Bättre Hem Stockholm AB

Bättre Hem Stockholm AB

Välkommen till Bättre Hem Stockholm AB!

Vi förfinar och förbättrar ditt hem genom snickeri,golvläggning, golvslipning och måleri. Är du trött på det gamla och känner förändringens vindar vina? Det är dags för ett nytt golv - eller bara polera det gamla? Genom att rusta upp och lägga nytt golv eller måla om känns plötsligt hemmet mer som ett hem - ditt hem!

Varför Bättre Hem Stockholm AB?
- Hög kvalitet
- God kommunikation
- Snabbt & effektivt

Vi har arbetat i över 10 år i branschen och vårt mål är alltid att du som kund ska känna att du fick det du blev lovad. Varmt välkommen till Bättre Hem Stockholm AB!

Läs vad 42 kunder tycker om Bättre Hem Stockholm AB 2

• TOBIAS G
    2021-05-13
    Vi ville totalrenovera källaren i vårt sextiotalsradhus. Riva ut gammal heltäckningsmatta, jämna av betonggolv, lägga ny heltäckningsmatta, fixa till och måla betong- och vävtapetväggar och renovera trappan.

Bättre Hem överträffade våra förväntningar. De identifierade dessutom ett behov av att stötta upp källarbjälklaget med stålbalk och stålpelare, något som utfördes mycket snyggt.

Rerik, David, Gustavo och Nelson har varit enkla att samarbeta med och alltid positiva och trevliga. De fixade snygga lösningar och ett väldigt bra slutresultat till bra pris.

Vi har redan tänkt anlita dem igen för att fixa vårt köksgolv.
    2021-05-08
    Bättre Hem hjälpte till med min golvslipning och jag är väldigt nöjd! Upplevde stort engagemang från Nelson som gav mig goda tips och råd på vad som var bäst för mina golv och resultatet blev precis vad jag önskade. Det gick dessutom väldigt snabbt och smidigt. Skulle verkligen rekommendera!
    Tack så mycket för ert fina omdöme. Glad för att ni är riktigt nöjd med vårt arbete och vårt bemötande. Tack för ett trevligt genomfört arbete. Bättre Hem Stockholm AB
    2021-05-04
    Toppenjobb av Nelzon och Gustavo! Vi önskade slipa, nåta, luta och hårdvaxolja golvet! Resultatet blev fantastiskt!! Kan varmt rekommendera detta supertrevliga gäng!
    Tack så mycket för ert fina omdöme. Härligt att höra hur nöjd ni blev med resultatet. Bättre Hem Stockholm AB
    2021-04-27
    Golvslipning+såpning.

Trevligt och kompetent bemötande.
    Är mycket nöjd med utförandet.
    2021-04-12
    Bättre Hem har gjort ett fantastiskt fint jobb med min lägenhet. Jag köpte en orenoverad lägenhet och Nelson med personal har gjort en fantastisk golvläggning och målade hela lägenheten. En företag som har ett otroligt bra pris för kvaliteten, trevliga och tillmötesgående. De renoverade en etta på 31 kvm på knappt en vecka, väldigt nöjd med resultatet. Kommer rekommendera till alla jag känner.
    2021-04-09
    Snabbt jobbat! Trappslipning gick på en halv dag och oljning tog ytterligare en halv dag.
  • Kristina Maria S
    2021-03-07
    Anlitade Bättre hem för att slipa golvet. De var mycket proffsiga och jag fick förslag på fler förbättringar. Nu känns lägenheten som ny. De har inte bara fixat golvet utan tagit bort tapeterna och målat. Mycket nöjd då de också målade detaljer som fönster och element. De lyckades ta bort glipa mellan golvet och golvsockeln. Har på deras förslag nu fått fina allmoge socklar. Mycket trevliga killar som är lätta att ha att göra med.
    Tack så mycket för ert fina omdöme härligt att höra att ni blev så nöjda. Bättre Hem Stockholm AB
    2021-03-05
    Tänkte först bara slipa om vårt köksgolv, men blev rekommenderade att byta detsamma. Detta var helt rätt rekommendation av Nelson, så vi är väldigt nöjda med det. Golvet blev jättefint lagt av Besy, och enligt planerad tidsåtgång. Väldigt trevliga killar, som är lätta att ha att göra med.
    Lite administrationsproblem med verktyg, men det kunde han låna av oss, så det löste sig.
    2021-02-24
    Superfint jobb; golvet är som nytt😊
    Jag är så nöjd.
    Eva Lundberg
    2021-02-17
    Jag anlitade Bättre hem för att jag hade fukt i badrumstaket & de tog kontakt med försäkring & sköt allt som berör badrummet & då började de riva taket & fixa en ny tak, målade den & detta arbete gick smidig & proffsigt.
    Jag tackar Nelson & Cristian & Alina för välmötande & de var trevliga & kunniga med att förklara allt & hur de ska göra & vad som är bra & bäst.
    Jag rekommenderar Bättre hem för att de kan fixa allt
    Lina H
    2021-02-15
    Bätrre hem målade om och slipade golvet i vår övernattningslägenhet.
    Bättre hem var snabba med att svara och lätta att ha kontakt med.
    Arbetet utfördes till belåtenhet, helt enligt våra önskemål.
    Vi kan verkligen rekommendera Bättre hem
    Tack för ditt omdöme. Bra samarbete redan från första mötet . Tack och hoppas vi hittar nya samarbeten framöver. Vänligen, Nelzon Vänligen, Bättre hem Bättre Hem Stockholm AB
  • JUMAA A
    2021-01-16
    Vi är super ,super nöjd med allt från start till slutet.väldig trevliga personalar. En special tack till Nilzon för en väldigt trevlig bemötande och en väldig Proffsig golvlägning tack.rekommenderas starkt
    /Jumaa
    Tack så mycket för ditt fina omdöme. Härligt att höra. Bättre Hem Stockholm AB
    2021-01-03
    Snabba, enkla att ha att göra med. Fattar vad man vill åstadkomma och agerar direkt. Snyggt och gediget utförande.
    Tack för ditt omdöme. Bra samarbete redan från första mötet - snabbt, smidigt, enkelt och väldigt bra. Alltid snabba svar, tydlig kommunikation. Ett föredömligt betyg även till er som kund. Tack och hoppas vi hittar nya samarbeten framöver. Vänligen, Nelzon Vänligen, Bättre hem Bättre Hem Stockholm AB
  • FRANK L
    2020-12-16
    Vi använde bättre hem för att byta bänkskiva i köket.
    Kan varmt rekomendera bättre hem då det hållit sig inom lovad tidsram och slutresultat varit helt enligt önskemål. Nelson är trevlig och snabb på att återkoppla.
    2020-12-05
    Vi anlitade Bättre Hem för att slipa ett cementgolv. Bra bemötande och proffsigt utfört. Rekommemderas.
    Tack för ert fina omdöme 🙏🤝 Tack själv för ett trevlig bemötande. Vi finns Alltid här för våra kunder. Hör gärna av er igen vid nästa renovering 😀👍 Bättre Hem Stockholm AB
  • CHARLOTTA S
    2020-12-01
    Vi anlitade Bättre Hem för slipning och behandling av golv samt målning av väggar, tak och snickerier. Vi är väldigt nöjda med resultatet - över förväntan! Uppskattade fint bemötande och snabba åtgärder vid små missar, förslag på förbättringar och proaktiv rådgivning gällande hur vi skulle lägga upp planeringen av renoveringen. Rekommenderar stark!
  • MADELENE A
    2020-11-29
    Jag anlitade Bättre Hem för att slipa och behandla mina gamla furugolv. Resultatet blev fantastiskt, jag kunde inte vara mer nöjd! Professionella, rådgivande, flexibla med tider och trevliga. Kommer definitivt anlita igen!
    Tack så mycket. Vi uppskattar verkligen er som kunder. Resultatet blev vi riktigt nöjda med. Bra material val av er. Vi finns alltid här för våra kunder. Bättre Hem Stockholm AB
    2020-11-08
    Bättre Hem har gjort ett fantastiskt fint jobb med våra golv. Vi köpte en totalt orenoverad lägenhet från 1930 och Nelson med personal har gjort en fantastisk slipning och behandling av alla våra golv. En firma som har bra pris för kvaliteten och så trevlig personal kan man inte annat än rekommendera!!!
    Tack så otroligt mycket för ert fina omdöme. Så härligt att höra att ni blev så nöjda då vårt mål alltid är att våra kunder blir väldigt nöjda med vårt arbete och såklart vårt bemötande. Bättre Hem Stockholm AB
  • SARA K
    2020-10-28
    Kan varmt rekommendera detta företag. Väldigt måna om att våra förväntningar ska bli uppfyllda. De hjälpte oss slipa golv och måla två rum. Väldigt trevliga hantverkare!
    Tack så mycket för ert fina ömdöme. Vi är jätteglad att ni är så nöjda. Tack en en gång att ni valde oss. Tveka inte att höra av er igen om de är något ni vill ha gjort. :) Bättre Hem Stockholm AB
    2020-10-22
    Bytte köksbänk och kakel i köket. Resultatet blev bra och de var flexibla och utförde uppdraget bra.
    Tack så mycket Linus! för att du tog dig tid att skriva om oss men framför allt för ditt förtroende. Hälsningar Bättre Hem Bättre Hem Stockholm AB
    2020-10-11
    Nöjd med gips, målning, snickerier, golvslipning och renovering av kök. Noggranna med bra kommunikation. Små misstag och missuppfattningar kunde åtgärdas. Rekommenderas!
    Hej Mattias! Det var ett nöje att hjälpa dig med dit snickeri projekt Tack för de fina orden och förtroendet för oss. Många hälsningar Bättre hem Stockholm AB Bättre Hem Stockholm AB
  • Curt Dennis Alexander R
    2020-10-05
    Bättre hem la golv i vårt kök, hall och sovrum, samt slipade golvet i vardagsrummet. Resultatet blev bra, och små missförstånd rättades ut snabbt och smidigt. Trevkigs killar - rekommenderas!
    Hej Dennis! Tack för de fina orden och förtroendet för oss. Många hälsningar Bättre hem Stockholm AB Bättre Hem Stockholm AB
  • John David Mattias A
    2020-09-18
    Jättenöjd med Bättre Hem.
    Måleri och mindre snickeri utfört mycket snyggt och noggrant.
    Mycket trevlig personal som vara lätta att kommunicera med.

Vi är också tacksamma för riktigt bra tips angående färgval etc.
    Tack så mycket för de fina omdömet. Alltid vårt mål och målsättning att göra det bästa och noggrannaste jobb vi nånsin kan göra. Tack än en gång Bättre Hem Stockholm AB
  • Simon Ö
    2020-09-16
    Super nöjd med grabbarna. De löser allt utan problem. De byggde en plats byggt friggebod. Kunde inte bli bättre eller snyggare. Rätt pris och kunskap.
    Tack så mycket för ditt fina omdöme om oss. Tack så mycket för att du anlitade oss. Bättre Hem Stockholm AB
  • LAWRENCE O
    2020-08-14
    Tack Bättre Hem för ett fantastiskt jobb med golvslipningen i mitt hem.
    Rekomenderar det här företaget och när det gäller golvslipning så vill jag speciellt tacka Gustavo som utförde arbetet hos mig, väldigt professionellt.
    Tack till Alina och Nelson som hela tiden har varit tillgängliga & flexibela under processens gång.
    Tack Lawrence , för att du tid att skriva om oss och för ditt förtroende och omdöme. Bättre Hem Bättre Hem Stockholm AB
  • SANDRA ISABEL C
    2020-08-07
    Tack vare er på Bättrehem så kan jag nu flytta tillbaka hem. Jag fick tyvärr vattenskada hemma pga fastighetens stamrör sedan fick jag gå igenom dåliga leverantörer tills jag kontakta er och ni renoverade hela mitt kök, vardagsrum och hall professionellt. Tack till Alina & Nelson som skött hela processen med försäkringsbolaget och leverantörer etc. De var verkligen flexibla och hade koll på allt. Ett stort tack till Cristian & kollegor som utförde ett utmärkt bra jobb gällande golvläggning, bänkskiva och allt annat med renoveringen.

Rekomenderar er starkt!

Sandra
    Tack så mycket Sandra för att du tog dig tid att skriva om oss men framför allt för ditt förtroende. Hälsningar Bättre Hem Bättre Hem Stockholm AB
    2020-07-16
    Nöjdes tapeten. Snabb leverans
    Hej Malin, tack för att du tog dig tid att skriva om oss. Bättre hems målsättning är att ge våra kunder ett snabbt och ett bra arbete. Bättre Hem Stockholm AB
    2020-06-07
    Jag fick företaget rekommenderat av en vän med mycket goda erfarenheter av Bättre Hem. Och jag kan verkligen å det varmaste rekommendera Bättre Hem Stockholm AB och Nelzon, Alina och de andra där! De renoverade tak, målade väggar och känsliga snickerier och renoverade köket i min lägenhet och resultatet blev perfekt och fantastiskt. Och så servicen! Svarar direkt, följer upp, kommer igång genast och är alltid tillgängliga. De har en särskild kundkontaktperson som kontinuerligt hör av sig och de levererar också det där lilla extra i servicen och i arbetet. Kunniga, kompetenta, utsökt service. Om ni behöver något utfört, så kontakta Bättre Hem AB! Med vänlig hälsning från en mycket nöjd kund, Annika Borg
    Tack så mycket! för att du tog dig tid att skriva om oss men framför allt för ditt förtroende. Hälsningar Bättre Hem Bättre Hem Stockholm AB
    2020-06-03
    Vi beställde golvslip och vaxning samt slipning och oljning av trappa, bänkar och fönsterbrädor. Bemötandet vi fick från företaget var mycket gott, snabbt, informativt och tydligt. Efter ett första möte lämnade vi huset för att återkomma när arbetet var utfört. Vi blev extremt positivt överraskade när vi återkom. Inget slipdamm och inget som helst att slå ned på. Återkoppling på frågor vi hade efteråt besvarades snabbt och vi lämnar våra varmaste rekommendationer.
  • JOHAN W
    2020-06-02
    Fick hjälp med golvslipning och ommålning i hall, vardagsrum och sovrum. Kanonresultat. Snabbt och proffsigt utfört.
    Tack så mycket Härligt att höra. 😃👍 Bättre Hem Stockholm AB
    2020-06-01
    Bättre Hem målade mitt rum. Allt gick snabbt och väggar är målade perfekt. Väldigt trevliga människor också!
    Tack så mycket. Härligt att höra 👍😀 Bättre Hem Stockholm AB
    2020-06-01
    Jag blev vänligt bemött och uppskattade deras tålamod med att jag villa ha tre olika offerter. Därefter snabbt och noggrant utfört jobb med spackling. Enda missen i kommunikation var att de spacklade hela vägen upp till taket (dvs bevarade inte tre cm vitt längst upp) men då målade de den biten plus taket utan kostnad. Förutom den lilla grejen rekommenderar jag dem till 100 procent.
    2020-05-20
    Supernöjd med Bättrehem. Det jag gillar är att Nelson gav tips om saker som jag inte tänkt på, han var duktig på att förklara hur allting skulle gå till. Det var lätt att nå både Nelson och Alina och de var alltid behjälpliga. Resultatet blev över förväntan, så fint! Jätteglad att jag valde Bättrehem och jag kan starkt rekommendera dem.
    Tack så otroligt mycket. Det är jätte kul att höra. Det är alltid vårat mål att leverera över förväntan Bättre Hem Stockholm AB
    2020-05-13
    Nelzon och hans team slipade, nåtade och pigmentera golvet i lägenheten (samt diskbänkar). Är mycket, mycket nöjd med deras arbete! Mycket bra priser, oerhört trevligt bemötande och snabba svar. Har ingen negativt att säga. Kommer anlita de framöver för det fall fler jobb skulle behöva utföras.
    Muchas gracias!
    Tack för ditt förtroendet att anlita oss! det är alltid varmt välkommen med respons! Bättre Hem Stockholm AB
    2020-05-07
    Anlitade Bättre Hem för att lägga ekparkett i köket och blev verkligen supernöjd med resultat. Det blev över förväntan och jag har bara bra saker att säga om Bättre Hem.

Vi blev så nöjda att vi passade på och lägga nytt kakel i köket samt måla om i hallen vilket dom löste med bravur.

Rekommenderar dom starkt!
    Tack! Det är viktigt för oss att du är nöjd. Bättre Hem Stockholm AB
  • PERNILLA H
    2020-03-05
    Väldigt proffsigt bemötande. Snabba på återkoppling av offert och väl genomfört arbete. Vi kommer fortsätta att anlita Nelson och hans kollegor.
    Tack så mycket. Härligt att höra. Ett gott bemötande och att leverera ett 100 procentigt proffsigt arbete är viktigaste för oss. Bättre Hem Stockholm AB
  • PAUL P
    2020-02-15
    Effektiva noggranna flexibla snickare och jobbare. Renoverade vårt kök på bästa sätt på kort tid. röjning och städning efter utfört arbete var mycket bra.
    Tack så jättemycket för de fina omdömet. Våra kunder är de viktigaste vi har och ger alltid det bästa resultatet. Bättre Hem Stockholm AB
    2020-01-30
    Jag kan varmt rekommendera Nelson och Bättre Hem Stockholm AB. Alltid hjälpsamma med kunden i fokus, noggranna, punktliga och kompetenta. Nelson räddade en kritisk situation då företaget som skulle leverera och lägga golv inte levde upp till utlovat slutdatum. Men Nelson fick arbetet klart på ett dygn.
    Hej ! Tack för de fina omdömet. Tack för att vi fick komma och göra jobbet hemma hos dig. Med vänliga hälsningar /Nelzon bättrehem Bättre Hem Stockholm AB
  • Magnus L
    2019-11-15
    Via en annons på Facebook kom vi i kontakt med Bättre Hem som från dag 1 har levererat bara kvalitet.

Punktlighet, ordning & reda och inget tjafs som "vi behöver mer pengar", "det här räknade vi inte med" eller "det gick mer material än planerat".

Grabbarna slipade 80 kvadratmeter ekgolv utan knappt ett synligt dammkorn och pigmenterade, vaxade och polerade golvet till oigenkännlighet - vi fick inte bara ett nytt golv utan en ny våning!

Vi kan inget annat är rekommendera Bättre Hem för deras ärliga inställningar, deras professionalitet och det fantastiska resultatet vi fick!

Mer än nöjda rekommenderar vi Bättre Hem//Magnus & Maria
    HTack för de fina omdömet. vänliga hälsningar /Nelzon bättrehem Bättre Hem Stockholm AB
    2019-11-13
    Utmärkt golvslipning utav Bättre Hem. Jag är supernöjd med resultat och bemötandet var exemplariskt från start till slut.
    Hej! Tack för de fina omdömet. Tack för att vi fick komma och göra jobbet hemma hos dig. Med vänliga hälsningar /Nelzon bättrehem Bättre Hem Stockholm AB
    2019-11-04
    Vi anlitade Bättre Hem för slipning och behandling av delvis nyläggning av trägolv i vår lägenhet. Innan var furugolven ojämna och olika behandlade men resultatet efter slipning och behandling är att golven ser mycket fina och enhetliga ut i hela lägenheten. Stort plus för att Nelzon även kom med riktigt bra förslag på lösningar där vi själva hade gått i stå på hur vi skulle kunna göra. Rekommenderar dem varmt!
    Hej Anders! Tack för de fina omdömet. Tack för att vi fick komma och göra jobbet hemma hos dig. Med vänliga hälsningar /Nelzon bättrehem Bättre Hem Stockholm AB
    2019-11-03
    Vi har fått hjälp av Bättre Hem med målning av vår lägenhet vid Mariatorget i Stockholm. Det krävdes en hel del underarbete efter tidigare skador, och såväl detta som målning har utförts med hög kvalitet. Vi är mycket nöjda med såväl arbete, som kommunikation och punktlighet.
    Hej ! Tack för de fina omdömet. Med vänliga hälsningar /Nelzon bättrehem 😀😀 Bättre Hem Stockholm AB