Alla kategorier Snickare Stockholms län Vallentuna Bennyöstbergs Bygg

Björnmossevägen 32, 186 97 Brottby — Visa karta

Villavägen 23, 13738, VÄSTERHANINGE
Savalle Entreprenad
Susanne D:
Engagerad, pålitlig och noggrann. Vi anlitade Savalle Entreprenad för att montera vårt nya kök. Mycket nöjda!

Läs vad 2 kunder tycker om Bennyöstbergs Bygg

• Fredrik L
    Fredrik L skrev om Bennyöstbergs Bygg
    Jag har tyvärr anlitat Benny Östberg för omfattande arbeten. Bland annat ett takbyte. Det har nu gått tre år sedan han påbörjade arbetet och det är ännu inte godkänt. Jag har vid tre tillfällen haft en oberoende besiktningsman inne som har slagit ner på Bennys arbete på 10 punkter. Ett läckande tak är bara en av de saker som är anmärkningsvärt. Vid besiktning nummer två var nio punkter felaktigt utförda och nu vid den tredje i Juli i årvar 8 punkter felaktiga, samma punkter som tidigare. Jag kommer nu få ta in en annan hantverkare som gör om hela takjobbet och jag kommer att stämma Benny Östberg på det beloppet. Jag har enligt entreprenad jurister ett vattentätt case.

Det största felen rör felaktigt utfört arbete med plåt kring skorsten där vatten tränger in, skarv mellan tak och veranda där pappen är felaktigt skarvad, hängrännor som är fel, fel skarvad plåt på taket mm. Jag är säker på att han inte kan utföra snickeriarbeten eller renoveringar och inte är intresserad av att utföra dessa rätt.

Anlita aldrig denna hantverkare. Om ni vill se besiktningsprotokollen är det bara att kontakta mig.
    Fredrik
  • Emi M
    Emi M skrev om Bennyöstbergs Bygg
    Det finns vissa saker man inte skulle unna sin värsta fiende. Benny Östberg Bygg hör definitivt till en av dem. Det finns inte en levande själ på jorden som förtjänar allt strul som ryms i den mannens verktygslåda (det är antagligen det enda som finns där).

Vi köpte ett sommarställe för tre år sedan och anlitade Benny för att lägga om taket. Det borde vi aldrig gjort. Huset är bara 50 kvadrat. Taket är fortfarande inte klart. Trots att han byggt om, ändrat, tagit in hjälp och trixat så har de två besiktningar som genomförts bara visat på nya fel och brister. Det rinner in vatten i väggarna, fel material har använts, annat material har förstörts vid montering, lutningen är felberäknad, skarvarna felkonstruerade etc. etc.

Benny kan inget, kommer inte när han ska, håller inte avtal och är helt, helt oförmögen att klara av sitt jobb.

Han är inte en bra snickare som gör sitt sämsta. Han är en urusel snickare som gör sitt allra bästa. Och det är så mycket värre.

Om du funderar på att ta in en snickare vill vi, ur djupet av våra hjärtan, avråda dig från att ta in just Benny.

Björnmossevägen 32, 186 97 Brottby