Alla kategorier Trafikskola Västra Götaland Mölndal Bergmansgatans Trafikskola AB

Bergmansgatans Trafikskola AB

Bergmansgatan 20, 431 30 Mölndal — Visa karta

Välkomna till Bergmansgatans Trafikskola!

Här har vi funnits i över 60 år och våra kunniga och erfarna trafiklärare ser till att du får en utbildning som klarar trafikens högt ställda krav, både nu och i framtiden. När vi lägger en utbildningsplan följer vi självklart Trafikverkets riktlinjer för att du ska bli en riskmedveten, defensiv, trafiksäker och miljömedveten förare.

Vårt mål är alltid att din utbildning ska bli så tids- och kostnadseffektiv som möjligt och vi hjälper dig gärna att göra en kostnadsberäkning och skapa en individuell plan innan du påbörjar utbildningen. Vi erbjuder utbildning för personbil (B-körkort) och körning med tungt släp (BE-körkort).

Genom vår hemsida kan du enkelt boka körlektioner, efter att du skrivit in dig hos oss. Vi erbjuder, förutom den praktiska delen, även teorilektioner, Handledarutbildning och Riskettan.
Mån-Tor: 10:00-13:00
13:45-17:30
Fre: 10:00-12:00
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 85 kunder tycker om Bergmansgatans Trafikskola AB

• Oliver B
    Oliver B skrev om Handledarutbildning en del av Bergmansgatans Trafikskola AB
    Riktigt bra utbildning, läraren gjorde det intressant och jag lärde mig mycket.
  • Kari B
    Kari B skrev om Handledarutbildning en del av Bergmansgatans Trafikskola AB
    Ok. Nyttig information om än lite långt.
  • Emma G
    Emma G skrev om Handledarutbildning en del av Bergmansgatans Trafikskola AB
    Bra disponerat, både informativt och underhållande. Utmärkt bemötande.
  • Annie O
    Annie O skrev om Riskettan en del av Bergmansgatans Trafikskola AB
    Mycket bra bemötande. Jag fick den information jag väntade mig och fick nya insikter.
  • Jonathan B
    Jonathan B skrev om Riskettan en del av Bergmansgatans Trafikskola AB
    Bra och trevlig personal, lärorik samt intressant.
  • Izabell A
    Izabell A skrev om Handledarutbildning en del av Bergmansgatans Trafikskola AB
    Det var mycket bra och tror allt kommer funka personalen var trevliga
  • Erik A
    Erik A skrev om Riskettan en del av Bergmansgatans Trafikskola AB
    Kursen var intressant och lärorik
  • Jonas F
    Jonas F skrev om Riskettan en del av Bergmansgatans Trafikskola AB
    Bra, intressant trots att den var så lång. Kul att få prata med de andra i gruppen. Många saker dom man lätt kommer ihåg från riskettan. Mer fika hade varit helt perfekt
  • Stina N
    Stina N skrev om Riskettan en del av Bergmansgatans Trafikskola AB
    Bra, lärorikt och roligt! Bättre än mina förväntningar!
  • Sara G
    Sara G skrev om Riskettan en del av Bergmansgatans Trafikskola AB
    Jag tyckte det var bra! Det var roligare än förväntat och tiden gick fortare än jag trodde. Det var bra att vi fick gå ut en stund och att vi fick diskutera i grupp en hel del. Det gjorde att man lättare kan lyssna på när föreläsaren pratade och på så sätt ta in informationen bättre.
  • Ingela T
    Ingela T skrev om Handledarutbildning en del av Bergmansgatans Trafikskola AB
    Toppen inga problem alls proffesionellt och bra upplägg trevlig personal
  • Simon L
    Simon L skrev om Riskettan en del av Bergmansgatans Trafikskola AB
    Jag tyckte lektionen va innehållsrik och upplyftande. Körskoleläraren va informativ, rolig och lätt att förstå.
  • Eva K
    Eva K skrev om Handledarutbildning en del av Bergmansgatans Trafikskola AB
    Jag och dottern är mycket nöjda med utbildningen. 3,5 timmar gick fort vilket är ett bra betyg! Fick med oss intressant och givande information och tips som underlättar på vägen till ett körkort. Trevlig personal och gott fika satte extra plus på kvällen.
  • Yvonne K
    Yvonne K skrev om Handledarutbildning en del av Bergmansgatans Trafikskola AB
    Mycket bra bemötande och givande handledning.
  • Victor B
    Victor B skrev om Handledarutbildning en del av Bergmansgatans Trafikskola AB
    Ok.
  • Karim J
    Karim J skrev om Handledarutbildning en del av Bergmansgatans Trafikskola AB
    Mycket bra, min upplevelse som kund har vari perfekt.
    jag självklart rekommenderar Bergmans trafikskola AB.
  • Mathias H
    Mathias H skrev om Riskettan en del av Bergmansgatans Trafikskola AB
    Riktigt bra och intressant, vi fick lära oss massor om säkerhet, risker och droger i trafiken.
  • Niklas D
    Niklas D skrev om Handledarutbildning en del av Bergmansgatans Trafikskola AB
    Mycket givande och trevlig utbildning.
    Smarta tips och idéer.
  • Patrik F
    Patrik F skrev om Handledarutbildning en del av Bergmansgatans Trafikskola AB
    POSITIVT:
    -> Bra bemötande och kunnig körskollärare med mycket erfarenhet.
    -> Bra tips / vägledning på hur lägga upp inlärningen, bra att tänka på etc.
    FÖRBÄTTRINGSPOTENTIAL:
    -> Kunde varit mer effektivt, speciellt första avsnittet, det mest intressanta kom på slutet och hur lägga upp träningen (och där kunde man lagt mer tid).
    -> Läraren pratade mestadels till instruktörerna - men i lokalen fanns ju också elever och bra att tänka på är att adressera till alla som sitter där.
  • Vanessa K
    Vanessa K skrev om Handledarutbildning en del av Bergmansgatans Trafikskola AB
    Grym, bra med någon som har humor och kan bjuda på sig själv. Lärde mig mer än vad jag trodde. Inte fullärd kanske 😂
  • Lena T
    Lena T skrev om Handledarutbildning en del av Bergmansgatans Trafikskola AB
    Positivt bemötande med möjlighet till frågor och svar. Hade väl inte några särskilda förväntningar men fick genomgång av vad man måste vara medveten om som handledare. Mycket har förändrats sedan jag själv tog körkort och även om jag har varit aktiv bilförare i alla år finns det en hel del nytt som är viktigt att tänka på när man hjälper sin elev.
  • Johan D
    Johan D skrev om Handledarutbildning en del av Bergmansgatans Trafikskola AB
    På utbildningen bemöttes man bra och förväntade mig inte att det skulle vara så bra som det var
  • Jonas D
    Jonas D skrev om Handledarutbildning en del av Bergmansgatans Trafikskola AB
    Bra bemött, handledarutbildningen levde upp till mina förväntingar. Nöjd kund.
  • Per F
    Per F skrev om Handledarutbildning en del av Bergmansgatans Trafikskola AB
    Lättsam pedagogik och Erfaren lärare betydde bra nivå på information och inlärning.
  • Magdalena H
    Magdalena H skrev om Handledarutbildning en del av Bergmansgatans Trafikskola AB
    Det var en bra utbildning. Bättre än väntat.
  • Kerstin U
    Kerstin U skrev om Handledarutbildning en del av Bergmansgatans Trafikskola AB
    Informativt, sakligt och med utmärkta orsktisja exempel. Utmärkt pedagogik som passar både elev och handledare.
  • Kerstin L
    Kerstin L skrev om Handledarutbildning en del av Bergmansgatans Trafikskola AB
    Mycket bra! Lärde mig mycket.
  • Hugo B
    Hugo B skrev om Riskettan en del av Bergmansgatans Trafikskola AB
    Jag fick ett bra bemötande och mina förväntningar gick i uppfyllelse. Det har varit bra på Bergmansgatans trafikskola då alla är väldigt snälla och roliga personer. Man känner sig alltid välkommen och får alltid hjälp med det man behöver.
  • Linnea K
    Linnea K skrev om Riskettan en del av Bergmansgatans Trafikskola AB
    Det var bra varvat med olika typer av inlärning som genomgång, film, tipspromenad och diskussioner. Bra föreläsare som gjorde informationen intressant.
  • Emil W
    Emil W skrev om Riskettan en del av Bergmansgatans Trafikskola AB
    Tyckte den var väldigt bra. Trodde inte att riskettan skulle vara så viktig, men jag lärde mig ändå en del saker som är bra att veta.
  • Almira T
    Almira T skrev om Riskettan en del av Bergmansgatans Trafikskola AB
    Fantastiskt bra. Bra upplägg och utförande.
  • Sebastian Ö
    Sebastian Ö skrev om Riskettan en del av Bergmansgatans Trafikskola AB
    Mycket bra och lärorikt, också mycket trevligt bemötande av både lärare och elever. Väldigt skönt med ett lite mer flytande snack och inte punktvis med bara läraren som pratar. En stor tummen upp från mig.
  • Oliver R
    Oliver R skrev om Riskettan en del av Bergmansgatans Trafikskola AB
    Den var väldigt lärorik och intressant! Bra inslag av exempel med lite komiska drag nångång ibland vilket gjorde den lite extra rolig.
  • Matilda L
    Matilda L skrev om Riskettan en del av Bergmansgatans Trafikskola AB
    När jag kom dit blev jag väldigt välkomnad och alla var jättesnälla. Riskettan var mycket interessant och det var bra med raster emellanåt då den höll på i 3 timmar.
  • Elvira S
    Elvira S skrev om Handledarutbildning en del av Bergmansgatans Trafikskola AB
    Bra bemötande och kul lärare. Dock var det väldigt långt och mycket information så man tappade lätt koncentationen. Det var inte heller så kul när frågor ställdes till en person inför hela gruppen. Det gjorde det bara mer jobbigt att sitta där. Annars bra.
  • Ahti J
    Ahti J skrev om Handledarutbildning en del av Bergmansgatans Trafikskola AB
    Bemötandet var helt utmärkt. Förutom att jag frös när luftkonditioneringen blåste på våra ryggar...tycker jag att kursen kunde ha komprimerats och ha en tydligare struktur. En del saker blev hängande i luften. Sedan är jag inte säker på att det är pedagogiskt så bra att ha både blivande handledare och elever på samma utbildning. Båda grupperna slulle kanske fått ut mera om utbildningen riktats speciellt till varje grupp. Utbildningsledaren var dock mycket kunnig och erfaren.
  • Paulina A
    Paulina A skrev om Handledarutbildning en del av Bergmansgatans Trafikskola AB
    Bra, informativt och med trevligt bemötande från de som arbetar på bilskolan.
  • Kenneth H
    Kenneth H skrev om Handledarutbildning en del av Bergmansgatans Trafikskola AB
    Innehållet i kursen var bra men det var ett väldigt långsamt tempo samt grupparbeten som de flesta upplevde som meningslösa.

Jag tror att man skulle kunna krympa kursen till 1,5-2 timmar genom att förmedla informationen mer effektivt.
  • Anneli S
    Anneli S skrev om Handledarutbildning en del av Bergmansgatans Trafikskola AB
    Är 70 år och har tänkt att övningsköra med ett barnbarn i ganska liten omfattning. Tror att bilskola är ett bättre alternativ än att köra enbart privat med mig. den slutsatsen drog jag efter utbildningen.
    Kom fram till att det är väldigt lite (3 timmars kurs )för att åta sig privat handledarskap fullt ut. Utifrån detta säger jag
    Bra information men ibland gick det lite för fort.
    Läraren pigg, tydlig, engagerad och uppmuntrande.
    Gäller att läsa boken.
    Blev motiverad att gå några tilläggslektioner så här på äldre dar.
    mvh Anneli Skoglund
  • Hanna E
    Hanna E skrev om Handledarutbildning en del av Bergmansgatans Trafikskola AB
    När jag kom till min introduktionskurs fick jag ett vänligt bemötande. Kursen var även väldigt bra
  • Richard H
    Richard H skrev om Handledarutbildning en del av Bergmansgatans Trafikskola AB
    Mycket trevligt och bra bemötande utav all personal.

Även fast jag är körkortsinnehavare redan så fick jag mig några aha upplevelser och nya tankar kring mitt bilkörande.

Nyttig kurs för att bli handledare.
  • Anna L
    Anna L skrev om Handledarutbildning en del av Bergmansgatans Trafikskola AB
    Litet. LNdDe intryck om jag är ärlig. Emötandet ok. Öde från receptionen å från läraren. Men strukturen hittade jag inte, eller snarare. den försvann på små ägar gång efter gång. Se Lev pausen. Väldigt sen, borde kommit i mitten å inte i slutet. Men jag lärde mej litet om eko-kör ing som inte fanns när jag tog
    mitt kort på stenåldern.
  • Malin H
    Malin H skrev om Handledarutbildning en del av Bergmansgatans Trafikskola AB
    Roligt, informativt, proffesionellt, uppmuntrande
  • Malin H
    Malin H skrev om Handledarutbildning en del av Bergmansgatans Trafikskola AB
    Jag fick ett bra bemötande och upplevde att det var en bra utbildningskväll. Det var relevant med en uppdatering då det är mycket som ändrats sedan jag själv tog körkot. Det var också positivt att få tips om hur man ska börja övningsköringen med min son samt när det är lagom att väva in körlektioner.

Hälsningar
    Malin Holmberg
  • Malin J
    Malin J skrev om Handledarutbildning en del av Bergmansgatans Trafikskola AB
    Jag vart väldigt överraskad över hur utbildningen var, har hört från flera personer att den är skit tråkig men jag tyckte att den var lärorik och tack vare personen som höll i utbildningen gjorde den även rolig. Jag fick ett väldigt trevligt bemötande av de som jobbade på körskolan. Ser fram emot att få börja köra.
  • Hanna F
    Hanna F skrev om Handledarutbildning en del av Bergmansgatans Trafikskola AB
    Jag tyckte alla var som jag träffade när jag var där var trevliga mot mig, tjänsten levde upp till dom förväntningar som jag hade.
  • Sebastian U
    Sebastian U skrev om Handledarutbildning en del av Bergmansgatans Trafikskola AB
    Bra och informativ utbildning, men man hade kunnat få samma kunskap på en lägre tid. En del saker var oviktiga och irrelevanta, vilket kan förkorta tiden på utbildningen
  • Elin N
    Elin N skrev om Riskettan en del av Bergmansgatans Trafikskola AB
    Janneke, som höll i riskutbildningen var jätte härlig med en bra personlighet som kan med relevanta och intressanta frågor.
  • Linnéa B
    Linnéa B skrev om Handledarutbildning en del av Bergmansgatans Trafikskola AB
    Min storebror har tidigare gått samma utbildning och den rekommenderades, så nu gick även jag den.

Bemötande var bra, de var snälla och arbetade på ett pedagogiskt sätt i sin undervisning.
  • Malin B
    Malin B skrev om Riskettan en del av Bergmansgatans Trafikskola AB
    Pedagogiskt, lagom långt, bra med tipsrunda, bra kommentar med att man måste köra 10000mil innan man kan köra bil. Bra upplägg på hela kursen. Först intro kring kurs och känslomässig anknytning till ämnet.

Bergmansgatan 20, 431 30 Mölndal