Bilenia

Bilenia

Ring 08-669 05 00 www.bilenia.com

Bilenia är din personliga bilmäklare, vi säljer din bil åt dig och du slipper göra jobbet. Vi värderar trygghet och kompetens, därför erbjuder vi dig den bästa servicen, vi strävar ständigt efter att göra dig som kund hundra procent nöjd. Hos oss kan du dels sälja direkt, då ger vi dig en offert, åker till dig och tittar på...

139 omdömen om Bilenia

Finn Gösta Reidar L

Bilenia biltvätt fungerar inte längre. Hade bokat tid men bilen var inte tvättad. Nyckeln till bilen var försvunnen men hittades så småningom. Mycket dåligt bemötande. Blev till och med utskälld,. (mycket obehagligt). Det var ju inte mitt fel. Har varit kund där sedan tvätten öppnades. Nu är det tack och adjö till denna hotfulla miljö.

Carson Sverige
4.6/5 i betyg av 750 omdömen 4.6 av 750 omdömen

Anders G
Skrev om Bilenia

Har både köpt o sålt bil med Bilenia. Affären kändes trygg och affärsmässig vilket jag värderar högt. Därav återkommer jag gärna i framtiden när det är dags för nytt byte av bil.

Dragan M
Skrev om Bilenia

Gäller affären på Krysshammarvägen Fått en skadat bil tillbaka. Lämnat in bilen för biltvätt och däckbyte, notera att däckbytet inte utförs under Bilenias tak utan i verkstan bredvid. Vid inlämning av bilen på morgonen har jag bett personalen att ta hänsyn till de 2 olika däckmönster och ber de montera däck med samma mönster på en och samma axel. När jag ska hämta bilen några timmar senare märker jag däck är inte monterade enligt anvisningar jag gav de och ber de göra det på nytt. En kille kör iväg bilen till däckverkstad...

STHLM BIL
4.8/5 i betyg av 209 omdömen 4.8 av 209 omdömen

Erik T
Skrev om Bilenia

Bra jobbat. Bra service och väldigt tillmötesgående.

Laila T
Skrev om Bilenia

Suveränt bra service. Väldigt nöjd kund från Bilenia.

Haninge Bilpark
4.6/5 i betyg av 1311 omdömen 4.6 av 1311 omdömen

Professionell och väldigt kunnig Bästa bemötandet jag någonsin fått Bra bilar och superbra priser Kommer rekommendera dom till alla mi

Susanne G Susanne G
Nicole L
Skrev om Bilenia

Säljarna är duktiga, mycket bra erfarenhet. Jag kommer gärna tillbaka nästa gång när jag ska köpa en till bil. Rekommenderar även Bilenia till nära och kära.

Saga T
Skrev om Bilenia

Köpte min nya bil från BILENIA. Köpet gick smidigt igenom men fick problem med bilen efter cirka 1 månad. Eftersom jag hade köpt garanti men garantin täckte inte felet så hjälpte BILENIA mig ändå. Jag är väldigt tacksam och dem har skött det väldigt smidigt och enkelt för mig. Absolut ett mycket trovärdigt företag som jobbar med service och kundrelationer.

Fordonsbolaget
4.8/5 i betyg av 1027 omdömen 4.8 av 1027 omdömen

Anders P
Skrev om Bilenia

Vänligt bemötande, hög service, jobbar effektivt och med god kundrelation. BILENIA är bra.

Timo R
Skrev om Bilenia

Bilenia påstod att bristen på kylarvätska berodde på att bilen stått oanvänd så länge. Men bilen läcker mer eller mindre konstant, blir inte varmt i kupen, samt trasig topplockspackning. Har skrivit reklamationsbrev , e-postat och ringt men får ingen respons. Ångrar att jag köpte bilen där. Bilen kostade inte så mycket men utgifterna för att fixa de grova felen så man kan köra bilen på vintern skulle kosta för mycket.

Svar från Bilenia

Hejsan Timo! Du har köpt en bil som reperationsobjekt för omkring 5000:-. Problemet som bilen har är även nämnda av säljare vid affär. Sedan om vi inte har svarat eller missat dina mejl så ber vi hemskt mycket om ursäkt för detta. Du är välkommen till oss vid eventuell rådgivning eller hjälp från annat håll som vi kan hjälpa dig med. Tack och lycka till! Team BILENIA

Bilförmedlingen Stockholm
4.7/5 i betyg av 350 omdömen 4.7 av 350 omdömen

Grymma låvar skicket på bilen...köpte en v60 av dom👍👍👍👍👍

Nicklas S Nicklas S
Melisa T
Skrev om Bilenia

Jättefint bemötande, har aldrig känt mig lika bekväm, vi kom överens med allt. Jätte nöjd, tack ännu en gång!

Andreas B
Skrev om Bilenia

Väldigt bra bemötande, uppföljning och kommunikation genom hela försäljningsprocessen. Hade bilen stående hos Bilenia, dem gjorde utmärkt recond och fick bilen såld. Tog lite tid men jag fick oxå det pris jag ville ha. Kan varmt rekommendera👍

Pia S
Skrev om Bilenia

Fick hjälp med att sälja bilen. Träffade dem första gången på lördagen, då jag fick hela tjänsten förklarad för mig. Jag lämnade kvar bilen, och på tisdagen var den såld. Enkelt och smärtfritt, jag behövde inte göra något själv

Mehmet O
Skrev om Bilenia

Bästa bilhandlaren i Stockholm! Köpte och lämnade in min bil där, bättre kunde det inte bli.

Caroline S
Skrev om Bilenia

Stort tack till BILENIA som har hjälpt mig sälja min bil på så kort tid och tagit hand om allt! Rekommenderar verkligen dem!

Johan U
Skrev om Bilenia

Väldigt bra! Snabb försäljning!

Johan L
Skrev om Bilenia

Snabbt och smidigt sätt att sälja bilen utan att behöva spendera den tid och kraft som följer av att sälja bilen privat.

Johan T
Skrev om Bilenia

Jag ansvarade för ett dödsbo som innehade 4 bilar, som vid närmare påseende inte var av bästa märke. Bilenia tröttnade inte på sin uppgift utan jobbade på för att sälja bilarna. Och lyckades!!

Stina J
Skrev om Bilenia

Osman på BILENIA har hjälpt mig sälja min bil. Jag är överlag tacksam för hela tjänsten. Service på hög nivå kan jag säga

Per F
Skrev om Bilenia

Bra mäklare som jobbat hårt för att sälja min bil. Vänd er till Bilenia!

Ginan A

Utmärkt säljare o bra service Jag rekommenderar Bilenia

Hussam J
Skrev om Bilenia

I bought and sold a car, had great service and I got exactly what I wanted. It's great!

Mukhtar M
Skrev om Bilenia

Utmärkt kundmottagande och lyckad försäljning med Bilenia. Min bil blev såld på 2 dagar. Jag är mycket nöjd .

Göran L
Skrev om Bilenia

Utmärkt kundmottagande och service under hela processen. Osman gjorde ett utmärkt jobb. Vi kom efter en vecka överens om att sänka priset några procent och bilen blev såld på två veckor i semestertid. Klart bättre betalt än vid inbyte på bilfirman eller ett annat bud vi fått från bilköpsfirma. Kan rekommenderas.

Lova L
Skrev om Bilenia

Mäklare har sålt min bil. Det gick effektivt och smidigt.

Michael G
Skrev om Bilenia

Bilenia hjälpte mig att sälja min bil. Allt gick snabbt och smidigt. Bilen blev såld samma dag.

Saleh Z
Skrev om Bilenia

Jag har köpt en bil, och jag är jätte nöjd

Darko B
Skrev om Bilenia

Köpte en nyare bil via dom inga konstigheter egentligen hittade nån repa mer än vad som sas att den hade men som helhet bra och smidig affär.

Nathalie V
Skrev om Bilenia

Osman gjorde det både proffsigt och väldigt enkelt för mig. Ordnade allt som behövdes helt smärtfritt, går tillbaks alla gånger!

Nils A

Bilenia var flexibla. Säljare är trovärdiga. 👍🏻

Denis B
Skrev om Bilenia

Hej jag köpte bil och allt jag kan säga är att personal är jätte trevligt och profesionelt och att jag är mycket nöjd och tacksam för hjälp jag fick. Bästa rekommendationer.

Zlatko D
Skrev om Bilenia

De lyckades sälja min bil som vanligtvis är svårsåld. Blev bemött på ett professionellt sätt där de tog hand om hela försäljningsbiten distans från en annan stad. De tog sin tid att även byta min vindruta hos glasfirman. Kan varmt rekommendera Bilenia.

Anna-maria D

VARNING. SVARTLISTADE OCH PÅSTÅR SIG GÅ I KONKURS SNART. Dom förtjänar inget betyg. Är lögnare och följer inte konsumentköpslagen eller ARNs beslut och rekommendationer. Köpte bil utav Bileni i maj 2018. Det påpekades bla att bilen läckte olja och Osman garanterade att det inte var så, då dom har kollat igenom bilen, det visade sig senare att den visst läckte olja och att packningen var torr och sprucken. Osman sa också att bilen behövde gå på service "Någon gång under sommaren, men det är ingen brådska med det än."...

Svar från Bilenia

Hejsan! Har du någon gång köpt en bil hos oss? Vänligen skicka med kvitto till följande adress: Kundservice@bilenia.com

Johan L
Skrev om Bilenia

STOR VARNING!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Är du mån om din ekonomi så köp din bil någon annanstans. Här har dom noll ansvar och ingen trygghet i köpet. Exterföljer inte konsumtköpslagen eller allmänna reklamationsnämnden rekommendationer. På detta är dom nu också svartlistade. Köpte en bmw x5 i maj förra året. Efter ca 5 veckor rasar motorn under körning och fick bärga bilen. Vid kontroll så finns ingen kompression på 6 av 8 kolvar. Kontaktar firman och får till svar att jag ska på egen bekostnad frakta bilen från Alingsås till...

Svar från Bilenia

Hejsan Johan! Vi har försökt komma överens med dig men du vill inte och ville ta det via advokaten istället. Senare när du fick ersättning för bilen så tar advokaten halva ersättningen... Jag hoppas vi kunde ha kommit överens på ett bättre sätt. Mvh Bilenia

Kristian B
Skrev om Bilenia

Sålde min bil via Bilenia. Smidigt och bra bemötande.

Michael / Tina K

Jag lämnade in min bil till försäljning, Bilenia tog hand om precis allt, jag åkte dit och skrev på ägarbytet och fick in pengarna på mitt konto samma dag. Jag kan verkligen rekommendera Bilenia. Mikael Johansson

Feysal R
Skrev om Bilenia

Köpte bil och är väldigt nöjd med det proffsiga bemötandet. Rekommenderas till alla bilköpare!

Anna C
Skrev om Bilenia

Bilenia sålde min bil. De är mycket pålitliga och duktiga. Jag är jättenöjd!

Jarmo P
Skrev om Bilenia

Full 5 out of 5. Very friendly service with good attitude. Best car buying experience so far.

Ella L
Skrev om Bilenia

Väldigt nöjd med deras service. Riktigt bra bemötande. Väldigt ärliga har dem varit mot mig. Kommer gärna tillbaka när jag vill sälja min bil!

Petri L
Skrev om Bilenia

Jag köper min bil någon annanstans nästa gång

Almir C
Skrev om Bilenia

Hej. Jag köpte tjänst att sälja min bil. Jag bemöttes på en proffsigt sätt. Mina förväntningar var att leva upp till dem överenskommelse som vi tog upp och det gjorde dem på det här företaget. Min sammanfattning är väldigt positivt och pålitligt företag.

Linus L
Skrev om Bilenia

Jag fick snabb och bra service. Från att jag lämnade in bilen så var den såld på en vecka.

Dragan J
Skrev om Bilenia

Bilenia är super trevliga! Jag säljer min bil och även köper en från dem. 100% till dem!

Bert I

Utmärk förmedlingstjänst! Jag är nöjd med dem! 👍🏻👍🏻

Klara N
Skrev om Bilenia

Sälja bilen via Bilenia Fordonsmäklare har inte bara varit att få det bästa priset utan också en upplevelse med god kommunikation och roliga stunder. Vill förknippa Bilenia med effektiva och väl tillmötesgående.

Johan F
Skrev om Bilenia

Mycket nöjd hur Bilenia hanterade bilförsäljningen. Hela hanteringen gick mycket smidigt.

Ann-Marie L

Vi anlitade Bilenia och fick en personlig Bilmäklare till oss själva som uppdaterade oss hela vägen och till slut sålde vår bil. Vi är jätte nöjda och fick mer än vi hade tänkt oss. Självklart skulle vi rekommendera BILENIA vidare för den som vill sälja sin bil och även köpa en bil. En mycket pålitligt och professionellt företag.

Olof L
Skrev om Bilenia

Vi fick hjälp att sälja bilen via Bilenia och gissa hur det gick? HUR BRA SOM HELST! De får en att tänka på annat och klarade av att sälja vår bil för ett pris som vi själva inte kunde klara av eller någon annan bilhandlare som kunde ge oss bättre pris. Jag och min fru rekommenderar glattligen BILENIA till alla mina vänner och kollegor. Varma hälsningar Familjen Larsson

Louinici B
Skrev om Bilenia

Hej Jag är väldigt nöjd med er och jag rekommenderar till andra kunder, Jag hoppas vi ses nästa gång. Bästa hälsningar Lounici

Ever F
Skrev om Bilenia

Att sälja min Audi allroad 2015 Jag blev bemött mycket professionellt. Jag har alltid mycket höga förväntningar när det gäller bilaffärer. Jag skulle aldrig drömma om att lägga ut en annons på nätet, det finns så många oseriösa personer som bara är ute efter att blåsa. Min tid är dyrbar, jag har ingen tid eller lust att träffa massa skojare. Bilenia fick sköta hela bilaffären, inga konstigheter utan tvärtom. Jag har bara positiva upplevelser av företaget.