Auto Invest AB

Välkommen till Auto Invest AB!

På Hantverkarvägen 9 i Täby hittar du Auto Invest AB. Hos oss på Auto Invest AB kan du köpa ny bil, sälja din bil eller byta in din gamla bil mot en nyare och bättre. Besök gärna vår hemsida om du vill se vilka bilar vi har i lager eller om du går i säljtankar så kan du enkelt värdera din bil så köper vi den.

Vi samarbetar med ett flertal banker och finansbolag och kan således erbjuda er en fördelaktig finansiering eller leasing, vi samarbetar även med Svensk Bilhandelsförsäkring.

Har du några frågor till oss så tveka inte att höra av dig!

Läs vad 71 kunder tycker om Auto Invest AB 2

2021-12-28
    Rebecka var väldigt hjälpsam och kunnig. Rekommenderas!
    2021-12-21
    Allt gick smidigt och enkelt med en vänligt bemötande
  • 2021-12-16
    Jätte trevliga och tillmötesgående från start till slut. Hjälpte mig att hitta den perfekta bilen till mig! Smidigt köp och inget strul
    2021-12-16
    Mycket bra bemötande. Väldigt proffsigt och serviceminded.
    2021-12-15
    Köpte bil och säljaren levde mer än föredömligt upp till min förväntan så jag är mycket nöjd och rekommenderar detta företag till alla 😍
    2021-12-15
    Fantastiskt service och kunnig säljare.
    Kan varmt rekommendera Auto Invest till en nära vän.
  • 2021-12-14
    Fantastiskt kundbemötande och uppfyllde verkligen mina förväntningar. Fick alla frågor besvarade och en väldigt smidig affär.
    2021-12-13
    Snabb och smidig affär, trevlig och hjälpsam säljare
    2021-12-13
    Smidig köp, trevliga och professionella!
  • OSKAR J
    skrev om Auto Invest AB
    2021-11-08
    Helt klart nöjd med mitt bil köp av bil hos Auto Invest, smidigt och enkelt med köp/inbyte
    2021-11-03
    Vi köpte en mycket fin Mercedes-Benz C-klass från Auto Invest i Täby. Vår säljare, som troligen är upphov till flera av de negativa recensionerna här, utlovade i samband med försäljningen flera saker som visade sig vara felaktiga. Han lovade också att åtgärda de fel vi hittade på bilen, men dessa åtgärder vidtogs aldrig. Vi fick då kontakt med en annan, betydligt mer seriös säljare, som bland annat förmedlade kontakt till företagets ledning. Ledningen är mycket seriös och tog det inträffade på yttersta allvar. Alla bilens problem löstes på mycket kort tid och mer därtill. Vi är nu mycket nöjda kunder som varmt kan rekommendera detta företag!
  • 2021-07-15
    Inget knussel allt gick bra och kontant betalt 👍
    2021-05-26
    Worst Company ever they have a sister car service company and they dont even do service to their cars they just make up documents that everything is done service properly NOT RECOMMENDED!!
  • 2021-05-26
    VÄRSTA BILFÖRSÄLJNINGSFÖRETAG inte ens en start förtjänar, jag köpte en skåpbil från dem och skickade den till utlandet. registrerat i ett annat land men istället för att returnera pengarna till moms gjorde de aldrig efter många samtal många tiggerier de skickade bara 50% så var försiktig från 21000 kr
    2021-04-23
    BMW i3,bra bemötande.Snabb och enkelt bil köp kan inte bli enklare.
  • 2021-04-23
    Vänligt bemötande håller vad de lovar snabba i hanteringen av försäljning och duktiga
  • 2021-04-22
    Jag vill varna er att köpa bil där. Det är trasiga bilar med enkla lagningar. Så tar dom betalt 2 gånger också för att deras personal hasslar dom.
    Hej,

Nu har du lämnat trista omdömen på alla ställen man kan, även fast du aldrig handlat av oss / blivit nekad att handla.
    Att vara näthatare är inget vackert, men vi önskar dig ändå lycka till och hoppas du kan sluta lämna falska omdömen på nätet.

Med vänliga hälsningar
    Invest Auto Sweden AB
    2021-03-20
    Dom ljuger om servicehistorik, och garantier som ej är giltiga, totalt ovilliga att lösa problemen, välj någon annan firma när du ska köpa bil.
    Hej Jimmy,

Tråkigt att läsa och absolut inte hur affärer skall skötas från oss.
    Vi lämnar alltid 30 dagars garanti på motor/drivlina på bilar som säljs hos oss (ej bilar under 30.000kr) samt att man kan köpa till garanti.

Ang. servicehistorik så har vi ingen anledning till att ljuga, ibland finns ej denna och vi gör alltid vårt bästa för att lösa de genom föregående kund.

Vänliga hälsningar Auto Invest
    2021-03-17
    Är väldigt nöjd med min passat som jag köpte hos dom. Inte varit några fel på den och går fint fint!
    Hej Ida,

Stort tack för din recension, roligt att du är nöjd med bilen!
    2021-03-16
    Jag köpte en Volvo V70 där och kontakten till en början var bra .
    Sedan började fel uppstå som redan var vid köpet och vi kom överens om att det är saker de åtgärder innan jag hämtar hem bilen.
    När jag väl hämtar hem den så visar det sig att det inte är åtgärdat och jag får ännu en gång åka tillbaka till dom med bilen .
    Problemet fixas och ännu en gång hämta den .
    Väl hemma och det börjar åter krångla .
    Säljaren kontaktas i 4 omgångar innan en tid fås när jag kan lämna in den IGEN .
    Där i mellan har säljaren sakt att jag återkommer inom närmaste timmen , ingen hörde av sig och jag kontaktar de igen efte 4dagar får ett svar om att en tid skickas åter igen inom närmaste timmen INGEN TID KOM..
    Och konversationen upprepas.
    Hej Karin,

Verkligen tråkigt att höra, i detta fall har det blivit dåligt kommunikation mellan oss & verkstaden som skulle reparera bilen samt dåligt med tider / personal hos dom. Men det skall verkligen inte drabba dig som kund, och vi tar med oss denna recension vidare och ser över då det absolut inte ska gå till på detta sätt.

Vänliga hälsningar, Auto Invest
  • 2021-03-15
    Köpte en lätt lastbil mycket nöjd,fungerar utmärkt
    Hej Percy & Conny,

Stort tack för er recension, roligt att ni är nöjd med bilen!
  • 2021-03-15
    Flertalet saker som bilen annonserades med var helt ur funktion, säljaren säger att dem ska lösa det men sen slutar kommunikationen från säljaren helt, nu står jag med kostnader på tiotusentals kronor och ingen lösning på problemet.
    Hej Christoffer,

Verkligen tråkigt att höra, men bilen du köpte såldes som rep.objekt (utan garantier) vilket även framgick i avtalet som du signerade.
    Vid köpa utav en bil som säljs som rep.objekt är det väldigt viktigt att kunden själv går igenom bilen och gör egen bedömning om skicket.

Köpte en transit
    Blev bra bemött och köpet och överenskommelse gjordes klar på telefon så allt var klart tills jag kom ner
    Hej Roger,

Stort tack för din recension, roligt att höra att du är nöjd med hela affären!
    2021-03-15
    Snabb och enkel bilaffär.
    Väldigt nöjd!

Med vänlig hälsning
    Sandy
    Hej Sandy ,

Stort tack för din recension, härligt att höra att du är nöjd!
    Välkommen åter :)

2021-03-15
    Sämsta firman någonsin!! Svåra att få tag på, extremt trasiga bilar, skyldig pengar för en passat som jag fortfarande inte sett röken av. Oprofessionell personal som kallar mig otrevlig när dom säljer på mig två trasiga bilar och jag ifrågasätter.
    Hej Sandra,

Tråkigt att läsa, nu upplever vi inte att det var såhär det gick till. Att gå från en dyr bil, till en begagnad bil är en väldigt stor skillnad vilket man alltid ska ha i åtanke.

Vi ersatte dig med med det vi var överens om. Men vi hoppas du hittade en bättre bil och blev nöjd med den affären.

2020-11-21
    Köpte transportbil.

Det var semester, så det är svårt att svara på, men lång väntetid tid, mail besvarades sporadiskt, bilen var inte på plats när jag kom.

Att bilen skulle vara på plats, och klar. Då vi hade haft telefonkontakt och bokat dag.
    Nej. Men trevlig personal.

Ostrukturerat, både före och under besöket.
    Dålig information om objektet, när vi skriver framkom det att det bara finns en nyckel...
    Men det var semestertider, och de få som jobbade var trevliga.
    2020-11-21
    Lättsamma att göra affärer med.
    Trevliga killar.
    Hej Jan,
    Stort tack för er recension, roligt att du är nöjd med säljarna & affären!

2020-11-17
    Pålitlig bilfirma som tog ansvar när det blev fel
    Hej Markus,
    Stort tack för er recension!

2020-11-17
    Mitt sälj uppdrag hos sem gick snabbt och smidigt. Bra säljare som sköte allt till båda min och köparens belåtenhet.
    Rekommenderas
    Hej Patrik,
    Stort tack för er recension, roligt att vi kunde hjälpa till med försäljning utav din bil!

2020-11-15
    Ingen återkoppling, Blev aldrig uppringd som lovat. Fick jaga säljaren. Säljaren la på när jag ringde efter affären med frågor, efter att jag presenterat mig. Har fortfarande inte efter 4 månader fått mina däck som skulle ingå i köpet. Kommer aldrig köpa en bil där igen.
    Hej
    Köpte en Ford mustang som jag är riktigt nöjd med. Säljarna hos er var riktigt bra och ärliga = högt betyg. Bilen var över förväntan
    Micke
    Hej Mikael,
    Stort tack för er recension! Roligt att höra att du är nöjd med affären & att bilen uppfyllde dina förväntningar!

2020-11-13
    Dålig kommunikation & service. Det krävdes mycket tjat för att dom skulle laga de saker som vi kommit överens om vid köp, det var först när min pappa ringde som saker började hända.
    Än håller bilen, och jag hoppas att hon fortsätter hålla måttet. Men jag tycker att servicen var dålig och är glad att jag slipper komma tillbaka både till bilhandlaren och tillhörande bilverkstad.
    2020-11-13
    Funkar alltid bra ställer upp jämt kanon verkstad😎👍
    Hej Björn,
    Stort tack för er recension, härligt att höra!

2020-11-13
    Mycket nöjd med mitt bilköp. Och saker jag påpekade fixades direkt
    Hej Anders,
    Stort tack för er recension, härligt att du är nöjd med bilköpet & att du fått snabb hjälp vid diverse problem!

2020-11-13
    Dom var väldigt serviceminded och tillmötesgående Jag köpte min Saab 9-3 där.
    Hej Jan,
    Stort tack för er recension, härligt att höra att du blev nöjd med din affär!

2020-11-13
    Supertrevliga säljare! Som löser allt snabbt, smidigt & ger kunden bästa servicen..

Bra räntor! Bra priser! Helt enkelt en smärtfri affär 👍🏼

Rekommenderas varmt!
    Hej Joanna,
    Stort tack för er recension, välkommen åter!

2020-11-13
    Köpte en MB Sprinter för 379000 kr gjorde upp att vinterdäck skulle ingå men vid lev nekade säljaren att vi hade kommit överens om det jag hade ju inga vittnen till uppgörelsen så det blev inga däck köper man en bil 13 nov är det väl rimligt att bilen lev. Med v däck Hälsn Sten S
  • Tomas G
    skrev om Auto Invest AB
    2020-11-12
    Köpte en begagnad S40 -2012,,.
    Blev mycket bra bemött genom hela köp-processen.
    Det var problem med en elkontakt som glappade vilket inte säljaren kunde känna till, men de löste problemet direkt .
    De ville inte bara sälja ,utan de ville förvissa sej om att jag var nöjd även efter affären.
    Rekommenderar den här bilfirman, får högsta betyg av mej. Det känns tryggt att handla där.
    Hej Tomas,
    Stort tack för er recension! Välkommen åter

2020-11-12
    Köpte en bil av Viktor på bil & invest, mycket trevligt bemötande och väldigt bra service, snabbt problemlösande med kunden i fokus! Kan starkt rekommendera att handla bil av Viktor på bil & invest
    Hej Rikard,
    Stort tack för er recension, roligt att höra att du är nöjd med vår säljare Viktor det ska vi framför till honom.

Välkommen åter!

Supernöjd! Alltid bra service

Bästa bilfirman i Stockholm?
    Hej Andreas,
    Stort tack för er recension, roligt att höra att du är nöjd!

2020-11-11
    Köpte en bil, den levererades inte i tid, jag fick inte mina pengar för inbytesbilen enl ök, med följande vinterdäck har jag väntat på sedan i aug...
    Hej Anette,

Verkligen tråkigt att läsa detta, det är absolut inte hur vi vill att våra kunder skall känner när dom gör affärer hos oss.
    Du får gärna kontakta mig på reklamation@bilochinvest.se , så jag vet vilken bil det gäller & kan forska i ärendet.

• 2020-11-11
    Oseriösa, tog evigheter att ordna med regbevis på min bil jag bytte in och ordna dom lovade vinterdäcken. Svara aldrig på samtal och när man väl va där så lovade dom att det skulle fixas direkt men trots flera besök och 5mån senare så va de inte ordnat.
    Hej Carl-Michael,

2020-11-11
    Jag har fått förtroende för deras service ,det har gått snabbt och smidigt för mej i alla år jag varit kund där,dom har även kört och lämnat bilen åter till mej på mitt jobb när dom servat klart så inga nedslag från mej som kund.
    Hej Jess,
    Stort tack för er recension, roligt att läsa dina ord!
    Varmt välkommen tillbaka..

2020-11-11
    Otroligt svårt att nå fram via telefon i ett skede där en affär var på gång. Dålig återkoppling i ärenden. Ok förhandlingsbemötande.
    Hej Martin,
    Stort tack för er recension, tråkigt att höra att du ej fått återkoppling som du borde fått från säljarna. Detta tar vi absolut till oss, och ser till att de inte sker igen...

• 2020-11-11
    Mycket hög service och väldigt trevligt bemötande. Företaget såg behovet, och tog fram en bil som passade vår familjs transportbehov och ekonomi.

Högsta betyg - rekommenderas!

Skoda Octavia
    Hej Matthias,
    Stort tack för er recension, roligt att vi kunde hjälpa er att hitta en familjebil som passade era behov!
    Varmt välkomna tillbaka..

Enkel och bra affär.
    Bra bemötande från samtliga på anläggningen.
    Hjälpte till att ordna med finansiering på ett fördelaktigt sätt för mig som kund.
    Är jätte nöjd med bilen!
    /Jerry
    Hej Jerry,
    Stort tack för er recension, roligt att höra att du är nöjd med affär & upplägg!
    Varmt välkommen åter!

2020-11-11
    Trevlig säljare och bra utbud på bilar
    Hej Rikard,
    Stort tack för er recension, och varmt välkommen åter!

2020-11-11
    Seriös bilsäljare, bra och trevlig personal samt service.
    Rekommenderar starkt!
    Hej Helen,
    Stort tack för er recension, och varmt välkommen åter!

2020-11-11
    Köpte en Volvo XC70 från 2004. Jag utlovades reparation på en liten lackskada och även de skulle undersöka var bilens andra nyckel var. Detta trots upprepade försök till kommunikation från min sida. Sitter fortfarande med en repad bil och bara en nyckel.

Detta kan sammanfattas med USELT!
    2020-11-11
    Bra och smidig service. Fick hemleverans av bilen och allt gick hur lätt som helst. Var lite små fel på bilen som fixades snabbt innan jag fick den.
    Hej Jason,
    Stort tack för er recension, skönt att allting fick snabbt & smidigt innan leverans!
    Varmt välkommen åter..