Blickpunkten Optik

Blickpunkten Optik

blickpunkten.se
  • BadgeSixYears

Välkommen till Blickpunkten Optik! Vi är ett familjeföretag inom optik som etablerades 1965 i Göteborg, men trots vår långa erfarenhet så är vi inte gammalmodiga, snarare tvärtom. Alla våra glasögon är noga utvalda och handplockade för att skapa variation och ett utbud för alla. Hos oss på Blickpunkten Optik kan du hitta glasögon,...

236 omdömen om Blickpunkten Optik

Sedan starten hos Reco 2019

Birgit R
Skrev om Blickpunkten Optik

Mycket bra bemötande av både barn och vuxna. Proffsiga och trevliga medarbetare.

Svar från Blickpunkten Optik

Hej Birgit, va kul att du är så nöjd med oss och att vi har en mix mellan åldrarna 😊 varmt välkommen åter!

Magnus F
Skrev om Blickpunkten Optik

Bra Service ! Gör det lilla extra för oss kunder.

Tack Magnus! Härligt att du känner vårt engagemang 😊 välkommen åter ☺️

Anna S
Skrev om Blickpunkten Optik

Jag är mycket nöjd, mina förväntningar uppfylldes. Jag kommer definitivt tillbaka

Wow! Tack Anna. Du är så välkommen åter. Trevlig helg ☺️

Ali R
Skrev om Blickpunkten Optik

Det var lätt och smidigt att boka tid och fick glasögonen snabbt. Tack. 🙂

Svar från Blickpunkten Optik

Hej Ali, Va bra att du fick tid snabbt och att vi fick glasögonen innan du skulle resa. Trevlig resa!

Wesam A
Skrev om Blickpunkten Optik

Bemötande är underbart , trevliga och snälla man få rätt svar på på frågorna,. Jag brukar alltid besöker er eftersom ni är bäst tycker jag även jag rekommenderade mina kompisar och kompisarna är mycket nöjda, 😊

Svar från Blickpunkten Optik

Hej Wesam 😊 så glada vi blir att du delar med dig av din upplevelse hos oss 🫶 vi ses snart!

Yvonne A
Skrev om Blickpunkten Optik

Bemötandet var väldigt bra . Är kund hos er många år tänker fortsätta med det. Jag köpte mig nya glasögon med färgade glas från essilor Är super nöjd

Svar från Blickpunkten Optik

Så kul att vi får ha er som kunder! Glasögonen blev ju så snygga med de tonade glasen i 😉

Alviero B
Skrev om Blickpunkten Optik

Det var jättebra. Jag blev mycket väl mottagen och betjänt. Hjärtligt tack! Alviero

Svar från Blickpunkten Optik

Tack Alviero! Härligt att vi uppfyllde ditt besök hos oss 😎 välkommen när hjälp med ögon behövs!

Johan W
Skrev om Blickpunkten Optik

Bra bemötande och kunnig personal.

Svar från Blickpunkten Optik

Tusen tack för omdömet Johan!

Oscar I
Skrev om Blickpunkten Optik

Bra, personlig service! Mina glasögon var väldigt dyra men jag upplever också att jag fick vad jag betalade för. Högkvalitativt!

Svar från Blickpunkten Optik

Hej Oscar! Kul att du är nöjd med vår hjälp och att du uppskattar vår kvalité på bågar och glas!! Vi trivs med att erbjuda högkvalitativa lösningar!

Mohammad I
Skrev om Blickpunkten Optik

Väldigt bra bemötande och bra service och bra upplevelse trevliga personal.

Svar från Blickpunkten Optik

Kul att du är så nöjd med oss Mohammad! Vi ser till att dina glasögon levereras inom kort 🫡

Mikael P
Skrev om Blickpunkten Optik

Kunniga, tillgängliga, vänliga och tillmötesgående. 👍😊

Gott o höra Mikke! Vi vill gärna va flexibla för er. Ses snart ✌🏾

Maria Elisabeth G
Skrev om Blickpunkten Optik

Mycket tillmötesgående och tålmodig personal

Svar från Blickpunkten Optik

Hej Maria! Vi tycker du ska få stöd hela vägen! Inte konstigt att det tar tid att välja snygga bågar! Bågarna blev super snygga 😉

Åse O
Skrev om Blickpunkten Optik

Jag Aase.olsen har varit kund der veldigt lenge alltid fint bemött och duktig personal

Svar från Blickpunkten Optik

Kul att du kommer till oss Åse! Vi blir så stolta när ni kommer år efter år ☺️ vi ses snart igen!

Maria K
Skrev om Blickpunkten Optik

Jag är jättetacksam för att ni fixade till mina glasögon och för att jag kunde köpa mina linser via faktura. Har varit en nöjd kund hos er i 22 år!

Svar från Blickpunkten Optik

Hej Maria! Roligt att höra att du blev nöjd med dina linser och glasögon! Ses snart igen!

Anna L

Duktig optiker!! Bra service

Svar från Blickpunkten Optik

Va kul att du är nöjd med oss Anna. Ses snart igen!

Hans H
Skrev om Blickpunkten Optik

Personal var inte särskilt hjälpsam vid återbesöket för attkorrigera glasögonen. Totalt sett så blev inte resultatet bra.Ett par avtre går att användda. Han h

Svar från Blickpunkten Optik

Hej Hans, Tack för din återkoppling. Vi skulle gärna vilja få ett nytt försök. Vi har försökt nå dig för att höra vad som inte funkar som önskat. Låter som det är avståndet du läser på som är för kort eller långt? VI är här om du vill att vi ändrar något. Välkommen in!

Anette A
Skrev om Blickpunkten Optik

Snabb service, trevligt och professionellt bemötande

Tack Anette! Hoppas du blir nöjd med dina nya glasögon! Vi ses 👋

Maria Birgitta J
Skrev om Blickpunkten Optik

Snabb och bra bokning av tid. Trevlig oersonal och duktig optiker. Remiss gick snabbt iväg .

Svar från Blickpunkten Optik

Hej Maria! Tack för din feedback! Vi vill gärna hjälpa er utan långa väntetider på ögonvård. Hoppas det går bra hos ögonläkaren.

Angelica H
Skrev om Blickpunkten Optik

Fick tydlig information om mitt synfel och förändring jämfört med sist och vad man kan förvänta sig då jag tidigare gjort laser operation för närsynthet men nu 10 år senare fått tillbaka närsynthet. Bra hjälp vid val av bågar, vad som passar min ansiktsform

Svar från Blickpunkten Optik

Hej Angelica, spännande med operation och alla de fördelarna. Tyvärr så återkommer ibland synfel. Dina glasögon ser fantastiskt fina ut! Vi ses ☺️

Åsa N
Skrev om Blickpunkten Optik

Jag provar främst ut linser hos Blickpunkten Nordstan och ibland glasögon och är mycket nöjd. Jag har valt att fortsätta besöka dem i nu drygt 30 år och det säger en del om företagets kvalitet. Det jag uppskattar är att jag känner mig väldigt trygg i att jag får en professionell bedömning, ett optimalt bemötande och att de inte verkar tidspressade under mitt besök. De ger mig utrymme att ställa frågor och ger tydliga motiveringar till sina rekommendationer. De är inte heller rädda att sätta ned foten vid behov och ifrågasätta...

Svar från Blickpunkten Optik

Hej Åsa! Vilken otrolig resa du gjort. Vi är så glada att ha kunder som kommer år efter år. Tillsammans så blir det så bra det kan 👀 Vi ses snart!

Monika B
Skrev om Blickpunkten Optik

Sökte optiker för ögonbiverkningar efter Covid. Fick en mycket bra undersökning och bra information för att förstå ögats funktion.

Svar från Blickpunkten Optik

Hej Monika, Va kul att det blivit bättre efter post covid. Vi försöker sprida det vi kan. Ta hand om dig så hörs vi!

Hailinh L
Skrev om Blickpunkten Optik

Blickpunkten Optik är väldigt vänlig till alla kunder som dyker upp, deras kundservice var en av dem bästa som finns. Allt var snabbt och trevligt.

Vilken fantastiskt omdöme Hailinh ☀️ vi ser fram emot att se dig snart igen 🤗

Maria B
Skrev om Blickpunkten Optik

Jag köpte synundersökning och glasögon. Fick bra hjälp att välja ut och snabbt en tid för undersökningen. Behövde justera i efterhand och de hjälpte mig med det. De enklaste glasen kändes bäst för mig så fråga gärna vad de har för olika glas att erbjuda.

Svar från Blickpunkten Optik

Hej Maria 😊 Vi vill gärna ha en dialog med er! Som du beskriver så har vi ju ett brett utbud vi gärna berättar om. Härligt att allt blev som du önska 👍🏽

Tamara K

Snäll och omtänksam optiker. Tog dock 6-8 veckor innan jag fick mina linser

Svar från Blickpunkten Optik

Hej Tamara! Kul att du är nöjd med ditt syntest och optikern! Vi har på vissa linser längre leverans tid. Vi ligger på tillverkarna i denna frågan! Hoppas vi ses igen 😊

Magnus N
Skrev om Blickpunkten Optik

Tycker att allt fungerade väl, personligt bemötande och fick ett juste pris på extraparet glasögon jag köpte.

Svar från Blickpunkten Optik

Hej Magnus! Härligt med att du ser vår personliga sida och att du blev så nöjd med glasögonen X2 ✌🏾 ses om du behöver mer hjälp!

Sarah G
Skrev om Blickpunkten Optik

Har köpt glasögon och linser på Blickpunkten Nordstan i många år och kommer att fortsätta med det. Mycket proffsig och serviceminded personal.

Svar från Blickpunkten Optik

Härligt att du kommer år efter år Sarah ⭐️ Vi väntar på dig tills nästa gång ha det bäst ☀️

Kajsa P
Skrev om Blickpunkten Optik

Jättebra besök och bemötande.

Svar från Blickpunkten Optik

Va kul att du svängde förbi oss Kajsa! Hör av dig om du behöver mer hjälp med ögonen 😉👍🏽

Eva K
Skrev om Blickpunkten Optik

Mycket nöjd med personligt och trevligt bemötande. Känner mig trygg med den noggrannheten jag får hos optikern. Ps. Ni har för liten text i denna rutan .

Svar från Blickpunkten Optik

Snabbt är inte alltid bra! Så kul att du är nöjd med tiden vi försöker ge i provrummet. Många frågor att få svar på är ju vanligt när man börjar prata om ögonen. Ses nästa gång Eva 😀👋

Pernilla S
Skrev om Blickpunkten Optik

Kunnig, personlig och trevlig personal som gärna bjuder på ett leende 😃.

Svar från Blickpunkten Optik

Så härligt att höra Pernilla 😄 Och så roligt när man hör era historier i provrummet och i burken! Det gör våra dagar roligare! Välkommen åter 🩷

Jenny J
Skrev om Blickpunkten Optik

Trevlig och hjälpsam personal. Gick att hitta en tid för synundersökning snabbt.

Svar från Blickpunkten Optik

Tack Jenny för din feedback! Vi försöker alltid ha tid för kunder som behöver snabb hjälp med optiker! Man vill ju inte vänta flera veckor på en synundersökning 😅

Erica N
Skrev om Blickpunkten Optik

Väldigt trevligt bemötande och bra hjälp och råd. Jag är mycket nöjd! Ett litet minus är att jag hade bokad tid, men ändå fick vänta en stund innan jag fick min undersökning.

Svar från Blickpunkten Optik

Tack Erica! Ber om ursäkt för att du fick vänta på oss trots din bokade tid. Vi kan ibland dra över mad patienterna men försöker alltid ge samma tid och kvalitet oavsett. Härligt att du fick den känslan 😀

Lena J
Skrev om Blickpunkten Optik

Otroligt bra service! Proffesionellt och vänligt bemötande. Rekommenderar starkt

Svar från Blickpunkten Optik

Tack Lena! Vilket toppen betyg! Vi blir så taggade när ni är så nöjda med oss. Vi ses 👋

Nivin Y

Bästa optiker, trevligt bemötande

Wohoo 🙌 tack för att du kommer och besöker oss Nivin! Vi ses 👋

Per Martin V
Skrev om Blickpunkten Optik

Proffsigt, trevligt, mkt nöjd:) Provade ut nya glas och glasögon Tack och på återseende ( om man får vara vitsig) Per-Martin

Svar från Blickpunkten Optik

Haha 😂 tack själv Per-Martin! Det finns alltid plats för en liten vits 🫶 ses igen!

Peter B
Skrev om Blickpunkten Optik

Supertrevlig och hjälpsam, fick bra hjälp när linserna strulade.

Svar från Blickpunkten Optik

Bra att du är nöjd med vår kalibrering av linserna Peter. Hör av dig om det strular igen!

Karin F
Skrev om Blickpunkten Optik

Väldigt trevlig o hjälpsam personal. Har köpt glasögon och linser där (Blickpunkten Nordstan) i många år och kommer att fortsätta med det. Proffsiga och väldigt serviceminded!

Svar från Blickpunkten Optik

Så kul att du kommer åter och åter till oss Karin! Vi kan ju dina ögon och gör alltid vårt bästa för att få till det så bra som möjligt! Vi kör några år till 😉 ta hand om dig!

Johannes R
Skrev om Blickpunkten Optik

Gott och professionellt bemötande. Största kritiken var att priserna på olika tillägg inte var lättöverskådligt. Rekomenderar att lättillgänglig skriftlig information om detta finns i butiken.

Svar från Blickpunkten Optik

Tack 🙏. Bra feedback Johannes! Vi ska försöka göra det tydligare till nästa gång. Får se vad du tycker nästa besök 😀

Marie T
Skrev om Blickpunkten Optik

Trevligt bemötande. Hjälpsam personal. Kunniga fick hjälp att fixa mina första progestiva glasögon. Som helhet är jag jätte nöjd. Köpte ett par till lite senare lika nöjd. Och fler blir det längre fram i tiden från blickpunkt optik.

Svar från Blickpunkten Optik

Första proggarna är alltid spännande! Gott att de funkar så bra och att du fick bra resultat av våra progressiva premium glas! Dem är faktiskt lättare att vänja sig vid 👍🏽 Hör av dig om du behöver hjälp med justering eller andra frågor! Vi ses snart 😊

William Lucas D
Skrev om Blickpunkten Optik

Jag är väldigt nöjd med blickpunkten. Jag har haft en optiker som är trevlig och hjälpsam och försöker lösa vilka problem som helst med mig, och har varit glad med all service jag varit med om.

Svar från Blickpunkten Optik

Kul att du ser vårt engagemang Wille! Vi blir så glada när det ger resultat! Hör av dig om du behöver någon mer hjälp!

Maria M
Skrev om Blickpunkten Optik

Trevlig personal, bra bemötande, det känns trygg vid bokningen med optikern som är proffesionellt. Har haft linser sen ca.12 år och har alltid köp de på Blickpunkten.

Svar från Blickpunkten Optik

Maria om du känner dig som hemma när du är hos oss så kan vi inte va mer nöjda 😊 Dem nya linserna kommer bli bra!

Parham M

..................................

Tack Parham! Vi tackar för ditt besök och på återseende 😉

Daniel M
Skrev om Blickpunkten Optik

Ett positiv och personligt bemötande med stort kundfokuserat. Alltid vilja att förstå och vara hjälpsam om vad kunden vill ha. Alltid stort engagemang!!

Svar från Blickpunkten Optik

Tack Daniel, härligt att du är nöjd med ditt besök hoppas vi ses snart igen! ☺

Göran A
Skrev om Blickpunkten Optik

Har varit kund hos Blickpunkten sedan början av 80-talet. Alltid trevligt och professionellt bemötande från familjen Bondeby med personal. Vi gjorde vår årliga synundersökning.

Svar från Blickpunkten Optik

Tack Göran för dina fina ord. Alltid trevligt när ni kommer och besöker oss! Välkomna tillbaka snart igen 😊

Jan C
Skrev om Blickpunkten Optik

Alltid toppenservice och vänliga.

Svar från Blickpunkten Optik

Tusen tack för din kommentar Jan! 😀 Det uppskattas.

Martin B
Skrev om Blickpunkten Optik

Jag hade förväntat mig ett trevligt besök men det blev mycket trevligt. Vänligt och respektfullt. Sen fick jag rabatt också det uppskattas. Kommer gå hit igen!

Svar från Blickpunkten Optik

Det var jättetrevligt att ha dig här! Vi uppskattar dina fina ord :) Välkommen tillbaka!

Solveig L
Skrev om Blickpunkten Optik

Allting var bra. Väldigt nöjd. Trevlig personal.

Svar från Blickpunkten Optik

Vi tackar för din feedback Solveig! Vi jobbar på dina glasögon. Hör av oss snart! Trevlig helg ☀️

Birgitta O
Skrev om Blickpunkten Optik

Bra bemötande. Proffsig undersökning.

Svar från Blickpunkten Optik

Tack Birgitta! Kul att höra att du är nöjd med synundersökningen och vårt bemötande ☺️

Catarina N
Skrev om Blickpunkten Optik

Mkt vänligt bemötande av Håkan o jag fick hjälp med att ta ut ett par bågar. Han plockade fram två stycken o jag valde det andra paret. Mkt snygga . Helnöjd. 👍 Kunniga medarbetare o alltid vänliga. Jag har varit kund hos er i minst 10 år, tror jag.

Svar från Blickpunkten Optik

Hej Catarina! Härligt att höra ☺️ vi hälsar Håkan att du är nöjd 👍🏽 vi hoppas på 10 år till ✅

Ahmed A
Skrev om Blickpunkten Optik

Perfekt bemötande, glada personal, bra information. Bra linser

Härligt att höra Ahmed! Vi ses snart igen hoppas vi ☺️

Noradin K
Skrev om Blickpunkten Optik

Bra bemötande och tydligt info om individens behov.

Svar från Blickpunkten Optik

Tack Noradin, härligt att du är nöjd med ditt besök och att vi va tydliga med undersökningen ☺️