Alla kategorier Begagnade bilar Stockholms län Solna Bilia Personbilar AB

Bilia Personbilar AB

Frösundaleden 4, 169 70 Solna — Visa karta

Bilia säljer nya Volvo, Renault, Ford och Hyundai. Dessutom har vi tusentals begagnade bilar, över 50 verkstäder och hyrbilar för alla behov.

Läs vad 6 kunder tycker om Bilia Personbilar AB

• Mr Foo B
    Mr Foo B skrev om Bilia Personbilar AB
    Utan förvarning höjer dom däckhotell till hutlösa 1750:-. Helt horribelt, finns inget rim och reson i den prissättningen annat än att det är Stockholm och att det "går att ta betalt". Vill man ha 200:- rabatt måste man betala via faktura/volvokortet. Nytt för i år var iaf att dom sa "30-40 minuter från bokad tid" vilket iaf var realistiskt, och det var betydligt mindre folk än dom två föregående åren, så priset har väl skrämt bort en del så att man iaf som tidigare år slapp vänta 60min+ efter att ha fått höra "det tar 15 minuter". Läs mer
  • Andreas G
    Andreas G skrev om Bilia Personbilar AB
    Lämnade in för service för att byta kablar, tändstift, alla filter och olja och förklarade att bilen totalservades förra året men att den ibland inte tänder och ibland dör när den får för lite gas (jag är inte bilexpert men försökte förklara vad problemet var). Mekanikern ringde upp och ville istället byta vindrutetorkare och fixa nya däck (sommar och vinter) trots att inga anmärkningar fanns på dessa. Jag skulle hämta bilen samma dag men fick den FEM dagar senare pga att verkstan glömt att beställa oljefilter.

Det slutade med att jag pröjsade 1800 kr för en service som bestod i enbart olje- och oljefilterbyte samt ett byte av halvljus. Dessutom kryssade han in att han fyllt på spolarvätska och bytt parkeringsljus, vilket han inte gjort.

När jag ringer tillbaka dagen efter och klagar så finns inte en enda människa tillgänglig någonstans, inte ens ett nummer till huvudkontoret finns att tillgå. Nä, hit kommer jag aldrig någonsin mer ta min bil. Rena rama bedrägeriet! Läs mer
  • Hasse L
    Hasse L skrev om Bilia Personbilar AB
    Brukar handla reservdelar till företaget från er gross men idag (lördag) var jag tvungen att gå till reservdelsdisken. Oengagerad okunnig personal!
    Fy Bilia! Läs mer
  • Catharina E
    Catharina E skrev om Bilia Personbilar AB
    URK! På fullt allvar. Jag och sambon fick för oss att köpa en ny bil. Vi gjorde en beställning och fick innan vi tecknade avtal höra en viss leverranstid på veckorna och godtog det just för att leveranstiden passade oss. Eftersom vi bara luddigt fått veta antalet veckor försökte vi dagligen få närmare info men fick ständigt svaret att vi får veta om "1-2 veckor". Hur som helst så fick vi till slut veta att leveransdatumet skulle bli i slutet av december, mellandagarna närmare bestämt, och med lite koll i branschen vet man att ja, det BLIR förseningar med bilar, och NEJ, bilar levereras INTE i mellandagarna. Så Slutet av december skulle med all säkerhet bli mitten av januari, vilket ställde till det katastrofalt för oss som är väldigt beroende av bil i vårt vardagsliv. Vi försökte få dem att lösa detta problem för oss, och de var till en viss mån tillmötesgående och vi fick vid hem, och tillbakaresa till och från arbete låna deras provkörningsbilar. Men att 5 veckor blev till 15, och senare fördröjt ytterligare obestämd tid. Kort draget så hittade vi en annan bil som var mer intressant och då en köpare alltid har rätt att dra sig ur en affär då avtalstiden ställer till med besvär för köparen så tänkte vi att vi skulle utnyttja oss av detta, men icke. De hotade om tingsrätt och att vi skulle betala en viss procent av totalbeloppet även om vi hade lagen på vår sida. Efter en hel del bråk och uppkörande av lagtexter i ansiktet på dem gav de med sig, och vi är nu istället lyckliga Audi-ägare.
    Jag avråder i princip alla från att besöka Bilia Haga Norra och dess sliriga, hala försäljare. Läs mer
    Tobias H gillar detta
  • Åke H
    Åke H skrev om Bilia Personbilar AB
    Lämnade in bilen på plåtverkstaden för reparation som skulle ta 2 veckor, efter 3 veckor var bilen ännu inte lagad men efter ytterliggare 1 vecka var den färdig. Bilen var full av slipdamm och det fanns skruvar, bult och muttrar lite överallt som "blivit över". Undrar ännu om bilen sitter ihop.
    Det visar sig även att vid demontering har man skadad bilen på ett flertal ställen. Först efter att ha kontaktat Volvo i Gbg ordnar man de flesta skador som verkstaden orsakat.
    Tycker inte att man som kund skall behöva råka ut för detta. Läs mer
    Martin Å, Tobias H gillar detta
  • John B
    John B skrev om Bilia Personbilar AB
    Detta gäller serviceverkstaden som var snabba med ett personligt bemötande och ordnade hyrbil under tiden när jag hade min firmabil inlämnad. Läs mer

Vendelsövägen 53, 13644, HANDEN