Bil AB Ove Olofsson - Volkswagen

Bil AB Ove Olofsson - Volkswagen

www.olofssonbil.se
2.1

Personligare service, det är vi! Olofsson Bil är ett fullserviceföretag i bilbranschen med bilförsäljning, service- och reparationsverkstad, plåt- och lackverkstad samt reservdelslager.

11 omdömen om Bil AB Ove Olofsson - Volkswagen

Denis K
Skrev om Bil AB Ove Olofsson - Volkswagen

Skickar fakturor som inte stämmer. När man kontaktar dom på tele ska dom återkomma vilket dom aldrig gör. När mailar får man inge svar. Dom har bytt saker på garantin men försöker få betalt för kalibreringen av den utbytta delen då den inte omfattas av garantin. Så där står vi nu, testar och lämna ett omdöme här för att se om det blir någon respons.

Fordonsbolaget
4.8/5 i betyg av 1027 omdömen 4.8 av 1027 omdömen

Hannele K
Skrev om Olofsson Bil - Haninge Volkswagen

Fick tid via telefon, var platsen 07 skulle lämna in bilen och dom hittade inte bokningen, så det verkar inte så serös firma, fick inte ens fråga om jag vill ha ny tid. Så alla tummarna ner

Humberto R
Skrev om Olofsson Bil - Haninge Volkswagen

lämnade bil på Audi verkstad för att fixar jobbet som krävde inte mera 4 timmar och bilen stog på verkstad mera 2 dagar .

Bilförmedlingen Stockholm
4.7/5 i betyg av 350 omdömen 4.7 av 350 omdömen

Grymma låvar skicket på bilen...köpte en v60 av dom👍👍👍👍👍

Nicklas S Nicklas S
Sebastian W
Skrev om Olofsson Bil - Haninge Volkswagen

Totalt katastrof jag skulle hämta bilen den nybeställda bilen 31/3 ringde några veckor innan leverans och då får jag bara till svar att den kommer först till sommaren . Då ska jag tillägga att beställningen gjordes i augusti . Nu va det inget problem att makulera köpet men jag sitter riktigt i skiten då jag saknar bil och fick göra ett panikköp istället /Seb

Leif Patrik L
Skrev om Bil AB Ove Olofsson

Köpte en Cupra av dem i december och upplevelsen efter det är totalt katastrof. Säljare som varken svarar på mejl eller telefon och när jag kontaktar dem centralt lovar de återkomma, men det har ännu inte hänt... Jäkligt trist när allt egentligen gäller väldigt simpla saker som de borde kunnat åtgärda. Kundvård efter köp är minst sagt bristfällig. Vänd er någonstans är min rekommendation.

Svar från Bil AB Ove Olofsson

Hej Patrik, För oss på Olofsson Bil är nöjda kunder det viktigaste av allt - både innan, under och efter ett bilköp. Vi får se över hur vi kan bli än vassare i återkoppling kring de restnoterade tillbehör våra kunder väntar på. Tack för att du hjälper oss att bli bättre.

STHLM BIL
4.8/5 i betyg av 209 omdömen 4.8 av 209 omdömen

Christina Ulrika H
Skrev om Bil AB Ove Olofsson

Trötta bilförsäljare som inte ens tittar upp när jag kliver in o börjar kika på bilar. Så tråkigt. När jag är ensam i butiken. Men får hjälp av Izabella. Suverän tjej som svarar på alla frågor och hör av sig som utlovat. Men övriga bör vakna till. Några, av dom, dåligt lagade stenskott orkade dom inte ens gå ut och kika på. Det skulle nog se ut så…. Nåväl, köpte en bil för närmare 600’. För att Izabella var där. Annars hade jag gått över till annat märke.

Andreas W
Skrev om Bil AB Ove Olofsson

Jag provkörde en Skoda Enyaq och fick en offert från Marie Tham på Olofsson bil i Haninge. Därefter skickade jag några frågor två gånger via e-post till henne. Fick inget svar. Hon verkar inte veta så mycket om bilmodellen och verkar vara ointreserad av att sälja bilar. Jag beställde en annan elbil. Om du vill möta en säljare som är engagerad och kunnig ska du inte välja Olofsson bil i Haninge.

Carson Sverige
4.6/5 i betyg av 751 omdömen 4.6 av 751 omdömen

James P
Skrev om Bil AB Ove Olofsson

Rent professionellt tycker jag det kan vara extremt beklagligt som existerade och eventuellt återkommande kund att av en säljare få en att uppleva sig som ingenting värt. Leasat en bil av Olofsson bil och själva returprocessen var ingen vidare. Hade tydligt frågat vid köp om det fanns eventuell möjlighet till retur innan slutdatum av leasing. Sverat blev ja mot 40% av återdtående kostnad. Väl 6 månader innan vid förfrågan får jag veta att det är 100% som gäller. Väl vid slutbesiktning en månad innan får jag besked att...

Kris A
Skrev om Bil AB Ove Olofsson

Fantastiskt trevligt bemötande idag när jag besökte expressverkstaden och fick snabb hjälp och därefter talade med en servicerådgivare. Trevlig och proffessionell personal! Rekommenderar varmt detta företag!

Haninge Bilpark
4.6/5 i betyg av 1313 omdömen 4.6 av 1313 omdömen

Professionell och väldigt kunnig Bästa bemötandet jag någonsin fått Bra bilar och superbra priser Kommer rekommendera dom till alla mi

Susanne G Susanne G
Fatima B
Skrev om Bil AB Ove Olofsson

Toppen ställe att handla bil på Köpte en bil på Olofsson bil i Nacka och fick världens bästa hjälp. Det jag tyckte var annorlunda med denna säljare var att han pratade med mig och inte bara min man till skillnad från alla andra bilfirmor vi besökte där jag vart totalt ignorerad av säljarna. Vi hade inte ens tittat på Skoda men efter detta möte med Eddie Sütcü blev det självklart en Skoda. Vi har aldrig känt oss så välkomna som vi gjort hos Eddie. När vi skulle hämta bilen fick vi reda på att han är försäljningschef där....

emma
Skrev om Bil AB Ove Olofsson

Inte vidare bra alls faktiskt.. Gör man en bilaffär på några hundra tusen så förväntar jag mig återkoppling när leveransen blir försenad, när jag vill köpa extrautrustning osv. Säljare Eddie Sütcü hänvisade istället till Google, struntade i att återkoppla vid frågor och förseningar på flera veckor och var inte alls lyhörd för behov utan mest av att sälja. Dock är vi nöjda med bilen när denne till slut levererades, men vi kommer aldrig göra en bilaffär med Eddie Sütcü på Olofssons bil igen.