Alla kategorier Begagnade bilar Gotland Gotland Bilhallen Björn Pettersson

Hyvelgatan 9, 621 41 Visby — Visa karta

Läs vad 2 kunder tycker om Bilhallen Björn Pettersson

• Hans N
    Hans N skrev om Bilhallen Björn Pettersson
    Tejpade för varningslampan för airbag
    bryr sig inte om man omkommer bara han får in pengar. Borde sitta inlåst för eviga tider.
  • Anette B
    Anette B skrev om Bilhallen Björn Pettersson
    Björn Pettersson lurar varenda kund han kan lura. När man kommer på honom och startar en process mot honom så struntar han i ARNs rekommendationer. Han infinner sig inte till tingsrättens förhandlingar och man vinner en sk tredskodom mot honom. Sedan återstår att driva in pengarna via kronofogden vilket såklart inte går då Pettersson har skatteskulder i miljonklassen och nästan lika många betalningsanmärkningar. Han är också dömd för märkesbrott.

Med hjälp av Transportstyrelsen kan han direktregistrera bilar och på så vis står inga bilar någonsin registrerade på honom varför han kan hålla sig undan eventuella indrivningar. Han annonserar på Blocket.se och trots att man berättar för dem om hans verksamhet så låter de honom fortsätta annonsera som företagare (jag antar att de bara bryr sig om sina egna intäkter).

Vidare åtar sig Björn Pettersson att fixa lån till bilen genom MY MONEY EUROPÈ AB. Då går det till såhär: Du uppmanas fylla i en låneansökan och faxa honom den + en kopia av ditt körkort. Detta skickar han sedan vidare till finansinstitutet och får ut alla pengar. I mitt fall skedde detta 11 dagar innan jag ens kommit till Gotland för att titta på bilen. Nu har jag en skrotbil som Pettersson och hans oseriösa mekaniker sprayat och fubbat runt med - allt för att blåsa en tillitsfull kund. Björn Petterssons firma saknar F-skattsedel och anställda. Trots detta fortsätter han med sin kriminella verksamhet och han fortsätter att skörda offer. Jag hooppas att jag med detta omdöme åtminstone kan stoppa de som (till skillnad från mig) är kloka nog att Googla Pettersson innan de eventuellt får för sig att köpa en bil av honom. Själv är jag så bränd av min affär med denna skurk att jag inte ens skulle ta emot en bil jag fick gratis...

Hyvelgatan 9, 621 41 Visby