Alla kategorier Begagnade bilar Skåne Malmö Bilshopen Ulf Jeppson

Idrottsgatan 14, 216 13 Limhamn — Visa karta

Läs vad 5 kunder tycker om Bilshopen Ulf Jeppson

• Fredrik O
    Fredrik O skrev om Bilshopen Ulf Jeppson
    Ulf Jeppsson med firma Bilshopen i Malmö.Denna bilfirma vill jag inte rekommendera till min värsta ovän. Det är den mest oseriösa bilfirma jag har varit med om! Jag håller med alla er som har köpt bil där och blivit lurade. Köp ALDRIG en bil där vad ni än gör för ni blir bara lurade på era pengar och ni blir bara besvikna och arga.Jag bytade in en Audi 100 Avant mot en Audi A6 Avant där och jag ångrar mig nu.För det första så var inte A6:an besiktigad som Ulf Jeppsson sade till mig. Jag kollade upp det med besiktningsstationen som han påstod hade besiktigat bilen. Jag besiktigade bilen och det blev 5 stycken 2:or. Det kostade mig 20000 kronor att få bilen lagad,och detta påtalade jag för Ulf Jeppsson ett flertal gånger,men han svarade mig alltid att han aldrig i livet skulle betala detta. Det var i December 2011.Han ville ha ned bilen till Malmö för att reparera den,och han skulle själv komma hem till mig och hämta den,men när allt komomkring så sade han att det var för långt att köra och hämta bilen då jag bor i Höganäs. Jag sdea då till honom att jag kör själv ned bilen till Malmö och han lovade mig en lånebil. När jag kom till Malmö så fick jag till svar att han inte hade någon lånebil till mig,så jag fick köra hem igen med oförrättat ärende. tiden gick och jag ringde Ulf vid ett flertal tillfälle men han svarade inte ller också tryckte han bort mig bara. Jag beslöt mig då för att lämna in bilen på en verkstad här i Höganäs och fick den reparerad här istället,för att det blev körförbud på bilen. Jag sade till Ulf Jeppsson att nu är bilen lagad och att jag förutsatte att han skulle betala fakturan,men jag fick till svar att det skulle han aldrig i livet göra.Det har slutat med att jag har anmält honom till Allmänna reklamationsnämden så nu väntar jag på besked om vad som ska hända.
  • Petri P
    Petri P skrev om Bilshopen Ulf Jeppson
    Jag skulle köpa en Peugeot hos de som såg jättefint ut och hade utrustning utöver den vanliga. Jag var dum nog att skriva på avtal och ge handpenning på 5000sek till dem för att de verkade seriösa och jättekunniga. De är riktigt goda skådespelare och kan verkligen lura dig och jag är absolut inte lättlurad.

Efterskott gick jag på nätet för att kolla på om de är så seriösa de påstår vara. Jag fick hjärtslag av historier jag läste på olika trådar. Bilar utan papper, helt värdelösa bilar, ljuger, löften som de inte håller osv. Jag bestämde mig att avbeställa bilen enligt avtal och var även t.o.m. redo att betala den där 1,5% av bilens värde (enligt avtal och lag). När jag gick dit blev det rent helvete. Jag sa att jag vill avbeställa köpet och han bara ”du kan få avbetalning osv. osv” men jag vägrade och sade att jag inte vill köpa den där bilen och vill ha minst 3500SEK av min handpenning tillbaka (för att enligt avtalet är jag skyldigt att betala 1500SEK i ersättning). Då blev han jättearg och började nästan hota mig. Jag svarade med att jag tar det då med konsumentombudsmannen och ARN (som jag håller på att göra nu). Han bara svarade med ”du kan ta det upp till tingsrätt jag kommer att vinna!”.

Efter det där trevligt samtal sprang jag ut från butiken. Gjorde också en skriftlig avbeställning enligt konsumentrådgivarens råd. Jag tvivlar att jag kommer att se mina 3500SEK någonsin igen men är redo att gå hela vägen till rätten om det behövs bara för att visa de där jävlarna att de kan inte göra vad de vill.

Handla aldrig där! Besök inte ens butiken för att man aldrig vet vad de hittar på!

Detta var alltså Bilshopen i Kirseberg men samma kille oavsett.
  • riche p
    riche p skrev om Bilshopen Ulf Jeppson
    går inte att rekomendera dem till någon kanske råttorna.
    örebil o bilshopen samma firma
    fet villa i limhamn om inget annat dock inte firman där
    googla o sök så kommer du aldrig handla en skruv där
  • Rebecca s
    Rebecca s skrev om Bilshopen Ulf Jeppson
    KÖP ALDRIG BIL AV HONOM!!!Till en början var han mycket trevlig. Men inget av vad han sa om bilen stämde. Han sålde mig en obesiktigad bil (som fick körförbud två månader efter köpet) med farliga fel. När jag tog upp det med honom så skylde han på förra ägaren. Jag upplyste honom om att det är hans ansvar som säljare att se till att hans information stämmer. Försökte häva köpet, men han envisades med att laga bilen. Skulle få den efter 10 dagar. Nu har han haft den i tre veckor och han svarar aldrig i telefonen! Han borde inte få syssla med affärer. Inga skrupler.
  • Patrik G
    Patrik G skrev om Bilshopen Ulf Jeppson
    Bilen vi köpte hade gått 19000 mil,inte 13000..Dessutom fick vi reparera den för nästan 20.000:-för att den skulle vara körbar.Dom har fortfarande inte gjort rätt för sig och verkar inte bry sig heller...Skall sägas att det är samma ägare till Bilshopen Malmö

Idrottsgatan 14, 216 13 Limhamn