Alla kategorier Trafikskola Västra Götaland Mölndal Bergmansgatans Trafikskola AB

Bergmansgatans Trafikskola AB

Bergmansgatan 20, 431 30 Mölndal — Visa karta

Välkomna till Bergmansgatans Trafikskola!

Här har vi funnits i över 60 år och våra kunniga och erfarna trafiklärare ser till att du får en utbildning som klarar trafikens högt ställda krav, både nu och i framtiden. När vi lägger en utbildningsplan följer vi självklart Trafikverkets riktlinjer för att du ska bli en riskmedveten, defensiv, trafiksäker och miljömedveten förare.

Vårt mål är alltid att din utbildning ska bli så tids- och kostnadseffektiv som möjligt och vi hjälper dig gärna att göra en kostnadsberäkning och skapa en individuell plan innan du påbörjar utbildningen. Vi erbjuder utbildning för personbil (B-körkort) och körning med tungt släp (BE-körkort).

Genom vår hemsida kan du enkelt boka körlektioner, efter att du skrivit in dig hos oss. Vi erbjuder, förutom den praktiska delen, även teorilektioner, Handledarutbildning och Riskettan.
Mån-Tor: 10:00-13:00
13:45-17:30
Fre: 10:00-12:00
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 58 kunder tycker om Bergmansgatans Trafikskola AB

• Hugo B
    Hugo B skrev om Riskettan en del av Bergmansgatans Trafikskola AB
    Jag fick ett bra bemötande och mina förväntningar gick i uppfyllelse. Det har varit bra på Bergmansgatans trafikskola då alla är väldigt snälla och roliga personer. Man känner sig alltid välkommen och får alltid hjälp med det man behöver.
  • Linnea K
    Linnea K skrev om Riskettan en del av Bergmansgatans Trafikskola AB
    Det var bra varvat med olika typer av inlärning som genomgång, film, tipspromenad och diskussioner. Bra föreläsare som gjorde informationen intressant.
  • Emil W
    Emil W skrev om Riskettan en del av Bergmansgatans Trafikskola AB
    Tyckte den var väldigt bra. Trodde inte att riskettan skulle vara så viktig, men jag lärde mig ändå en del saker som är bra att veta.
  • Almira T
    Almira T skrev om Riskettan en del av Bergmansgatans Trafikskola AB
    Fantastiskt bra. Bra upplägg och utförande.
  • Sebastian Ö
    Sebastian Ö skrev om Riskettan en del av Bergmansgatans Trafikskola AB
    Mycket bra och lärorikt, också mycket trevligt bemötande av både lärare och elever. Väldigt skönt med ett lite mer flytande snack och inte punktvis med bara läraren som pratar. En stor tummen upp från mig.
  • Oliver R
    Oliver R skrev om Riskettan en del av Bergmansgatans Trafikskola AB
    Den var väldigt lärorik och intressant! Bra inslag av exempel med lite komiska drag nångång ibland vilket gjorde den lite extra rolig.
  • Matilda L
    Matilda L skrev om Riskettan en del av Bergmansgatans Trafikskola AB
    När jag kom dit blev jag väldigt välkomnad och alla var jättesnälla. Riskettan var mycket interessant och det var bra med raster emellanåt då den höll på i 3 timmar.
  • Elvira S
    Elvira S skrev om Handledarutbildning en del av Bergmansgatans Trafikskola AB
    Bra bemötande och kul lärare. Dock var det väldigt långt och mycket information så man tappade lätt koncentationen. Det var inte heller så kul när frågor ställdes till en person inför hela gruppen. Det gjorde det bara mer jobbigt att sitta där. Annars bra.
  • Ahti J
    Ahti J skrev om Handledarutbildning en del av Bergmansgatans Trafikskola AB
    Bemötandet var helt utmärkt. Förutom att jag frös när luftkonditioneringen blåste på våra ryggar...tycker jag att kursen kunde ha komprimerats och ha en tydligare struktur. En del saker blev hängande i luften. Sedan är jag inte säker på att det är pedagogiskt så bra att ha både blivande handledare och elever på samma utbildning. Båda grupperna slulle kanske fått ut mera om utbildningen riktats speciellt till varje grupp. Utbildningsledaren var dock mycket kunnig och erfaren.
  • Paulina A
    Paulina A skrev om Handledarutbildning en del av Bergmansgatans Trafikskola AB
    Bra, informativt och med trevligt bemötande från de som arbetar på bilskolan.
  • Kenneth H
    Kenneth H skrev om Handledarutbildning en del av Bergmansgatans Trafikskola AB
    Innehållet i kursen var bra men det var ett väldigt långsamt tempo samt grupparbeten som de flesta upplevde som meningslösa.

Jag tror att man skulle kunna krympa kursen till 1,5-2 timmar genom att förmedla informationen mer effektivt.
  • Anneli S
    Anneli S skrev om Handledarutbildning en del av Bergmansgatans Trafikskola AB
    Är 70 år och har tänkt att övningsköra med ett barnbarn i ganska liten omfattning. Tror att bilskola är ett bättre alternativ än att köra enbart privat med mig. den slutsatsen drog jag efter utbildningen.
    Kom fram till att det är väldigt lite (3 timmars kurs )för att åta sig privat handledarskap fullt ut. Utifrån detta säger jag
    Bra information men ibland gick det lite för fort.
    Läraren pigg, tydlig, engagerad och uppmuntrande.
    Gäller att läsa boken.
    Blev motiverad att gå några tilläggslektioner så här på äldre dar.
    mvh Anneli Skoglund
  • Hanna E
    Hanna E skrev om Handledarutbildning en del av Bergmansgatans Trafikskola AB
    När jag kom till min introduktionskurs fick jag ett vänligt bemötande. Kursen var även väldigt bra
  • Richard H
    Richard H skrev om Handledarutbildning en del av Bergmansgatans Trafikskola AB
    Mycket trevligt och bra bemötande utav all personal.

Även fast jag är körkortsinnehavare redan så fick jag mig några aha upplevelser och nya tankar kring mitt bilkörande.

Nyttig kurs för att bli handledare.
  • Anna L
    Anna L skrev om Handledarutbildning en del av Bergmansgatans Trafikskola AB
    Litet. LNdDe intryck om jag är ärlig. Emötandet ok. Öde från receptionen å från läraren. Men strukturen hittade jag inte, eller snarare. den försvann på små ägar gång efter gång. Se Lev pausen. Väldigt sen, borde kommit i mitten å inte i slutet. Men jag lärde mej litet om eko-kör ing som inte fanns när jag tog
    mitt kort på stenåldern.
  • Malin H
    Malin H skrev om Handledarutbildning en del av Bergmansgatans Trafikskola AB
    Roligt, informativt, proffesionellt, uppmuntrande
  • Malin H
    Malin H skrev om Handledarutbildning en del av Bergmansgatans Trafikskola AB
    Jag fick ett bra bemötande och upplevde att det var en bra utbildningskväll. Det var relevant med en uppdatering då det är mycket som ändrats sedan jag själv tog körkot. Det var också positivt att få tips om hur man ska börja övningsköringen med min son samt när det är lagom att väva in körlektioner.

Hälsningar
    Malin Holmberg
  • Malin J
    Malin J skrev om Handledarutbildning en del av Bergmansgatans Trafikskola AB
    Jag vart väldigt överraskad över hur utbildningen var, har hört från flera personer att den är skit tråkig men jag tyckte att den var lärorik och tack vare personen som höll i utbildningen gjorde den även rolig. Jag fick ett väldigt trevligt bemötande av de som jobbade på körskolan. Ser fram emot att få börja köra.
  • Hanna F
    Hanna F skrev om Handledarutbildning en del av Bergmansgatans Trafikskola AB
    Jag tyckte alla var som jag träffade när jag var där var trevliga mot mig, tjänsten levde upp till dom förväntningar som jag hade.
  • Sebastian U
    Sebastian U skrev om Handledarutbildning en del av Bergmansgatans Trafikskola AB
    Bra och informativ utbildning, men man hade kunnat få samma kunskap på en lägre tid. En del saker var oviktiga och irrelevanta, vilket kan förkorta tiden på utbildningen
  • Elin N
    Elin N skrev om Riskettan en del av Bergmansgatans Trafikskola AB
    Janneke, som höll i riskutbildningen var jätte härlig med en bra personlighet som kan med relevanta och intressanta frågor.
  • Linnéa B
    Linnéa B skrev om Handledarutbildning en del av Bergmansgatans Trafikskola AB
    Min storebror har tidigare gått samma utbildning och den rekommenderades, så nu gick även jag den.

Bemötande var bra, de var snälla och arbetade på ett pedagogiskt sätt i sin undervisning.
  • Malin B
    Malin B skrev om Riskettan en del av Bergmansgatans Trafikskola AB
    Pedagogiskt, lagom långt, bra med tipsrunda, bra kommentar med att man måste köra 10000mil innan man kan köra bil. Bra upplägg på hela kursen. Först intro kring kurs och känslomässig anknytning till ämnet.
  • Natali R
    Natali R skrev om Riskettan en del av Bergmansgatans Trafikskola AB
    Man fick lära sig mycket. Det var bra och lagom med information. Mycket bra bemötande. Och riskettan levde definitivt upp till mina förväntningar
  • Patrik T
    Patrik T skrev om Handledarutbildning en del av Bergmansgatans Trafikskola AB
    Böerjade lite trevande men blev bättre efter hand. Fick med mig en hel del tips om hur man skall göra.
    Läraren var kanske lite väl tjatig då han försökte vara rolig lite för ofta men vänlig och trevlig var han ändå.
  • Lars B
    Lars B skrev om Handledarutbildning en del av Bergmansgatans Trafikskola AB
    Kunnig, trevlig och underhållande lärare.
    Lite för obekväma stolar för den tidslängden.
    Projektorn gav inte en riktigt skarp bild.
    Borde nog kunnat ta en halv timme mindre tid.
  • Bertil U
    Bertil U skrev om B-körkort en del av Bergmansgatans Trafikskola AB
    Hej Bergmans var utmärkt
    Ja vill särskilt tacka Petter för hur proffsigt all genomfördes.
    Bertil Uhlin
  • Katrin L
    Katrin L skrev om Handledarutbildning en del av Bergmansgatans Trafikskola AB
    Jag tycker att det var en bra utbildning. Kunde möjligtvis ha varit något kortare med lite högre tempo.
  • Maria B
    Maria B skrev om Handledarutbildning en del av Bergmansgatans Trafikskola AB
    Bra och nyttig genomgång. Trevlig och inspirerande lärare.
  • Annika C
    Annika C skrev om Handledarutbildning en del av Bergmansgatans Trafikskola AB
    Trevlig, om än välregisserad, handledarkurs.
    Tanken väcktes att alla med körkort borde gå en liknandr kurs regelbundet.
  • Filip H
    Filip H skrev om B-körkort en del av Bergmansgatans Trafikskola AB
    det var bra, tyckte inte riktigt om att jag beralade för 5 teori lektioner men bara fick 4 men annars var det bra
  • Per-erik J
    Per-erik J skrev om Handledarutbildning en del av Bergmansgatans Trafikskola AB
    Mycket bra och väldisponerad tid
  • Filip K
    Filip K skrev om Riskettan en del av Bergmansgatans Trafikskola AB
    Själva utförandet av utbildningen var mycket bra men utbildningen av att man inte får dricka eller ta droger när man ska köra bil är helt idiotiskt ett sät att känna mer pengar
  • Cristina P
    Cristina P skrev om Handledarutbildning en del av Bergmansgatans Trafikskola AB
    Bra genomförd handledarutbildning.
  • Ida G
    Ida G skrev om Riskettan en del av Bergmansgatans Trafikskola AB
    Det var jättebra och lärorikt!
  • Ylva S
    Ylva S skrev om B-körkort en del av Bergmansgatans Trafikskola AB
    Super nöjd med alla lärare, fick det stöd som jag behövde för att nå mitt körkort. Väldigt personlig miljö där man alltid känner sig välkommen! Kan varmt rekommendera till alla som vill ta sitt körkort.
  • Sandra L
    Sandra L skrev om Riskettan en del av Bergmansgatans Trafikskola AB
    Den var grym! Grym ledare, grymt innehåll och bra diskussioner och exempel
  • Mats M
    Mats M skrev om Handledarutbildning en del av Bergmansgatans Trafikskola AB
    Trevlig och bra utbildning på en lagom nivå för alla med och utan körkort.
  • Katarina T
    Katarina T skrev om Handledarutbildning en del av Bergmansgatans Trafikskola AB
    Jag fick med mig mycket tänkvärt som jag kan använda både som handledare och som bilförare i allmänhet.
  • Charlotta W
    Charlotta W skrev om B-körkort en del av Bergmansgatans Trafikskola AB
    Fått hjälp med allt. Övningskörde inte privat så allt jag lärde mig gjorde jag på trafiskskolan. Bemötandet i receptionen och av trafikläraren var fantastiskt, och jag lärde mig massor om körandet och om mig själv. Fick mycket uppmuntran, vilket är något jag behöver väldigt. Det läste de av direkt och gav mig. Utan dem hade jag aldrig klarat det.
  • Fredrik L
    Fredrik L skrev om B-körkort en del av Bergmansgatans Trafikskola AB
    Underbart bemötande vid jakten på BE-behörighet. Jag gick mest in för att kolla vad jag behövde göra utifall jag skulle ta behörigheten. Det hela slutade med att jag skrev in mig vid sittande bord! Toppen på alla sätt och vis!

När sedan mitt privata arrangemang vid uppkörningen kollapsade så ställde körskolan upp helhjärtat och allt gick kanon! Underbart!
  • Getachew M
    Getachew M skrev om Riskettan en del av Bergmansgatans Trafikskola AB
    Jag har fåff väldigt mycket kunskap om alkohol och droger,duktiga lärare med mycket bra sätt att lära ut
  • Frida T
    Frida T skrev om Handledarutbildning en del av Bergmansgatans Trafikskola AB
    bra bemötande. lite hjärntvättning
  • Nina N
    Nina N skrev om Handledarutbildning en del av Bergmansgatans Trafikskola AB
    Trevlig och avslappnad kväll, med mycket mat nyttigt
  • Lars-gunnar S
    Lars-gunnar S skrev om Handledarutbildning en del av Bergmansgatans Trafikskola AB
    Min första handledarutbildning får säga att den var lärorik och bra.
  • Frida P
    Frida P skrev om Handledarutbildning en del av Bergmansgatans Trafikskola AB
    Tyckte den var bra. Mycket bra information och fick mycket bra tips.
  • Anna A
    Anna A skrev om Handledarutbildning en del av Bergmansgatans Trafikskola AB
    Lärorikt och intressant! Se kom med bra tips
  • Maria H
    Maria H skrev om Handledarutbildning en del av Bergmansgatans Trafikskola AB
    Väldigt trevlig personal, gott bemötande. Man vill komma tillbaka. Mycket bra utbildning.
  • Seyde E
    Seyde E skrev om Handledarutbildning en del av Bergmansgatans Trafikskola AB
    Bra lärare lite småroligt, bra med lite repetion på
    det jag skall kunna lära ut som handledare men lite långt tid så sent efter en hel dags arbete
  • Lena F
    Lena F skrev om Handledarutbildning en del av Bergmansgatans Trafikskola AB
    De var en bra kurs, gick den för andra gången.

Bergmansgatan 20, 431 30 Mölndal