BM Villatak & Måleri AB

BM Villatak & Måleri AB

www.bmvillatak.se
  • BadgeNineYears

BM Villatak byter nu namn till BM Villatak & måleri. BM Villatak AB öppnade sina dörrar 2014 och har sedan dess haft en konkret huvudsyssla inom takarbeten, allt från takomläggningar med råspont, underlagsduk, läkt, takpannor(betong som tegel) och ytpapp. Efter flertalet förfrågningar från våra tidigare kunder om att tex måla...

251 omdömen om BM Villatak & Måleri AB

Sedan starten hos Reco 2015

Anders L
Skrev om BM Villatak & Måleri AB

Bästa hantverkare vi någonsin haft till bästa priset .og in tre offerter och BM Villatak var 25 % billigare samt ägnade 1 timme innan offert för att se taket, resonera vad som behövde göras. Excellent offert som var tydlig med arbete och material. Tog kontakt i god tid och vi bestämde gemensamt tidsplan som höll bra. Artur som gjorde själva hantverket med sina killar var väldigt professionella, noggranna och ordningssamma. Under arbetet stämde vi av var vi var och jag fick alltid SMS när en leverans kom eller när containrar...

Svar från BM Villatak & Måleri AB

Ett stort tack för ert fina omdöme, ska hälsa killarna det 😅🙏 Njut nu av lite lugn och ro och ert fina tak!

Josefine L
Skrev om BM Villatak & Måleri AB

Bra, trevliga och serviceinriktade både innan och under processen med takbytet. Kan varmt rekommendera BM villatak.

Svar från BM Villatak & Måleri AB

Ett stort tack för ert omdöme, det uppskattar vi verkligen 😅 Med vänlig hälsning /Björn

Hans D
Skrev om BM Villatak & Måleri AB

Vi frågade flera leverantörer bland vilka BM Villatak & Måleri var ett som vi hört skulle vara bra. De första kontakterna kännetecknades av snabbhet, tydlighet och trevligt bemötande och efter jämförelse med vad andra erbjudit antog vi deras anbud. Efter antaget anbud gick allt väldigt fort och redan efter mindre än två veckor var allt klart till full belåtenhet och inte minst inom anbud.

Svar från BM Villatak & Måleri AB

Ett stort tack för det fina omdömet, njut av ert nya tak! /Björn

Eknäshöjdens S
Skrev om BM Villatak & Måleri AB

Kan varmt rekommendera! Trevligt och snabbt bemötande samt väl utfört arbete.

Svar från BM Villatak & Måleri AB

Tack själva för ett fint samarbete, det glädjer oss att ni är nöjda! /Björn

Peter T
Skrev om BM Villatak & Måleri AB

Bytte hängrännor och stuprör. Gick mycket smidigt.

Svar från BM Villatak & Måleri AB

Tack för det fina omdömet, det glädjer os att ni är nöjda! /Björn

Maarten K
Skrev om BM Villatak & Måleri AB

Vi anlitade BM Villatak & Måleri för omläggning av vårt tak och är supernöjda. Kommunikationen har varit över förväntan från första besöket. Björn var alltid tillgänglig och vi hade dagliga genomgångar under arbetets gång. Den detaljerade offerten var tydlig och korrekt och både den och tidtabellen höll. Sist men inte minst - vi har nu ett väldigt fint tak! Tack Björn med personal på BM Villatak & Måleri för ett fantastiskt proffsigt arbete och trevligt bemötande! Rekommenderas varmt!

Svar från BM Villatak & Måleri AB

Ett stort tack från oss för ert fina omdöme, det uppskattas verkligen 😅🙏 Njut nu av ert fina tak!

Eva Katarina T
Skrev om BM Villatak & Måleri AB

Vi anlitade BM Villatak och måleri för byte av papptak och vi är väldigt nöjda. De har varit otroligt proffsiga från första besöket till slutbesiktning. Bra dokumentation genom hela processen från offertförslag (med specade detaljer gällande material), foton på varje steg under arbetet samt tydlig och snabb kommunikation hela vägen till slutbesiktning och fakturering. Vi kan varmt rekommendera denna firma.

BJÖRN M gillar detta
Svar från BM Villatak & Måleri AB

Ett stort tack för de fina orden, uppskattas verkligen och vi vill också tacka för ett fint samarbete 🙏😊

Sebastian L
Skrev om BM Villatak & Måleri AB

Bästa hantverkarupplevelsen på många år. Resan från offert till färdigt tak var föredömlig. Företaget erbjöd väldigt tydlig offert där det var specat ecakt vilket material man använde, timmar och eventuella kostnader vid tilläggsarbete. Inför byggstart var kommunikationen tydlig kring datum,. vilket var trevligt när det är en arbete som är så väderberoende. Under arbetets gång var det löpande uppdateringar och dialog. Det var adrig någon tvekan om vad som hände eller status på taket. För mig var det otroligt...

Svar från BM Villatak & Måleri AB

Vi vill både tacka dig Sebastian för förtroendet och det fina omdömet som du skrivit, uppskattas verkligen!!😅

Anna S
Skrev om BM Villatak & Måleri AB

Mycket trevligt och proffesionellt bemötande och väl utfört arbete. Fick till och med foton skickade till mig så man såg precis vad som blivit gjort. Bra samarbete med Björn!

Susanne L
Skrev om BM Villatak & Måleri AB

Jag anlitade dem för ommålning av ett sovrum och en liten tillhörande hall och är väldigt nöjd både med arbetet och med bemötandet. Lätta att ha att göra med, kom på utsatt tid, svarade på alla möjiga små och stora frågor både före och under arbets gång. Björn ringde mig dessutom för att meddela hur de låg till så tyckte jag fick bra info under arbetets gång. Det blir 5/5

Joel J
Skrev om BM Villatak & Måleri AB

BM Villatak har hjälpts oss med en takomläggning på 1,5 planshus. Vi fick en tydlig offert och under arbetets gång var det bra kommunikation och effektivt arbete. Höll utlovad tidsplan och gjorde ett bra jobb.

Anette A
Skrev om BM Villatak & Måleri AB

Behövde åtgärda en sak på taket. Kollade på Reco och BM Villatak stod ut med extremt bra rating. Läste recensionerna och bestämde mig för att kontkta dem. WOW vilken service. Björn svarade snabbt, återkom med detaljerad offert. Jag hade lite uppföljningsfrågor och fick alltid snabba och bra svar. Arbetet i sig sköttes exemplariskt, har aldrig varit med om så smidig handläggning från start till slut. Att Björn själv är supertrevlig gör ju inte saken värre. Kommer rekomendera Björn för alla jag känner som behöver...

Patrik S
Skrev om BM Villatak & Måleri AB

Mycket nöjd med bemötande och kvalitet på arbete.

Anita N
Skrev om BM Villatak & Måleri AB

Vi har tidigare anlitat BM Villatak&Måleri AB för byte av tak. Vi blev då mycket nöjda och därför var det självklart att anlita dem igen, nu när det var dags att byta huspanelen på gavlarna. De levde upp till våra högt ställda förväntningar även denna gång, kontinuerlig avstämning av Björn och tips med förbättringar under arbetets gång. Mycket trevliga och kunniga, väl värda högsta betyg!

Claes L
Skrev om BM Villatak & Måleri AB

Vi är fantastiskt nöjda med BM Villatak & Måleri AB. Vi har lagt om ett stort, högt och brant tak på ett sekelskifteshus från 1905 med nytt lertegel från Randers. Björn lämnade en detaljerad offert inkluderat en specifikation över allt material, vilket vi uppskattade. Det är då mycket lättare att se vad man verkligen betalar för. Detta gjorde inte de andra företagen vi kontaktade. Björn har också varje dag kommit förbi eller ringt och uppdaterat oss angående arbetet. Allt arbete har utförts väldigt noggrant och professionellt...

Viviana F
Skrev om BM Villatak & Måleri AB

Är mycket nöjd med BM Villa Tak och Målleri! Trevligt och proffesionellt bemötande. Snabbt svar och återkoppling på alla frågor. Björn var tillgänglig från början till slut. Gick igenom nogrant jobbet innan och sedan i besiktningen när jobbet var. Inga överaskningar varken på jobbet eller i priset! Rekommenderar BM Villa Tak starkt!

Brf. S
Skrev om BM Villatak & Måleri AB

Vi skulle måla om alla 20 hus på vår gata och tog in fem offerter från olika företag. Redan vid den initiala kontakten fick vi en mycket positiv bild av BM Villatak & Måleri och vi valde därför att låta dem utföra arbetet. Det var ett beslut vi verkligen inte behövde ångra. Björn, som var kontaktperson genom hela projektet, var otroligt tillmötesgående, lyhörd och professionell. Ständigt kontaktbar och lösningsorienterad. Dessutom alltid på glatt humör. Målarna utförde arbetet på ett fantastiskt sätt och alla...

Svar från BM Villatak & Måleri AB

Vi tackar för era fina omdömen och även vi vill tacka för ett väldigt fint samarbete 🙏

Bosse S
Skrev om BM Villatak & Måleri AB

Tredje taket dom gör hos oss. Vi är supernöjda snabb återkoppling, proffsigt och mycket trevligt bemötande. Vi har lagt både papp och plåttak. Många grannar i området har också anlitat dom,och har endast hört nöjda grannar. Varma rekommendationer .

Per G
Skrev om BM Villatak & Måleri AB

Bra respons även kring kompletteringsbehov efter installation av nytt tak. En avrinning svämmade över vid häftiga regn och blötte ned fasaden. Snabbt svar och fixande av en extra plåtbit sköttes bra.

Staffan A
Skrev om BM Villatak & Måleri AB

Trevligt och proffesionellt bemötande Överträffade mina förväntningar Klockrent jobb från början till slut. Snyggt och rejält lagt papptak och målad plåtdel på huvudbyggnad samt större bod på fritidshus i skärgården. Vi är väldigt nöjda//Staffan Annell

Amanda S
Skrev om BM Villatak & Måleri AB

BM Villatak & Måleri AB Är noggranna och pålitliga.

Michael W
Skrev om BM Villatak & Måleri AB

Snabbt svar/offert av företaget. Takomläggning villa. Punktliga och snabba, noggranna och trevliga. Vi är jättenöjda med allt jobb. Offerten stämde med slutpris, trots lite oväntade problem. Vi kommer att vända oss till BM Villa Tak o Måleri om vi behöver mer hjälp i framtiden. Vi rekommenderar BM Villa Tak o Måleri om ni letar efter duktiga hantverkare..

Pia W
Skrev om BM Villatak & Måleri AB

BM Villa Tak bytte tak på ett attefallshus och reparerade delar av ett garage tak. Det var ett nöje att jobba med dem, från början till slut. De var mycket professionella, kometenta och trevliga. Björn svarade på alla mina frågor, som var många, pga att jag inte kan något om tak. Kände mig så tacksam över hans tydliga förklaringar och vänliga och tålmodiga bemötande. Offerten stämde överens med slut fakturan. Tidsplanen hölls. Utmärkt kommuniation genom alla faser av projektet. Björn var alltid lätt att få tag på och...

Jessica D
Skrev om BM Villatak & Måleri AB

Detta är andra gången vi anlitar BM villatak & måleri. Första gången för takbyte, denna gången för fasadbyte + målning samt altanbygge. Dem är redan bokade för ett tredje jobb hos oss. Betyget säger sig självt!

Niclas C
Skrev om BM Villatak & Måleri AB

Takomläggning villa BM Villatak har varit professionella, kunniga, tillmötesgående, punktliga och trevliga. Offerten stämde överens med slutpris. Man har hållit den tidsplan som var överenskommen. Vidare är vi mycket nöjda med BM Villatak och kan varmt rekommendera företaget för vidare uppdrag. Mvh Niclas och Julie Carlsson

Jacob G
Skrev om BM Villatak & Måleri AB

Bra bemötande och tydliga genom hela processen. Är jättenöjd med resultatet av takbytet. Rekommenderar att använda BM VillaTak.

Kristoffer E
Skrev om BM Villatak & Måleri AB

BM villatak bytte tak på hus och garage. Allting fungerade toppen: * Bra kontakt med Björn - han hörde av sig varje dag under projektets gång och det var aldrig några problem att få tag på honom före/efter projektet. * Kompetent och trevligt team, speciellt platschefen Arthur som var väldigt behaglig att ha att göra med. * Väl utfört arbete. Den oberoende besiktningsmannen var imponerad av arbetet och tyckte de hade gjort ett noggrannt jobb på svåra moment som att få bra limfogar trots minusgrader. Bara några småsaker att anmärka på som åtgärdades direkt. Rekommenderas!

Erik A
Skrev om BM Villatak & Måleri AB

Vi anlitade BM VillaTak för omläggning av låglutande papptak på huset, samt byta papp och lägga sedum på garaget. Arbetet var ett rent nöje hela vägen från offert till avslut. Björn är en klippa på att kommunicera tydligt och regelbundet så att man alltid är insatt i vad som pågår och vilka beslut som behöver fattas. Skulle absolut anlita dem igen.

Mikael S

Från första kontakt med Björn

Carl C
Skrev om BM Villatak & Måleri AB

Mycket professionell hantering av allt från offert till takbytet. Jobbet gjordes väldigt snabb på ett par dagar utan att tumma på kvaliteten, verkligen toppklass!

Paulina J
Skrev om BM Villatak & Måleri AB

Vi fick BM tak rekommenderade av vänner, och de renoverade en del av vårt tak där vi haft en läcka runt ett takfönster. Vi är mycket nöjda med hela upplevelsen från första kontakten till färdigt jobb. Trevlig, flexibel kontakt både på mejl och telefon, rimlig bedömning av vilket arbete som skulle utföras, och som sedan visade sig stämma väl med slutresultatet utan att priset skenade iväg. Snabbt och smidigt! Vi skulle absolut rekommendera BM Villatak!

Krister R
Skrev om BM Villatak & Måleri AB

Hela processen från offert, planering, genomförande var genomgående på en mycket hög nivå. Vi rekommenderar varmt BM Villa tak.

Jerker E
Skrev om BM Villatak & Måleri AB

Trevligt bemötande och hårt arbete. Björn och Artur var lätta att snacka med och var noga med att se till så att vi blev nöjda. Med en offert som uppgick till nästan 50 procent av konkurrenternas ser jag ingen anledning till att anlita någon annan.

Genn L
Skrev om BM Villatak & Måleri AB

Väldigt bra upplevelse genom hela projektet (omläggning tak på garage och förråd). Platsbesök och genomgång av taket innan offert där det finns möjlighet att ställa frågor. Tydlig och informativ offert där allt är specificerat. Bra kommunikation med Björn där man hela tiden är informerad vad som händer. Man blir informerad i god tid innan projektet ska starta, när containrar kommer, när materialet kommer och var det ska ligga, när byggjobbarna kommer och vilka delar av taket de börjar med. Och man blir informerad om det...

Stefan M
Skrev om BM Villatak & Måleri AB

Mycket trevligt bemötande. Mycket proffsiga hantverkare. Trevliga, skickliga och effektiva. Mycket bra gjord total takrenovering hos oss. Allting klart på mindre än 7 dygn. Klart över förväntan.

Anders F
Skrev om BM Villatak & Måleri AB

Snabbt och jättebra arbete när vi var lite i nöd.

Magnus L
Skrev om BM Villatak & Måleri AB

Renoverade taket på vår villa och vi är oerhört nöjda med hela teamet. Klanderfritt, fint och trevligt bemötande och snabb återkoppling. Skickliga och noggranna i alla led och klara inom satt tidsram. Levde upp till alla våra förväntningar och mer därtill, rekommenderas varmt!

Håkan A
Skrev om BM Villatak & Måleri AB

Helt perfekt!.Björn var här och gick igenom allt med mig först talade om alla moment och extra åtgärder.Sen kommer 3 grabbar, får upp ställningar o river halva taket redan dag 1!.kommer varje dag kl 7 och åker kl18.det går med blixtens hastighet.Björn är här varje dag och inspekterar allt klart på 8 dagar med tak vindskydd o stuprör+städat.Allt till överenskommet pris. bättre kan det nog inte bli.Håkan o Kerstin i sköndal.Tack för ett bra jobb,av alla inblandade.

Niclas F
Skrev om BM Villatak & Måleri AB

Renovering av tak, ny råspont, papp, läkt, betongpannor, vindskivor, ommålning av fläkt-skorstenar, utbyte och installation av takfönster. Från första kontakt med Björn på BM Villatak till avslutat arbete så har allt flutit väldigt bra. Björn har haft kontinuerlig kontakt med oss inför start. När väl arbetet satte igång var de otroligt noggranna och punktliga, och var klara med vårt tak på 11 dagar, så som planerat. Björn och ansvarig på plats följde upp med oss kontinuerligt under arbetets gång. Efter genomfört arbete...

Tina K
Skrev om BM Villatak & Måleri AB

Från första stund i mina kontakter med BM VillaTak kände jag tillförsikt. Det präglade sedan hela processen; från att ägaren själv kom och tittade på arbetets omfattning (vi hade efterfrågat taksteg och gångbrygga vid skorsten), via offerten och senare när arbetet slutfördes. Jag kan varmt tekommendera BM VillaTak

Mikael H
Skrev om BM Villatak & Måleri AB

BM Villa Tak levde upp och levererade helt enligt förväntningar. Mycket bra kommunikation löpande under processen. BM VillaTak har hjälpt oss med ett nytt papptak. Vi kan efter deras arbete rekommendera BM VillaTak.

Niclas K
Skrev om BM Villatak & Måleri AB

Byte av papp, läkt, pannor och div plåt Bra bemötande och uppföljning från offert till färdigt arbete. Jobbar själv inom bygg och värdesätter tydlighet och noggrannhet vilket Björn på BM-villatak levererar.

Christer L

Bra bemötande Jobbar snabbt och effektivt. Är helnöjd. Kan varmt rekommenderas

Per S
Skrev om BM Villatak & Måleri AB

Proffsigt bemötande, väl beskrivning av vad som skulle göras och när. Snabb installation med god ordning på arbetsplatsen. Välstädat när de lämnat. Väldigt nöjd med mitt nya tak.

Jonas L
Skrev om BM Villatak & Måleri AB

Vi har precis bytt tak på vårt radhus och är riktigt nöjda med BM Villatak. Proffsigt genomfört arbete och tidsplanen höll. Mycket bra kommonikation genom hela arbetet och resultatet blev ett riktigt snyggt tak! Rekommenderar starkt BM Villatak.

Torbjörn R
Skrev om BM Villatak & Måleri AB

pga lite felberäkningar så levererades det för lite material samt fel typ av fönsterramar. detta löste dock Björn och hans team utan krångel och resultatet blev över förväntan med minimal inverkan på resultatet. Ska tilläggas att jag har väldigt dåligt förtroende för hantverkare rent allmänt. alltid orolig att jag ska hitta fel/skönhetsfel som jag tycker inte borde uppstå efter en professionell hantverkare och sedan blir tvungen att argumentera om detta. Men jag kände mig faktiskt trygg i Arthurs utförande för första...

Karin B
Skrev om BM Villatak & Måleri AB

Renovering av tak, byte av papp, läkt, betongpannor, vindskivor, ommålning av skorstenar, utbyte och installation av takfönster. Från första kontakt med Björn på BM Villatak till avslutat arbete så har allt flutit på otroligt smidigt. Björn har haft kontinuerlig kontakt med oss inför start för att säkerställa att allt var inköpt och planerat innan arbetet startade. När väl arbetet satte igång var de otroligt noggranna och punktliga, och var klara med vårt tak på 8 dagar. Björn och ansvarig på plats följde upp med oss...

Gunnie S
Skrev om BM Villatak & Måleri AB

Imponerande. Takomläggning på en vecka! Fantastisk logistik, teamwork och yrkesskicklighet. Daglig kommunikation och information om vad som händer nästa dag, vilket uppskattades mycket. Tack till alla för ett mycket fint arbete. Vi kan verkligen rekommendera BM Villatak

EMIL S
Skrev om BM Villatak & Måleri AB

Ett företag som rekommenderas stark! Otroligt lösningsorienterade där Björn, Fredrik och alla medarbetare varit fantastiskt lätta att ha och göra med under hela processen. Vi anlitade BM Villatak för att åtgärda fyra takfönster med fuktskador samt underbeslag till två skorstenar. Arbetet överträffade våra förväntningar med avrinning, fuktspärr och ett proffsigt arbete på insida med fönstersmyg mm. Känns tryggt att inte tumma på kvalité när det gäller huvudbonaden på huset.

BJÖRN M gillar detta
Lilian W
Skrev om BM Villatak & Måleri AB

Lätta att ha att göra med och lätta att få tag på. Jobbade snabbt och höll oss uppdaterade om hur arbetet fortskred. Stämde löpande av med oss om ev oklarheter. Trevliga och positiva vid alla kontakter.