nummer men det går inte.
    Kort och gott ett jävligt oseriöst företag som jag ska säga upp pronto!!!!!
  • Åsa H
    Åsa H skrev om Bahnhof (publ)
    Internet har funkat bra men kundmottagandet är uruselt. Det tog över tre månader för dem att registrera autogiromedgivandet, jag har inte fått någon faktura men däremot två påminnelser. Någon kopia på fakturan kan jag inte få. De svarar inte på mail och svarar inte på frågor. Dåligt kundbemötande och nonchalant kundservice som ger felaktig information. Jag fick inte svar på mina frågor utan de hänvisade till avtalet som jag fick läsa igenom själv. Välj en annan leverantör.
  • nicklas f
    nicklas f skrev om Bahnhof (publ)
    Hycklare hela bunten på Bahnhof.

Oseriösare företag får man leta efter!!

Jag gjorde min profil här på Reco enbart för att avråda människor från Bahnhof.
    The N, Markus H gillar detta
  • Martin A
    Martin A skrev om Bahnhof (publ)
    Det här företaget vet inte vad kundvård är för något helt enkelt! Kan du välja en annan leverantör så gör det, det har jag gjort nu trots att det innebär att jag blir utan bredband hemma i fem veckor.
  • Anders
    Anders skrev om Bahnhof (publ)
    Bahnhof avslutade min Internetanslutning en månad innan jag tydligt angett avslutsdatum vid min uppsägning.

Misstag göra alla, men när jag sedan kontaktar dem så säger de att mitt avslut varit oklart trots att jag har mailkonversation där avslutsdatumet tydligt framgår. Samt att jag måste lägga en ny beställning och det tar då 1-2 veckor att få tillbaka min anslutning till Internet.

Bahnhof. Ett företag som gör fel och vägrar rätta till dem.
  • Ulrika
    Ulrika skrev om Bahnhof (publ)
    Beställde bredband på Bahnhos hemsida i oktober då de hade en kampanj att man fick halva priset i 6 månader. Allt frid och fröjd till andra fakturan kom där man plötsligt tar fullt pris. Ringer och påpekar detta och de erkänner sitt misstag.
    Tre dagar senare kommer ett mail där de tar tillbaka misstaget och säger att kampanjen inte gällde då jag inte fyllt i en kampanjkod. Kampanjkoden ska ha skickats ut till vissa hushåll. Till saken hör att vi flyttade in i november och aldrig fått ett utskick eller kampanjkod, men på deras hemsida stod det att rabatten gällde i 6 mån och enda förbehållet var att man skulle vara ny kund. Nu hävdar de att det aldrig stått på hemsidan och vi måste betala fullpris. Om jag vetat detta innan hade jag aldrig valt Bahnhof som leverantör då det finns bättre priser hos andra leverantörer och med mycket bättre kundbemötande.
  • Christoffer L
    Christoffer L skrev om Bahnhof (publ)
    Bahnhof är den bästa ISP jag någonsin haft. Inte en enda downtime och med mina 100mbit kan jag tanka i 11.3 (11.3 är teoretiskt max).

Så jag är übernöjd.
    Magnus gillar detta
  • Johann B
    Johann B skrev om Bahnhof (publ)
    Betalar för 8Mbit ADSL. Fungerar hyfsat på dagtid, men då är jag inte hemma. Helger och kvällar är katastrof med allting från 80kbit/s till 2Mbit/s. Har hållit på med kundsupporten sedan april i år. Dom har fortfarande inte gjort något och allt dom säger i telefon är att det är så dyrt att skicka ut tekniker. Skickar man ett ärende så får man ringa dom för att dom ska börja jobba på det. Senaste ärendet har legat i 6 dagar och när jag ringde så konstaterade dom att ingen hade tittat på loggfilerna och det var därför inget ärendenummer hade skickats. ITIL någon???

Fungerar troligen bättre med fiber och stadsnät, men att ha Bahnhof som leverantör för ADSL är en ren katastrof.

Det sorgliga är att en gång i tiden så var deras support riktigt bra. Ge dom lösenordet så gick dom in i routern och kikade runt och löste problemen direkt. Nu är det ingen kompetens kvar längre.
  • Jussi K
    Jussi K skrev om Bahnhof (publ)
    jag har bahnhof som leverantör för hemmanätet, som webbhotell för en sida och som serverhall för en server jag äger. alla de sakerna funkar utmärkt.

jag har också bahnhof för telefoni via fast lina. det funkar sämre - ljudkvaliteten är hackig och ibland ekar det distraherande. men priset är så lågt så jag är ändå nöjd.

kundsupporten har varit alldeles helt ok för datortjänsterna. telefonisupporten har jag inte stresstestat, men de svarade flinkt på de frågor jag hade när vi installerade.
  • Björn H
    Björn H skrev om Bahnhof (publ)
    En bra inställning, jobbar för kundernas bästa. Har alltid fått snabb service när jag haft problem. Oftast har problemet varit hos stadsnät (Örebro) och inte hos Bahnhof så tjänsten har varit rätt stabil.
  • Tor B
    Tor B skrev om Bahnhof (publ)
    Superbra!!! Bästa leverantören någonsin. Håller vad de lovar och levererar ett supersnabbt och tillförlitligt bredband. Vad pratar ni om? Kundtjänsten är den bästa någonsin och kötiden är hur kort som helst! Testa och ring innan ni beställer om ni är osäkra!
  • Lena K
    Lena K skrev om Bahnhof (publ)
    Deras så kallade kundsupport är under all kritik! Då jag flyttade till en ny bostadsrätt blev jag hänvisad till Bahnhof som den leverantör föreningen valt. Då jag fick problem med att få deras telefonibox att fungera tillsammans med min nya router försökte jag kontakta support. Då det är ständigt 15-16 samtal före i telefonkön så mailade jag istället. Inget hände. Lätt desperat eftersom jag driver eget företag från det telefonnummer som nu inte fungerar, beslöt jag att åter portera numret från Bahnhof till mitt mobilabonnemang. DÅ kommer ett svar från Bahnhofs kundtjänst: "Er telefonitjänst har blivit utporterad till annan operatör och kommer därför inte fungera hos oss i framtiden."

Tack så jävla mycket för detta urbota korkade svar! Inte en enda av mina frågor kring installationen försöker man ens besvara. Inte heller besvaras frågan om jag kan returnera deras förbannade telefonibox som jag betalat 699 kr för. De ämnar ändå fakturera tiden 28 april tom 27 maj, trots att de inte på minsta vis försökt avhjälpa problemen med tjänsten.

Jag har tidigare haft Bredbandsbolaget som leverantör av bredband och IP-telefoni. Det fungerade prickfritt.
  • Mikael A
    Mikael A skrev om Bahnhof (publ)
    Jag vill utfärda en varning för Bahnhof. De anser sig kunna ändra avtal och fakturor utan att meddela kunden om detta. De för inte en god praxis i hantering av ärenden och bryr sig inte om sina privatkunder.

Jag beställde bredband av dem i början av Januari och det utlovades leverans till den 1 Mars. Om något problem skulle uppstå skulle man kontakta mig om detta (enligt avtalet). Bahnhof skickade en faktura för tiden 1 Mars - 31 Maj + inkopplingsavgift. Jag betalade denna faktura då den skulle förfalla den 28 Februari.

Den 1 Mars blev inget inkopplat. Jag försökte få kontakt med deras kundtjänst men fick inget svar. Jag provade email, kontakformulär på deras hemsida, ringa och vanligt brev med Posten. Inget svar. Den 12 Mars fick jag tillslut svar från dem efter att ha kontaktat dem inte mindre än 8 ggr och även kontaktat PTS och Konsumentvägledningen i min kommun som tog kontakt med Bahnhof och uppmanade dem att kontakta mig i ärendet.

Bahnhof skyllde på att de haft mycket att göra och inte haft tid att svara på mina frågor. Man skyllde på mig att det var mitt fel att det inte gått att koppla in bredbandet vilket man tydligen vetat sedan någon gång i Februari. Men man gav ingen förklaring till varför man aldrig kontakt mig om problemet trots att det stod i avtalet att så skulle ske. Man ändrade leveransdatum till 1 April utan att kontakta mig om detta. Man gjorde inget försök att ändra fakturan så den skulle löpa från 1 April till 30 Juni istället utan lät mig betala en felaktig faktura 30 dagar tidigare än jag skulle behövt.

Att det inte gått att koppla in var pga att ett annat bredband var inkopplat till min lägenhet, ett bredband som skulle varit urkopplat den 28 Februari men som av någon anledning inte skett. hade Bahnhof kontaktat mig hade det kunnat lösas.

Jag var tvungen att påpeka för Bahnhofs kundtjänst att faktureringsperioden var fel innan de ordnade denna. I och med att jag blivit behandlad på detta avgrundsdåliga sätt sade jag upp bredbandet omedelbart och har det bara den tid jag betalt för det. Bahnhof ansåg att de inte gjort något fel i ärendet och därför lät man mig inte häva avtalet. Men man sade upp mitt avtal till den 31 Maj missade än en gång att jag betalat fram till den 30 Juni. Det tog två förfrågningar om detta innan de rättade till även detta.

Ett företag som så dåligt hanterar sina kunder och helt avsaknar någon form av god affärssed är ett företag andra ska varnas för.

Kan tilläggas att Bahnhof just nu kör en kampanj där man erbjuder sina företagskunder VIP behandling och en bättre support. Denna service sker helt klart på bekostnad av privatkunderna.

Jag har varit i kontakt med Bahnhof tre gånger (ett av dessa brev till VDn) och beskrivit hela förloppet i betydligt mer detalj ovan med datum och kopior på deras uttalanden utan att få så mycket som ett pip. Man ignorerar mig då jag tydligen är en "jobbig kund" som anser sig felbehandlad. Så varning för Bahnhof om ni vill ha bredband. De är säkert bra om saker och ting fungerar men så fort ett problem uppstår så kommer ni behöva lägga mer arbete på det än det är värt.

[M919954]
  • Daniel S
    Daniel S skrev om Bahnhof (publ)
    Beställde fel så jag fick IP telefoni samtidigt med mitt bredband.
    Vi tog kontakt med dom och sa att det var fel och dom skickar oss 2st mail om uppsägningen av telefonin samt att vi inte löste ut telefoniboxen.

Efter ett tag får vi ett tredje mail att dom inte kan säga upp telefonin utan menar att vi ska betala i 12 månader.
    Vi säger att vi inte äger någon telefonibox och det ser dom även i deras dator men menar att vi ska betala den i 12 månader iaf vilket känns helt galet!

Hur som helst vi vill inte betala för den så vi fortsätter andvända internet som efter ett tag börjar krångla väldigt mycket genom att man inte kan nå hemsidor och att nerladdningsfarten blir bedrövlig.

Skickar 3 st mail om detta inom 2 veckors period och får inget svar alls.
    Jag skickar med loggar som visar vart felen ligger på deras lina genom Sverige och efter ett tag får vi ett mail att vi inte har betalat internet samt att dom stänger ner vårat internet direkt.

Felet finns fortfarande för andra kunder i samma område och dom vägrar lägga in något om det på driftinformationen.
    Tydligen ser det inte bra ut utåt när det finns officiella fel på deras sida.

Hur som helst så har vi bytt till mobilecity och det funkade klockrent så fort det vart inkopplat (tog ca 5 minuter) och alla problem försvann.

Sist vi pratade med supporten via telefon så gick det utmärkt att säga upp bredbandet via mail och det gjorde vi.
    Efter att vi inte fått nån bekräftelse så ringer vi upp och undrar om uppsägningen och då säger dom att det skall sägas upp om ca 1 halvt år!
    Att vi pratat med supporten säger dom att det aldrig har ägt rum utan förnekar hela samtalet.

Helt jävla bedrövligt företag måste jag säga!
    Säkert bra tills det blir krångel eller att det handlar om uppsägning, då gör dom allt för att du ska betala så länge som möjligt!

Välj för guds skull vad som helst utom detta för ditt eget bästa!
    Mary J gillar detta
  • Mary J
    Mary J skrev om Bahnhof (publ)
    I november 2009 får jag ett brev om en beställning under mitt namn. Jag mejlade då Bahnhof där jag klart och tydligt förklarar att jag inte beställt abonnemanget och att den typen av Internet inte fungerar i min lägenhet samt ber dem sedan dem ta bort mig från deras kundlista. Några veckor senare kommer det fakturor på mejlet. Jag mejlar ett flertal gånger och ringer dem men de vägrar ta bort mig från deras kundlista.

I december 2009 anmälde jag händelsen som ett bedrägeribrott hos polisen, skickar Bahnhof kopior på anmälningen och ringer sedan deras kundtjänst för att underrätta dem att de inte får skicka fler fakturor tills det att polisen tagit beslut.

Denna månad (januari) får jag en faktura! Där hotar Bahnhof med Inkasso och jag går till polisen ännu en gång för att göra en tilläggsanmälan. Jag ringer sedan Bahnhof och meddelar dem om tilläggsanmälningen.

Jag avråder er alla som funderar på att bli kund hos dem att INTE göra det. Det är ett riktigt uselt företag som fullkomligt skiter i lagar och ordningar. Jag har kunnat visa upp att jag mejlat dem innan de 14-dagarångerrätten tog slut men de vägrar hjälpa mig. De fortsätter bara att skicka sina fakturor och hotar med Inkasso.

Bli INTE kund hos Bahnhof AB!!!
  • Torgny J
    Torgny J skrev om Bahnhof (publ)
    Bli inte kund hos Bahnhof om du har alternativ. Mer anonymt företag får man leta efter. Ingen kundkontakt öht. Jag är tvingad för att kunna ha tv och bredband och det är inget vidare. Undra om de här kommer finnas kvar om nåt år. Känns som en källarfirma som blivit för stora för sitt eget bästa. Beställde på telefon, fick en bekräftelse ganska snabbt, men den var felaktig. Svarade direkt att beställningen bara gäller om de återkom med rätt uppgifter - sedan dess: tystnad. Men räkningarna kommer...
    Markus H, Mary J gillar detta
  • Mats G
    Mats G skrev om Bahnhof (publ)
    Grymt bra bredband. 100/100 ger 90/80 på tp-test. Stabil uppkoppling. Kort telefonkö. Seriöst bemötande. Kunnig personal.
    Kristoffer T, Nikke L, Tor B gillar detta
  • Johan M
    Johan M skrev om Bahnhof (publ)
    De höjde priset för mig och jag hade då rätt att säga upp mitt avtal. Tyvärr hade jag redan betalt i förskott tre månader. Banhof gav mig då följande alternativ, säga upp abonnemanget och förlora det jag betalt i förskott, alternativt betala prishöjningen ytterligare för att få behålla internet för de tre månader jag hade betalt för. De vägrar ge tillbaka pengarna jag betalt i förskott trots att avtalet är uppsagt och ärendet är nu hos ARN.
  • Åke B
    Åke B skrev om Bahnhof (publ)
    Bahnhof har vart perfekt sålänge jag haft det, hade 10 Mbit fiber med dom. Hade Bredband2 innan och var extremt missnöjd, bland annat för dålig fart och dryg kundservice, men jag har inte upplevt något av detta med Bahnhof. Inga långa väntetider till supporten och kontakten har alltid fungerat bra. Sen gillar jag Bahnhof ideologiskt för deras integritetsmärkning. Kommer förmodligen använda Bahnhof en lång tid framöver.
    Bengt A, Tor B gillar detta
  • Bo O
    Bo O skrev om Bahnhof (publ)
    Bahnhof var de som "ordnade biffen". Jag hade två öeverantörer innan som inte kunde leverera det de utlovade. Telefoni var något jag ville ha, och fick bekräftat att det skulle installeras, men ingen av de tidigare kunde få till det. Kontaktade så Bahnhof och ställde dem mot väggen för att kolla upp telefonin, och de hade inga problem att ordna det.

Bredbandet har också fungerat klanderfritt. De kontakter jag haft med kundtjänst har alla utmynnat i lösningar. Kan inte annat säga än att jag är 90% nöjd. Resterande 10% får de då månadskostnaden sänks en hundring.
  • Anna S
    Anna S skrev om Bahnhof (publ)
    ett företag med bra snabb internet uppkoppling. mitt abonnemang var dessutom väldigt billigt. Men får du problem på något sätt kan du inte räkna med att få någon hjälp eller information från deras kundtjänst. Man får först stå i förskräckligt långa telefonköer för att sedan få felaktig eller ingen information alls från deras kundsupport. Man skickas runt till en massa olika ställen nä det egentligen är deras fråga, och en fråga som borde vara lätt att finna svaret på och lätt att lösa, men inte för bahnhof inte. Där ska det strulas å krånglas så att den som vill ha hjälp snart blir alldeles tokig på den inkompetenta såkallade hjälp de erbjuds. Alltså ett bra företag som är väldigt bra så länge du inte behöver hjälp eller information om nåt. Jag skulle säga upp mitt abonnemang till mitten av månaden. För att vara säker på att man överhuvundtaget konde göra detta ringde jag kundtjänst och frågade. Det skulle gå jättebra det sa de. Alla jag frågade och vid alla olika tilfällen sa de alltid samma sak, att det skulle gå jättebra att säga upp det till vilket datum som helst. När jag stötte på problem sa de att det inte var nån fara fyll i som vanligt så ser vi det sen när det registrerats och avslutar det till det datum du vill. När jag sedan skulle säga upp mitt abonnemang gick det inte alls att säga upp det till det datum jag valt utan endast till slutet av månaden trots upprepade frågor och svar om att det skulle gå alldeles utmärkt att säga upp abonnemanget till valfritt datum.
  • David S
    David S skrev om Bahnhof (publ)
    Mina erfarenheter av Bahnhof är enbart positiva. De är kanske inte billigast i landet på bredband, men de är långtifrån dyrast, och med tanke på hur mycket som ingår i abonnemanget så är dom väldigt prisvärda. Vid en mätning av bandbredden med TPtest uppnådde jag 15 mbit/s, fast jag betalar för 10 mbit/s. Supporten är också bra med trevlig personal som kan sin sak.
    Tor B gillar detta

Sankt Eriksgatan 117, 113 43 Stockholm