Alla kategorier Gym Stockholms län Solna Balance Training Balance - Solna

Balance - Solna

Gårdsvägen 10, 169 70 Solna — Visa karta

Balance i Solna blev snabbt en favorit för både träningsintresserade solnabor och arbetande i Frösunda efter öppningen 2009. Med sina rymliga lokaler och familjära atmosfär finns det något som passar alla och väntetid vid träningsmaskinerna är ett okänt begrepp.

Här kan du träna i grupp eller ensam, med personlig tränare eller helt virtuellt. Och med hjälp av Balance Kids kan även de allra minsta få röra på sig eller pyssla när mamma eller pappa får lite egentid.

Kom in för att provträna, boka PT-pass eller köpa medlemskort. Som medlem ingår 2 timmar med personlig tränare samt tillgång till alla Balance anläggningar!

Välkommen!
Öppet just nu
Mån-Tor: 06:15-22:00
Fre: 06:15-21:00
Lör-Sön: 09:00-18:00

Läs vad 237 kunder tycker om Balance - Solna

• Lotten T
    Lotten T skrev om Balance - Solna
    Alltid bra och trevligt bemötande samt god service!
  • Olof S
    Olof S skrev om Balance - Solna
    Balance är ett renligt och vänligt gym som jag gärna rekommenderar till andra.
  • Sigvard H
    Sigvard H skrev om Balance - Solna
    Jag tycker mig ha ´betygsatt´ Balance vid ett flertal tillfällen. Ser ingen anledning att upprepa eller vidareutveckla detta. Jag har köpt få varor (men då och då en banan) och tjänster och har inte haft några förväntningar i dessa avseenden annat än att jag förväntat mig ätliga bananer (vilket jag fått).
    Jag tillhör den grupp av människor som tycker att man alltför ofta uppmanas att beskriva sina upplevelser av vad företag erbjuder och tämligen ofta ombeds att bedöma företag i olika avseenden.
    Jag tycker Balance är bra: bra bemötande, bra utrustning och bra lokaler. Det jag då och då pekat på att det tar för lång tid att få icke fungerande maskiner, tex cyklar, att bli reparerade. Det tycker jag förfarande är en brist att åtgärda.
  • Åsa H
    Åsa H skrev om Balance - Solna
    Otroligt trevlig personal! Bra och varierande pass.
  • Laura L
    Laura L skrev om Balance - Solna
    I have been going to this gym for almost 2 years now. It does not require a binding 12 month membership which made the deal for me, I can just pay month by month.

The gym is very spacious, modern, and clean, located close to Mall of Scandinavia. There are a lot of machines, treadmills, bikes, and cross trainers so even in the busiest time you don't have to wait in front of the machines. In the evenings and weekends after regular classes you can start your own virtual training class in the group training room. Air-conditioning works great even in the summer heat.

For an extra fee one can rent clean towel, Adidas work-out clothes, and a personal locker (to store e.g. drink bottle and work-out shoes) which is very convenient -- you don't have to drag a heavy training bag with you. Personnel are always very friendly and helpful. They also sell coffee and some healthy snacks in the lobby.
    Only thing I would add are Pilates classes -- they are advertised on the gym windows outside but have not been available in schema.
  • Gunvor S
    Gunvor S skrev om Balance - Solna
    Gunvor har p.g.a. sin Alzheimersjukdom inte möjlighet att svara själv. Hon verkar tycka om att komma till er, med vänligt bemötande och den träning hon gillar. Vi får se hur länge hon kan vara med, vi kommer så länge det går.
    MVH Kjell Sjölund
  • Kerstin A
    Kerstin A skrev om Balance - Solna
    Bemötandet har från allra första början varit väldigt positivt. Alltid glada och pigga ungdomar som tar emot. Jag trivs väldigt bra med att träna vid Balance, kan inte tänka mig att byta till något annat. Tränar i seniorgruppen med helt underbara tränare. De kan verkligen sin sak och förmedlar detta till oss på ett utmärkt sätt. Fikastunden efter passet är också uppskattad, där Balance bjuder på kaffet. Ibland även frukost som är en trevlig överraskning. Jag tycker att många fler borde investera i sin hälsa och börja träna.
  • Marcus K
    Marcus K skrev om Balance - Solna
    Riktigt bra gym med trevlig personal.
  • Therese W
    Therese W skrev om Balance - Solna
    Maskinerna känns gamla. Svårt att trycka på displayen. Borde finnas nyare cardio maskiner med bättre display att trycka igång den träning man har tänkt sig för dagen.Önskar samma bra maskiner som de har i sumpan och täbban även i Solna. Kanske mer maskiner med displayer med div inlagda filmer på så ena träning blir intressantare att springa på en stig fast må är inomhus på ett löpband. Önskar åxå en trappmaskin i Solna. Bra personal. Bra med gratis hårprodukter o schampo. Milon...Känns 2000. Fler nya roliagre klasser..Kanske mer box o kampsport i grupp. Se sats utbud.
  • Heidi K
    Heidi K skrev om Balance - Solna
    Mycket bra gym, bra maskiner och mycket bra pass
  • Athina W
    Athina W skrev om Balance - Solna
    Alltid bra bemötande av receptionen och otroligt drivna instruktörer, rent och fräscht. Mycket nöjd förutom en del inhoppare på passen som kan vara sådär...
  • Paulina T
    Paulina T skrev om Balance - Solna
    Jag är mycket nöjd med företaget från första besöket tills sista jag gjorde igår 28/5.
    Jag får alltid vänlig t bemötande samt hjälp med alla frågor. Lokalen är ren, fin och tilltalande. Bra musik i bakgrunden.
  • Mattias L
    Mattias L skrev om Balance - Solna
    Jag har varit medlem i ca 2 år, och är mycket nöjd med Balance i Solna. Det som skulle kunna förbättras är t.ex ventilationen, speciellt på sommaren blir det extremt varmt - märks mest i Spinningsalen - så till den grad att jag inte kör spinning då. Skulle även uppskatta om man kunde fixa lite fler kanaler på tv apparaterna vid konditionsmaskinerna, eller wifi så man kan köra nån typ av streaming. Helhetsintrycket är mycket bra, Balance är det bästa gymet jag varit medlem i - har tidigare varit medlem på bl.a SATS, World Class, Puls och Träning m.fl.
  • Christine P
    Christine P skrev om Balance - Solna
    Man känner sig alltid sedd och välkommen till Balance. Lejonparten av instruktörerna för gruppträningen är toppen, ibland dyker det upp någon som är under all kritik.
    Jak saknar fler TRX-pass och Crossfit som gruppträning i sal (och inte i gymet)
  • Anita D
    Anita D skrev om Balance - Solna
    Jag har egentligen inget att klaga på men bemötandet i receptionen var betydligt trevligare tidigare år.
  • Klas W
    Klas W skrev om Balance - Solna
    Börjademed ett viktminskningspaket på tre månadermed PT, fortsatte med PT, nu årskort. Suveränt från början till slut. Underbar personal och fräscht ställe. Man känner sig o unik och omhändertagen.
  • Anna G
    Anna G skrev om Balance - Solna
    Bra anläggning ren o trevlig personal
    Duktiga PT ,det finns olika grupp träning jag gillar ställe 🙂
  • Mårten A
    Mårten A skrev om Balance - Solna
    Bra anläggning som har det mesta med trevlig stämning och personal.
  • Erika H
    Erika H skrev om Balance - Solna
    Alla maskiner är så bra trevlig personal Balance är bäst
  • Patrik F
    Patrik F skrev om Balance - Solna
    helt och rent, bra service. Hade uppskattat om de öppnar tidigare på helger då de flesta barnföräldrar startar dagarna tidigt.
  • Linnea R
    Linnea R skrev om Balance - Solna
    Trevlig personal och duktiga instruktörer. Stort och fräscht.
  • Anneli N
    Anneli N skrev om Balance - Solna
    Mycket trevlig personal. Alltid rent och snyggt. Lätt att köpa till tjänster.
  • Grethe K
    Grethe K skrev om Balance - Solna
    Jätte bra bemötande rent och snyggt bra bokningsservice och Paulina är toppen
  • Maria L
    Maria L skrev om Balance - Solna
    Ett mycket trevligt gym, härlig stämning och fina lokaler samt omklädningsrum. Man blir alltid sedd och bemött på ett trevligt sätt.
  • Alice G
    Alice G skrev om Balance - Solna
    Bästa gymmet med bästa servicen!
  • David S
    David S skrev om Balance - Solna
    skit ni har tappat service känns till era stamkunder ... varför ska nya medlermar har lägre avgift när stam kunder ska betala full pris ????
  • Sandra F
    Sandra F skrev om Balance - Solna
    Balance i Solna är ett fantastiskt ställe. Personalen är alltid glada och trevliga, man känner sig sedd och peppad för träning när man kommer. Fräscha utrymmen och stort utbud. Många bra pass och duktiga instruktörer. Rdmmenderas mycket varm.
  • Stefan R
    Stefan R skrev om Balance - Solna
    En fantastisk trevlig o välkomnande träningslokal o personal.Väl utrustad
    Regelbunden träning har givit mig bättre
    fysiskt o psykiskt välbefinnande.
    Bortrest på sommaren men är periodvis
    tillbaka enstaka dagar.Saknar gymmet.
    Klippkort??
  • Iseyas M
    Iseyas M skrev om Balance - Solna
    jag tar kläder alltid när jag går in så det blir hej ho på disken.
  • Magnus S
    Magnus S skrev om Balance - Solna
    Bra, positiv och trevlig personal. Bra gym. (Solna)
  • Jonas M
    Jonas M skrev om Balance - Solna
    På Balance får man alltid ett trevligt bemötande, när man kommer och går. De är hjälpsamma om man har frågor. Professionella personliga tränare som klarar att individanpassa träningen så att man utvecklas i rätt riktning.
  • Magnus L
    Magnus L skrev om Balance - Solna
    Hej

Alltid trevligt bemötande. Bra omklädning med dusch och bastu.
    Bra redskap.
  • Helena O
    Helena O skrev om Balance - Solna
    Toppen företag i alla aspekter
    trevlig, kunnig, personal
    gör att man som kund känner sig som hemma, väldig avslappnat.

helt enkelt toppen :)
  • Hanna F
    Hanna F skrev om Balance - Solna
    Så bra! Jätte nöjd!
    Bästa personliga gym man kan vara medlem på!
    Bra PT
    Bra pass
  • Ellen P
    Ellen P skrev om Balance - Solna
    Bra personal i receptionen över lag. Alltid hjälpsamma och trevliga.Duktiga instruktörer i spinning framför allt. Lokalen är bra, även fast det är knökfullt på måndagar t ex, finns det alltid plats att göra något.
  • Ola S
    Ola S skrev om Balance - Solna
    Annie Rosen som är min kontaktperson , söter dett på ett alldeles utmärkt sätt
  • Helene O
    Helene O skrev om Balance - Solna
    Jättebra första intryck och bra service.
    PT ingick med två tillfällen. Dock blev det problem med tidsbokningen för möte nr 2 (PT hade dålig koll på sin egen kalender vid bokkning/erbjudande av tider till mig) så PT-träning nr 2 har ännu ej skett.
    Har bokat mig för 6 månader.
    Fräscht omklädningsrum, saknar dock bra vattentryck och handduschar I varje dusch.
  • Sune H
    Sune H skrev om Balance - Solna
    Mycket bra gym.
    Bra och stora lokaler. Bra utrustning. Trevlig personal och atmosfär.
  • Henrik R
    Henrik R skrev om Balance - Solna
    Saknar Gritpassen. Annars bra och trevlig miljö.
  • Therese K
    Therese K skrev om Balance - Solna
    MYCKET TREVLIGT OCH ALLT GLATT
  • Sebastian L
    Sebastian L skrev om Balance - Solna
    Stort gym med gott omlöpband, crosstrainers, viktmaskiner, fria vikter, klasser etc. Trevlig personal som gärna hjälper till. Bra omklädningsrum med fria hårprodukter
  • Linn F
    Linn F skrev om Balance - Solna
    Det känns som att komma hem på balance Solna, alltid glada i receptionen som hälsar en välkommen.
  • Harriet D
    Harriet D skrev om Balance - Solna
    Seniorgruppen ger mig styrka och kondition må on och fre (men saknar verkligen Malins konditionpass på stepbrädan! ). Missar jag en träning finns alltid Milon. Avslutar träningsveckan med ett helt underbart yin yogapass med Monica. Balance bjuder dessutom oss seniorer på kaffe efter gruppträningen. Service! !!!
  • Lena K
    Lena K skrev om Balance - Solna
    Personalen på Balance är alltid trevliga och hjälpsamma. Man känner sig sedd, när man kommer och går - de säger alltid hej och hejdå.
  • Johan Å
    Johan Å skrev om Balance - Solna
    Fräscht gym och vänlig personal. Även bra ledare för gruppträningspassen.

Hade jag inte haft företagsrabatt hade jag kanske tyckt att priset varit lite högt dock.
  • Jakub C
    Jakub C skrev om Balance - Solna
    Allting är bra, trivs super på balance-solna
  • Carina K
    Carina K skrev om Balance - Solna
    Trevligt bemötande.
    Har fått hjälp med personligt träningsprogram.
  • Liz K
    Liz K skrev om Balance - Solna
    Super bra gym med mycket trevlig och glad personal. Handduksservice, lyxiga kropps och hår produkter.
  • Maria I
    Maria I skrev om Balance - Solna
    Trevligt gym med gott om plats. Bäst är att hårprodukter från Björn Axén och duschcreme från Rituals ingår.
  • Viktor N
    Viktor N skrev om Balance - Solna
    Trevlig personal och fräscha lokaler. Dock väldigt snäva öppettider och den utrustning som återfinns i lokalerna är ingen höjdare; hantlarna är för breda och det finns inga bänkar man kan justera både sitt och ryggdyna på. Lutande bänk saknas helt. Bra gym för en förälder som vill ha barnpassning. Mindre bra för någon som vill träna hårdare.

Mer från Balance Training

Gårdsvägen 10, 169 70 Solna