Binero

Binero

3.6

Sedan 2019-11-01 ägs och hanteras fd. Binero Webhotell av företaget Loopia Group AB och går under namnet Websupport. Notera att detta konto ej hanteras av Websupport och att alla kommentarer kring Websupports webhotell och andra produkter ska anges på Websupports Reco-sida så att den relevanta mottagaren blir uppmärksam på detta....

291 omdömen om Binero

Ulf Ingemar K

Tar 20 dagar för att återbetala, då jag dubbeltbetalat , då jobbet tar max 5 min

Svar från Binero

Hej Ulf, Jag vill bara meddela att de som driver Binero Webbhotell, dvs. Loopia Group, inte ser denna feedback. Detta Reco-konto tillhör inte Loopia Group. Mvh, Joachim

Offerta.se
4.4/5 i betyg av 485 omdömen 4.4 av 485 omdömen

Offerta är en mycket bra lösning för många företag, likaså för vårt. Grym service, professionellt bemötande och gott samarbete med vår konta

PER L
Skrev om Binero

Kund sedan 9 år tillbaka och har fått utstå nertid i tillräckligt många år nu. Det enda som fått mig att stanna kvar de senaste 5 åren är allt arbete det skulle ta att flytta allt. Men idag börjar jag flytta. Tack ändå för att ni funnits, önskar bara att ni hade brytt er mer om er produkt.

Svar från Binero

Hej Per, Tråkigt att du tycker så. Jag vill bara meddela att de som driver Binero Webbhotell, dvs. Loopia, inte ser denna feedback. Mvh, Joachim

Linus Hans B

Lämnade Binero innan jul efter många år som kund. Detta efter att Binero inte höll vad de lovade prestanda-mässigt. La därför 3 dagars arbetstid bara på att sätta upp identiska sajter på flertalet konkurerande webhotell och köra lasttester. Det visade sig att även hotell som kostade 20kr i månaden var 5ggr så snabba. Mest anmärkningsvärt var att supporten på de billiga webhotellen var både snabbare och mer kunniga än den jag möttes av på Binero. Hos Binero så är det lite som att spela på lotto beroende på vilken support...

Niklas Daniel L

Varit kund sedan 2008 men senaste året har Binero nått botten. Att Loopia sitter vid rodret förändrar ingenting. Senaste året kan sammanfattas - HÅLL ER BORTA IFRÅN BINERO ! Usel tjänst.

Stefan L gillar detta
MIKAEL S
Skrev om Binero

Skrev ett omdöme när vi bytte till Binero för ett antal månader sen. Skrev som vore en säljare för dem. Har något ändrats? - NEJ, tvärtom! Supporten är "state-of-the-art"! De gör oftast mycket mer än vad de lovar i reklamen. Flera timmars support, envetet, sakligt, kunnigt, sånt man på andra ställen får betala dyrt för. Problemen löses. Stort TACK, nu senast till ALEXANDER, men alla ni andra också. - Ni ÄR Binero! Enda bekymret är Loopias köp av Binero; Vad händer med super-supporten, med medarbetarna, med priserna?...

MIKAEL S gillar detta

Stort tack, Mikael! Jag passar vidare detta. Mvh. Joachim

NILS GUSTAV W

Riktigt dåliga servrar! Under senaste månaderna har servrarna gått ner många många gånger. Vi har viktiga system där men det ska man inte ha. Det ända som Binero duger till är möjligtvis en blogg som ingen läser. När man skirver in ett support ärende så får man till svar, "vi är medvetna om felet och jobbar på att åtgärda det"... Sedan får man till svar (långt senare) Nu har vi löst det. Fast problemet kvarstår ändå, servern är fortfarande nere, så man får skriva ett nytt supportinlägg. NEJ ni har inte fixat det. Detta...

Svar från Binero

Hej Nils, Tråkigt att du tycker såhär. Vårt tips är att du passar vidare detta till Loopia som sedan en tid har tagit över Bineros webbhotell. Detta meddelande, som du har skrivit här, ser de ej. Mvh, Joachim

Jonas B
Skrev om Binero

Tragiskt nog är det bara att instämma i kören. Haft Binero så länga som jag kan minnas men senaste året har varit helt bedrövligt. Inte bara med att tjänsterna legat nere - det värsta har ändå varit att man inte kommunicerat väl utan bara hänvisat till att "vi jobbar så fort det går" och ingen återkoppling eller ursäkter eller andra former av återbäring eller garantier givits. Så nu får det vara nog. Det är slut - det är inte jag, det är du.

Svar från Binero

Hej Jonas, Synd att du tycker så. FYI. Fr.o.m. 191101 (dvs. idag) så ägs och hanteras Binero webhotell av Loopia. Det kanske blir bättre nu? /Joachim

Jon Stigson G

Binero har under de senaste månader jag driftat tjänster hos dem haft frekventa störningar och driftstopp i en omfattning jag inte stött på hos andra leverantörer. Problem i en tjänst kan alltid uppstå, det som utmärker en relation är dock hur man hanterar och informerar om de problem man har. Binero har en statussida (https://status.binero.se/) där man kommunicerar driftläget. Problemet är att när störningar blir många och utdragna så räcker inte en statussida till och det misslyckas Binero att förstå eller ta till sig...

Svar från Binero

Hej Jon, Tack för dina kommentarer. Vi kan bara beklaga de problem som du har råkat ut för. Vi kan försäkra att vi arbetar med att förbättra stabiliteten. Mvh, Joachim

Stefan A
Skrev om Binero

Obefintlig kund support... 11 år med detta bolag och de är TOTALT ointresserade av att hjälpa till. Senaste support ärendet fick jag efter otaliga meddelanden börja skriva till dem som om de vore barn för att de skulle förstå.... När de sedan TILL SLUT förstod vad vi faktiskt sa så vad de helt clueless och det senaste de skickade var: Vi har nu kikat på det och blir tyvärr inte riktigt klok på problemet - gissningsvis är problemet dock att.... och så kommer de med en skit "lösning" som absolut inte kan ha med saken att...

Svar från Binero

Hej Stefan, Utmaningen för supporten är att när det gäller den grundläggande driften - så kan de inte göra något, om den ligger nere. Det är driftavdelningens uppgift. Detta kanske kan missförstås som om man inte kan hjälpa till, men så är givetvis inte fallet. Jag beklagar att du inte har haft en positiv upplevelse. Mvh, Joachim

Mattias Greger H

Har varit kund i över 10 år. Har ett stort antal webbplatser, har handlat med domäner, har installerat kunders webbar och projekt hos Binero etc etc. Har haft både privat och företagskonto. TLDR - välj ett annat webhotell! - Supporten tappar ofta bort ärenden och stänger dem utan åtgärd. - Deras kontrollpanel fungerar enbart i dator - Just nu går det inte ens att logga in på kontrollpanelen - Installern för wordpress/wiki fungerar ytterst sällan. Vid nästan varje installation så måste supporten hjälpa till. -...

Svar från Binero

Hej Mattias, tråkigt att du tycker att det har blivit sämre på sistone. Noterar att du hävdar att "supporten" tappar ofta bort ärenden och stänger dem utan åtgärd" - något som vi inte håller med om alls. Skulle kunna handla om missförstånd eller så mellan dig o supporten någon gång (mänskliga faktorn), men eftersom du skriver "ofta" (=tätt, återkommande tillfällen?) så är det något vi inte känner igen oss i och inget som vi hör av andra kunder. Men, återigen, tråkigt att kände ett behov att slänga dig ut på Reco för att...

Jonas J
Skrev om Binero

Har varit kund i 10år. Har varit katastrof senaste året. Sidor som ligger nere i flera dagar och "tekniker som kollar på problemet" är ett återkommande inslag man får förvänta sig som kund. På 8veckor har sidorna legat nere i ca 12 % av tiden. Jag rekommenderar ingen att använda Binero. Tragiskt att ett företag som länge levererade en bra tjänst inte längre verkar bry sig! Välj en annan leverantör!

Svar från Binero

Hej Jonas, tråkigt att du tycker att det inte har varit så bra det senaste året. Att vi hade lite utmaningar i början av Juni är väl dokumenterat. Hoppas att du har varit i kontakt med vår support och inte bara läst ett statusmeddelande, men jag utgår från att så är fallet. I övrigt så är det svårt att möta dina svepande påståenden utan vi får tacka för den tiden som har varit. Mvh, Joachim

Elias A
Skrev om Binero

Katastrof. Så länge inget krashar/går fel så funkar det helt ok. Men när "the shit hits the fan" (hemsidan ligger nere utan förklaring) då är Bineros kundservice den sista du vill använda för att lösa ditt problem. De försöker snarare sälja på mer tjänster än faktisk hjälp.

Svar från Binero

Hej Elias, det här låter inte bra, såklart. Gissar dock att supporten inte håller med om att de försöker "sälja på" mer i ett supportärende vilket de givetvis inte ska göra. Svårt att utröna här dock. Jag passar vidare infon. / Joachim

Andreas J

Efter att ha varit kund i 5 år fram och tillbaka, så kommer jag aldrig att vilja ha med Binero att göra igen. Har bytt till annat webbhotell nu som är 3 gånger så billigt och min webbsida laddar 5 sekunder snabbare utan att göra någon som helst ändring på den. Långsamma hemsidor och krångel med precis ALLT det är vad man får hos Binero. I juni (midsommar): Jag registrerar privatpaketet igen efter att ha varit borta ett tag och laddar upp en hemsida. Den ligger nere eller är extremt seg i ca 2 veckor (!!!!) på grund av...

Svar från Binero

Hej Andreas, Himla tråkigt att du tycker såhär, tycker vi. Uppenbarligen så har det fungerat bra innan - tills de här problemen uppstod. Men, vi kan bara önska dig lycka till med din sida och ditt nya webbhotell! /Joachim

Kim K
Skrev om Binero

Jag skriver nästa aldrig omdömen då jag tror på en andra, tredje och fjärde chans men nu får det vara nog... Det är FULLSTÄNDIG KATASTROF med ständig och långa driftproblem. Lägg på detta total avsaknad av transparens och kommunikation och ej existerande besked om när problemen skall vara avhjälpta... Det enda man har är status.binero.se där man konstant kan se "Slow websites - Status: investigating" VARNING!

Svar från Binero

Hej Kim, Himla tråkigt att du tycker detta! Du ska ha fått info via mail tidigare och jag utgår från att du har varit i kontakt med supporten när det har varit problem. Vad gäller statusuppdateringarna kan de tyckas lite korta ibland, man vi kan garantera att det pågår febrilt arbete hela tiden. Den situation som du beskriver känns inte rolig alls och vi ber om ursäkt för de problem som detta kan ha skapat dig. Vi jobbar hårt för att rätta till dessa. / Binero

Riitta K
Skrev om Binero

Snart i två dygn har min site legat nere denna gång. Teamleader på Binero: ta ett snack er supportgäng om vad man lovar och hur man förklarar. Er sida med driftstatus säger ingenting av värde för en vanlig användare.

Svar från Binero

Hej Riita, vi ber om ursäkt om du har fått felaktig information. Det kan vara bra att veta att supporten agerar på info som de får av driftteamet, vilket kan vara en anledning till vad man har utlovat. / Binero

Felix B
Skrev om Binero

Vill du förlora ditt kassaflöde rekommenderar jag starkt Binero som webbhotell. Haft alldeles för mycket problem med denna leverantör nu. Först problem med SSL-certifikat och nu laddningstider. Marknadsför sig som "Sveriges vänligaste och stabilaste webbhotell", vilket långt ifrån stämmer. Detta webbhotell bör se över kompensationer till befintliga kunder de orsakat problem för, om de vill behålla de som kunder såklart. Själv kommer jag byta webbhotell pronto då jag varken hört något om kompensation eller liknande.

Svar från Binero

Hej Felix, vet ej hur länge har varit kund hos Binero, men det är himla tråkigt att det ska ta slut på detta sätt. När det gäller din frågor här i slutet av din text så hanteras de ej publikt. Kontakta supporten kring detta. / Binero

Ülo M
Skrev om Binero

Tyvärr. Binero har under alla år vi haft vår sajt där haft problem till och från. Men den senaste tiden har det blivit allt värre med svårigheter eller omöjligt för besökare att komma in, problem med inloggning och så vidare... Man hävisar till sin storagelösning som inte fungerar och som kund är man hjälplös. Kan efter alla år på Binero definitivt inte rekommendera det här webhotellet.

Svar från Binero

Hej, det är ju inte bra att det har varit problem under alla år som du har varit kund. Utan att veta vad det är så blir det svårt att uttala sig om detta. Dock hoppas vi att du har varit i kontakt med supporten om det har behövts. Vad gäller nutid så är det så att vår splitternya storagelösning inte har funkat så bra som leverantören har lovat, vilket i sin tur har gjort att vi har haft seriösa problem. Nu går vi till en lösning som vi litar på. Vi har den djupaste förståelse för de problem som du har haft och ber verkligen...

Linus W
Skrev om Binero

Det är bara att beklaga. Det här webbhotellet är inte vad det brukade vara för tio år sedan. Privatkund i 12 år, flyttade över jobbets webb året efter det. För sex år sedan trodde jag på ert snack om att ta storageproblemen på allvar. Har funderat på att flytta bort under två års tid och nu sitter spiken i kistan. Det här fungerar inte längre. Marknadsavdelningens kommentar nedan om Bineros "långa fläckfria historik" är sanslöst dålig självinsikt. Det här kommer att bemötas med standardsvar om att ta "synpunkter på fullaste...

Svar från Binero

Tråkigt att du tycker så, men vi förstår din känsla. Hånfulla är dock det minsta vi försöker vara. Tvärtom, vi tar all input vi får nu på fullaste allvar. De problem som vi har nu är allvarliga och vi är på väg att lösa dessa. / Binero

Bajram N
Skrev om Binero

Uselt! Otroliga driftstörningar hela tiden. Något som kommit sista tiden. Nästa driftstörning och de tappar 4 bolag på direkten.. otroligt trött på detta!!

Svar från Binero

Hej Bajram, yes - vi har problem för tillfället. Det är inte bra och vi förstår vad det innebär för våra kunder. Det smärtar oss. Men just nu kan vi inte säga mer än att vi gör allt för att lösa detta och hoppas ha bättre nyheter snart. / Binero

Simon W
Skrev om Binero

Har blivit ett av världens sämsta webbhotell numera. Har haft många gratiswebbhotell förr som varit många gånger stabilare och bättre. Sidor hostade på Binero är mer nere än uppe nu för tiden verkar det som. Kan inte rekommendera Binero till någon.

Svar från Binero

Himla tråkigt att att du känner så, Simon W. Vi har för tillfället problem, men hoppas att de ska vara lösta inom kort. Tyvärr vet vi inte när - vilket är det jobbigaste. Men målet är att ära vår långa fläckfria historik med att komma tillbaka på den nivån snart. / Binero

Jesper T
Skrev om Binero

Vilket skämt. Det går utför nu för detta bolag. Efter två veckors trassel så är informationen fortfarande bristfällig eller obefintlig. Undvik!

Svar från Binero

Tråkigt att du tycker så, Jesper. Vi hoppas att du följer den driftinformation som finns så att du kan se att vår driftavdelning arbetar med att lösa problemet. Finns inte så mycket mer info att ge. Definitivt ingen mer info som skulle göra att problemen skulle lösas "med en gång". Håll ut. / Binero

Björn Christer S

Är så missnöjd som man kan vara. Under en veckas tid har jag haft stora svårigheter att ladda upp bilder till min sajt. Nu kan jag överhuvudtaget inte logga in utan fastnar och datorn låser. Det värsta av allt är det ointresse som er support visar. Tidigare när man kontaktat supporten så har man mötts med intresse och engagemang, men tyvärr inte nu. Har varit i telefonkontakt två gånger denna vecka och en mejlfråga till supporten. Fått i det närmaste lika svar, det är problem med "storage". Anser att detta "goddag yxskaft"...

Björn Christer S gillar detta
Svar från Binero

Hej Björn, Vi tar detta på väldigt stort allvar. Att vår support varit så otrevliga mot dig är absolut inte okej. Vi ska ta detta vidare till berörande avdelningschef och vi förstår om du tappat förtroendet för oss helt. Vi beklagar verkligen.

Olov Markus Hollner K

VARNING! Sveriges i särklass mest instabila och opålitliga webbhotell. Hemsidor som ligger nere flera dagar varje månad, ibland i flera timmar. Att de inte konkat än är ett mysterium.

Svar från Binero

Hej Markus, tråkigt att du har farit illa under den senaste tiden - det är ju inte något som är Bineros adelsmärke om tittar en lång tid tillbaka. Vi förstår fullt ut den impact som driftavbrott kan ha på kunders verksamhet och denna vetskap smärtar oss stort och gör att vi arbetar ännu hårdare att lösa problemen. Jag utgår från att du har varit i kontakt med supporten och så. Som sagt, vi arbetar dedikerat med att fixa till stabiliteten och hoppas att det ska vara löst inom kort. /Binero

Lars Bertil Ingemar N

Sveriges Filatelist-Förbund flyttade sina hemsidor till Binero för några veckor sedan. Tyvärr har det varit många stillestånd och ibland har sajterna legat nere i flera timmar. Inga besked från supporten utan bara att dom undersöker. Inga förklaringar vad som händer. Vårt tålamod är snart slut!

William allan L gillar detta
Svar från Binero

Hej Lars, Vi beklagar verkligen besvären som ni haft och vad synd att det inträffat precis när ni haft förtroende för oss för att hosta era hemsidor. Vi tar dina synpunkter på fullaste allvar och skickar detta vidare till berörande avdelning. /Binero

William allan L

Been a customer with them for over 7 years and I have 6 web sites on their servers and for the last few weeks- my web sites have took over 10 mins to down load- and some times never !!!! I run 2 companies and my potential customers coming to the site will go else where, because the sites will not appear for them. I can not take this anymore- so I have to look for a better and faster hosting company - there are so many out there- so I am sure it will be no problem to find one. Since I have been writing this- my web sites...

Svar från Binero

Hi William. We're really sorry for the inconvenience this has caused and we apologize sincerely. We have identified the problem and our technicians are working hard to solve the issues this has caused. If you possibly haven't contacted our support, we recommend you to do so. Also we take your feedback with full responsibility, and we'll take this up with the affected department. Sincerely, Binero

Christopher S

Företagshemsidan nere två gånger på en period mindre än 3 veckor. Fyfan!

Svar från Binero

Hej Christopher, Vi beklagar besvären, det är inte roligt. Vi har felsökt och hittat problemet, det ligger i Storage, detta jobbat teknikerna nu väldigt hårt på att lösa. Vi tar era synpunker på fullaste allvar och tar detta vidare till berörande avdelning. Hälsningar, Sandra

Erik N
Skrev om Binero

Vill varna andra för detta webbhotell. Långsamma och opålitliga tjänster. Det tar 1-3 sekunder för deras servrar att ens svara på anrop ibland (det som kallas för wait time).

Svar från Binero

Hej Erik, Vad trist att du inte är nöjd med våra tjänster och vi beklagar att det gått så segt för dig. Det vill vi såklart inte att du eller andra kunder ska behöva uppleva. Vi kommer ta detta vidare till berörande avdelning och vi vill låta dig veta att vi tar ditt omdöme på fulaste allvar! Hälsningar, Binero

Gustaf F
Skrev om Binero

Har blivit sämre med åren. Har tagit betalt för avslutade tjänster ett flertal gånger. Det senaste året så har våra hemsidor gått ner flera gånger per vecka under allt från ett par minuter till ett par timmar. De måste börja leverera en stabilare upplevelse inom kort annars får jag betala för att flytta över ett 50-tal domäner till annan leverantör. Kastar ju pengar i sjön på annonsering till mina sidor om de ligger nere. Deras FTP-lösning är inte så mycket att ha och det lite märkligt att de inte utfärdar egna SSL-certifikat....

Svar från Binero

Hej Gustav, Vi är hemskt ledsna över den dåliga upplevelsen du fått med oss. Gällande att vi tagit betalt för avslutade tjänster så är det viktigt att du skickar in vilka betalningar detta gäller så vi kan kika närmare på detta. Vi tar ditt omdöme på fullaste allvar, vi skickar därför detta vidare till supporten och berörande avledning! Hälsningar, Binero

Robert A
Skrev om Binero

Intrycket jag får är att de jagar dig som en desperat galning när du vill lämna dem! Hade domän hos Binero och det fungerade bra tills jag ville avsluta tjänsten. Enligt mig har Binero bedrägligt beteende genom att ge fem betalpåminnelser på mail och SMS till en redan avslutad tjänst och de skickar faktura på mail utan att det finns krav eller skäl på att betala.

Svar från Binero

Hej Anonym, Beklagar att du inte är tillfreds med våra tjänster. Vi tar givetvis dina synpunkter på fullaste ansvar och kommer skicka vidare det till berörd avdelning. Hälsningar, Binero

Dick Alexander H

Flera dagars problem med SSL-certifikat gjorde att våra hemsidor inte kunde besökas (i princip). Efter andra dagen av problem, och 10 timmars driftstörning försökte jag att ringa supporten. Efter en timma i telefonkö (58 minuter), fick jag prata med en väldigt ointresserad person. Jag förklarade att jag åtminstone behövde veta NÄR problemen skulle tänkas vara lösta. Som svar fick jag att "vi kommunicerar inte på det sättet med våra drifttekniker, du får vänta å se". Jag påpekade att det nu efter två dagar börjar bli...

Svar från Binero

Hej Dick, Mitt namn är Sandra och jag jobbar på marknadsavdelningen. Jag är ledsen över ditt tråkiga bemötande. Så ska det absolut inte vara. Sett till diftproblemen så jobbart våra tekniker det och det är såklart tråkigt att det tagit sån tid det med. Tyvärr. Vi tar dock er feedback seriöst och vi kommer ta detta vidare till berörande avdelning!

Roman D
Skrev om Binero

Flyttade 6 domäner i fredags 22/3, de onsdag idag 27/3 och ingenting har hänt. fick svar i förrgår 25/3 att tekniker ska kolla på detta, mejlade igen i morse inget svar. Kontrollpanelen är seg som SIRAP, väntetider på upp till 15 sek på sidbyten och igår 26/3 va den helt nere halva dan. Har varit kund i många år men känner att deras kvalité har försämrats avsevärt!

Svar från Binero

Hej Roman, Beklagar att du inte är tillfreds med våra tjänster. Vi tar givetvis dina synpunkter på fullaste ansvar och kommer skicka vidare det till berörd avdelning. Hälsningar, Binero

Carina  J
Skrev om Binero

Jag har just bytt från One till Binero och jag vill ge en hel bunt rosor till Joakim på Bineros kundtjänst. Det har varit en hel del strul med flytt av min hemsida och e-post, men Joakim har varit tålmodig, snabb och proffsig. Nu är allt på banan igen, ett stort tack till dig!

Sandra C gillar detta
Svar från Binero

Hej Carina! Vad kul att Joakim kunde hjälpa dig med flytten och välkommen till Binerofamiljen. :-) Vi är glada över att ha med dig som kund.

Jesper J
Skrev om Binero

Köpte domän på Binero ungefär kl 7 och fick bekräftelse samt kvitto på köpte 07:02. Klockan 11 hade jag fortfarande inte fått mail om mina kontouppgifter samt bekräftelse på att domänen hade blivit registrerad så jag kontaktade supporten. Supporten hade så klart ingen aning vad det berodde på och sa att dom skickade det vidare till deras tekniker. Fick inge svar ifrån supporten så ringde senare på kvällen o dom hade inget vettigt svar heller. DAGEN EFTER mailar dom och säger att Loopia AB hade registrerat domänen före...

Svar från Binero

Hej Jesper, Om vi förstår rätt så är det tillsammans med Erik Nystöm som ni tyvärr inte fått er domän. Vi är så ledsna över besväret och vi beklagar att du inte tillfredsställs av våra tjänster eller service, vi tar givetvis er feedback på fullaste allvar och vi skickar det vidare till berörd avdelning. Hälsningar, Sandra

Erik
Skrev om Binero

Skulle registrera en domän via Binero som var ledig, efter 24 timmar så har de fortfarande inte lyckats registrera domänen. Vid köpet så fick jag order/betalning bekräftelse via mail, dock ingen registrerings bekräftelse. Enligt kontakt via mail/telefon så skulle support kolla på detta vidare, de får fram att de måste ha blivit något fel i deras system så tekniker måste kolla på det, vilket support försäkrade mig om att det skulle vara löst vid dagens slut. Dagen efter kollar jag om de löst problemet men, nu ser...

Svar från Binero

Hej Erik, Vi har redan pratats vid på Facebook då du skicka in dina funderingar även där. Vi är hemskt ledsna över besväret. Min kollega Simon ska kika närmare på vad som faktiskt har hänt och vi kommer med mer information till dig via mail. Vi ser att du hunnit registrera två andra domäner, det är inte någon av dessa du syftar på? Om inte, vilken domän är det du försökt köpa? (Tyvärr kan sånt här hända när någon hinner köpa domänen före). Vi återkommer med mer information.

Peter L
Skrev om Binero

Jag talade med Daniella Laurila och fick ett fantastiskt bemötande Stor eloge till henne som hjälpte oss igenom vårt problem Peter

Joachim M och Peter L gillar detta
Svar från Binero

Tack, Peter! Kul att höra. Vi passar vidare detta till Daniella med en gång. Mvh, Joachim Binero

Mari O
Skrev om Binero

Samma som tidigare recensenter med dålig prestanda vid företagskontot. Kontrollpanelen långsamt och krångligt. Dessvärre är kundservicen eller Teknisk Support inte kundorienterad utan försöker läxa upp sina kunder. Fick en etta mest för den usla mailkonversationen.

Svar från Binero

Hej Mario, Det var himla tråkigt att du upplever vår support som icke-kundorienterad. Jag är mycket nyfiken på vad vi kan ha skrivit, eftersom det låter allvarligt. Om du har möjlighet så får du gärna copy/paste konversationen och skicka den till marknad@binero.se så ska vi se över detta med en gång. Tack på förhand. Mvh, Joachim Binero

Håkan
Skrev om Binero

Provade företagskontot en tid och kan bara hålla med tidigare recensenter om den dåliga prestandan. Kontrollpanelen är dessutom alltför rudimentär. Inte prisvärt.

Svar från Binero

Hej H, Vi är väldigt ledsna över att du fått så dålig upplevelse. Om du har andra feedback tar vår support gärna emot de! vi strävar alltid på att förbättras! Hälsningar, Joachim

Cecilia P

Hej Binero, jag måste verkligen säga att ni håller det ni utlovar. Jag har ringt er support ganska ofta och varje gång får jag alltid fantastisk hjälp. Jag önskar såååå att fler företag vore som er. Ni är helt fantastiska, tack!

Svar från Binero

Stort tack, Cecilia. Det värmer att höra! Jag passar vidare detta till supporten. Mvh, Joachim, Binero

Stephan J

Tycker Binero är ett bra webbhotell. De gånger jag varit i kontakt med deras service har det alltid varit snabbt och bra. Har varit en enstaka gång jag tyckt det kunnat vara bättre, men det var inte värre än jag kontakta dem igen och de fixade det åt mig. De har även givit mig bra tips på hur jag ska kunna optimera min sida Man ska alltid sträva efter förbättring om den enda förbättring jag kunnat önska mig var att de laddade bilderna i https/2. Detta innebär egentligen att bilder laddas upp på hemsidan snabbar. Om man...

Webbhotell gillar detta
Svar från Binero

Hej Stephan!! Tack så mycket för dina vänliga ord och det är så bra att du hör av dig till oss när du har problem som vi gärna hjälper med. Vi tar emot all feedback vi kan få!

Pierre Markus K

Helt sjukt segt konto! Har företagskonto och haft i 5-6 år nu. Senaste året är det väldigt segt! Gjort prestandasökning på https://tools.pingdom.com/ och där får jag upp att serven tar 2.39 sekunder i "Wait" time! Inte OK för ett företagskonto som kostar 219 kr /mån! - Notera att sidan jag testar mot enbart är 493.3 kB stor. - 27 requester görs enbart (varav 6 inte är mot Binero server). - Performance grade är relativt högt: 83. Sidan är enkel WordPress sida med "W3 Total Cache" och "Smush" på bilder! 2.39 sekunder...

Pierre Markus K gillar detta
Svar från Binero

Hej Pierre, Tack för detta. Supporten hanterar Ditt ärende och kommer tillbaka till Dig. Överhuvudtaget, frågor som denna hanteras ju bäst med att vara i direktkontakt med supporten såklart. Jag vet inte om något speciellt har hänt precis nu - som gjorde att Du kände Dig tvungen att slänga Dig ut på internet, gå in på Reco och ge oss en 1:a i betyg. Man jag hoppas att Du kan ev. justera betyget framöver när Du har fått hjälp. Mvh, Joachim, Binero

Daniel
Skrev om Binero

Jag har varit kund hos Binero i 8 års tid, men Binero är nu ett sjunkande skepp utan dess like. Vid flera tillfällen har vår tjänst slutat att fungera utan anledning (vi betalar för företagsabonnemang och har dessutom betalat dyrt för ett antal SSL-certifikat etc). När vi kontaktat supporten har de lovat att de ska fixa problemet inom kort. Nu ligger en av våra sidor nere och vi är nu inne på 32h+ nedtid. Jag kan inte komma på något annat webbhotell i Sverige som någonsin haft 32h nedtid utan att kunna fixa problemet....

Svar från Binero

Hej Daniel, väldigt tråkigt att höra och du ska absolut inte behöva vänta så länge för att få hjälp. Kan du maila in din kundnummer till support@binero.se så ska vi försöka hjälpa dig. bästa hälsningar, Joachim

erik
Skrev om Binero

Kan varmt rekommendera Binero. Inte minst den nya cloud-plattformen tycker jag är super! Snabbt, enkelt, robust och bra support vid frågor. Tror nystarten i och med bytet från Online Group till Binero Group kommer bli finemang. Kul dessutom att det är helt och hållet närproducerad IT, grönt och miljövänligt och att någon vågar nysatsa! Kommer flytta alla mina kunder hit!

Svar från Binero

Hej Erik! Kul att du tycker så väl om oss och tack för den varma rekommendationen! Trevlig helg!

Tommy D
Skrev om Binero

Jag har varit kund på Binero sen starten av mitt företag, 4 år sen. Allting har funkat bra fram tills det att jag flyttade min hemsida från Wix till Wordpress och Binero. Fick en fruktansvärt långsam laddningstid på min hemsida. Jag får lägga ut massa pengar på konsulter som komprimerar, cachar och förbättrar hemsidan så den ska ladda snabbare. Till slut säger en av konsulterna att jag borde kolla med Binero, kan ju vara deras servrar som är långsamma. Jag ringer och pratar med en kille på Bineros kundtjänst som verkar väldigt...

Lena L
Skrev om Binero

Det finns många webbhotell som kanske är snabbare, har mer features och möjligen är lite billigare MEN jag är väldigt tveksam till om det finns något som har så suverän support som Binero har. De är alltid snabba, vänliga, hjälpsamma, och har glimten i ögat!!! Det är den bästa support jag träffat på sedan Internets tillkomst!! Och en suverän support är faktiskt A och O för en kund! Heja Binero!!!

Lena L och Webbhotell gillar detta
Svar från Binero

Hej Lena, Tack för att du väljer oss och tack den goda feedbacken! Vi är glada över att ha dig som kund!

ChaotiX66

Jag har använt Binero sedan 8 år tillbaka. År 2010 räknades Binero som Sveriges bästa webbhotell, något de fortfarande gärna skryter om. Dessvärre kan man inte leva på gamla meriter. År 2018 är Binero tämligen segt. Prestandan är undermålig, även för Företagspaketet som jag testat utförligt. Wordpress på Binero är tungrott, något som flera andra nämner i sina recensioner. Jag är alltså inte ensam. Nu vurmar de för VPS men det är dyrt det också och jämför man med vilket webbhotell som helst så är Binero både dyrast...

Svar från Binero

Hej Chris, Vi vill först och främst ursäkta oss för dina dåliga upplevelser med Binero. Vi vill även passa på att tacka för din feedback, du tar upp många punkter som vi absolut tar åt oss av, då vi vill lära av våra misstag. Gällande Let's Encrypt så är vi i slutfas, anledningen till att det har dröjt är för att man har utmaningar på andra plan i vår infrastruktur för att kunna erbjuda storskaliga och automatiserade SSL-tjänster till alla våra kunder, som gör att det dragit ut på tiden att släppa detta publikt (fördröjningarna...

Nicklas N

Har varit kund i 8 år och åtta månader (sedan 2009-09-19). Tyvärr så har det blivit sämre de senaste åren framförallt är det prestandan som inte riktigt håller måttet. Jag har övervägt att uppgradera till "Företag" men då hamnar man ju i en helt annan prisklass med en helt annan konkurrens. Att det sen släpar med Lets Encrypt som nästan alla konkurrenter redan har på plats gör ju inte det hela bättre. Visst det duger helt ok att hosta statiska sidor men att typ köra wordpress är inte en kul upplevelse. Supporten har faktiskt...

Svar från Binero

Hej Nicklas! Tack för din feedback och tack för att du varit kund hos oss så länge! Vi önskar alltid att kunna lösa en helhetslösning för våra kunder och vi ursäktar oss om du inte fått uppleva det. Vi jobbar på Lets Encrypt och hoppas komma med godare nyheter snart. Tack på förhand!

Frida B
Skrev om Binero

Varit kund i över 7 år och alltid fått snabb och bra service när det behövts! :)

Frida B gillar detta
Svar från Binero

Hej Frida! Tack för de fina orden! De värmer.

Thomas B
Skrev om Binero

Varit kund i 8 år och aldrig haft några problem. Bineros support är alltid snabb att hjälpa till när man behöver hjälp.

Frida B och 2 andra gillar detta
Svar från Binero

Hej Thomas! Tack för din härliga feedback! Binero familjen är glad att ha med dig i teamet!

Daniel S
Skrev om Binero

Har varit kund hos Binero i 10 år och sett det gradvis försämras. Kontrollpanelen är like seg som resten av deras tjänster. Vill du att dina sajter ska laddas fort ska du inte välja Binero. Det är riktigt bedrövligt faktiskt.

Svar från Binero

Hej Daniel, Det var himla tråkigt att Du tycker såhär. Speciellt efter så här lång tid. Jag hoppas att Du har varit i kontakt med supporten kring detta. Jag undrar dock om det hänt något speciellt här på slutet som gjorde att Du helt plötsligt kände Dig tvingad att ta Dig ut på Reco och ge oss en 1:a i rating tillsammans med allmän och svepande kritik. Har Du något mer specifikt som vi kan lära oss av alt. avhjälpa? Låt oss gärna veta. Mvh, Joachim Binero, Marknad

Marjatta U

Fungerar inte på Firefox. Skickar detta på google Chrome