Läs vad 341 kunder tycker om BD Bil Täby 2

• 2018-12-26
    jättebra service på denna firma. Bilen var insnöad och inparkerad men jimmy tog ut den och borstade av bilen. Det var denna service och jimmys bemötande som gjorde att jag köpte bilen.
    Tack för en bra affär!
  • 2018-12-22
    Jättetrevlig säljare. Jag köpte en bil som inte blivit servad men jimmy fixade det och när jag hämtad bilen så var den nyservad.
    Tack för en bra affär
  • 2018-12-22
    Mycket trevlig säljare! Proffesionellt bemötande. Vi köpte bilen på distans och den motsvarade deras beskrivning. Även smidigt med inbyte. Supernöjda!👍🏻
    Hej Johan! Stort tack för recensionen. Roligt att höra att distansköpet motsvarade era förväntningar och att affären gick smidigt! Lycka till med nya bilen och kör försiktigt! :)

• 2018-12-22
    Böt in min gamla audi och köpte en nyare. Jimmy var trevlig och affären gick smidigt
  • 2018-12-18
    Väldigt nöjd med köpet av en Audi A7, Erik var trevlig och kunnig och bilen uppnådde förväntningarna.
  • 2018-12-18
    Köpte en passat, mycket glatt och trevligt bemötande, ärlig och kunnig personal som tänker på köparen. Besöket var över förväntningarna.
  • 2018-12-15
    Köpte bil. Bra service och inte för aggresivt säljande.
  • 2018-12-12
    Trevliga och skickliga försäljare Viktor på bd bil hjälpte mig att hitta min bil en VW passat som jag e riktigt nöjd med gick väldigt lätt och smidigt med köpet. Fick dessutom bilen levererad hem
    Fantastiskt bra service
    Hej Emil! Nöjet är helt och hållet på vår sida! Tack för en fin affär och vi hoppas att du hittar tillbaka till oss igen, annars får vi leta oss ut till Er igen! :) PS: Viktor tackar för croissanterna! Med vänlig hälsning, BD Bil

• 2018-12-10
    Mitt första bilköp hos BD bil. Är mer än nöjd. Fick snabba svar på mina frågor och allting kändes tryggt.

Nästa bilköp kommer definitivt köpas från BD bil :))))
    Hej Hawrin! Tusen tack för den fina affären och de fina orden! Vi fick också ett fantastiskt fint intryck av dig och hoppas vi får ses igen! Viktor hälsar så mycket!

• 2018-12-10
    Trevlig säljare och seriös bilfirma. Smidigt och enkelt. Toppbetyg till både Jimmy och Bdbil!
  • 2018-12-06
    Jag köpte en Audi q7 från Bdbil. Blev trevligt bemött och fick grymt bra service.
    En givare gick sönder efter några veckor men de gick på garanti och de löste sig väldigt fort.
    Grymt jobbat mvh Magnus
  • 2018-12-06
    Jeg kontaktet firmaet BDbil og viste interesse for en Caddy NEM201. Forhandlet med en bilselger som heter Jimmy. Han ble plutselig borte og fikk kontakt med en annen selger som heter Viktor. Min erfaring etter handelen er svært skuffende. Oppfordrer ingen å kjøpe bil i dette firma. Bilen var ikke gjennomgått som en skulle forvente av et bilfirma som ønsker å selge biler.
    Jeg kjørte helt fra Strømstad til Stockholm for å hente bilen og hadde håpet på å hadde møtt et mer seriøst firma enn BD bil Stockholm. Svært lite av det Viktor forsikret meg om, stemte med virkeligheten. Følte da jeg gikk ut av døren at jeg var blitt lurt og 1 dag etter kjøpet får jeg bekreftet at jeg var blitt lurt av Viktor.
    Min anbefaling til bilkjøpere...hold dere langt unna BDbil Stockholm. Dette firma er svært så useriøs...i allefall med Viktor som bilselger.
    Hej! Vi beklagar att du känner dig missnöjd med oss som företag. Givetvis lurar vi inte kunder. Vi har haft en dialog med dig över mail där det framkom tydligt att du velat reklamera stenskott i rutan och dörruppslag som fanns på bilen vid tillfället du var här och undersökte varan. Vi hoppas att du förstår att du hade en full rättvis visning på bilen då visningen inte var tidsbegränsad eller hindrad på något annat vis. Du provkörde även bilen på plats. Med andra ord valde du att acceptera bilens skick efter test och kontroll samt fullfölja köpet genom erlagd slutbetalning. Vi har alltså inte dolt dessa skavanker för dig. Bilen är begagnad och den beskrivning du fick av objektet stämde överens med verkligheten. Mvh BD Bil

BD Bil Täby

Jag er svärt skuffat over handeln med dig. Svärt lite av det du siar er til at stola på. Det fölet jag da jag mötte dig og det får jag bekreftat nå. Du vet som jag at bilen sto ute, det regnat og delvis mörkt. Stensprang i rutan borde du vist mig, hade du värt en trovärdig säljare. Det er fortsatt 4 kritiske brist i rutan. Om du menar not annat visar det din oärlighet eller som jag menar...du har inte gått genom bilen ordentlig. Du så at den gula lampan lyste. På min innbyttebil så vi at en luspära måste byttas. På den bilen jag kjöpte hos dere var det ingen päre som var fel. Da må det selvfölgelig vara not annat og mera alvorli. Dette visar igen at du icke hade klargjort bilen. Det samme när det en skruv i däcket. Dette borde du sett om du hade klargjort bilen. Slag i understället på bilen borde dere ha registrerat om dere hade klargjort bilen. Når det gjelder tvättning av bilen utv. så har dere sikkert også gjort det, men svärt så dårlig. Biltvättfirma i Strömstad måtte bruke lang tid og kjemikalier for å få den ren. Igjen...anbefaller ingen kjöpe bil hos er.

Ådne L

Jeg kjörte helt fra Strömstad til Stockholm for å hente bilen. vi avtalet tid jeg skulle väre hos dere. Da forventer jeg av et seriöst firma at de klargjörer bilen for avhenting. Der sviktat dere grovt. Sommarhjulet lå i bagasjen tom for luft. Hvem kunna drömme om at dere legger ved sommarhjul som er deformerat. 3 gnager måtte du gjöre om kjöpskontrakten da den ikke var etter avtale. Nei....svärt så useriöst bilfirma. Anbefaller ingen kjöpe bil av BDbil Stockholm.

Läs mer genom att expandera tråden +
  • 2018-11-29
    Köpte en Audi A2 och fick bra service samt bemötande. Bilen var smutsigare på klädsel än vad som beskrevs på telefon, därför blev det inte högsta betyg.
  • 2018-11-29
    Otroligt smidigt och enkelt! Reserverade bilen över telefon och blev inte besviken när jag kom för att hämta den! Jimmy är ett proffs och väldigt trevlig, rekommenderar denna bilfirma och honom till alla!
  • 2018-11-29
    Köpte en bil och böt in min gamla. Det kändes bra och hela affären gick smidigt och snabbt. Kändes som att jag fick för lite för min bil men JImmy förklarade på ett väldigt bra sätt varför dem behöver ta in bilen lite lägre och då blev jag genast mycket tryggare. Rekommenderar honom och denna bilfirma!
  • 2018-11-29
    Köpte en arbetsbil på Bdbil. Var nöjd med den service Jimmy gav mig. Kändes mycket professionell.
  • 2018-11-29
    Jättetrevlig säljare som kändes påläst och trygg. Skulle definitivt rekommendera denna bilfirma.
  • 2018-11-29
    Reserverade en bil över telefon som Jimmy gick igenom med mig. När jag kom på plats så var bilen i det skick som han beskrivit. Man kan bli orolig när man reserverar en bil över telefon men efter denna upplevelse kommer jag definitivt göra det igen med Jimmy. Rekommenderar honom och Bdbil till alla som ska köpa ny bil!
  • 2018-11-01
    Tog hjälp av BD Bil vid försäljning av min BMW. Tack vare Edgar gick affären snabbt och smidigt. Överföring och ägarbytet skötes utan problem och idag är jag och sambon redo för att köpa en ny bil. Han skötte affären väldigt professionellt, han kändes trygg och var väldigt tillmötesgående. Jag skulle rekommendera Edgar vid varje bilaffär.
  • 2018-10-29
    Jag köpte en Audi av Jimmy och är väldigt nöjd med hans fingertoppskänsla för kundhantering. Inte som en typisk säljare utan saklig och kunnig. Rekommenderar honom och denna bilfirma starkt.
  • 2018-10-25
    Mycket bra och professionellt bemötande. Stort tack !
    Hej Wadih! Vad kul att är nöjd med din affär och bemötandet. Stort tack till din recension och tack för ditt positiva inblick! Med Vänlig Hälsning, BD Bil

• 2018-10-22
    Proffsigt bemötande. Rak och ärlig kommunikation. Vi kom överens om att företaget skulle bekosta däck i efterhand och det gjorde dom. Det känns tryggt. Detta är ett företag som håller vad dom lovar.
    Rekommenderar detta företag starkt!
  • 2018-10-21
    Väldigt positivt överraskad av denna bilfirma. Vi gick igenom bilen över telefon och beskrivningen stämde till 100% med verkligheten. Detta är ett företag jag starkt rekommenderar till alla.
  • 2018-10-21
    BD Bil påminner mig om något som sprejats över med färg för att se bättre ut, men när man skrapar på ytan så krackelerar bygget. De är trevliga och ger ett gott första intryck, men när man får problem så är de långt ifrån den seriösa bilhandlare de utger sig för att vara.

BD Bil är inte anslutna till MRF, branschorganisationen för bilhandlare, och följer inte god branschpraxis om att lämna skriftlig varudeklaration med köpet. Detta visade sig bli en dyrköpt erfarenhet för mig.

Jag köpte hösten 2016 en BMW 5-serie årsmodell 2012 som gått 8700 mil. Hade BD Bil gjort sin hemläxa hade jag fått veta att bilen missat sin första service med mer än 500 mil, och avstått köpet. Ett skäl är förstås den ökade risken för skador; ett annat att icke korrekt utförd service försvårar möjligheten att försäkra bilen på ett fullgott sätt.

Sommaren 2018 lade oljepumpen av, vilket fick så stora konsekvenser att ett motorbyte krävdes. Att en sex år gammal BMW havererar vid 10 600 mil är i sig skandalöst tycker jag, men tysk kvalitet är tydligen ett minne blott. Det fanns dock inga möjligheter att kräva BMW på ersättning, eftersom första service missats med mer än 10 procent och BMW bara ger goodwill-ersättning om serviceboken följts till punkt och pricka. Då min egen försäkring från Aktsam bara täckte motorskador upp till 10 000 mil fanns heller ingen hjälp att få där.

Jag tyckte det var rimligt att få ekonomiskt stöd från BD Bil, då de enligt mig brustit i att informera mig om bilens kondition vid köpet, dvs. att första service missats. Men det var Filip Stankovic helt kallsinnig till.

Sammanfattningsvis tycker jag det är anmärkningsvärt att BD Bil kan sälja en bil för mer än 250.000 kronor, utan att kontrollera att servicen blivit utförd inom de intervall som anvisats av tillverkaren och utan att säkerställa att kunder får ta del av information om eventuella avvikelser.

Det finns gott om bilar därute, och ska du köpa begagnat – vänd dig till en handlare som åtminstone är ansluten till MRF!
    Hej Björn! Mycket tråkigt att du känner så. Vi beklagar det som inträffat men det är dessvärre ingenting vi kan påverka mer än vi redan försökt. Att vi på BD Bil inte är anslutna till MRF förändrar inte huruvida vi följer branschpraxis. Vi följer naturligtvis alla riktlinjer som MRF sätter upp inklusive skriftlig varudeklaration och mer därtill. Vi väljer istället att lägga medlemsavgiften till MRF på exempelvis välgörenhetsprojekt där pengarna gör avsevärt större skillnad. Du har i en längre mail korrespondens fått tydligt förklarat varför vi valt vårt ställningstagande. (Bifogar vårt svar längst ner.) Vi har dessutom erbjudit dig allt vi kan dvs. att använda våra verkstadssamarbeten vilket skulle resultera i halverad reparationskostnad för dig. Att tillverkaren inte tar större ansvar är beklagligt. Vid annorlunda omständigheter där exempelvis BMW tagit sitt ansvar alternativt att ett annat försäkringsbolag ansvarat för din försäkring med andra villkor (t.ex. förlängd maskinskada) hade konsekvensen med största sannolikhet inneburit en kostnadsfri reparation för din del. Rätta mig om jag har fel men jag tror inte du hade skrivit denna recension då. Sammanfattningsvis, BD Bil är troligtvis en betydligt mer seriös aktör än andra bransch-anslutna bilhandlare trots vårt uteblivna MRF-engagemang. MAILSVAR: "Huruvida bilens första service överskreds med 500 mil eller inte är irrelevant för oljepumpens funktion. Oljepumpen som är kärnan till problemet var inte defekt när vi levererade varan till dig. BMW har digital servicehistorik, all servicehistorik går att få fram via bilens dator. Du valde att slutföra köpet utan att få bekräftat vid vilka miltal bilen servats vid alternativt visste du vid vilka miltal bilen servats vid men valde att slutföra ändå. Oavsett vilket alternativ som stämmer är servicehistoriken ingenting vi mörkat och ingenting som ligger till grund för det som nu inträffat."

BD Bil Täby

Fakta: 1) Jag erhöll ingen information om bilens bristande servicehistorik inför köp 2) jag erhöll ingen skriftlig varudeklaration i samband med köp. Detta hävdar jag att en seriös bilhandlare hade säkerställt. Hade jag haft denna information hade jag aldrig köpt bilen, och då hade jag inte drabbats på det sätt jag gjort nu. Detta bör ske genom att skriftlig varudeklaration bifogas köpeavtalet , det är bäst för både köpare och säljare.

Björn B

Läs mer genom att expandera tråden +
  • 2018-10-13
    Bil- bra bemötande och inget över sälj utan sakligt.
    Kan rekommendera.
    Hej Stefan! Kul att du är nöjd med bemötandet och om hur vi är på BD Bil! Hoppas att få se dig igen. Trevlig fortsättning. Med vänlig hälsning BD Bil

• 2018-10-11
    Proffsigt, ordning och reda, inga konstigheter, smidigt! Helt klart den smidigaste försäljningen av bil jag genomfört. Försöker komma på nått som skulle kunna göras bättre men jag kommer inte på något. Jag ger mina allra varmaste rekommendationer!
  • 2018-09-29
    Jag köpte en bil och hade min bil som inbyte . Jimmy var rak ,ärlig och professionell .
  • 2018-09-13
    Bra och rak kommunikation. Håller vad som lovats etc. enkel och effektiv affär.
  • 2018-09-13
    Köpte en nyare Golf (och lämnade en äldre Volvo i inbyte). Man kan känna sig lite försiktig i såna situationer.
    Men Jimmy var trevlig och verkade seriös. Allt gick smidigt, så jag blev glatt överraskad!

Detta verkar vara en ovanligt bra firma.
    Rekommenderas starkt!!
  • 2018-09-11
    Mycket bra bemötande, hjälpsam och service inriktad.

Kan absolut rekommenderas!
  • 2018-09-10
    snabbare bilköps hantering med banken och allt kring bil affären får man leta efter mycket nöjd med servicen man fick tackar :)
  • 2018-09-06
    Proffsigt och trevligt bemötande. Var väldigt tillmötesgående och flexibla för att tillgodose mina önskemål. Rekommenderar BD Bil Täby om man ska köpa bil!
  • 2018-09-06
    Vi köpte en bil. Vart högt imponerad av ett proffsigt bemötande och kunskap. Hjälpen vi fick gjorde att vi var mer än belåtna när vi lämnade BDBil. Kan starkt rekommendera Erik som den främsta bilförsäljaren jag haft av 11 nybilsköp jag gjort.

Tack
  • 2018-09-06
    Trevlig. Ger ett pålitligt intryck.
    Trygg snabb affär.

/Maria & Danne
  • 2018-09-04
    Efter alla samtal från oseriösa prutare var det skönt med en köpare som gav raka besked och höll vad han lovade.
  • 2018-09-01
    Efter en lite trög inledning hos BD bil blev det bara bättre , efter snabb återkoppling blev det bara bättre och missförstånden löstes TACK för det! Ett stort TACK till Viktor Basaric för ett gott och trevligt bemötande du e grym! Nästa gång jag ska köpa bil så ringer jag dig!
  • 2018-08-29
    Sålde min Porsche 986. Smidigt, snabbt, seriöst och trevlig. Seriös kontakt från början från Edgar.
    Ali
    Ali
    skrev om BD Bil Täby
  • 2018-08-28
    Väldigt enkelt och göra affär inget är omöjligt och väldigt trevlig rekommenderar starkt denna bilfirm
  • 2018-08-27
    Sålde min VW Passat till BD Bil. Edgar som köpte in bilen var otroligt trevlig och proffesionell. Bra kommunikation och snabb återkoppling under hela processen. Allt gick väldigt snabbt och smidigt. Rekommenderas!
  • 2018-08-21
    Super trevliga säljare med mycket kunskap! Rekommenderar starkt denna firma!
  • 2018-08-19
    Edgar köpte in min i40 till ett helt okej pris.
    En smidig snabb bilaffär med en proffsig säljare!
  • 2018-08-15
    Jag gjorde upp affären med Dejan som äger företaget, men träffade även Edgar när de hämtade min bil.

Professionella, vänliga, trevliga, kunniga och förtroendeingivande killar och dessutom mycket serviceinriktade.

”Med kunden i fokus” är en utsliten och missbrukad devis, men på Bd Bil är det exakt så !

Jag kan varmt rekommendera Bd Bil, fortsättningsvis är det där jag gör mina bilaffärer !
  • 2018-08-09
    Snabb och smidig affär! Super trevlig personal!
  • 2018-08-07
    Edgar tillsammans med sin kollega Ziad var väldigt proffessionella och gjorde affären väldigt smidig och tryggt!
  • 2018-08-05
    Volkswagen golf. Försäljaren var trevlig men räknade lite fel på lånet men det ordnade sig sen. Kanske berode på att det var drygt 30 grader varmt
  • 2018-08-05
    Köpte bil av honom. Han va trevlig och kändes påläst om bilen. Mycket nöjd!
  • 2018-08-05
    Sålde min bil til BDbil. Edgar ringde och vi gjorde upp allt i telefon. Dom kom sen och hämtade i Örebro och allt gick väldigt smidigt och problemfritt utan ytterligare diskussioner. Tack för en bra affär!
  • 2018-08-03
    Jättetrevlig och lätt att ha och göra med!
    Synd att Audi A3 var i dåligt skick men vi köpte en BMW Istället och så tog ni 2 bilar inbyte👍
    Edgar och jag gjorde en smidig och trevlig affär!
  • 2018-07-31
    Trevligt bemötande och tålamodig kille. Rekommenderas starkt.
  • 2018-07-29
    Sålde min bil och det var min smidigaste bilaffär, tusen tack Edgar. Mvh Annika