Alla kategorier Begagnade bilar Stockholms län Solna Bilia Personbilar AB

Bilia Personbilar AB

Frösundaleden 4, 169 70 Solna — Visa karta

Bilia säljer nya Volvo, Renault, Ford och Hyundai. Dessutom har vi tusentals begagnade bilar, över 50 verkstäder och hyrbilar för alla behov.

Läs vad 10 kunder tycker om Bilia Personbilar AB

• Gevorg H
    Gevorg H skrev om Bilia Personbilar AB
    Bilia Kungsängen

Köpte min Audi A4 hos dom januari 2018 när det är kalt ute det var inga konstigheter från början säljaren meddelade att jag får 2 års Maxi trygg garanti om det händer nått blaaa blaaa blaaa …. Efter första tvätten kom fram alla små prickar och märken som de hade retuscherad med pennor. Vid april månaden när det blev värmt ute märkte jag at AC-n inte fungerar den kyllar inte. Ringer till dom säljaren jag köpt från är oansvarsbar pratar med nån annan de säger inga problem du har garanti lämna in den på felsökning. På verkstan i Audi säger dom att om detta är pga. stenskott så täcker inte garantin du ska stå för kostnaderna. Ringer Bilia igen förklarar och säljaren försäkrar att inget att vara orolig om de så att garantin inte täcker kommer de ta sitt ansvar. Verkstaden var överbemannat så jag får tid i augusti och felsökningen visar sig att det är pga. stenskott och jag måste betala allt själv. Ringer de igen och likas prata med säljaren som jag köpt från och han blir förvånad varför ringer jag efter 7 månader jag förklarar att han var oansvarsbar och jag har pratad med annan på kontoret. Han säger att han måste fråga kollegorna om jag har gjort det. Nästa gång jag ringer säger han ingen av kollegorna har bekräftad. När jag säger att jag kan ta ut telefonlistan och bevisa att jag har ring då säger han a men spelar ingen roll om du har ringt vi tänker inte fixa du borde kontrollerat. Hur ska man kunna kontrollera AC på vinter. Så dåligt av dom man tror stor företag de ska vara seriösa inte allas blev lurad som i vilken som helst svart bilfirma ni borde skämmas köp inte där negativt !!!!! Läs mer
  • Elias T
    Elias T skrev om Bilia Personbilar AB
    Hörde att min vän blev hanterad illa där som kund. Läs mer
    Gevorg H gillar detta
  • K
    K skrev om Bilia Personbilar AB
    Jag var där för att se över bilarna. Eftersom kl var 12,00 fanns det ingen som kunde hjälpa mig. Alla hade gått på lunch. Jag som kund ska inte behöva vänta att dom ska äta klart. Jag bad till och med att få prata med någon ansvarig för att få träffa en säljare. Men den personen var ochså på lunch. Jag fick helt enkelt åka till Audi för att köpa min nya bil. Om dom inte ville ha mina pengar så är det tråkigt för den säljaren som inte fick den bonusen. Det är inte mitt problem som kund att kl är 12. Betyder det att alla säljare ska äta samtidigt ? Läs mer
  • Robert F
    Robert F skrev om Bilia Personbilar AB
    Gjort service här under många år. Nyligen så totalhavererade motorn dagen efter servicen. Eftersom jag var på resande fot så gjordes felsökning av annan märkesverkstad på annan ort. Deras utlåtande var att det var katastrof under ”plastkåpan” till motorn. De menar att många delar hade behövts bytas för många år sedan, andra delar är lösa osv. men jag har inte hört ett ljud om någon anmärkning från Bilias servicetekniker vid deras sk. ”service”. Låt dig inte luras av tron att Bilia skulle på något sätt hålla en högre kvalitet bara för att de är en ”märkesverkstad”. Det är snarare tvärt om, inser att detta är ett vinstoptimerat företag där egentligt engagemang saknas. Läs mer
  • Mr Foo B
    Mr Foo B skrev om Bilia Personbilar AB
    Utan förvarning höjer dom däckhotell till hutlösa 1750:-. Helt horribelt, finns inget rim och reson i den prissättningen annat än att det är Stockholm och att det "går att ta betalt". Vill man ha 200:- rabatt måste man betala via faktura/volvokortet. Nytt för i år var iaf att dom sa "30-40 minuter från bokad tid" vilket iaf var realistiskt, och det var betydligt mindre folk än dom två föregående åren, så priset har väl skrämt bort en del så att man iaf som tidigare år slapp vänta 60min+ efter att ha fått höra "det tar 15 minuter". Läs mer
  • Andreas G
    Andreas G skrev om Bilia Personbilar AB
    Lämnade in för service för att byta kablar, tändstift, alla filter och olja och förklarade att bilen totalservades förra året men att den ibland inte tänder och ibland dör när den får för lite gas (jag är inte bilexpert men försökte förklara vad problemet var). Mekanikern ringde upp och ville istället byta vindrutetorkare och fixa nya däck (sommar och vinter) trots att inga anmärkningar fanns på dessa. Jag skulle hämta bilen samma dag men fick den FEM dagar senare pga att verkstan glömt att beställa oljefilter.

Det slutade med att jag pröjsade 1800 kr för en service som bestod i enbart olje- och oljefilterbyte samt ett byte av halvljus. Dessutom kryssade han in att han fyllt på spolarvätska och bytt parkeringsljus, vilket han inte gjort.

När jag ringer tillbaka dagen efter och klagar så finns inte en enda människa tillgänglig någonstans, inte ens ett nummer till huvudkontoret finns att tillgå. Nä, hit kommer jag aldrig någonsin mer ta min bil. Rena rama bedrägeriet! Läs mer
  • Hasse L
    Hasse L skrev om Bilia Personbilar AB
    Brukar handla reservdelar till företaget från er gross men idag (lördag) var jag tvungen att gå till reservdelsdisken. Oengagerad okunnig personal!
    Fy Bilia! Läs mer
  • Catharina E
    Catharina E skrev om Bilia Personbilar AB
    URK! På fullt allvar. Jag och sambon fick för oss att köpa en ny bil. Vi gjorde en beställning och fick innan vi tecknade avtal höra en viss leverranstid på veckorna och godtog det just för att leveranstiden passade oss. Eftersom vi bara luddigt fått veta antalet veckor försökte vi dagligen få närmare info men fick ständigt svaret att vi får veta om "1-2 veckor". Hur som helst så fick vi till slut veta att leveransdatumet skulle bli i slutet av december, mellandagarna närmare bestämt, och med lite koll i branschen vet man att ja, det BLIR förseningar med bilar, och NEJ, bilar levereras INTE i mellandagarna. Så Slutet av december skulle med all säkerhet bli mitten av januari, vilket ställde till det katastrofalt för oss som är väldigt beroende av bil i vårt vardagsliv. Vi försökte få dem att lösa detta problem för oss, och de var till en viss mån tillmötesgående och vi fick vid hem, och tillbakaresa till och från arbete låna deras provkörningsbilar. Men att 5 veckor blev till 15, och senare fördröjt ytterligare obestämd tid. Kort draget så hittade vi en annan bil som var mer intressant och då en köpare alltid har rätt att dra sig ur en affär då avtalstiden ställer till med besvär för köparen så tänkte vi att vi skulle utnyttja oss av detta, men icke. De hotade om tingsrätt och att vi skulle betala en viss procent av totalbeloppet även om vi hade lagen på vår sida. Efter en hel del bråk och uppkörande av lagtexter i ansiktet på dem gav de med sig, och vi är nu istället lyckliga Audi-ägare.
    Jag avråder i princip alla från att besöka Bilia Haga Norra och dess sliriga, hala försäljare. Läs mer
    Tobias H gillar detta
  • Åke H
    Åke H skrev om Bilia Personbilar AB
    Lämnade in bilen på plåtverkstaden för reparation som skulle ta 2 veckor, efter 3 veckor var bilen ännu inte lagad men efter ytterliggare 1 vecka var den färdig. Bilen var full av slipdamm och det fanns skruvar, bult och muttrar lite överallt som "blivit över". Undrar ännu om bilen sitter ihop.
    Det visar sig även att vid demontering har man skadad bilen på ett flertal ställen. Först efter att ha kontaktat Volvo i Gbg ordnar man de flesta skador som verkstaden orsakat.
    Tycker inte att man som kund skall behöva råka ut för detta. Läs mer
    Martin Å, Tobias H gillar detta
  • John B
    John B skrev om Bilia Personbilar AB
    Detta gäller serviceverkstaden som var snabba med ett personligt bemötande och ordnade hyrbil under tiden när jag hade min firmabil inlämnad. Läs mer

Bästa försäljarna av begagnade bilar i Solna:

Vendelsövägen 53, 13644, HANDEN