Bilia Personbilar AB

Bilia Personbilar AB

Ring 4610-49 71 000 www.bilia.se
2.8

Bilia säljer nya Volvo, Renault, Ford och Hyundai. Dessutom har vi tusentals begagnade bilar, över 50 verkstäder och hyrbilar för alla behov.

19 omdömen om Bilia Personbilar AB

José Antonio R
Skrev om Bilia Personbilar AB

Det här omdömet gäller kundmottagaren Erdem Tumturk på Bilia Segeltorp och teknikern Hugo Lindholm Bilia Varvsgatan. Bägge två tar sitt jobb på stort allvar och levererar alltid. Lyssnar ordentligt på kunden och återkopplar inom rimlig tid med vettiga förslag på lösningar. Dessutom ytterst trevliga och artiga. Bilia måste se till att vårda dessa två medarbetarna ömt så de inte försvinner till konkurrenter. Höj deras löner.

Fordonsbolaget
4.8/5 i betyg av 1027 omdömen 4.8 av 1027 omdömen

MILO S
Skrev om Bilia Personbilar AB

Lämnade in bilen hos Bilig Group Segeltorp för att bilen larmar för chassi fel när det är minus grader ute. Efter att Bila undersökt bilen ringer dom och påstår att luftbälgarna på båda sidorna bak gått sönder och de hade i sin tur dragit med sig kompressorn som enligt dom också var trasig. För att åtgärda allt detta ville Bilia ha hutlösa 70.000kr! Jag kan inte mycket om bilar men i mina öron lät det helt otroligt så jag lämnade därför in bilen hos min lokala bilverkstad som konstaterade att båda luftbälgarna faktiskt var...

Christian K gillar detta
Chonlada T
Skrev om Bilia Personbilar AB

Jättebra service. Christian Hadad hjälpte mig mycket. Snäll mot kunder. Han kan jag lita på

STHLM BIL
4.8/5 i betyg av 209 omdömen 4.8 av 209 omdömen

NADJA A
Skrev om Bilia Personbilar AB

Bästa Erdem Tumturk Hade min bil på byte av tak efter en händelse på vägen. Lämnade in bilen på Bilia segeltorp och kom i kontakt med flera på skadecenter som inte återkopplade om förseningar av material. Blev smått besviken och blev uppringd av Erdem Tumturk som tog tag i ärendet och gjorde ett fantastisk jobb och löste problemet felfritt. Rätt kille på den positionen. Stort tack för ditt professionella bemötande. Det kallar jag för kundvård!

ALEX K
Skrev om Bilia Personbilar AB

Very disappointing service. My parking sensor was loose and I went to workshop and ask them to take a look at it and give me the price. The mechanic refused to come and take a look and told me only diagnosis will cost about 3000 SEK. He called later and told me it is cost 5250 SEK for changing the sensor. meanwhile I went to a local workshop and they fix it for 300 SEK. BMW price was 20 times more. Not customer friendly approach and come to look at the car. Unreasonable price for poor customer service. I told BMW workshop...

Bilförmedlingen Stockholm
4.7/5 i betyg av 350 omdömen 4.7 av 350 omdömen

Grymma låvar skicket på bilen...köpte en v60 av dom👍👍👍👍👍

Nicklas S Nicklas S
HAMZA E
Skrev om Bilia Personbilar AB

Måste bara säga WOW!! Vilken service och trevligt bemötande av Erdem Tumturk och hans gäng. Jag lämnade in bilen på lackering och grabbarna gjorde ett kanonjobb. Dem står bakom allt dem gör och minsta lilla man inte är nöjd åtgärdar dem. Kontakten med Erdem på mail skedde så proffesionellt och snabbt att jag bara väljer Bilia hädenefter tack vare honom och grabbarna på kundmottagningen. Tack på återseende.

James Robert H
Skrev om Bilia Personbilar AB

Volvo är bra men Bilia förstör varumärken - det är uppenbart varför Volvo valde att säga upp Bilia som representant. Min bil lämnades in för reparationer - efter skadebesiktning fick jag veta att det skulle ta 7-10 dagar. Väl inlämnade fick jag höra att det skulle ta 24 dagar. Varför frågade jag - svaret kom pga semestertiden! Så juli kom som en överraskning! Så jag pratade med chefen, som lovade att återkomma samma dag. Och naturligtvis för Bilia det gjorde han inte. Så efter 3 försök fick jag tag i honom och nej,...

Haninge Bilpark
4.6/5 i betyg av 1312 omdömen 4.6 av 1312 omdömen

Professionell och väldigt kunnig Bästa bemötandet jag någonsin fått Bra bilar och superbra priser Kommer rekommendera dom till alla mi

Susanne G Susanne G
Karl Martin Krister J
Skrev om Bilia Personbilar AB

Jag var hos Bilia i Segeltorp för jag ville gå till vad jag trodde var en seriös bilhandlare. Detta var mitt första bilköp, mina egna hårt sparade pengar och jag köpte en ny Volvo S60. Efter köp dök de upp extra avgifter på 10 000 om året som aldrig nämnts, självrisk vid olyckor skulle vara 3000 enligt försäljare. Den självrisken var istället 7500. Fullständig katastrof. Sätter aldrig min fot här igen och rekommenderar inte andra att göra det heller om ni ska köpa en bil. Nämnde jag också att när jag påpeka allt detta till försäljaren via mail fick jag inga svar, någonsin?

Boguslaw O
Skrev om Bilia Personbilar AB

Enligt min bedömning bästa Bilia i Stockholm. Kompetent och tillmötesgående personal. Varm tack till Erdem Tumturk som är fantastisk och ger bästa möjliga service.

Carson Sverige
4.6/5 i betyg av 750 omdömen 4.6 av 750 omdömen

Stefan H
Skrev om Bilia Personbilar AB

Veckan innan besiktning så gick EGR-ventilen sönder fick ta bärgning till Bilia. bokade en service samtidigt som dom skulle fixa ventilen. Slutsumma efter 50 % rabatt på ventilen blev 16,000:- . Hämtade ut bilen och när jag stod utanför den så lät den konstigt. Det var en slang ovanpå kylaren som hängde ner i fläkten. På måndagen så var det dax för besiktning. den fick en 2:a för läckande bromsolja. Kompensation för dålig service va det inte tal om. Svaret jag fick va ( vi fixade felet och släckte 2:an ) Va va...

Claes Rickard S
Skrev om Bilia Personbilar AB

Om du har Roy och Rogers mack i närheten så välj den före Bilia Segeltorp! Jag lämnade in min 320 GT 190719 och den står kvar där fortfarande (190905). Min bil hade råkat ut för modellens standardfel med EGR-ventilen. Jag har ringt minst 15 ggr och får hela tiden prata med olika handläggare som kör med olika bud "din bil står först i kö", "har vi tur så tar vi in din bil idag", "du har köplats 20". Bilen är nu felsökt och reparerad till viss del. Nu har man visst hittat nya fel.

Lars Jonas W
Skrev om Bilia Personbilar AB

Köpte en begagnad Renault Clio som gått 4000 mil. 20 mil efter hämtning släppte oljepluggen varpå familjen fick evakueras och bilen bärgas i södra dalarna. Motorn gick sönder och vi blev utan vår nyköpta bil redan efter en vecka. Bilia Segeltorp tog dock sitt garantiansvar utan bekymmer och gjorde allt man kunde förvänta sig av en bra återförsäljare. Återkopplingen var hela tiden bra utan att man behövde jaga någon person själv för återkoppling. Även om köpet blev en initial besvikelse har Bilia skött sig bättre än många återförsäljare över lag gör idag.

August B
Skrev om Bilia Personbilar AB

Jag hoppas att jag kan varna andra som funderar på att leasa bil här. Vidrigt bemötande, säljaren hittar på egna priset och tar inget ansvar för vad dom lovar.

Annica Ö
Skrev om Bilia Personbilar AB

En fantastisk upplevelse och underbart bemötande. Ni är otroliga. Så tacksam. Kvinnan med exmannen

Hans S
Skrev om Bilia Personbilar AB

En veritabel skitverkstad!!! min bil blev bärgad till plåtverkstaden efter en påkörning! 2 veckor efter ringer dom med besked om att bilen är klar! Hämtar upp bilen efter att mannen i receptionen säger att dom har personalbrist så vi kan INTE besiktiga reparationen!! Ehhh bilen har fler fel efter rep än innan och försäkringsbolaget är inkopplat och snart även en jurist SOM SAGT EN SKITVERKSTAD!!!!!!

Stefan  O
Skrev om Bilia Personbilar AB

Är på bilsemester när ett hjullager börjar låta. Bilia Segeltorp fixar med kort varsel och semestern är räddad. Tackar för det.

Eric
Skrev om Bilia Personbilar AB

Först strulade allt men en duktig verkmästare ordnade upp allt till belåtenhet. 1 + 5 = 6 delat i två omdömen blir 3.

Magnus
Skrev om Bilia Personbilar AB

Två gånger har jag behövt att åka in och fixa ett och samma problem :( Om inte verkstadschefen hade hoppat in efter 4 veckors dribbel med tider och vilka delar som skulle servas hade det nog inte löst sig. Finns en kille vid namn Rickard där - han är riktigt serviceminded - eloge till honom och Jimme som är verkstadschef, ajaj inte bra hanterat av dina servicetekniker!

Lars  S
Skrev om Bilia Personbilar AB

Rekomenders ej, min mamma skulle serva sin bil hos bilia i segeltorp. Bilen servades, men när sedan Volvo själva ville kontrollera servicen så visade det sig att allt de "tagit betalt för" ej var utfört. Rekomenderas med andra ord ej!