Auto Invest AB

Auto Invest AB

Välkommen till Auto Invest AB!

På Hantverkarvägen 9 i Vallentuna hittar du Auto Invest AB. Hos oss på Auto Invest AB kan du köpa ny bil, sälja din bil eller byta in din gamla bil mot en nyare och bättre. Besök gärna vår hemsida om du vill se vilka bilar vi har i lager eller om du går i säljtankar så kan du enkelt värdera din bil så köper vi den.

Vi samarbetar med Svensk Bilgaranti vilket gör att du får mycket förmånliga garantier när du köper din bil hos oss. Med garantier såsom ingen självrisk, snabb hantering av garantiärende, professionell handläggare och mycket mer.

Har du några frågor till oss så tveka inte att höra av dig!

Läs vad 57 kunder tycker om Auto Invest AB 2

2021-04-23
    BMW i3,bra bemötande.Snabb och enkelt bil köp kan inte bli enklare.
  • 2021-04-23
    Vänligt bemötande håller vad de lovar snabba i hanteringen av försäljning och duktiga
  • 2021-04-22
    Jag vill varna er att köpa bil där. Det är trasiga bilar med enkla lagningar. Så tar dom betalt 2 gånger också för att deras personal hasslar dom.
    Hej, Nu har du lämnat trista omdömen på alla ställen man kan, även fast du aldrig handlat av oss / blivit nekad att handla. Att vara näthatare är inget vackert, men vi önskar dig ändå lycka till och hoppas du kan sluta lämna falska omdömen på nätet. Med vänliga hälsningar Invest Auto Sweden AB Auto Invest AB
    2021-03-20
    Dom ljuger om servicehistorik, och garantier som ej är giltiga, totalt ovilliga att lösa problemen, välj någon annan firma när du ska köpa bil.
    Hej Jimmy, Tråkigt att läsa och absolut inte hur affärer skall skötas från oss. Vi lämnar alltid 30 dagars garanti på motor/drivlina på bilar som säljs hos oss (ej bilar under 30.000kr) samt att man kan köpa till garanti. Ang. servicehistorik så har vi ingen anledning till att ljuga, ibland finns ej denna och vi gör alltid vårt bästa för att lösa de genom föregående kund. Vänliga hälsningar Auto Invest Auto Invest AB
    2021-03-17
    Är väldigt nöjd med min passat som jag köpte hos dom. Inte varit några fel på den och går fint fint!
    Hej Ida, Stort tack för din recension, roligt att du är nöjd med bilen! Med vänliga hälsningar, Auto Invest Auto Invest AB
    2021-03-16
    Jag köpte en Volvo V70 där och kontakten till en början var bra .
    Sedan började fel uppstå som redan var vid köpet och vi kom överens om att det är saker de åtgärder innan jag hämtar hem bilen.
    När jag väl hämtar hem den så visar det sig att det inte är åtgärdat och jag får ännu en gång åka tillbaka till dom med bilen .
    Problemet fixas och ännu en gång hämta den .
    Väl hemma och det börjar åter krångla .
    Säljaren kontaktas i 4 omgångar innan en tid fås när jag kan lämna in den IGEN .
    Där i mellan har säljaren sakt att jag återkommer inom närmaste timmen , ingen hörde av sig och jag kontaktar de igen efte 4dagar får ett svar om att en tid skickas åter igen inom närmaste timmen INGEN TID KOM..
    Och konversationen upprepas.
    Hej Karin, Verkligen tråkigt att höra, i detta fall har det blivit dåligt kommunikation mellan oss & verkstaden som skulle reparera bilen samt dåligt med tider / personal hos dom. Men det skall verkligen inte drabba dig som kund, och vi tar med oss denna recension vidare och ser över då det absolut inte ska gå till på detta sätt. Vänliga hälsningar, Auto Invest Auto Invest AB
  • 2021-03-15
    Köpte en lätt lastbil mycket nöjd,fungerar utmärkt
    Hej Percy & Conny, Stort tack för er recension, roligt att ni är nöjd med bilen! Med vänliga hälsningar, Auto Invest Auto Invest AB
  • 2021-03-15
    Flertalet saker som bilen annonserades med var helt ur funktion, säljaren säger att dem ska lösa det men sen slutar kommunikationen från säljaren helt, nu står jag med kostnader på tiotusentals kronor och ingen lösning på problemet.
    Hej Christoffer, Verkligen tråkigt att höra, men bilen du köpte såldes som rep.objekt (utan garantier) vilket även framgick i avtalet som du signerade. Vid köpa utav en bil som säljs som rep.objekt är det väldigt viktigt att kunden själv går igenom bilen och gör egen bedömning om skicket. Med vänliga hälsningar, Auto Invest Auto Invest AB
    Köpte en transit
    Blev bra bemött och köpet och överenskommelse gjordes klar på telefon så allt var klart tills jag kom ner
    Hej Roger, Stort tack för din recension, roligt att höra att du är nöjd med hela affären! Med vänliga hälsningar, Auto Invest Auto Invest AB
    2021-03-15
    Snabb och enkel bilaffär.
    Väldigt nöjd!

Med vänlig hälsning
    Sandy
    Hej Sandy , Stort tack för din recension, härligt att höra att du är nöjd! Välkommen åter :) Med vänliga hälsningar, Auto Invest Auto Invest AB
    2021-03-15
    Sämsta firman någonsin!! Svåra att få tag på, extremt trasiga bilar, skyldig pengar för en passat som jag fortfarande inte sett röken av. Oprofessionell personal som kallar mig otrevlig när dom säljer på mig två trasiga bilar och jag ifrågasätter.
    Hej Sandra, Tråkigt att läsa, nu upplever vi inte att det var såhär det gick till. Att gå från en dyr bil, till en begagnad bil är en väldigt stor skillnad vilket man alltid ska ha i åtanke. Vi ersatte dig med med det vi var överens om. Men vi hoppas du hittade en bättre bil och blev nöjd med den affären. Med vänliga hälsningar, Auto Invest Auto Invest AB
    2020-11-21
    Köpte transportbil.

Det var semester, så det är svårt att svara på, men lång väntetid tid, mail besvarades sporadiskt, bilen var inte på plats när jag kom.

Att bilen skulle vara på plats, och klar. Då vi hade haft telefonkontakt och bokat dag.
    Nej. Men trevlig personal.

Ostrukturerat, både före och under besöket.
    Dålig information om objektet, när vi skriver framkom det att det bara finns en nyckel...
    Men det var semestertider, och de få som jobbade var trevliga.
    2020-11-21
    Lättsamma att göra affärer med.
    Trevliga killar.
    Hej Jan, Stort tack för er recension, roligt att du är nöjd med säljarna & affären! Vänliga hälsningar, Auto Invest Auto Invest AB
    2020-11-17
    Pålitlig bilfirma som tog ansvar när det blev fel
    Hej Markus, Stort tack för er recension! Vänliga hälsningar, Auto Invest Auto Invest AB
    2020-11-17
    Mitt sälj uppdrag hos sem gick snabbt och smidigt. Bra säljare som sköte allt till båda min och köparens belåtenhet.
    Rekommenderas
    Hej Patrik, Stort tack för er recension, roligt att vi kunde hjälpa till med försäljning utav din bil! Vänliga hälsningar, Auto Invest Auto Invest AB
    2020-11-15
    Ingen återkoppling, Blev aldrig uppringd som lovat. Fick jaga säljaren. Säljaren la på när jag ringde efter affären med frågor, efter att jag presenterat mig. Har fortfarande inte efter 4 månader fått mina däck som skulle ingå i köpet. Kommer aldrig köpa en bil där igen.
    Hej
    Köpte en Ford mustang som jag är riktigt nöjd med. Säljarna hos er var riktigt bra och ärliga = högt betyg. Bilen var över förväntan
    Micke
    Hej Mikael, Stort tack för er recension! Roligt att höra att du är nöjd med affären & att bilen uppfyllde dina förväntningar! Vänliga hälsningar, Auto Invest Auto Invest AB
    2020-11-13
    Dålig kommunikation & service. Det krävdes mycket tjat för att dom skulle laga de saker som vi kommit överens om vid köp, det var först när min pappa ringde som saker började hända.
    Än håller bilen, och jag hoppas att hon fortsätter hålla måttet. Men jag tycker att servicen var dålig och är glad att jag slipper komma tillbaka både till bilhandlaren och tillhörande bilverkstad.
    2020-11-13
    Funkar alltid bra ställer upp jämt kanon verkstad😎👍
    Hej Björn, Stort tack för er recension, härligt att höra! Vänliga hälsningar, Auto Invest Auto Invest AB
    2020-11-13
    Mycket nöjd med mitt bilköp. Och saker jag påpekade fixades direkt
    Hej Anders, Stort tack för er recension, härligt att du är nöjd med bilköpet & att du fått snabb hjälp vid diverse problem! Vänliga hälsningar, Auto Invest Auto Invest AB
    2020-11-13
    Dom var väldigt serviceminded och tillmötesgående Jag köpte min Saab 9-3 där.
    Hej Jan, Stort tack för er recension, härligt att höra att du blev nöjd med din affär! Vänliga hälsningar, Auto Invest Auto Invest AB
    2020-11-13
    Supertrevliga säljare! Som löser allt snabbt, smidigt & ger kunden bästa servicen..

Bra räntor! Bra priser! Helt enkelt en smärtfri affär 👍🏼

Rekommenderas varmt!
    Hej Joanna, Stort tack för er recension, välkommen åter! Vänliga hälsningar, Auto Invest Auto Invest AB
    2020-11-13
    Köpte en MB Sprinter för 379000 kr gjorde upp att vinterdäck skulle ingå men vid lev nekade säljaren att vi hade kommit överens om det jag hade ju inga vittnen till uppgörelsen så det blev inga däck köper man en bil 13 nov är det väl rimligt att bilen lev. Med v däck Hälsn Sten S
  • Tomas G
    skrev om Auto Invest AB
    2020-11-12
    Köpte en begagnad S40 -2012,,.
    Blev mycket bra bemött genom hela köp-processen.
    Det var problem med en elkontakt som glappade vilket inte säljaren kunde känna till, men de löste problemet direkt .
    De ville inte bara sälja ,utan de ville förvissa sej om att jag var nöjd även efter affären.
    Rekommenderar den här bilfirman, får högsta betyg av mej. Det känns tryggt att handla där.
    Hej Tomas, Stort tack för er recension! Välkommen åter Vänliga hälsningar, Auto Invest Auto Invest AB
    2020-11-12
    Köpte en bil av Viktor på bil & invest, mycket trevligt bemötande och väldigt bra service, snabbt problemlösande med kunden i fokus! Kan starkt rekommendera att handla bil av Viktor på bil & invest
    Hej Rikard, Stort tack för er recension, roligt att höra att du är nöjd med vår säljare Viktor det ska vi framför till honom. Välkommen åter! Vänliga hälsningar, Auto Invest Auto Invest AB
    Supernöjd! Alltid bra service

Bästa bilfirman i Stockholm?
    Hej Andreas, Stort tack för er recension, roligt att höra att du är nöjd! Vänliga hälsningar, Bil & Invest Auto Invest AB
    2020-11-11
    Köpte en bil, den levererades inte i tid, jag fick inte mina pengar för inbytesbilen enl ök, med följande vinterdäck har jag väntat på sedan i aug...
    Hej Anette, Verkligen tråkigt att läsa detta, det är absolut inte hur vi vill att våra kunder skall känner när dom gör affärer hos oss. Du får gärna kontakta mig på reklamation@bilochinvest.se , så jag vet vilken bil det gäller & kan forska i ärendet. Vänliga hälsningar, Bil & Invest Auto Invest AB
  • 2020-11-11
    Oseriösa, tog evigheter att ordna med regbevis på min bil jag bytte in och ordna dom lovade vinterdäcken. Svara aldrig på samtal och när man väl va där så lovade dom att det skulle fixas direkt men trots flera besök och 5mån senare så va de inte ordnat.
    Hej Carl-Michael, Verkligen tråkigt att läsa detta, det är absolut inte hur vi vill att våra kunder skall känner när dom gör affärer hos oss. Du får gärna kontakta mig på reklamation@bilochinvest.se , så jag vet vilken bil det gäller & kan forska i ärendet. Vänliga hälsningar, Bil & Invest Auto Invest AB
    2020-11-11
    Jag har fått förtroende för deras service ,det har gått snabbt och smidigt för mej i alla år jag varit kund där,dom har även kört och lämnat bilen åter till mej på mitt jobb när dom servat klart så inga nedslag från mej som kund.
    Hej Jess, Stort tack för er recension, roligt att läsa dina ord! Varmt välkommen tillbaka.. Vänliga hälsningar, Bil & Invest Auto Invest AB
    2020-11-11
    Otroligt svårt att nå fram via telefon i ett skede där en affär var på gång. Dålig återkoppling i ärenden. Ok förhandlingsbemötande.
    Hej Martin, Stort tack för er recension, tråkigt att höra att du ej fått återkoppling som du borde fått från säljarna. Detta tar vi absolut till oss, och ser till att de inte sker igen... Vänliga hälsningar, Auto Invest Auto Invest AB
  • 2020-11-11
    Mycket hög service och väldigt trevligt bemötande. Företaget såg behovet, och tog fram en bil som passade vår familjs transportbehov och ekonomi.

Högsta betyg - rekommenderas!

Skoda Octavia
    Hej Matthias, Stort tack för er recension, roligt att vi kunde hjälpa er att hitta en familjebil som passade era behov! Varmt välkomna tillbaka.. Vänliga hälsningar, Bil & Invest Auto Invest AB
    Enkel och bra affär.
    Bra bemötande från samtliga på anläggningen.
    Hjälpte till att ordna med finansiering på ett fördelaktigt sätt för mig som kund.
    Är jätte nöjd med bilen!
    /Jerry
    Hej Jerry, Stort tack för er recension, roligt att höra att du är nöjd med affär & upplägg! Varmt välkommen åter! Vänliga hälsningar, Bil & Invest Auto Invest AB
    2020-11-11
    Trevlig säljare och bra utbud på bilar
    Hej Rikard, Stort tack för er recension, och varmt välkommen åter! Vänliga hälsningar, Bil & Invest Auto Invest AB
    2020-11-11
    Seriös bilsäljare, bra och trevlig personal samt service.
    Rekommenderar starkt!
    Hej Helen, Stort tack för er recension, och varmt välkommen åter! Vänliga hälsningar, Bil & Invest Auto Invest AB
    2020-11-11
    Köpte en Volvo XC70 från 2004. Jag utlovades reparation på en liten lackskada och även de skulle undersöka var bilens andra nyckel var. Detta trots upprepade försök till kommunikation från min sida. Sitter fortfarande med en repad bil och bara en nyckel.

Detta kan sammanfattas med USELT!
    2020-11-11
    Bra och smidig service. Fick hemleverans av bilen och allt gick hur lätt som helst. Var lite små fel på bilen som fixades snabbt innan jag fick den.
    Hej Jason, Stort tack för er recension, skönt att allting fick snabbt & smidigt innan leverans! Varmt välkommen åter.. Vänliga hälsningar, Bil & Invest Auto Invest AB
    2020-10-31
    Köpte en bil. Mycket trevlig personal och smidig affär. Väldigt nöjd med allting!
    Hej Åsa, Stort tack för er recension, och varmt välkommen åter! Vänliga hälsningar, Bil & Invest Auto Invest AB
    2020-10-29
    Bytte in min VW multivan till en nyare. Trevlig personal. Snabb service.
    Hej Cristin, Stort tack för er recension, och varmt välkommen åter! Vänliga hälsningar, Bil & Invest Auto Invest AB
  • 2020-10-27
    Köpte en bil hos bil invest. Lite struligt början med dåligt bemötande. Men allt löste sig till det bästa och jag är nöjd med affären.
    Hej Anna-Lena, Stort tack för er recension, och va skönt att det löste sig i slutändan då starten inte var helt perfekt! Varmt välkommen åter.. Vänliga hälsningar, Bil & Invest Auto Invest AB
  • 2020-10-25
    Alltid hjälpsamma med god service!!
    Hej Peter, Stort tack för er recension, och varmt välkommen åter! Vänliga hälsningar, Bil & Invest Auto Invest AB
  • 2020-10-25
    Det var en var caddy . Det gick bra med allt
    Hej Måleri Färgpytsen, Stort tack för er recension, och varmt välkommen åter! Vänliga hälsningar, Bil & Invest Auto Invest AB
  • 2020-10-23
    Köpte en bil!

Enligt köpekontraktet ingick saker som man sedan ej ville tillhandahålla, trots ett både muntligt och skriftligt löfte vid både köpetillfället och vid en kontakt efter affären var gjord då detta påtalades.

En oseriös aktör som ej står för det man lovar kunden och allt annat än sympatisk i sin kontakt.
    Fick luren slängd i örat då detta påtalades.
  • 2020-10-23
    Allt perfekt väldigt smidigt och tillmötesgående
    Hej Christian, Stort tack för er recension, roligt att höra att affären gick smidigt! Varmt välkommen tillbaka! Vänliga hälsningar, Bil & Invest Auto Invest AB
    2020-10-18
    Köpte en begagnad VW Multivan, fint exemplar :) Bra bemötande av personalen vid första besöket. Fick info om att vissa reparationer gjorts, och bad att få specifikation på dessa, men det tog två dagar innan jag fick det. Visade sig då att de gjort ännu mer än vad de sa först, vilket ju är bra, men lite synd att de inte kunde vara snabbare att visa papper på det. Fick bra service i övrigt och bilen går bra även efter 4 månader. Firman är inte medlem i MRF, men man har ju som konsument ändå X mån garanti på begagnade bilar från bilhandlaren.
    Hej Per, Stort tack för er recension, vi ska absolut ta till oss att lämna ut information fortare som kund efterfrågar. Varmt välkommen åter! Vänliga hälsningar, Bil & Invest Auto Invest AB
    2020-10-16
    Kkkkkkkkkkkkkkkkkkhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh
    2020-10-15
    Volvo V70,
    Bra bemötande
    Lite sena i steget bara
    Ok 👌
    Hej Bo, Stort tack för er recension, och varmt välkomna åter! Vänliga hälsningar, Bil & Invest Auto Invest AB
  • 2020-10-15
    Smidigt och bra, inga som helst konstigheter. Supernöjd med mitt köp!
    Hej Alexander, Stort tack för er recension, och varmt välkomna åter! Vänliga hälsningar, Bil & Invest Auto Invest AB
  • 2020-10-14
    Köpte en bil av Bil & Invest. Upptäckte när vi kom hem att passargerardörren inte gick att låsa med centrallåset och att en stötdämpare fram var slut. När vi påtalade detta skulle dom åtgärda detta, men inget hände. Det har nu gått 6 månader och inget har hänt. Skulle även få sommardäck med bilen som dom skulle skicka med DHL. Har ej fått några däck. När vi har påtalat detta fick vi till svar ” det skriver vi i alla annonser”” Jag rekommenderar INTE detta företag.
    Hej Kristina, Väldigt tråkigt att höra att du inte är nöjd med ditt bilköp. Kommer självklart ta detta ärende vidare för att se vart det gått fel, och varför du ej fått hjälp på 6mån - vårt mål är självklart att alla våra kunder ska vara nöjda. Om det uppkommer fel/problem så ser vi till att lösa dessa fort och föra en konversation med kunden så den känner sig nöjd. Vänliga hälsningar, Bil & Invest Auto Invest AB
    2020-10-14
    Finns egentligen inte så mycket att säga... allt funkade perfekt (från inledande kontakt via mejl till avslut).
    Enda grej är att det är lite svårt att ta sig dit om man åkar kollektivtrafik... men det gör ju bara att man är mer sugen på att köpa bil när man är där, så man inte ska åka tillbaka med tåget.
    Hej Sami, Stort tack för er recension, och varmt välkomna åter! Vänliga hälsningar, Bil & Invest Auto Invest AB
    2020-10-14
    Köpte en Mercedes ML, bra bemötande av personal, trevligt och kunde sitt jobb. Kontrollerade bilen och förklara alla funktioner på bra sätt.
    Hjälpte med betalningen som jag trodde var inte mjölig som att gjorde det i två olika sätt. Jag är en nöjd kund.
    Hej Pascal, Stort tack för er recension, och varmt välkomna åter! Vänliga hälsningar, Bil & Invest Auto Invest AB