Alla kategorier Restaurang Stockholms län Stockholm Norrmalm Vasastan Birkastan Restaurang & Pizzeria

Birkastan Restaurang & Pizzeria

Vikingagatan 16, 113 42 Stockholm — Visa karta

Dalagatan 28, 11324, STOCKHOLM
Jan S:
Mycket trevlig middag. Maten var bra, service/personalen var utmärkt och miljön i restaurangen var var lugn och gemytlig.

Restauranger nära Birkastan Restaurang & Pizzeria:

Vanadisplan 1, STOCKHOLM
Sangria Tapasbar i Vasastan erbjuder härlig, klassisk, spansk mat i tapasform el... Läs mer ›
Husse S:
Har länge tänkt att åka förbi detta ställe men äntligen lyckats få tid för ett. Vissa saker värdesätter man lite extra vid ett restaurangbes...

Odengatan 85, Stockholm
Ett stenkast från Odenplan erbjuds god mat och fräscha drinkar i en njutbar atmo... Läs mer ›
Kerstin S:
Bra bemötande och god mat men det var länge sedan vi åt hos BankOmat.

Dalagatan 28, STOCKHOLM
På restaurang Hemma Vasastan erbjuder vi lunch, after work, á la carte och cater... Läs mer ›
Jan S:

Västmannagatan 48, Stockholm
Restaurang Minako erbjuder högkvalitativ sushi intill Odenplan i Stockholm. Kara... Läs mer ›
Peder O:
Hej på er. Tveklöst Sveriges bästa sushirestaurang och troligen en av de bästa på vår glob. Den närmasta sushrestaurang jag kan komma på ä...

Läs vad 23 kunder tycker om Birkastan Restaurang & Pizzeria

• Hanna M
    Hanna M skrev om Birkastan Restaurang & Pizzeria
    Att påpeka att väntetiden var längre än utlovat (när jag ringde och förbeställde) ledde till att jag blev högljutt utskälld av (den som sades vara) ägare, inte fick köpa någon pizza samt att jag blev tillsagd att aldrig komma tillbaka. De behöver inte oroa sig, det kommer jag inte att göra.
    Tobias B gillar detta
  • Andreas I
    Andreas I skrev om Birkastan Restaurang & Pizzeria
    Pizzorna är stora som jag vet inte vad med lövtunn botten. Men det är inte pizzorna som är det bästa på Birkastans Pizza, nej det är deras goda kebabsallad som gör det värt ett lunchbesök.
  • Anders E
    Anders E skrev om Birkastan Restaurang & Pizzeria
    Gigantiska pizzor. Själv går jag dock hit för Kebabsalladen. Perfa för dig som kör gi-diet ;-) Och så är personalen himla trevlig.
  • Karin H
    Karin H skrev om Birkastan Restaurang & Pizzeria
    Dasslocksstora och goda pizzor
    En del kombination är jag väl inte så trakterad av men det är väl bra att alla kan få sina önskemål tillgodosedda

Visst blir det trångt i lokalen med ätande och alla som ska ta med hem men det kan jag ta. Håller med om att det är bäst att ringa och beställa så att man slipper stå där längre än nödvändigt

Om man inte är vrålhungrig blir det väldigt billigt om man delar en pizza. Kostar 20 kr extra men båda får tallrik, bestick och sallad så det tycker jag inte man kan klaga på.

Jag tycker att personalen är trevlig - kan det beror på att jag besöker stället för ofta?
  • Tobias B
    Tobias B skrev om Birkastan Restaurang & Pizzeria
    Birkastans Pizzeria är onekligen en riktigt hyllad pizzeria. Inte bara här på Reco. Efter att ha testat deras pizza är jag dock lite besviken. Jag väntade mig en magisk upplevelse och fick en...helt klart godkänd pizza.

Jag letar fortfarande efter den bästa pizzerian i Stockholm , en utmärkelse som Birkastans Pizzeria inte kommer att lyckas ro iland enligt mig. 3+ är mitt givmilda betyg.
  • Björn W
    Björn W skrev om Birkastan Restaurang & Pizzeria
    Jag har läst på reco.se att det är fina pizzor.....och banne mig det var det också! Riktiga pjäser stora som dasslock. Stabil service utan att glänsa (får nog återkomma om den biten) Summa summarum; Riktigt bra Pizzeria.

Efter några besök/beställningar till på Birkastans pizzeria blir jag tyvärr tvungen att dra ner betyget, pizzorna är fortfarande bra, däremot har bemötandet varit allt annat än trevligt vid ett par tillfällen. Vid ett tillfälle ringde jag från bilen för att beställa pizza, barnen fick för sig att ändra sin beställning medan jag pratade med pizzerian och jag var tvungen att ändra ett par detaljer i beställningen. Då lackade killen ur fullständigt och uppmanar mig med en riktigt otrevlig ton att bestämma
    mig innan jag ringer nästa gång.....han behöver inte vara orolig för det. Det finns gott om andra restauranger i Birkastan:)
  • Amanda F
    Amanda F skrev om Birkastan Restaurang & Pizzeria
    Prisvärda och vällagade pizzor! Räcker lätt till två måltider. Kan rekommendera vegetariana. Dock har jag träffat trevligare personal, vilket drar ner betyget med en reco
  • Jonas G
    Jonas G skrev om Birkastan Restaurang & Pizzeria
    Bästa pizzorna jag har ätit i Sverige! Enorma rackare med fin smak. Ibland är det kö ut på gatan men det är väl värt väntan.
  • Linus H
    Linus H skrev om Birkastan Restaurang & Pizzeria
    Bästa och godaste pizzorna i stan. Och deras carbonara är underbar.
  • S
    S skrev om Birkastan Restaurang & Pizzeria
    Bästa pizzahaket i birkastan. TYVÄRR tar dom ut kortavgift. Det är inte okej 2009. Speciellt för en restaurang som är proppfull konstant.

Ta bort den och det är en 5a.
  • fredrik c
    fredrik c skrev om Birkastan Restaurang & Pizzeria
    Som researrangör i Linköping letade jag efter coola matställen, hittade 2001 detta ställe, sedan dess har vi varje år varit här mellan 20-30 ggr.

Sveriges STÖRSTA och godaste pizzor, trevlig personal och bra priser.

Det enda negativa är att det är få platser och att det alltid är ont om P-platser.

KANON !!!!!
  • Linn E
    Linn E skrev om Birkastan Restaurang & Pizzeria
    Jättegoda och stora pizzor! Känns alltid fräscht och oftast får man ett bord trots många gäster. Helt okej lokal för att vara en pizzeria.
  • Niklas K
    Niklas K skrev om Birkastan Restaurang & Pizzeria
    Stora härliga pizzor av "dagen efter"-modell. Allra bäst är pizzan om den tas hem. Under rusning är kön till beställningsdisken lång och oförståelig. Alltså ring in beställningen och avnjut pizzan på annan plats.
  • Viktor T
    Viktor T skrev om Birkastan Restaurang & Pizzeria
    bra pizzor, väldigt stora och tunna. tyvärr faller birkastans när det gäller bemötande som ibland är under all kritik.
  • Joakim N
    Joakim N skrev om Birkastan Restaurang & Pizzeria
    Mycket goda pizzor. Stora, tunna och rejält med fyllning. Tyvärr har bemötandet sjunkit rejält senaste året, kanske hybris..
  • Robert
    Robert skrev om Birkastan Restaurang & Pizzeria
    Extraordinärt seg oxfilé blev det utslagsgivande intrycket av besöket i december - alltså riktigt kass oxfilé - att de sedan gått på den allmänna innerstadstenden med extra utkavlade pizzor spelar ingen roll.
  • Wille R
    Wille R skrev om Birkastan Restaurang & Pizzeria
    Bästa pizzerian i hela vasastan
  • N
    N skrev om Birkastan Restaurang & Pizzeria
    En av de bättre pizzeriorna i stan. Tunna och goda pizzor. Trevlig personal som alltid är lika vänliga oavsett hur stressigt de har det.

Kan varmt rekommenderas.
  • Oskar L
    Oskar L skrev om Birkastan Restaurang & Pizzeria
    Stockholms innerstads mesta pizzeria! Konstverken till pizzor är gigantiska, med utsökta ingredienser, perfekt deg och till rätt pris. Kan vara lång kö på lördagar och söndagar, så ring och beställ. Prova även den goda kebabrullen, personlig favorit.
  • Johnny Utah J
    Johnny Utah J skrev om Birkastan Restaurang & Pizzeria
    Grymt bra pizza. Toppen service. Kunde ju vara lite billigare men det far man val ta.
  • Leon
    Leon skrev om Birkastan Restaurang & Pizzeria
    Jag kan inte annat än att hålla med de andra – Birkastans Pizzeria gör stans bästa pizzor. Som sagt är det inga "finpizzor" med Ruccola och lagrad Bresaola, nej här görs Pizzor 1.0. Ett enda praktiskt dilemma är dock att pizzorna är så tunna att de lätt kallnar vid avhämtning (om man inte bor i samma kvarter), vilket gör att man måste äta i den rätt så sunkiga restaurangen. Men det är värt det!
  • Malou G
    Malou G skrev om Birkastan Restaurang & Pizzeria
    Bästa pizzorna i stan! Har fått utmärkelsen som den bästa pizzerian i Stockholm ett flertal gånger. Använder bara fräscha råvaror, superstora, underbart goda pizzor. Inga pizzor i "ciao ciao style", men för att vara en vanlig hederlig pizzeria får den en att bli kräsen när det gäller den typen av mat!
  • Melina G
    Melina G skrev om Birkastan Restaurang & Pizzeria
    Här finns Sveriges godaste pizzor! Ingenting kan mäta sig mot dem. De är otroligt tunna och smakar underbart. Har fått flera rekommendationer under årens lopp i tidningarna i området och efter att man har smakat dem en gång är det svårt att uppskatta pizza någon annan stans. Det är inte lyxiga ”restaurangpizzor” utan det är en vanlig hedlig pizzeria men de gör riktigt goda pizzor!

Vikingagatan 16, 113 42 Stockholm