Alla kategorier Gym Stockholms län Solna Balance Training Balance - Solna

Balance - Solna

Gårdsvägen 10, 169 70 Solna — Visa karta

Balance i Solna blev snabbt en favorit för både träningsintresserade solnabor och arbetande i Frösunda efter öppningen 2009. Med sina rymliga lokaler och familjära atmosfär finns det något som passar alla och väntetid vid träningsmaskinerna är ett okänt begrepp.

Här kan du träna i grupp eller ensam, med personlig tränare eller helt virtuellt. Och med hjälp av Balance Kids kan även de allra minsta få röra på sig eller pyssla när mamma eller pappa får lite egentid.

Kom in för att provträna, boka PT-pass eller köpa medlemskort. Som medlem ingår 2 timmar med personlig tränare samt tillgång till alla Balance anläggningar!

Välkommen!
Öppet just nu
Mån-Tor: 06:15-22:00
Fre: 06:15-21:00
Lör-Sön: 09:00-18:00

Läs vad 287 kunder tycker om Balance - Solna

• Ola W
    Ola W skrev om Balance - Solna
    Trevlig och kunnig personal. Bra utbud på schemalagda kurser. Bra maskiner och fria vikter. Jag är trogen kund sedan fyra år och mycket nöjd. Rekommenderar Balance varmt. Läs mer
  • Cecilia H
    Cecilia H skrev om Balance - Solna
    Anser att musiken i omklädningsrummet är alldeles för hög och för jobbig nästan jämt. Om man dessutom tränar samma tid flera gånger i veckan så får man höra samma musik. Tex 60-tals rock (hysterisk)....och då är det samma typ av musik under lång tid så man får ingen variation om man är i omklädningsrummet en timme. Har pratat med anställda flera gånger och skrivit en förslagslapp och lagt i lådan. De anställda som jag pratat med i Solna har reagerat olika men de flesta håller med mig om att volymen har varit hög och att det är lite jobbig musik för att vara i ett omklädningsrum. Jag har även pratat med tjejer/damer inne i omklädningsrummet (ca 10 st) och alla utom en tyckte att musiken var jobbig. Musiklistorna köps tydligen in men man måste kunna rikta vilken lista man spelar inne i omklädningsrummet...eller? För information är jag sjukskriven för stress och ångest och upplever då musiken som extra jobbig kanske men fler än jag tycker den är för hög och jobbig. En anställd hos er hade stor förståelse för hur jag kände en dag när jag var där...som småbarnsförälder uppskattar man tystnad väldigt mycket innan hämtning på förskolan. Läs mer
  • Fredrik L
    Fredrik L skrev om Balance - Solna
    Alltid trevligt bemötande, allt funkar bra Läs mer
  • Kerstin E
    Kerstin E skrev om Balance - Solna
    Hej, jag är väldigt nöjd med balance,trevligt bemötande, bra träning och rent o snyggt. Läs mer
  • Marjaneh S
    Marjaneh S skrev om Balance - Solna
    Jag har varit kund sen de öppnade och haft samma tränings kort. Men har nu valt att uppgradera mitt kort där det ingår kläder och handduk. Bästa jag gjort. Finns ingen anledning att inte gå nu. Bemötandet är alltid på topp vare sig det är när man kommer dit, får Mail eller tom blir kontaktad. Tycker att de har väldigt bra deals för att värva vänner.
    Enda stora förvåningen och lite besvikelsen är att man tagit bort barnpassningen på dagarna.när jag hade småbarn så var det helt underbart att kunna lämna in de den timmen man skulle träna. Ett sådant stort gym med så stort utbud och så modern är det väldigt trist att man valt att ta bort den tjänsten. Det är det enda nackdelen och besvikelsen. Tom de obemannade gymen börjar nu erbjuda vissa timmar av barnpassning för att det är det man vill ha.
    Annars är det här det bästa gymmet på alla sätt. Rent fint, bra maskiner . Alltid tillgängligt. Läs mer
  • Bernt M
    Bernt M skrev om Balance - Solna
    Över lag trevligt bemötande från personalen. Motsvarar mina förväntningar vad gäller utrustning och erbjudanden. Läs mer
  • Ingela F
    Ingela F skrev om Balance - Solna
    Hej! Ny kund hos Balance I Solna. Har ett avtal där det ingår träningskläder handduk o eget lite värdeskåp. Toppenanläggning o de som jobbar där håller samma höga nivå som anläggningen. Vänliga, intresserade och kunniga. Jag är mer än nöjd. Det är ett riktigt lyft att slippa ta med sin egen träningbag. Lyig känsla som jag uppskattar i vardagen. Läs mer
  • Torbjörn H
    Torbjörn H skrev om Balance - Solna
    Snyggt, rent, trevlig personal. Bra seniorträning. Läs mer
  • Linda F
    Linda F skrev om Balance - Solna
    Bra service trevliga PT o alla som leder gruppass! Varierade pass , bra utrymme rent fräscht jämt! Enda som fattas är en swimmingpool !!!jag bor nära så gymmet känns som hemma, all personal är alltid trevliga o hjälpsamma om man glömt nåt kan man låna allt!! Läs mer
  • Yvonne B
    Yvonne B skrev om Balance - Solna
    Bemötandet är alltid super!
    Lokaler och renlighet känns väldigt bra!
    Öppettider skulle kunna bättre under helgen. (öppna tidigare och stänga senare) Läs mer
  • Humberto J
    Humberto J skrev om Balance - Solna
    GYM.
    They offered proper initial setup and initial tips.
    Facilities are clean, temperature and music are appropriate.
    I have added the help of PE, who was also great.
    In Summary it is up to expectations, and I can recommend. Läs mer
  • Anna L
    Anna L skrev om Balance - Solna
    När jag först kom till Balance bemöttes jag jätte trevligt. Jag hade aldrig varit där innan när jag skulle köpa mitt gymkort men de va trevliga och visade mig runt. Varje gång man kliver in i genom dörren bemöts man av ett glatt leende och ett hej. Jag är under 18 så två PT tider blev det också. De va lärorikt och roligt. Själv tränar jag mest med kompisar då vi har blivit sjukt många ungdomar som börjat träna på Balance. De är ett kul gym med mycket variation och det är väldigt fräscht vilket var typ det första jag tänkte på. Jag har rekommenderat palace till många av mina vänner redan. Läs mer
  • Marjan I
    Marjan I skrev om Balance - Solna
    Bra bemötande, bra service!
    Lever upp till de förräntningar man hade när man köpte årskortet. Läs mer
  • Ibrahim M
    Ibrahim M skrev om Balance - Solna
    Mkt bra bemötande, bra o positiv personal Läs mer
  • Emelie P
    Emelie P skrev om Balance - Solna
    Jag fick provträna en vecka och fick ett bra mottagande, rundvandring i gymmet o annan info. Köpte kort o trivs super. De är mycket trevliga, serviceminded och kommer ihåg en. Känns kul att gå dit. En PT fångade upp mig på några pass o har lagt upp en bra grund från de timmar som man fick i medlemskapet. Jag gillar att det är ett lugnare gym, inte så hetsigt o smockat på passen, utan det känns personligt o lyxigt. Supernöjd. Har annars varit en trogen sats-kund i över 10 år, så för mig var det läskigt att byta, men är så glad för att jag gjorde det! Fått ny gnista i träningen helt klart. Tack balance Solna :) Läs mer
  • Christer G
    Christer G skrev om Balance - Solna
    Toppen. Fokuserar på det som kan bli bättre: Ibland trasiga maskiner som är trasiga länge. Gäller även t.ex. toaletten. Läs mer
  • Gunilla C
    Gunilla C skrev om Balance - Solna
    Toppen bra! Bra PT, fräscha lokaler - både gym och omklädning. Lyxigt att slippa släpa schampo, balsam, tvål, hårvårdsprodukter! Läs mer
  • Babak S
    Babak S skrev om Balance - Solna
    Bra och hjälpsam personal, fräscht gym, inget särskilt att anmärka på. Läs mer
  • Alex W
    Alex W skrev om Balance - Solna
    Jag har medlemskap Black. Kör med PT och ibland massage. Personalen är proffsiga och trevliga i sitt bemötande. De kommer ihåg namn och det känns väldigt personligt och bra. Lokalerna är rena och fina. Alla PT hälsar och är glada. Många bra maskiner då man slipper oftast köa. Bästa gymmet jag varit på! Kommer fortsätta gå här! Det är toppen helt enkelt! Läs mer
  • Peter S
    Peter S skrev om Balance - Solna
    Trevligt bemötande och problemfritt medlemskap.
    Bra anläggning och rent och snyggt. Läs mer
  • Ali A
    Ali A skrev om Balance - Solna
    Alltid supertrevligt bemötande från alla i personalen! Glömde skor en gång var på väg att vända o åka hem, unga tjejen trolla fram ett par, du räddade dagen!
    +1 till Balance Solna. /Ali Läs mer
  • Lars B
    Lars B skrev om Balance - Solna
    Bra och trevlig service samt nästan alltid bra ledare på passen! Läs mer
  • Per Ove A
    Per Ove A skrev om Balance - Solna
    Mycket positivt under dom 7 år jag varit aktiv på Balance !
    Ett litet orosmoln har dock smugit fram.......senast när jag ville frysa en period för en golfresa till Spanien så framkom att man per den 1Januari 2018 ändrat sin policy gällande frysningar vilket resulterade i att man i reception nobbade min begäran!!
    Efter samtal med "kontoret" fick jag frysa min period!
    Tycker inte om att man ändrar viktiga delar i sin policy utan att meddela oss kunder!!!!!!
    Utan bindningstid och möjligheterna till frysning är nyckeln till att jag är kund hos Balance !!
    Vårhälsningar
    PO Ahlen Läs mer
  • Carolina W
    Carolina W skrev om Balance - Solna
    Jag är nöjd när vi talar om helheten, däremot inte när det gäller balance Kids. De har tagit bort alla timmar under vardagar OCH har öppet endast 9-14 på helgerna (lördag och söndag). Det är plötsligt för få timmar.

Om det inte fungerar att ha öppet på em (15-19) under vardagar så kan jag förstå men på helgerna? öka gärna timmarna till 9-17 på helgerna. Och ha öppet på lovdagarna som höstlov, sportlov, påsklov, jullov och gärna vissa dagar under sommarlovet också. Läs mer
  • Nova B
    Nova B skrev om Balance - Solna
    Alltid fräscht både i gymmet och omklädningsrummet och alltid trevligt bemötande av personalen. Jättenöjd! Läs mer
  • Jila T
    Jila T skrev om Balance - Solna
    Hej! Jag är mycket nöjd med miljö, personalen , bara något erbjudande till oss då och då, exemple : t. Shirt ,Vattenflaska......för de som är medlem flera år hos er. Jag tycker stt blir rolig.
    Med vänlig hälsning /Jila Läs mer
  • Ulrika B
    Ulrika B skrev om Balance - Solna
    Mår inte så bra så det blir intecså utförligt.

Bkev bäkdigt bra bemött från början till paus nu för en tid sedan då jag frös mitt medkemskap. Jättekul med då varna och välkomnande personal i receptionen dom mästan alltid har enbtrevlug frågabom hur det står till för dag elker liknande.

Ckas hsr alltid vsrit nåde proffesionrll och samyidigt petsonlug alltid mrdcett leende till övers. Och då långt jag som leknsn kan bedöns, väldigt kompetent inom sitt område. Testat annant gym och pt ett tag för lite variation och att det är bättre kommunikationer. Men det har inte alls funkat. Så jag är på gång tillvaka till Bakance. Toppenerbjudande nu med pt-paketen 6 veckor. Det kommer jag att nappa på.

Har foryfarande massa kul att upptävka kring vad man kan göra på ett gym.

Kanske ni kunde hjälpa till så man kan skapa grupper som nån hybrid grupp/pt-ass. Kanske få anmäla intresse för grupp om tex 6 personer återkomnande under en tid för gemensam träning med pt? Med Clas kunde det tex vara inriktning trx, funktionell träning och kampsport. Med Jeanette spinning och tabata och om hon har nån annsn specialite. 10 ggr eller 1 termin eller nåt. Läs mer
  • Jimmy A
    Jimmy A skrev om Balance - Solna
    Balance i Solna levererar en produkt som är i absolut toppklass. Jag har varit medlem i flera gym-kedjor men ingen annan är i närheten av den klass som Balance visar upp. Personalen är familjär men ändå proportionell. Maskinerna är moderna och fräscha. De gruppträningar jag medverkat vid håller även de högsta klass. Läs mer
  • Hanna N
    Hanna N skrev om Balance - Solna
    Allt från introduktion till personlig träning och klassträning har varit toppen. De anställda är alltid glada och trevliga och gör sitt bästa för att hjälpa till. Det mesta är bara positivt.

Det enda jag kan ha synpunkter på - och det gäller inte personal eller kvaliteten på anläggningen som sådan - är vissa av träningskunderna som har svårt att hålla rent och fräscht efter sig i dusch och omklädningsrum. Jag tycker att man lämnar omklädningsrummet efter sig som man vill ha det själv. Här tänker jag mest på en massa hår och ludd som lämnas kvar i dusch och på golv. Även på smutsiga skor (vintertid och vid regn som ställs direkt i botten på skåpen). Att dricka energidryck och äta frukt eller annat luktfritt i lokalen har jag heller inget emot. Dock när man skalar fyra kokta ägg och äter i omklädningsrummet bland våta nakna kroppar, då och där går min gräns. 🙈😉 Läs mer
  • Annika T
    Annika T skrev om Balance - Solna
    Jag har använt gymet och även anlitat en PT. Bemöteandet har varit bra, personalen är alltid glada och hjälpsamma. Anläggningen är bra, men jag som bor i Sundbyberg och har tränat på Balance där tycker att det inte är så lätt att ta sig till Balance i Solna och det gör att jag inte tränar lika ofta som jag gjorde i Sumpan. Läs mer
  • Jenny B
    Jenny B skrev om Balance - Solna
    Supertrevlig personal, fräscht och bra kvalitet på klasser (och gym)! Läs mer
  • Inna T
    Inna T skrev om Balance - Solna
    Jag älskar Balance av massa anledningar! Det är trevligt, rent och snyggt och så har gymmet det lilla extra utan att kännas snobbigt! Läs mer
  • Jens Å
    Jens Å skrev om Balance - Solna
    Allt funkar kalas, bra bemötande och trevlig personal!

Det har blivit knas med betalning av massagetimmar en enda gång med det löstes snabbt och smidigt av kundtservice :) Läs mer
  • Neide J
    Neide J skrev om Balance - Solna
    Trevligt bemötande. Välstädat. Billigt. Det känns alltid roligt att gå till klassen. Läs mer
  • Anders S
    Anders S skrev om Balance - Solna
    Mycket bra bemötande från all peronal från PT till de som står i receptionen och alltid säger välkommen med ett leende.
    Har haft ett par PT-timmar som introduktion och en Milon-installation och tycker det gav mycket inför fortsatt träning.
    Går även på massage ganska regelbundet hos er och är mycket nöjd med det.
    Känner mig sedd och välkommen på ett personligt sätt vilket är mycket viktigt om man ska känna sig "hemma" på gymmet.
    /Anders Läs mer
  • Johan K
    Johan K skrev om Balance - Solna
    Eftersom min vardag kretsar mycket runt träning tillhandahåller detta företag en stor del av mitt liv. Än så länge under min tid på detta företag har det skett både större och mindre förändringar för att utveckla verksamheten. Jag ser det som väldigt positivt att företagets förändringar inte enbart sker på deras egna bekostnad. Även jag som kund har chans att ge förslag och uttrycka mina åsikter om vad som skulle kunna förbättras.

Jag har varit på flera olika företag inom detta område som företaget riktar sig åt och kan från mitt hjärta säga att Balance Solna är absolut det bästa. Om jag fick chansen att rekommendera detta företag till någon annan skulle jag med glädje göra det. Läs mer
  • Vanessa W
    Vanessa W skrev om Balance - Solna
    Det är mycket trevlig personal och alltid rent. Man blir alltid bemött bra samtidigt som det känns ibland som ett spa, men blir lugn. Barnpassningen är riktigt bra också!! Läs mer
  • Elias L
    Elias L skrev om Balance - Solna
    Balance var när det startade en nytänkande och marknadsledande anläggning, på senare tid har detta kraftigt avtagit enligt mig.
    Utrustningen uppdateras inte, vilket man ser kontunueligt hos konkurenterna i solna sats
    och member24.
    Ombyggnade på nedervåningen gjorde anläggningen sämre än innan och maskinerna var förutom två detsamma som innan.

När balance öppnade var det en starkt 5a, nu ger jag det en svag 3a

Känns som ledningen inte tar anläggningen helt seriöst och inte ser vad som dyker upp hos konkurenterna.
    Tills vidare är jag kvar men har flertalet gånger funderat på att byta. Läs mer
  • Patricia N
    Patricia N skrev om Balance - Solna
    Jag är nöjd med Balance Solna. Läs mer
  • Ingela H
    Ingela H skrev om Balance - Solna
    Jag har med PT:s hjälp satt upp nya träningsmål som gör mig mer fokuserad i min träning Läs mer
  • Britt Å
    Britt Å skrev om Balance - Solna
    Har alltid blivit vänligt bemött av personalen på Balance. De "ser" medlemmen vilket är viktigt. Jag har inte köpt några varor utan har årskort. Läs mer
  • Nemanja K
    Nemanja K skrev om Balance - Solna
    Varför ?............................................................................................................ Läs mer
  • Michael L
    Michael L skrev om Balance - Solna
    Bemötandet är utmärkt. Milon-maskinerna som jag kör är bra och är det jag använder. Konstigt att outnyttjad PT och masage-tid fryser inne efter några månader. Men det som jag verkligen ogillar är avsaknaden av handdushar. Det finns en på herravdelningen, är den upptagen så får jag ta vattenslangen. Det är en deal-breaker för mig, dvs. om jag skulle betala privat skulle jag inte välja Balance av denna anledning. En takdusch kan man inte spola sig ren och få bort all tvål med överallt. Fixa det och ni får en femma i betyg, nu blir det bara tre. Läs mer
  • Tomas L
    Tomas L skrev om Balance - Solna
    Fräscht och snyggt. Alltid trevligt bemötande, inspirerande instruktörer och proffsig maskinpark. Läs mer
  • Ingrid K
    Ingrid K skrev om Balance - Solna
    Alltid positiv och hjälpsam personal i receptionen!
    Många löpband!
    Lite svårt att hitta rätt i gymet.... Läs mer
  • Tom S
    Tom S skrev om Balance - Solna
    Balance - Solna är ett modernt gym som har allt. Känner mig alltid lika nöjd varje gång jag kommer och varje gång jag är klar och ska gå.
    Trevlig personal och alltid gott om plats!

Med vänlig hälsning Tom Läs mer
  • Lars B
    Lars B skrev om Balance - Solna
    Jag har tränat i drygt ett år på Balance och tycker att det är det bästa gymmet jag hittills provat, har kört med PT och spinning och kommer börja med andra pass också. Trevligt bemötande och lagomt med besökare. De har också vid andra typer av förfrågningar för företagsevent mm varit snabba och tillmötesgående. Läs mer
  • Petra B
    Petra B skrev om Balance - Solna
    Trevlig personal som alltid gör det lilla extra. Kunniga personal inom PT och andra pass.
    Trevliga omklädningsrum med det lilla extra från Rituals och Björn Axén. Läs mer
  • Ulrika N
    Ulrika N skrev om Balance - Solna
    Mycket trevlig och hjälpsam personal. Personlig tränare som brinner för träning inte bara för att boka in PT timmar som på många andra gym. Rent och fräscht. Lagom mycket folk. Lättsam och trevlig stämning. Otroligt bra gym. Tyvärr ingen pool och mindre utbud på instruktör ledda pass men det är svårt att ha "allt". Läs mer
  • Emma E
    Emma E skrev om Balance - Solna
    Hej

Det är alltid en trevlig atmosfär bland personalen och alla är lika trevliga oavsett när på dygnet man tränar, vilket känns proffsigt och kul. jag är stolt över att träna på Balance och berättar gärna det för andra människor. Läs mer

Mer från Balance Training

Gårdsvägen 10, 169 70 Solna