Alla kategorier Sängar Stockholms län Stockholm Östermalm Hjorthagen Bed Factory Sweden

Bed Factory Sweden

Husarviksgatan 16A, 115 47 Stockholm — Visa karta

Bed Factory Sweden tillverkar sängar av högsta kvalité som byggs helt för hand av yrkeserfarna och välutbildade sängbyggare i vår egen anläggning. Vi arbetar endast med världens mest framstående tillverkare av delar och fokuserar på naturliga och lyxiga material i våra sängar, som byggs på beställning.

Vi tillverkar och säljer alla typer av sängar med det gemensamma målet: högsta komfort och kvalitét! Vi är så säkra på att både privatpersoner och hotell ska bli nöjda med sin specialtillverkade säng att vi lämnar 25 års garanti på varje säng.

I vårt showroom på Husarviksgatan 16A erbjuder vi privatkunder att beställa sin egen säng, direkt från vår fabrik.

Välkommen!
Mån: 11:00-17:00
Tis-Tor: 11:00-19:00
Fre: Stängt
Lör-Sön: 12:00-16:00

Läs vad 239 kunder tycker om Bed Factory Sweden

• Joakim L
    Joakim L skrev om Bed Factory Sweden
    Vi köpte en säng med gavel ibörjan av året och är hur nöjda som helst med sängen, servicen och Bedfactory över lag. Ingrid och Birgitta som hjälpte oss var fantastiska från första intrycket. Råd, tips och service har varit "spot on" och vi rekommenderar alla våra vänner att köpa sin säng från Bedfactory. Tack för en fantastisk produkt och service. Joakim & Erica
  • Ola B
    Ola B skrev om Bed Factory Sweden
    Utmärkt produkt(er) och perfekt service.
  • Lovisa T
    Lovisa T skrev om Bed Factory Sweden
    Trevligt bemötande och väldigt nöjda med gaveln!
  • Jennifer S
    Jennifer S skrev om Bed Factory Sweden
    Jag köpte en dubbelsäng och fick den hemlevererad enligt utsagt datum. De som jobbar på bedfactory är otroligt proffsiga, trevliga och hjälpsamma och jag är supernöjd med sängen jag beställt. Tack!
  • Anders A
    Anders A skrev om Bed Factory Sweden
    Inget att klaga på. Jag köpte en kontinentalsäng och en separat bäddmadrass. Bra service vid leverans, emballage togs omhand och montering utfördes.
    Allt är till belåtenhet.
  • Mats R
    Mats R skrev om Bed Factory Sweden
    Hej,
    Jag har köpt ny säng till hemmet.
    Mycket bra bemötande från BedFactory vid besök i butiken och framåt till leverans.
    En anmärkning är att faktura skickades ut innan leverans jag fick sedan betalningspåminnelser och lite strul runt det.
    Jag ville förstås inte betala sängen i förskott. Ett tips till BedFactory är att man betalar en handpenning på 10% vid kontraktstecknande och sedan slutbetalning efter leverans.
    Kvaliten på sängen är underbar, man längtar varje dag tills det blir kväll och det blir dags att krypa upp i BedFactory sfären.
  • Victoria S
    Victoria S skrev om Bed Factory Sweden
    Jag köpte aldrig något där i slutändan.
  • Louise K
    Louise K skrev om Bed Factory Sweden
    Sköna sängar, alltid trevlig personal och bra service!
  • Jennifer F
    Jennifer F skrev om Bed Factory Sweden
    Super service och riktig kvalité! Det är den 5e sängen jag köper och är lika nöjd denna gång
  • Elisabeth G
    Elisabeth G skrev om Bed Factory Sweden
    Vi är så nöjda med våra sängar för att inte glömma vilken enormt fin service ni har! Hos er är inget omöjligt och det uppskattar vi verkligen. Tack ännu en gång från 🇨🇭 Bästa hälsningar Elisabet Gunke Schor
  • Chris C
    Chris C skrev om Bed Factory Sweden
    Mycket nöjd. Smidig affär. Mycket bra säng.
  • Östergren Medicinsk
    Östergren Medicinsk skrev om Bed Factory Sweden
    Bästa servicen riktigt bra bemötande måste jag säga personalen Hur trevliga som helst
  • Calle S
    Calle S skrev om Bed Factory Sweden
    Fem plus från början till slut! Allt från det första bemötandet till den första fantastiska natten i nya sängen.
  • Markus W
    Markus W skrev om Bed Factory Sweden
    Trevligt bemötande, skön säng och allt i tid!
  • Johan Å
    Johan Å skrev om Bed Factory Sweden
    Vilka fantastiska sängar. Jag är så nöjd med min säng från Bed factory.
  • Kelinda I
    Kelinda I skrev om Bed Factory Sweden
    Super service! Alltid bra bemött.
  • Oscar W
    Oscar W skrev om Bed Factory Sweden
    Sängkvaliteten är helt oslagbar. Den känns väldigt gedigen och robust tillsammans med en perfekt avvägd design. Jag och min tjej sover fantastiskt bra, inga känningar över huvudtaget. Det här är säng i lyxsegmentet.

Servicen på butiken i norra djurgårdsstaden är det enda som överträffar sängen. Jag blir inspirerad av både personal och ägarna när man får ett sådant fantastiskt service medvetet bemötande som vi fick. Känslan när man lämnar butiken är inte att man gjort ett köp utan skulle snarare beskrivas som ett utbyte av tjänst eller att man ingått ett samarbete. Det är synd att man köper säng så sällan.
    2017-05-02 Bed Factory Sweden svarar Oscar W
    Hej Oscar,

tack så mycket för din fina rekommendation och vi är så glada att du är nöjd med din säng. Det är som sagt inte så ofta man köper en säng och då är det viktigt att det är ett beslut som får ta den tid det tar. Vi hoppas att du får glädje av din nya säng under lång tid framöver.

• Patrick D
    Patrick D skrev om Bed Factory Sweden
    Otroligt smidig beställning och leverans. Dem bar upp sängen 4tr och monterade allt åt mig. Rekommenderas starkt!
    2017-05-02 Bed Factory Sweden svarar Patrick D
    Hej Patrick,

Det gläder oss att leveransen av din säng gick smidigt, det är en stor del av helhetsupplevelsen med en ny säng. Hoppas att du sover gott!

• Johan O
    Johan O skrev om Bed Factory Sweden
    Vänligt bemötande från första stund. Inga problem. Bra produkt.
    2017-05-02 Bed Factory Sweden svarar Johan O
    Hej Johan,

tack för din fina rekommendation - att handla en säng ska inte behöva vara problemfyllt utan tvärtom en härlig upplevelse.

• Ann N
    Ann N skrev om Bed Factory Sweden
    Mycket gott bemötande vid köp av säng inklusive bäddmadrass.
    2017-05-02 Bed Factory Sweden svarar Ann N
    Hej Ann,

så roligt att du upplever att bemötandet i vårt showroom varit bra. Det gläder oss verkligen. Tack för det!

• John J
    John J skrev om Bed Factory Sweden
    Mycket bra och trevlig personal. Svarade tålmodigt på alla mina många frågor
    2016-11-11 Bed Factory Sweden svarar John J
    Hej John,
    vi gillar många frågor! Det brukar leda till att kunden får rätt säng till slut. Tack för att du utvärderat oss på Reco!
  • Fanny N
    Fanny N skrev om Bed Factory Sweden
    Fantastisk service och produkter!
    2016-11-11 Bed Factory Sweden svarar Fanny N
    Hej Fanny,
    kul att du är nöjd med vår service och våra sängar!
  • Kalle R
    Kalle R skrev om Bed Factory Sweden
    En rakt igenom fantastisk upplevelse. Vi fick ett förstklassigt bemötande i deras show room, kontinuerligt uppdaterad information under leveransen och sängen levererades och monterades på sin plats. Det enda som vi behövde göra var att bädda. Fick även köpa sänglinne rabatterat från deras partner och det levererades tillsammans med sängen. Då har jag inte ens nämnt hur nöja vi är med själva sängen.

Kan varmt rekommendera Bed Factory Sweden!
    2016-11-11 Bed Factory Sweden svarar Kalle R
    Hej Kalle,
    stort tack för dina fina recensioner - så kul med en kund som är nöjd med hela vårt bemötande! Tack säger vi!
  • Kri B
    Kri B skrev om Bed Factory Sweden
    UTMÄRKT SÄNGKÖP efter rekommendation från en vän
    2016-11-11 Bed Factory Sweden svarar Kri B
    Hej Kri,
    så roligt att höra att du är nöjd med ditt sängköp! Vi önskar dig många sköna nätter framöver i din nya säng.
  • Hannes U
    Hannes U skrev om Bed Factory Sweden
    Mycket bra service, väldigt hjälpsamma och tillmötesgående när vi hade många frågor om allt möjligt.

Och en av det fick vi fantastiskt skön säng till ett mycket konkurrentkraftigt pris!
    2016-11-11 Bed Factory Sweden svarar Hannes U
    Hej Hannes,
    tack för att du tagit dig tid att ge oss feedback här på Reco, det är alltid jätteroligt att få så fin återkoppling. Lycka till med din nya säng!
  • Ulf H
    Ulf H skrev om Bed Factory Sweden
    Bra produkter och perfekt service. Jag rekommenderar Bedfactory till min bekantskapskrets.
    2016-11-11 Bed Factory Sweden svarar Ulf H
    Hej Ulf,
    tack för att du tagit dig tid att utvärdera oss här på Reco och det gläder oss att du är nöjd med ditt besök hos oss. Å tack för rekommendationer.
  • Inga-maj E
    Inga-maj E skrev om Bed Factory Sweden
    Vi köpte sängar. Kontakten med Bed Factory var personlig, person som hade kunskap om tillverkning, om sängarna m m, om hela kedjan till o med leverans. Och de visste om hur de skulle hantera den rabatt jag hade rätt till.
    Sängarna är vi väldigt nöjda med. Jag kunde även beställa och få lite etra möbeltyg för att sy skydd på sänggavel bakom huvuden.
    2016-11-11 Bed Factory Sweden svarar Inga-maj E
    Hej Inga-maj,
    tack för din fina utvärdering, det gör oss så glada att höra att du är nöjd med ditt köp hos oss!
  • Henrik P
    Henrik P skrev om Bed Factory Sweden
    Jätte härliga sängar o mkt trevlig personal. Snabbare leverans än lovat.
    2016-11-11 Bed Factory Sweden svarar Henrik P
    Hej Henrik,
    visst är det bra när det går fort? Härligt att höra att du gillar sängen!
  • Andreas B
    Andreas B skrev om Bed Factory Sweden
    Otroligt sköna sängar.
    Proffsig och personlig service rakt igenom.
    5 stjärnor
  • Olga K
    Olga K skrev om Bed Factory Sweden
    Köpte säng - mycket bra service och professionella säljare. Topp kvalitet..
  • Leif H
    Leif H skrev om Bed Factory Sweden
    Trevligt och proffsigt bemötande
  • Fredrik R
    Fredrik R skrev om Bed Factory Sweden
    Har haft min säng i ett år, väldigt nöjd. Sover som ett litet barn :)

Bra företag, trevlig personal, bra produkt.
  • Gunilla N
    Gunilla N skrev om Bed Factory Sweden
    God service & kunskap av sängarna
  • Charlotte V
    Charlotte V skrev om Bed Factory Sweden
    We happened to find Swedish Bed Factory in Stockholm while visiting our kids and fell in love with the quality of their beds. We had just built our family house and needed 8 single and 1 double bed. We were so well received by Eva the owner and got professional advice which qualities to buy. She arranged the international transport for us with the best shipping costs. Our family and friends that come and visit os regularly just loooove our beds and so do my husband and I! Thank you so much!!! Kindest regards, Gerti V
    2016-11-11 Bed Factory Sweden svarar Charlotte V
    Dear Charlotte,
    we are so glad to hear that you like and enjoy your beds. It is always a privilege to be trusted to help someone furnish a full home.
    All the best from Eva and the team with Bed Factory Sweden.
  • Susanne G
    Susanne G skrev om Bed Factory Sweden
    Jag är mycket nöjd med såväl bemötandet som sängarna. Vi fick mycket bra information om sängarna och de val vi gjorde uppfyllde våra förväntningar. Vi rekommenderar er till våra vänner och hoppas att de är förnuftiga och köper sina sängar hos er.
  • Miranda H
    Miranda H skrev om Bed Factory Sweden
    Trevlig och bemötande personal. Minns inte så mkt mer om köpet, var så länge sedan. Allt gick bra, inget att klaga på.
    2016-11-04 Bed Factory Sweden svarar Miranda H
    Hej Miranda,
    tack för att du tagit dig tiden att utvärdera oss! Kul att du gillar oss på BFS och vårt bemötande!
    /Hälsningar från oss alla på Bed Factory Sweden
  • Mikaela M
    Mikaela M skrev om Bed Factory Sweden
    Bra intryck och bemötande. De var mycket kunniga om deras sängar. Problemet var att komma ihåg all information. Vi köpte en dubbelsäng. Vi nyttjande även garantin att byta hårdhet i spiralerna i continental-madrassen.
  • Monika T
    Monika T skrev om Bed Factory Sweden
    Trevligt bemötande, bra service
  • Michael G
    Michael G skrev om Bed Factory Sweden
    Bed Factory har varit fantastiska från första kontakt till leverans. Mycket kunniga och otroligt hjälpsamma. Sängarna är också de bästa jag sovit i.
    Jag kan starkt rekommendera Bed Factory
  • Inger V
    Inger V skrev om Bed Factory Sweden
    Besøk i butikk, vennlig og kunnskapsrik betjening.
    Kontakt med e-post for avtale om leveringssted, alt godt fulgt opp
    Meget bra kundeopplevelse!
  • Camilla O
    Camilla O skrev om Bed Factory Sweden
    Trevlig personal och bra sortiment. Vi är jättenöjda med vår säng så vi köpte en till säng till vår dotter.
  • Elina S
    Elina S skrev om Bed Factory Sweden
    Jätte nöjd med allt. Inga förseningar eller problem.
  • Erik N
    Erik N skrev om Bed Factory Sweden
    Supernöjd! Jättetreviga medarbetare med grym känsla för kundservice.

Kände att jag alltid kunde kontakta företaget och fick alltid snabb respons.
  • Chatarina G
    Chatarina G skrev om Bed Factory Sweden
    Fantastiskt trevligt bemötande och service-minded attityd. Leveransen av den supersköna sängen skedde när den skulle.
    2016-11-01 Bed Factory Sweden svarar Chatarina G
    Hej Chatarina,
    så roligt att du är nöjd med sängen och på det sätt du blivit bemött. Vi önskar dig många sköna år med din nya säng och tack för att du tog dig tid att ge oss feedback.
  • Kenneth B
    Kenneth B skrev om Bed Factory Sweden
    Gott.
    kunnig personal som hjälpte till med transporten av alla våra sängar mer till Spanien.
    2016-11-01 Bed Factory Sweden svarar Kenneth B
    Hej Kenneth,
    tack för att du tog dig till att utvärdera oss här på Reco och hoppas ni sover gott i Spanien!
  • Johathan O
    Johathan O skrev om Bed Factory Sweden
    Vi är mycket nöjda köpare av tre suveräna sängar med tillbehör. Fick ett klockrent bemötande från start till mål och kan varmt rekommendera Bed Factory.
    2016-11-01 Bed Factory Sweden svarar Johathan O
    Hej Jonathan,
    tusen tack för de fina orden - vi hoppas ni ska vara nöjda med era nya sängar i många år framöver!
  • Mikaela v
    Mikaela v skrev om Bed Factory Sweden
    Jättebra service, kunnig personal och fantastiskt sköna sängar!
    2016-11-01 Bed Factory Sweden svarar Mikaela v
    Hej Mikaela och tack för att du tagit dig tid att utvärdera oss här på Reco. Det gläder oss verkligen att ni tycker sängarna är sköna.
  • Ida L
    Ida L skrev om Bed Factory Sweden
    Proffsigt bemötande, smidigt. Kunnig personal och bra produkt
    2016-11-01 Bed Factory Sweden svarar Ida L
    Hej Ida,
    tack för dina fina ord och feedback. Det är mycket uppskattat!
  • Ewa O
    Ewa O skrev om Bed Factory Sweden
    Trevligt och proffsigt bemötande.
    Mycket bra och sköna sängar.
    Leveransen sköttes perfekt enligt utlovad tidplan.
    2016-11-11 Bed Factory Sweden svarar Ewa O
    Hej Ewa,
    stort tack för att du tagit dig tid att utvärdera oss här på Reco, så roligt att höra att du är nöjd med hela upplevelsen!
  • Anna T
    Anna T skrev om Bed Factory Sweden
    Ett alldeles utmärkt företag i sängbranschen! Vi köpte en dubbelsäng och har aldrig sovit skönare. Snygg är den också. Inte billig men mycket prisvärd. Synnerligen tillmötesgående och kunnig personal. Dessutom är det väldigt sympatiskt med frånvaro av vräkiga showrooms, att istället ha en enkel och snygg lokal, och att inte ha några svindyra annonser i glassiga magasin. Rekommenderas starkt!
    2016-11-01 Bed Factory Sweden svarar Anna T
    Hej Anna,
    stort tack för de fina orden. Det är extra roligt att du uppskattar vår modell - lyxsängar utan påslag för marknadsföring och en massa fasta kostnader. Direkt från vår fabrik hem till dig.
    /Sweet dreams önskar vi på Bed Factory Sweden

Husarviksgatan 16A, 115 47 Stockholm