Alla kategorier Rörmokare Västmanland Skinnskatteberg Bergslagens Inneklimat

Skrindvägen 20, 739 31 Skinnskatteberg — Visa karta

Läs vad 2 kunder tycker om Bergslagens Inneklimat

• Zenon Z
    Zenon Z skrev om Bergslagens Inneklimat
    Vill starkt varna för detta företag om man vill ha ett korrekt utfört arbete.!
    Saker som gick fel hos mig:
    1: Placering av borrhål, blev inte alls där det skulle vara trotts överenskommelse, p.g.a. att det skulle bli billigare med kortare slangar.
    2: Dåligt isolerade köldbärarslangar, kondenserade och droppade på golvet, blev dock åtgärdat.
    3: Felaktigt placerad tempgivare till pool, blev dock åtgärdat.
    4: Ej ifylld användarhandbok, med viktiga uppgifter kring installation, blev dock åtgärdat.
    5: Fick ej pooladapters, blev åtgärdat 9 månader senare.
    6: Enligt installatörsboken skall köldbärarslangar ej ligga tätt samt på minst 50cm djup, så vart det ej hos mig, ligger ca 30cm djupt samt ihop.
    7: Ännu en gång felkopplad poolgivare vilket resulterade i att jag själv får koppla om den samt koppla om alla mina rördragningar utvändigt, då installatören nu 9 månader efter installation, när jag skall testa poolvärmen, vägrar att åtgärda felet.

Kan säkert vara andra fel som ej konstaterats än också, vem fan vet. Men vill man ha det bästa priset men med massa fel och krångel så välj dom ;P Jag säger att det är värt att lägga några tusen extra!
  • besviken k
    besviken k skrev om Bergslagens Inneklimat
    här lär man be om skriftligt på allt som görs. två fakturor från underleverantörer kom in efter att den initiala fakturan hade betalts och de var inte små! muntliga löften har inte hållits. till råga på allt så installerades systemet fel och vi står nu utan varmvatten och utan värme precis i tid till höstkylan.

Skrindvägen 20, 739 31 Skinnskatteberg