BKS Konsulter AB

Ring 08-400 200 70 www.bkskonsulter.se

42 omdömen om BKS Konsulter AB

Filip L
Skrev om BKS Konsulter AB

Vi är oerhört tacksamma för den ovärderliga hjälp som Mathias från BKS Konsulter har bistått oss med under hela processen med upptäckandet och åtgärdandet av en vattenskada i vårt badrum, samt uppbyggandet av det nya. Hans professionella insats har varit avgörande för att säkerställa varje steg i processen mot ett nytt och kvalitetssäkrat badrum. Mathias har med sin expertis, kunskap och sin trevliga attityd varit en oumbärlig guide genom projektet och har uppskattats av såväl oss som beställare samt de entreprenörer vi...

Dryft Sverige AB
4.8/5 i betyg av 180 omdömen 4.8 av 180 omdömen

Proffsig och snabb service, kan verkligen rekommenderas

Fredrik Göran Walter L Fredrik Göran Walter L
John S
Skrev om BKS Konsulter AB

Som alltid när vi anlitat BKS konsulter var vi mer än nöjda, både den ovärdeliga rådgivning samt besiktning av den köpta fastigheten. Tack och på återhörande!

Marie A
Skrev om BKS Konsulter AB

Mathias har jag träffat tidigare och det har varit positivt och bra. Så när jag äntligen skulle fixa badrummet så föll det sig naturligt att återkoppla till Mathias och ha honom med under min badrumsrenovering. Nu är äntligen mitt nya badrum klart. Mitt bästa val är 3-stegs besiktningen. Med ett bakfall i badrummet (från toalett till duschens golvbrunn) som behövde åtgärdas. Redan vid första besiktningstillfället upptäcker Mathias att de lagt rören så som de var innan dvs jag skulle fortfarande ha fekalier i duschens golvbrunn....

SIMON PAUL V
Skrev om BKS Konsulter AB

Vi bad Mathias hjälpa oss med en statusbesiktning av badrummet i vår nya lägenhet. Vi var extremt nöjda från början till slut och skulle anlita BKS igen. Mathias är mycket kompetent, snabb och pedagogisk i sin kommunikation och ger råd och stöd som är praktiskt.

SIMON PAUL V gillar detta
IA T
Skrev om BKS Konsulter AB

Gav BKS I uppdrag att göra trestegsbestiktning vid total renovering av ett badrum. Rekomenderar varmt då jag är nöjd med deras arbete: - bra kommunikation. Fick snabbt offert via mejl och haft snabb löpande dialog ända till signering av slutprotokollet. Meddelar om de blir någon minut sen. - enkla att göra med. Alltid hittat en tid för besiktning inom tidsramen som utlovat. - hjälpte mig att vara kravställande gentemot entreprenören när hantverkaren hade frångått projektplanen (hade dragit ett avloppsrör på...

SOFIA L
Skrev om BKS Konsulter AB

Vi har tagit hjälp av Mathias på BKS till besiktning av inte mindre än två badrum och ett toalettrum, vilket vi är väldigt glada över. Det första projektet, som avsåg ett badrum och ett toalettrum visade sig vara behäftat med flera allvarliga fel som Mathias kunde upptäcka och som ledde till att entreprenören gjorde om arbetet från grunden - den gången under Mathias översyn. Resultatet blev sedan perfekt. I det andra projektet, som avsåg ett stort badrum som vi lät en annan entreprenör utföra, bad vi Mathias att göra flera...

MIKAEL E
Skrev om BKS Konsulter AB

Renoverade mitt badrum och Mathias från BKS Konsulter gjorde slutinspektionen, han va noggrann och påpekade saker som behöver åtgärdas för att jag skulle få ett ännu bättre resultat, super nöjd med hans arbete och slutrapporten. Mathias har också varit otroligt hjälpsam genom att svara på frågor och inte endast rörande slutinspektionen. Han hade möjlighet och sälja på mig en inspektion efter flytt av handukstork men förklarade att han inte kunde göra en inspektion med tillräckligt hög kvalite då entrepenörerna hade gjort...

Helena P
Skrev om BKS Konsulter AB

Mathias/BKS har utgjort betydande stöd i samband med besiktning av två renoveringar (kök och badrum). Mathias är kunnig och noggrann vilket gör att man känner stor tillit till besiktningen. Det känns även tryggt att ha Mathias professionella stöd i dialogen med hantverkarna. Jag har via Mathias fått viktiga upplysningar kring skyldigheter och rättigheter avseende relationen till hantverkarna som jag inte enkelt kunnat känna till som privatperson. Mathias har dessutom varit väldigt tillmötesgående och flexibel.

Maria Christina B
Skrev om BKS Konsulter AB

Vi anlitade BKS Konsulter för en trestegsbesiktning när vi renoverade 2st badrum hemma. De var mycket professionella - från första kontakten till sista utlåtandet. Kunniga och tydliga i sin kommunikation när vi ställde frågor. Jag är tacksam för att vi valde en trestegsbesiktning och jag skulle absolut kunna tänka mig att anlita dem igen vid framtida besiktningar.

Rickard S
Skrev om BKS Konsulter AB

Anlitade Mathias på BKS för en trestegsbesiktning av badrum. Väldigt professionell, trevlig och hjälpsam genom hela processen, vilket gjorde att vi kände oss trygga genom hela badrumsrenoveringen. Utan Mathias besiktning hade vi inte känt oss lika lugna och inte haft lika mycket kunskap kring processen som gjorde att vi vågade ställa lite extra krav på våra entreprenörer.

MÄRTA L
Skrev om BKS Konsulter AB

Vi anlitade Mathias på BKS först i samband med en statusbesiktning av ett badrum i en nyköpt lägenhet. Badrummet visade sig vara felbyggt i sådan utsträckning att totalrenovering var nödvändigt. Under den efterföljande renoveringen utförde Mathias även en trestegsbesiktning. Från dag 1 var Mathias professionell, kunnig samt snabb och tydlig i sin kommunikation. Vi är väldigt nöjda med de utförda tjänsterna och skulle definitivt anlita Mathias igen om vi i framtiden skulle renovera eller behöva hjälp med en besiktning.

JOHAN L
Skrev om BKS Konsulter AB

Professionella och noggranna inspektioner i samband med badrumsrenovering. Detaljerade svar på följdfrågor gällande hur man skulle kunna gå vidare efter att fel upptäckts, något som var till stor hjälp för oss.

MIRAL R
Skrev om BKS Konsulter AB

Anlitade Mathias för våran tvåårsbesiktning och det var över våran förväntan! Vi fick tips och råd samt att Mathias förklara hur han jobbar och hur det går till. Väldigt professionell och kan sitt arbete! Kommer vända mig till Mathias flera gånger. Rekommenderar starkt!

Per-Erik Mikael W
Skrev om BKS Konsulter AB

Anlitade Mathias för en trestegsbesiktning inför en helrenovering av vårt badrum. Mathias visade stor kunskap och professionalism samt bistod därtill med både samtalsterapi och coaching, vilket var långt mer än vi hade rätt att förvänta oss! Priset var klart konkurrenskraftigt och det var värt varenda krona! Vi vet nu betydligt mer om vår investering på ca 250 kkr än vad vi hade gjort utan hans insats! Ett tips är att vara extremt tydlig mot entreprenören om att en trestegsbesiktning kommer att genomföras, helst redan innan...

FREDRIK L
Skrev om BKS Konsulter AB

Mathias hjälpte oss efter en renovering att säkerställa att alla problem åtgärdades i detalj. Han är mycket pålitlig och kunnig till en imponerande grad! Vi kommer vända oss till BKS Konsulter i framtida renovationer för trestegsbesiktning.

ERIK O
Skrev om BKS Konsulter AB

Vi anlitade BKS och Mathias för en trestegsbesiktning när vårt badrum skulle renoveras. Jag är mycket nöjd med vårt val. Utan Mathias hade ett antal fel av entreprenören inte upptäckts. Mathias var ett tryggt stöd genom processen för oss totala lekmän. Skulle jag renovera ett badrum igen skulle jag definitivt anlita Mathias igen. Och jag rekommenderar andra att göra likadant!

Gunilla W
Skrev om BKS Konsulter AB

Vi anlitade Mathias på BKS konsult AB för en trestegsbesiktning för pågående badrumsrenovering då vi upptäckte att det inte stod rätt till med den anlitade entreprenören och renoveringen. Tack vare Mathias goda kunskaper och professionalism räddades vi från en katastrofrenovering som vi kunde stoppa i tid. Nu har vi fått ett säkert och fint badrum utfört av en ny kunnig och seriös entreprenör som vi anlitade. Stort tack till Mathias på BKS. Rekommenderas varmt.

Jasmina F
Skrev om BKS Konsulter AB

Mathias på BKS har varit till stor hjälp då han utfört en trestegsbesiktning av en omfattande renovering av vårt badrum, bastu och tvättstuga. Mathias har svarat tålmodigt på alla våra frågor och varit ett tryggt stöd för oss, samt haft en bra dialog med vår entreprenör. Utan Mathias hade flertalet fel på vägen inte upptäckts och trots att det kan kännas som en extra kostnad att köpa en besiktning så är vi otroligt glada att vi valde att anlita BKS. Vi rekommenderar starkt Mathias och kommer definitift att anlita honom för framtida renoveringar!

ANNIKA SOFIE HANSDOTTER J

Mathias hjälpte oss med slutbesiktning på vår lägenhetsrenovering. Hans tålamod och pedagogiska sätt att förklara har varit ovärdeligt - dels i kontakten med oss men också med vår brf förening och entreprenören. Rekommenderas varmt!

SEBASTIAN RIKARD Ö
Skrev om BKS Konsulter AB

Mathias på BKS gjorde verkligen ett grymt och proffsigt jobb i samband med slutbesiktningen av vår lägenhet. Han har stenkoll på regler och standarder, är mycket kunnig och såg direkt vilka brister som fanns. Dessutom var han även väldigt bra på att tackla "pushback" från entreprenören. Utlåtandet var också tydligt och välformulerat, med bilder och beskrivningar av alla åtgärdspunkter. Skulle det gå att ge stående ovationer i skrift vore det på sin plats här! Därmed skulle jag verkligen rekommendera att alla som gör en större...

Lukas N
Skrev om BKS Konsulter AB

Anlitade Mathias för besiktning före renovering!

JENNIFER H
Skrev om BKS Konsulter AB

Vi anlitade Mathias på BKS Konsulter för hjälp med slutbesiktning efter att vi flyttat och renoverat köket. Vi har begränsad erfarenhet av renoveringar och besiktning, men Mathias tog sig tiden att förklara på ett pedagogiskt sätt och öka vår förståelse vilket är väldigt uppskattat. Bemötandet och erfarenheten från besiktningen var otroligt professionellt samt förtroendeingivande, så i framtiden kommer vi med säkerhet anlita BKS och Mathias igen.

ROBIN J
Skrev om BKS Konsulter AB

Vi anlitade BKS konsulter för att reda ut ett par fel som byggherren lämnat efter sig. Rekommenderar varmt BKS om ni behöver göra besiktning av något slag. Otroligt hjälpsamma och service av högsta nivå! Jag själv och vår förening anlitar troligtvis ingen annan i framtiden! /Robin, ledamot i BRF Boklok Blåsippan

JOHANNA J
Skrev om BKS Konsulter AB

Vi anlitade Bks för en statusbesiktning av ett badrum i lägenheten vi köpt, då vi misstänkte att allt inte stod rätt till med golvlutningen. Bks var både lätta att ha kontakt med, tillmötesgående, stöttande och professionella. I framtiden kommer vi att anlita Bks igen vid behov av liknande tjänster. Vi kan varmt rekommendera Bks och vill gärna framhålla att vi upplevde Bks som en mycket trygg och pålitlig konsult.

Annika L
Skrev om BKS Konsulter AB

Noggrann, pedagogisk och kommunikativ besiktningsman som ställde upp, svarade på frågor och verkligen var ett stöd. Dessutom till ett konkurrenskraftigt pris. Jag ger Mathias på BKS mina allra bästa rekommendationer!

Sandra C
Skrev om BKS Konsulter AB

Supernöjd! Anlitade Mathias för golvbesiktning efter golvomläggning pga en omfattande vattenskada. Trotts flera försök att lägga om golvet, fans det flera sviktande partier och målet med besiktningen var att får en helhetsbild av golvytan samt kartläggning av ev anmärkningar. Besiktningen genomfördes på ett väldigt strukturerat och metodisk sätt, Mathias var saklig, noggrann, och väldigt professionell. Han genomförde även en besiktning efter anmärkningarna åtgärdades. Snabb återkoppling vid frågor och råd och rakt igenom trevligt bemötande. Tack Mathias!!!

ANNA H
Skrev om BKS Konsulter AB

Vi anlitade BKS Konsulter för en trestegsbesiktning när vi totalrenoverade vårat badrum. Den professionella och kompetenta hjälp vi fick var långt över förväntan. Mathias guiadade både oss och hantverkarna i en (för oss) komplicerat situation och båda parter kände sig nöjda efteråt. Rekommendationerna sträckte sig dessutom utanför badrummets gränser då även köket blev inkopplat i lösningen. Kan varmt rekommendera BKS konsulter och Mathias.

Markos Dimos S
Skrev om BKS Konsulter AB

Jag fick helt fantastisk hjälp av Mathias i samband med tätskiktsbesiktning och slutbesiktning av mitt nya badrum. Hans arbete genomsyras av trygghet, professionalism, hög kompetens och servicevilja. Jag rekommenderar varmt BKS och i synnerhet Mathias till alla som behöver få sitt badrumsprojekt besiktigat. Tack Mathias!!!!! Markos Stavroulakis, Södertälje

JEANNE S
Skrev om BKS Konsulter AB

Hjälpen jag har fått från Mathias på BKS Konsulter har varit helt ovärderlig! Jag kommer involvera honom i alla mina renoveringsprojekt framöver. Snabb på återkoppling, saklig och fungerade som en pedagogisk länk mellan hantverkarna och mig när byggåtgärder hade utförts felaktigt. Väldigt generös med sin kunskap och jag kan inte annat än vara oändligt tacksam för hans hjälp. Varmaste rekommendationer från mig!

Victor André Gunnarson C

Vi fick hjälp av Mattias med besiktning vid renovering av två badrum och kök i vår bostadsrätt. Väldigt tillmötesgående och sakkunnig, därtill trevlig och lösningsorienterad.

SANDER B
Skrev om BKS Konsulter AB

Jag fick hjälp av Mathias när badrummet vi byggt hade blivit missfärgat. Mathias kom in och gjorde en professionell bedömning med ett exceptionellt bemötande både mot mig och byggherren. BKS är proffs och det är dom man ska anlita.

DAMIR D
Skrev om BKS Konsulter AB

Jag anlitade BKS Konsulter AB (Mathias) i min renovering av badrummet. Mathias utförde både förbesiktning och slutbesiktning. Från första telefonsamtalet till utlåtandet av slutbesiktingen gick allt strålande fint. Lyhörd, kommunikativ och proffsig besiktningsman.Mathias besitter en bred kompetens. Alla frågor och funderingar jag hade före, under och efter besiktningen besvarades tydligt och ödmjukt. Jag kan starkt rekommendera BKS Konsulter till din nästa besiktning!

JEANETTE O
Skrev om BKS Konsulter AB

Anlitade BKS konsulter för en besiktning av en bostadsrätt och är väldigt nöjd. De kunde erbjuda en tid redan samma dag och var väldigt professionella. Mathias, som utförde besiktningen, vad väldigt pedagogisk och kunde också ge råd om ansvarsfördelning vid skadeindikationer och och exempelvis hur försäkringsbolag brukar ställa sig till olika typer av skador. Besiktningsutlåtandet var omfattande och lättillgängligt. De var även tillgängliga efter besiktningen för frågor och råd. Fick ut mycket mer av besiktningen än vad...

Sander O
Skrev om BKS Konsulter AB

Mathias på BKS konsulter utförde en professionell besiktning. Rådgivning innan, under och efter genomförande. Vi kände oss väldigt trygga med Mathias och BKS från start till mål, i en annars ganska rörig process med renovering. Det var otroligt skönt att kunna få in ett proffs som gör en korrekt bedömning av det genomförda arbetet. Ett underlag som vi har haft stor nytta av i den fortsatta processen. Väldigt tacksam för arbetet och kommer garanterat att anlita BKS vi nästa renovering.

Karin R
Skrev om BKS Konsulter AB

Ett väldigt professionellt och tillmötesgående bemötande. Utlåtandet var tydligt och jag fick bra tips och hjälp för att gå vidare med det som var bristfälligt utfört av byggfirman, så det blev åtgärdat. Kommer definitivt anlita BKS Konsulter igen om jag har behov för det! Rekommenderas varmt!

Petra Anna Christina T
Skrev om BKS Konsulter AB

Jag vill varmt rekommendera Mathias på BKS Konsulter! Han har från första kontakt varit mycket tillmötesgående, professionell och besitter en stor kunskap kring de krav och regler som gäller kring bygg och VVS. Det har varit ovärderlig för oss och en stor trygghet att anlita honom som besiktningsman i samband med att vi byggde nytt badrum, besiktning av den samt slutbesiktning av vår tillbyggnad av huset. Vi är väldigt nöjda och vill gärna ge BKS de varmaste rekommendationer.

GUSTAF R
Skrev om BKS Konsulter AB

Jag skriver nästan aldrig rekommendationer, och trodde än mindre att jag skulle göra det för en besiktningsman, men efter att ha jobbat med Mathias på BKS Konsulter är det min plikt att göra det. Jag anlitade Mathias för en statusbesiktning av badrum i en nyköpt lägenhet där annan besiktningsman bara slarvat. Mathias kom in, konstaterade alla och fler fel, kom med rekommendationer, var proaktiv och stöttande, både med protokoll, juridik, kontakter etc. Detta ledde till att vi senare anlitade samma Mathias för en fördjupad...

OLOF H
Skrev om BKS Konsulter AB

Jag kan varmt rekommendera Mathias från BKS. Jag anlitade honom för att besiktiga mitt badrum efter att jag hade upptäckt sprickor i våra golvplattor. Arbetet på plats upplevde jag som professionellt och noggrant. Mathias identifierade fel i det underliggande arbetet och upprättade ett noggrant genomarbetat protokoll som har varit till stöd i vår dialog med entreprenören. Han identifierade även andra mindre brister i det utförda arbetet. Jag fick bra stöd både före och efter besiktningen och fick svar på frågor rörande både...

SOFIA S
Skrev om BKS Konsulter AB

Anlitade Mathias på BKS Konsulter för en bostadsrättsbesiktning. Han är professionell, noggrann och engagerad. Rekommenderas varmt!

ALEXANDER W
Skrev om BKS Konsulter AB

Mathias från BKS konsult hjälpte oss med besiktningsprotokoll kring problem med vårt badrum. Arbetet på plats upplevdes som kunnigt och professionellt. Det efterföljande besiktningsprotokollet var väl genomarbetat med tydliga beskrivningar av de tester som utförts, slutsatser av dessa och innehöll även information kring val av instrument och bildstöd. Utöver detta har Mathias varit tillgänglig för olika typer av följdfrågor och även kunnat ge sin syn kring potentiella handlingsalternativ. Vi skulle helt enkelt varmt rekommendera Mathias och BKS Konsulter.

MATTIAS B
Skrev om BKS Konsulter AB

Vi hade utfört två besiktningar med två helt skilda utlåtanden tidigare. Vi tog då in Mathias för att reda ut det hela. Mathias använde professionella instrument och kunde hänvisa till regler och bestämmelser kring varje punkt och förklarade varje bedömning mycket noga. Mathias noterade även nya fel som tidigare besiktningsmän inte noterat. Mathias är mycket professionell. Rekommenderas starkt om ni verkligen vill veta vad som gäller.

Anna Celia P
Skrev om BKS Konsulter AB

Vi har använt oss av Mathias på BKS Konsulter vid besiktning av ett renoverat badrum. Vi var ganska osäkra på huruvida vi skulle använda oss av en besiktningsman pga. kostnaden. I slutändan är vi väldigt nöjda, och rekommenderar starkt att använda sig av en besiktningsman. För oss uppenbarade sig flertalet punkter, som Mathias hjälpte till att få åtgärdade. Rekommenderas starkt!